Hääkutsu?

Meille tipahti hääkutsu, päällä luki mieheni ja minun nimi. Olen tottunut, että häissäkin on aina lapsia. Joskus olemme saaneet kutsun, jossa luki, että kyseessä on aikuisten juhla emmekä sinne tietysti omia ottaneet.

Eli lapsia ei varsinaisesti nimellä kutsuttu, muttei pyydetty jättämään kotiinkaan. Voiko ottaa mukaan isoihin syyshäihin? Lapset on kaikki 6-12v.
 
-DLD-
Kyllä niissä kutsuissa yleensä lukee perheineen, jos lapsetkin on tervetulleita. Joten jättäisin kotiin. Toiset on korrekteja ja ei väännä rautalangasta että emme halua lapsia häihin.

 
vieras
noo, meille kun tuli kutsu miehen siskon häihin ni ei siinäkään lukenut kun mun ja miehen nimi mutta oli kyllä myös tarkoitettu lapsille..kysyin kyllä että onko lapset tervetulleita niin oli tietenin ei oltu vaan laitettu erikseen lasten nimiä siihen
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pretty:
Meille tipahti hääkutsu, päällä luki mieheni ja minun nimi.

Eli lapsia ei varsinaisesti nimellä kutsuttu
Eiköhän asia ole selvä; kutsu on sinulle ja miehellesi. Lapsia et voi ottaa mukaan koska heitä ei ole kutsuttu.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
noo, meille kun tuli kutsu miehen siskon häihin ni ei siinäkään lukenut kun mun ja miehen nimi mutta oli kyllä myös tarkoitettu lapsille..kysyin kyllä että onko lapset tervetulleita niin oli tietenin ei oltu vaan laitettu erikseen lasten nimiä siihen
Silloin eivät kutsujat tienneet mitä kuuluu kirjoittaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
noo, meille kun tuli kutsu miehen siskon häihin ni ei siinäkään lukenut kun mun ja miehen nimi mutta oli kyllä myös tarkoitettu lapsille..kysyin kyllä että onko lapset tervetulleita niin oli tietenin ei oltu vaan laitettu erikseen lasten nimiä siihen
Silloin eivät kutsujat tienneet mitä kuuluu kirjoittaa.
paljon mahdollista, en kysynyt
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
noo, meille kun tuli kutsu miehen siskon häihin ni ei siinäkään lukenut kun mun ja miehen nimi mutta oli kyllä myös tarkoitettu lapsille..kysyin kyllä että onko lapset tervetulleita niin oli tietenin ei oltu vaan laitettu erikseen lasten nimiä siihen
Tämä kutsuhan oli sitten väärin osoitettu.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Pretty:
Morsiusparilla itselläänkin on lapsia, kai nekin siellä ovat?
Jospa ne ei haluu sinne muiden lapsia? Tokihan sä voit ilmoittautumisen yhteydessä "olla juntti" ja kysyä onko lapset tervetulleita.

Itse en alkaisi kyselemään jos kutsussa on SELKEÄSTI vain sinun ja miehen nimet. Mutta lastenvahtia alkaisin järkkäillä.
 
no kandee varmaan soittaa ja kysyä selkeyttämiseksi. olen minäki saanu kutsuja joissa ei mainintaa jälkeläisistä.. ja ovat sitten tarkoittaneet koko poppoota. kaikki ei aina ajattele "kutsu etikettiä" oikealla tavalla.. :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
noo, meille kun tuli kutsu miehen siskon häihin ni ei siinäkään lukenut kun mun ja miehen nimi mutta oli kyllä myös tarkoitettu lapsille..kysyin kyllä että onko lapset tervetulleita niin oli tietenin ei oltu vaan laitettu erikseen lasten nimiä siihen
Tämä kutsuhan oli sitten väärin osoitettu.
ihan miten vaan mut joka tapauksessa lapset olivat tervetulleita sinne..ei nyt pikku asoihin tarvii kiteentyy, jokainen tekee kuten parhaaksi näkee..eiks nii??
 
Alkuperäinen kirjoittaja DuskyLeDoux:
Alkuperäinen kirjoittaja Pretty:
Morsiusparilla itselläänkin on lapsia, kai nekin siellä ovat?
Jospa ne ei haluu sinne muiden lapsia? Tokihan sä voit ilmoittautumisen yhteydessä "olla juntti" ja kysyä onko lapset tervetulleita.

Itse en alkaisi kyselemään jos kutsussa on SELKEÄSTI vain sinun ja miehen nimet. Mutta lastenvahtia alkaisin järkkäillä.
Mä noudatan myös sitä mitä kutsussa lukee en kysele mitään.
Se on kutsujan moka jos ei tuota ymmärrä.
 
halipupu harmaana
Luultavasti kutsussa pyydetään ilmoittamaan pääseekö tulemaan ja siinä yhteydessä voi varmaan selvittää koskeeko kutsu myös lapsia. Koskaan ei ole tyhmää kysyä asiaa josta on epävarma, tyhmää on jättää kysymättä. Ihmisiä ne hääparitkin vaan on ja erehtyväisiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja DuskyLeDoux:
Alkuperäinen kirjoittaja Pretty:
Morsiusparilla itselläänkin on lapsia, kai nekin siellä ovat?
Jospa ne ei haluu sinne muiden lapsia? Tokihan sä voit ilmoittautumisen yhteydessä "olla juntti" ja kysyä onko lapset tervetulleita.

Itse en alkaisi kyselemään jos kutsussa on SELKEÄSTI vain sinun ja miehen nimet. Mutta lastenvahtia alkaisin järkkäillä.
Mä noudatan myös sitä mitä kutsussa lukee en kysele mitään.
Se on kutsujan moka jos ei tuota ymmärrä.
Just näin. Ei mul olis pokkaa alkaa kyselee, koska silloin kutsuja helposti sanoo että koko perhe on tervetullut vaikkei näin olisikaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja halipupu harmaana:
Luultavasti kutsussa pyydetään ilmoittamaan pääseekö tulemaan ja siinä yhteydessä voi varmaan selvittää koskeeko kutsu myös lapsia. Koskaan ei ole tyhmää kysyä asiaa josta on epävarma, tyhmää on jättää kysymättä. Ihmisiä ne hääparitkin vaan on ja erehtyväisiä.
Jos kutsu on vanhempien nimellä silloin se meinaa että ei lapsia. Ja kuten jo mainitsin saattaa kutsuja helposti ilmoittaa että juu koko perhettä koski (ihmiset pelkää leimautuvansa lapsien vihaajiksi tmv).

Jotta siinä mielessä tällaisessa tapauksessa mielestäni on tyhmää alkaa kysellä, mutta jokainen tehköön tyylillään tai tyylittömyydellään.
 
No joo- mies oli kuulemma jo soittanutkin, ilmoittanut meidät kaikki ja lasten iät oli vain kysytty. Eli nyt siis olemme menossa kaikki, kai se on sitten morsiusparin "moka", kerran ei puhelimessa kieltäneet lapsia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pretty:
No joo- mies oli kuulemma jo soittanutkin, ilmoittanut meidät kaikki ja lasten iät oli vain kysytty. Eli nyt siis olemme menossa kaikki, kai se on sitten morsiusparin "moka", kerran ei puhelimessa kieltäneet lapsia.
Ihme väkeä etteivät kutsussa ilmoita että koko perhe on kutsuttu :$
 

Yhteistyössä