Haavevauvat todeksi 2011-2012

Moikka!!
Minäkin sitten uskaltaudun ilmottautuun tälle puolen.... Nyt olis viikkoja kasassa tasan 5, jei...
Tästä se alkaa siis! Varhaisultran tilasin ja 13.päivä selviää sit, et kaikki on kunnossa.
Etovaa oloo riittää, jos ei muista tasaseen syödä. Saakin olla varovainen ettei paisu ihan hirveesti tulevina kuukausina.... :D
 
Tervetuloa hzz ja Kolmio :)

hzz:n tiedot päivitin jo, mutta Kolmiolta jos saisi lisää tietoja pinoon: monesko lapsi, laskettu aika ja synnytyssairaala? Kiitos jo etukäteen tiedoista!

Itsellä menee ihan kivasti. Muksun liikkeet tuntuu ihan päivittäin ja jopa työn lomassa tuntee liikkeitä. Aikaisemmin tuntui vaan illalla kun pisti pötkölleen. Rakenneultrassa kävi ilmi että istukka on edessä ja tosi hyvin vaimentaa liikkeiden tuntumista ulospäin. Sanomattakin selvää että miehelle ne ovat vielä aivan arvoitus :)

Nyt jatkuu töiden teko, joten paremmalla aikaa taas takaisin asiaan

Ruutinen ja Leo 21+2
 
Niin toisaan,tais jäädä kaikki puuttuun....:ashamed:
Alkaako tää dementia näin alussa jo???? En muistanutkaan.... :LOL:
Elikkäs 2. lapsonen tuloillaan, laskettu aika näillä näkymin 2.1.2012 ja synnäri TAYS.
Hmmm.... Unohdinkohan muuta...??
 
Tervetuloa Kolmio ja Hzz!! :flower: Ja onnea odotukseen!

Jessi Hui kun oot jo pitkällä!! Kyllä se aika menee nopeesti :heart:

Ruutinen Kehtaatko vaihtaa tuonne tietoihin mulle LA 21.10, jäänyt näköjään tuo vanha pvmäärä tuonne roikkumaan! :)

Neuvola takana päin! Hb oli tehny ihme pomppauksen ylöspäin -> 127, ei onneks tarvii rautaa ruveta vielä syömään.
Paino oli ONNEKSI vieläkin tippunut, meinas silmät tippuu päästä kun tajusin, että jo -5kg lähtöpainosta. Mut se on vaan hyvä, kun ylipainoa jonkun verran.
Trislomiaseulan tuloksen sain nyt vasta tietää, tiiän että oon ihan hölmö kun ajattelen näin mutta... Se oli 1:1500, petyin, olisin niin toivonut että se olis ollut paljon suurempi luku, ettei olis tarvinnut huolehtia. Nyt sitä vertaa toisten saamiin tuloksiin, ja oma riski tuntuu suurelta, vaikka eihän se ole :ashamed:
Sydänäänet saatiin lopulta kuuluviin, mut ei niitä kyllä pitkään saanu kuunnella, siellä joku veti hirveetä rallia ympäri kohtua ja potki päin dopleria :D Merkkas jo täti äitiyskorttiinkin liikkeiden kohdalle plussan, vaikka ite en vielä niitä tunnekkaan. Oli se vaan taas niin huojentavaa kuulla että siellä elossa ollaan :heart:
Nyt vaan ootellaan millon alkaa liikkeet tuntua! Toivottavasti pian.

Piti taas vaikka mitä kirjottaa, mutta ei nyt oikein luista, seuraavan kerran sitten.

Voikaahan hyvin! :hug:
Niiskuneiti ja 15+4
 
hzz
helou :)
kaiketi 6+0, olo ei oikein minkäänlainen :O ei kauheen paha olo muttei mitään tee mielikään syödä...kahvi ei mee alas ja päätä särki puol viikkoa kun oli kauheat vieroitusoireet siitä :(
toisaalta oottaa että maha alkais kasvaa mutta toisaalta on kiva pitää tää vielä omana tietonaan kun ei se mihinkään näy :saint:
 
:wave:

Kiitos synttärionnitteluista, toimitin pojalle terkut :p
Juhlat meni hyvin ja vieraita oli koko viikonlopun verran, liekö sen takia olo on ollut niin vetämätön tän viikon |O On vaan ollut ja möllöttänyt.
Muksu näytti saavan 2-vuotisjuhlan kunniaksi myös kunnolla puhjenneen uhmaiän, tähän asti on pistänyt vastaan joka asiassa silleen sopivasti, nyt mikään ei enää suju ilman huutoa ja tavaroiden heittelyä jne, huoh. Varmaan pahimmillaan on just silloin kun kakkonen syntyy..tietysti :headwall:

Tömpsis Se on kyllä nurinkurinen juttu. Kuvittele että koit pienoisen pettymyksen tyttölupauksesta kun odottelit jo poikaa ja minä taas täällä mietin että sinä onnentyttö kun saat prinsessan ja kaikki vaaleanpunaiset unelmat! :D Minä kun olin niin tyttöajatuksissa että poikauutinen häkellytti. Nyt ajatukseen on jo tottunut ja tyytyväinen ja pojanriiviö on enemmän kuin tervetullut mutta minkä sitä haaveilleen ja tunteilleen voi, kaikki ne on oikeita.
Kannattaa käydä läpi ne kielletytkin tuntemukset ja ruveta sitten odottelemaan uusin voimin :heart: Ja teillähän tosiaan on toiveissa useampi lapsi joten kyllä vielä ehtii!

hzz ja kolmio ONNEA sylikaupalla plussauutisista ja lämpimästi tervetuloa mukaan!! :heart: :flower:

Niiskuneiti juu niitä ei tosiaankaan kannata ruveta niitä riskilukuja vertailemaan vaan miettiä vaan se asia niin että riski on pieni ja sillä selvä :hug:


Ensi maanantaina olis se rv28 kontrolliultra, samalla ajattelin viedä kelaan paperit äitiysavustuksesta, saiskohan jo sen uuden paketin? Vaikka vanha on hyvä sekin.

Jei, ja ensi viikoksi lupailivat taas lämpimiä kelejä, niitä odotellessa!:cool:

ruutinen Sinäkö kaipailit niitä äippäpakkauksen kestoja? Kaivelin vauvanvaatelaatikoita esiin ja tavaroita pesuun ja sieltä löytyi myös ne kestovaipat koskemattomina :)
Että laita vaikka osotetta niin voin postitella ne sulle kun meillä ei ole käyttöä niille.


Nyt pienille päikyille kun känkkäränkkäkin vielä nukkuu :wave:

Jasmin ja aarre 27+4
 
Moooikkiks

( * ) Täällä olo on turpea ja närästäväinen. Vatsalaukku ei vedä entiseen malliin mut sitä ei oikein aina jaksa muistaa just silloin kun lautanen on edessä :D Kumma kyllä ;) Sitten jos ruuan jälkeen erehtyy kumartumaan niin tulee lusikallinen takas suuhun :| Yöks.

Tytär sairasti juuri aika rajun oksennustaudin. Toivottavasti se ei ole tarttunut. Vieläkin yskin edellisen flunssan jäljiltä. Pariksi päiväksi sain tytön mummon luokse sairastamaan että pääsin töihin mutta huominen menee mulla sitten kotona kun mummo ei voi ottaa.

Muuten vointi on ollut hyvä ja selkäkivut taas joksikin aikaa vähän helpottaneet. Muksu liikkuu vatsassa kovasti ja vaikka istukka onkin aivan edessä tyynynä niin kyllä ne ulospäin näkyy ja tuntuu. Tytär sai pyydystettyä eilen illalla potkun kämmeneensä. Tuleva iskä ei sitä vielä ole kokenut :) Ehtiihän tuon vielä.

jasmin--: laitoin sulle viestinä osoitteen :) Jos on muita jolla niitä kestovaippoja pyörii käyttämättömänä tai jotka ne ennen syksyä äippäpakkauksesta saavat niin voin ne ottaa vastaan ja jotain pientä maksaakin jos ootte vaivanpalkkaa vailla :)

Ruutinen ja Leo 21+5
 
Heissanrallaaa..

Nyt vihdoinkin pääsin kertomaan uusia uutisia kun eilen oli np-ultra ja siellähän se pikkuinen oli ja kaikki onneksi hyvin, sai huokaista helpotuksesta ja nytten voi nauttia ihan täysillä raskausajasta :)

Saa nähä, taitaa iso vauva sieltä marraskuussa syntyä kun pääperämitta oli 66mm, niskaturvoke 0,9mm, viikkoja eilen mulla oli 12+5 joka vastas vauvalle viikkoja 12+6 <3 downriski tuloksia ei laitettu kun ei tiedetty niitä vielä, eli 1.6 seuraavassa neuvolassa saadaan tietää seki sitten. Muutama veikannut että tulee poika kun maha on semmoinen pyöreä jalkapallo :D Mutta saa nähä sitten, kuhan se on terve, se on pääasia <3

Esikoiselta oli mitat silloin pääperämitta 57,6mm, niskaturvoke 0,8mm ja viikkoja mulla oli silloin esikoisen odotus aikana np-ultrassa 12+2 ja vastas esikoiselle viikkoja silloin 11+6 :D Niin ja meillä esikoinen tyttö :D

Rakenneultra olis 1.7, sinne asti pitäis jaksaa odotella vielä :) sokerirasitus mulle tehdään viiminen päivä tätä kuuta, joudun kaksi kertaa siihen sokerirasitukseen, ensimmäinen tehdään viikoilla 16+3 ja toinen sitten joskus rv 28, sen takia koska mulla on tuota ylipainoa jäänyt esikoisen synnyttyä. Tässä raskaudessa ei kovin paljon ole painoa tullut :) Huomenna alkaa neljäs kuukausi ja toinen kolmannes <3 <3 <3

Niin joo ja mulla on laskettu aika: 12.11.2011 eli just päivää ennen isänpäivää :) pitää yrittää tähätä joko 11.11.11 tai sit isänpäivä :)

Laitan meidän vauvasta uuden kuvan tänne :)



Minna ja nyytti rv 12+6 <3
 
Viimeksi muokattu:
Heippa :wave:
Varovaisesti ilmottaudun mukaan tänne.. Eilen testasin ekan haalean plussan ja tänään jo himpun verran vahvemman =)
Laskettu aika olis noiden laskureiden mukaan 13.1.2012 ja synnärinä K-HKS....
 
Huomenta kaikille. Tervetuloa lämpimästi kaikille uusille ja halaus KOlmiolle. Välillä koittelee mutta reippaasti eteenpäin vain!

Täällä seulonnat tosiaan käyty ja parit neuvolat sen jälkeen. kaikki on tähän mennessä hienosti. Ällötyksetkin ovat nyt toistaiseksi takanapäin ja olo on muutenkin parmepi. Lopetin toisessa työpaikassa ja nyt tulevaisuus täällä varsinaisessa työpaikassa on päättäväisemmällä pohjalla. Liikkeet tunnen ajoittain jo nyt (muistaakseni esikoiselta pari viikkoa tätä myöhemmin?) vaikka pienihän tuo masukki vielä on.

Huomasitteko lähettämäni linkin siitä äitiyspakkauksesta? Mitä mieltä tästä uudesta olitte?

Lämmintä viikkoa kaikille
Terv.
Emeriini ja Nyytti 17+0
 
mäki välillä merkkailen jotain. vkl kärsitty helvetillisestä yrjötaudista :x esikko alotti jo tiistaina oksentamaan, seuraavaksi junnu ja sit minä ja mies. voi luoja et olin heikossa hapessa, kuume huiteli 39 asteessa ja pitkin seiniä kävelin ku meinas taju lähtee. hurjat alamahakivutki tuli illalla mut onneks panadolilla laantu ja kuume laski. ihan hirveetä kyllä oli ja vielki olo hutera. tuli mieleen sillo et mitä jos synnytys käynnistyis yrjötaudissa, miten sitä muka pystyis synnyttämään?? :O no toivotaan et sellasta tilannetta ei tule.
meillä meni muutes tän taudin takia helsingin reissuki pipariks, piti mennä flamingoon ja heurekaan koko perheellä mut ei ku helvetin tauti iskee just sillon :mad: aika vähä vitutti :kieh:
jee, 2 päivää enää töitä :D kelasta ei oo vieläkää tullu äitiysrahapäätöstä joten tänään sinne marisemaan. ahdistaa jo ajatuski siihen laitokseen menemisestä :rolleyes:

tervetuloa uusille ja onnea plussista! :flower: hurja aatella et tammikuisiaki odottajia jo on :O mä oikeesti kohta synnytän :eek: :D

jessi ja pikkuj 34+3
 
emeriini mä kävin kattomassa sen pakkauksen ja tykkäsin enempi tästä vanhasta pakkauksesta ja hyvä niin ku sen sain :) ihan kiva toi uuski mut aika neutraalit värit oli, -10 pakkauksessa oli ne kivat oranssit.
 
Ansis: Mullakin nää kaksi nuorimmaista on syntyneet H:linnassa... isommat onkin sitten putkautettu Porvoossa :)
Täällä alkaa vissiin pahoinvoinnin ensioireet nostella päätään... tuntuu inha pala tuolla kurkussa :x
Närästyskin on ollut aika tujua jo viikon verran...
Voiko näin aikaisin jo tosiaan tulla huono olo?
Musta tuntuu etten ois ikinä ollu raskaana kun en muista enää yhtään tosta edellisestä odotusajasta..varsinkaan alusta :headwall:
Mäkin kävin katsomassa sen äippäpakkauksen jo :ashamed:
Musta se on ihan nätti ja aika neutraalit väritkin mutta ehkä silti enemmän pojalle sopiva pakkaus... Aion sen jokatapauksessa ottaa jos/kun sinne asti pääsen =)
 
hzz
täällon olo on välillä aika hirveä, jännästi unohtunu tällaset raskauden ihanuudet vuosien saatossa :( oli tosiaan jo ennen plussatestiä niin kaamea olo että siksi testasinkin aiemmin kun olin suunnitellut...ihan kesken syömisenkin saattaa alkaa tökkiä ja yököttää, kiva. painoa on tullut kyllä +2kg normaaliin siitä huolimatta ettei oikein mikään tuntus menevän alas :O
ä-pakkausta en oo ottanut kummallekaan pojista enkä ota nytkään, en vaan tykkää että joka vastaantulevalla on samanlaiset vaatteet ja siihen rahaan saa ostettua jotain mieleisempääkin...

hzz ja jj 6+5
 
Ihanan lämmintä kevätpäivää kaikille :)

Pahoitteluni Kolmiolle :'( Toivottavasti pääset taas pian mukaan!

Tervetulotoivotukset Mamulle :) Lisäilen sut listalle.

Minnalla ihanat ultrakuvat :heart: On se vain niin mieletöntä että vaikka muksu on niiiiin pieni niin silti niin valmis. Mulla oli niskaturvotus ultrassa viikkoja 12+3 ja pääperä mitta oli 68mm :O Työkaveri kävi täsmälleen samoilla viikoilla ja oli sentin pienempi mukula. Nuinko ne eri tahtiin kasvavat jo tuossa iässä. Ja mistä ne nuo viikot sitten laskevat jos samoja viikkoja niin eri kokoisista vauvoista saavat?! Tiedä häntä. Rakenneultrassa painoarvio oli 462gr ja niillä viikoilla keskimääräinen paino olisi 400gr eli saas nähdä kuinka isot beibit me sit pusketaan ulos :D

Äitiyspakkaus oli mun mielestä tosi kiva :) Vaikka ne vaatteet ovatkin aika neutraaleja niin kyllähän niitä tulee itsekin ostettua ja ostelee sitten kirkkaamman värisiä joita voi yhdistellä näiden vaatteiden kanssa. Sillä 140 eurolla ei kyllä yhtä kattavaa valikoimaa saa ostettua mistään. Ellei kirpparille mene tietysti :)

(.) Ihanaa, mun loman alkuun on enää 5 viikkoa :heart: Saapi joku vaikka laiskaksi haukkua mut mulle riitti tuossa työpaikassa hengailu! Ihan hyvillä mielin jään lomalle varsinkin kun teen kuitenkin kesän vielä siihen puljuun vapaaehtoistyötäkin 8 viikonloppua kevään ja kesän aikana. Ai että mä sitten nautin kesästä täysin rinnoin ja kieltäydyn narisemasta helteistä :D

Hormoonit pistää tämän naisen pillittämään ;) eilen mies tuskaili puhtaiden pyykkien kanssa kun ei löytänyt itsellensä farkkuja siitä kasasta. En ole saanut niitä vielä viikattua kaappiin :D Siinä mulla sitten tuli itku silmään kun viikonlopun tein pihatöitä ja kaikkea. Tunsin itteni niin epäonnistuneeksi taas. Vetäydyin vessaan itkeä tihrustamaan eikä siitä meinannut tulla loppua millään :D Vaikkei syy ollut mikään maata kaatava ja yritin asiaa järjellä ajatella.

Katsotteko Jääkiekkoa?
Itsellä tullut katsottua kaikki Suomen pelit ja kohtahan tuo alkaakin Suomi-Venäjä -kamppailu :) Mies meni kaverinsa luokse sitä katsomaan ja tyttö on kaverinsa luona leikkimässä. Taidan suhauttaa alkoholittoman oluen ja ottaa hyvän asennon sohvalla. Kinkkukiusauskin on jo valmiiksi uunissa kun en jaksanut alkaa nyhräämään ruuanteon kans. Kinkkukiusaus on niin helppo tehdä ku ei tarvitse kun ainekset sekoitella keskenään ja lykätä uuniin.

Helistin.fi kysyy facebookissa että "Haluaisitko keskeyttää raskauden, jos kuulisit vauvasi olevan epämuodostunut?" Mitäs mieltä Haavevauvojen äidit ovat?

Itse en keskeyttäisi. Osallistuimme sikiöseulontoihin ja rakenneultraankin vain siksi, että jos lapsi olisi kehitysvammainen tai hänellä olisi muuta "häikkää" niin osaisimme sitten varautua asiaan ajoissa. Haluamme antaa jokaiselle ihmeelle mahdollisuuden elää jos ei raskaus keskeydy spontaanisti. Näillä näkymin terve poika olisi tulossa. Jos synnytyksen jälkeen ilmenisi jotain terveydellisiä tms. poikkeavuuksia, tekisimme kaikkemme että lapsi saisi elää täysipainoista ja onnellista elämää :) En kritisoi tai moiti heitä, jotka toisenlaiseen ratkaisuun päätyisivät, mutta mielestäni se on jotakuinkin Jumalan leikkimistä jos ryhdytään näin kuolevaisina päättämään toisen ihmisen elämästä ilmain hänen omaa mielipidettänsä. En kannata myöskään kuolemanrangaistusta jos se aihe jonkun mielestä hipoo tätä (enkä ole uskovainen, se ei liity mielipiteeseeni lainkaan) :) Kertokaa kantanne ja olkaa rohkeasti omaa mieltä asiasta!!

Mutta nyt taidan käväistä äkkiä pihalla ottamassa valokuvia kevätkukista jotka ovat alkaneet täällä pohjoisemmassakin kukkimaan. Pitää laittaa kevään etenemis -päivämääriä ylös seuraavia keväitä varten :D Oon vähän hassu.

Ruutinen ja Leo 22+2 (nimeksi ei varmaankaan sittenkään tule Leo vaan muutimme mielemme :) Täällä hän kuitenkin kulkee sillä nimellä nyt)
 
Huomenta!

Eilen oli aamusta se kontrolliultra ja esikoinen vietiin anopille yökylään joten vietin samalla helteistä vapaapäivää :cool:
Sain keittiön ikkunat pestyä ja vauvan pyykkiä siliteltyä ja viikkailtua lipaston laatikoihin. Vielä ois kaksi korillista silitettävää ja lajiteltavaa niin sitten tietäis tarviiko jotakin mahdollisesti vielä hankkia. =) Kyllä mä vaan lötköttelinkin ihan mukavasti eilen että ei menny koko päivä pelkkään touhuamiseen!

Itse ultrassa oli kaikki hyvin ja vauva kasvaa niinkuin pitääkin. Vähän hassu olo jäi siitä reissusta kun koko homma oli ohi noin 3min siitä kun sisään astuttiin =)
Mutta pääsen vielä yhteen kontrolliin rv 36 eli jospa tekis samalla vähän synnytystapa-arviota, sais vähän luotettavampaa tietoa kuin mahan päältä kokeillen.

Kolmio Eikä :( kyllä nyt koetellaan :( Onko ihan varmaa, kävitkö jossain tarkistuttaa/menetkö sinne varhaisultraan varmistaa? Eipä sille sitten vaan mitään voi mutta epäreilulta tuntuu sun puolesta. :( Voimia paljon ja jaksamista ja uusin voimin taas sitten kun niitä kertyy :hug:

Mamu82 Oli plussannut, onnea paljon ja tervetulotoivotukset mukaan! :flower:


Ruutinen Se nyt vähän riippuisi. Haluaisin mahdollisimman paljon tietoa sikiön vamman laadusta jonka pohjalta arvioida omat voimavarat. Voin kyllä suoraan sanoa että varmaan keskeyttäisin jos vauva oisi niin sairas ettei ikinä kykenisi itsenäiseen elämään tai edes osin tuettuun vaan tarvitsisi ympärivuorokautista tukea koko elämänsä. Joku epämuodostuma tms ei haittaisi mutta vakavat, koko elämän kestävät vammat joiden kanssa lapsi itse ei oppisi pärjäämään varmaan kyllä joo.
Mä laitoin sulle ruutinen viestiä takasin, tais mennä mun omalle sivulle sinne sun viestin jatkeeksi tai jonnekkin, mutta siis en saanut eilen käytyä postissa, mutta lupaan postitella ne vaipat kunhan tulee postiasiaa!

äitiyspakkaus Kävin eilen viemässä hakemuksen, saa nähdä tuleeko uusi vai vanha, mielestäni kummatkin ok, varsinkin tää uusi kun poikaa odottelee. Epäröin tän kakkosen kohdalla että ottaisko pakkauksen vai rahana kun muakin jotenkin "häiritsee" kun sama toppapuku on joka vauvalla päällä ja muutenkin moni esikon pakkauksenkin vaatteista jäi käyttämättä. Valitsin nyt kuitenkin pakkauksen lähinnä sen takia että on kiva saada jotain hypisteltävää ja äippäpakkauksen makuupusseja ei ole koskaan liikaa ja ne on ylivetoja ;)

Minnuskalla Ihania kuvia ja ultrakuulumisia! :heart: :heart: Tsemiä tuleviin sokrurasituksiin, toivottavasti selvität molemmat! Kävitkö muuten esikoisesta rasituksessa?


Jessi Mä luin naamakirjasta epäuskoisena sun yrjökatastrofi-päivityksiä enkä uskaltanut kommentoida mitään kun saatoin vain kuvitella sun vitutuksen määrän! Jo pelkkä yrjötauti tossa tilassa, noilla viikoilla ja toisten oksyjen siivoilu saati sitten että reissu peruuntui :headwall: Toivottavasti kerkeisitte vielä ottaa uusiksi? (siis ei oksennustautia vaan sen reissun!!)


Moro vaan Ansis :D Rupee nyt kalppimaan pysyvästi tälle puolelle! +++


hzz Voimia raskausoireisiin, toivottavasti helpottaisi vaivat ja voisit nauttia ihanista ilmoista! :hug:

Jääkiekkoa on tullut sivusilmällä seurattua, kyllä tuo töllö aika usein auki on kun suomi pelaa :)

Noni, nyt vielä pikaisesti imurointi ennenkuin pikkumukelo ehtii takasin kotiin :wave:

Jasmin ja aarre 28+2
 
ansis hirveesti plussaonnea tähän kiertoon! toivotaan että nyt tärppää =)

jasmin ikävä kyllä ei keretä enää reissuun : / tää oli tarjous ja voimassa vaan tän kuun loppuun ja meillä ku joka toinen vkl on varattu noille vieraileville tähdille ni vaikee löytää ikinä sopivaa vkl:a :kieh: ja vkoja alkaa olee jo siihen malliin et uiminen vähä kiikun kaakun ku ei tiiä et onks paikat yhtää auennu ja muutenki, reilu 2 vkoo ni on täysaikanen raskaus. ei mulla kyl oo supistellu et en usko et auennu oon mut mistäs sitä koskaan tietää.

ruutinen me ois kyllä keskeytetty raskaus jos jotain poikkeavaa ois löytyny, ei oo voimia sairaan lapsen hoitamiseen :( ja sit jos ois vielä vaikeesti vammanen ni ei se oo enää ihmisarvosta elämää.

kolmiolle :hug:

lätkästä jonku verran tulee seurattua, ainaki sillee et tietää missä mennään. ennen oon ollu aika kovaki lätkäfani ja koivun pelipaitaki löytyy :D nuorempana sitä tuli notkuttua kapakoissa kattomassa mm-lätkää.

ihana ilma!istun tässä mein terassilla hikoilemassa läppärin kanssa :cool: vähä liianki kuuma tässä mut en valita, ei lämpö luita riko ;)

jessi ja pikkuj 34+4
 
Tervetuloa hzz ja Mamu :wave: Kolmiolle pahottelut :hug:

Ruutinen
Korjaatko mulle etusivun listaan et la on 23.9 :wave:

Toivottavasti saadaan sutki Ansis pian tänne takasin :wave:

Minnuska oli käyny ultrassa ja saanu hyviä uutisia sieltä :flower:

Äitiyspakkaus
Meillä on esikoisen jäliltä tuo vuoden 2009 pakkaus vielä hyvässä kunnossa joten voi olla että otetaan tälle toiselle rahana ja käytetään se tuplarattaiden ostoon.
Tämän vuoden paketissa jonka tulisin saamaan on vaatteet pääasiassa 50-60cm kokosia ja meillä on kyllä niitä pieniä vaatteita jo tarpeeksi. Olishan se toisaalta kiva ku pääsis hipelöimään sitä pakkausta ja jännätä millanen se on (vaikka onki kuvat nähny) muttei siinä vaan taija olla järkee? Miten te tekisitte? :D


Tänne ei kummempia. Vauva potkii jo melko kovaa. Mies tunsi joskus rv.20+0 muistaakseni ekat potkut :heart: Mahaki on kyllä kasvanu parissa viikossa mahottomasti, musta tuntuu ja näyttääki siltä ku kuvia kattoo et nyt on samanlainen maha ku esikoisesta rv.26, jospa se kasvu siitä tasottuu :D Rakenneultra on ens maanantaina, kuluis nää päivät äkkiä!

Talvicci ja Torsti rv.20+5 :heart:
 
Heippatirallaa pitkästä aikaa! :) Oon ollu ihan muissa maailmoissa, migreeniä oli joka päivä pitkän aikaa ja muutenkin oon ollu poissa koneelta. Nyt koitan jaksaa lukea kaikki tärkeät ketjut ja kirjotellakin jotain järkevää :D

Kiitos kaikille sukupuolikommenteista! :) Olo sen suhteen alkaa olemaan parempi, tarvitsen vain aikaa asian käsittelemiseen ja kyllä se helpottaa kun saa niistä "kielletyistä" ajatuksista puhua :) Mutta vaaleanpunaista meille ei tule siltikään! :D :D

Saatiin muuten kaverilta pahvilaatikollinen vauvanvaatteita, ja joukossa on sitten yksi mekkokin, se oli niin suloinen farkkuhame, että pakko oli ottaa :) Ehkä siis innostun pikkuhiljaa... ja tytöissä on se hyvä puoli, että niille voi tehdä ihania kampauksia! :D :D

Olen aloittanut diabetesruokavalion... vai olenko? Ei se eroa mun normaalista ruokavaliosta juuri mtienkään! :confused: En tajua mitä pitäis muuttaa :confused: Appelsiinimehua ja muita mehuja en siis sais juoda, eli siinä se suurin ero taitaa olla... ja nyt panostan siihen, että syön oikeasti usein ja vähän. "hauskaa" tässä on se, että nyt kun harjoittelen ja mittailen sokereita niin mun "ennätyslukema" on 6,4 aterian jälkeen, kun raja on 7,8.... Yleensä mulla on ateriankin jälkeen lukemat jotain 4... eli ei lähellekään edes paastosokeriarvoja :confused: Mitenköhän selviän kesästä ilman jatkuvaa jätskin syöntiä? :D

Kauheasti Sintti liikkuu ja potkii! :heart: Olen jo pari kertaa joutunut sanomaan Au, kun on ollut niin kova meininki mahassa. Mies ei vieläkään tunne käteen liikkeitä.

Me otetaan äitiyspakkaus. Mä ihastuin viime vuoden väreihin, mutta tässä uudessa on vähän enemmän hyödyllisiä vaatteita ilmeisesti. Jos jollain muullakin on turhaksi jääneitä kestovaippoja, niin me otetaan kanssa niitä mielellämme vastaan, ainakin postikulut voidaan maksaa. Ilmoitelkaa jos löytyy :)

Ruutinen: mekin ajateltiin, että halutaan tietää jos on jotain ongelmia niin etukäteen mahdollisimman paljon. Mutta ei menty veriseulaan edes, koska ultrassa kaikki ok. Me ei oltais tehty keskeytystä ainakaan lievässä kehitysvammassa - tästä ainakin mies oli eri mieltä ennen keskenmenoa, sen jälkeen ollaan oltu valmiita myös vammaiseen lapseen. Ja kun tunnetaan oikein hyvin nyt yksi lievästi kehitysvammainen lapsi niin ollaan niin ihastuneita siihen poikaan, sekin vaikutti omiin tunteisiin.

Mitäs muuta piti sanoa... en muista :p Ainiin, onnea uusille odottajille! :flower: :flower: :flower: Ja kaikille hyviä vointeja! :)

tömpsis ja super 22+6
 
Luinpas ketjua taas piiitkästä aikaa,hei vain kaikille!!

Täällä niin monta "tuttua" haaveilijoista,ihanaa kun olette raskautuneet!
Itse vaikutan tuolla marraskuisissa..:)

olo on parantunut huimasti alun kauhean pahoinvoinnin jälkeen..:)

Viikkoja nyt 10+4 ja eka ultra on 24.5..:) la olisi 2.12...:)
 

Yhteistyössä