Haaveissa neljäs lapsi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sonja1979
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sonja1979

Uusi jäsen
18.11.2006
16
0
1
Aikaisemmat synnytykset ovat olleet nopeita ja viimeisin oli syöksysynnytys. Avautumisvaihe kesti vähän yli puoli tuntia ja kipeitä supistuksia tuli 10 minuuttia ennen ponnistamista. Minut kärrättiin tarkkailuhuoneesta vauhdilla saliin kun meinasin synnyttää jo tarkkailuhuoneessa. Nyt olemme puhuneet miehen kanssa, että josko vielä yksi lapsi. Minua pelottaa aivan mielettömästi synnytys, koska neljäs tulisi todennäköisesti vielä nopeammin. Tietääkö kukaan käynnistetäänkö synnytys tai onko sektio mahdollinen? Kaverini repesi todella pahasti syöksysynnytyksessä ja sekä hän, että vauva meinasivat menehtyä :( Kätilökin sanoi, että onneksi olin 10 cm auki. Uskallanko enää yrittää edes neljättä...?

mulla oli kanssa noin et kaikki synnytykset nopeita ja kolmas syntyi tunnissa.neljännestä oisin saanu käynnistyksen(kolmaskin käynnistettiin kakkosen syöksysynnytyksen takia)mutta koska olimme muuttaneet lähelle sairaalaa en halunnut.neljännellä ei sit yllättäen ollutkaan kiire maailmaan.lapsivedet meni kyllä viikolla 38 mutta lapsi syntyi sitten 26t sen jälkeen.sairaalassa kerkesin siis oleen vuorokauden ennen kun hän syntyi.sen synnytyksen kestoksi papereihin tuli 2t56min.

olen 5n lapsen äippä ja synnytykset olleet nopeita, pisin ollut 3h 50min. Tämä 5s käynnistettiin nimen omaan nopeiden synnytysten takia. Matkaa synnärille joku n.40km. Jos innostaa ajatusten ym kokemusten vaihto enempi, tai jutustella muuten vaa, laittakaa sähköpostia minsi1@luukku.com

Neljäs ei välttämättä tulisi kuitenkaan edellisiä nopeammin. Ja ainakin sitä osaa varautua tulevaan synnytykseen aiemmin kun on kokemusta. Mulla on kolme lasta. Esikoisen synnytys kesti noin 4,5 tuntia, kakkosen 56 minuuttia ja kolmosen 3,5 tuntia. Tosin lähdin kolmosen synnytyksen alettua sairaalaan välttömästi kun tunsin ensimmäiset "synnytys supistukset". Aika on laskettu siis siitä kun ensimmäiset supistukset kotona tulivat. En ensin edes tajunnut niitä supistuksiksi kun rupes vaan käymään selkään kipeetä eikä mahaan, sit kipu meni ohi ja tuli n. 45 min päästä uudelleen. Sit ku selkäkipu uusi aloin vasta tajuta että taitaa olla niistä "oikeista" supistuksista kyse. Jos lasketaan koska alko 5 min välein olis kesto vajaan tunnin.

Kun on useamman kerran synnyttänyt niin uskon ettei suurelle repeämiselle ole enää yhtä suurta vaaraa kuin esim. jos olis ensimmäistä tai toista synnyttämässä. Mulla repes tuota kakkosta tehdessä paikat vähän joka puolelta. Tyttö oli 4230g 53cm ja pää 37,5. Ne oli silti pieniä repeämiä ja parantuminen oli paljon nopeampaa kuin esikoisen epparin jäljiltä.

Syöksysynnytys on kuitenkin uudelleensynnyttäjillä aika yleistä ja harvemmin suurempia ongelmia tulee. Huoli pois ja vauvan tekoon ;)

Johjo 24+5

Ps. Tiedän että jos joku asia mietityttää ja lähipiirissä on sen vuoksi sattunut jotain "pahaa" niin asiaa miettii vielä enemmän ja pelko vaan kasvaa. Minulle se "mörkö" on istukka, mutta eipä siitä sen enempää.

Minulle sanottiin eilen neuvolassa,kun neljättä nyt odotan ja kaksi edellistä tulleet syöksyllä ja matkaa synnärille se yli 60 kilsaa että käynnistykseen sitten menee. Koska luultavammin seuraava synnytys on alle tunnin mittainen,eli syntyisi matkalle tai on vaarana syntyä matkalle.
Viimeisessä synnytyksessä aukesin 5cm-10 alle 10 minsan.Ja synnytyksen kokonais kesto oli 1h52 min,joista ponnistuksen kesto 0min koska mua ei kerennyt ponnistuttaa olleskaan, kun tyttö syöksyi ulos.

Yhteistyössä