Haaveeseen säästäminen

Olen tosi huono säästämään, mutta olen kuitenkin onnistunut täyttämään haaveitani. Ehkä mun haaveet ovat vaatimattomampia tai sitten lähes mahdottomia. Esim tämän kanssa saattaisi olla hiukan pitovaikeuksia:sneaky::
 
vierailija
Mun haaveet on pieniä. Rahaa olisi mutta mietin aina tarkkaan tarvitsenko jotain. Uudet korvikset vaikka vanhojakaan en pidä ? Autoa on turha vaihtaa kun se on ihan ok. Sisustusta on turha vaihdella vuoden välein
 
r0s
Vanhuuden varalle säästän maksamalla remontti-ikuisuusprpjektin lainanlyhennyksiä joka kuukausi. Säästämistä on myös tän hetken asunnon remppaaminen sellaiseksi että siitä saa voittoa kun se muutaman vuoden päästä jää turhaksi.

Ja joka kesäkausi säästetään, jotta pärjätään talvi ja jotta voidaan matkustaakin. Ensi talven haave on viettää vähintään kuukausi kanarian eri saarilla. Sitruunankukkien tuoksu vuoristossa ja grillissä tirisevät valkosipuliöljyiset langustinit. Oispa jo...
 
vierailija
Voisikin säästää haaveeseen! Mutta hyvä kun saa edes hienon hienoa pahan päivän varalle-kassaa aikaiseksi. Moni hankinta, joka muille saattaa olla ihan normaalia "sen kuin menee vain kauppaan ja ostaa"- tapahtumia, jää odottamaan sitten kun- hetkeä. Hienoa olisi, että tililläni olisi aikanaan sen verran rahaa, että lapset eivät pulaan joutuisi kuoltuani hoitaessaan hautajais- ja perunkirjoitus- yms.järjestelyitä.
 
  • Tykkää
Reactions: m.e.k.
vierailija
Säästön vuosittain johonkin lomareissuun, joko laskettelumatkaan tai löhölomaan auringossa. Tänä vuonna epävarmaa pääseekö ulkomaille, mutta jospa rinteeseen kuitenkin ainakin Suomessa.

Toisena säästetään remontteihin, mutta vaikea saada tarpeeksi rahaa kasaan, joten pyydettiin lyhennysvapaata pankista. 30v vanha talo, keittiö ja kylpyhuone jo remontoitu aiemmin, nyt työn alla isompi wc sekä ilmalämpöpumppu tuli elinkaarensa loppuun eli uusi pitäisi hankkia viimeistään ensi talveksi. Näihin menee tuo 6kk lyhennysvapaa asuntolainasta. Pikku wc ja portaat saadaan ehkä kunnostettua sit ihan tuloilla, toivottavasti....
 
Nuorempi muija, reissu Hawajille, hulppea mökki..... sellaisia haaveita palstamiehellä
Eivät nuo kuvat olleet minun haaveitani vaan oletettuja palstamammojen haaveita. Minulla tällä hetkellä realistisena tavoitteena uusi vene. Rahaa siihen olisi jo, mutta tilillä pitää aina olla riittävästi pahan päivän varalle joten hiukan lisäsäästöjä tarvitaan. Lisäksi muutama rakennus/remppahanke vie muutaman kymppitonnin.

Hawaijille on lähtisi edes ilmaiseksi. Nuorta naisseuraa on tarjolla haaveilemattakin ja tuo mäkki olisi kyllä väärän tyyppinen väärässä ympäristössä.
 
Viimeksi muokattu:
Thainaiset on käyneet liian rahanahneiksi, joten m1ehen on pakko tyytyä länsimaalaiseen. Tuokin kuvan nainen on varmaan yli 25-vuotias kaiken lisäksi.
Se nainen oli palstamamma (esim. @Echo ), joka haaveilee koruista. Ymmärrän, että hän sinunkin mielestäsi jää jälkeen aasialaisista vertailukohteista ("pakko tyytyä"). Laitetaan sellaiseksi vanhempaa naiskauneutta edustava, fanittamani kiinalaisnäyttelijä Fan Bingbing (38 v) samantyyppisessä kampauksessa ja koruja kantaen.




 
r0s
Eivät nuo kuvat olleet minun haaveitani vaan oletettuja palstamammojen haaveita. Minulla tällä hetkellä realistisena tavoitteena uusi vene. Rahaa siihen olisi jo, mutta tilillä pitää aina olla riittävästi pahan päivän varalle joten hiukan lisäsäästöjä tarvitaan. Lisäksi muutama rakennus/remppahanke vie muutaman kymppitonnin.

Hawaijille on lähtisi edes ilmaiseksi. Nuorta naisseuraa on tarjolla haaveilemattakin ja tuo mäkki olisi kyllä väärän tyyppinen väärässä ympäristössä.

Millainen vene?

Kerro edes suunnilleen!
 
Vanhuuden varalle säästän maksamalla remontti-ikuisuusprpjektin lainanlyhennyksiä joka kuukausi. Säästämistä on myös tän hetken asunnon remppaaminen sellaiseksi että siitä saa voittoa kun se muutaman vuoden päästä jää turhaksi.

Ja joka kesäkausi säästetään, jotta pärjätään talvi ja jotta voidaan matkustaakin. Ensi talven haave on viettää vähintään kuukausi kanarian eri saarilla. Sitruunankukkien tuoksu vuoristossa ja grillissä tirisevät valkosipuliöljyiset langustinit. Oispa jo...
Tässä norjalaisnainen laulaa latinorytmejä norjalaisrannalla ja haaveilee etelään pääsystä koronan jälkeen? Eli r0s-tunnelmissa.

Millainen vene?

Kerro edes suunnilleen!
Erilainen. Eli yhtään sellaista ei vielä ole olemassa, veneestä tulee yksilö. Suunnittelijan ja rakentajien kanssa ovat keskustelut käynnissä.

Ehkä sitten joskus tulen mökkisi eteen häiriköimään kiikarit kädessä (vaikka vene ei soutuvene olekaan). ;)
 
r0s
Tässä norjalaisnainen laulaa latinorytmejä norjalaisrannalla ja haaveilee etelään pääsystä koronan jälkeen? Eli r0s-tunnelmissa.



Erilainen. Eli yhtään sellaista ei vielä ole olemassa, veneestä tulee yksilö. Suunnittelijan ja rakentajien kanssa ovat keskustelut käynnissä.

Ehkä sitten joskus tulen mökkisi eteen häiriköimään kiikarit kädessä (vaikka vene ei soutuvene olekaan).

Enemmänkin tällaisiin maisemiin kanarialle mielin.



Ja koska meillä ei enää ole rantamökkiä jonka laiturilta nakuna sitä ihailisin niin kuvaus veneestä ei riitä. Joudut kertomaan tarkemmin kunhan se valmistuu. ;P
 
vierailija
Eivät nuo kuvat olleet minun haaveitani vaan oletettuja palstamammojen haaveita. Minulla tällä hetkellä realistisena tavoitteena uusi vene. Rahaa siihen olisi jo, mutta tilillä pitää aina olla riittävästi pahan päivän varalle joten hiukan lisäsäästöjä tarvitaan. Lisäksi muutama rakennus/remppahanke vie muutaman kymppitonnin.

Hawaijille on lähtisi edes ilmaiseksi. Nuorta naisseuraa on tarjolla haaveilemattakin ja tuo mäkki olisi kyllä väärän tyyppinen väärässä ympäristössä.
Mimmodta venettä olet ostamassa?
 
vierailija
Säästäminen ei ole vaikeaa, ihmiset tekevät siitä vaikeaa. Sinun tuloillasi ei ole mitään merkitystä kun teet budjetin, ihan sama oletko kelan tuilla vai palkkatyössä pystyt säästämään mikäli niin haluat. Laske yhteen kaikki pakolliset menosi joita on asunto ja mahdollisesti puhelinliittymä sekä työmatkoihin köytetty raha. Tämän jälkeen vähennä tuloistasi pakolliset menot (jos asumistuki, vähennä se kanssa). Jäljelle jäävä summa menee 3 osaan: Ruokakassa, hupikassa ja säästökassa: https://saastamisenabc.fi tämän jälkeen pyrit pitämään näistä budjeteista kiinni, 4 henkinen perhe saa helposti kuukauden ruoat alle 250€ kaupasta, meillä menee n. 190-220€ 4 hengellä ruokaan kuukaudessa ja olemme gluteenittomalla ruokavaliolla mikä nostaa tätä summaa. Osta aina sieltä mistä saat edullisesti vältä K-ketjun kauppoja niissä yleensä hinnat lähes kaksinkertaisia ja pidä tiukka kuri siitä että nämä edellä mainitsemani 3 kassaa pysyvät joka kuukausi samana.

Säästöt menee itselläni suorana osakkeisiin koska säästötilin korko on niin olematon etten saa tuottoa saman verran kuin saan osakkeilla pitkällä tähtäimellä. Ihmisillä on vain jäänyt päälle sellainen tila että jokainen tilille tuleva euro on aina pakko tuhlata, itse käyn ruokakaupassa kuukaudessa 2 kertaa ja ostan prisman verkkokaupasta suoraan kaikki ruoat valmiiksi näin vältän heräte ostoksia joihin uppoaa helposti 200-300€ kuukaudessa ekstraa varsinkin jos käyt yli 4 kertaa kaupassa kuukaudessa!
 

Yhteistyössä