Menu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Lapsen saaminen
Haaveena vauva 2025
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="heltsuli, post: 34722034, member: 151768"]</p><p>Heippa!</p><p></p><p>Taisin viiimeksi vain mainita uuden kierron alkamisen. Oon alkanut vain uskomaan yhä vahvemmin etten saa koskaan pienokaista. Kaksi vuotta tosiaan yritystä takana ja diagnoosi primaari lapsettomuus ja amh arvo 0,15. Joka kierrosta on löytynyt ovulaatio ja enkä yhä pysty lopettaa sen tikutusta vaan joka kierrossa sitä tikutan ja aina se löytyy. Takana on Ovumian käynnit, jossa on tehty ivf joka on vaihtunut lennosta inseminaatiotksi ja ihan vain ivf. Viimeisellä käynnillä ollaan oltu maaliskuussa. Kahdesti olen syönnyt letrokuurin, ensiksi yhden tabletin verran (puoli vuotta) ja toisella kerralla 2 tabletti (3kk). KYS :n meidän olisi pitänyt saada vastaanotto aika jo heinäkuulle, mut ei sitäkään koskaan saapunut. Joten olen vain työstänyt itselleni ajatusta, etten voi koskaan saada pikkuista. Joka kerta kun olen käynyt postilaatikolla tai puolisoni on käynyt, olen vain pettynyt kun kirjettä ei ole kuulunut. Ensimmäinen ajatus meidät on unohdettu. Ai niin ja tosiaan joku kerta mainihin et laitettaisiin asuntomme myyntii niin nyt sekin asia on hoidettu. Ollaan tosiaan myymässä meidän ''pienen'' perheen asuntoa pois. Puolisolleni tuntuu olevan hirmu raskasta ettei lapsia välttämättä tule. Olen aika ajoin sanonutkin et voidaan erota, etsi puoliso joka kykenee saamaan jälkeläisen aikaiseksi. Onhan se itsekästä toiselle noin tuumata, mut jos ei vaan kykene niin eihän sitä muuksi voi myöskään muuttua. </p><p></p><p>Eilen se päivä vihdoin ja viimein koitti. Puoliso tuli kotia ja pyysin käymään postilaatikolla, kysyin tuttuu tapaa tuliko mitään. Ojensi kirjeen ja aloin heti tutkimaan. Kirje tuli vihdoin viimein KYS :stä, uskomatonta. Ei meitä oltukkaan unohdettu, mutta miten haikealta se kuitenkin tuntuu. Olen työstänyt ajatusta etten välttämättä saa koskaan lasta niin nyt ois kuitenkin asennoituva hoitoihin yms. Tuntuu hyvin raskaalta, jotenkaan en jaksa asiaa iloita. Vastaanotto aikamme olisi kuitenkin vasta lokakuun loppu puolella, alkuperäisestä ajasta 3 kk myöhässä. Huoh, kuinka ikävältä tuntuu ja se et miten paljon meillä tulee olemaan kokeita ja testejä ennen kuin päästään hoitoihin saakka. Miten paljon meille tulee käyntejä ennen kuin päästään asiaan. Puolisolle kerroin mitä lapuissa oli ja annoin totta kai hänenkin luettavaksi laput. Ajattelin jo et kaikki kaatuu siihen, ettei hän halua lähtä antamaan sperma näytettä. Se oli ekallakin kertaa tosi vastenmielistä. Kävimme keskustelua, et voiko sen tehdä meidän sairaalassa vai tarviiko sitä varten lähtä Kuopioon. Olin vakaasti Kuopion kannalla ja kyllä, sitä ei voi meidän sairaalaan jättää. Olin jo valmiina luovuttamaan ja totesinkin ettei sitä tarvitse antaa jos et halua, mut tosi asia on sit se ettei myös päästä hoitoihin. Mikä kumma siinä voi olla et ei voi tavaraansa ruikkia purkkiin? Minäkö muka nautin olla tongittavana? Totesi myös et onhan hän jo spermansa antanut, eikä siinä ole ollut mitään vikaa. Yritin selittää et ne haluaa siitä omat kokeensa tehdä. Miksi hän pelkää sitä kun eihän siinä vikaa ole? Suureksi yllätykseni hän on tänään ilmeisesti asiaa selvitellyt, kun oli minulle laittanut kesken työpäivän viestiä et aika olisi syyskuun loppu puolella. Huippua jos on ottanut yhteyttä selvittänyt asiaa. Itselläni on sinä päivänä työpäivä ja minun on vaikeampi irtautua töistäni (meillä ei voi tehdä etätyötä), nyt mietinkin suostuuko hän menemään sinne itsekseen vai joudunko ottamaan palkattoman? Mutta onhan se ihan järjetöntä ajaa noin 160 km suuntaansa yhden sperma purkin verran. Toivottavasti se sopii et meidän sairaalassa kävisi mahdollisissa väli ultrissa. Jos ei niin voi hyvä tavaton poissaolojen määrää. Ovumia sanoi suoraan, et väli ultrat onnistuu meidän päässä ettei niiden takia tarvitse heille ajella (120km).</p><p></p><p>Ehkä se joskus onnistuu tai sitten ei, ehkä meillä on toivoa tai sitten ei. Tässä nyt tuli tämmöinen avautuminen. Tsemppii ja jaksamista kaikille omiin tilanteisiin. Jatkelen hiljais eloani. Kertoilen jos tilanteet muuttuvat suuntaa jos toiseen..</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="heltsuli, post: 34722034, member: 151768"] Heippa! Taisin viiimeksi vain mainita uuden kierron alkamisen. Oon alkanut vain uskomaan yhä vahvemmin etten saa koskaan pienokaista. Kaksi vuotta tosiaan yritystä takana ja diagnoosi primaari lapsettomuus ja amh arvo 0,15. Joka kierrosta on löytynyt ovulaatio ja enkä yhä pysty lopettaa sen tikutusta vaan joka kierrossa sitä tikutan ja aina se löytyy. Takana on Ovumian käynnit, jossa on tehty ivf joka on vaihtunut lennosta inseminaatiotksi ja ihan vain ivf. Viimeisellä käynnillä ollaan oltu maaliskuussa. Kahdesti olen syönnyt letrokuurin, ensiksi yhden tabletin verran (puoli vuotta) ja toisella kerralla 2 tabletti (3kk). KYS :n meidän olisi pitänyt saada vastaanotto aika jo heinäkuulle, mut ei sitäkään koskaan saapunut. Joten olen vain työstänyt itselleni ajatusta, etten voi koskaan saada pikkuista. Joka kerta kun olen käynyt postilaatikolla tai puolisoni on käynyt, olen vain pettynyt kun kirjettä ei ole kuulunut. Ensimmäinen ajatus meidät on unohdettu. Ai niin ja tosiaan joku kerta mainihin et laitettaisiin asuntomme myyntii niin nyt sekin asia on hoidettu. Ollaan tosiaan myymässä meidän ''pienen'' perheen asuntoa pois. Puolisolleni tuntuu olevan hirmu raskasta ettei lapsia välttämättä tule. Olen aika ajoin sanonutkin et voidaan erota, etsi puoliso joka kykenee saamaan jälkeläisen aikaiseksi. Onhan se itsekästä toiselle noin tuumata, mut jos ei vaan kykene niin eihän sitä muuksi voi myöskään muuttua. Eilen se päivä vihdoin ja viimein koitti. Puoliso tuli kotia ja pyysin käymään postilaatikolla, kysyin tuttuu tapaa tuliko mitään. Ojensi kirjeen ja aloin heti tutkimaan. Kirje tuli vihdoin viimein KYS :stä, uskomatonta. Ei meitä oltukkaan unohdettu, mutta miten haikealta se kuitenkin tuntuu. Olen työstänyt ajatusta etten välttämättä saa koskaan lasta niin nyt ois kuitenkin asennoituva hoitoihin yms. Tuntuu hyvin raskaalta, jotenkaan en jaksa asiaa iloita. Vastaanotto aikamme olisi kuitenkin vasta lokakuun loppu puolella, alkuperäisestä ajasta 3 kk myöhässä. Huoh, kuinka ikävältä tuntuu ja se et miten paljon meillä tulee olemaan kokeita ja testejä ennen kuin päästään hoitoihin saakka. Miten paljon meille tulee käyntejä ennen kuin päästään asiaan. Puolisolle kerroin mitä lapuissa oli ja annoin totta kai hänenkin luettavaksi laput. Ajattelin jo et kaikki kaatuu siihen, ettei hän halua lähtä antamaan sperma näytettä. Se oli ekallakin kertaa tosi vastenmielistä. Kävimme keskustelua, et voiko sen tehdä meidän sairaalassa vai tarviiko sitä varten lähtä Kuopioon. Olin vakaasti Kuopion kannalla ja kyllä, sitä ei voi meidän sairaalaan jättää. Olin jo valmiina luovuttamaan ja totesinkin ettei sitä tarvitse antaa jos et halua, mut tosi asia on sit se ettei myös päästä hoitoihin. Mikä kumma siinä voi olla et ei voi tavaraansa ruikkia purkkiin? Minäkö muka nautin olla tongittavana? Totesi myös et onhan hän jo spermansa antanut, eikä siinä ole ollut mitään vikaa. Yritin selittää et ne haluaa siitä omat kokeensa tehdä. Miksi hän pelkää sitä kun eihän siinä vikaa ole? Suureksi yllätykseni hän on tänään ilmeisesti asiaa selvitellyt, kun oli minulle laittanut kesken työpäivän viestiä et aika olisi syyskuun loppu puolella. Huippua jos on ottanut yhteyttä selvittänyt asiaa. Itselläni on sinä päivänä työpäivä ja minun on vaikeampi irtautua töistäni (meillä ei voi tehdä etätyötä), nyt mietinkin suostuuko hän menemään sinne itsekseen vai joudunko ottamaan palkattoman? Mutta onhan se ihan järjetöntä ajaa noin 160 km suuntaansa yhden sperma purkin verran. Toivottavasti se sopii et meidän sairaalassa kävisi mahdollisissa väli ultrissa. Jos ei niin voi hyvä tavaton poissaolojen määrää. Ovumia sanoi suoraan, et väli ultrat onnistuu meidän päässä ettei niiden takia tarvitse heille ajella (120km). Ehkä se joskus onnistuu tai sitten ei, ehkä meillä on toivoa tai sitten ei. Tässä nyt tuli tämmöinen avautuminen. Tsemppii ja jaksamista kaikille omiin tilanteisiin. Jatkelen hiljais eloani. Kertoilen jos tilanteet muuttuvat suuntaa jos toiseen.. [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Kirjoita seuraavat numerot pienimmästä suurimpaan ilman pilkkuja: 8, 5, 5
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
Orpo teki epäilyttävän käsitervehdyksen!
Tänään 00:08
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
2.
"Eurooppa on energian suhteen Venäjän armoilla, tavaroissa Kiinan armoilla, syntyvyydessä Afrikan armoilla ja puolustuksessa USA:n armoilla"
Eilen 23:35
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
3.
Lebakkopariskunta karisti USAn pölyt jaloistansa, koska Donald Trump voitti pressavaalit
Eilen 22:47
vierailija
4 Viestiä
Aihe vapaa
4.
Katsoitteko illan A-talkin?
Eilen 22:41
vierailija
7 Viestiä
Aihe vapaa
5.
Hallitus nostaa jo toista kertaa alkoholinverotusta :-[
Eilen 21:14
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
6.
"Saksan puolustusvoimat on alkanut ottaa yhteyttä yritysten edustajiin saadakseen ne valmistautumaan sodan mahdollisuuteen Venäjää vastaan"
Eilen 20:49
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
7.
"Pakolaispolitiikka kiristyy: Turvapaikkaa ei jatkossa myönnetä tai se lakkautetaan, jos henkilön katsotaan olevan vaaraksi yhteiskunnalle"
Eilen 20:28
vierailija
10 Viestiä
Aihe vapaa
8.
Päivän Orpopurra: Suomi valittiin maailman helmeimmäksi maaksi
Eilen 20:00
vierailija
7 Viestiä
Aihe vapaa
Luetuimmat
1.
K/B-komposti 2.0
Started by vierailija
Sunnuntai klo 18:00
Luettu: 10K
Aihe vapaa
2.
Järkevä artikkeli kaksplussalla: lasten teko pitää aloittaa 23-vuotiaana.
Started by Johnny Appleseed
Sunnuntai klo 02:06
Luettu: 826
Aihe vapaa
3.
Relaatio 1065
Started by vierailija
Sunnuntai klo 08:21
Luettu: 770
Aihe vapaa
4.
Hoitajamitoituksesta - Potkut 800:lle hoitajalle yksistään HUS:ssa, nyt laitetaan mitoitukset kuntoon
Started by vierailija
Sunnuntai klo 13:30
Luettu: 578
Aihe vapaa
5.
Miksi te puhutte täällä vain uutisista?
Started by vierailija
Tiistai klo 08:27
Luettu: 551
Aihe vapaa
6.
Tätä kilttimies ei ymmärrä: K-kauppias puristi 17-vuotiaan harjoittelijan rintoja
Started by vierailija
Maanantai klo 19:52
Luettu: 480
Aihe vapaa
7.
"Janne murhasi kaksi lastaan julmalla tavalla – Nyt kotona on uusi puoliso: ”Meillä on toimiva parisuhde”"
Started by vierailija
Maanantai klo 23:10
Luettu: 476
Aihe vapaa
8.
Vasemmistolainen lehdistö paljasti Putinille Ukrainan saaneen luvan iskeä amerikkalaisohjuksilla Venäjän maaperälle
Started by vierailija
Sunnuntai klo 21:33
Luettu: 395
Aihe vapaa
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
Lähetä terveisesi kaipaamallesi ihmiselle yöketju
Latest: vierailija
7 min sitten
Aihe vapaa
2.
Hallitus nostaa jo toista kertaa alkoholinverotusta :-[
Tänään 02:42
Aihe vapaa
3.
Orpo teki epäilyttävän käsitervehdyksen!
Tänään 02:26
Aihe vapaa
4.
"Saksan puolustusvoimat on alkanut ottaa yhteyttä yritysten edustajiin saadakseen ne valmistautumaan sodan mahdollisuuteen Venäjää vastaan"
Tänään 02:23
Aihe vapaa
5.
Päivän Orpopurra: Suomi valittiin maailman helmeimmäksi maaksi
Tänään 02:21
Aihe vapaa
6.
Tyttäreni haluaa olla poika, asia huolettaa minua
Tänään 02:19