Haaveena vauva 2025

Kyllä sitä itse mietti taas vaihteeksi asiaa näin päin että jos raskaus ei ala niin kivempi jos vuoto alkaisi edes ajallaan. Asia ei olisi niin päivän päälle jos ei tietäisi oviksen ajankohtaa mutta nyt kun on tiedossa niin turhauttaa kun kierto pitkittyy. Olen lukenut kymmeneen kertaan keskustelut myöhäisestä plussasta mutta jotenkin en jaksa siihen enää uskoa. Etova olo on ollut myös pms oireena. Viikonlopun jälkeen on väsyttänyt tosi paljon mikä voi myös olla kumpaa hyvänsä. Otappa tästä nyt selvää. Eilen ja toissa päivänä tuli kyllä oviksen kaltaista limaa joten oletin että vuoto alkaisi viimeistään tänään. Odotellaan
Tsemppiä @jauhopeukalo piinailuun! Samat fiilikset täällä, vaikka se oviksen ajankohta onkin itseltä hukassa :D Ja lisätsempit teille joiden uusi kierto juuri käynnistynyt... Täällä odotellaan pettymystä nro 24 🤦 Hullua että jo kaksi vuotta mennyt. IVF helmi-maaliskuussa jos ei ihmettä tapahdu sitä ennen.

Oon siis 100% samaa mieltä että mielummin ne menkat kuin tätä epätietoisuutta. Sitä elää niinkuin kahdessa rinnakkaistodellisuudessa: toinen se tuttu missä ne menkat sitten kuitenkin alkaa ja voi pettymyksen jälkeen alkaa orientoitua uuteen kiertoon, ja toinen missä se vuoto ei alakaan, vaan alkaa ihan uusi elämänvaihe uusine iloineen ja huolineen. Mutta tämä välitila missä ei ole menkkoja eikä plussaa on kyllä raastava. Että kumpi se sitten on, voisitko nyt kroppa jo kertoa? Ei jaksaisi toivoa parasta, sitä tuntee itsensä niin typeräksi (pettymyksen ja surun lisäksi) sitten jos/kun vuoto alkaakin. Samalla sitä ei oikein voi olla toivomattakaan, koska eihän sitä tiedä, ennen kuin sen tietää 🫠

Mulla siis mahdollisesti ovuloimaton kierto (ensimmäinen sellainen), tähän asti saanut ovulaation testillä kiinni ja kierto ollut säännöllinen. Mut nyt ei tullut selkeetä plussaa, oireiden perusteella en koskaan pysty kertomaan mitään. Vahvimpien viivojen perusteella olis DPO 15. Menkkakipuja ollut jo monta päivää mut vuotoa ei vaan näy. Kävin testikaupoilla tänään ja huomenna katson mitä se näyttää jos ei sitä ennen vuoto ala.

Alkaakohan mieli tehdä tepposiaan vai voisko olla haamu Ylempi siis eiliseltä iltapäivältä, jossa kuvittelin (tai kovaa toivoin) näkeväni jotain, alempi tältä aamulta. Menkat pitäis alkaa vasta lauantaina, joten aikaista on..

Alemmasta mie nään jotain. Toivottavasti viiva vahvistuisi tuosta.

Itselleni tämä on ensimmäinen kierto kun ei ole herkkiä testejä käytössä. Tosin se viime kierrossa cb:llä saatu puolikas haamu oli jotain sellaista mitä en välttämättä halua edes nähdä.
Eilen illalla etova olo jäi onneksi altaalle kun kävin illalla salilla ja uimassa. Yritti kyllä närästää iltapalan jälkeen mitä ei ole ennen tehnyt. Pohdin jo eilen että jos ei tästä kierrosta plussaa tule tekisköhän niillä verestä tehtävillä raskaustesteillä mitään. Voisi kuvitella että tulos olisi ainakin varmempi. Nyt ei siis yhtään mitään..

Vauva 2025

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@Kellyz ★09/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1. yhteinen
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@Mollama ★ 05/22 ★ 3. ★ 3x km -23
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Kerttumaaria ★ 01/23 ★ 1.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@Tyyn3 ★ 05/23 ★ 1. yhteinen
@Henskii ★ 05/23 ★ 3.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@Miemei ★ 08/23 ★3. (1. yhteinen)
@pineapplee ★ 09/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Neljäshaaveena ★ 01/24 ★ 4. (1.yhteinen)
@jauhopeukalo ★ 02/24 ★ 2. (1. yhteinen)
@toivonkipina1 ★ 02/24 ★ 1.
@Mötti ★ 04/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@madddie ★ 04/24 ★ 3.
@Syystuuli38 ★ 04/24 ★ 4.
@Niisq ★ 05/24 ★ 2.
@Minnix ★ 05/24 ★ 3.
@KolmattaKehiin ★ 05/24 ★ 3.
@Keltainenkukka92 ★ 07/24 ★ 2.
@Heimi89 ★ 08/24 ★ 6. (1. yhteinen)
@Hopeanopea ★ 11/24 ★ 2.
@Jennnuli ★ 10/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@Misoka ★ 10/24 ★ 2.
@Oliivi3 ★ 12/24 ★ 5.lapsi
@Kultakataja ★ 4/24 ★ 1.

★★★★★★★★★★★★★★★

10.12.2024 tiistai

Nimi ★ Kiertopäivä

@jauhopeukalo kp 30/28-30
@Min204 kp 17/23-30
@Oliivi3 kp 16/25
@Kultakataja kp 16/25-32
@Heimi89 kp 11/25-26
@Jennnuli kp 4/27-28
@Hopeanopea kp 4/28-30
@Keltainenkukka92 kp 2/26

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO

@jauhopeukalo DPO 15
@Oliivi3 DPO 5

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3

@Andune ★ 02/24 ★ 2.★ 05/24
@Aronia88 ★ 04/24 ★ 3. ★ 05/24
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3. ★ 06/24
@Noups ★ 08/23 ★ 2. ★ 06/24
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. ★ 06/24
@Cara-mel ★ 01/24 ★ 3. ★ 06/24
@Ninzuca ★ 01/22 ★ ? ★ km 03/22 ★ 07/24
@burkei ★ 07/23 ★ 1. ★ 08/24
@possu. ★ 06/24 ★ 2. ★ 08/24
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1. ★ 09/24
@Liilja ★ 09/24 ★ 4. ★ 09/24
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 2/23★ 09/24
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6. ★ 10/24
@taikinatonttu ★ 07/24 ★ 2. ★ 10/24
@kolmattakertaa ★ 09/24 ★ 3. ★ 10/24
@ToiveikasToivoton ★ 04/23 ★ 2. ★ 11/24
@Frija ★ 05/23 ★ 1. ★ 11/24

Viimeksi muokattu:
Nyt mullakin flo sitten päivitti vihdoinkin ovulaatioajankohdan. Joku bugi siinä oli.

LH testi oli lähimpänä posia sunnuntaina, ja sitten lähti laskuun, eli näin ollen ovis oli maanantaina kp15 ja tänään tiistaina ois sitten DPO 1. Laskenko tämän oikein?

Mulla just kuntosalilla PT teki uuden ohjelman, joka on edellistä hiukan rankempi. Oon siis ihan tavallinen pulliainen ja käyn salilla kerran, max 2 viikossa, että se hiukan rankempi ohjelma on siitä vinkkelistä. Tiedän järjellä, että voisin ihan hyvin mennä ja tehdä sen, mutta samalla on sellanen taikauskoinen olo, että pitäisikö pari päivää ottaa ihan hissukseen, antaa siemenen itää 😄

(Onko muilla samaa ongelmaa, että kun laittaa hymiön, niin se katoaa jos jatkaa kirjoittamista, eli kaikki hymiöt voi lisätä vasta lopussa?)

• Tykkää
Reactions: Keltainenkukka92
Nyt mullakin flo sitten päivitti vihdoinkin ovulaatioajankohdan. Joku bugi siinä oli.

LH testi oli lähimpänä posia sunnuntaina, ja sitten lähti laskuun, eli näin ollen ovis oli maanantaina kp15 ja tänään tiistaina ois sitten DPO 1. Laskenko tämän oikein?

Mulla just kuntosalilla PT teki uuden ohjelman, joka on edellistä hiukan rankempi. Oon siis ihan tavallinen pulliainen ja käyn salilla kerran, max 2 viikossa, että se hiukan rankempi ohjelma on siitä vinkkelistä. Tiedän järjellä, että voisin ihan hyvin mennä ja tehdä sen, mutta samalla on sellanen taikauskoinen olo, että pitäisikö pari päivää ottaa ihan hissukseen, antaa siemenen itää

(Onko muilla samaa ongelmaa, että kun laittaa hymiön, niin se katoaa jos jatkaa kirjoittamista, eli kaikki hymiöt voi lisätä vasta lopussa?)
Dpot olen laskenut juuri noin = days past ovulation

Ja samaa ongelmaa havainnut noiden hymiöiden kanssa, eikä ole merkitystä kirjoittaako koneella vai puhelimella.

Täällä etova olo taas alkoi, illalla olisi joulukonserttiin meno anopin kanssa. Aamulla en tehnyt testiä kun ajattelin odottaa huomiseen. Nyt tosin mietin onko helpompi olla kun itse tietää vai tietäisikö kuitenkaan. Periaatteessa testin pitäisi näyttää neljän tunnin pidätyksen jälkeen samaa kuin aamulla mutta negatiivisia testejä on ehkä nähty jo tarpeeksi.

Oi mä täällä pidän kaikki sormet ja varpaat ristissä @jauhopeukalo , kuulostaa jo vähän lupaavalta 🫶

Kp 2 ja sellainen olo että aika on pysähtynyt ja seuraava plussamahdollisuus on jossain toisessa universumissa. 😅 Vaikka tiedostan että mulla kaikki hyvin, taapero pitämässä kiireisenä, mies joka haluaa pikkusisaruksen jopa minua enemmän ja säännöllinen jopa lyhyt kierto.
Läheinen ystävä otti eilen yhteyttä, ei halua olla ainakaan hetkeen tekemisissä koska erosi juuri miehestään koska hän ei sittenkään halua lapsia. Kaveri täyttää pian 35 ja hän on nyt (ymmärrettävästi) katkera ja surullinen. Kuulemma ei kestä tavata ystäviä joilla pieniä lapsia, mitä tavallaan kyllä ymmärrän. Yritän ajatella että eilisen menkat oli solidaarisuus kaveria kohtaan, ei ollut meant to be saada plussa samana päivänä kun hyvä ystävä sai haudata lapsihaavensa pitkäksi aikaa.

Oi mä täällä pidän kaikki sormet ja varpaat ristissä @jauhopeukalo , kuulostaa jo vähän lupaavalta 🫶

Kp 2 ja sellainen olo että aika on pysähtynyt ja seuraava plussamahdollisuus on jossain toisessa universumissa. Vaikka tiedostan että mulla kaikki hyvin, taapero pitämässä kiireisenä, mies joka haluaa pikkusisaruksen jopa minua enemmän ja säännöllinen jopa lyhyt kierto.
Läheinen ystävä otti eilen yhteyttä, ei halua olla ainakaan hetkeen tekemisissä koska erosi juuri miehestään koska hän ei sittenkään halua lapsia. Kaveri täyttää pian 35 ja hän on nyt (ymmärrettävästi) katkera ja surullinen. Kuulemma ei kestä tavata ystäviä joilla pieniä lapsia, mitä tavallaan kyllä ymmärrän. Yritän ajatella että eilisen menkat oli solidaarisuus kaveria kohtaan, ei ollut meant to be saada plussa samana päivänä kun hyvä ystävä sai haudata lapsihaavensa pitkäksi aikaa.
Toi on kyllä ikävä tilanne sun kaverille :( . Itse erosin ekasta pitkästä suhteesta juuri sen takia, kun lapsihaaveet ei kohdanneet. Toivotaan, että sun kaveri löytää pian uuden kumppanin ja saa toteutettua haaveensa. Siinä vaiheessa kun ollaan 35+ niin ihmiset on valmiita aika nopeastikin yrittämään lasta jos vaan oikea ihminen osuu kohdalle.

Täällä vika päivä menkkoja uskoisin. Alkaa vähenemään vuoto lupaavasti🤞. Ei kyllä olleet vieläkään muuten tyypilliset menkat vaan ihan överi runsaat. Mutta lueskelin, että tätä on ollut muillakin. Ja ennen menkkojen alkuja oli ihan kauheat PMS oireet. Pieni riita miehen kanssa sai ihan kauheat mittasuhteet ja yhden päivän sit käytännössä siivosin ja itkeskelin, kun oli vaan niin surkea olo 🥴. Ja siis en ole normaalisti kovin dramaattinen henkilö. Päivittelen tosiaan tänne vähän miten kierto palautuu kierukan jälkeen, jos se sattuu kiinnostamaan muitakin kierrukan poistaneita.

Vauva 2025

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@Kellyz ★09/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1. yhteinen
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@Mollama ★ 05/22 ★ 3. ★ 3x km -23
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Kerttumaaria ★ 01/23 ★ 1.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@Tyyn3 ★ 05/23 ★ 1. yhteinen
@Henskii ★ 05/23 ★ 3.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@Miemei ★ 08/23 ★3. (1. yhteinen)
@pineapplee ★ 09/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Neljäshaaveena ★ 01/24 ★ 4. (1.yhteinen)
@jauhopeukalo ★ 02/24 ★ 2. (1. yhteinen)
@toivonkipina1 ★ 02/24 ★ 1.
@Mötti ★ 04/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@madddie ★ 04/24 ★ 3.
@Syystuuli38 ★ 04/24 ★ 4.
@Niisq ★ 05/24 ★ 2.
@Minnix ★ 05/24 ★ 3.
@KolmattaKehiin ★ 05/24 ★ 3.
@Keltainenkukka92 ★ 07/24 ★ 2.
@Heimi89 ★ 08/24 ★ 6. (1. yhteinen)
@Hopeanopea ★ 11/24 ★ 2.
@Jennnuli ★ 10/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@Misoka ★ 10/24 ★ 2.
@Oliivi3 ★ 12/24 ★ 5.lapsi
@Kultakataja ★ 4/24 ★ 1.

★★★★★★★★★★★★★★★

11.12.2024 keskiviikko

Nimi ★ Kiertopäivä

@jauhopeukalo kp 31/28-30
@Min204 kp 18/23-30
@Oliivi3 kp 17/25
@Kultakataja kp 17/25-32
@Heimi89 kp 12/25-26
@Jennnuli kp 5/27-28
@Hopeanopea kp 5/28-30
@Keltainenkukka92 kp 3/26

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO

@jauhopeukalo DPO 16
@Oliivi3 DPO 6

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3

@Andune ★ 02/24 ★ 2.★ 05/24
@Aronia88 ★ 04/24 ★ 3. ★ 05/24
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3. ★ 06/24
@Noups ★ 08/23 ★ 2. ★ 06/24
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. ★ 06/24
@Cara-mel ★ 01/24 ★ 3. ★ 06/24
@Ninzuca ★ 01/22 ★ ? ★ km 03/22 ★ 07/24
@burkei ★ 07/23 ★ 1. ★ 08/24
@possu. ★ 06/24 ★ 2. ★ 08/24
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1. ★ 09/24
@Liilja ★ 09/24 ★ 4. ★ 09/24
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 2/23★ 09/24
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6. ★ 10/24
@taikinatonttu ★ 07/24 ★ 2. ★ 10/24
@kolmattakertaa ★ 09/24 ★ 3. ★ 10/24
@ToiveikasToivoton ★ 04/23 ★ 2. ★ 11/24
@Frija ★ 05/23 ★ 1. ★ 11/24

Vuoto loistaa edelleen poissaolollaan. Etova olo nostelee taas päätään mutta en uskaltanut tehdä aamulla testiä, tein eilen illalla 4h pidätyksellä ja se oli puhdas nega, ei vieläkään edes viivanpaikkaa. Perjantaille varattu sokerointi hieman riskillä. Sinällään menkat ei estä sokerointia mutta saattaa iho olla hieman normaalia tuntoherkempi. Toisaalta vuoto voi alkaa vasta ensi viikolla jos luteaali yhtä pitkä kun viime kierrossa. Pohdin tässä varaisinko ens viikolle gynelle ajan jotta näkisi mitä tuolla oikein tapahtuu, mietin vielä.

Vuoto loistaa edelleen poissaolollaan. Etova olo nostelee taas päätään mutta en uskaltanut tehdä aamulla testiä, tein eilen illalla 4h pidätyksellä ja se oli puhdas nega, ei vieläkään edes viivanpaikkaa. Perjantaille varattu sokerointi hieman riskillä. Sinällään menkat ei estä sokerointia mutta saattaa iho olla hieman normaalia tuntoherkempi. Toisaalta vuoto voi alkaa vasta ensi viikolla jos luteaali yhtä pitkä kun viime kierrossa. Pohdin tässä varaisinko ens viikolle gynelle ajan jotta näkisi mitä tuolla oikein tapahtuu, mietin vielä.
Olitko sä saanut oviksen kuitenkin kiinni testillä? Etova olo kyllä kertoisi, että jotain tapahtuu: joko menkat alkamassa (mulla ainakin etova olo ennen menkkoja aina) tai sit plussa tulossa 🙂

Heippa! 😊 Teki mieli tulla tänne jakamaan piinaa teidän muiden sielunsiskojen kanssa, kun oikein kenenkään muun kanssa ei vielä näin aikaisessa vaiheessa voi puhua... Viimeksi olenkin täällä vähän kirjoitellut maaliskuista 2023 odotellessa.

Täällä on meinaan alkanut yritys saada vauva numero kaksi, ja vitsi mitä hermoilua tää onkaan! En enää muistanut viime kerralta, miten sekopäisellä tavalla sitä laskee päiviä ja laittaa erilaisia henkisiä deadlineja eri viikonpäiville 😅 Täällä on menossa kp 28, oviksesta on 12 päivää ja menkkojen pitäisi alkaa tyyliin ylihuomenna jos ovat tullakseen. (Mutta koska luin että luteaalivaihe voi periaatteessa kestää jopa 18 pv, niin en suostu tekemään raskaustestiä ennen kuin ensi viikon puolella. Testi toki on jo ostettu......) Viime raskaudessa raskauduin kerrasta ja tunsin ihan selkeitä tuntemuksia jo alkion kiinnittymisestä asti, joten nyt kuulostelen kaikkia pieniäkin oireita ihan jatkuvasti. On tää kyllä hullun hommaa.

Tsemppiä muillekin hermoraunioille!

Olitko sä saanut oviksen kuitenkin kiinni testillä? Etova olo kyllä kertoisi, että jotain tapahtuu: joko menkat alkamassa (mulla ainakin etova olo ennen menkkoja aina) tai sit plussa tulossa 🙂
Juu, Plussan sain digillä 24.11. kun illalla kerkisin testaamaan. Jännää tässä kierrossa oli se etten tuntenut kummallakaan puolella oikein mitään tuntemuksia mutta letrokuurin buustaamana uskon oviksen kuitenkin tapahtuneen. Etovaa oloa miullakin ollut joskus aiemmin loppukierrosta joten siihen en luota raskausoireena. Tämä kierto alkoi kyllä myös viikon "myöhässä" joten odottelen vielä viikon ennen kun alan terkkarilta tutkimuksia enemmän kyselemään. Kystaan en varsinaisesti vielä usko kun siihen kuuluva turvotus puuttuu.

Heippa! 😊 Teki mieli tulla tänne jakamaan piinaa teidän muiden sielunsiskojen kanssa, kun oikein kenenkään muun kanssa ei vielä näin aikaisessa vaiheessa voi puhua... Viimeksi olenkin täällä vähän kirjoitellut maaliskuista 2023 odotellessa.

Täällä on meinaan alkanut yritys saada vauva numero kaksi, ja vitsi mitä hermoilua tää onkaan! En enää muistanut viime kerralta, miten sekopäisellä tavalla sitä laskee päiviä ja laittaa erilaisia henkisiä deadlineja eri viikonpäiville 😅 Täällä on menossa kp 28, oviksesta on 12 päivää ja menkkojen pitäisi alkaa tyyliin ylihuomenna jos ovat tullakseen. (Mutta koska luin että luteaalivaihe voi periaatteessa kestää jopa 18 pv, niin en suostu tekemään raskaustestiä ennen kuin ensi viikon puolella. Testi toki on jo ostettu......) Viime raskaudessa raskauduin kerrasta ja tunsin ihan selkeitä tuntemuksia jo alkion kiinnittymisestä asti, joten nyt kuulostelen kaikkia pieniäkin oireita ihan jatkuvasti. On tää kyllä hullun hommaa.

Tsemppiä muillekin hermoraunioille!
Moi! Samaistuin noihin sun tuntemuksiin erittäin vahvasti. Ei voi oikein puhua kenenkään kanssa IRL näin aikasessa vaiheessa ja on kans nuo omat deadlinet eri päiville, päivien laskemiset ja hermoilut. Sisko tietää, että yritetään, ja tosi tahdikkaasti on jättänyt kyselemättä miten homma hoituu 😄, mutta mulla itellä välillä käy ajatus, että se varmaan miettii, että joko oon plussannu.

Mulla on menossa kp 17 dpo 2. Tää on eka kierto ikinä, missä oon tikuttanu ovulaation, mutta oon varma, että ollaan aiemminkin puuhasteltu ns. tärppipäivinä mutta ei oo vaan tärpänny. Jotenki kuitenkin nyt kun on "varma" ovulaatio päivä kalenterissa, niin uskoo taas että nyt kyllä tärppäs. Katotaanpa mikä romahdus sieltä sitten tulee kun ne menkat sitte alkaaki.

Mies ei halua, että lapsenteosta tulisi stressiä, niin vaikka tietää että tikutin ovulaation, niin en suoranaisesti kertonut hänelle että nyt on se hetki ku pitää puuhastella, vaan yritin ajottaa asian sillein luontevasti, ettei tuu sellasta suoriutumispainetta. En tiedä kyllä kuin monta kuukautta jaksan sitäkin yksin ajottaa, että ajattelin kyllä jossain vaiheessa myös "vaatia" sitä, että tää ei oo vaan mun metatyötä. Miten muilla miehet on mukana prosessissa ja miten oikeesti kommunikoida tuo asia ettei siitä tuu mitään mörköä parisuhteessa? 🧐

Mulla on dpo 15 jouluaattona, et jos menkat ei oo vielä sillon alkanut, niin oon luvannut itelle, et saan pissata tikkuun sillon vasta. Ei muuten mitään rajaa kuin noita testejä kuluis vaikka kuinka.

• Tykkää
Reactions: salkoruusu
Moi! Samaistuin noihin sun tuntemuksiin erittäin vahvasti. Ei voi oikein puhua kenenkään kanssa IRL näin aikasessa vaiheessa ja on kans nuo omat deadlinet eri päiville, päivien laskemiset ja hermoilut. Sisko tietää, että yritetään, ja tosi tahdikkaasti on jättänyt kyselemättä miten homma hoituu , mutta mulla itellä välillä käy ajatus, että se varmaan miettii, että joko oon plussannu.

Mulla on menossa kp 17 dpo 2. Tää on eka kierto ikinä, missä oon tikuttanu ovulaation, mutta oon varma, että ollaan aiemminkin puuhasteltu ns. tärppipäivinä mutta ei oo vaan tärpänny. Jotenki kuitenkin nyt kun on "varma" ovulaatio päivä kalenterissa, niin uskoo taas että nyt kyllä tärppäs. Katotaanpa mikä romahdus sieltä sitten tulee kun ne menkat sitte alkaaki.

Mies ei halua, että lapsenteosta tulisi stressiä, niin vaikka tietää että tikutin ovulaation, niin en suoranaisesti kertonut hänelle että nyt on se hetki ku pitää puuhastella, vaan yritin ajottaa asian sillein luontevasti, ettei tuu sellasta suoriutumispainetta. En tiedä kyllä kuin monta kuukautta jaksan sitäkin yksin ajottaa, että ajattelin kyllä jossain vaiheessa myös "vaatia" sitä, että tää ei oo vaan mun metatyötä. Miten muilla miehet on mukana prosessissa ja miten oikeesti kommunikoida tuo asia ettei siitä tuu mitään mörköä parisuhteessa?

Mulla on dpo 15 jouluaattona, et jos menkat ei oo vielä sillon alkanut, niin oon luvannut itelle, et saan pissata tikkuun sillon vasta. Ei muuten mitään rajaa kuin noita testejä kuluis vaikka kuinka.
Ihanaa, kun joku samaistuu! Meillä on yritys vielä niin aloillaan etten koe tätä jännittämistä sillä lailla negatiivisena, mutta jos tärppäämisessä kestää niin varmasti pettymyksen ja epätoivon tunteet käyvät pikkuhiljaa raskaammiksi. Yritän pitää mielen kevyenä, koska on ihan normaalia että raskautumisessa kestää hetki. Mutta kyllähän ajatus vauvajoululahjasta on niin hellyttävä ja ihana että olen jo mielessäni pohtinut miten paketoisin raskaustestin lahjapaperiin ja antaisin illalla lapsen käytyä nukkumaan vielä yhden lahjan... 😂 Kiitos miljoonien vuosien evolutiivinen kehitys, kun pehmität aivot kaikessa vauvoihin liittyvässä 😄

Ymmärrän tuon stressin ja suoritusajattelun! Meillä mies oli oikeastaan se, joka ajatteli haluavansa vauvan nyt, kun taas itse ajattelin, että voitaisiin odottaa vähän pidempään. Olen kyllä ihan innolla mukana enkä pistänyt vastaan, mutta itsellä ei sillä lailla ollut kiire aloittaa, vaikka vauvakuume onkin. Meillä mies haluaa itse tietää oviksen aikataulun 😊 Olen samaa mieltä siinä, ettei se raskautuminen ole vain sinun tehtäväsi ja suunniteltavasi, joten keskustelisin kyllä varmaan miehen kanssa hyvässä hengessä. Pitää vaan yrittää pitää mielessä se läheisyys ja nautinto, ja seksin itseisarvo vaikkei se hedelmöittymiseen johtaisikaan, niin ehkä suorituspaineetkin pienenevät miehellä 🤗

Yhteistyössä