[QUOTE="mamarski, post: 34512944, member: 150129"]
Tsemppiä sinne näihin pohdintoihin. Kaikki me ollaan yksilöitä, mutta selkeämpi rajapyykki tutkitusti taitaa olla 35 vuotta kuin 30
Sen jälkeen hedelmällisyys lähtee heikkenemään, mutta ei toki pääty. Jos mietityttää oma tilanne ja on taloudellisesti mahdollista, niin yksityisellähän voi käydä tarkistamassa tilanteen, eli arvion siitä, miltä oma hedelmällisyysennuste näyttää.
Oma kokemukseni on se, että sekä 34-vuotiaan että nyt 36-vuotiaana olen raskautunut vielä kohtuullisen helposti, kun tunnen oman kierron hyvin (olen seurannut sitä pitkään epäsäännöllisyyden vuoksi) ja tunnistan ovulaation ajankohdan yleensä aika hyvin. Ikä tekee kuitenkin sen, että myös keskenmenoja on mahtunut matkaan - hyvien munasolujen määrä kun vähenee. Mutta tämä on tietysti minun kokemus ja kuten sanottu, niin tässä asiassa ei taida olla kahta samanlaista. Jokaisen matka on erilainen, eikä sitä voi ennalta tietää. Lähinnä halusin tämän kirjoittaa, että näinkin on mahdollista - vaikka en toki tiedäkään, mihin tämänkertainen raskaus päätyy.
Ja kuten sanoit, niin minäkin ajattelen, että kaikki kyllä järjestyy, kun sen hetki on 
[/QUOTE]