Haaveena vauva 2023

Päätin kannustavien viestien rohkaisemana rekisteröityä tänne. Olen siis se 45-vuotias häpeilevä vauvahaaveilija 😉 @Samovaari oli ihana vertaistuki tilanteessa. Itsellä jälleen melkoisen varma nega-kierto. En enää ole ns. piinailija. Aikanaan olin enemmänkin, mutta sittemmin olotila sekä toiveikkuus tulee ja menee. Toki raskasta on ollut se, että esim. nelisen vuotta olen lääkitystä joutunut miettimään jokaisessa kierrossa. Eli olen valinnut kivut lääkkeiden sijaan kuukautisten aikaa lukuunottamatta. Ovulaatiota en ole tikutellut inssi-hoitojen jälkeen, sillä edelleenkin ovulaatio tapahtuu lähes joka kierrossa. Eli luomuna mennään.

Olisi kiinnostavaa kuulla @Samovaarin kokemuksia hoidoista, vaikka me emme pidemmälle lähteneetkään. Muistan nimittäin Letrozolin aiheuttanen aivan hirvittävät ovulaatiokivut (ja useita päiviä) ja järkyttävän turvotuksen. Meillä myös seksielämästä tuli totaalisen laskelmoltua sopivien ajankohtien räknäämisestä inssiin nähden. Ja sen jälkeen olinkin niin kipeä, että lähinnä rakentelin piikkilanka-aitaa patjojen väliin🫣

Kiitos vielä kaikille lämpimistä ja rohkaisevista viesteistä!
 
Tervetuloa siis @LadyStardust :) Ei vauvahaaveissa ole mitään häpeiltävää, missään iässä!

Letrozolista ei minusta kyllä tullut mitään erityisiä oireita. Ovulaatio oli tosiaan kyllä voimakkaampi, tosin myös Ovitrelle tässä kierrossa käytössä, joten kummasta johtuu - en tiedä. Pidin sitä sinänsä positiivisena asiana kuitenkin, boostausta tässä haettiinkin. Ei mitään mahdotonta kuitenkaan, selvää molemminpuolista ovulaatiokipua kyllä ja alavatsan turvotustakin, joka tuntuu nyt jo poistuneen.

Seksielämää tämä vauvahaaveilu ei ole rasittanut, mutta aiheuttaa toki arjessa järjestelytarpeita niinä päivinä kun on pakko järjestää sille aikaa, vaikka olisi oikeasti kalenteri täynnä jo muutoinkin. Ollaan selvitty näiden päivien epäromanttisuudesta huumorilla tähän asti ainakin :)

Arjessa me emme juurikaan puhu asiasta, etenkään tulevaisuudesta. Onnistumisen todennäköisyys on sen verran pieni molempien mielessä, että suojellaan näin itseämme.
 
  • Tykkää
Reactions: LadyStardust
Mut voi poistaa listoilta. Ei meille tule pienokaista tälle vuodelle.

Mites tuon panadolin laita, oon aina käyttänyt Buranaa. Ilmeisesti kuitenkin suositellaan panadolia. Kumpaa sitten olisi parempi syödä kun on vain 400 burana tai 1mg panadol. Ihan järjettömät menkkakivut, oon ihan kaksin kerroin ja töihin pitäisi lähtä. Vai olenko ilman ja kärvistelen vaan?
Hoidoissa kun olimme, niin lääkäri sanoi että menkkakipuihin voi ottaa buranaa. Sanoi, että turha kärsiä kivuista, kun muutenkin on ikävää kun ei onnistunut. Harvoin kyllä silti buranaa käytin, panadolia ennemmin. Minä tarvitsen kipulääkkeeksi kerralla 800mg-1g, niin tehoaa. Joskus otan puolikkaan panadolin eli 500mg. Harvoin käytän särkylääkkeitä.
 
Päätin kannustavien viestien rohkaisemana rekisteröityä tänne. Olen siis se 45-vuotias häpeilevä vauvahaaveilija @Samovaari oli ihana vertaistuki tilanteessa. Itsellä jälleen melkoisen varma nega-kierto. En enää ole ns. piinailija. Aikanaan olin enemmänkin, mutta sittemmin olotila sekä toiveikkuus tulee ja menee. Toki raskasta on ollut se, että esim. nelisen vuotta olen lääkitystä joutunut miettimään jokaisessa kierrossa. Eli olen valinnut kivut lääkkeiden sijaan kuukautisten aikaa lukuunottamatta. Ovulaatiota en ole tikutellut inssi-hoitojen jälkeen, sillä edelleenkin ovulaatio tapahtuu lähes joka kierrossa. Eli luomuna mennään.

Olisi kiinnostavaa kuulla @Samovaarin kokemuksia hoidoista, vaikka me emme pidemmälle lähteneetkään. Muistan nimittäin Letrozolin aiheuttanen aivan hirvittävät ovulaatiokivut (ja useita päiviä) ja järkyttävän turvotuksen. Meillä myös seksielämästä tuli totaalisen laskelmoltua sopivien ajankohtien räknäämisestä inssiin nähden. Ja sen jälkeen olinkin niin kipeä, että lähinnä rakentelin piikkilanka-aitaa patjojen väliin🫣

Kiitos vielä kaikille lämpimistä ja rohkaisevista viesteistä!
Tervetuloa mukaan! Täytin itse juuri 45 v. ja tunnistan nuo häpeän tunteet mutta ei siihen häpeään kyllä ole mitään syytä! Tää ryhmä on siitä kiva, että vaikka mukana on porukkaa laidasta laitaan, eri ikäisiä ja eri tilanteissa olevia, ryhmän henki on ainakin omasta mielestä tosi hyvä. Kaikillahan meillä on kuitenkin yhteinen tavoite lähtökohdista huolimatta; saada lapsi syliin asti ❤
 
Mulle voikin päivittää dpo-0. Niin nätti viiva piirtyi päivän tikkuun. Aamulla jätti vielä vähän arvailun varaan että olisko vai eikö, mutta selvästi alkoi nyt ovulaatiokivut ja niinhän myös tuo toinen testi kertoi kipujen syyn.
Eilen saatiin hyödynnettyä, ehkä vielä tänään. Mies ei vaan kovin innokas ole näihin perättäisiin päiviin 🙈

ja oli sivuttu aiheesta miten seksielämään yrittäminen vaikuttanut, niin meillä on ja aika paljon. Valitettavasti. Viivojen ja päivien kyttäystä, ja sitten harmittaa jos ajankohta on huono tai töiden takia ei vain jaksa. Suorituspaineita tässä kasaa 🙄


katsellaan mitä tuleman pitää, kovat toiveet tähän kiertoon tottakai, tullaan sit korkealta ja kovaa alas parin viikon päästä 🤷🏻‍♀️
 
  • Tykkää
Reactions: Kyfi ja RLiisukka
On tuo ovulaation tikuttaminen kyllä yks romantiikan tappaja. Mäkin lähinnä tikutan itseäni varten että tiedän varman päälle millasia oireita voin milloinkin keksiä🤣 miehelle kerron että ens viikko on sitten seksiviikko ja se on yleensä riittänyt, toki mainihen sitten kun hymynaamapäivä mut tuntuu heti tuovan paineita...
Työvuorot on kyllä inhottava kun sotkee nää kuviot🙄
 
Buranasta puheenollen, oon kärsinyt viikon ihan hirveestä pääkivusta, johon Panadol ei auta. Mahdollisimman vähän oon yrittänyt ottaa buranaa, mutta jokatoinen päivä on ollut pakko ottaa että selviän arjesta. Ärsyttää 😪

Nyt just kun alkaa vihdoin kroppakin toipumaan keskenmenosta, kaikki vuoto, tiputtelu ym on loppunut. Lämmöt on palannut takas normiin, ehkä jotain kosteuttakin on alkanut löytymään. 😅
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
iiik! oon täällä seurannut vierailijana teidän matkoja, kun meidän yritys piti alkaa vasta ens vuonna. mutta toisin meni <3 nyt mulla taitaa olla dpo4 ja mietin et voiko näin aikaisin jo tuntea oireita??
 
Tervetuloa uusille mukaan ⚘️🩷

Mukavaa huomata että iäkkäämpiäkin haaveiljoita useampi 😍

Täällä olen lueskellut ketjua mutten ole jaksanut mitään kirjoittaa, ei ole oikein mitään uutta.Ensi viikolla tutkimukset vihdoin jatkuu👍Toivottavasti löytyisi selitys tähän tilanteeseen 💔 Kp taitaa olla 17 , on ollut pissavaivaa, pissanäyte kumminkin puhdas.Kummasti valkkari lisääntynyt, voihan olla että tulee lyhyt kierto🤔Tänään on rinnat kipeytynyt, ne elää ihan omaa elämää.Välillä on tosi kipeät heti oviksen jälkeen ja välillä ei ollenkaan🤔Tässä kierrossa en huomannut ovis limoja ollenkaan.Eilen särki kunnolla päätä, perus PMS🙁Olen myös palellut, varmaan lämmöt korkealla, en ole niitä mittaillut.Mieli on todella surullinen, koska viimeinen mahdollisuus tämän vuoden vauvaan😥Mutta kun ei ole tullut vuoden -21 eikä -22 vauvaa niin miksi tulisi nytkään 💔 Sitä niin kovin haluaisi uskoa että vielä joskus se elämä voisikin yllättää kaikesta epätoivosta ja mahdottomuudesta huolimatta ❤

Mukavaa viikonloppua haaveilijat 🩷🥰
 
Täällä myös dpo 7 ja Google historia täynnä kysymyksiä "voiko kiinnittymisen tuntea" ja "alavatsa tuntemukset kiinnittyminen" ym. Niinkun en ois lukenut noita samoja sivuja jo miljoonia kertoja tässä reilun vuoden aikana, mut jos vähän muotoilee toisin, tulisiko uusia vastauksia?🤔😂
Taidan odotella maanantaille testailun, sillon olis dbo10🤭
 
Huomenna dpo 8, eikös silloin vois jo 😁 Sanoo hän jonka piti oottaa ja testata vain jos menkat on myöhässä 🙈

Paljon tsemppiä @Fazeriina82, rankkaa jos joudut taas siirtymään seuraavan vuoden puolelle 😕
No kyllä minustakin dpo8 onjo korkea aika aloittaa testailu , vaikka viimeksi dpo11 tuli vasta haamu. 🤭 Eilen kuvittelin jo oireita mutta tänään ei enää mitään ole ollut. 😩 Pitäisi katseet kääntää jo helmikuulle jolloin meidän seuraa yritys on, mutta silti pitää koittaa toivoa josko sittenkin vielä joulukuinen meille tulisi. 🙃
 
Tervetuloa uusille mukaan ⚘️🩷

Mukavaa huomata että iäkkäämpiäkin haaveiljoita useampi

Täällä olen lueskellut ketjua mutten ole jaksanut mitään kirjoittaa, ei ole oikein mitään uutta.Ensi viikolla tutkimukset vihdoin jatkuuToivottavasti löytyisi selitys tähän tilanteeseen Kp taitaa olla 17 , on ollut pissavaivaa, pissanäyte kumminkin puhdas.Kummasti valkkari lisääntynyt, voihan olla että tulee lyhyt kiertoTänään on rinnat kipeytynyt, ne elää ihan omaa elämää.Välillä on tosi kipeät heti oviksen jälkeen ja välillä ei ollenkaanTässä kierrossa en huomannut ovis limoja ollenkaan.Eilen särki kunnolla päätä, perus PMSOlen myös palellut, varmaan lämmöt korkealla, en ole niitä mittaillut.Mieli on todella surullinen, koska viimeinen mahdollisuus tämän vuoden vauvaanMutta kun ei ole tullut vuoden -21 eikä -22 vauvaa niin miksi tulisi nytkään Sitä niin kovin haluaisi uskoa että vielä joskus se elämä voisikin yllättää kaikesta epätoivosta ja mahdottomuudesta huolimatta

Mukavaa viikonloppua haaveilijat 🩷
❤❤❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Fazeriina82
Täällä on kovin jännittäviä hetkiä monilla! Tsemppiä jokaiselle omiin tilanteisiin, jouluvauvoille vielä isot peukut 👍🏻👍🏻

Oli ihan kysyttävääkin. Onko täällä kenelläkään kokemusta munasarjojen kystista?
Aivan yllättäen itsellä todettiin nyt kolme kystaa, kaksi toisella ja yksi toisella puolen. Mahdollisia toiminnallisia kystia, mutta endometrioosia ei voida poissulkea tässä kohtaa...
Näitä kystia ei ollut näkyvissä yhtäkään alkuvuonna (2kk sitten) tehdyssä ultrassa, olivat nyt ilmaantuneet ja se jos joku kyllä säikäytti! Lisäksi todettiin voimakas emätintulehdus, joka sekin ollut lääkärin mukaan jo pidempään, limakalvot oli niin ärtyneet että lääkäri kommentoi tilannetta "next level tulehduksena". Tämäkin missattu aiemmassa tutkimuksessa. Ollut vähän tyhjä olo, lääkäri puhui jo lähetteestä lapsettomuustutkimuksiin mikäli kystat ei ole kontrollissa poistuneet. Myös tulehdus on takuulla ollut esteenä olosuhteille.
Onko täällä onnistuneesti raskautuneita kystista huolimatta, vai saako tässä alkaa varautumaan suoraan hoitopolkuun? 😔 onhan yritystä jo useampi kuukausi takana ja kuulin vasta, että sukumme naisilla kystat on tyypillisiä ja myös raskautumisen haasteita ollut melko paljon. Aika epätoivoisia fiiliksiä ollut viime päivät.
 
  • Surullinen
Reactions: vauvakuume7
Täällä on kovin jännittäviä hetkiä monilla! Tsemppiä jokaiselle omiin tilanteisiin, jouluvauvoille vielä isot peukut

Oli ihan kysyttävääkin. Onko täällä kenelläkään kokemusta munasarjojen kystista?
Aivan yllättäen itsellä todettiin nyt kolme kystaa, kaksi toisella ja yksi toisella puolen. Mahdollisia toiminnallisia kystia, mutta endometrioosia ei voida poissulkea tässä kohtaa...
Näitä kystia ei ollut näkyvissä yhtäkään alkuvuonna (2kk sitten) tehdyssä ultrassa, olivat nyt ilmaantuneet ja se jos joku kyllä säikäytti! Lisäksi todettiin voimakas emätintulehdus, joka sekin ollut lääkärin mukaan jo pidempään, limakalvot oli niin ärtyneet että lääkäri kommentoi tilannetta "next level tulehduksena". Tämäkin missattu aiemmassa tutkimuksessa. Ollut vähän tyhjä olo, lääkäri puhui jo lähetteestä lapsettomuustutkimuksiin mikäli kystat ei ole kontrollissa poistuneet. Myös tulehdus on takuulla ollut esteenä olosuhteille.
Onko täällä onnistuneesti raskautuneita kystista huolimatta, vai saako tässä alkaa varautumaan suoraan hoitopolkuun? onhan yritystä jo useampi kuukausi takana ja kuulin vasta, että sukumme naisilla kystat on tyypillisiä ja myös raskautumisen haasteita ollut melko paljon. Aika epätoivoisia fiiliksiä ollut viime päivät.
Itseltä löytyi kysta sekä myooma, muttq kumpikaan ei ollut este esikoista yrittäessä. Itselle lopuksi tuli endometrioosidiagnoosi tästä (mikä tietysti ei välttömättä ole sinun tapaus!), mutta raskauden jälkeen kysta oli pienentynyt runsaasti, ja olen oireettomana saanut nyt toista lasta yrittää.
Tarkoitus ei siis ole pelotella endometrioosilla, vaan lähinnä kertoa onnistunut raskautuminen kaikesta huolimatta!🤗❤ Tsemppiä, toivottavasti kaikki menee lopulta hyvin ja vauvakin olisi kohta tuloillaan!
 
Tsemppiä piinailijoille!

Voi kunpa itsekin pääsis edes piinailemaan. Edelleen epätoivoisesti odotan negaa rtestiä tulevaksi, mutta ei kun ei. Pari päivää taas tiputellut vähemmän ja enemmän, en tiedä mitä meinaa. Ei kunnon vuotoa kuitenkaan. Alkaa mieli olla aika ylikuormittunut tästä kaikesta epätietoisuudesta. Haluaisin unohtaa vaan koko homman, mutta joka vessareissulla sitä alkaa kehittelemään kaikenlaisia vaihtoehtoja ja syitä vuodoille ja muille oireille. Itkukin on ollut viime päivinä herkässä. Eilenkin ihan vaan töistä ajaessa alkas itkettää. 😕
 
Tsemppiä piinailijoille!

Voi kunpa itsekin pääsis edes piinailemaan. Edelleen epätoivoisesti odotan negaa rtestiä tulevaksi, mutta ei kun ei. Pari päivää taas tiputellut vähemmän ja enemmän, en tiedä mitä meinaa. Ei kunnon vuotoa kuitenkaan. Alkaa mieli olla aika ylikuormittunut tästä kaikesta epätietoisuudesta. Haluaisin unohtaa vaan koko homman, mutta joka vessareissulla sitä alkaa kehittelemään kaikenlaisia vaihtoehtoja ja syitä vuodoille ja muille oireille. Itkukin on ollut viime päivinä herkässä. Eilenkin ihan vaan töistä ajaessa alkas itkettää.
Toi on kurjaa! Onkohan mahdollista että kohtuun olis jäänyt jotain tms.? Voisitko päästä johonkin tarkistettavaksi?
 
Toi on kurjaa! Onkohan mahdollista että kohtuun olis jäänyt jotain tms.? Voisitko päästä johonkin tarkistettavaksi?
Voihan se olla mahdollista ja itsekin oon sitä miettinyt. Silloin vaan kun kävin ultrassa ekalla viikolla niin näytti, että melkein kaikki oli jo tullut pois. Täytyy kyllä soitella, jos pääsis uudestaan tarkistuttamaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Kyfi ja Xelda

Yhteistyössä