Haaveena vauva 2023

Onko kukaan muu huomannut, että heti oviksen jälkeen vetäis mieli ihan alavireiseksi? Oon tässä nyt viimeiset pari kiertoa kiinnittänyt huomiota siihen, että oon heti oviksen jälkeen hermo kireellä monta päivää. Mietin vaan, että onko tää nyt vaan sattumaa vai voisko oikeesti olla, että sellanen överirakastunut ovishuuma päättyy hormonien romahdukseen ja se näkyy sit myös mielialassa... 🤔
 
vierailija
Onko kukaan muu huomannut, että heti oviksen jälkeen vetäis mieli ihan alavireiseksi? Oon tässä nyt viimeiset pari kiertoa kiinnittänyt huomiota siihen, että oon heti oviksen jälkeen hermo kireellä monta päivää. Mietin vaan, että onko tää nyt vaan sattumaa vai voisko oikeesti olla, että sellanen överirakastunut ovishuuma päättyy hormonien romahdukseen ja se näkyy sit myös mielialassa...
Kyllä, monilla luteaalivaiheessa voi olla alakuloa ja se usein pahenee kun kuukautiset lähestyy. Tämä voi johtua esimerkiksi alhaisesta progesteronitasosta.
 
vierailija
Jos ei ole vielä plussa niin ainakin tosi lähellä. Viimeksi sain itse tuollaisen aamupäivällä ja iltapäivällä cb:n digissä oli jo hymynaama.
Kiitos! Aion myöhemmin vielä tehdä uuden testin, tuo testi nyt pidemmän ajan kuluttua on ainakin selvästi plussa, mutta se on tietenkin nyt paljon yli sen 5 minuuttia.

~Iltatähteä yrittämässä~
 
Testasin vielä tänä aamuna. Tänään siis jo dpo 20.


Ehkä uskallan nyt luottaa tähän ja siirryn plussanneisiin. Aika epävarma olo ajoittain on ja huomaan, että aiempi keskenmeno kummittelee mielessä, mutta yritän nyt parhaani mukaan luottaa kun en muuta voi tehdä.

Jatkossa varmaan kirjoittelen lokakuisten puolella. Kiitos teille kaikesta vertaistuesta, tää on huippu ryhmä! Hurjan paljon tsemppiä ja plussatuulia jokaiselle
Ihanat viivat❤

Paljon onnea.

Viime kierrossa mulla tuli ovisplussa jo kp 11 ja 12. Lämpöjen mukaan ovis kp 12. Niin, kun sitä edellisessä kierrossa.
Olen testannut nyt kp 10 lähtien.
Tänään kp 14 ja ovisplussa.
Mä jo alkukierrossa harmittelin, jos menee edellisten kiertojen mukaan, niin mies on työreissussa.
Mutta mä saan mieheni tänään kotiin❤❤
Ovis näköjää halusi odottaa miestä.😊

Eli onkos se nyt huomenna
DPO 0?
Ääh, olisipa tämä meidän kierto nyt.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
itse tein tässä kierrossa aikalailla tuon vahvuisen viivan saman merkin testillä, tein samasta virtsasta myös digitaalisen joka näytti hymynaamaa. hyvin todennäkösesti ovis on ihan ovella jo
Käytätkö kumpia digejä? Itse käytin aikoinaan niitä pinkkejä, 1-2/kierto kun ensin liuskoilla testasin.

Illan testi oli jo kunnon plussa.

Tästä se piinailu taas alkaa.

Miten aikaisin muut aloitatte testaamisen? Jaksan odottaa ehkä Dpo 10 asti, mutta sitten on jo joku herkkä testi tehtävä.

~iltatähteä yrittämässä~
 
vierailija
Käytätkö kumpia digejä? Itse käytin aikoinaan niitä pinkkejä, 1-2/kierto kun ensin liuskoilla testasin.

Illan testi oli jo kunnon plussa.

Tästä se piinailu taas alkaa.

Miten aikaisin muut aloitatte testaamisen? Jaksan odottaa ehkä Dpo 10 asti, mutta sitten on jo joku herkkä testi tehtävä.

~iltatähteä yrittämässä~
Ei taida olla vielä tasavahvuiset viivat? Huomenna varmaan jo on ❤
 
Käytätkö kumpia digejä? Itse käytin aikoinaan niitä pinkkejä, 1-2/kierto kun ensin liuskoilla testasin.

Illan testi oli jo kunnon plussa.

Tästä se piinailu taas alkaa.

Miten aikaisin muut aloitatte testaamisen? Jaksan odottaa ehkä Dpo 10 asti, mutta sitten on jo joku herkkä testi tehtävä.

~iltatähteä yrittämässä~
niitä vaaleanpunaisia ihan vaan hinnan takia 👍🏼 tsemppiä piinailuun!

testailun oon alottanut kaikissa kierroissa ihan liian aikaisin, mutta nyt yritän malttaa dpo 12 saakka 🤭 suottapa niitä testejä liian aikasin tekee, mutta minkäs teet kun se on niin kivaa 🙈
 
Dpo6 tänään ja kiinnittymispunkku juotu tälle iltaa;)(y)
Viimeksi kun oon punkkua testannu tähän tarkotukseen niin tuloksena tuli tuo vieressä yskivä ja niiskuttava nyt 1,5v flunssainen pikkuneiti:love:
Vähän sitä punkkua vielä jäi jos huomennakin jois pienen lasillisen:sneaky:
Jotain tuikkimista ja vihlontaa tässä iltasella on tuntunu oikealla alavatsalla:unsure:
Ajattelin kyllä hätähousuna jo maanantaina dpo9 alottaa testailut. Koska testejä kyllä kaapissa on usiampi ja jostain syystä tykkään tuosta testailusta:X3:
Ennen joulua kesken menneestä raskaudesta tein ekan positiivisen/haamun dpo10.
 
Testasin vielä tänä aamuna. Tänään siis jo dpo 20.


Ehkä uskallan nyt luottaa tähän ja siirryn plussanneisiin. Aika epävarma olo ajoittain on ja huomaan, että aiempi keskenmeno kummittelee mielessä, mutta yritän nyt parhaani mukaan luottaa kun en muuta voi tehdä.

Jatkossa varmaan kirjoittelen lokakuisten puolella. Kiitos teille kaikesta vertaistuesta, tää on huippu ryhmä! Hurjan paljon tsemppiä ja plussatuulia jokaiselle
Näitä viivoja on ihana kattella, onnea ja tsemppiä!
 
  • Rakkaus
Reactions: Xelda
Mä täällä taas ovistesteistä kyselemässä. 😅 Onko noissa liuskatesteissä eroa laadullisesti? Prismasta sais helposti pc-tikut. Aattelin testailla tikuilla, joista sit vaihdan digiin kun alkavat vahvistua.

Mulla ei ole tosin tässä kierrossa kova luotto. Ensviikolla pitäis olla ovis, mutta oon ollut just 2vko vatsataudissa (jep, kaks tautia putkeen 🫠), joten noinkohan keho jaksaa ovuloida, saatika sitten raskautua. 🙈
 
  • Tykkää
Reactions: Peanutbuttercup
Täällä on taas paljon tapahtunut muutamassa päivässä ❤💔

Kysyisin vielä muilta keskenmenon kokeneilta. Ilmeisesti välivuotoja voi tulla. Mulla on ollut nyt kahdet menkat ja molempien jälkeen vuoto loppunut, mutta sitten alkanut pieni tiputtelu. Viimeksi loppui oletettuun ovikseen. Tässä kierrossa ei olla enää käytetty ehkäisyä, mutta epäilyttää olisko pitänyt.. normalisoituukohan kierto itekseen vai pitäiskö nyt vielä soitella johonkin. Oon jo niin monesti soittanut ja kertonut tilanteen alusta asti, ettei vaan jaksaisi taas. Turhauttavaa, kun tää on niin pitkä prosessi toipua 😖
 
Mä täällä taas ovistesteistä kyselemässä. Onko noissa liuskatesteissä eroa laadullisesti? Prismasta sais helposti pc-tikut. Aattelin testailla tikuilla, joista sit vaihdan digiin kun alkavat vahvistua.

Mulla ei ole tosin tässä kierrossa kova luotto. Ensviikolla pitäis olla ovis, mutta oon ollut just 2vko vatsataudissa (jep, kaks tautia putkeen 🫠), joten noinkohan keho jaksaa ovuloida, saatika sitten raskautua.
Mulla on hyviä kokemuksia pc:n testeistä. Aina oon saanut niillä oviksen kiinni, ja ovat halpoja ja saatavuus hyvä.
 
vierailija
Eilen illalla alkoi tiputtelu . Päätin käyttää kaikki ovistestit pois niin en ensi kierrossa tikuta. Edelleen vilkuttaa hymynaamaa.
Haluaisin vähän helpottaa sun oloa. Tiedätkö miten nuo kaksoishormonitestit toimii? Estrogeenin nousu suhteessa ekaan testiin aiheuttaa vilkkumisen ja lutenisoivan hormonin piikki pysyvän.
Ovulaatiota testatessa, mikäli haluaa että testi toimii oikein, on aloitettava testaaminen paljon aiemmin kuin normaalisti. Se ensimmäinen testi nimittäin asettaa sen kierron "arvon" estrogeenille. Tämän jälkeen testi alkaa vilkkumaan kun se arvo nousee. Joillakin on vilkkunut jopa viikon.
Tämä ei kuitenkaan kerro että sulla olisi loppukierrossa normaalia suurempi estrogeenin määrä mikä voisi viitata vaihdevuosiin vaan että kun nyt loppukierrossa testasi ekan tyhjän ja sen jälkeen on vilkkunut, se kertoo vaan siitä että se arvo on suurempi kuin ekassa testauksessa, ei sitä että se olisi normaalia suurempi ja olisi syytä olla huolissaan!

Sulla myös progesteroni käytössä se voi vaikutta osaltaan siihen että sen jälkeen voi olla suurempia estrogeeniarvoja elimistössä kun ei enää keinotekoinen progesteroni dominoi.

Jos haluat tietää tarkasti estrogeenin määrän niin suosittelen esimerkiksi netin kautta ostamaan testin ja käydä esimerkiksi alkukierrossa ja luteaalivaiheessa. Tai mene ihmeessä lääkäriin ja saat tarkemmat ohjeet.

Tsemppiä, ei kannata vielä ihan hanskoja tiskiin heittää ❤
 
Täällä on taas paljon tapahtunut muutamassa päivässä

Kysyisin vielä muilta keskenmenon kokeneilta. Ilmeisesti välivuotoja voi tulla. Mulla on ollut nyt kahdet menkat ja molempien jälkeen vuoto loppunut, mutta sitten alkanut pieni tiputtelu. Viimeksi loppui oletettuun ovikseen. Tässä kierrossa ei olla enää käytetty ehkäisyä, mutta epäilyttää olisko pitänyt.. normalisoituukohan kierto itekseen vai pitäiskö nyt vielä soitella johonkin. Oon jo niin monesti soittanut ja kertonut tilanteen alusta asti, ettei vaan jaksaisi taas. Turhauttavaa, kun tää on niin pitkä prosessi toipua
Pahoittelut keskenmenosta💔 en osaa välivuodoista enempää sanoa, mulla 5kk keskenmenosta ja edellisessä kierrossa oli ekaa kertaa pientä tiputtelua ovulaation aikaan. Muuten menkat tulee suhkot ajallaan, tosin alkuun oli tosi runsaat ja kesti yli viikon, nyt vaan 4pv. En tiedä onko kroppa täysin toipunut..
On tää liian pitkä prosessi toipua, mulla olisi ensi kuussa LA😭
 

Yhteistyössä