Haaveena vauva 2023

Omaa napaa. Menkat on ohi ja ens viikolle olisi sitten odotettavissa ovis. Ilman tikutteluita mennään vielä, joten sillain sokkona, kun en niin selkeästi osaa ovista tunnistaa kun se tulee.
Mutta siis, ei tänne mitään. Oon katsellut taaperon vauvakuvia ja haaveillut, että pian tärppäisi ja saataisiin toinen pieni ihminen tänne meidän arkea vilkastuttamaan.😍😄
Oon alkanut taas katselemaan youtubesta "live pregnancy test" videoita eikä ne varsinaisesti auta asiaa, kun yrittää, että päivät menisi hieman nopeammin oviksen/piinapäivien odottelun suhteen😆
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Luulen että mulla oli toi viime kuun kierto ovuloimaton... Varmuutta ei ole kun en testaillut mut oireet oli et ovis oireita tuli mut ne lähti välillä pois ja limoja tuli murto osa siitä mitä normaalisti 🤔 naama räjähti myös ihan hirveeseen kuntoon aika nopee sen oletetun oviksen jälkeen kun normaalisti vasta silloin just ennen menkkoja. Alkoi kanssa tuhruvuotoa tulla melkein viikko ennen kuin menkkojen olis pitäny alkaa ja sitten alko kunnolla päivän pari liian aikasin....

Kuinka kauan teillä on muuten mennyt raskauskeijun tilauksissa testien kanssa? Tilasin jo viime viikonloppuna ja ens viikolla pitäis oviksen olla, kait ne ennen sitä tulee 🙄🙄
Mulla meni yli viikko, kun pe tilasin. Sieltä ne kuitenkin tuli. Pistin palautetta menemään ja postin vika, että jonnekin kestää kauemmin
 
Ei mennyt ensimmäinen keskustelu ollenkaan hyvin.. Itkua tihrutin sit lopuksi, en ajatellut että näin koville ottaa.. Mutta yritän vielä tän kuukauden selvitellä ja jutella.. Josko aika tekee tehtävänsä ja alamme yrittämään, mutta niin se tekee toiseenkin suuntaan, ollaan kohta 40v niin voi olla, että on myöhäistä..
Saako kysyä mikä teitä mietityttää yrittämisen aloittamisessa? Olisiko tämä teidän ensimmäinen lapsi ?

Tuo on ihan totta että jos ikää on pian 40v niin aikaa ei kyllä ole enää kauaa odottaa/lykätä asiaa. Toki jokunen prosentti 40-vuotiaistakin vielä raskautuu, ja hoidoilla paremmat mahdollisuudet mutta kaikki eivät hoitoihinkaan halua/voi lähteä 🤔 Täällä yksi esimerkki siitä että täytin 38v kun jätettiin ehkäisy pois ja hiljakkoin täytin 40v eikä iltatähteä meille ole kuulunut😕 Kaikki ollaan yksilöitä.Voihan olla että teillä hyvät mahdollisuudet raskautua helpostikin❤

Paljon tsemppiä 💕
 
Viimeksi muokattu:
Shatavarista. En muistanut ottaa eilen aamupäivällä lounaan yhteydessä joten otin vasta illalla ennen nukkumaanmenoa. Heräsin yöllä närästykseen 😏 Aloitin Shatavarin kp6 ja eilen kp13 oviskivut oli huomattavasti lievemmät kuin normaalisti. Liekkö shatavarilla osuutta asiaan vai ei. Jännä nähdä että onko vaikutusta pms-oireisiin 🤔
 
  • Tykkää
Reactions: Fazeriina82
Tänään kp5 ja nyt näyttäisi vuodot olevan ohi.Kp3 -4 oli ärsyttävää tuhrua enää😕 En tiedä pitäisikö huolestua mutta painoa noussut useamman kilon ihan pienessä ajassa.Olisikohan vaan menkka turvotusta..Huolestuttaa lähteekö nyt paino vaan nousemaan, kun aina normaali painon alarajalla ollut, mutta nyt vaan paino nousee ja vatsa pömpöttää🤔No otan tuonkin puheeksi gynellä.

Mukavaa viikonloppua 💕
 
Tämän minäkin haluaisin tietää.Kaikki kierrot itsellä samanlaisia, ovis plussa kp10-13 digiin, jossain kierroissa tunnen ovis kipuja,oviksen jälkeen samat PMS oireet (päänsärky, turvotus, paha olo, hakuherkkyys , arat rinnat mm.) kierrot kestää 24-28 päivää, yleensä 25-26 . Olen alkanut epäillä etten ovuloi enää ollenkaan, koska aiemmin oli kovemmat oviskivut ja rinnat meinasi räjähtää.Gyne tulossa kp17 , toivon että siellä selviäisi jotain
Vaikuttaa kyllä ihan normaalilta kierrolta! Itsellä hyvin sama. Kuukautiset kestää about 3 päivää niukkoina, viime kuussa ovisoireet alkoi jo kp6, nyt meni kp13. Ennen tunsin oviskivut nopeina (tiesin että pallero irtoaa), nykyään ovis sattuu viikon… mietin että ensi kuussa menisin oviksen aikoihin gynelle katsomaan irtoaako sieltä mitään. On sellainen fiilis että kroppa yrittää ovista, mutta munasolu ei irtoa - siksi sattuu viikon 😞 tai sitten on jotain kystia tms.
 
Saako kysyä mikä teitä mietityttää yrittämisen aloittamisessa? Olisiko tämä teidän ensimmäinen lapsi ?

Tuo on ihan totta että jos ikää on pian 40v niin aikaa ei kyllä ole enää kauaa odottaa/lykätä asiaa. Toki jokunen prosentti 40-vuotiaistakin vielä raskautuu, olikohan 20% ja hoidoilla paremmat mahdollisuudet mutta kaikki eivät hoitoihinkaan halua/voi lähteä Täällä yksi esimerkki siitä että täytin 38v kun jätettiin ehkäisy pois ja hiljakkoin täytin 40v eikä iltatähteä meille ole kuulunut Kaikki ollaan yksilöitä.Voihan olla että teillä hyvät mahdollisuudet raskautua helpostikin

Paljon tsemppiä
Kiitos tsempeistä 🥰

Toinen yhteinen olisi toiveissa, itselleni kolmas. Miestä mietityttää taloudellinen tilanne, kesällä oli tarkoitus aloittaa jo, lykättiin sitten tähän syksymmälle ja eilen mies puhui bensanhinnoista ja sähköstä, että ennusteet sitä tätä ja tuota.. Ja ettei hänellä ole muuttunut mielipide sitten kesästä.
Minusta vain tuntuu, että me unohdetaan elää tätä elämää, jos liikaa mietitään tulevaa. Ja miehen tuntien ei hoitoihin tulla koskaan lähtemään, joten nyt taitaisi olla se viimeinen hetki aloittaa 😣
 
  • Tykkää
Reactions: jekkis87
vierailija
40 vuotta täyttäneistä yrittäjistä raskautuu tutkimusten mukaan vain 5%. 95 % ei enää raskaudu. En halua tällä ketään masentaa, mutta onnistumisen maksimoimiseksi on hyvä tietää realiteetit :( lahjasoluilla sitten ehkä mahdollisuudet kuitenkin suuremmat?
 
Kiitos tsempeistä

Toinen yhteinen olisi toiveissa, itselleni kolmas. Miestä mietityttää taloudellinen tilanne, kesällä oli tarkoitus aloittaa jo, lykättiin sitten tähän syksymmälle ja eilen mies puhui bensanhinnoista ja sähköstä, että ennusteet sitä tätä ja tuota.. Ja ettei hänellä ole muuttunut mielipide sitten kesästä.
Minusta vain tuntuu, että me unohdetaan elää tätä elämää, jos liikaa mietitään tulevaa. Ja miehen tuntien ei hoitoihin tulla koskaan lähtemään, joten nyt taitaisi olla se viimeinen hetki aloittaa
Kyllähän tässä mietityttää nuo kaikki mainitsemasi asiat 😕 Huolettaa kuinka kohta kaikki kulut saa maksettua koska tulot ei nouse vaikka menot lisääntyy.
 
Kyllähän tässä mietityttää nuo kaikki mainitsemasi asiat Huolettaa kuinka kohta kaikki kulut saa maksettua koska tulot ei nouse vaikka menot lisääntyy.
Yllättävän pienellä sitä pärjää. Tässä viimeisen vuoden aikana oppinut laskemaan joka pennin. Oon ollut äitiyslomalla ja vanhenpainraha on pienempi kuin palkka. Kelan veroprosentti on törkeä 25 %. Lisäksi mun miehellä on ärsyttävä tapa ei mieti rahaa ollenkaan vaan saattaa ostella milloin mitäkin. Viimeksi kun oli kertynyt kiva summa säästöön niin osti hemmetin moottoripyörän jolla ei ole edes ajanut paria kertaa enempää. 😡
 
Yllättävän pienellä sitä pärjää. Tässä viimeisen vuoden aikana oppinut laskemaan joka pennin. Oon ollut äitiyslomalla ja vanhenpainraha on pienempi kuin palkka. Kelan veroprosentti on törkeä 25 %. Lisäksi mun miehellä on ärsyttävä tapa ei mieti rahaa ollenkaan vaan saattaa ostella milloin mitäkin. Viimeksi kun oli kertynyt kiva summa säästöön niin osti hemmetin moottoripyörän jolla ei ole edes ajanut paria kertaa enempää.
Voi ei, tosi ärsyttävää. Meillä tosi tiukka tilanne mutta ei se vauvakuumetta pois vie. Hankinnat saa edullisesti kans kun käyttää aikaa ja ostaa käytettynä. Näin mekonasin itse tehdä. ainut mitä uutena niin turvakaukalo jollei tutulla ole. No auton vaihto joo, mutta saadaan vetkuteltua nykyisellä, täytyy vaan sumplia enemmän sitten.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Yllättävän pienellä sitä pärjää. Tässä viimeisen vuoden aikana oppinut laskemaan joka pennin. Oon ollut äitiyslomalla ja vanhenpainraha on pienempi kuin palkka. Kelan veroprosentti on törkeä 25 %. Lisäksi mun miehellä on ärsyttävä tapa ei mieti rahaa ollenkaan vaan saattaa ostella milloin mitäkin. Viimeksi kun oli kertynyt kiva summa säästöön niin osti hemmetin moottoripyörän jolla ei ole edes ajanut paria kertaa enempää.
Kelan veroprosentin saa muutos verokortilla pienemmäksi.
 
Yllättävän pienellä sitä pärjää. Tässä viimeisen vuoden aikana oppinut laskemaan joka pennin. Oon ollut äitiyslomalla ja vanhenpainraha on pienempi kuin palkka. Kelan veroprosentti on törkeä 25 %. Lisäksi mun miehellä on ärsyttävä tapa ei mieti rahaa ollenkaan vaan saattaa ostella milloin mitäkin. Viimeksi kun oli kertynyt kiva summa säästöön niin osti hemmetin moottoripyörän jolla ei ole edes ajanut paria kertaa enempää.
mikset toimita verokorttia sinne? Automaattisesti ottavat 25%, jos ei toimita verokorttia. Ihan samalla toimii kuin töissä - paitsi siellä ottavat 60% jos uupuu verokortti 😊😊
 
Kunhan tekee muutosverokortin etuuksia varten eikä tule mätkyjä. Lasken aina uuden prosentin ja laitan tulot vähän yläkanttiin niin lähtee jotain 11%
No ajattelin että se on ihan perusmeno että lasketaan uusi veroprosentti tulojen mukaan ja lähetetään se sitten Kelaan. Yleensä ei tienata ihan saman verran kuin työelämässä, jos ollaan kelan rahoilla 😊
 
Yllättävän pienellä sitä pärjää. Tässä viimeisen vuoden aikana oppinut laskemaan joka pennin. Oon ollut äitiyslomalla ja vanhenpainraha on pienempi kuin palkka. Kelan veroprosentti on törkeä 25 %. Lisäksi mun miehellä on ärsyttävä tapa ei mieti rahaa ollenkaan vaan saattaa ostella milloin mitäkin. Viimeksi kun oli kertynyt kiva summa säästöön niin osti hemmetin moottoripyörän jolla ei ole edes ajanut paria kertaa enempää.
Meillä kanssa mies ostaa vähän mitä sattuu välillä ja sit joissakin asioissa on kauhean tarkka rahasta. Ja ei se vauvakuume katso varallisuutta tai taloudellista tilannetta. Pienelläkin pärjää kyllä 😊
Meillä olisi kaikki valmiina, kaukalosta pinnasänkyyn, vaunut ja vaatteet, rintapumput, maitopullot, äitiysvaatteita yms siltä ja väliltä. Koska säästettiin, silmällä pitäen tätä kolmosta. Tuntuisi ihan kauhealta alkaa nyt myymään/antamaan kaikki pois, unohtaa tää unelma. Mutta en vielä heitä toivoa 🤞💪❤
 
  • Tykkää
Reactions: Mamiks ja nobelius
Meillä kanssa mies ostaa vähän mitä sattuu välillä ja sit joissakin asioissa on kauhean tarkka rahasta. Ja ei se vauvakuume katso varallisuutta tai taloudellista tilannetta. Pienelläkin pärjää kyllä
Meillä olisi kaikki valmiina, kaukalosta pinnasänkyyn, vaunut ja vaatteet, rintapumput, maitopullot, äitiysvaatteita yms siltä ja väliltä. Koska säästettiin, silmällä pitäen tätä kolmosta. Tuntuisi ihan kauhealta alkaa nyt myymään/antamaan kaikki pois, unohtaa tää unelma. Mutta en vielä heitä toivoa
Meillä kanssa säästyi rahaa kun oli kaikki kalliimpi jo hankittu esikoiselle. Vaunut ym. Ainoa mitä piti ostaa oli 50-56 cm vaatteet. Kun annoin esikoisen pieneksi jääneet vaatteet kaverille ajattelin että ei niitä tarvitse. No elämä yllättää aina 😂
 
  • Tykkää
Reactions: Mamiks ja Cara-mel

Yhteistyössä