Haaveena vauva 2023

Tuli tuossa mieleen, että onko kellään kokemusta silikonipohjaisesta liukkarista ja ois raskaus alkanut sen käytön aikana? Meillä on nyt ollu semmonen käytössä, kun vesipohjainen sattui loppumaan. Oon lukenut, että silikonipohjainen hidastais siittiöiden liikkuvuutta ja huonontaa näin ollen mahdollisuutta tulla raskaaksi. Mutta onko silti toivoa
 
Tarkistakaahan kun musta tuntuu että sekoilin joidenkin kohdalla. Unohdin kp t päivittää kokonaan ensin ja sitten kun olin sinne loppupäähän siirrellyt porukkaa niin en oo varma päivitinkö tuplat
mulla ois vasta tänään kp3, eli yksi päivä tullut liikaa 😊 meitä oli niin monta samoilla kp ja nyt tultiin ryminällä uuteen kiertoon, en pysyis itse perässä näitä päivitellessä 😅
 
  • Tykkää
Reactions: Mamiks
vierailija
Tuli tuossa mieleen, että onko kellään kokemusta silikonipohjaisesta liukkarista ja ois raskaus alkanut sen käytön aikana? Meillä on nyt ollu semmonen käytössä, kun vesipohjainen sattui loppumaan. Oon lukenut, että silikonipohjainen hidastais siittiöiden liikkuvuutta ja huonontaa näin ollen mahdollisuutta tulla raskaaksi. Mutta onko silti toivoa

Liukuvoiteet aiheuttavat pH-muutoksia vaginassa. Sperman oma pH-arvo on neutraali (7-8,5). Useat liukuvoiteet ovat kuitenkin reilusti happamia.

Pahimmillaan liukuvoide voi nujertaa melkein kaikki siittiöt. Ärhäkkä voide laskee hedelmöittymisen mahdollisuutta oleellisesti.

Liukuvoiteet aiheuttavat myös DNA-muutoksia siittiösoluihin. Amerikkalaisen tutkimuksen mukaan esimerkiksi apteekin myymä KY-Jelly aiheuttaa 10 prosentille siittiöistä DNA-muutoksia. FemGlide-voide aiheuttaa vaurioita jopa viidelletoista prosentille siittiöistä.

Parhaan testituloksen sai Pre-Seed-liukuvoide, joka on suunniteltu hedelmöitystehtävään. Voide vähentää siittiöiden määrää vain muutamalla prosenttiyksiköllä. DNA-muutoksia ilmeni seitsemälle prosentille siittiöitä.

Kenelle spermaystävällistä voidetta?
Myös testivoittaja Pre-Seed heikentää sperman laatua. Siittiöt pärjäävät hedelmöityspuuhissa parhaiten, jos käytössä ei ole mitään keinotekoista liukastinta.
Toisinaan liukuvoidetta on kuitenkin järkevä käyttää. Esimerkiksi hedelmöityslääkkeet aiheuttavat kuivumista. Myös ovulaation metsästäminen ja pakkoajoitettu seksi voi stressata paria, eikä yhdynnässä muodostu riittävästi luonnollista kosteutta. Hedelmöitysvaikeuksista kärsivien kannattaakin lisätä mahdollisuuksiaan Pre-Seed -voiteella.

Jos pari haluaa kuitenkin käyttää tiettyä liukuvoidetta eikä lapsenteon kanssa ole kiire, ei voidetta kannata heti vaihtaa: kaikkien liukuvoiteiden kanssa on mahdollista tulla raskaaksi.

Vau.fi.
 
Onko kellään täällä käytössä/kokemuksia KSM66-valmisteesta? Tilasin samalla Shatavarin kanssa purkin tuota. Ajattelin tosin ensin syödä tuon Shatavarin loppuun ennekuin kokeilen tuota Ksm66. Eilen rupesin tarkemmin googlailemaan kokemuksia tuosta ja siellä olikin aika paljon negatiivista sanottavaa. Monilla aiheutti kierron lyhentymistä ja vuodon runsastumista. Nyt mietin että menikö tuokin 20e nyt kankkulan kaivoon enkä uskalla kokeilla ollenkaan jos aika säännöllinen kierto menee ihan sekaisin 🤔
 
Ei aavistustakaan, varmasti parempi jos kysyt, mä otan riskin mulla marraskuu joka tapauksessa ihan viimeinen hoitokerta
Eilen otin ekan.Purkissa 60 kpl eli riittää vain kuukauden jos ottaa aamuin illoin niin kun ohje.Ajattelin kyllä ottaa vain iltaisin.Lääkäriltä taitaa olla turha kysyä, eivät yleensä arvosta mitään luonnon mukaisia hoito keinoja 🤔
 
Ootteko käynyt menkkojen aikana gynellä?

Täällä alkoi tänään jo tuhru joten huomenna varmaan kp1 🙁Mietin perunko ajan huomenna, tänään ei saa enää ketään kiinni sieltä🤔 Aika siirtyy pahimmillaan kuukauden eteenpäin ja toivoisin apua jo nyt.
 
vierailija
Ootteko käynyt menkkojen aikana gynellä?

Täällä alkoi tänään jo tuhru joten huomenna varmaan kp1 Mietin perunko ajan huomenna, tänään ei saa enää ketään kiinni sieltä Aika siirtyy pahimmillaan kuukauden eteenpäin ja toivoisin apua jo nyt.
Monta kertaa olen käynyt. Riippuen mihin tarvitse apua.
Jos pitäisi katsoa limakalvon paksuus tai ovulaation tapahtuminen, ne eivät tietenkään kp 1 ole enää nähtävissä. Mitta munasarjoista näkee antrallifollit ym. Kohdun sisältöä tietenki vaikeampi tutkia vuodon aikana
 
Onko kellään täällä käytössä/kokemuksia KSM66-valmisteesta? Tilasin samalla Shatavarin kanssa purkin tuota. Ajattelin tosin ensin syödä tuon Shatavarin loppuun ennekuin kokeilen tuota Ksm66. Eilen rupesin tarkemmin googlailemaan kokemuksia tuosta ja siellä olikin aika paljon negatiivista sanottavaa. Monilla aiheutti kierron lyhentymistä ja vuodon runsastumista. Nyt mietin että menikö tuokin 20e nyt kankkulan kaivoon enkä uskalla kokeilla ollenkaan jos aika säännöllinen kierto menee ihan sekaisin
Mulla käytössä toi ksm66, tosin vasta viikon verran 😅 siitäkö paljon negatiivista luit? Mulle sanoivat life myymälässä et se on niiden suosituin tuote tällä hetkellä 🤔 mies tosin skeptinen kaikkiin luontaistuotteihin mut annan nyt tälle tsäänssi tän kk ainakin🤞
 
Heippa !
Täällä on keräys takana ja meni hyvin. Kaikki toki pakastimeen ja odotellaan tietoo ens viikkoon kuinka monta sinne saakka saatiin. Keräys tulos oli 20!!!

mistä olis järkevin hommata digiovistestejä (clearblue oli suositus) ja kuinka usein niillä ihmiset testaa? Oon ite testannu pc:n testeillä jopa kolmesti mut ymmärsin ettei digillä olis niin usein tarve testiä..
VINKKEJÄ OTETAAN VASTAAN ! ☺
 
Mulla käytössä toi ksm66, tosin vasta viikon verran 😅 siitäkö paljon negatiivista luit? Mulle sanoivat life myymälässä et se on niiden suosituin tuote tällä hetkellä 🤔 mies tosin skeptinen kaikkiin luontaistuotteihin mut annan nyt tälle tsäänssi tän kk ainakin🤞
Joo tuosta Ksm66. Mm huimausta ja vuotohäiriöitä laittoivat sen piikkiin. Pitänee tutkia asiaa vielä enemmän ennenku korkkaan tuon purkin 😅 Mulla kans siis sellainen käsitys oli tilatessa että on tosi tykätty ja suosittu tuote.
 
Heippa !
Täällä on keräys takana ja meni hyvin. Kaikki toki pakastimeen ja odotellaan tietoo ens viikkoon kuinka monta sinne saakka saatiin. Keräys tulos oli 20!!!

mistä olis järkevin hommata digiovistestejä (clearblue oli suositus) ja kuinka usein niillä ihmiset testaa? Oon ite testannu pc:n testeillä jopa kolmesti mut ymmärsin ettei digillä olis niin usein tarve testiä..
VINKKEJÄ OTETAAN VASTAAN ! ☺
Mä ostin kotitesti sivulta ja testasin aamuisin kun alkoi liuska vahvistua. Liuskoja tehnyt jopa 3x päivä, digin vain kerran päivässä.💐 Nyt jos olisin pelkkään liuskaan luottanut olis mun ovis mennyt täysin ohi. 😱
 
Joo luin nyt kans noita kokemuksia..taidanpi laittaa hyllylle hetkeksi 😵
Eikö ollu aika moni lopettanu niiden syömisen kesken. Ilmeisesti joillekin sopii varsin hyvin ja toisille ei sitten ollenkaan. En tosiaankaan tiedä kumpaan kastiin kuulun enkä haluais kyllä nyt ottaa sitä riskiä että yritykseen tulis lisää ongelmia. Yk 18 kuitenki jo menossa. Nooh taitaa nuissa jonkinverran olla päiväystä. Myy tarvittaessa eteenpäin pilkkahinnalla jotta saa edes osan euroista takas.
 
Pitäis muistaa käydä lueskelemassa useammin, vaikka omaa tylsää oviksen metsästystä tässä on menossa. Tuli kahlattua vaan 20 sivua. 🤣

Hirmusesti raskautumisia tullut, paljon onnea kaikille. 🤩

Ja tsemppiä meille aina vain uuteen kiertoon joutuneille. 💕

Aiemmin kommentoin, että ostin tähän kiertoon verigreippimehua. Joku vierailija kävi kommentoimassa, että turhaa, kun pitää olla greippimehua.
No nyt on kp 20 menossa ja greippimehua oon joka päivä juonut sen 2,5dl. Lauantaista asti ollu sellaset limat päällä, että varmaan keskiviikkona kun oletan oviksen tulevan, niin hukun tähän määrään. 🤣 Eli ehkä tuo VERIgreippimehukin jotain saa aikaan. 😘
 
Nyt ois talletukset takana ja sitten ois odottelua 😬 Eilen rupes ahdistaa tää aikataulutus mutta kun ei säännöllistä seksiä ole niin ei siinä oikein muita mahiksia. Sanoin miehellekin että sori kun nyt täytyy aina sanoa että nyt pitäis ja voisko nyt ja ja..mutta ei kuulemma häntä haittaa se. Siinä sitten vielä kun itse jo menin nukkumaan ja hän oli salilla , että hei voisko sittenkin tuoda mulle illalla vielö kuukupin ja tavarat siellä niin onnistui kuulemma. Olin jo nukahtanut kun hän tuli kupin kanssa ja toivotti hyvää syntymäpäivää 🤣 Totesin vaan että kiitos ja en mä nyt jaksa surruutella ( iso O ) että kyllä ne sinne valuu varmaan. Joo sinne ne menee nuku vaan 😉

-3,-1 ja dpo0 tuli nyt talletukset. Toivon niin että olis uimareita siellä 🥺🥰🤞
 
VAUVA 2023

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi


@~SeaWind 4/2015 1.
@Mamtobe 3/2020 1.
@SandraB 10/2020 2. (1. yhteinen)
@Sipiriina 1/2021 1.
@Kyfi 1/2021 5.
@Saaga86 6/2021 2.
@Laurenzia 7/2021 2.
@Millis86 7/2021 1.
@Tibitii 7/2021 2.
@K3rttuli 8/2021 1.
@Mimmimami 8/2021 5.
@Hellu__ 9/2021 2.
@jekkis87 9/2021 3.
@mimmi92 10/2021 5.
@Eadni1992 10/2021 1.
@tätimoonika 11/2021 7.
@_pähkinätimantti_ ★ 1/2022 ★ 3. (1. yhteinen)
@Niisq ★ 1/2022 ★ 1.
@Mamiks 2/2022 4.
@Yksinmatkassa 3/2022 2.
@minipätkis 3/2022 1.
@Jossu_95 3/2022 2.
@Salasauma 3/2022 2.
@Unikko29 4/2022 1.
@Earhart 4/2022 2.
@Mammuzka 4/2022 1.yhteinen
@nobelius 5/2022 4. (2 yhteinen)
@JellyBee 5/2022 2. (1. yhteinen)
@Poiski 5/2022 1.
@tiipanen ★ 5/2022 ★ 1.
@Emzy 5/2022 1.
@Lapinlikka 5/2022 1.
@Sanelma_ 6/2022 1.
@minttuni 6/2022 2.
@Kuumeilija40 7/2022 3.
@Rasberry_jam 7/2022 1.
@ansi91 7/2022 2.
@Quesadilla 7/221.
@helmikorvakoru 8/2022 2.
@KKatariina 8/2022 2.
@vauvakuume78/2022 7.
@jempppis 8/2022 4.
@Nokare 8/2022 2.
@Poppana_ ★ 8/2022 ★ 4.
@Torspo8 ★ 8/2022 ★ 1.
@Paatuska ★ 8/2022 ★ 2.
@J-Annika 9/2022 3
★★★★★★★★★★★★★★★★

4.10.2022 Tiistai

Nimi ★ Kiertopäivä ★


@Jossu_95 kp 37/28-30
@J-Annika kp 37/24-28
@Poiski kp 33/36-39
@Millis86 kp 22/28
@vauvakuume7 kp 20/28-37
@Laurenzia kp 20/31
@Mamtobe kp 20/24
@Eadni1992 kp 19/26-28
@nobelius kp 16/28-30
@Niisq kp 16/25
@ansi91 kp 15/28-31
@Mamiks kp 14/27
@KKatariina kp 12/29
@minttuni kp 12/26
@Mammuzka kp 11/?
@SandraB kp 10/28-31
@jempppis kp 6/?
@tätimoonika kp 6/29-31
@helmikorvakoru kp 5/28-30
@tiipanen kp 4/28
@Nokare kp 4/28
@Mirkkuli26 kp 4/22-25
@Emzy kp 3/?4
★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Nimi ★ DPO


@Poiski DPO 10
@Yksinmatkassa DPO 6
@Millis86 DPO 6
@Laurenzia DPO 4
@Niisq DPO 3
@nobelius DPO 2
@Mamiks DPO 1
★★★★★★★★★★★★★★★★★
★★★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@jemppu12311/21 ★ 2. ★ 4/22
@Neeppu 11/21 2. 4/22
@Lumihiutale_ 11/21 4. 4/22
@Nemily 10/21 1. 4/22
@senya 12/21 2. 5/22
@3milia 3/22 2. 5/22
@Siikli 4/224. 5/22
@Tähti123 3/22 2. 5/22
@Keltasahrami 5/22 2. 5/22
@jjanni 2/22 2. 5/22
@Marilainen 2/22 2. 5/22
@Mirkkuli26 5/22 2. 5/22 kkm 8+6
@Kirahvi-Koo 12/21 2. 6/22
@Kyfi 1/21 5. 6/22
@Mmohini 5/22 2. 6/22
@VeijariLaama 7/21 1. 6/22
@Oliivi3 4/22 4. 7/22
@Jenn-a 6/22 2. 7/22
@Hopeanopea 5/22 1. 7/22
@Maicy 4/22 4. 7/22
@Floralan 1/22 1. 7/22
@Sentonen 4/22 2. 7/22
@Kvize 5/22 1. 7/22
@Tiutau13 ★ 1/22 3. 8/22
@liebling ★ 7/22 1. 8/22
@Milaas ★ 7/22 ★ 1. ★ 8/22
@Kiemura ★ 7/22 ★ 2. ★ 8/22
@peanut_butter 7/2022 2. ★ 8/22
@Earhart ★ 4/2022 ★ 2. ★ 8/2022
@Selis ★ 11/2021 ★ 4. ★ 9/2022
@Rönsyleinikki ★ 7/2022 ★ 5. ★ 9/2022
@eeveon 6/2022 2. ★ 9/2022
@Lunni_ 8/2022 5. ★ 9/2022
@Tiukuna 8/2022 2. ★ 9/2022
@Mimerkki 6/2021 3. ★ 9/2022
@Poppana_ ★ 8/2022 ★ 4. ★ 10/2022
 
  • Tykkää
Reactions: Poiski ja Millis86
Huhheijakkaa, selasin suurpiirteisesti ketjun viestit 😄 oisin halunnut selailla tasaiseen mutta oon kärsinyt elämäni tähän mennessä pahimmasta raskauspahoinvoinnista 🤢🤮 päivääkään en oo kyennyt töissä käymään, oon maannut sohvalla ja yrjönnyt vessassa. Ruoka ja nesteet pysyy suurimmaksi osaksi sisällä mutta yrjövaahtoa tulee. Aineenvaihdunta on ollut ihan seis ja paino onkin noussut 10kg 😅😅😅
Sainkin sitten omepratzolit reseptillä ja se auttoi 3 päivää kunnes pahoinvointi palasi 😅 en kuitenkaan oksenna enää, röyhtäilen paljon ja olo on KAMALA 😵💫😵💫😵💫 pelkästään ajatus raskausoireista lukemisesta sai yrjön nousemaan kurkkuun, nyt uskalsin koittaa kun en oo oksentanut 5 päivään 😅
Tulin siis stalkkaamaan kuinka ketjulaisilla menee, @Wintersun ja @Tiukuna eniten mielessä 😄 ja @Tiukuna IHANIA UUTISIA!! 😍 ja muutenkin kivasti plussia tullut 😍❤😍❤ kovasti tärppionnea kaikille sitä vielä odottaville❤

Täällä nyt Rv 10+ ja matka jatkuu.. toivottavasti pian paremmissa oloissa..🤮
 
@Sipiriina Tsemppiä jonoon ja muutenkin. ❤ Ei aina tarvitse jaksaa muiden asioista välittää kun omissakin on riittävästi.

@Tiutau13 Ihana kuulla susta! Toivottavasti pahoinvointi helpottaa pian, viimeistään toisessa kolmannessa.❤

Täällä on jotenkin ollut hirveän kiireistä niin ei ole edes kerinnyt piinapäiviä miettiä, eikä listan päivitystä. Kiva että koppasit homman @Mamiks . Muillekin vinkkinä että sitä listaa saa kyllä päivitellä, ohjeet on viestissä. ;) Ei kannata montaa kertaa päivässä päivittää vaan kerta riittää ja päivän listan päivittäjä voi muokata omaa viestiä.
 
Täällä dpo 3 ja kauheita vihlasuja alamahassa ollut tänään. Laskeskelin tuossa että kiva kun uuskierto käynnistyy niin ollaan just lasten kanssa kylpylä reissulla. 😭😰 Pitkä aika kun pääsee testailee.. tiedän ettei nyt tärpännyt mutta testaamisen ilosta täytyy testailla. Millon muut "himotestaajat" on aloittaneet? 🤔🤗
 
  • Tykkää
Reactions: J-Annika
Nyt mä sain sen pysyvän hymiön 😅

Edelleen liuska suht vaalea.. aamulla klo 10 testasin ekan kerran - liuska ihan haalea ja cb vilkkui.

Päivän aikana ollut paljon ovulaatiokipuja, väsymystä, pahoinvointia sekä limoja, joten tein testin vähän aikaisemmin (klo 17.30) ja cb pysyvä hymiö, mutta liuska vaalea. Ehkä missasin huipun, mutta cb tunnisti lh nousun? 🤔 En tajua.

Ehkäpä taidan luottaa ensi kuussakin (pessimisti) cb:hen. 🙃

onko teillä liuskat huomannut huipun vasta myöhemmin kuin cb?

 
Viimeksi muokattu:
Nyt mä sain sen pysyvän hymiön 😅 edelleenkin kyllä liuska suht vaalea.. aamulla 10 testasin - vaalea ja cb vilkkui. Päivän aikana ollut paljon ovulaatiokipuja, väsymystä, pahoinvointia sekä limoja, joten tein testin vähän aikaisemmin (klo 17.30).. ehkä missasin huipun, mutta cb tunnusti lh nousun? 🤔 En tajua. Ehkäpä taidan luottaa ensi kuussa (pessimisti) cb:hen. 🙃

onko teillä liuskat huomannut huipun vasta myöhemmin kuin cb?

Mulla oli just toisin päin, liuskat tosi tummat ja hymynaama (pinkit testit) tuli vasta pari päivää myöhemmin.
 

Yhteistyössä