Haaveena vauva 2023

Mä päivittelen tänne taas. Aikaisemmin valitin, kun en saanut luottogynelle aikaa sopivaan kierron vaiheeseen. Löysin sitten peruutusajan ja tänään kävin kp 12 ultrassa. Siellä näky oli hieman kummallinen. Munasarjan vieressä oli 13,5mm folliksi sopiva rakkula. Gyne mietti voiko olla pullistunut vain ulospäin munasarjasta vai onko jokin muu nesterakkula. Nyt odotellaan maanantaihin ja tehdään ovistestejä. Jos testit on negatiivisiä, vielä pitää mennä maanantaina varmistusultraan, jonka jälkeen todennäköisesti ovitrelle ja lugesteron 😊

Toivon, että se on folli, koska se oli minulle tyypillisen kokoinen tälle kiertopäivälle. Viime vuoden plussakierrossa folli oli 12,5mm kp12 ja limakalvo hieman ohuempi jopa. Toivoa siis on, mutta jotenkin tämä mietityttää.. 🤔
 
DPO 3 alavatsassa ja sivuilla tuntemukset jatkuvat. Aamullakin ihan outo olo, sellainen turvonnut alavatsasta ja välillä jomottaa sivulta. Noh ei kai ne oireita vielä ole? :D Oon urheillut koko ikäni joten tunnen oman kroppani tosi hyvin joten nämä tuntemukset on kyllä sellaisia mitä ei ole ikinä ollut. Tuntuu vähän kuin olis vatsalihakset kipeet tai ne olis kasvaneet ja olis joku esine työnnetty vatsaan. Outoa. :D Ajattelin että testaan varhaistestillä (jos ei oo menkat alkaneet) jossain DPO 10-12 paikkeilla. Odotellaan...
 
Laitahhan jo kuvaa!
Laittaisin jos saisin kuvaan näkymään mitään 😅😂 on siis tosiaan todella haalea et saa käännellä ja väännellä et näkyy 🤭 voi siis olla ettei meinas yhtään mitään. En vaan saanu aiemmin noihin samoihin testeihin mitään niin toiveet nous. Laitan huomenna kuvaa jos on jotain kuvattavaa 😂
 
Huomaa kyllä että ovitrelle alkaa tehdä työtään. Ihan hirmu kosteat olosuhteet iski jo muutama tunti piikistä ja vatsaa nipistelee
Tsemppiä huomiseen inssiin!
Onko jollain kokemuksia tai tietoa et millä sen kohdun limakalvon sais paksummaksi. Joku vitamiini tai kotikonstit kehiin.
Muakin kiinnostaa! Lääkäri ei viimeksi osannut arvioida limakalvon paksuudesta muuta kuin että ei ollut vielä kovin paksu KP9.

Kävin hakee pari apteekin omaa herkkää testiä ja 3h pidätyksellä tein toisen. Kyllä siinä jotain näkyy, mutta en nyt ehkä vielä innostuisi. Huomenna teen aamulla toisen niin sitten varmasti asia selviää
Voi kun pääsis jo kans testaan.🤩 Paras aika kierrosta. Mutta ei siis vielä kun ei mahdollista kiinnittymistään ole vielä dpo 4 voinut tapahtua.😅
 
@Tiukuna tsemit inssiin!❤ joo ovitrellen vaikutukset kyllä tuntee, jytkyä tavaraa 😂 nyt oli itsellä tosiaan pregnyl, ei yhtään sama! 😅 jos tästä ei tärppää niin pyydän ovitrellen pregnylin sijaan!😁

@Wintersun oijoi, jännät nippailut siellä🥰 itsellä tänään eka täysin "tunnoton" (ei tuntemuksia alavatsalla siis😂) päivä, oletan että pregnylin vaikutus alkaa laantua..

@eeveon heh joo , täälläkin yritys siirtyi puoli vuotta kun hommasin muutaman neliön lisää asuintilaa (ajatellen perhettä) ja sitä on tullut nyt rempattua😂 hyvin varauduttu ainakin! 😂
 
@Rönsyleinikki sitten heti aamun testin analysoimisen jälkeen tänne pohdinnat + kuva jos vaan saa kuvattua, meen aamuvuoroon niin oon täällä jo odottelemassa uutisia ! 😁😁😁

Ai ja @Wintersun mä hain isommasta marketista 3pkt pc:jä lisää, sinne jäi ainakin 1 pkt ja apteekista vielä parit ultrat 😅 ja arvaas, sokoksella myytiin eioo:ta oman lemppari meikinpohjustusvoiteen kohdalla!! Toimitusvaikeuksia, sanoi myyjä! Unbelievable! Oli pakko jo ottaa toinen testiin kun ei oo enää yhtään jäljellä .. huoh. 😁
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
Onko jollain kokemuksia tai tietoa et millä sen kohdun limakalvon sais paksummaksi. Joku vitamiini tai kotikonstit kehiin.

@Rönsyleinikki sit uutta testiä kehiin huomenna
@Selis ja @Millis86 limakalvoon vahvaa e-vitamiinia, mulla Solgar 268mg x3/pv, L-arginiinia 6g/pv, käytän Puhdas+ merkkistä. Mahdollisesti ASA 100mg mut se on jo ihan lääkekamaa ja harkinnan varainen, riippuu veriarvoista, en suosittele ominpäin tätä. E-vitamiini ja L-arginiini vaikuttaa limakalvon paksuuteen, Asa sen rakenteeseen. On tieteellisesti tutkittu vaikuttaviksi joskin tutkimusryhmät on olleet suht pieniä.
 
Kiitti @Mimerkki 🙏🏻. Mä keväällä käytinkin foreverin tuota argi+ valmistetta. Anoppi toi niitä meille, sillon se plussakin tuli nopsaan. Mitään E-vitamiini valmistetta en myöskään syö, et sitä voisin kans testaa.

@Wintersun epäilen sitä limakalvon paksuutta kun kaks km tullu puolen vuoden sisään ja kuukautiset ollu erilaiset viimeisen jälkeen. Vuoto runsaampaa ja kirkkaampaa. Ja siis runsaalla tulee puolessa tunnissa kaikki läpi… ei oo normaalia se.
 
Onko jollain kokemuksia tai tietoa et millä sen kohdun limakalvon sais paksummaksi. Joku vitamiini tai kotikonstit kehiin.

@Rönsyleinikki sit uutta testiä kehiin huomenna
@Tiukuna tsemit inssiin! joo ovitrellen vaikutukset kyllä tuntee, jytkyä tavaraa nyt oli itsellä tosiaan pregnyl, ei yhtään sama! jos tästä ei tärppää niin pyydän ovitrellen pregnylin sijaan!

@Wintersun oijoi, jännät nippailut siellä itsellä tänään eka täysin "tunnoton" (ei tuntemuksia alavatsalla siis) päivä, oletan että pregnylin vaikutus alkaa laantua..

@eeveon heh joo , täälläkin yritys siirtyi puoli vuotta kun hommasin muutaman neliön lisää asuintilaa (ajatellen perhettä) ja sitä on tullut nyt rempattua hyvin varauduttu ainakin!
Joo mullakin oli esikoista yrittäessä pregnyl nii en kyl muista et olis ihan tällaisia oireita ollut. :D ovitrelle selvästi tehoo
 
  • Tykkää
Reactions: Tiutau13
Kiitti @Mimerkki . Mä keväällä käytinkin foreverin tuota argi+ valmistetta. Anoppi toi niitä meille, sillon se plussakin tuli nopsaan. Mitään E-vitamiini valmistetta en myöskään syö, et sitä voisin kans testaa.

@Wintersun epäilen sitä limakalvon paksuutta kun kaks km tullu puolen vuoden sisään ja kuukautiset ollu erilaiset viimeisen jälkeen. Vuoto runsaampaa ja kirkkaampaa. Ja siis runsaalla tulee puolessa tunnissa kaikki läpi… ei oo normaalia se.
Mun menkat taas keskenmenojen jälkeen niin niukat etten tarvi edes sidettä, korkeintaan pikkuhousunsuojan mutten välttämättä sitäkään. Vain pyyhkiessä tulee tai pöntöllä istuessa hieman, housuun ei lainkaan.
 
Testi näytti nyt edelleen hailura toista viivaa. Yritin kuvaa saada, mutta ei siitä oikein saa mitään näkyvää 😅 on siis sen verta vahvempi ettei tarvi joka suuntaan vääntää, mutta silti todella haalea. Huomenna pitäs menkat alkaa, joten en kovin luottavaisin mielin oo tähän haamuun. Luulisin että tässä vaiheessa pitäs herkällä testillä saada jo ihan selvä plussa. Testaan vielä aamulla kuitenkin, jos kerkeen apteekissa tänään käymään 😊
 
Minkä merkkisellä testillä testaat? Jos esim. Rfsun herkällä niin monilla tuntuu muihin testeihin tulevan paljon parempaa viivaa kun rfsu:ssa ei juuri mitään näy.
Tää oli apteekin oma herkkä testi. Mutta joo täytyy vielä huomenna kokeilla testaa jos vahvistuis. Tänään kyllä oli heti herättyä tuttu hormoni päänsärky mikä tulee aina päivää ennen menkkoja, joten en kovin odottavin mielin oo 😅
 
Huomenta. Täällä kp 23/27 dpo11, olisin voinut testata aamulla ,mutta jonkinlainen hikipuuska iski ja huonosti nukuttu yö(kuopus kipeä) ☹ Jouduin myös aamuyöllä käymään vessassa joten näyte olisi ollut turhan laimea.
Eilen heitti vatsan kerran ihan sekaisin ja päätä särkenyt useamman päivän, luultavasti jälleen perus PMS 💔 Testi tekisi mieli tehdä mutta se negan näkeminen tuntuu myös pahalta 😥

Uuteen kiertoon nyt sitten se hedelmällisyystesti, pelottaa että näyttää positiivista 😭

Itsellä pidennetty viikonloppu, ihanaa 💕 Mukavaa viikonloppua ja paljon plussa tuulia 😍
 
Täällä olikin jo ehditty päivittää, mutta seuraavaan tiedoksi mulla tänään kp1.

Ilmeisesti letrot pidentää kiertoa, kun taas meni odotus ylipäiville ja tiesin, että tänään pitää testaa, että negan tutusti tullessa ehtii vielä ilmoittautua hoitopolulle ja mahdollisesti saada kommentit letrojen nostoon. En kyllä tiedä onko siitä mitään hyötyä edes kysyä kun mulla ei ole missään vaiheessa ollut ongelmia ovulaation löytämisessä tai aikataulussa.

Parempia uutisia muille.
 
Malttamattomana sorruin testaamaan ja mikäs muukaan ku nega.. Nyt sitten vaan odotellaan menkkoja alkavaksi maanantaille, vaikea uskoa että enää plussaksi muuttuisi. Ja kyllä mä aika varma olinkin että tuskin vielä tästä yk1 tärppää. Oireet olleet nyt samoja kuin yleensä muutenkin tässä vaiheessa kiertoa.

Harmittaa jo valmiiksi kun ens kierto menee mitä todennäköisimmin harakoille aikataulujen takia..
 
Mua itseäni vähän jännittää tää kierto - ei niinkään negan - vaan hormonien takia. Jotenkin näin yrityksen alkuvaiheessa on suht realistiset (vaikkakin tietty toiveikkaat) ajatukset ettei heti tärppää, mutta mulla oli niin voimakkaat pms-oireet viime kierrossa että oksat pois. Se väsymys, pahoinvointi ja mielialan heittelyt on ihan jäätäviä. Menkkojen alkaessa ne poistuu kuin sormia napsauttamalla, mutta pari päivää on aika tuskaista 😞 En tiedä voiko olla vielä hormonien tasaantumista pillerien lopettamisen jälkeen (lopetin siis juhannuksena syömisen, sen jälkeen on tullut siis kahdet menkat), vai onko pillerit pitänyt nuo pms-oireet jotenkin hallinnassa.

Tällaista pohdintaa täällä aamusella.
 
Voi ei, täällä nyt sit näköjään vaihtukin yllättäen kp 1 😵 Varmaan oli siis vain jotain kiinnitymis yritystä toi haamulainen 😔 Näköjään imetys sotkee tota kiertoa edelleen ja luteelivaihe jää liian lyhyeksi. Yritän nyt saada yöimetykset kokonaan pois, kun viime yrityksessä oli juurikin vaan siitä kiinni ettei tärpännyt. Mutta eipä mitään. Nyt alkaa näyttää siltä että saatetaan vihdoin saada se kesävauva mitä ollaan haluttu 🤭😂
 
@Mirkkuli26 mennään samoilla dpoilla ja piru vie sun kans, alan sun viestien myötä (yli)kuulostelemaan omia tuntemuksia

@Rönsyleinikki ni höh. Kesävauvaa sitten yrittelemään! joku apteekin herkkä testi (ei ultra ) on antanut mulle hailuista hailuimpia vääriä positiivisia joskus
Olen syytön 🙄😁😁 ja edelleen vetistä niukahkoa vuotoa ja sellanen märkä olo 🙈🙊 mut jos tää menkkajomo ei oo kuviteltua ni joko on raskaudesta tai sit menkat alkaa ajoissa, luteaaliin tää ei kyllä liity.
Mitäs oireita sulla? 😆😆
 

Yhteistyössä