Haaveena vauva 2023

No sieltä alkokin jo menkat 🙄 luteaali jäi siis melko lyhyeksi, riittääköhän raskautumiseen?
Viimeks kierukan jälkeen oli samaa, ensin oli luteaali 6, sitten 7, sitten 8 ja seuraavasta tulin raskaaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Milloinkas kanssa piinailijat aikoo testailla vai aikooko ennen vuotoa?
Mulla on sunnuntaiksi (dpo9) tilattu herkkää testiä

@Kiemura (anteeksi jos kyselen jo toistamiseen samaa..) millä testeillä testaat ja Ootko jotain viivaa saanut jossain vaiheessa?

@Sipiriina jospa se kuitenkin yllättäisi näpyistä huolimatta

@Quesadilla plussatuulia

@vauvakuume7 huomenna sitten haamua

@mamma41 pahoittelut Toivottavasti tämä pistoskierto toisi plussan

Voi @SandraB olen pahoillani! Ei teille ole puhuttu luteaalivaiheen stimusta? Se aloitetaan aika pian punktion jälkeen. Joillakin se on tuonut enemmän munasoluja! Mutta toivotaan että jompikumpi näistä kahdesta toisi plussan

@liebling tervetuloa! Sielläkin siis ovisplussa! Pääset tähän samaan piinailukerhoon haluatko listalle mukaan?

@Tiukuna jospa limakalvon paksuus olis hyvä merkki! Mulla oli aikoinaan vikassa ultrassa 13,5 ja siitä meni vielä 5 päivää ennen kuin oli punktio.

@Earhart pahoittelut kp 1
Heh, kiitos! mukava päästä piina listalle! Nyt siis DPO 1. ;)
 
Mulla oli ovulaatiopäivä eilen (kp 15) ja limat tuli kp 13. Harrasteltiin miehen kanssa eilen ovulaatiopäivänä ja limapäivänä. Täytyy kyllä sanoa, että eilen oli kyllä hieman motivaatiossa hakemista, että jaksoi illalla touhuilla. Sit vaan mietin aamuyöstä että ei hitto kuinka kaduttaa jos nyt ei touhuilla Mies teki eilen 12 h fyysisen työpäivän ja sanoi nukkumaan mennessä "oota mä nukun pari tunti ja sit oon valmis". No en nukkunut sitten pariin tuntiin kun pidin huolen ette tätä hetkeä voi missata. No ei onneksi missattu.
 
Onnea ovis plussasta
Mulla tuli kans aamulla räikeä plussa ja illalla oli kivut, seuraavana aamuna oli haalea testi jo.
Ei välttämättä tarvii sun test, nyt hommailemaan heti kun mahdollista ja huomenna varmuuden vuoksi vielä uudestaan
Voisin ihan uteliaisuuttani testata huomenna että missä vaiheessa lähtee haalenemaan! Tää on eka kerta ikinä kun tikutan ovista, joten haluan kaiken tiedon mitä voi saada :D
Onneksi ollaan ehditty puuhailemaan lauantaina, sitten tuli paussi koska kävin viikonloppuna yötöissä joten sunnuntaina silmät oli täysin ristissä - eilen taas jatkettiin (ja tietysti tänään)! Eli ajoitusta ajatellen pitäisi olla kohdillaan, heh.
 
Ihanaa kuinka valtava määrä viestejä tänne tulee luettavaksi jo päivässä. Oikein jännittää seurata porukan piinailuita 😅 hengessä kovasti mukana vaikkakin vähän taustalla. Jossain kaukaisuudessa muistan jonkun kysyneen vitamiineista, mulle "määrättiin" vitamiineja koska IBS ja vitamiinien imeytyminen voi olla heikkoa. Apteekissa ehdotettiin multivita raskaus ja imetys monivitamiineja. Apteekkarin mukaan samaa kamaa kun mama vitskut mutta parempia 🤣 olisko ollut myyntikikka kun muistaakseni oli se kalliimpi versio. Muuta en tiedä kun että vitamiinien myötä mulla on kynsien ja unen laatu parantunut huomattavasti. Sattumalta tuli siskon kanssa puheeksi ja hänellä sama vaikutus kun aikoinaan näitä vitskuja popsi 🤭

Itse täällä piinailen lyhentyneitä kuukautisia. Kiertojen pituus kahdessa edellisessä 27-28 ja ovulaatio kp 14. Mutta kuukautiset kestänyt vain kaksi päivää (+alkaa kahdella tuhrupäivällä). Luin jostain että niukat kuukautiset = ohut limakalvo, eli huono juttu? Nyt alkaneessa kierrossa täysin uusi asia vaaleanpunainen tiputteluvuoto kp 5 ja 6 (kun kuukautiset oli 1 ja 2). Tosiaan edellisessä kierrossa testasin dpo 10(?) negatiivisen ja testasin vielä eilenkin, vuodon vähyyden ja monien oireiden vuoksi. Mulla viime ovulaatiosta asti ollut nännipihat aivan lautasen kokoiset, kun yleensä pikkuruiset 😆 lämmöt pysyneet koholla ensimmäistä vuotopäivää lukuunottamatta ja eilen aamulla jopa vesilasillinen meinasi yököttää. Jonkinmoinen flunssa mulla toki on, pistetään kaikki sen piikkiin.

Täällä niin monen kokenutta porukkaa että osaisiko joku vihjata suuntaan tai toiseen nuotten vähentyneiden kuukautisten osalta 😇
 
Dpo 9, eli sunnuntaina. No mahdollisuus plussaan on varmaan miinuksen puolella, mut kerrankos sitä innostuu. 2 eri herkkää on tulossa postissa (jos vaan ehtii!) ja pc:tä löytyy. Pelastin viimeisen paketin kaupan hyllyltä.
Sunnuntaihin on ikuisuus 🫢😃 no mutta eihän sitä oikeasti ikinä tiedä jos vaikka käviskin tuuri 🌈

mitä herkkiä tilasit? Mä lopetin herkkien ostamisen ku on niin kalliita 😳

mulla dpo10 vasta tiistai ja siihen vasta ikuisuus onkin. Ja kyllähän sitä itsekin on into piukeena, vaikka kovin suuria odotuksia ei olekaan, mut mahdollisuus se on pienikin 😁
 
  • Tykkää
Reactions: nobelius
Voisin ihan uteliaisuuttani testata huomenna että missä vaiheessa lähtee haalenemaan! Tää on eka kerta ikinä kun tikutan ovista, joten haluan kaiken tiedon mitä voi saada
Onneksi ollaan ehditty puuhailemaan lauantaina, sitten tuli paussi koska kävin viikonloppuna yötöissä joten sunnuntaina silmät oli täysin ristissä - eilen taas jatkettiin (ja tietysti tänään)! Eli ajoitusta ajatellen pitäisi olla kohdillaan, heh.
Mä kans testasin ovista ihan ekaa kertaa tässä kierrossa 😍 Kierron pituus vaihdellut sen verran ja aika kiireistä arkea elellään, niin nyt vähän helpompi ajoittaa 👍🏻
 
  • Tykkää
Reactions: Milaas

Testi edelleen nega eikä menkkoja näy.. Kp 32/27-28. Ärsyttää kun muuten säännöllinen kierto menee sekasin just kun aletaan yrittään. Aikamoinen tuuri ois jos ovis ois siirtyny muutamalla päivällä eteenpäin yrityksen alotukseen. Cycles (kiertoäppi) veikkas ovista 23.7., limat tosin bongasin vasta 27. pv. Meillä ollu ehkäsynä ainoastaan kumit ja keskeytetty, joten ehkäisyn jättämisestäkään ei pitäis kropan olla sekasin.
 
Sori tarkentava kysymys, mutta onko sulla ne vuotopäivät kuitenkin sellaisia että tarvitset sidettä?
Jos on, en itse olisi kovin huolissani. Tietty jos mietityttää, niin voishan sitä käydä yksityisellä esim. Loppukierrosta katsomassa limakalvon tilanteen. Vuodon määrä ei kuitenkaan kerro automaattisesti limakalvon paksuudesta. Esimerkiksi itselläni on lyhyt luteaali, nyt on ilman lääkkeitä ollut 7 ja 9 päivää. Silloin on myös ollut todella runsaat ja pitkät kuukautiset. Sitten kun syön keltarauhashormonia, luteaali on ollut 17 päivää ja vuoto vähäisempää.



Mö tilasin 2x first responsea ja medigoon liuskoja paketin. Oon aiemmin testannut predictorin herkällä (13e kpl) muttei meidän apteekissa näyttänyt enää olevan myynnissä.
Haluisin myös testata sitä cb:n herkkää digiä, mut ehkä ostan sen jos johonkin saan jotain viivaa.

Mulla viimeksikin näkyi dpo 9 ja silloin oli vielä hedelmöittyminen tiedossa, ni nyt ei yhtään tiedä koska on tarkka dpo 9
Mikäs noissa first responseissa oli et millon voi ihan aikasintaan näyttää? Muistan törmänneeni niihin aika usein näillä palstoilla
 
Ihanaa kuinka valtava määrä viestejä tänne tulee luettavaksi jo päivässä. Oikein jännittää seurata porukan piinailuita hengessä kovasti mukana vaikkakin vähän taustalla. Jossain kaukaisuudessa muistan jonkun kysyneen vitamiineista, mulle "määrättiin" vitamiineja koska IBS ja vitamiinien imeytyminen voi olla heikkoa. Apteekissa ehdotettiin multivita raskaus ja imetys monivitamiineja. Apteekkarin mukaan samaa kamaa kun mama vitskut mutta parempia olisko ollut myyntikikka kun muistaakseni oli se kalliimpi versio. Muuta en tiedä kun että vitamiinien myötä mulla on kynsien ja unen laatu parantunut huomattavasti. Sattumalta tuli siskon kanssa puheeksi ja hänellä sama vaikutus kun aikoinaan näitä vitskuja popsi

Itse täällä piinailen lyhentyneitä kuukautisia. Kiertojen pituus kahdessa edellisessä 27-28 ja ovulaatio kp 14. Mutta kuukautiset kestänyt vain kaksi päivää (+alkaa kahdella tuhrupäivällä). Luin jostain että niukat kuukautiset = ohut limakalvo, eli huono juttu? Nyt alkaneessa kierrossa täysin uusi asia vaaleanpunainen tiputteluvuoto kp 5 ja 6 (kun kuukautiset oli 1 ja 2). Tosiaan edellisessä kierrossa testasin dpo 10(?) negatiivisen ja testasin vielä eilenkin, vuodon vähyyden ja monien oireiden vuoksi. Mulla viime ovulaatiosta asti ollut nännipihat aivan lautasen kokoiset, kun yleensä pikkuruiset lämmöt pysyneet koholla ensimmäistä vuotopäivää lukuunottamatta ja eilen aamulla jopa vesilasillinen meinasi yököttää. Jonkinmoinen flunssa mulla toki on, pistetään kaikki sen piikkiin.

Täällä niin monen kokenutta porukkaa että osaisiko joku vihjata suuntaan tai toiseen nuotten vähentyneiden kuukautisten osalta
Hei mä oon kans ihmetellyt lyhyitä ja niukkoja menkkoja. On ollut enintään viiden päivän mittaisia, mutta viimeksi kolme päivää. Ja käynyt myös pari kertaa niin, että vuoto on ollut jo poissa ja sit vielä päivän päästä tulee joku yksinäinen tippa. Sidettä/kuppia tarvii, mutta ennen on ollut ennemmin runsaat menkat varsinkin kun ei ole ollut mitään e-pillereitäkään käytössä. Mutta siitä on jo vuosia, koska hormonikierukkakin mulla oli jotain 8 vuotta.

En nyt vielä oo mitään asialle tehnyt, katotaan nyt tarviiko alkaa selvittelemään.

Niin ja lisäyksenä, kierrot on kuitenkin olleet ennemmin pitkiä kuin lyhyitä, mutta jonkin verran epäsäännöllisiä.
 
  • Tykkää
Reactions: tiipanen
Pahoittelut negan testanneille 😔

Tänään iski päänsärky töissä, joka onneksi meni ohi panadolilla .Hajut ottaa nenään ja olen palellut koko päivän 🙄Nolotti oikein, kun muut töissä kesävaatteilla ja itse paksuissa vaatteissa , kauppaankin täytyi mennä takki päällä vaikka asteita +20 😬
Joko olen tulossa kipeäksi tai PMS siellä tekee kiusaa 😔

Tässä kierrossa muuten puuttuu ovis limat, yleensä on ihan selkeät 🙄
 
Hei mä oon kans ihmetellyt lyhyitä ja niukkoja menkkoja. On ollut enintään viiden päivän mittaisia, mutta viimeksi kolme päivää. Ja käynyt myös pari kertaa niin, että vuoto on ollut jo poissa ja sit vielä päivän päästä tulee joku yksinäinen tippa. Sidettä/kuppia tarvii, mutta ennen on ollut ennemmin runsaat menkat varsinkin kun ei ole ollut mitään e-pillereitäkään käytössä. Mutta siitä on jo vuosia, koska hormonikierukkakin mulla oli jotain 8 vuotta.

En nyt vielä oo mitään asialle tehnyt, katotaan nyt tarviiko alkaa selvittelemään.

Niin ja lisäyksenä, kierrot on kuitenkin olleet ennemmin pitkiä kuin lyhyitä, mutta jonkin verran epäsäännöllisiä.
Täällä myös lyhentyneet n
Hei mä oon kans ihmetellyt lyhyitä ja niukkoja menkkoja. On ollut enintään viiden päivän mittaisia, mutta viimeksi kolme päivää. Ja käynyt myös pari kertaa niin, että vuoto on ollut jo poissa ja sit vielä päivän päästä tulee joku yksinäinen tippa. Sidettä/kuppia tarvii, mutta ennen on ollut ennemmin runsaat menkat varsinkin kun ei ole ollut mitään e-pillereitäkään käytössä. Mutta siitä on jo vuosia, koska hormonikierukkakin mulla oli jotain 8 vuotta.

En nyt vielä oo mitään asialle tehnyt, katotaan nyt tarviiko alkaa selvittelemään.

Niin ja lisäyksenä, kierrot on kuitenkin olleet ennemmin pitkiä kuin lyhyitä, mutta jonkin verran epäsäännöllisiä.
Täällä lyhentyneet ja niukentuneet menkat.Kestää n.3 -5- päivää.Kunnon vuotoa 1 tai 2 päivää 😕Tässä kahden vuoden aikana mitä ilman ehkäisyä oltu on ollut selvä muutos, todella runsasta näihin niukkoihin 🤔
 
  • Tykkää
Reactions: tiipanen

Testi edelleen nega eikä menkkoja näy.. Kp 32/27-28. Ärsyttää kun muuten säännöllinen kierto menee sekasin just kun aletaan yrittään. Aikamoinen tuuri ois jos ovis ois siirtyny muutamalla päivällä eteenpäin yrityksen alotukseen. Cycles (kiertoäppi) veikkas ovista 23.7., limat tosin bongasin vasta 27. pv. Meillä ollu ehkäsynä ainoastaan kumit ja keskeytetty, joten ehkäisyn jättämisestäkään ei pitäis kropan olla sekasin.
Jos bongasit limat vasta 27.7 ja olettaisi että ne on viimeistään ovispäivänä, joskus muutaman pv ennen niin sulla olisi nyt korkeintaan dpo 12 eli menkkojen pitäisi tulla vasta parin pv päästä. Tai vähän vähemmänkin. Joskus kierrot heittää ilman syytä, tai syy voi olla vaikka esimerkiksi ennen ovisaikaa päänsärkyyn otettu burana joka voi siirtää ovista. Tai pieni jännitys yrityksen aloittamisesta hieman heitättää hormoneja. En huolestuisi vielä mistään, testaile maanantaina vaikka jos ei viikonloppuna ala menkat.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli myös nuorempana aivan säännöllinen 28pvä kierto ja 5 päivää kestävät menkat.
Muuttuivat jo useampi vuosi sitten epäsäännöllisiksi, kierto lyheni pääsääntöisesti 24-26 päivää ja menkat lyheni myös. Kunnon vuoto vain 1-2 päivää, ja pari tuhrupäivää. Oon nyt 37v.

Mutta tulin ihan luomuna raskaaksi suht pian, noin puoli vuotta oltiin ilman ehkäisyä (aiemminkin vaan keskeytetty, itse en ikinä keskeytetystä ole tullut raskaaksi) mutta ei silti mitään aktiivista yritystä tai ovulaation seurantaa ollut edes.
Mua kyllä myös huolestutti vähän kierron lyheneminen, mut nyt ollaan jo yli puolivälin raskaudessa.

Oon käsittänyt että super runsaat menkat viittaisi ennemmin mahdollisiin ongelmiin, ja parin päivänkin vuoto on ihan ok, kunhan tosiaan edes sen päivän-pari tulee sellaista vuotoa että sidettä tai kuppia tarvitsee.

Tsemppiä muillekin!
 
  • Tykkää
Reactions: eeveon ja tiipanen
Jos bongasit limat vasta 27.7 ja olettaisi että ne on viimeistään ovispäivänä, joskus muutaman pv ennen niin sulla olisi nyt korkeintaan dpo 12 eli menkkojen pitäisi tulla vasta parin pv päästä. Tai vähän vähemmänkin. Joskus kierrot heittää ilman syytä, tai syy voi olla vaikka esimerkiksi ennen ovisaikaa päänsärkyyn otettu burana joka voi siirtää ovista. Tai pieni jännitys yrityksen aloittamisesta hieman heitättää hormoneja. En huolestuisi vielä mistään, testaile maanantaina vaikka jos ei viikonloppuna ala menkat.
Kiitos, yritän malttaa mieleni. Tällanen odottelu ei vaan oo vahvimpia puolia..
 
Itse täällä piinailen lyhentyneitä kuukautisia. Kiertojen pituus kahdessa edellisessä 27-28 ja ovulaatio kp 14. Mutta kuukautiset kestänyt vain kaksi päivää (+alkaa kahdella tuhrupäivällä). Luin jostain että niukat kuukautiset = ohut limakalvo, eli huono juttu? Nyt alkaneessa kierrossa täysin uusi asia vaaleanpunainen tiputteluvuoto kp 5 ja 6 (kun kuukautiset oli 1 ja 2). Tosiaan edellisessä kierrossa testasin dpo 10(?) negatiivisen ja testasin vielä eilenkin, vuodon vähyyden ja monien oireiden vuoksi. Mulla viime ovulaatiosta asti ollut nännipihat aivan lautasen kokoiset, kun yleensä pikkuruiset lämmöt pysyneet koholla ensimmäistä vuotopäivää lukuunottamatta ja eilen aamulla jopa vesilasillinen meinasi yököttää. Jonkinmoinen flunssa mulla toki on, pistetään kaikki sen piikkiin.

Täällä niin monen kokenutta porukkaa että osaisiko joku vihjata suuntaan tai toiseen nuotten vähentyneiden kuukautisten osalta
Jossain vaiheessa ikää tulee tosiaan tuo kierto lyhentymään ja muuttumaan epäsäännöllisemmäksi ennen kuin pitenee taas ennen menopaussia. Käsittääkseni muutaman päivän kuukautisvuoto on kuitenkin ihan normaalia, mutta hyvin niukka voi kertoa ohuemmasta limakalvosta. Toisaalta taas tosi runsaat kuukautiset voi johtua endosta. Tuo tiputtelu voi johtua monestakin syystä. Mulla ainakin kuukautisten jälkeen tiputtelee vielä useamman päivän.

Mulla oli myös nuorempana aivan säännöllinen 28pvä kierto ja 5 päivää kestävät menkat.
Muuttuivat jo useampi vuosi sitten epäsäännöllisiksi, kierto lyheni pääsääntöisesti 24-26 päivää ja menkat lyheni myös. Kunnon vuoto vain 1-2 päivää, ja pari tuhrupäivää. Oon nyt 37v.

Mutta tulin ihan luomuna raskaaksi suht pian, noin puoli vuotta oltiin ilman ehkäisyä (aiemminkin vaan keskeytetty, itse en ikinä keskeytetystä ole tullut raskaaksi) mutta ei silti mitään aktiivista yritystä tai ovulaation seurantaa ollut edes.
Mua kyllä myös huolestutti vähän kierron lyheneminen, mut nyt ollaan jo yli puolivälin raskaudessa.

Oon käsittänyt että super runsaat menkat viittaisi ennemmin mahdollisiin ongelmiin, ja parin päivänkin vuoto on ihan ok, kunhan tosiaan edes sen päivän-pari tulee sellaista vuotoa että sidettä tai kuppia tarvitsee.

Tsemppiä muillekin!
Mulla oli kanssa nuorempana tosi runsaat kuukautiset, melkein viikon. Ne oli kanssa paljon pidemmät, joku 30 päivää, ja sitten 30 puolella tasaantui säännölliseksi 28 päivää. Nyt koronavuonna rupesi heittelemään 24-32 välillä. Hetken jo huolestuin kierron lyhenemisestä mutta näyttäisi taas tasaantuvan. Ehkä joku stressin, koronarokotteiden tms aiheuttama hormonihäiriö? Ainut mikä on jäänyt on tosiaan niukemmat kuukautiset ja lievemmät kuukautiskivut (mistä en kyllä valita.)
 
  • Tykkää
Reactions: eeveon ja tiipanen
Minäkin huolestuin esikoista yrittäessämme kun menkat niukkeni. Toinen asia oli myös se kun ennen niin säännöllinen kierto muuttui epäsäännölliseksi. Eipä kuitenkaan löytynyt syytä lapsettomuudelle. Eli mitä sitten olikaan menkkojen niukkeneminen (vuotoa oli häthätää 3 vrk, mutta suojaa kuitenkin tarvitsi näinä päivinä) ja kierron sekoaminen (ennen tasan tarkkaan tiesin uuden kierron alun, yritysaikana heitteli 21-32 vrk, ja tämäkin oli täysin normaalia lääkärin mukaan). Mutta jos yhtään mietityttää, niin suosittelen kysymään lääkäriltä. Nyt myöhemmin asiaa miettiessäni tulee mieleen, että oliko toive lapsesta ja jatkuvat pettymykset jotenkin vaikuttamassa siihen, että alkoi mennä kierto sekaisin.
 
  • Tykkää
Reactions: eeveon ja tiipanen

Yhteistyössä