Haaveena vauva 2023

Oi ihanaa lomaa @Hopeanopea ! 😊 Ja oon kyllä samaa mieltä sun kanssa 😄 kierron joka vaiheet yhtä piinapäivää!

Tietty väärin mun ehkä näin sanoakaan kun näin "helpolla" tuli taas plussa... En voi kun sanoa isot tsempit ja halaukset kaikille pitkään yrittäneille (mut samalla myös vähemmän aikaa.. Kaikilla kuitenkin sama haave) ❤
En todella pitänyt tärppiä itsestäänselvyytenä (ikää vajaa 38) ja olin varautunut pidempäänkin yritykseen. Toki, edelleen tässä voi käydä vieläkin miten tahansa. Äh, tulihan sepustus, toivottavasti osasin sanoo mitä tarkoitan.

Mä teen digin kai torstaina jolloin menkoista laskettuna 3+6 ja jos kaikki menee hyvin niin viikonloppuna uskallan siirtyä plussaneisiin ja maaliskuisiin ❤ (todella, todella toivon kaiken menevän hyvin).
Hienosti vahvistunut sinullakin @Jenn-a viivat!
 
Ei näy vuotoa, eikä plussaakaan. Viime kierto oli 43pv, eli venyy näköjään tämäkin sitten. Oppikirjamaisesti tuli oletettuun oikeaan ovisaikaan lämpödippi ja lämmöt nousi jälkeenpäin ja pysyivät ylhäällä, rinnat kipeytyi..
Niinköhän ne vikat munasolut tuli käytettyä näihin kahteen rv10 ja rv12 keskenmenneisiin. Ens kuussa tulee vuosi tämän toiveen tavoittelussa 😥
 
Ei näy vuotoa, eikä plussaakaan. Viime kierto oli 43pv, eli venyy näköjään tämäkin sitten. Oppikirjamaisesti tuli oletettuun oikeaan ovisaikaan lämpödippi ja lämmöt nousi jälkeenpäin ja pysyivät ylhäällä, rinnat kipeytyi..
Niinköhän ne vikat munasolut tuli käytettyä näihin kahteen rv10 ja rv12 keskenmenneisiin. Ens kuussa tulee vuosi tämän toiveen tavoittelussa
Onko sulle sanottu jotain syytä venyneelle kierrolle? Odottaminen on kyllä ärsyttävää kun ei odota sitä oikeaa asiaa 🙄
 
Pcos löytyi jo esikoista yli 20v sitten yritettäessä. Oletin nyt nopeasti tulleiden plussien jälkeen, että ikä (yli 40v) on tehnyt tehtävänsä ja pcos helpottanut, mutta ehkä ei sittenkään.
Mulla sama, kaksi olen kyllä saanut Levillä hoidoilla ja yhden jopa luomusti mutta nyt ikää yli 40 ja ilmeisesti munat vanhentuneet ☹ pitkiä kiertoja ollut pitkin matkaa koko ajan mutta silti nuorempana raskaus onnistui nyt ei näköjään edes pistos hoidoilla.
Tsemppiä sulle 🙂
 
  • Tykkää
Reactions: Mimmimami
Heippa! Liityn nyt mukaan keskusteluun kun olen täällä aina välillä käynyt lueskelemassa teidän juttujanne😊. Itsellä tosiaan se tilanne että marraskuussa 21 jätetty ehkäisy pois jonka jälkeen kierrossa on ollut häikkää mm. Ovulaatio tapahtuu testien mukaan aika myöhään ja kierto oli aluksi jopa vain 21pv. Nyt kierto n. 26pv mutta siltikään ei mitään tulosta, ei yhtäkään positiivista testiä. Jotenkin alkaa vain usko loppua että tapahtuuko tämä oikeasti koskaan. Ymmärrän toki että moni varmasti on yrittänyt pidempään, mutta jotenkin kuvittelin että tämä tapahtuisi nopeammin. Tsemppiä kaikille raskautumista yrittäville ja jo plussanneille!
 
Mä tässä arvuuttelen digin tekoa, hain jo valmiiksi.
Huomenna olisi oviksen mukaan 3+6 mutta menkat olisivat virallisesti myöhässä vasta jos eivät torstaina ala. Tosin kierto väli vaihtelee 28-32. Nyt ennustettu kierto flow apilla on 31 pv. Tosin ovis oli aikaisemmin kun yleensä joten luultavammin olisi ollut kyllä lyhyempi kierto eli juurikin tuo 28pv. Ota tästä nyt selvää, hirveetä arvuuttelua 😅 toivottavasti täällä moni muukin saisi pian plussan!
 
Huh.. kymmenen sivua nopeasti luettu. Ajattelin "lopettaa yrittämisen" ja siihen auttaa ettei hypi täällä koko ajan. Ovulaatiokin kuitenkin aina tuntee jne ilman testejä.

No siis nyt teki kuitenkin mieli tulla kurkkiin juttuja. :)

Tuo ferritiini-asia mulla niin, että käytiin siellä lääkärillä, jotta pääsis niihin lapsettomuushoitoihin niin sekin sano etten saa syödä rautaa. Hb kun on hyvä ja ferritiini 30...

Suht nopeaa sai ajan sinne polille. Kesän lopussa jo ja nyt lomaillaan ja seuraava ovis tulis matkalla <3

Toki toivon et nyt dpo 6 kääntyis et raskaana, mutta tuntemuksia siihen ei ole.

Muutoin ihana olo, energiaa varmaan tästä auringon d-vitamiinista ja oon nauttinut esikoisesta enemmän ku koskaan. <3
 
Kp31 ja viimeistään eilen olisi pitänyt uuden kierron käynnistyä mutta täälläkin menkat loistavat edelleen poissaolollaan enkä raskaanakaan ole. Onpas ärsyttävää, kun oletin ja olin varma että pahimmat 2 ensimmäistä vuotopäivää olisivat jo ohi, kun matkalle lähdetään. Enpä ikinä ole näin paljon odottanut uuden kierron käynnistymistä mutta nyt se ei tunnu alkavan ennen kuin reissuun päästään ja vessaan pääsemiset siellä on mitä on 😃.

Mitä greippimehua muuten juotte?
 
Voi olla! Mulla on ollut joskus tuollaista viivaa pregcheckillä pari viikkoa ja sit lopetin testauksen.
Ja imettäessä mulla oli myös suht vahvaa viivaa kp 12 alkaen ja ovisplussa tuli vasta kp 25.
Testaatko kerran päivässä?
Nyt illalla oli vaaleampi mitä aamulla. Eli uskon että ovisplussa oli viikonloppuna vaikka en sitä kiinni saanut. Onhan se mahdollista että ei munasolu irronnut.
 
Onnea plussanneet ja kaikille hermoja sekä tsemppiä kierron eri vaiheisiin ❤😅

Meillä on taloudellisesti tosi tiukkaa tällä hetkellä ja se ikävä kyllä vaikuttaa siihen vauvahaaveeseen, miehen kanssa juteltiin ja päätettiin, että siirretään mahdollista aloitusta talveen, josko joulun tienoilla olisi selvyyttä näissä kuvioissa. Harmittaa v*tusti, mutta minkäs teet 😑😭 Elokuussa oli ensin tarkoitus, mutta stressi ja huoli on nyt liikaa läsnä, joten katsotaan uudemman kerran talvella..
Taustalla pysyn, painan ❤ jokaiselle plussatikulle; se on upea näky ja se sisäinen tunne 🥺❤ Haluaisin kokea sen vielä ainakin kerran 😍

Aurinkoisia päiviä ja plussatuulia ☀
 
@Mimmimami jäin eilen miettimään sun viestiä ja pohdin todennäköisyysteoriaa suihkussa.. Tuli mieleen myös vanhat kouluesimerkit. Mäpä jaan mun suihkupohdinnat.

Eli siis on loppupeleissä kaksi asiaa: yleinen keskiarvo ja oma henkilökohtainen "todennäköisyys". Esim. keskimäärin miehellä on 50% tyttösiittiöitä ja 50% poika. Mutta yksilön tasolla tilanne voi olla täysin eri (voi olla vaikka 100% tyttöjä tai poikia). Siksi(kin) jokainen datapiste antaa suuntaa ("paljastaa"), mikä se henkilökohtainen todennäköisyys/jakauma voisi olla. Eli jos pariskunta on saanut yhden pojan, on todennäköisempää, että seuraava lapsi on myös poika (koska todistetusti jo yksi poika niin ehkä tällä miehellä onkin enemmän poikasiittiöitä). Ja tässä esimerkissä jokaisen pojan jälkeen on yhä todennäköisempää, että seuraavakin on poika.

@Mimmimami joten vaikka sun ikäluokassa keskiarvot raskaudenalkamiselle on jo laskeneet, mä veikkaan, että sun henkilökohtainen todennäköisyys raskaudelle on hyvä (ja huomattavasti keskiarvoa parempi) 🤗! Sen puolesta puhuu kaksi pitkälle edennyttä raskautta vuoden sisällä - eli datapisteitä, jotka antavat vahvaa osviittaa sun todennäköisyyksistä. Sen sijaan olisi tosi epätodennäköistä, että vikat munasolut olisi menneet just noissa raskauksissa. Joten mä kyllä luotan, että te saatte vielä pienokaisen 🥰. Tsemppiä, teitäkin on kyllä koeteltu!
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa!
Missä vaiheessa kiertoa oot saanut ovisplussan?
Joskus hormonaalisen ehkäisyn jälkeen voi mennä kauankin, että kroppa tasoittuu.
Vuoden aikana suurinosa raskautuu, joten vielä ei teillä ole huolta ymmärrän tietenkin, että jokakuinen pettymys on raskasta!
Kiitos! ❤ huomaa kyllä miten mieli vaihtelee ja välillä tulee olo että antaa olla sitten kokonaan. Ovisplussa tulee kp 14-16 vähän vaihdellen. On tässä kyllä miettinyt että kaipa tässä kehossa on jotain pielessä. Kierto kyllä tasaantui heti ehkäisyn jättämisen jälkeen ja kuukautiset alkoivat, mutta aluksi super niukat. Sitten viimeiset 5kk ollut ihan kummallista menoa, vuoto yleensä alkaa ja kestää vaikka päivän, sitten loppuu kuin seinään ja voi olla vaikka 2pv taukoa ja sitten alkaa varsinainen tulva, jota kestää ainakin 24h ja sitten jatkuu ns normaalina vuotona.. ajattelin että voisi taas pirautella gynelle ja kysellä onko tämä nyt ihan ok. Tuo tulvavuoto on kyllä sellaista, että yölläkin pitää nousta vähintään 3kr tyhjentämään kuukuppi.. kiitos tsempeistä!
 
@Mamiks Tsemppiä miehen tutkimukseen! Jos saa kysyä niin ootteko pohtineet järeämpiä hoitoja jos siittiöitä löytyy, mutta ei tarpeeksi luomuraskauteen? Joka tapauksessa, toivottavasti siittiötuotantoa olisi taas 😊!
Ollaan pohdittu kyllä, mutta pakko antaa aikaa ensin omalle tuotannolle käynnistyä kun kuitenkin niin monta vuotta ollut korvaushoito päällä nii ei ihme että se ei parissa kuussa vielä ollut palautunut. Tässä vaan se jännä kakka juttu että lääkitys mikä nyt apuna, hcg, niin siitä se kelakorvattava versio on lopetettu. Ennole omalla etsinnällä löytänyt vielä toista tilalle. Ei ole varaa laittaa 50€ per piikki kun kolme annosta viikossa pitäis ottaa.

Toinen vaihtoehto tällä hetkellä on vaan odottaa omien tasojen (testot siis) nousua ilman lääkettä mut siinä saattaa käydä huonosti ja ne laskee ja toinen joutuu petipotilaaks ku kroppa ei jaksa. Ja kolmas on letrot, mutta ei saada niitä ennenku maksa arvot laskee.
Ja jos ei siittiöitä esim vuoden aikana oo tullu takas riittävästi ni täytyy keskustella vakavasti uudestaan. Ollaan siis kyllä puhuttu ja ei mies ainakaan ei sanonut asialle.
 
@Mamiks onpa ikävää toi kelakorvaus muutos.. Luulis, että lääkäri tietää kelakorvattavan vastineen? Ja eikös hcg:tä käytetä usein lapsettomuushoidoissa -> ehkä lapsettomuutta käsittelevillä foorumeille on tietoa? On kyllä suolainen hinta ilman korvausta!
 
@Mimmimami jäin eilen miettimään sun viestiä ja pohdin todennäköisyysteoriaa suihkussa.. Tuli mieleen myös vanhat kouluesimerkit. Mäpä jaan mun suihkupohdinnat.

Eli siis on loppupeleissä kaksi asiaa: yleinen keskiarvo ja oma henkilökohtainen "todennäköisyys". Esim. keskimäärin miehellä on 50% tyttösiittiöitä ja 50% poika. Mutta yksilön tasolla tilanne voi olla täysin eri (voi olla vaikka 100% tyttöjä tai poikia). Siksi(kin) jokainen datapiste antaa suuntaa ("paljastaa"), mikä se henkilökohtainen todennäköisyys/jakauma voisi olla. Eli jos pariskunta on saanut yhden pojan, on todennäköisempää, että seuraava lapsi on myös poika (koska todistetusti jo yksi poika niin ehkä tällä miehellä onkin enemmän poikasiittiöitä). Ja tässä esimerkissä jokaisen pojan jälkeen on yhä todennäköisempää, että seuraavakin on poika.

@Mimmimami joten vaikka sun ikäluokassa keskiarvot raskaudenalkamiselle on jo laskeneet, mä veikkaan, että sun henkilökohtainen todennäköisyys raskaudelle on hyvä (ja huomattavasti keskiarvoa parempi) ! Sen puolesta puhuu kaksi pitkälle edennyttä raskautta vuoden sisällä - eli datapisteitä, jotka antavat vahvaa osviittaa sun todennäköisyyksistä. Sen sijaan olisi tosi epätodennäköistä, että vikat munasolut olisi menneet just noissa raskauksissa. Joten mä kyllä luotan, että te saatte vielä pienokaisen . Tsemppiä, teitäkin on kyllä koeteltu!
Kiitos ❤
 
@Mamiks onpa ikävää toi kelakorvaus muutos.. Luulis, että lääkäri tietää kelakorvattavan vastineen? Ja eikös hcg:tä käytetä usein lapsettomuushoidoissa -> ehkä lapsettomuutta käsittelevillä foorumeille on tietoa? On kyllä suolainen hinta ilman korvausta!
Joo käytetään sitä usein joo. Naisilla taitaa olla vaan vähemmän sitä pistelyä. No tietenkin munasolujen keräYS vaatii ilmeisesti useamman piikityksen, mutta pelkkä irrotuspiikki ei esim tulis kalliiksi. Ja se että käykö nuo kaikki mitä naiset käyttää niin myös miehelle? No siitähän meillä on sit soittoaika kans ens viikolla, labratkin alkuviikosta jossa tsekataan maksat ja testoarvot. Joten jännittävä viikko tulossa kyllä. Ja se vielä mille päivälle ovis osuu, kun ei saa harrastaa seksiä lauantain jälkeen, seuraava päivä sit keskiviikkona, mutta silloinkin mies jo antanut näytteensä, että kannattaako odottaa kuitenkin torstaille, no se oikeastaan katsellaan sitten mitä ne ovistikut näyttää.
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeanopea
Heippa kaikki! Mä oon tässä jonkin aikaa lueskellut teidän juttuja täällä taustalla, mutta voisin nyt liittyä mukaan juttelemaan. Täällä tuli roikuttua ja kirjoteltua esikoisen yritysaikana ja tätä kautta pääsin myös facessa maailman parhaaseen vauvaryhmään mukaan, joten olisi tosi kiva saada vastaavaa vertaistukea näin toisellakin kierroksella! Muutamia tuttuja nimiä näkyikin listalla. :love:

Meillä tosiaan perheeseen kuuluu itseni lisäksi mies, 5/2021 syntynyt esikoistyttö ja kaksi koiraa. Toivottaisiin noin kahden vuoden ikäerolla pikkusisarusta, ja tällä hetkellä ajatuksena olisi alkaa aktiivinen yrittäminen elo-syyskuussa. Super jännää, vaikka kaikki tälleen tokalla kerralla jo onkin toki tutumpaa.:)

@helmikorvakoru / 2. / 8/2022
 
Me alotettiin viime yönä nuorimman yösyöttövierotus, jos vaikka yöimetysten pois jättö auttaisi kiertoon. Ja ehkä tulevien yövuorojenkin kannalta tämä oli jo aika tehdä. 😅

Lauantaista asti on jomotellut vasemmalla alavatsalla, eilen oli melko kovat kivut oikealla puolella ja siitä meni keskialavatsalle. Kesti ehkä n. 20min, mitä lie oli. 🤔
 
Oliko täällä joku joka kokeilee kohdunsuuta jos olisi plussa tullut? Ihmettelin kun kokeilin sitä niin on kiinteä ja kiinni. Yleensä menkkojen lähestyessä mulla on se erilainen mitä nyt. On pehmeä ja hiukan auki. Kuten yleensä synnyttäneillä se on. Tänään on kp 18 ja tiputtelu alkaa yleensä parin päivän päästä. On ollut lievää vihlontaa alavatsalla mutta niin mulla on aina ovulaation jälkeen. Joten en usko että se on mikään plussa oire.
 

Yhteistyössä