Haaveena vauva 2023

Joo täällä kans dpo 7. Ei millään malttas odottaa että saa testata.
Täällä myös sama dpo7 ja ajattelin jo huomenna aloittaa testailun 🙂. Minä niin toivoisin, että tästä kierrosta tulisi plussa, sillä viikon päästä alkaisi menkat ja lähdetään juuri silloin reissuun. Ei ole kiva matkustaa tai kierrellä nähtävyyksiä ja samalla etsiä tunnin välein vessaa jotta voi vaihtaa suojan. 2 ensimmäistä vuotopäivää ovat itselläni nykyään tosi runsaat ja ne viettäisi mieluiten kotona tai töissä, jossa voi helposti käydä vessassa. Onko muita runsaista vuodoista kärsiviä?
 
Toivottavasti kaikilla on ollut mukava juhannus!
Täällä olen painiskellut sen kanssa, että miten vaikeaa on pitää tämä perhehaaveilu ns. kevyenä ja antaa vauvan tulla jos on tullakseen. Mulla tänään todennäköisesti ovis, ainakin oireista päätellen ja muutamana edellispäivänä on talletukset onnistuneet, vaikka jotenkin mulla on ollut tosi vaikea rentoutua. Tulee sellainen suorittamisen maku hommaan, eikä puhuminenkaan helpota. Mies ei vaikuta tästä onneksi kärsivän mutta toisaalta aloitteen tekeminenkin on lähinnä minun vastuullani. Tavallaan toivoisi, että mies ottaisi tässä isompaa roolia. Onko muilla tämmöisiä mietteitä tai toisaalta just päinvastaisia kokemuksia?

Eilen ja tänään on koko alavatsa ollut ihan arka, sellaista tärähdyskipua ja paineen tunnetta eikä todellakaan tee mieli vietellä tuota miestä yhtään, joten menee varmaan tämä kierto vähän ”hukkaan”. Voinee joka tapauksessa päivittää mulle huomenna dpo 1.
Meillä menee muuten juuri noin, että "tulee jos on tullakseen" ja mulla on asia kuitenkin päivittäin mielessä 🤭 Ja paras kommentti mieheltä aiheeseen liittyen: "ai niin!" 😂 Onhan tästä puhuttu monet kerrat ja yhdessä tehty päätös. Ehkä puolisolla on ollut aika neutraali suhtautuminen, varsinkin kun aiemmin minä olin sitä mieltä, ettei enempää lapsia 🤔
 
  • Tykkää
Reactions: Earhart
Mulle voi päivittää huomiselle kp1.
Yk3 täältä tullaan!

Mulla on kans tosi runsaat kuukautiset ollu nyt muutamat viimeisimmät, koko ajan saa vessassa ravata.

Mulla meinaa välillä tulla semmosta yliyrittämistä tässä plussaa odotellessa. Pitää unohtaa välillä koko homma, muuten kyttään kalenteria ja tulee kaikkee skenaarioita mieleen ihan turhaan. Meillä panostetaan yhteen viikkoon, kun ovis todennäköisesti on ja sitä edellinen ja seuraava otetaan rennommin seksin suhteen. Ovis viikolla seksiä joka toinen päivä ja muilla ei niin tarkkaa, kunhan on. 🤷🏻‍♀️
Mies kyllä on mukana tässä hommassa ja tietää otollisimmat päivät, ei ota paineita siitä. Meillä mahtavaa seksiä joka tapauksessa 🙃👌🏻 Mies kans samaa mieltä, että pitää sitä lasta "tehdä" oikeasti, jos aikoo tosissaan yrittää. Eli oikeina päivinä seksiä lähinnä 😅
 
Dpo8 aamun pc

Nega mun silmiin 👀
Alavatsa särkyä on eilispäivästä vielä vasemmalla puolella, mutta eilinen töiden aloitus oli niin rankka että voihan se siitäkin johtua. Mutta toivon tietysti toisin 🥲 Lisäksi rinnanpäät on arat, jollei ihan aremmat kuin ennen.
Ovistikkuja kaksi jäljellä joten säästin huomisaamulle yhden.
Kaunista uutta viikkoa ☀ Pakko kävästä aamuvuoron jälkeen uimarannalla lassten kanssa ja sitten tulla kotiin kipin kapin nukkumaan että jaksaa taas yövuoroon. Kiva ajatus mulla ollut ennen kesälomaa vaihtovuorosta että juu kyllähän mä jaksan kesäloman jälkeen kun oon levännyt 😂 Tää on ihan perus mulla aina😀 Kerran se vaan kirpasee 😂😂😂
 
VAUVA 2023

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi


@Mamtobe 3/2020 1.
@SandraB 10/2020 2. (1. yhteinen)
@Sipiriina 1/2021 1.
@Owlet 2/2021 2.
@Saaga86 6/2021 2.
@Mimerkki 6/21 3.
@Laurenzia 7/2021 2.
@Millis86 7/2021 1.
@Tibitii 7/2021 2.
@VeijariLaama 7/2021 1.
@K3rttuli 8/2021 1.
@Mimmimami 8/2021 5.
@Hellu__ 9/2021 2.
@mimmi92 10/2021 5.
@Eadni1992 10/2021 1.
@tätimoonika 11/2021 7.
@Kirahvi-Koo 12/2021 2. lapsi
@Selis★ 11/2021 ★4.
@Floralan ★ 1/2022 ★ 1.
@_pähkinätimantti_ ★ 1/2022 ★ 3. (1. yhteinen)
@Niisq ★ 1/2022 ★ 1.
@Mamiks 2/2022 4.
@Yksinmatkassa 3/2022 2.
@vauvakuume7 3/2022 7.
@minipätkis 3/2022 1.
@Jossu_95 3/2022 2.
@Salasauma 3/2022 2.
@Unikko29 4/2022 1.
@Wintersun 4/2022 Pas 08/22(?)
@Sentonen 4/2022 2.
@Oliivi3 4/2022 4. (2. yhteinen)
@Earhart 4/2022 2.
@Hopeanopea 5/2022 1.
@nobelius 5/2022 4. (2 yhteinen)
@JellyBee 5/2022 2. (1. yhteinen)
@Poiski 5/2022 1.
@Minttara 5/2022 3.
@tiipanen ★ 5/2022 ★ 1.
@eeveon 6/2022 2.
@Sanelma_ 6/2022 1.
@Tiukuna 8/2022 2.

★★★★★★★★★★★★★★★★

27.6.2022 Maanantai

Nimi ★ Kiertopäivä ★


@Hellu__ kp 45/25-28
@Jossu_95 kp 25/28-30
@Kvize kp 25/27-29
@Salasauma kp 24/25
@tätimoonika kp 24/25-29
@Sanelma_ kp 23/28
@eeveon kp 21/27-32
@Minttara kp 20/24-27
@Mamiks kp 19/24-28
@Mamtobe kp 19/25
@Oliivi3 kp 17/26-27
@Earhart kp 14/28-30
@Hopeanopea kp 11/30
@mimmi92 kp 10/26-32
@Sentonen kp 9/27-28
@Laurenzia kp 8/31
@Selis Kp 8/32
@Sipiriina kp 8/25
@Wintersun kp 6/25-27
@Poiski kp 5/36-39
@Eadni1992 kp 4/26-28
@nobelius kp 1/28-29
★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Nimi ★ DPO


@Sanelma_ DPO 12
@Salasauma DPO 11
@Jossu_95 DPO 8
@Mamiks DPO 8
@tätimoonika DPO 8
@Oliivi3 DPO 5
@Jenn-a DPO 5
@eeveon DPO 2
@Earhart DPO 1

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@jemppu123 11/21 ★ 2. ★ 4/22
@Neeppu 11/21 2. 4/22
@Lumihiutale_ 11/21 4. 4/22
@Nemily 10/21 1. 4/22
@senya 12/21 2. 5/22
@3milia 3/22 2. 5/22
@Siikli 4/22 4. 5/22
@Tähti123 3/22 2. 5/22
@Keltasahrami 5/22 2. 5/22
@jjanni 2/22 2. 5/22
@Marilainen 2/22 2. 5/22
@Mirkkuli26 5/22 2. 5/22
@Kirahvi-Koo 12/21 2. 6/22
@Kyfi 1/21 5. 6/22
@Mmohini 5/22 2. 6/22
 
Oon vähän pitänyt taukoa… ottaa henkisellä puolella niin koville nää keskenmenot. Jouduin viime viikolla lähtee kesken työpäivän kotiin kun olo meni niin heikoksi, vuotoa tuli aivan hulluna ja puolessa tunnissa kaikki läpi. Mä en oo töistä tyyliin koskaan pois niin otti aika koville.

Tää viikko lomalla ja kelit 🌞. En tykkää helteistä niin ihan mukavaa kun voi olla sisällä viileässä tässä kuumuudessa 🥵.

@Fazeriina82 musta niin kurjaa kun tänne tullaan ilman kirjautumista huutelee. Älä jää pois tolladten tyhmien huutelijoiden takia 🙏🏻
 
Oon vähän pitänyt taukoa… ottaa henkisellä puolella niin koville nää keskenmenot. Jouduin viime viikolla lähtee kesken työpäivän kotiin kun olo meni niin heikoksi, vuotoa tuli aivan hulluna ja puolessa tunnissa kaikki läpi. Mä en oo töistä tyyliin koskaan pois niin otti aika koville.

Tää viikko lomalla ja kelit . En tykkää helteistä niin ihan mukavaa kun voi olla sisällä viileässä tässä kuumuudessa .

@Fazeriina82 musta niin kurjaa kun tänne tullaan ilman kirjautumista huutelee. Älä jää pois tolladten tyhmien huutelijoiden takia
Ne ottaa kyllä koville, oliko tää sulle mones? Mulla on menny jopa ihan ammatin valinnan pohtimiseksi tämä, vaikkei keskenmenolla ole mitään tekemistä asian kanssa mutta varmaan johtuu siitä, että mun "piti jo olla" äitiyslomalla ja saada töistä se hetki hengähtää, mutta ei se mennytkään niin. Eikä tokalla kertaa vieläkään vaikka tarkoituksella vielä vähemmän pohdin että milloin olisi loman aika jne.

@Fazeriina82 se on kyl jännä että puskasta huutelijoita riittää ja monesti ne tietää muiden kirjoittelijoiden kierron, petiongelmat, anopin tyttönimen ja ties mitä muuta paremmin kuin ihmiset itse, JA myös vastaukset kaikkiin ongelmiin 🙄 Puskasta on hyvä huudella mutta kertoo enemmänkin huutelijasta itsestään kun on aikaa panostaa toisten ongelmiin noin paljon. Jos ei ole omaa elämää niin.... 🤷🏻‍♀️ Voisin sanoa jotain näiden huutelijoiden omasta parisuhde ja petielämästä mutta ehkä sanomattakimän tiedätte mitä tarkoitan 🤭
 
Tänään dpo 9 tai sinne päin, eipä taida olla kun uuden kierron odottelua, ei minkäänlaisia tuntemuksia ja tuskin toukokuun pistokset enää heinäkuulle vaikuttaisi joten taas menee syvän pohdinnan puolelle jatkaako hoitoa elokuussa vai ei, järki sanoo ei mutta sydän toista ☹
 
@eeveon Sepä se, tuntuu et ei kulu päivää ettei miettis tota raskaaksi tulemista! Todella rentoa tjottailua täällä siis, heh 😅

@nobelius Joo, pitäis todellakin vaan yrittää unohtaa koko ”yrittäminen”, meinaa mennä itsellä ainakin niin et jatkuvasti laskee et nyt jos tärppää niin mitenkäs sitten joulu vietetään jos tulee taas hyperi ja ties mitä muita tosi fiksuja ja ajankohtaisia ajatuksia.
Ja täällä kun hormonipäissäni heilun niin tietysti kun mies ei jatkuvasti vonkaa seksiä, niin ajattelen ettei se ymmärrä taas yhtikäs mitään ja kuvittelee että ihan ajatuksen voimalla ne siittiöt siirtyy oikeaan osoitteeseen 😂
Meillä harrastellaan mun makuun muutenkin liian vähän.😅


No joo, vähän ehkä on tosiaan ne hormonit nyt asialla tässä. Sain aika näppärästi myös miehen houkuteltua kahvitauolla makkariin (etätyön iloja) ja voi kai tän kierron osalta ajatella että tekemiset on nyt tehty, loppuajan voi käyttää niihin hupiajeluihin.😁
 
@Fazeriina82 Sulla on kyllä sitkeä vieras vainoamassa. Toivottavasti et sen puheiden takia katoa! ❤ Meillä on kaikilla omat elämäntilanteet ja niistä ei kukaan anonyymi pikkuviisas tiedä tai ymmärrä mitään. Kukaan jolla menee hyvin ei kyllä roiku täällä jakelemassa ilkeyksiään muka neuvoina.

Itselle tuli himan taukoa täältä kun uusi kierto alkoi ja ei oikein ole vielä mitään mistä innostua. Tuli kyllä muutenkin kaikenlaista menoa, että ei sinänsä edes haittaa. Ehkä tosin vuosi yrityksestä kun tulee kohta täyteen niin se kyllä jo hieman painaa taustalla. Kyllä sitä miettii miksi toisilla onnistuu ja miksi itsellä ei. Onko niitä munasoluja edes...? Syksymmällä ehkä tähänkin jonkinlainen selvyys. Nyt on kyllä tyytyväinen että haki silloin jo keväästä sinne lapsettomuuspolin jonoon.
 
Mä olin tänään verikokeissa. Ferrit oli 29, onko ne nyt liian alhaalla? HB oli 134.

@Mimerkki tää oli nyt toinen km, ja onneks tuli heti alussa

Ferrit saisi olla reilusti korkeammalla. Nyt en ihan tarkkaan muista, mutta lapsettomuuslääkäri sanoi aikoinaan, että tavoite siellä 100 pinnassa ja ihan minimissään saisi olla sen 70 raskautta yrittäessä.
 
Mä nyt ryhdistäydyin ja varasin kanssa fereitiinien tarkastuksen. Viimeksi kun ne katsottiin helmikuussa niin oli vaan 18 🙈. Mut silloin oli super runsaat menkat johtuen kuparikierrukasta (just sellaiset, että tuli isoimmista suojista läpi parissa tunnissa) ja en syönyt rautaa. Nyt yksi 100 tabletin rautapurkki syöty ja menkat olemattomat aikaisempaan verrattuna, joten toivottavasti olisi noussut. Mittauksessa selviää 😎.

@Selis itse en ainakaan löytänyt mitään yksiselitteistä raja-arvoa ferritiinille ja lapsen saamiselle / saamattomuudelle, vaikka etsin aikaisemmin. Matala ferritiini haittaa raskautta, mutta sit tosi moni on onnistunut matalasta ferritiinistä huolimatta 🤷‍♀️.

Täällä valkovuoto ekaa kertaan sit kahteen vuotoon oikeasti kirkasta. Toivottavasti floora olisi nyt vihdoin tasapainossa 🌸
 
VAUVA 2023

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi


@Mamtobe 3/2020 1.
@SandraB 10/2020 2. (1. yhteinen)
@Sipiriina 1/2021 1.
@Owlet 2/2021 2.
@Saaga86 6/2021 2.
@Mimerkki 6/21 3.
@Laurenzia 7/2021 2.
@Millis86 7/2021 1.
@Tibitii 7/2021 2.
@VeijariLaama 7/2021 1.
@K3rttuli 8/2021 1.
@Mimmimami 8/2021 5.
@Hellu__ 9/2021 2.
@mimmi92 10/2021 5.
@Eadni1992 10/2021 1.
@tätimoonika 11/2021 7.
@Kirahvi-Koo 12/2021 2. lapsi
@Selis★ 11/2021 ★4.
@Floralan ★ 1/2022 ★ 1.
@_pähkinätimantti_ ★ 1/2022 ★ 3. (1. yhteinen)
@Niisq ★ 1/2022 ★ 1.
@Mamiks 2/2022 4.
@Yksinmatkassa 3/2022 2.
@vauvakuume7 3/2022 7.
@minipätkis 3/2022 1.
@Jossu_95 3/2022 2.
@Salasauma 3/2022 2.
@Unikko29 4/2022 1.
@Wintersun 4/2022 Pas 08/22(?)
@Sentonen 4/2022 2.
@Oliivi3 4/2022 4. (2. yhteinen)
@Earhart 4/2022 2.
@Hopeanopea 5/2022 1.
@nobelius 5/2022 4. (2 yhteinen)
@JellyBee 5/2022 2. (1. yhteinen)
@Poiski 5/2022 1.
@Minttara 5/2022 3.
@tiipanen ★ 5/2022 ★ 1.
@eeveon 6/2022 2.
@Sanelma_ 6/2022 1.
@Tiukuna 8/2022 2.

★★★★★★★★★★★★★★★★

28.6.2022 Tiistai

Nimi ★ Kiertopäivä ★


@Hellu__ kp 46/25-28
@Jossu_95 kp 26/28-30
@Kvize kp 26/27-29
@Salasauma kp 25/25
@tätimoonika kp 25/25-29
@Sanelma_ kp 24/28
@eeveon kp 22/27-32
@Minttara kp 21/24-27
@Mamiks kp 20/24-28
@Mamtobe kp 20/25
@Oliivi3 kp 18/26-27
@Earhart kp 15/28-30
@Hopeanopea kp 12/30
@mimmi92 kp 11/26-32
@Sentonen kp 10/27-28
@Laurenzia kp 9/31
@Selis Kp 8/32
@Sipiriina kp 9/25
@Wintersun kp 7/25-27
@Poiski kp 6/36-39
@Eadni1992 kp 5/26-28
@nobelius kp 2/28-29
★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Nimi ★ DPO


@Sanelma_ DPO 13
@Salasauma DPO 12
@Jossu_95 DPO 9
@Mamiks DPO 9
@tätimoonika DPO 9
@Oliivi3 DPO 6
@Jenn-a DPO 6
@eeveon DPO 3
@Earhart DPO 2

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@jemppu123 11/21 ★ 2. ★ 4/22
@Neeppu 11/21 2. 4/22
@Lumihiutale_ 11/21 4. 4/22
@Nemily 10/21 1. 4/22
@senya 12/21 2. 5/22
@3milia 3/22 2. 5/22
@Siikli 4/22 4. 5/22
@Tähti123 3/22 2. 5/22
@Keltasahrami 5/22 2. 5/22
@jjanni 2/22 2. 5/22
@Marilainen 2/22 2. 5/22
@Mirkkuli26 5/22 2. 5/22
@Kirahvi-Koo 12/21 2. 6/22
@Kyfi 1/21 5. 6/22
@Mmohini 5/22 2. 6/22
 
Minäkin täällä taas hei. Meilläkin taitaa yk3 alkaa. Kp4 menossa ja pitää nyt tässä kierrossa yrittää jaksaa viikko pidempään heilutella peittoa, kun ekassa yrityskierrossa jäi about viikkoa vajaaksi 🙈 ois mulla ovistestejä vino pino, mut en vaan muista/jaksa, ehkä sit seuraavassa kierrossa vois yrittää tsemppaa niiden kanssa.

Toki sitä miettii, että mitä jos jompi kumpi ei voikaan saada lapsia ja entä jos se onkin mies, joka ei voi. Mitä sitten tapahtuu, pystynkö jatkamaan lapsettomana vai erotaanko. Katkeroidunko lapsettomana tai kadunko eroa? Ja näiden myötä tulee sitten se venkslaus lapsihaaveen kanssa, että haluan en halua, mitä ylipäätään haluan 😅 osaispa olla miettimättä etukäteen yhtään mitään 🙄
 
  • Tykkää
Reactions: eeveon
Täällä dpo 2 ja tissit alkaneet kipeytyä. Viime kierrossa sama homma, eli välittömästi oviksen jälkeen alkoi aristaa. Olin myös aika varma et ovis tapahtui oikealta puolelta (siellä ainakin oli kipuja) mut nyt sit nipistelee myös vasemmalta. Tosi kivaa tää oman kroppansa jatkuva tarkkailu. Hoh hoijaa.

Lasten saamisesta tai lapsettomuudesta ollaan miehen kanssa paljon puhuttu. Toki enkelivauva konkretisoi tätä keskustelua aika paljon ja rankka raskaus sai harkitsemaan koko hommaa vielä enemmän. Nuorempana en lapsia edes halunnut vaan haaveilin adoptiosta. Välillä haaveilen edelleen, mutta mies toivoo ensisijaisesti biologista lasta. Toki tämän miehen kanssa olisin ylipäänsä perheen valmis perustamaan. Mutta jos emme voisi lasta saada (johtuisi se sitten kummasta tahansa) jatkettaisiin elämää silti yhdessä.

@kehänkiertäjä Tuttua myös tuo, että ajatukset heittelee! Jossain kohtaa on aivan satalasissa varma että haluan lapsen ja sit taas (yleensä lähempänä kierron loppua) tuleekin pelko että hitsi vie jos tärppäsikin, onko tää kuitenkaan sitä mitä haluan ja olenko valmis tähän. Samat kelat pyöri ekan raskauden jälkeen keskenmenosta toipuessa, kun mietti että uskaltaako yrittää uudestaan.
 
Heippa hei, toivottavasti kaikilla oli mukava juhannus! Sanoin viikko sitten, että siirryn plussanneisiin sitten kun saan viikkotestissä 3+, mutta toissapäivänä en sitä ainakaan vielä saanut ja oireetkin on lieventynyt selkeästi, joten oon vaan stressannut ja parkunut miehelle, että nyt on kuitenkin joku kkm menossa 😭 Soitin eilen neuvolaan ja ne sai mua vähän rauhoiteltua ❤ Yritän nyt keskittyä ajatukseen että raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan eli voisi mut lisätä sinne plussanneisiinkin. 🤞🏻

Ihan tosi paljon tsemppiä kaikille tässä ketjussa ❤ Toivottavasti mahdollisimman moni saa pian toivomansa plussan 😍
 
Viimeksi muokattu:
Mä olin tänään verikokeissa. Ferrit oli 29, onko ne nyt liian alhaalla? HB oli 134.

@Mimerkki tää oli nyt toinen km, ja onneks tuli heti alussa
Mul oli ferrit 28 ku tulin raskaaks 🙂 mulla ei oo ainakaan oireita aiheuttanut

muoks tämä siis ekan raskauden kohdalla. Nyt en tiedä mitä on, mutta tullut raskaaksi molemmilla kerroilla heti yk1. Mut varmaan varsinkin jos aiheuttaa oireita niin kannattaanee yrittää nostaa 😌
 
Lasten saamisesta tai lapsettomuudesta ollaan miehen kanssa paljon puhuttu. Toki enkelivauva konkretisoi tätä keskustelua aika paljon ja rankka raskaus sai harkitsemaan koko hommaa vielä enemmän. Nuorempana en lapsia edes halunnut vaan haaveilin adoptiosta. Välillä haaveilen edelleen, mutta mies toivoo ensisijaisesti biologista lasta. Toki tämän miehen kanssa olisin ylipäänsä perheen valmis perustamaan. Mutta jos emme voisi lasta saada (johtuisi se sitten kummasta tahansa) jatkettaisiin elämää silti yhdessä.
Mulla on sama että voisin adoptoida mutta mies haluaa biologisen. Ehkä erona sekin että itselle ei lapsen hankkiminen ollut niin selkeää, kun taas mies on heti sanonut että haluaa ainakin jossain vaiheessa jälkikasvua. Nyt yrittäessä olen kyllä ollut täysillä mukana ja haaveissa olisi edes se yksi. Pelkään vaan että tästä tulee pitkä taistelu ja toisaalta harmittaisi miehen puolesta jos ei sais toivomaansa jälkikasvua. Onneksi miehen tavara oli sentään tutkitusti kunnossa!

Jännä muuten noista ferritiiniarvoista kun TK-lääkäri oli sitä mieltä että 50 oli hyvä, mutta eri lähteistä kun kanssa tein tutkimusta niin tosiaan raskautta yrittäville suositellaan sitä 100. Mulla oli vuosi aiemmin väsymystä ennen mittauksia ja kerkisin jo paketillisen rautaa ottaan, mikä vähemmin yllättävästi auttoikin siihen väsymykseen. Ajattelin vielä jatkaa siis raudan ottamista ainakin silloin tällöin, ainakin että arvot nousisi sinne lähemmäs 100.
 
  • Tykkää
Reactions: eeveon
Jännä lukea tuosta ferritiinistä, en ole siihen aiemmin sen enempää näiltä tiimoilta perhehtynyt. Itseltä testattiin omasta tahdosta vuosi sitten, taisi olla n. 43 luokkaa ja pidettiin normaalina. Tähän täytyy varmaan sitten enemmänkin kiinnitellä huomiota.

Täällä elellää kierron loppuvaiheita. Testejä en ole vielä tehnyt. Mutta melkoisen luulotautiseksi tässä kyllä saa itsensä, nyt kun raskauden mahdollisuus on koko ajan olemassa 😄
Sitä laittaa merkille jokaisen muutoksen ja "oireen" vaikkei olla nyt yrittämällä edes yritelty. Vain oltu ilman ehkäisyä, muuten normaaliin tapaan.
Katsotaan tuleeko menkat ajallaan. Vatsaa on viime viikosta asti nipistellyt ajoittain aika paljonkin, eilen iltapäivästä sen verran hetkellisesti että sanoin miehellekin ääneen että nyt tuntuu kuin neuloilla pisteltäisi. Maha on ollut menkkaturvottava ja sen seurauksena paineen tunnetta. Mutta olen aivan tosi taitava myös kuvittelemaan asioita, kun oikein kauheesti keskittyy joten voidaan olla ihan tavan kierto-oireissakin 😅
Täytyy olla varovainen myös kaikkien huomioiden ääneen sanomisessa, mies rekisteröi kaiken ja innostuu pienestäkin mahdollisesta vihjeestä että olisi voinut jo onnistaa 🙈
 
Täällä ollaan ehkä kierron loppupuolella, sunnuntaille odotettavissa uutta kiertoa. Viimekierto venyi 43 päivään, mutta toivotaan ettei ala sellaiseen jatkuvasti. Testikin tuli jo tänään tehtyä, kun rinnat vähän arat ja sitä ei pariin kiertoon ole ollut, mutta ihan puhdas negahan se.
 
  • Tykkää
Reactions: vauvakuume7
Voihan ferritiinit. Multa ei oo aikoihin edes testattu, mutta (täältäkin) luettua tuskin siihen mitenkään puututtaisiin. Mitenkään arjessa en onneks huomaa, että olis jotain häikkää, joten mennään sillä.

Meillä oli tänään kontrolliultra ja kahden follin vaste (18mm ja 16mm) eli lupa edetä, jos kierto vaan mitenkään toimisi kuten yleensä. To tai pe pakko saada hymynaama, muuten menee viikonlopulle ja ei mahdollisuutta inseminaatioon. Kotona nyt ajoitetusti, mutta maltilla, että olis sitten priimaa, jos päästään inssiin asti. Ihana kun mies oli ihan fiiliksissä, kun lääkäri varoitti kaksosriskistä. Mun taas on ihan mahdoton uskoa, että nytkään tärppäis. Täytyy ajatella, että jos kumpikin irtoaa olis kaksinkertainen mahdollisuus, että jompikumpi oli just se meidän odotetuin. Aika jännää. Ja arkijännitystä lisää tietty se, että meillä on muutto nyt torstaina!
 

Yhteistyössä