Haaveena vauva 2023

ON.... Tänään dpo 10. En oo tehnyt testejä. Meinasin kyllä aamulla testata mut jänistin sitten. Nyt nimittäin on ekaa kertaa semmonen fiilis, et tuun olemaan tosi pettynyt jos ei oo tärpännyt. Monestakin syystä, mut suurin syy on se, että mies alkaa tekemään iltavuoroa kesäkuusta eteenpäin ja sehän tarkoittaa sitä, et nähdään toisiamme vain käytännössä viikonloppuisin... Tallettelut tulee olemaan siis todella hankalia. (Okei laskennallisesti ovis pitäis osua lauantaille, et jos perjantaina jaksaisin valvoa niin olisi ehkä mahiksia?).

Muutenkin hankala viikonloppu takana. Paljoa ei oo meiltä udeltu, että koska toinen mut viikonlopun aikana kaks eri ihmistä kysyi, et joko on toinen tulille jne Otti kyllä luonnonpäälle. Ja joo, tiedän, että me ei olla yritetty todellakaan kauaa mut tässä kierrossa nyt tämmöset fiilikset.
Joskus vaan menee ihon alle herkemmin ja kaikki tuntuu olevan jotenkin enempi perseestä kun yleensä. Onneks kaikki tunteet on sallittuja ja pieni "kiukuttelu" ainakin itellä helpottaa parhaiten ja sit taas kevyempi mieli.. 😅

Alkoi viikonloppuna menkat ja oli kyllä semmoset kivut ja erityisen runsas vuoto, että meni tunteisiin ihan jokainen asia. Aloin oikein haalia itelleni kaikkea "Teen tämän nyt kun en sitten vieläkään ole raskaana!" eli varasin kaikkea hiusten värjäyksestä biletykseen ohjelmaan ihan vaan, koska voin. Niistä jutuista tulee hyvä mieli, kunhan viikonlopun kiukku laskee. Jos tässä nyt oli mitään järkeä! 😂
 
Siis en tiiä onko muilla tällasta, mut siis miten voi olla etten osaa sanoo varmaksi, et onko mulla menkkakipuilua vai ei 🤣🤣 eli tuntuu et sattuu vähän maha mut sit mietin heti et sattuuko muka oikeesti. Mut oikeesti en osaa sanoo et onko se tunne oikee vai kuviteltu 😄😄
Olisko vaan kuvitelmaa tai sitten kuulut niihin onnekkaisiin, jotka kuukautisten aikana voi elää kohtuu normaalia elämää . Mulla valitettavasti ei jää kyseltävää kramppaako vai nippaako 🥴
 
  • Haha
Reactions: Mirkkuli26
Muutenkin hankala viikonloppu takana. Paljoa ei oo meiltä udeltu, että koska toinen mut viikonlopun aikana kaks eri ihmistä kysyi, et joko on toinen tulille jne :( Otti kyllä luonnonpäälle. Ja joo, tiedän, että me ei olla yritetty todellakaan kauaa mut tässä kierrossa nyt tämmöset fiilikset.
Ihan turhaa piiskata itseään odotusajan pituudesta. Mä ainakin koin ahdistusta jo kanssa alun jälkeen, eikä se ollut yhtään vähemmän aitoa kun tämä nykyinen pidemmän odotuksen jälkeenkään.

Mulla oppilaat ( 1-2 lk) kyselee tasaisin väliajoin, että onko mulla lapsia ja haluanko niitä. Heille on helppo sanoa, että kyllä, kun ymmärtää, että he kysyy lapsen uteliaisuudesta. Aikuisen kysyessä taas vastaan kun heikkomielinen 😆
 
Kiitos tsempeistä @Wintersun ❤Olet ihanan positiivinen tsemppaaja täällä palstalla:)
Tulee mieleen aiemmista ketjuista @minttuni joka jaksoi pysyä positiivisena ja tsempata muita vaikka takana oli todella pitkä yritys ❤

@Hopeanopea kiitos hyvästä kirjoituksesta :)

Minulla päinvastainen kokemus, meiltä ei kysellä tai edes oleteta ,että enää vauvaa toivottaisiin :/ Oletetaan /pidetään itsestäänselvyytenä ettei enää tarvita vauva/pikkulapsi tavaroita, sukulainen kyselee milloin mitäkin juttua ,että voiko ottaa omille lapsilleen kun ei varmaan enää tarvita :(
En ole halunnut tästä yrittämisestä kertoa sukulaisille.
Olen halunnut säästää jotain juttuja senkin varalta että joskus minusta tulisi mummu ❤
 
Täällä kp 20 dpo 7-8.
Oire listaa voisin laittaa jos joku haluaa lueskella
- alkuviikosta oli useamman päivän päänsärkyä ja hajut otti nenään
- rinnat kipeät aaltoilevasti
- hiki pistävän hajuinen
- finnejä kasvoissa
- alkuviikosta jomotteli alavatsaa
- eilen aivastaessa repäisy kipu
- koko viikonlopun ollut energinen olo
-päänahkaa ja kroppaa kutittaa
- limakalvot kuivat ja hiivatulehdukseen viittaavia oireita mutta toisaalta taas ei :/
-paha maku suussa kaiken syömisen tai juomisen jälkeen

Tässäpä näitä. Yleensä perus PMS oireita ,mutta haluan silti uskoa että toivoakin voi olla

Koko viikonlopun touhunnut lasten kanssa, ollaan ulkoiltu, herkuteltu, nautittu viikonlopusta Ihanaa kun vihdoin näyttäisi että kelit lämpiää ja kesä saapuu
Voi kun tärppäisi 🙂
täällä vasta dpo5, vihlaisukipuja alavatsassa mutta ei muuta
 
  • Tykkää
Reactions: Fazeriina82
vierailija
Miten nopeasti teillä on kierukan poiston jälkeen vuoto loppunut? Tänään poistettu kierukka ja vuoto on edelleen aika runsasta. Miten nopeasti teillä on kierto tullut normaaliksi poiston jälkeen?
 
@Mirkkuli26 millä herkällä testasit?
Mulla oli ihan haamu dpo 9 illalla predictorin herkällä.

Tervetuloa @Salasauma haluatko listalle?

@Fazeriina82 toivottavasti oireet enteilevät plussaa

@Martta83 niihin raskauskeijun ovistesteihin en mäkään saa plussaa! Kotitestin testeihin näyttää tulevan, ne toimii mulla samoin kuten
@Mirkkuli26 millä herkällä testasit?
Mulla oli ihan haamu dpo 9 illalla predictorin herkällä.

Tervetuloa @Salasauma haluatko listalle?

@Fazeriina82 toivottavasti oireet enteilevät plussaa

@Martta83 niihin raskauskeijun ovistesteihin en mäkään saa plussaa! Kotitestin testeihin näyttää tulevan, ne toimii mulla samoin kuten pregcheck.
Kiitos @Wintersun. Voi lisätä listoille. Tänään siis kp 14 ja dpo 1.
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
Voi kun tärppäisi
täällä vasta dpo5, vihlaisukipuja alavatsassa mutta ei muuta
Toivotaan parasta ❤ Toivottavasti sielläkin enteilesi plussaa :)

Flon mukaan 6 päivää uuteen kiertoon, aamusta jo todella kipeät rinnat :/ PMS oire yleensä aina. Kasvovoide tuoksuu ihan oudolle ja jotkut hajut tekee huonoa.Jotenkin itse ajattelen että jos olisi plussa tulossa niin tässä vaiheessa ei kuuluisi olla mitään oireita :/

Pahoittelut @Owlet ja @Tibitii uusista kierroista :(
 
  • Tykkää
Reactions: Owlet ja Tibitii
Oireethan voi vaihdella paljonkin eri raskauksissa! Aikaisin sulla viivat näkyy noin selvästi
Ja ei eilen ei ollu kun viivan paikaksi tulkittavat viivat. Ja siis löysin laatikon pohjalta ton rfsu ja aattelin et teen nyt senkin ihan huviksi. Ja tein viel tokasta pissasta ku aattelin etten tee ollenkaan kun ei oo mitään olojakaan. En siis todella odottanut mitään viivoja, varsinkaan kun ei oo herkkiä testejä
 
vierailija
Tänään selkeä ovisplussa tikkuun. Eilen vielä haaleampi. Jää taas luteaalivaihe 10 päivään jos kierto normaalit 32 päivää 😞 taitaa olla liian lyhyt raskautumisen suhteen. No positiivista että ennen keskenmenoa luteaali oli vain 6 päivää että on se pidentynyt. Ei taida tulla lasta koskaan.
 
Jos nyt taas ehtisi vastaamaan!
Toivottavasti kaikkien päivät menee nyt oikein, en tosiaan tiedä missä kohti mennyt väärin!

@Mirkkuli26 tän päivän testiä?
Tosta keltarauhasesta, kai sen toiminta ja oireet loppuu viimeistään sinne menkkojen alkuun. Netissä luki jotain, että "sen toiminta alkaa hiipumaan n. Kp 24", mutta sehän ei kaikilla ole noin. Tuo on varmasti niin, et jos olis 28 päivän kierto ja 14 päivän luteaali.

@Kyfi toivottavasti tämä on teidän kierto

@Marilainen plussatuulia
Toivottavasti nyt tulisi plussa!

@Mamiks oliko teillä tiedossa koska kontrolli siittiöiden suhteen? Vai oliko se vasta lääkkeiden jälkeen?

@kANaNdA on järkeä!
Ja kannattaakin tehdä juttuja mistä tykkää

@Fazeriina82 kiitos
Vahvana mielessä edelleen edellinen yritysaika ja tiedän miten paljon se vaikuttaa..

@mamma41 toivottavasti tää kierto toisi teillekin sen plussan!

Pahoittelut @Tibitii

@Unikko29 plussatuulia sinnekin!

Pahoittelut sinullekin @Owlet

@Salasauma lisäsin! Milloin teillä oli yritys alkanut, jos lisään sut vielä tuohon mukanaolijoihin.
Ilmeisesti ei tarvitse kontrolloida siittiöitä uudestaan, mutta kyllä mua ainakin kiinnostaa jollei olen vaikka heinäkuussaakaan vielä tärpännyt. Testoarvoja mitataan itse kk päästä tosta pregnylin nostosta. lääköri kontrolloi ne vasta 2-3kk aloituksesta. Ja samalla ne maksa arvot. Toki maksa arivit nähdään jo kesäkuun alun jälkeen kun miehellä selvitellään korkeita ferritiinejä sisätautiosastolla.
Jos ne maksat on pudonnu ni sit vaan äkkiä soittoa lääkäriin että kirjoittaa ne letrot. Sit kuulemma lähtee 💪😉
Mutta on toi hcg nosto auttanut menohaluihin, vehkeet toimii oikein hyvin ☺☺

Mä tilasin itselleni satu kAlmin ruokavalion ja treenin neljälle viikolle ja yritän aloittaa taas salitreenit ja oikean syömisen tässä kesälomalla, josko olis helpompi näin. Mulle kertynyt painoa abaut 20kg tässä muutaman vuoden ajan ja se tämmöisessä 158senttisessä on melkosta paljon. Liikunta jäänyt minimiin ja jos nyt sais aloitettua sen kun ei ole työstressiä. Olis helpompi priorisoida se osaksi arkea taas kun töihin menee. Oon ollut niissä fitfarmin bikini ohjelmissa mukana sillon ku treenasin oikein ahkerasti.

Tänään salille pitkästä pitkästä aikaa 💪😜
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun

Yhteistyössä