Haaveena vauva 2023

Viimeistään dpo 10 muuttuu kp1, eli luteaali on 9 vrk. Mulla kyllä tiputtelu alkanut dpo 7 jo (eli huomenna).
Mulla ei toki nyt raskauden, imetyksen ja hormonaalisen ehkäisyn jälkeen oo vielä ollut yhtään kiertoa ilman "mitään ylimääräistä", joten en tiedä miten nyt menee. Lämpöjen perusteella näyttäis vahvasti sitä, että kohta vuotaa.
Okei, mulla luteaali muistaakseni n. 12 päivää, ei järin pitkä sekään. Laskeeko lämmöt siis tasasesti kohti menkkoja jos ei oo hedelmöittymistä tapahtunu?
 
Nyt on viiva jo haaleampi. Talletteluja ollu dpo -3 -2, eilen jäi välistä ku oltiin niin poikki. Mutta tänään sit vielä eli dpo0. Jää nähtäväksi että riittääkö 🫡
Varmasti riittää! 👍🏻 Käytännössä siellä on teillä kokoajan liikkuvia kyydissä eli ei huolta, jos kerran tänäänkin vielä tallettelut niin hyvin on asiat. 😊 Meillä oli tallettelut -4, -2, -1 ja 0 eli yhtä monta kertaa kuin teilläkin ✌🏻 😂
 
Varmasti riittää! Käytännössä siellä on teillä kokoajan liikkuvia kyydissä eli ei huolta, jos kerran tänäänkin vielä tallettelut niin hyvin on asiat. Meillä oli tallettelut -4, -2, -1 ja 0 eli yhtä monta kertaa kuin teilläkin
Ei kun en osaakkaan laskea enää, 😂 mutta käytännössä saman verran kun tuo meidän -4 voi olla aika siinä siinä että oliko liian aikainen tallettelu.
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
Alkoholista: 2v sitten kun jätettiin ehkäisy niin pidättäydyin pitkään täysin alkoholista. No sitä plussaa ei vaan kuulunut , kuukaudet kului, vuosi tuli täyteen :( Päätin etten jaksa enää jatkuvasti miettiä että en voi yhtäkään lasia ottaa joten otan nykyään esim. loppukierrossa punaviiniä lasin , olen myös oviksen aikaan koettanut rentoutua lasilla punaviiniä. Vappuna join lasin kuohuvaa koska menkat kolkutteli ovella. Jos jostain kumman syystä se plussa tulisi vielä niin sitten alkoholi ehdottomasti pois.

Eilen otettiin pissanäyte lääkärissä, ei tulehduksen viittaavaa :) Ei kyllä otettu myöskään hcg mittausta tai edes kysytty raskauden mahdollisuutta :/

Meillä talletuksia tässä kierrossa -4 ja -1 , tänään oletettu ovulaatio oireiden ja ennusteen perusteella :) Tänään varmaan vielä jos jaksaa ❤En jaksa stressata enää noista päivistä,kun ei aiemminkaan ole onnistunut vaikka olisi ollut joka päivä oviksen ympärillä.
 
  • Tykkää
Reactions: kANaNdA
Lääkäri käynnistä:
Jäi toiveikas olo, letroja suositteli, mutta maksa arvot edellisellä mittauksella ollut vielä koholla(93(alle 50pitää olla)). eilen mitattiin ne ja oli 81. joten tuskin saa lupaa aloittaa vielä. Ne kuulemma nostaa oman tuotannon ja siittiöiden valmistuksen käyntiin. maksa arvoja siis alas, sitä ennen on sitten hcg annos nosto kolmeen per viikko.

Mutta, mitäs kun toisella palstalla sanottiin että ei valmisteta hcg tä enää, ootteko kuullut? Onhan niitä eri merkkejä vai?

Vaikutti hyvältä lääkäriltä, kysyin pitääkö ottaa siemennesteanalyysi niin sanoi että älkää tuhlarkl rahoja. Ja sitten sanoi että nyt ei tee muuta tutkimusta, kun vasta sitten kun saa vastetta sille lääkkeelle.

Miehellähön siis muuta terveyshäikkää myös, liian korkeat ferritiini , verensokereissa kans jotain.

Mutta maksat nyt alas, puhdistuskuuri siis. Alkoa menee 0%, marjoja ja kasviksia lisätään. Tyrni kuulemma maksalle hyvä. Tuleeko muita?
Ainakin lopetetaan kaikki ne lisäravinteet jotka tilasin tueksi tähän yritykseen. No myo inositol, sitä vois varmaan jatkaa ja se monivitamiini.
 
  • Tykkää
Reactions: vauvakuume7
vierailija
Alkoholista: 2v sitten kun jätettiin ehkäisy niin pidättäydyin pitkään täysin alkoholista. No sitä plussaa ei vaan kuulunut , kuukaudet kului, vuosi tuli täyteen Päätin etten jaksa enää jatkuvasti miettiä että en voi yhtäkään lasia ottaa joten otan nykyään esim. loppukierrossa punaviiniä lasin , olen myös oviksen aikaan koettanut rentoutua lasilla punaviiniä. Vappuna join lasin kuohuvaa koska menkat kolkutteli ovella. Jos jostain kumman syystä se plussa tulisi vielä niin sitten alkoholi ehdottomasti pois.

Eilen otettiin pissanäyte lääkärissä, ei tulehduksen viittaavaa Ei kyllä otettu myöskään hcg mittausta tai edes kysytty raskauden mahdollisuutta :/

Meillä talletuksia tässä kierrossa -4 ja -1 , tänään oletettu ovulaatio oireiden ja ennusteen perusteella Tänään varmaan vielä jos jaksaa En jaksa stressata enää noista päivistä,kun ei aiemminkaan ole onnistunut vaikka olisi ollut joka päivä oviksen ympärillä.
Oletko ajatellut testata uudestaan jollain muulla raskaustestillä? Jos kuitenkin olisit raskaana.
 
vierailija
Alkoholista: 2v sitten kun jätettiin ehkäisy niin pidättäydyin pitkään täysin alkoholista. No sitä plussaa ei vaan kuulunut , kuukaudet kului, vuosi tuli täyteen Päätin etten jaksa enää jatkuvasti miettiä että en voi yhtäkään lasia ottaa joten otan nykyään esim. loppukierrossa punaviiniä lasin , olen myös oviksen aikaan koettanut rentoutua lasilla punaviiniä. Vappuna join lasin kuohuvaa koska menkat kolkutteli ovella. Jos jostain kumman syystä se plussa tulisi vielä niin sitten alkoholi ehdottomasti pois.

Eilen otettiin pissanäyte lääkärissä, ei tulehduksen viittaavaa Ei kyllä otettu myöskään hcg mittausta tai edes kysytty raskauden mahdollisuutta :/

Meillä talletuksia tässä kierrossa -4 ja -1 , tänään oletettu ovulaatio oireiden ja ennusteen perusteella Tänään varmaan vielä jos jaksaa En jaksa stressata enää noista päivistä,kun ei aiemminkaan ole onnistunut vaikka olisi ollut joka päivä oviksen ympärillä.
Oon lukenut ja seurannut tätäkin palstaa ja varsinkin sun tarina mietityttää.. Jotenkin tuntuu ihmeelliseltä, että sun miehelle ei tehdä mitään tutkimuksia.🙄 "Vika" voi myös olla hänessä. Vaikka ette ole hoitoihin menossa, miksi ette tee esim.siittiöanalyysia hänelle tms.🤔 Kuukaudesta toiseen ressaat, kun ei onnistu ja oletat, että sinussa on se syy, miksi ei tärppää.😔

Jos ei kuitenkaan lääkäri tai kukaan ole selkeää syytä löytänyt miksi ei tärppiä tule. Alhainen ferri ei estä raskaaksi tulemista tai lantion virheasentokaan. Toki sinulla on jo ikää, mutta mahdollisuuksia senkin puolesta voisi vielä olla..

Kun lukee sun kirjotuksia, niissä on tosi paljon negatiivisia sävyjä ja toki ymmärrän, että tulee niitä, kun pitkä yritys takana. Ja SAA tullakkin! Kaikki tunteet on sallittuja ihan jokaiselle!😊 Ei tarvi verrata muiden yritysaikaa tms. Mutta kun esim.tuttava kertoo raskaudesta tai saa vauvan, kun se on sulle.😣 Onhan se tosi harmi, kun ei voi iloita toisen puolesta..

Luulisi olevan helppo kääntää tutkimuksia myös miehen puolelle, eikä sinä sinä sinä.. Ja sitä kautta sitten älytön ressi ja kaikki on paskaa, kun ei tärppiä tule.

Ja varmaan heti mmutaan alas, kun "vierailija" tulee ja kommentoi.😅

En missään nimessä halua tätä sanoo pahalla. Ja toivon sinulle kaikkea hyvää ja etenkin vielä tärppiä!!😊👍
 
vierailija
Oon lukenut ja seurannut tätäkin palstaa ja varsinkin sun tarina mietityttää.. Jotenkin tuntuu ihmeelliseltä, että sun miehelle ei tehdä mitään tutkimuksia. "Vika" voi myös olla hänessä. Vaikka ette ole hoitoihin menossa, miksi ette tee esim.siittiöanalyysia hänelle tms. Kuukaudesta toiseen ressaat, kun ei onnistu ja oletat, että sinussa on se syy, miksi ei tärppää.

Jos ei kuitenkaan lääkäri tai kukaan ole selkeää syytä löytänyt miksi ei tärppiä tule. Alhainen ferri ei estä raskaaksi tulemista tai lantion virheasentokaan. Toki sinulla on jo ikää, mutta mahdollisuuksia senkin puolesta voisi vielä olla..

Kun lukee sun kirjotuksia, niissä on tosi paljon negatiivisia sävyjä ja toki ymmärrän, että tulee niitä, kun pitkä yritys takana. Ja SAA tullakkin! Kaikki tunteet on sallittuja ihan jokaiselle! Ei tarvi verrata muiden yritysaikaa tms. Mutta kun esim.tuttava kertoo raskaudesta tai saa vauvan, kun se on sulle. Onhan se tosi harmi, kun ei voi iloita toisen puolesta..

Luulisi olevan helppo kääntää tutkimuksia myös miehen puolelle, eikä sinä sinä sinä.. Ja sitä kautta sitten älytön ressi ja kaikki on paskaa, kun ei tärppiä tule.

Ja varmaan heti mmutaan alas, kun "vierailija" tulee ja kommentoi.

En missään nimessä halua tätä sanoo pahalla. Ja toivon sinulle kaikkea hyvää ja etenkin vielä tärppiä!!
Hankala sitä miestä varmaan on pakottaakaan tutkimuksiin, jos ei halua?
 
Kiinnostais kyllä tietää et mikä se keskimääräinen aika on et siittiöt pysyy hedelmöittämiskykyisinä, harvat varmaan sitä 5pv, et oisko toi 1-3pv sellanen perus.
Mäkin oon kyl kuullu et -2 ois ”paras”. Oli meillä jumppailua myös menkkojen aikana ja heti sen jälkeen, mut toki niitä en nyt laske.

miehen mielestä musta on kuulemma tullu siittiöimuri ku ehkäisy jäi pois 😄
 
Arvon kanssakuumeilijat.. kaipaisin neuvoja, kokemusta, mielipiteitä ja tukea. Tosiaan menossa yk3. Hirmu aikaista siis edes huolehtia, tiedän, mutta en voi itselleni mitään. Aiemmat kierrot olleet 21pv mittaisia lähes minuutilleen. Ovista en saanut tikkuun kiinni, ne oli ihan ensimmäistä kertaa ikinä käytössä tässä kierrossa. Mutta oirieden perusteella uskon että oli ehkä 3.5, limojen perusteella nimittäin😅 ovistikkuun sain vähän vahvemman viivan edellisenä viikonloppuna, ei kuitenkaan selkeää positiivista eikä tarkka päivä siksi jäänyt muistiin. Tikutin myös vain aamusta enkä seurannut lämpöjä. Talletteluja oli sopivasti joka tapauksessa viikonloppuna ja alkuviikosta, meillä ollaan muutenkin aika aktiivisia makkarossa. No kp 18-19 aikoihin alkoi tuttu jomotus alamahassa ja tissit kävi araksi, niin kuin usein ennen menkkoja. Tuli kp21, ei vuotoa, ei minkäänlaista. Tein aamulla rfsu herkän testin ja siinä ei nyt näkynyt kun ehkä hyvällä tahdolla jotain. Ja sitten illalla tein sen hailakan plussan pc testillä ja olin ikionnellinen. KP21 alkoi myös tuttu hormonipäänsärky joka on tullut ennen menkkoja jopa pillereitä syödessä. Myös huimaus alkoi samana päivänä ja oli ihan huomattavaa, mietin että no tätä en kyllä ainakaan kuvittele. Ennen menkkoja yleensä tehny mieli myös kaikkea makeaa, nyt ei oikein maistu mikään. Kaikki raikas ja rapea olis mannaa. Alamahalla tuntuu myös painetta, esim mahalla ei ole voinut nukkua kun tuntuu ikävältä. Semmosta jomotusta. Valkovuotoa ollut aika runsaasti eilen ja tänään. Unettomuus myös vaivannut pari kolme yötä, mutta sen nyt voi laittaa ihan jännityksen piikkiin. Mutta se yksi "plussa" jäi tosiaan ainoaksi. Tänään kp24 ja tein aamusta clearblue herkän digitestin. "Ei raskaana". Menkkojakaan ei kuitenkaan kuulu...

Joten se mitä pyörittelen nyt mielessäni.. KP24/21, pitäisi raskauden näkyä jo plussana testissä? Toisaalta olisi vasta dpo11, jos siihen on uskominen niin ei välttämättä näy kun on aikaista. Että vieläkö rohkenee testata ensi viikolla vai onko jo turhaa. Vai onko vaan kierto pidentymässä pillereiden lopetuksen jälkeen? Entäs jos menkkoja ei kuulu, enkö sitten saanut ovisplussaa siksi että en ovuloi, limoja tai ei 😕 ja entäs jos menkat jää välistä, kuinka sitten tietää taas mistä alkaa kp1.

Läheiset sanoo että ei saisi stressata. No ei varmaan, mutta kun halu on niin kova että sydäntä särkee. Lapsettomuus-mörkö myös häilyy ajatusten taka-alalla.. entä jos olen odottanut liian kauan?

Pahoittelut pitkästä ja yksityiskohtaisesta selostuksesta.. ei vaan ole oikein ketään kenen kanssa tätä asiaa voisi puida näin syvällisesti, koska ei saisi stressata 😑Mies on kyllä mukana, mutta on vielä pahempi stressaaja kuin minä ja tahdon häntä säästää pahimmilta spekuloinneilta.
 
vierailija
Kiinnostais kyllä tietää et mikä se keskimääräinen aika on et siittiöt pysyy hedelmöittämiskykyisinä, harvat varmaan sitä 5pv, et oisko toi 1-3pv sellanen perus.
Mäkin oon kyl kuullu et -2 ois ”paras”. Oli meillä jumppailua myös menkkojen aikana ja heti sen jälkeen, mut toki niitä en nyt laske.

miehen mielestä musta on kuulemma tullu siittiöimuri ku ehkäisy jäi pois
Mä tulin raskaaksi, kun kerran harrastettiin heti, kun menkat oli loppunu. Kaikki on mahdollista.
 
  • Tykkää
Reactions: Mirkkuli26
Olen ihan tarkoituksella pysynyt poissa, mieli on tehnyt päätöksen että tämä pistoskierto on kokonaan viimeinen yritys, enkä tiedä onko edes enää kunnon yritystäkään, miehen kanssa usein riitaa joten luulenpa että tallettelut jää vähiin, olen hyväksynyt jotenkin tilanteen ja oma terveys reistailee niin enemmän olen miettinyt etten varmaan jaksaisi enää vauvan kanssa valvoakaan. Onhan se suuri suru mutta enää ei pikku vaatteet tai vauvojen näkeminen enää tunnu niin pahalta kuin vielä vuosi sitten.
Mutta maanantaina vielä lääkäri ja näkee miten tämä kierto menee.
Tsemppiä kaikille ❤
 
Arvon kanssakuumeilijat.. kaipaisin neuvoja, kokemusta, mielipiteitä ja tukea. Tosiaan menossa yk3. Hirmu aikaista siis edes huolehtia, tiedän, mutta en voi itselleni mitään. Aiemmat kierrot olleet 21pv mittaisia lähes minuutilleen. Ovista en saanut tikkuun kiinni, ne oli ihan ensimmäistä kertaa ikinä käytössä tässä kierrossa. Mutta oirieden perusteella uskon että oli ehkä 3.5, limojen perusteella nimittäin ovistikkuun sain vähän vahvemman viivan edellisenä viikonloppuna, ei kuitenkaan selkeää positiivista eikä tarkka päivä siksi jäänyt muistiin. Tikutin myös vain aamusta enkä seurannut lämpöjä. Talletteluja oli sopivasti joka tapauksessa viikonloppuna ja alkuviikosta, meillä ollaan muutenkin aika aktiivisia makkarossa. No kp 18-19 aikoihin alkoi tuttu jomotus alamahassa ja tissit kävi araksi, niin kuin usein ennen menkkoja. Tuli kp21, ei vuotoa, ei minkäänlaista. Tein aamulla rfsu herkän testin ja siinä ei nyt näkynyt kun ehkä hyvällä tahdolla jotain. Ja sitten illalla tein sen hailakan plussan pc testillä ja olin ikionnellinen. KP21 alkoi myös tuttu hormonipäänsärky joka on tullut ennen menkkoja jopa pillereitä syödessä. Myös huimaus alkoi samana päivänä ja oli ihan huomattavaa, mietin että no tätä en kyllä ainakaan kuvittele. Ennen menkkoja yleensä tehny mieli myös kaikkea makeaa, nyt ei oikein maistu mikään. Kaikki raikas ja rapea olis mannaa. Alamahalla tuntuu myös painetta, esim mahalla ei ole voinut nukkua kun tuntuu ikävältä. Semmosta jomotusta. Valkovuotoa ollut aika runsaasti eilen ja tänään. Unettomuus myös vaivannut pari kolme yötä, mutta sen nyt voi laittaa ihan jännityksen piikkiin. Mutta se yksi "plussa" jäi tosiaan ainoaksi. Tänään kp24 ja tein aamusta clearblue herkän digitestin. "Ei raskaana". Menkkojakaan ei kuitenkaan kuulu...

Joten se mitä pyörittelen nyt mielessäni.. KP24/21, pitäisi raskauden näkyä jo plussana testissä? Toisaalta olisi vasta dpo11, jos siihen on uskominen niin ei välttämättä näy kun on aikaista. Että vieläkö rohkenee testata ensi viikolla vai onko jo turhaa. Vai onko vaan kierto pidentymässä pillereiden lopetuksen jälkeen? Entäs jos menkkoja ei kuulu, enkö sitten saanut ovisplussaa siksi että en ovuloi, limoja tai ei ja entäs jos menkat jää välistä, kuinka sitten tietää taas mistä alkaa kp1.

Läheiset sanoo että ei saisi stressata. No ei varmaan, mutta kun halu on niin kova että sydäntä särkee. Lapsettomuus-mörkö myös häilyy ajatusten taka-alalla.. entä jos olen odottanut liian kauan?

Pahoittelut pitkästä ja yksityiskohtaisesta selostuksesta.. ei vaan ole oikein ketään kenen kanssa tätä asiaa voisi puida näin syvällisesti, koska ei saisi stressata Mies on kyllä mukana, mutta on vielä pahempi stressaaja kuin minä ja tahdon häntä säästää pahimmilta spekuloinneilta.
Jos oot juuri lopettanut hormonaalisen ehkäisyn, se voi hyvinkin tehdä erinäisiä oireita. Ja uusi kierto alkaa aina menkoista eli jos ei vuotoa niin sitten sama kierto vain jatkuu 😊 jos ovulaation ajankohdasta ei varmuutta niin tekisin vielä testin vaikka ma-ti. Jos ovis on ollut silloin kun luulet niin pitäisi ainakin näkyä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kiraz
Nyt on viiva jo haaleampi. Talletteluja ollu dpo -3 -2, eilen jäi välistä ku oltiin niin poikki. Mutta tänään sit vielä eli dpo0. Jää nähtäväksi että riittääkö 🫡
Mullakin eilen -1 ja jäi kyllä tallettelut välistä, kumpikin ihan poikki pitkästä viikosta. 🥴 mutta -3 ja -2 oli tallettelut sekä tänään. Varmaan vielä myös huomenna. Ensin harmitti tosi paljon, että eilen jäi väliin, mutta todellisuudessa tuskin nyt niin paljoa väliä tuolla yhdellä päivällä. Nyt sitten saa taas alkaa jännittää 🙈
 
Mullakin eilen -1 ja jäi kyllä tallettelut välistä, kumpikin ihan poikki pitkästä viikosta. mutta -3 ja -2 oli tallettelut sekä tänään. Varmaan vielä myös huomenna. Ensin harmitti tosi paljon, että eilen jäi väliin, mutta todellisuudessa tuskin nyt niin paljoa väliä tuolla yhdellä päivällä. Nyt sitten saa taas alkaa jännittää
Okei! No se on jotenki toi -1 sellanen et sillon kyllä pitäis ehdottomasti (mun päässä siis) jostain syystä 😆

Ootko miettiny et koska testaisit? Mä meinasin et dpo11 ku flo näyttää et menkat alkais dpo12. Katotaan et miten muka jaksaa odottaa.. käväsin apteekissa ja jos siel ois ollu niitä earlyjä (ei cb) ni olisin ostanu ja sit testannu aikasemmin, mut ei ollu😔 ostin sit digin, mut eipä sekään näytä mitään päiviä ennen menkkoja. Sit mul 2pc liuskaa kaapissa 😊
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hopeanopea
Taletteleuista, mies on vitsillä kysellyt, että tiedänkö mä miten lapsia tehdään kun tallettelut jäi yhteen kertaan tässä kierrossa. Lupasi pitää powerpoint esityksen tarvittaessa😂. No ens kierrossa päästään toivottavasti paremmin tallettelemaan😏.

Sellainen olo, että ainakaan tänään ei ala menkat! Toivottavasti pääsisi ma tai mielellään ti asti ilman menkkoja niin ens kierron ajoitukset näyttäisi paremmalta.

Harmi @Wintersun jos luteaali edelleen lyhyt. Toivottavasti lämmöt vaan sahais ja tiputtelu tai menkat ei ihan hetkeen alkaisi (tai jos ei alkaisi ollenkaan 😊).

Aurinkoista lauantaita ja tsemppiä piinailijoille ja kaikille omiin tilanteisiin!
 
Olen ihan tarkoituksella pysynyt poissa, mieli on tehnyt päätöksen että tämä pistoskierto on kokonaan viimeinen yritys, enkä tiedä onko edes enää kunnon yritystäkään, miehen kanssa usein riitaa joten luulenpa että tallettelut jää vähiin, olen hyväksynyt jotenkin tilanteen ja oma terveys reistailee niin enemmän olen miettinyt etten varmaan jaksaisi enää vauvan kanssa valvoakaan. Onhan se suuri suru mutta enää ei pikku vaatteet tai vauvojen näkeminen enää tunnu niin pahalta kuin vielä vuosi sitten.
Mutta maanantaina vielä lääkäri ja näkee miten tämä kierto menee.
Tsemppiä kaikille
Paljon tsemppiä sinulle ❤❤ Vaikeita päätöksiä.Kurjaa että teillä on tullut riitaa:(
 

Yhteistyössä