Haaveena vauva 2023

Ihanaa, paljon onnea @Siikli 😍.

Alkoholista ja ruuasta - mĂ€ ajattelin, ettĂ€ niin kauan kun en ole raskaana niin normaalisti elelen. EhkĂ€ lĂ€hinnĂ€, ettĂ€ jos on juhlat tms. tulossa ja ihan kierron lopussa niin silloin testaa, ettĂ€ ei nĂ€y plussaa tms. TĂ€nĂ€ kesĂ€nĂ€ ainakin on kunnon hÀÀbuumi, ettĂ€ voi kyllĂ€ useastikin joutua varmistelemaan, ettĂ€ ei ole salamatkustajaa tarttunut mukaan😅 . KyllĂ€hĂ€n sitĂ€ alkoholin jĂ€ttĂ€mistĂ€ suositellaan ja yritysaikana, mutta mĂ€ kaipaisin itse vĂ€hĂ€n enemmĂ€n numeroita noiden perustelujen taakse. EttĂ€ ok, jos parantaa hedelmĂ€llisyyttĂ€, niin kuinka iso merkitys sillĂ€ oikeasti on (onko 1%, 10%, 50% vai mitĂ€). Kyseenalaistaja minĂ€ kaipaa perusteluita 😂. Mutta siis tÀÀ koskee vaan mun omaa elĂ€mÀÀ! Mun mielestĂ€ jokainen tekee, kuten parhaaksi nĂ€kee :). Ja onhan terveellisellĂ€ elĂ€mĂ€llĂ€ (esim. holittomalla) yleisesti ottaen positiivisia vaikutuksia.
 
Voi ihan hyvin juoda pari lasia ruuan kanssa. Ei se alkoholi vielÀ imeydy mahdolliseen alkioon. Sitten vasta kun sikiölle on muodostunut istukka niin haitalliset aineet voi imeytyÀ sitÀ kautta.
NĂ€in oletin myös, mutta vĂ€hĂ€n selviteltyĂ€ni tĂ€mĂ€ on ehkĂ€ vanhaa tietoa. Tai sitten halutaan "pelotella" ettĂ€ jopa yks lasillinen on vaarallista.. đŸ€” Noh, parista lasillisesta en edes humallu eli vaikea ajatella, ettĂ€ nostaisi veren alkoholipitoisuutta kovinkaan paljon tai saati imeytyisi. Mutta hmm.. ehkĂ€ tĂ€ytyy haistella tilannetta ja mennĂ€ fiiliksen mukaan. Toisaalta NIIIIN monet on ottaneet lasin jos toisenkin ennen plussaa ja silti mitÀÀn laajaa kohua tĂ€stĂ€ ei ole noussut.. đŸ€”
 
  • TykkÀÀ
Reactions: Hopeanopea
TÀÀllÀ voi lisÀtÀ piinalistalle dpo 0 Eilen ja tÀnÀÀn apteekin liuskoissa yhtÀ vahvat viivat. Eilen talleteltu ja tÀnÀÀn toivottavasti, jos mies on tarpeeksi terve. Tosi oireeton (kivuton) ovis, mikÀ on vaan kivaa vaihtelua. VÀhÀn kyllÀ mietityttÀÀ tapahtuuko ovis oikeasti, kun aina ennen kova hormonimigreeni on antanut osviittaa, ettÀ jotain toimintaa on, mihin kroppa reagoi. Euroviisuskumpat aion kyllÀ kumota. Niin monta tyhjÀÀ kiertoa oon varonut ja nyt ei jaksa kiinnostaa.
 
Moikka! Oon vÀhÀn aikaa taustaillut ja voisin liittyÀ nyt listoille mukaan.

Omaa taustaa: yritetÀÀn (minĂ€ 28, mies 30) kanssa ensimmĂ€istĂ€ lasta. Lopetin pillerit jo viime vuoden alusta, mutta ehkĂ€isy jĂ€tetiin pois heinĂ€kuussa. Alussa vaan tjottailtiin, koska koronarokotteiden takia oma kierto venyi tosi pitkĂ€ksi ja muutenkin oli aika pihalla tĂ€stĂ€ kaikesta. No syyskuussa sitten tĂ€rppĂ€si ilman mitÀÀn kĂ€sitystĂ€ koska ovulaatio oli ollut tai minkĂ€ pituinen kierto olisi kyseessĂ€, mutta sitĂ€ iloa kesti vain viikon plussasta ennen kuin meni kesken. Silloin oltiin viikolla 5-8 ja keskenmenon jĂ€lkeen seuraavia kuukautisia saikin odottaa loppuvuoden... SiitĂ€ odottelusta tulistuneena ja yrityshöyryissĂ€ni luin lĂ€pi koko 2022 haaveilijoiden ketjun lĂ€pi KOKONAAN ja hankin ovulaatiotestejĂ€, jotta pystyisi seuraamaan, ettĂ€ tapahtuuko kropassa mitÀÀn. 😂 Onneksi kierto tuntuu nyt tasoittuneen ja keskenmenon yhteydessĂ€ pÀÀsin ultraan ja kaikki nĂ€ytti kuulemma normaalilta! đŸ‘đŸ»TĂ€nÀÀn on kp1 ja nyt harkitsen, ettĂ€ olenko kuitenkin ottanut liikaa stressiĂ€ tuosta testailusta ja ettĂ€ pitĂ€isikö kokeilla kierto ilman mitÀÀn mittaamista. Toisaalta tykkÀÀn kaikenlaisesta datasta ja kĂ€ppyröistĂ€ enkĂ€ millÀÀn meinaa kestÀÀ epĂ€tietoisuutta, mutta olen ehkĂ€ kuitenkin stressannut liikaa kun halu onnistua on niin kova. Onneksi on paljon suunnitelmia, sillĂ€ tuntuu ettĂ€ ovulaatioon olisi taas ikuisuus

MeillĂ€ on mies valmiimpi perheenlisĂ€ykseen ja mua on pitĂ€nyt vĂ€hĂ€n pehmitellĂ€. Äitiys on sellanen mörkö, ettĂ€ yritĂ€n olla ajattelematta koko asiaa ja keksittyĂ€ vauvakuumeeseen 😂🙈

Eli VeijariLaama, ya 7/2021, 1. lapsi. Kp1 ja laitetaan kierron pituudeksi vaikka 34, vaikka se vÀhÀn vaihteleekin
 
Mun mielestÀ kaikessa uutisoinnissa (siis viittaan uutismedioihin ja foorumeiden uutisiin) kannattaisi olla aika tarkka, ettÀ ei pelottele turhaan tulevia ÀitejÀ ja naisia. Pikaisella googlauksella nÀyttÀÀ tulevan vastaan artikkeleita, joiden taustalla on yksittÀisen tutkijan (tai tutkijaryhmÀn) vielÀ todistamaton epÀilys tai jossain joku yksittÀinen ulkomaalainen tutkimus. Mutta jos tÀllaisella pohjalla uutisoi, ettÀ "voi olla, ettÀ alkoholi jo ennen kuin nainen tietÀÀ raskaudesta on todella vaarallista sikiölle" tms., niin lukijalle voi jÀÀdÀ kuva, ettÀ nyt on oikea mahdollisuus, ettÀ haittaa on (ettÀ se olisi jo todistettu mahdollisuus). Etenkin kun puhutaan herkistÀ asioista niin toivoisin paljon vastuuta uutisointiin. Ja muutenkin tuntuu, ettÀ naisia syyllistetÀÀn niin paljon nÀihin aiheisiin liittyen.. HedelmÀllisyys laskee niin ja niin nopeasti, lopeta kaikki nÀmÀ jo yritys aikana, puhutaan "uraohjuksista" vastakohtina Àidille jne.
 
Onnea plussanneille 😍 ja tervetuloa uusille đŸ‘đŸ»

MinÀ en oo yritys vaiheessa pidÀttÀytyny alkoholista. MitÀÀn kauheita kÀnnejÀ en oviksen aikaan jois, mutta muuten tuskin on haittaa.

TÀnÀÀn puuhailtiin ja ovis saattais olla nyt viikonloppuna vissiin. Ei ehkÀ ihan niin kova luotto ole tÀhÀn kiertoon, kun harvakseltaan imetÀn vielÀ.
Mies on innoissaan tĂ€stĂ€ hommasta myös 😊 Just tĂ€nÀÀn vĂ€hĂ€n naureskeltiin, ettĂ€ tĂ€hĂ€nkö vielĂ€ yks lisÀÀ 😂 kun tuo vauvakin liikkumisellaan teetĂ€ttÀÀ vĂ€hĂ€n hommaa. Mut kyllĂ€, yks vielĂ€ ja se on sitten hyvĂ€.
Jos tÀmÀ yksi pieni vielÀ meille suodaan niin haluisin kÀydÀ luovuttamassa munasoluja kerran tai kaksi. Oon aiemmin kÀynyt ja vielÀ ehtis iÀn puolesta, jos lÀhikuukausina tÀrppÀis.
 
vierailija
KyllÀ naisten elÀmÀ on rajoituksia tÀynnÀ raskauden aikana ja vielÀ hyvÀn matkaa sen jÀlkeenkin.

Itse olen elÀnyt normaalisti, kunnes olen ollut todistetusti raskaana. Loppukierrosta olen kyllÀ tehnyt testiÀ jo ennen menkkoja, jos olen juhlimaan lÀhtenyt, ja yritystÀ on ollut pÀÀllÀ.
 
  • TykkÀÀ
Reactions: Jossu_95 ja kANaNdA
MeillĂ€ saatto olla puuhailuja viime viikolla sopiviin aikoihin, toki jos kierto taas joku +30pv niin sitten ei riitĂ€ enÀÀ, mutta nyt vĂ€hĂ€n kuitenkin jĂ€nnittÀÀ, ettĂ€ mitĂ€ jos kuitenkin. Oviksesta ei mitÀÀn hajua, niin ajattelin oottaa ainakin kp27 asti, ennenkuin testailen. Nyt on kp20 😁
 
  • TykkÀÀ
Reactions: vauvakuume7
@Siikli On kyllĂ€ hienot viivat ❀

TĂ€nÀÀn dpo 6. Eilen nauraessa repĂ€s vasemmalta puolelta munasarjojen kohdalta, tĂ€nÀÀn vihlas aika kovaa sellasen 5s ajan samalta puolelta. Toivottavasti siellĂ€ olisi kiinnittymistĂ€ tapahtumassa. 😍

TÀÀllÀ myös dpo 6 nyt ja vihlasuja ollut, mutta ei juurikaan muuta. Saapa nÀhdÀ testaanko ollenkaan ennen menkkojen oletettua alkua
 
  • TykkÀÀ
Reactions: vauvakuume7
Hyvin se voi onnistua! MÀ imetÀn vielÀ meidÀn kuopusta pÀivisin n 3-5 kertaa ja yöllÀ myös 1-2 kertaa. IkÀÀkin on jo 35+. Paljon tsemiÀ siis sinne!(y)
No toivotaan. Tsemii myös sinne!
MĂ€ oon 31v. Aiemmat on tĂ€rpĂ€nny aika nopeesti, saa nĂ€hdĂ€ miten nyt 😃 JĂ€nnittÀÀ kyllĂ€ tĂ€llĂ€kin kertaa
 
  • TykkÀÀ
Reactions: Wintersun ja Siikli
Mulla tuli tĂ€nÀÀn rinnat kipeĂ€ksi, toki se on mulla vĂ€lillĂ€ myös PMS-oire. TĂ€nÀÀn nimittĂ€in mietin, ettĂ€ oonpa ollut oireeton. Viime kierrossa oli muka vaikka mitĂ€ oireita 😂 Äsken nousin vauhdikkaasti sĂ€ngyltĂ€, niin repĂ€isi oikealta munasarjoista. JĂ€nnĂ€ viikko tiedossa đŸ€­

Oon kyllĂ€ juonut alkoa yritysaikana. En siis mitÀÀn rĂ€kĂ€kĂ€nnejĂ€ mutta lasillisen tai pari. Eilenkin join lasillisen, kun oli vapaapĂ€ivĂ€ 😀 Raskausaikana on sitten nollalinja. TĂ€ytyy muuten varmaan syödĂ€ sushia jos vaikka tuleekin plussa. SitĂ€ en uskaltanut viimeksi raskausaikana syödĂ€.
 
Mulla tuli tĂ€nÀÀn rinnat kipeĂ€ksi, toki se on mulla vĂ€lillĂ€ myös PMS-oire. TĂ€nÀÀn nimittĂ€in mietin, ettĂ€ oonpa ollut oireeton. Viime kierrossa oli muka vaikka mitĂ€ oireita Äsken nousin vauhdikkaasti sĂ€ngyltĂ€, niin repĂ€isi oikealta munasarjoista. JĂ€nnĂ€ viikko tiedossa

Oon kyllÀ juonut alkoa yritysaikana. En siis mitÀÀn rÀkÀkÀnnejÀ mutta lasillisen tai pari. Eilenkin join lasillisen, kun oli vapaapÀivÀ Raskausaikana on sitten nollalinja. TÀytyy muuten varmaan syödÀ sushia jos vaikka tuleekin plussa. SitÀ en uskaltanut viimeksi raskausaikana syödÀ.
Niin pÀÀdyin mĂ€kin juomaan viinit aterioiden ohessa. Toivon, ettei tule morkkista myöhemmin, jos onnistaisi ja tĂ€rppĂ€iskin tĂ€stĂ€ kierrosta.. đŸ€”
 
@Siikli onnea 😍. Ihan selvĂ€ plussa mun mielestĂ€.

Alkoholi tÀllÀin yritys aikana oon ihan normaalisti nauttinut. Tosin aika harvoin muutenkaan tulee otettu. Muutaman kerran vuodessa juon enempi. Oon aatellu et ei voi koko elÀmÀÀ miettiÀ miten pitÀis olla syömÀttÀ tai juomatta jos vaikka oliski raskaana.

Tervetuloa uusille đŸ˜ŠđŸ€©
 

YhteistyössÀ