Haaveena vauva 2023

Ihanaa, paljon onnea @Siikli 😍.

Alkoholista ja ruuasta - mä ajattelin, että niin kauan kun en ole raskaana niin normaalisti elelen. Ehkä lähinnä, että jos on juhlat tms. tulossa ja ihan kierron lopussa niin silloin testaa, että ei näy plussaa tms. Tänä kesänä ainakin on kunnon hääbuumi, että voi kyllä useastikin joutua varmistelemaan, että ei ole salamatkustajaa tarttunut mukaan😅 . Kyllähän sitä alkoholin jättämistä suositellaan ja yritysaikana, mutta mä kaipaisin itse vähän enemmän numeroita noiden perustelujen taakse. Että ok, jos parantaa hedelmällisyyttä, niin kuinka iso merkitys sillä oikeasti on (onko 1%, 10%, 50% vai mitä). Kyseenalaistaja minä kaipaa perusteluita 😂. Mutta siis tää koskee vaan mun omaa elämää! Mun mielestä jokainen tekee, kuten parhaaksi näkee :). Ja onhan terveellisellä elämällä (esim. holittomalla) yleisesti ottaen positiivisia vaikutuksia.
 
Voi ihan hyvin juoda pari lasia ruuan kanssa. Ei se alkoholi vielä imeydy mahdolliseen alkioon. Sitten vasta kun sikiölle on muodostunut istukka niin haitalliset aineet voi imeytyä sitä kautta.
Näin oletin myös, mutta vähän selviteltyäni tämä on ehkä vanhaa tietoa. Tai sitten halutaan "pelotella" että jopa yks lasillinen on vaarallista.. 🤔 Noh, parista lasillisesta en edes humallu eli vaikea ajatella, että nostaisi veren alkoholipitoisuutta kovinkaan paljon tai saati imeytyisi. Mutta hmm.. ehkä täytyy haistella tilannetta ja mennä fiiliksen mukaan. Toisaalta NIIIIN monet on ottaneet lasin jos toisenkin ennen plussaa ja silti mitään laajaa kohua tästä ei ole noussut.. 🤔
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeanopea
Täällä voi lisätä piinalistalle dpo 0 Eilen ja tänään apteekin liuskoissa yhtä vahvat viivat. Eilen talleteltu ja tänään toivottavasti, jos mies on tarpeeksi terve. Tosi oireeton (kivuton) ovis, mikä on vaan kivaa vaihtelua. Vähän kyllä mietityttää tapahtuuko ovis oikeasti, kun aina ennen kova hormonimigreeni on antanut osviittaa, että jotain toimintaa on, mihin kroppa reagoi. Euroviisuskumpat aion kyllä kumota. Niin monta tyhjää kiertoa oon varonut ja nyt ei jaksa kiinnostaa.
 
Moikka! Oon vähän aikaa taustaillut ja voisin liittyä nyt listoille mukaan.

Omaa taustaa: yritetään (minä 28, mies 30) kanssa ensimmäistä lasta. Lopetin pillerit jo viime vuoden alusta, mutta ehkäisy jätetiin pois heinäkuussa. Alussa vaan tjottailtiin, koska koronarokotteiden takia oma kierto venyi tosi pitkäksi ja muutenkin oli aika pihalla tästä kaikesta. No syyskuussa sitten tärppäsi ilman mitään käsitystä koska ovulaatio oli ollut tai minkä pituinen kierto olisi kyseessä, mutta sitä iloa kesti vain viikon plussasta ennen kuin meni kesken. Silloin oltiin viikolla 5-8 ja keskenmenon jälkeen seuraavia kuukautisia saikin odottaa loppuvuoden... Siitä odottelusta tulistuneena ja yrityshöyryissäni luin läpi koko 2022 haaveilijoiden ketjun läpi KOKONAAN ja hankin ovulaatiotestejä, jotta pystyisi seuraamaan, että tapahtuuko kropassa mitään. 😂 Onneksi kierto tuntuu nyt tasoittuneen ja keskenmenon yhteydessä pääsin ultraan ja kaikki näytti kuulemma normaalilta! 👍🏻Tänään on kp1 ja nyt harkitsen, että olenko kuitenkin ottanut liikaa stressiä tuosta testailusta ja että pitäisikö kokeilla kierto ilman mitään mittaamista. Toisaalta tykkään kaikenlaisesta datasta ja käppyröistä enkä millään meinaa kestää epätietoisuutta, mutta olen ehkä kuitenkin stressannut liikaa kun halu onnistua on niin kova. Onneksi on paljon suunnitelmia, sillä tuntuu että ovulaatioon olisi taas ikuisuus

Meillä on mies valmiimpi perheenlisäykseen ja mua on pitänyt vähän pehmitellä. Äitiys on sellanen mörkö, että yritän olla ajattelematta koko asiaa ja keksittyä vauvakuumeeseen 😂🙈

Eli VeijariLaama, ya 7/2021, 1. lapsi. Kp1 ja laitetaan kierron pituudeksi vaikka 34, vaikka se vähän vaihteleekin
 
Mun mielestä kaikessa uutisoinnissa (siis viittaan uutismedioihin ja foorumeiden uutisiin) kannattaisi olla aika tarkka, että ei pelottele turhaan tulevia äitejä ja naisia. Pikaisella googlauksella näyttää tulevan vastaan artikkeleita, joiden taustalla on yksittäisen tutkijan (tai tutkijaryhmän) vielä todistamaton epäilys tai jossain joku yksittäinen ulkomaalainen tutkimus. Mutta jos tällaisella pohjalla uutisoi, että "voi olla, että alkoholi jo ennen kuin nainen tietää raskaudesta on todella vaarallista sikiölle" tms., niin lukijalle voi jäädä kuva, että nyt on oikea mahdollisuus, että haittaa on (että se olisi jo todistettu mahdollisuus). Etenkin kun puhutaan herkistä asioista niin toivoisin paljon vastuuta uutisointiin. Ja muutenkin tuntuu, että naisia syyllistetään niin paljon näihin aiheisiin liittyen.. Hedelmällisyys laskee niin ja niin nopeasti, lopeta kaikki nämä jo yritys aikana, puhutaan "uraohjuksista" vastakohtina äidille jne.
 
Onnea plussanneille 😍 ja tervetuloa uusille 👍🏻

Minä en oo yritys vaiheessa pidättäytyny alkoholista. Mitään kauheita kännejä en oviksen aikaan jois, mutta muuten tuskin on haittaa.

Tänään puuhailtiin ja ovis saattais olla nyt viikonloppuna vissiin. Ei ehkä ihan niin kova luotto ole tähän kiertoon, kun harvakseltaan imetän vielä.
Mies on innoissaan tästä hommasta myös 😊 Just tänään vähän naureskeltiin, että tähänkö vielä yks lisää 😂 kun tuo vauvakin liikkumisellaan teetättää vähän hommaa. Mut kyllä, yks vielä ja se on sitten hyvä.
Jos tämä yksi pieni vielä meille suodaan niin haluisin käydä luovuttamassa munasoluja kerran tai kaksi. Oon aiemmin käynyt ja vielä ehtis iän puolesta, jos lähikuukausina tärppäis.
 
vierailija
Kyllä naisten elämä on rajoituksia täynnä raskauden aikana ja vielä hyvän matkaa sen jälkeenkin.

Itse olen elänyt normaalisti, kunnes olen ollut todistetusti raskaana. Loppukierrosta olen kyllä tehnyt testiä jo ennen menkkoja, jos olen juhlimaan lähtenyt, ja yritystä on ollut päällä.
 
  • Tykkää
Reactions: Jossu_95 ja kANaNdA
Meillä saatto olla puuhailuja viime viikolla sopiviin aikoihin, toki jos kierto taas joku +30pv niin sitten ei riitä enää, mutta nyt vähän kuitenkin jännittää, että mitä jos kuitenkin. Oviksesta ei mitään hajua, niin ajattelin oottaa ainakin kp27 asti, ennenkuin testailen. Nyt on kp20 😁
 
  • Tykkää
Reactions: vauvakuume7
@Siikli On kyllä hienot viivat ❤

Tänään dpo 6. Eilen nauraessa repäs vasemmalta puolelta munasarjojen kohdalta, tänään vihlas aika kovaa sellasen 5s ajan samalta puolelta. Toivottavasti siellä olisi kiinnittymistä tapahtumassa. 😍

Täällä myös dpo 6 nyt ja vihlasuja ollut, mutta ei juurikaan muuta. Saapa nähdä testaanko ollenkaan ennen menkkojen oletettua alkua
 
  • Tykkää
Reactions: vauvakuume7
Mulla tuli tänään rinnat kipeäksi, toki se on mulla välillä myös PMS-oire. Tänään nimittäin mietin, että oonpa ollut oireeton. Viime kierrossa oli muka vaikka mitä oireita 😂 Äsken nousin vauhdikkaasti sängyltä, niin repäisi oikealta munasarjoista. Jännä viikko tiedossa 🤭

Oon kyllä juonut alkoa yritysaikana. En siis mitään räkäkännejä mutta lasillisen tai pari. Eilenkin join lasillisen, kun oli vapaapäivä 😀 Raskausaikana on sitten nollalinja. Täytyy muuten varmaan syödä sushia jos vaikka tuleekin plussa. Sitä en uskaltanut viimeksi raskausaikana syödä.
 
Mulla tuli tänään rinnat kipeäksi, toki se on mulla välillä myös PMS-oire. Tänään nimittäin mietin, että oonpa ollut oireeton. Viime kierrossa oli muka vaikka mitä oireita Äsken nousin vauhdikkaasti sängyltä, niin repäisi oikealta munasarjoista. Jännä viikko tiedossa

Oon kyllä juonut alkoa yritysaikana. En siis mitään räkäkännejä mutta lasillisen tai pari. Eilenkin join lasillisen, kun oli vapaapäivä Raskausaikana on sitten nollalinja. Täytyy muuten varmaan syödä sushia jos vaikka tuleekin plussa. Sitä en uskaltanut viimeksi raskausaikana syödä.
Niin päädyin mäkin juomaan viinit aterioiden ohessa. Toivon, ettei tule morkkista myöhemmin, jos onnistaisi ja tärppäiskin tästä kierrosta.. 🤔
 
@Siikli onnea 😍. Ihan selvä plussa mun mielestä.

Alkoholi tälläin yritys aikana oon ihan normaalisti nauttinut. Tosin aika harvoin muutenkaan tulee otettu. Muutaman kerran vuodessa juon enempi. Oon aatellu et ei voi koko elämää miettiä miten pitäis olla syömättä tai juomatta jos vaikka oliski raskaana.

Tervetuloa uusille 😊🤩
 

Yhteistyössä