Haaveena vauva 2023

Jos mä laskisin päiviä, niin nyt olis 13 päivää siihen lääkärin tapaamiseen. olen valmistautunut huonoihin uutisiin ja valmistautunut pitkään yritykseen. En kuitenkaan ihan heti haluaisi lähteä mihinkään rankempaan hoitoon jos pienikin mahdollisuus että siittiöt voisi palautua pikkuhiljaa.
Nää on dpo4 mietteet tänään.

On muuten järkkyä herätä uuteen päivään ihan tukossa, kiitos pölyt ja siitepölyt. Onneksi on nenäkannut olemassa ja allergialääkkeet. Silti, tuli niin kovin aivasteltua, että siihen päälle vielä hengenahdistus ja piti rynnätä avaavaa ottama
@Nemily paljon onnea ja tsemppiä odotukseen ! Ihana saada taas plussa ketjuun !

@Wintersun mulla on pudonnut yksi kp pois, tänään kp 13 / 30 jos vielä päivität tänään tai sit huomisen päivittäjälle (ja ei se oo niin justiinsa kyllä ).

Omaa napaa: ovistestailu on jännää! Onpahan jotain mitä odottaa aamuisin . Eilen testasin ekan kerran ja tuli haalea viiva. Tänään tuli tummempi viiva, mutta edelleen kontrollia haaleampi. Mä toivoisin, että menisi vielä pari päivää ovikseen, kun lääkkeet tuntuu purevan tulehdukseen, mutta vielä ei pysty harrastamaan seksiä. Tulee tästä kierrosta aika täsmäisku, jos onnistuu ollenkaan .
me Tehtiin koti inssi silloin ku oli paha hiiva ja myöskin kun ei osunu aikataulut yhteen töiden takia 😌
 
vierailija
Onnea @Nemily

@mamma41 Kiitos Eniten mietityttää se, että jos saisi vaikka letroja niin sekottaisiko se täysin säännöllisen kierron. Ovistestit näyttää lh huipun, mutta eihän se toki kerro vielä mitään.

Eilen oli jälleen vaikea hetki kun täytyi kohdata eräs viimeisillään oleva tuttava Kateus iski sitä ihanaa vauva vatsaa katsellessa.

Täällä kai kp 23 , kauheesti en seuraa päiviäni vaikka flo käytössä.Alaselkää jomottelee ja aamulla tuli menkka kramppi.Flo ennustaa kierron kestoksi 26 päivää.
Taas löysin itseni selaamasta poppaskonsteja :/ Maca jauhetta nyt mietin.
Mietin myös sitäkin jos jättäisi kaikki ylimääräiset pois, jatkaisi vaan rautaa, D-vitamiinia, magnesiumia ja foolihappoa.
Oletko käynyt gynellä niin että olisi just ovulaatio tapahtunut? Voisit tikuttaa ovulaatiota ja kun näyttää plussan niin menisit gynelle ultraan. Gyne voisi tarkistaa onko munasolu irronnut ja näkyykö keltarauhanen.
Pitkään seurannut taustalla ja sun tapaus kiinnittänyt huomiota. Toivoisi että teille vielä suotaisiin plussa. Mutta jos ei kahden vuoden aikana ei ole edes haamua tullut, niin aika huolestuttavaa.
Mulle gynekologi sanoi että jos ei olisi keskenmenoa ollut vuoden yrityksen aikana niin tilanne on huono. Ikä on 40 v. Se että oli keskenmeno niin munasoluja ainakin on ja ovulaatio tapahtuu. Sanoi myös että miehen siittiöt voi olla huonoja ja määrällisesti vähän Vaikka lapsia on ennestään. Esimerkiksi työskentely liuottimien kanssa nuorena voi vanhempana vaikuttaa siittiöiden laatuun.
Tiedän että oot yrittänyt puhua miehellesi elämäntavoista ym. Mutta voisit tilata kotitestin siittiöiden laadun tarkistamiseksi. Mun mies suostui tekemään sen. Kun oli myös sitä mieltä että ei mitään hoitoja lähdetä tekemään jos ei vauvaa saada.
Kovasti tsemppiä sinne yritykseen.
 
Paljon onnea @Nemily !
Täällä menossa yk 12, niin toiveikkaana vuosi sitten jätettiin ehkäisy pois, toki vuoteen mahtuu muutama kierto, jotka jääneet yrittämisen suhteen välistä. Tässäkin kierrossa aikataulut ei osuneet kohdille ja tallettelut jäi dpo -1.
Menin ovulaation jälkeen ensimmäistä kertaa vyöhyketerapiaan ja oli erittäin mielenkiintoista. Ajattelin nyt käydä Kuurina menkkojen aikaan ns puhdistavassa hoidossa ja sitten juuri ennen ovulaatiota, kaikki keinothan on sallittuja vauvaa toivoessa, vai mitä?
Mukavaa vappua ja tsemppiä kaikille!
 
Onnea @Nemily 😍🧡

@Wintersun hyvä tietää et saattaa johtua oviksesta. Vielä ei oo kipuilua tuntunut, mut veikkasin muutenkin et menee kyllä huomiseen ovis. Ja eilen tehty liuska näytti kyllä viivoja, mut ei vielä selvää plussaa.

Haastavasta viikosta huolimatta ollaan mun mielestä saatu tosi hyvin talletteluja tehty, eilinen oli ainoo kun jäi välistä. Mä oon usein testaillut iltasin ovista ja ei välttämättä oo 4h pidätystä, lähempänä 2 tuntia.
 
  • Tykkää
Reactions: Nemily
Onnea @Nemily ❤

Kysymys teille, jotka tikutatte JA tunnette oviksen: onko kivut yleensä ennen, jälkeen vai ovispäivänä? Ite oon jotenki ajatellu että ne ois ennen sitä, mutta jostain sitten luin että voiski olla vasta ovista seuraavana päivänä.

Ja kaikista puheistani huolimatta piinailen täällä, koska tissit on ollu ihan hirveän kipeät ja nyt iski joku outo mahakipu. Oviksen laskennasta riippuen nyt olis dpo 5-7 ja suojaamatonta seksiä oli dpo -4--6 eli hyvin teoreettinen mahollisuus raskauteen olis. Tai sitte mahakipu johtuu vaan liiasta simasta... vaikka tuntuu kyllä selvästi siellä missä menkkakipukin
 
Paljon onnea @Nemily ! <3

Täällä pitäisi olla kp3, mutta jotenkin aivan kummalliset menkat. Alkoi kyllä kuten aina, mutta jäänyt tooodella niukaksi, yleensä menkat on runsaat. Ja kun sanon että niukat, niin todella tarkoitan lähes olematonta vuotoa. Toiveet normaalista kierrosta alkaa olla taas matalalla. Mikähän tässä on, kun ei kroppa toimi kuten ennen. Oon miettinyt sitäkin, pitäisikö koittaa ottaa asiaan jotenkin etäisyyttä, mutta miten sitä osaisi?? Vauva kuitenkin paljon mielessä ja toiveissa.
 
  • Tykkää
Reactions: Nemily
Onnea @Nemily

Kysymys teille, jotka tikutatte JA tunnette oviksen: onko kivut yleensä ennen, jälkeen vai ovispäivänä? Ite oon jotenki ajatellu että ne ois ennen sitä, mutta jostain sitten luin että voiski olla vasta ovista seuraavana päivänä.

Ja kaikista puheistani huolimatta piinailen täällä, koska tissit on ollu ihan hirveän kipeät ja nyt iski joku outo mahakipu. Oviksen laskennasta riippuen nyt olis dpo 5-7 ja suojaamatonta seksiä oli dpo -4--6 eli hyvin teoreettinen mahollisuus raskauteen olis. Tai sitte mahakipu johtuu vaan liiasta simasta... vaikka tuntuu kyllä selvästi siellä missä menkkakipukin
Mä saan lh huipun sillon kun tunnen kivut. Samoin kun oli hymynaama testit käytössä niin sillon vaan tuli hymy. Mulla siis ovis luultavasti sillon kun kivut tulee 🤔
 
vierailija
Taustaillut olen palstalla. Pakko avautua kun harmittaa niin älyttömästi. Vauva olisi toiveissa, mutta korona sekoitti kierron ihan täysin! "Välivuodot" alkoi lähes heti tartunnasta (siteessä tummanruskeaa ja kauhea määrä hyytymiä joka päivä) ja tätä kestänyt kohta 2kk. Yritä tässä nyt sitten vauvaa. :(
 
Onnea @Nemily

Kysymys teille, jotka tikutatte JA tunnette oviksen: onko kivut yleensä ennen, jälkeen vai ovispäivänä? Ite oon jotenki ajatellu että ne ois ennen sitä, mutta jostain sitten luin että voiski olla vasta ovista seuraavana päivänä.

Ja kaikista puheistani huolimatta piinailen täällä, koska tissit on ollu ihan hirveän kipeät ja nyt iski joku outo mahakipu. Oviksen laskennasta riippuen nyt olis dpo 5-7 ja suojaamatonta seksiä oli dpo -4--6 eli hyvin teoreettinen mahollisuus raskauteen olis. Tai sitte mahakipu johtuu vaan liiasta simasta... vaikka tuntuu kyllä selvästi siellä missä menkkakipukin
Musta tuntuu, että mulla on ennen ovista semmosta pientä jomotusta ollut toisinaan ja munarakkulan puhkeamisen (tjsp) tunnen repäisykipuna jommalla kummalla puolella. Tästä tuntuu olevan paljon mielipiteitä, mutta itse ainakin olen tuntenut oviksessa kipua. Silloin se olisi sinä päivänä kun munasolu lähtee liikkeelle.

Mulle on ollutvähän hepreaa kans noiden talletusten ajankohta, vaikka ovista olenkin tikuttanut. Ollaan oltu monesti liian myöhässä tai ajoissa. Tsemppiä!
 
Minä tein tänä aamuna elämäni ensimmäisen positiivisen raskaustestin Viime viikon lauantaista saakka olen jo vähän miettinyt, että voisiko nyt olla meidän vuoro. Oireina siis haalea vaaleanpunainen vuoto viikko ennen menkkoja, tykyttelevä paineentunne keskellä ala vatsaa ja rinnat ei kipeytyny oviksen jälkeen. Eilen yökin töissä kun puhalsin ilmapalloja.

Ollaan miehen kanssa ihan ihmeissään, tämä on kuitenkin ollut ihana mutta myös myrskyisä puoli vuotta. Kaikkia vippaskonsteja matkalla testattu, nyt ei ollut muuta kuin tikutettu ovis ja pre-seed -liukkaria. Ja vaan pari talletusta.

Nyt vaan toivon, että tyyppi pysyisi matkassa.
Hurjasti onnea ja tarrasukkia! ❤

Mulla kuukautiset alkoi heti kun olin kerennyt tehdä raskaustestin. Tietysti. No meillä oli kuitenkin torstaina ensimmäinen tapaaminen lääkärin kanssa lähetettä varten. Veri- ja virtsakokeissa ei tullut mitään poikkeavaa vastaan ja lääkäri lupasi tehdä lähetteen lapsettomuuspolille. Selvittely jatkukoon.
 
Onnea @Nemily

tuon taaperon kanssa ollut nyt välillä rankkaa kun uhma nostaa päätään ja kyllä niinä hetkinä miettii vaa, että miten sitä pärjää sitten kahden kanssa! Ehkä nämä on normaaleja ajatuksia?
Meidän taapero heräs eilen pitkästä aikaa klo 5 ja oli aivan poikki ja päikkäreihin asti vaan raivos ja itki eikä suostunu syömään niin todellakin mietin et miks v*tussa halutaan lisää lapsia, oli hermo kyllä niin loppu xD
 
Nauratti kyllä toi mies eilen ”ootko raskaana?” ”No en ku menkat alkaa tässä parin päivän päästä” ”aijaa, mut kiva et sul ei tuu sit menkkoi ku oot raskaana, mut haluutko enää sillon sit panna ku oot jo raskaana ja et voi tulla enää raskaaks” ja lopuks hän totes et haluu sit tehdä mun kans sen testin <3 ja siis en tiedä miks oli huolissaan et ei ois raskausaikana seksiä kun oli sitä viimekski :D
 
viiden äiti kuumeilee
Onnea @Nemily

tuon taaperon kanssa ollut nyt välillä rankkaa kun uhma nostaa päätään ja kyllä niinä hetkinä miettii vaa, että miten sitä pärjää sitten kahden kanssa! Ehkä nämä on normaaleja ajatuksia?
on normaaleja ajatuksia! Aina vauva muuttaa tilannetta, monesti paljon parempaan suuntaan vaikka hommaa on toki enemmän! Meilä isommat on aina ollut ihan ihastuksissaan vauvasta 😍
Oon mäkin miettinyt nyt viiden kanssa, kun arki on jo täyttä ja esiteinit kiukuttelee, että onko ihan hullua haaveilla vielä yhdestä. Mutta kokemuksesta tiedän kuinka paljon enemmän vauva antaa kuin ottaa 🥰
 
Täällä tänään puhdas nega.
Menkkojen pitäis tänään alkaa, flow ennustaa ne yleensä hyvin.
Mutta ei siis mitään, ei mitään oireita. Päänsärky alkaa aina päivää ennen, mutta toistaiseksi oon vielä säästynyt siltä.

Valmistautuminen uuteen kiertoon alkakoon..
 
@Tähti123 täysin normaaleja ajatuksia, mitä käy läpi haasteellista tilanteissa taaperon kanssa.
Näiden ajatusten lisäksi olen alkanut miettimään, kuinka kivasti toisaalta asiat ovat ja kuinka helppoa arki on, kun lapsi kasvaa koko ajan, ja kuinka ihanaa meillä on näin kolmihenkisenä perheenä. Tämä ajatustyö on pehmentämään sitä pettymystä, jos toista lasta ei meille suoda. Ei kuitenkaan olla vielä luovuttamassa ja luopumassa yrityksestä!
 
Täällä myös herää välillä vaikeampia aikoina ajatuksia miksi ihmeessä halutaan tähän vielä viides lapsi ja helpompina aikoina sitä sitten ajattelee, että näin on tosi mukavasti, mutta silti sitä vaan toivoo. Eipä sitä lapsen kaipuu tunnetta järjellä pystykään selittämään.
Vanhin (8v) lapsi pari päivää sitten puhui, että "sitten kun meillä on taas vauva niin.. " ei tuo tiedä yrityksestä mitään, on hänelle siis ilmeisesti täysin normaalia, että lapsia vaan tulee lisää. Hänelle kyllä sitten varmuuden vuoksi sanottiin, ettei meille taida enää vauvoja tulla, niin totesi että näin sanottiin viimeksikin ja silti tuli neljäs.
 
  • Tykkää
Reactions: Tähti123
❤❤ @Nemily onnea täältäkin plussasta ja muille puhtia uuteen kiertoon!

Täällä migreenin käynnistämä kp 25/23-25 eli toinen pidempi kierto putkeen ja ihan perinteiset kuukautiskivut vaivaa. Tässä kierrossa meni tallettelut kyllä hyvin, mutta ei missään vaiheessa herännyt toivoa. Yksi kevyempi kierto väliin sopii kyllä. Päivitellään kiertopäivää kun vuoto alkaa. Ilmeisen monella tiputtelee alkuun, mutta mulla on aina ollut valitettavasti all-in sit kun alkaa. Eipä jää yleensä epäselväksi kp1 😂
 
  • Tykkää
Reactions: Nemily

Yhteistyössä