Haaveena vauva 2023

@Tiutau13 milloin sulla on seuraava hoitokierros

Foolihaposta mulla se menee automaattisesti vahvassa B-vitamiinilisässä. Sitä aloin käyttämään jo aikoja sitten, vaikkei yritys vielä ollut ajakohtainen. 3kk ennen yrityksen alkua tosiaan suosittelevat kun solujen uudistumisessa menee suurinpiirtein sen verran aikaa



No onpas kurja tilanne!

@Fazeriina82 Tsemppiä teidän pitkällä tiellä

@Mirkkuli26 nuo ei estä ovulaatiota (muistaakseni vaikuttaa limakalvoon ja siihen limaan ettei Siittiöt pääse etenemään..) joten pitäisi suht nopeasti kierto palautua. Toki jokainen on yksilö toivottavasti sinulla palautuu nopeasti!

@Millis86 ei satunnaisella ibuprofeenin käytöllä varmasti ole haittaa, joten älä vielä heitä hanskoja tiskiin tämän kierron suhteen! Muistaakseni (en nyt jaksa etsiä lähteitä) saattaa vaikuttaa limakalvon kasvuun(kiinnittymiseen?) , mutten usko nyt yhden pillerin hirveästi häiritsevän.
Meinaakohan se sitä ettei oo odotettavissa mitään ”tyhjennysvuotoakaan”?

Mikäs muuten on teidän tilanne, onko yritystä kiikarissa? Muistelisin, että oot puhunut terveyshuolista, ovatko ne selvinneet? Jos saa udella:)
 
Se varmaan riippuu, onko ollut menkat pillereistä huolimatta (usein kai ne monilla jää pois). Syötiinkö näitä ilman taukoja?
Mulla itselläni oli yhdistelmät aikoinaan ja ne kun lopetin liuskan viimeiseen pilleriin ja tuli vuoto niin kierto alkoi pyörimään normaalisti.

Terveysongelmat oli kaikeksi onneksi ilmeisesti vaan hormonihäiriöitä.. Ei siis vakavaa kaiketi. Varsinaisesta yrityksen aloituksesta ei vielä tarkkaa tietoa.. Tässä keväällä ilmeisesti
Joo ilman taukoa! Ja mulla menkat joka kuukausi.
Kiva kuulla, että selvinnyt ja mitä ilmeisimmin parhainpäin :giggle:
 
Eli vaikuttaisi sun kannalta hyvältä et kierto on pysynyt! Oliko sulla tarkoitus vielä kauan syödä niitä?
Noo alunperin oon laskenu et vika pilleri ois 30.5. Mutta tän hetkisten flo tietojen mukaan ovis olis n. 16.5. Ni voisin tuon oviksen jälkeen lopettaa pillerit ni saa kroppa olla vähän kauemmin ilman pillereitä :) ja edelleen tän hetkisen datan mukaan kesäkuun ovis osuis n. 9.6. Joka olis kyllä hyvä kun meillä alkaa 6.6. loma ni ainakin pääsis sekstailemaan eikä tarvii miettiä miten miehen vuorot menee :sneaky:
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
Milkkkis
Moikka!
Ajattelin kysyä täältä kun ketjua seurailen, onko muilla kokemusta että ovulaatiotesti näyttäisi vahvaa plussaa vain muutama päivä ennen oletettujen kuukautisten alkua? Kp21-22 vahvat plussat ja kp25 pitäisi kuukautiset alkaa 🤔 apteekin ovulaatiotesteillä testattu.
 
VAUVA 2023

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

19.4.2022 Tiistai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

@SandraB 10/2020 2. (1. yhteinen)
@Sipiriina 1/2021 1.
@Owlet 2/2021 2.
@Saaga86 6/2021 2.
@Laurenzia 7/2021 2.
@Millis86 7/2021 1.
@Tibitii 7/2021 2.
@K3rttuli 8/2021 1.
@mimmi92 10/2021 5.
@Eadni1992 10/2021 1.
@Nemily 10/2021 1.
@Lumihiutale_ 11/2021 4.
@tätimoonika 11/2021 7.
@Selis 11/2021 4. (miehen 1.)
@senya 12/2021 2. lapsi (miehen 1.)
@Kirahvi-Koo 12/2021 2. lapsi
@Floralan ★ 1/2022 ★ 1.
@_pähkinätimantti_ ★ 1/2022 ★ 3. (1. yhteinen)
@Marilainen 2/2021 2. lapsi
@Mamiks 2/2022 4.
@3milia 3/2022 2.
@Yksinmatkassa 3/2022 2.
@Siikli 3/2022 4.
@vauvakuume7 3/2022 7.
@minipätkis 3/2022 1.
@Unikko29 4/2022 1.
@Meimierika 4/2022 1.
@Hopeanopea 5/2022 1.
@Mirkkuli26 5/2022 2.
@nobelius 5/2022 4. (2 yhteinen)

★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★
@vauvakuume7 kp 41/?
@senya kp 32/28-30
@mimmi92 kp 28/26-32
@Marilainen kp 24/30-31
@Lumihiutale_ kp 22/27
@K3rttuli kp 21/28-35
@Kirahvi-Koo kp 19/30
@Nemily kp 18/29
@nobelius kp 16/28-30
@_pähkinätimantti_ kp 16/28-30
@Eadni1992 kp 14/26-28
@tätimoonika kp 11/25-29
@3milia kp 10/27-28
@Mamiks kp 8/24-28
@Meimierika kp 7/27-31
@Selis kp 4/28
@Yksinmatkassa kp 4/32
@Laurenzia kp 3/31
@Hopeanopea kp 2/30

★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Nimi ★ DPO

@mimmi92 DPO 9
@Marilainen DPO 6
@vauvakuume7 DPO 2
@_pähkinätimantti_ DPO 2
@Kirahvi-Koo DPO 0
@Sipiriina DPO 0

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@jemppu123 11/2021 ★ 2. ★ 4/2022
@Neeppu 11/2021 2. 4/2022
@Mimerkki 6/2021 3. (1. yhteinen) 4/2022
 
Viimeksi muokattu:
Mä päivittelin huomiselle jo listan.

Ja laitoin itseni kiertopäivä listalle! Tää kierto olikin yllättäen 28 päivää (normaalisti 29 - 31), joten yk 1 alkakoon :) ! Ei haitannut yhtään, vaikka menkat alkoikin pari päivää etuajassa ;) . Kerrankin mä ja kroppa oltiin samaa mieltä jostakin. Vähän mietityttää, että menkat on mun mielestä tosi niukat.. Totuin kuparikierrukan aikana super runsaisiin menkkoihin ja nää on niin niukat, että heti pohdin, että onkohan kaikki ok.. Mut ilmeisesti menkat niukkenee iän myötä vähitellen? Murehdin sitten enemmän, jos yrittämisessä kestää. Nyt vaan innoissaan siitä, että vihdoin kaikkien vuosien haaveluiden jälkeen pääsee oikeasti yrittämään!

Tein muuten listaan sellaisen muokkauksen, että poistin plussanneet tuosta ekasta "yrittäjät" listasta. Ajattelin, että näin näkyy selvemmin, ketkä yrittävät ja ketkä ovat plussanneet. Toivottavasti ok muutos :) .
 
Lista näyttää hyvältä, kun ei samat nimet ole kaikkialla. Eli noin hyvä, että plussanneet vaan siellä plussaus kohdassa, kun siinä näkyy kuitenkin samat tiedot. :)

Menkkamaiset olot jatkuu täällä, mutta eipä kuitenkaan näy. Kauankohan tällä kertaa menee.. Tuli myös korona-altistuminen loppu viikosta. Multa pääsee kyllä itku jos sen taas saan ja taas kierto monta kuukautta tauolla. Ei tälleen mitään vauvaa kannata edes toivoa. Toivottavasti vielä vastustuskyky riittäisi eikä tulisi koronaa.
 
@Hopeanopea On hyvä muutos! Selkeyttää listaa☺ Ja jee, jännät paikat siellä, kun yritys alkaa!😍

Mä en tiiä olisko mulla ovis jo lähellä. Ainakin tuntuu, et vv alkaa olla sellaista kananmunamaista jo! Vaikka vasta kp10. Mut toisaalta mulla on nyt ollut ehkä vähän sillein, et kierrot vaihtelee et joka toinen vähän lyhyempi ja joka toinen vähän pidempi ja tää ois taas lyhyt, et voihan se olla. ☺
 
Tänään dpo 6. Pääsiäinen meni vatsataudin parissa... Voin kertoa, että ei tullut talleteltua :D Vaikka raskauden kannalta sillä nyt ei merkitystä ollutkaan. Vähän harmittaa, kun pääsiäisen aikana ajatuksissa kävi aika monesti se, että haluanko/halutaanko sittenkään toista lasta ja mietin, et alkaispa menkat ja pääsis sit uuteen kiertoon niin sais pohtia vielä asiaa... Tulee huono omatunto niistä ajatuksista vaikka ne vaan hetkellisiä onkin. Ja tiedän, että nyt tilanne vaikutti siihen valtavasti ja se, että kaikki kivat suunnitelmat mitä oltiin odotettu sai kuopata mennen tullen :(
 
@senya onpa ikävää, jos kierto venyy :/ . Ootko testannut uudestaan, kun etkös se ollut juuri sinä, jolla viimeksi näkyi plussa vasta kun menkat jo runsaasti myöhässä? Mietin, että olisko vielä mahdollisuus plussaan siellä..? Tsemppiä joka tapauksessa!
 
Moips kaikille! Oon jo pidemmän aikaa haaveillut taustalla 2022 keskustelussa,jos vihdoin uskaltautuisi messiin :)
Viime syksynä mies näytti vihdoin vihreää valoa vauvan tulolle🥰 Tositoimiin päästy vasta tämän vuoden puolella.

01/2022 /3.lapsi (1.yhteinen) kp 28-30
Ovis tikutettu, talleteltu on. Samoilla päivillä mennään kuin @vauvakuume7 eli dpo 2. (Kp 16)

Mutta mahtavaa liittyä joukkoon mahtavaan, toivottavasti vuosi 2023 on se meidän😊
 
Aiemmin oli puhetta foolihaposta. Oon syönyt mama vitamiineja koko yrityksen, välillä pelkkää foolihappoa. Esikoista yrittäessä söin myös aikalailla koko yrityksen äitiys vitamiineja, eli sen melkein 2 ja puoli vuotta ennen plussaa 😅 ja tietenkin silloin raskausaikana ja sen jälkeen jonkin aikaa.

Ja sain vihdoin varattua ajan lääkärille, jotta saataisiin lähete 🥳
 
Mulla lähti vitamiinit kyllä käsistä.. Tai siltä tuntuu :D . Syön D vitamiinia (50 mg), rauta + C (100 mg + 60 mg), folaatti (400mg), vahva vehnänalkioöljy ja nyt vikana karpalo + maitohappo kapselit. Mutta kaikkiin noihin on syy, joskin en kyllä enää ihan muista miksi aloitin ton vehnänalkioöljyn :D . Taisi olla, kun iho alkoi kuivumaan ja hilseilemään ja sisko uskoo, että hänellä pysyy iho hyvänä tuon ansiosta.
 
  • Tykkää
Reactions: Fazeriina82
Mulla lähti vitamiinit kyllä käsistä.. Tai siltä tuntuu . Syön D vitamiinia (50 mg), rauta + C (100 mg + 60 mg), folaatti (400mg), vahva vehnänalkioöljy ja nyt vikana karpalo + maitohappo kapselit. Mutta kaikkiin noihin on syy, joskin en kyllä enää ihan muista miksi aloitin ton vehnänalkioöljyn . Taisi olla, kun iho alkoi kuivumaan ja hilseilemään ja sisko uskoo, että hänellä pysyy iho hyvänä tuon ansiosta.
Vehnänalkioöljyä oon nähnyt monien ottavan avuksi raskautumiseen. Mulla sitä on gelee royalessa myös. En kehtaa edes sanoa kuinka montaa itse otan tällä hetkellä 😅
 
  • Tykkää
Reactions: Fazeriina82
Mulle voi muuten päivittää huomiselle dpo 6.

Toki mulla alkoi taas eilen illalla niukka tiputtelu, vaikka teroluteja juuri tuohon tiputteluun syön😞 saa nähdä oliko tääkin kierto sitten tässä..

Mutta vitamiineista, itsekin olen syönyt koko yritysajan eli loppukesästä mama vitamiineja sekä lisäksi omega 3:sta, rautaa ja d-vitamiinia. Tiedä sitten onko noista kaikista mitään hyötyä😅
 
Mä söin edellistä yrittäessä ihan hirveesti eri pillereitä, monivitamiinia, Deetä, Beetä, Eetä, macaa, foolihappoa, omega3, olikohan muuta. Mulla oli kierukan jäljiltä liian lyhyt luteaalivaihe ja jollaki noista se sitten korjaantu, en enää muista mitä sen avuks piti syödä. :D

Nyt menee "vaan" monivitamiini, Dee ja foolihappo.
 

Yhteistyössä