Haaveena vauva 2023

Tsemppiä huomiseen aukiolotutkimukseen @Sipiriina 😊! Ja jostain myös joskus lukenut, että aukiolotutkimus itsessään voi nostaa raskauden mahdollisuuksia!

Toivottavasti huomenna on ovis + @Wintersun ❤.

Mun täytyy sanoa, että vähän järkytyin toista vauvapalstaa selatessa. Siellä oltiin närkästyneitä, kun eräs kuumeilija intoili plussasta vaikka lähtötilanne ei optimaalinen (ikää, pitkä yritys, alhainen amh). En ymmärrä miten joku voi ärsyyntyä siitä, että toinen on innoissaan ja haluaa uskoa, että kaikki menee hyvin.. Onneksi täällä on niin tsemppaava henki ja ihmiset mukavia toisilleen ❤! Ja jos joku sanominen ärsyttäisikin niin toki saa laittaa yksityisviestiä 🤗. Selvästi järkytyin kun oon täällä into piukeena ja toisessa todellisuudessa kuumeilijoille ärsyynnytään siitä, että he suunnittelevat sittenkin säästävänsä esikoisen vaatteet😅. Ehkä palstoillakin on sit omat kuplansa (joskin yleensä musta kaikkialla ihmiset haluaa kyllä tsempata toisiaan).
 
Viimeksi muokattu:
Mun limoista jos pitäs jotain päätellä niin en ovuloi ikinä.
Tää limajuttu nyt mietityttää. Tein positiivisen ovulaatiotestin, mutta suurin limavaihe oli tuossa vaiheessa juuri ohitse. Luulin, että kuivumisen vaiheessa ovis on jo ohitse eli positiivisen ois pitänyt tulla aiemmin.. 🤔 Sovelluksen mukaan ovis on vasta tänään ja eilen oli jo "kuivapäivä." Luulen, että oli siis liian myöhäistä tallettelujen suhteen. Toisaalta aiemmin nuo ennen ovista olleet yrittelyt ei oo tärpänneet niin annetaan tälle myöhäiselle nyt mahkut kans! 😅

Vai näyttääköhän se fiksu digitesti aina ensin negan ja sit vasta positiivisen? Muuten jotenkin tosi paljon epäilen testitulosta..🤔
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeanopea
Tää limajuttu nyt mietityttää. Tein positiivisen ovulaatiotestin, mutta suurin limavaihe oli tuossa vaiheessa juuri ohitse. Luulin, että kuivumisen vaiheessa ovis on jo ohitse eli positiivisen ois pitänyt tulla aiemmin.. 🤔 Sovelluksen mukaan ovis on vasta tänään ja eilen oli jo "kuivapäivä." Luulen, että oli siis liian myöhäistä tallettelujen suhteen. Toisaalta aiemmin nuo ennen ovista olleet yrittelyt ei oo tärpänneet niin annetaan tälle myöhäiselle nyt mahkut kans! 😅

Vai näyttääköhän se fiksu digitesti aina ensin negan ja sit vasta positiivisen? Muuten jotenkin tosi paljon epäilen testitulosta..🤔
Mäkin mietin eilisen tuota limajuttua, mulla ei tosiaan voi ovulaatiota päätellä limoista koska sitä ei juurikaan ole, eikö ovulaatio tunnu kipuina tai millään lailla.. silti 4 lasta siunaantunut toki pitkillä yrityksillä, että useamman vuoden on saanut yrittää. Tässäkin kierrossa ei mitään limoja, ja ovulaatio testiin plussan sain.. 🤔
 
Ja mietin sellaistakin, että voiko jotenkin olla, että keho "tietää" hedelmällisimmät päivät ja limat ajoittuu siihen? Kun itsellä ne oviskivut tulee aika nopeasti sen plussan jälkeen ja jos se tarkoittaa ovista niin plussapäivä voisi olla jo myöhässä (tai ei niin otollinen). Mut sit toisilla ovikseen menee vielä useampi päivä lh huipusta. Mene ja tiedä :D . Siihen on varmaan syynsä, kun viralliset tahot suosittaa säännöllistä seksiä ennen kaikkea 😁
 
Onpa kiva lukea näistä ovulaatiojutuista, ettei ne menekkään kaikilla niinkuin kirjassa lukee. 😁

Mites, nouseeko ne lämmöt aina oviksen jälkeen? Oon nyt seuraillut aamulämpöä, eilen jo nousi 36.3, mutta tänään olikin taas 36.0. eli ovulaatiota ei ole tapahtunut? 😑
 
@vauvakuume7 kuinka tarkkaan mittaat lämmöt :)? Kysyn lähinnä, että olen ymmärtänyt, että aika "oppikirjan mukaan" pitää mittailla, että ne antaa luotettavan tuloksen. Tyyliin samaan aikaan, heti herättyä ennen kuin tekee mitään, ei saisi liikoja olla häiriötekijöitä (samaan aikaan nukkumaan, alkoholi, lääkkeet, jopa melatoniini vaikuttaa). Ja se lämmönnousu voi kaiketi olla aika maltillista (tyyliin 0,2 joillakin).

Lähinnä, että en vielä huolestuisi 🤗. Ja voihan yksittäinen kierto olla ilman ovulaatiota, mutta en tiedä kuinka helppo se on itse varmaksi todeta. Itse ajattelin, että jos yritys pitkittyy niin sit voisin käydä ovulaation varmistaa gynellä / labrasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
@Hopeanopea mulla on siis kierto ihan hukassa syyskuisen synnytyksen jäljiltä,. Tunsin vaan tosi selvästi oviskivut, joiden mukaan tässä mennään. 😅

Mittaan suusta lämmön heti herätessä. Toki yöllä tulee heräilyjä, kun nuorin välillä käy maidolla ja 3v härvää vieressä myös. 🙈
Tänään aamulla nukahdin mittari suussa ja kerkisin siinä puolen minuutin aikana jopa näkemään unta, että en muistanut mitata lämpöä ollenkaan, kunnes heräsin mittarin piippaukseen. 😂
 
Onnea @Kirahvi-Koo ja muut plussanneet!! 😍 Tulin vain huutelemaan että uus kierto lähti optimaalisesti käyntiin kierron ollen tasainen 30päivää 😄 en saa ovistesteillä ovista kiinni vaikka progesteronikokeen mukaan ovuloin niin helpompi ajoittaa elokuun inssi jos kierto pysyy säännöllisenä 😀 enää yhdet menkat tulematta ja SEN JÄLKEISISTÄ klinikalle soittoa että inssihommia kiitos!😂 kesähän on siinä kohtaa jo käytännössä ohi, mutta näen vain edessä siintävät hoidot ja raskaustoiveen 😅
 
Dpo 8.
Miten nämä päivät voikaan MADELLA 🥱🤣
Testailusta, mä viime kierrossa testailin aivan liikaa ja aivan liian aikaisin. Mut silti, vaikka miten lupasin, noi testit polttelee jo nyt kaapissa 😱 mihin himotestaaja karvoistaan pääsisi 🤣 mut maanantaihin pitäisi malttaa 😱
Oviksesta, mulla ei joka kierrossa selkeitä limoja ole lainkaan, mutta kivut on kyllä enemmän kuin selkeät. Ovistestin näyttäessä plussaa seuraavana päivänä oli kivutkin. Itseasiassa tässä kierrossa sain elämäni ekan selkeän plussan ovistestiin, enkä jatkossa osta muuta kuin pregcheckin liuskoja. 😊
Ainiin ja kiitos @Wintersun aikaisemmista tsempeistä! ❤
On jotenkin tosi kökkö puhelimella selata kaikki kenelle haluaisi kommentoida 😕
 
Varmasti ne aikaset limat ja olot on vaan luonnon keino varmistaa, että siittiöitä on odottamassa kun munasolu irtoaa. Eri asia sitten miten miehen siittiöt pysyy elinvoimaisina... Mulla oli ovis kp 12, mutta ois hyvin voinut luulla, että oli jo aiemmin. Tosin oli se valkovuoto vielä sitkeämpää munanvalkuaista ja vähemmän vetistä sit vasta oviksessa.
 
Heippa! En tiedä onko ihan oikea ryhmä, mutta kysyn kuitenkin jos joku osais vastata. Ei olla yritetty lasta, mutta eilen kp 27/28 mua oksetti kaikki hajut ihan kuin raskaana ollessa ja tein ovulaatiotestin, kun on sanottu, että se voi antaa viitteitä onko raskaana vai ei. Mulla ei ollu raskaustestiä enkä pariin päivään sellaista saa haettua.
kaapista löytyi yksi ovistesti ja siihen tuli plussa, tasavahvat viivat.

voiko olla, että antaa plussan ihan muustakin syystä kuin raskaudesta? Kuinka todennäköistä olisi, että se tarkoittaa raskautta?

Tässä vielä kuva:

 
Se digi toimii ovisplussan kanssa just niinkuin pitää että voi tulla vaikka heti ekana pysyvä hymy jos on ovisplussa. Estroa mitatessa antaa aina ensin negan.

Testasitko noiden limojen aikana testeillä?
Keskiviikkona oli paljon limaa ja testasin negan. Eilen aamulla positiivinen ja aika kuivahkoa. Oon aiemminkin perinteisillä testeillä ja digillä limaisina päivinä testannut negaa. Tänään myös alavatsaa kiristelee - vasemmalla puolella lonkkaluun kohdalla erityisesti tuntemuksia. En tiedä liittyykö ovikseen vaiko ei! Kiinnostava aihe kyllä - erittäin kiva lukea muiden kokemuksia! 😁
 
@Kyfitsy moni tuntuu saavan ovistestillä plussaa just ennen menkkoja. Näkyy kaikissa "plussa vai ei ketjuissa", kun ihmiset syystä tai toisesta testaa ovistikuilla just ennen menkkoja. Raskaustestiä kehiin vaan kun sellaisen saat käsiisi :) . Mulla perus PMS oireet aiheuttaa pahoinvointia.
 
  • Tykkää
Reactions: Kyfitsy
Heips! Täällä yk 1 menossa, dpo 5 tänään. Ovis oli viime sunnuntaina. Eilen illalla ja tänään ollut selkeitä nippailuja/hentoja kipuja vasemmalla alamahassa👌🏻

Valkovuodosta mietin sellaista, että onko alkuraskaudessa mahdollisesti niin,että valkovuoto lisääntyy heti ovulaation jälkeen. On nimettäin nyt tosi runsas valkovuoto, semmoinen voidemainen 🤔
 
@Kyfitsy moni tuntuu saavan ovistestillä plussaa just ennen menkkoja. Näkyy kaikissa "plussa vai ei ketjuissa", kun ihmiset syystä tai toisesta testaa ovistikuilla just ennen menkkoja. Raskaustestiä kehiin vaan kun sellaisen saat käsiisi . Mulla perus PMS oireet aiheuttaa pahoinvointia.
yritin katella noista ryhmistä, mut en oikeen löytäny vastausta. Täytyy odotella, että saa raskaustestin. Jotenkin vaan stressaavaa odotella 😅

Mulla ei oo normaalisti ennen menkkoja mitään tuntemuksia. Korkeintaan menkkamaista jomottelua, mutta sekin ollut mulla myös raskausoire ennen plussaa, että tiedäppä aina näistä oireista kumpaa on😁
 
Heips! Täällä yk 1 menossa, dpo 5 tänään. Ovis oli viime sunnuntaina. Eilen illalla ja tänään ollut selkeitä nippailuja/hentoja kipuja vasemmalla alamahassa👌🏻

Valkovuodosta mietin sellaista, että onko alkuraskaudessa mahdollisesti niin,että valkovuoto lisääntyy heti ovulaation jälkeen. On nimettäin nyt tosi runsas valkovuoto, semmoinen voidemainen 🤔
Mulla tnä dpo5 ja mietin samaa, kun normaalia paljon enemmän ollut voidemaista valkovuotoa. Toivottavasti tarkoittaa hyvää! Milloin ajattelit testata?
 

Yhteistyössä