Haaveena vauva 2023

Ainiin mähän syön muuten sitä teroluttia et sehän varmaan voi kans tehdä oiretta jos toista 🤷 ei välttämättä pitäisi nii analysoida, mut mulla on liian rauhallista selkeästi töissä 😅

Halusin kuitenkin tulla kertoo unesta jonka näin viime yönä. Esikoisen tärppikierrossa näin samanlaisen. Näin siis unta että olisin hereillä. Siitä tiedän et se oli unta oli et makkarin ovi oli unessa auki. Herätessä kiinni. Vaimo oli jo lähtenyt töihin joten tää ei voi liittyä siihenkään. Näin tosiaan unta et olin hereillä ja yritin nukahtaa. Mut sit kuulin unessa Ns. Unen ja valveen rajamailla et joku liikkuu hiljaa meidän keittiössä ja tulee makkariin sit tunsin sellai viileän käden kädelläni joka silitti nopeasti ja sanoi sit kuiskaten "äiti mä tulin nyt" 😭♥

Mulla on kyl välillä hyvä mielikuvitus, mut oli herätessä aika vaikuttunut oli tästä unesta. Varsinkin ku törmäsin somessa sellai "pregnancy affirmaatioon" minkä tarkoituksena oli jutella sille tulevalle vauvalle, joka ei oo edes tärpännyt ja sanoa sille et sitä odotetaan ja rakastetaan ja et hän saa tulla sit ku on siihen valmis. ( Ja siis muistan ajatelleeni tätä kerran pari silloin ku joskus alkukierrossa siihen törmäsin, mut ei oo enää pariin viikkoon edes pyörinyt mielessä. Siksi se tuntui nii jotenki vaikuttavalle kokemukselle.). Tää voi toki olla ihan huuhaata ja turhaa toiveajattelua tässä hetkessä, mut toi ainakin vähän toivoa tähän päivään 😅♥

vierailija
Mua arveluttaa että lääkäri määräsi taas irrotus piikin liian aikasin jo huomenna vaikka oli vasta 12mm keskiviikon ultrassa, en sitten tiedä voiko kasvaa nopeammin piikin voimasta mutta itse olisin jatkanut niitä vielä koko viikonlopun kun normaalisti ovis olisi vasta ensi viikolla mutta pakkohan se on toimia ohjeen mukaan mutta terolutia en kyllä aloita heti sunnuntaina, en usko että ovis välttämättä edes on tapahtunut vielä eikä siitä terolutista taida olla hyötyä jään ennen kiinnitymis vaihetta.
Stressitasot taas nousussa
Sulla ke 12mm, niin to 14, pe 16 ja la 18 ja pistät irrotuspiikin jolloin kasvaa vielä sen ~36h eli olis n. 20mm irtoessaan, eli kypsä. Irrotuspiikin irrottaa munasolun, eli ovis tapahtuu.
Terolut aloitetaan dpo 2-3 se tukee keltarauhasen toimintaa ei kiinnittymistä. Kannattaa ihan ohjeen mukaan mennä, ne lääkärit on kuitenkin ammattilaisia.

• Tykkää
Reactions: minttuni
VAUVA 2023

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@~SeaWind 4/2015 1.
@Mamtobe 3/2020 1.
@SandraB 10/2020 2. (1. yhteinen)
@Sipiriina 1/2021 1.
@Saaga86 6/2021 2.
@Mimerkki 6/21 3. ★ kkm x 2
@Laurenzia 7/2021 2.
@Millis86 7/2021 1.
@Tibitii 7/2021 2.
@K3rttuli 8/2021 1.
@Mimmimami 8/2021 5.
@Hellu__ 9/2021 2.
@jekkis87 9/2021 3.
@mimmi92 10/2021 5.
@Eadni1992 10/2021 1.
@tätimoonika 11/2021 7.
@Selis★ 11/2021 ★4.
@_pähkinätimantti_ ★ 1/2022 ★ 3. (1. yhteinen)
@Niisq ★ 1/2022 ★ 1.
@Mamiks 2/2022 4.
@Yksinmatkassa 3/2022 2.
@minipätkis 3/2022 1.
@Jossu_95 3/2022 2.
@Salasauma 3/2022 2.
@Unikko29 4/2022 1.
@Wintersun 4/2022 PAS tulossa
@Earhart 4/2022 2.
@Mammuzka 4/2022 1.yhteinen
@nobelius 5/2022 4. (2 yhteinen)
@JellyBee 5/2022 2. (1. yhteinen)
@Poiski 5/2022 1.
@tiipanen ★ 5/2022 ★ 1.
@Kvize 5/2022 1.
@Emzy 5/2022 1.
@eeveon 6/2022 2.
@Sanelma_ 6/2022 1.
@minttuni 6/2022 2.
@Kuumeilija40 7/2022 3.
@Milaas 7/2022 1.
@Kiemura ★ 7/2022 2.
@Rönsyleinikki 7/2022 5.
@peanut_butter 7/2022 2.
@Rasberry_jam 7/2022 1.
@ansi91 7/2022 2.
@Tiukuna 8/2022 2.
@helmikorvakoru 8/2022 2.
@KKatariina 8/2022 2.
@Tiutau13 8/2022 jatkuu
@vauvakuume78/2022 7.
@jempppis 8/2022 4.
@Nokare 8/2022 2.

★★★★★★★★★★★★★★★★

19.8.2022 Perjantai

Nimi ★ Kiertopäivä ★

@~SeaWind KP 40/29-31
@Quesadilla kp 35/30
@Eadni1992 kp 30/26-28
@Kiemura kp 29/28-31
@nobelius kp 27/28-30
@Mammuzka Kp 27/??
@Salasauma kp 26/25
@Tiutau13 kp 25/28-31
@Milaas 24/27
@Tiukuna 24/28-30
@Niisq kp 22/25
@Mamiks kp 21/24-28
@Sanelma_ kp 20/28
@Jossu_95 kp 19/28-30
@Poiski kp 17/36-39
@tätimoonika kp 15/29-31
@peanut_butter kp 13/28-30
@Earhart kp 12/28-30
@vauvakuume7 kp 11/28
@Selis kp 9/28
@Sipiriina kp 8/25
@eeveon kp 6/32
@Mirkkuli26 kp 5/22-25
@Laurenzia kp 3/31
@Millis86 kp 1/28

★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Nimi ★ DPO

@Tiutau13 DPO 13
@nobelius DPO 13
@Mammuzka DPO 13
@liebling DPO 11
@Milaas DPO 9
@Niisq DPO 9
@Mamiks DPO 8
@Sanelma DPO 8
@Tiukuna DPO 7
@Kiemura DPO 7
@ansi91 DPO 7
@Jossu_95 DPO 3
@tätimoonika DPO 2
@peanut_butter DPO 1
@Earhart DPO 0

★★★★★★★★★★★★★★★★★
★★★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3

@jemppu123 11/21 ★ 2. ★ 4/22
@Neeppu 11/21 2. 4/22
@Lumihiutale_ 11/21 4. 4/22
@Nemily 10/21 1. 4/22
@senya 12/21 2. 5/22
@3milia 3/22 2. 5/22
@Siikli 4/22 4. 5/22
@Tähti123 3/22 2. 5/22
@Keltasahrami 5/22 2. 5/22
@jjanni 2/22 2. 5/22
@Marilainen 2/22 2. 5/22
@Mirkkuli26 5/22 2. 5/22 kkm 8+6
@Kirahvi-Koo 12/21 2. 6/22
@Kyfi 1/21 5. 6/22
@Mmohini 5/22 2. 6/22
@VeijariLaama 7/21 1. 6/22
@Oliivi3 4/22 4. 7/22
@Jenn-a 6/22 2. 7/22
@Hopeanopea 5/22 1. 7/22
@Maicy 4/22 4. 7/22
@Floralan 1/22 1. 7/22
@Owlet 2/21 2. 7/22
@Sentonen 4/22 2. 7/22
@Kvize 5/22 1. 7/22
@Quesadilla 7/22 1.8/22

Viimeksi muokattu:
Millä dpo:lla ootte Pregcheckin niillä normaaleilla liuskoilla saaneet plussaa? Muuta ei nyt oo jemmassa enkä lähde mitään herkempiä varta vasten ostamaan, mutta mietin että onko niiillä järkeä edes testata jos dpo10 haluais varuilta testata ennen juhlimaan lähtöä. Muuten en sinällään edes haluais testata, jos ei kuukautiset oo myöhässä. Toisaalta tuskin se pari viinilasillista lasta pilais, jos oliskin tietämättään ihan pikkusen raskaana.
Mulla tuli dpo 12 viime kemiallisessa.

Jännä muuten kun musta tuntuu että suurin osa syö täällä jotain tukilääkkeitä (mm. Letrozol, Terolut) mutta meidät laitettiin suoraan vaan inssiä odottamaan pistettävän kanssa. Olin ennen käyntiä silloin asennoitunut että varmaan ensin tulee jotain kevyempää mutta tietty päädyin heti suoraan ilman kipulääkkeitäkin aukiolotutkimukseen ja inssipaperit kouraan. Oli vähän puulla päähän lyöty olo. 😂

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja Niisq

Siinä olis tämän aamun ja dpo8. En erota mitään. Taidan ihan huvin ja urheilun vuoksi testata päivän toisesta pissasta vielä.
Ärsyttää kun mulla on taas se fiilis että olis tärpännyt. Varmaan kun tulee pientä juhlintaakohdulla, mutta on mulla ennenkin ollut.

Ja toinen korva lukossa taas. Kiva .

hahah, tuossa piti lukea juilintaa kohdUlla🤪

vierailija
Siinä olis tämän aamun ja dpo8. En erota mitään. Taidan ihan huvin ja urheilun vuoksi testata päivän toisesta pissasta vielä.
Ärsyttää kun mulla on taas se fiilis että olis tärpännyt. Varmaan kun tulee pientä juhlintaakohdulla, mutta on mulla ennenkin ollut.

Ja toinen korva lukossa taas. Kiva .

hahah, tuossa piti lukea juilintaa kohdUlla
Näyttää ihan vitivalkoselta. Toisaalta sulla vasta dpo8, ni voi hyvin vielä muuttua plussaksikin.😍 Testaisin parin päivän päästä uudestaan.🤗

@Mamiks mä niin tiedän tunteen. Mietin aina et tässä kierrossa en ajoissa testaa 😂. Sit ku alkaa olee aika käsillä niin sorrun 🙈. Plussatuulia sulle ✌🏻

Varailin tänään yksityiselle ajan tutkimuksiin. Runsaat vuodot ja jälkeenpäin tiputtelut ja muutenkin haluun tietää onko joku isompi vika vai miks kroppa ei tahdo toimii. Aika ens viikolle ja luultavasti ovulaation aikoihin ✌🏻. Sain ajan gynelle millä myös yli 20-vuoden kokemus lapsettomuushoidoissa, joten ehkä sieltä jotain apuja saadaan.

Dpo9 ja en malttanut olla testaamatta 😂 oli onestepin testi kyllä niin valkoinen kun voi olla, ei edes viivanpaikkaa. Ei pettymystä, koska arvelinkin ettei tällä päivällä mitään välttämättä näkyisikään.
Huomenna uusiksi ✌

Hei!
Oon tosiaan täällä käynyt välillä lueskelemassa - ja kirjoittelemassakin - silläaikaa kun olemme miehen kanssa odotellut sopivaa hetkeä vauvayrityksen aloittamiseen.
Kovasti on aaltoillut se olo, että koska olisi se oikea hetki, mutta kuitenkin on ollut paljon asia mielessä kummallakin koko ajan ja nyt viime viikkoina yhä enemmän ja enemmän.
Nyt ollaan kuitenkin lopulta tultu siihen tulokseen, että aloitetaan tämä meidän vauvaprojekti tjottailun merkeissä.🥰

Ovulaatio olisi oletetusti joskus ensi viikon aikana, kun nyt on meneillään ~kp7-9. (En ole aivan varma kiertopäivästä)
Mutta jokatapauksessa tässäkin kierrossa on sitten mahikset vielä tjottailla menemään.😄 Eilen oli ensimmäinen virallinen "vauva tulille" -hetki joten tästä tämä lähtee😆

Voisin tulla listoille: nokare 8/22 2. lapsi
Mutta kiertolistalle en tässä kierrossa vielä tule.😊

Paljon onnea myös kaikille plussanneille ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille!❤

Ovis tuli, oli? ja meni, ilman mitään tuntemuksia 🧐 tosiaan kun en oo vielä opetellut tikkuja käyttämään niin olempa täällä hoomoilasena että missähän me nyt mennään. No, ehkä se on ihan hyvä ollakin vähän pihalla niin ei tiedä mitä minäkin päivänä stressata 😅 vaan kummalliset ovat naisen kehon oikut, kun kolme edellistä ovista tuntenut tyyliin jokaista liikehdintää myöten ja särkylääkettä joutunut syömään. Mutta mitä nyt, ainoa havainto niin sitkeät eggikset että hyvä kun sain pikkareista pyyhittyä pois 🤣 ei muuta. Pitää jäädä odottelemaan..

Unista tuli mieleen kun näin ensimmäisen vauvaunen ja niin todentuntuisen että oksat pois! Meillä oli siskon kanssa parin päivän ikäiset vauvat, minun osasi jo sanoa "kakka", jonka jälkeen ryntäsin vauvaa kainaloista kiikuttaen vessanpöntölle. Siinä ylpeänä kerroin kuinka hyvin on vauvani oppinut kertomaan milloin pitää päästä vessaan. Samalla tiedustelin siskoltani, että olisiko hänellä aikaa lähteä kanssani ostoksille koska hän tietää mitä vauvan kanssa tarvitsee, eikä minulla vielä ollut mitään. Vauvallani ei ollut edes vaatteita.
Onneksi tosielämässäkin siskoni osaisi auttaa myös tällaisessa tilanteessa, hän kun on kahden ihanan lapsen äiti ja itse haaveilen ensimmäisestä 😆

• Tykkää
Reactions: minttuni ja eeveon
Mulla tuli dpo 12 viime kemiallisessa.

Jännä muuten kun musta tuntuu että suurin osa syö täällä jotain tukilääkkeitä (mm. Letrozol, Terolut) mutta meidät laitettiin suoraan vaan inssiä odottamaan pistettävän kanssa. Olin ennen käyntiä silloin asennoitunut että varmaan ensin tulee jotain kevyempää mutta tietty päädyin heti suoraan ilman kipulääkkeitäkin aukiolotutkimukseen ja inssipaperit kouraan. Oli vähän puulla päähän lyöty olo. 😂
No tämä. Itse kysyin nyt toisella kierrolla, että miksi edelleen näin, että olisiko joku tehokkaampi tapa, mutta ei ole kuulema tarpeen. En toki ole lääkäri, ehkä he tietää paremmin.

Mitä ihmettä mulla on lämpö 37,5. Ei mitään flunssan oireita. Ei ole sellainen olo että ois kipeeksi tulossa. Heti miettii että mitä jos on raskaana . Kai mun oikeasti se raskaustesti vielä uhrattava. Lämmöt mulla ei nouse edes oviksen aikaan. Aina on se 36,5-36,8. Raskaana ollessa se on ollut tuo 37,5.
No nyt testin tekoon heti.
Joko joko kävit testin ostamassa?

Missähän vaiheessa sitä lopettas itse testailun.🙈
Kai sitä vielä voi muutaman tehdä ja jossain vaiheessa digin.
Haluisin sen 3+ digissä nähdä.

Kiitos. En tajunnut kysyä saikulla kun tyhjennyksen tekivät että miten kierron aloitus lasketaan. Muuten ei ole väliä mutta hyvä olisi suunnilleen tietää mihin ovulaatio sattuu.. ei sillä että kiire olisi päästä tikuttamaan.
Keskenmenon jälkeinen kierto voi olla pidempi ja ovis tulla myöhemmin.
Mulla oli km maaliskuussa ja kierto ei kyllä ollut pidempi.
En tiedä vaikuttiko toivomani kaavinta jotain, koska vuotokin kesti vain viikon ja jo toisena päivänä hyvin niukkaa.
Kun taas ilman kaavinta olleet keskenmenot. Vuoto kestänyt kolmisen viikkoa.

Keskenmenon jälkeinen kierto voi olla pidempi ja ovis tulla myöhemmin.
Mulla oli km maaliskuussa ja kierto ei kyllä ollut pidempi.
En tiedä vaikuttiko toivomani kaavinta jotain, koska vuotokin kesti vain viikon ja jo toisena päivänä hyvin niukkaa.
Kun taas ilman kaavinta olleet keskenmenot. Vuoto kestänyt kolmisen viikkoa.
Minäkin vähän valmistelen itseäni pitempään kiertoon. Mulla revittiin pihdeillä istukka ja hyytymät pois ja ultrattiin kohtu tyhjäksi. Vuoto ollut hyvin niukkaa.. noin viikon kestänyt, pyyhkiessä jää paperiin vähän mutta siteeseen asti ei tule. Mulla siis ei ole ovulaation aikaan kipuja eikä limoja. Siksi on tikkuun se saatava. 😁

Heips, taustalla lueskellu teidän kirjoituksia jo pitkän tovin. Sain terolutit kierron tasaamiseksi ja ekalla kierroksella menkat alko parin päivän pilleri popsinnan jälkeen mutta nyt on tässä vaan odoteltu 5pv.. tissit totaalisesti kosketus arat, välillä tuntuu kuin yrittäisi maitoa nostattaa 😳ja mielialat heittelee kyllä pitkin seiniä. 😂 on vaan sen verran monta negatiivista tikkua tehty etten enää uskalla edes kokeilla.

Kovasti olis pikku ihminen toiveissa tietysti, olis tervetullut lisä meidän joukkueeseen. ❤ Jotenki ajatukset heittää vaan niin hirveää rallia etten enää osannu olla tännekään hiljaa.

Lapsia on aiemmista liitoista molemmilla, mulla edellisestä raskaudesta 8 vuotta. Voikohan tuo väli jotenki vaikuttaa? Ikää 33v.

Onnea kaikille plussanneille 🥰

Yhteistyössä