Haaveena vauva 2023

@Kyfi Oon pahoillani, voimia sinne :( <3

@R√∂nsyleinikki √Ąl√§ heit√§ viel√§ toivoa!

Mä oon täällä koittanut kovin tehdä ajatustyöskentelyä jotta tää yritysaika ei olis niin stressaavaa ja ahdistavaa. Yritän nyt suhtautua tähän niin, että se raskaus alkaa kyllä jossain vaiheessa mutta että pystyisin nyt odottelemaan sitä ihan rauhassa. On tullut elävästi mieleen se ekan yrityksen ahdistuneisuus, epätoivo ja ettei päässä pyörinyt mitään muuta, enkä haluaisi taas sitä. Ja nyt kun tiedän että oon kerran aiemminkin tullut onnistuneesti raskaaksi, niin yritän vaan luottaa että ennen pitkää se tapahtuu taas. Yritän olla kyttäämättä kalenteria, oviksen testaan kyllä jotta tiedän tarkan dpo:n mutta yritän nyt ihan todella tosissani malttaa testaamatta vaikka siihen kuukautisten alkamispäivään asti, pystynköhän....

(Miksköhän mulla ei hymiöt toimi ollenkaan..)

@Kyfi Oon pahoillani, voimia sinne :( <3

@R√∂nsyleinikki √Ąl√§ heit√§ viel√§ toivoa!

Mä oon täällä koittanut kovin tehdä ajatustyöskentelyä jotta tää yritysaika ei olis niin stressaavaa ja ahdistavaa. Yritän nyt suhtautua tähän niin, että se raskaus alkaa kyllä jossain vaiheessa mutta että pystyisin nyt odottelemaan sitä ihan rauhassa. On tullut elävästi mieleen se ekan yrityksen ahdistuneisuus, epätoivo ja ettei päässä pyörinyt mitään muuta, enkä haluaisi taas sitä. Ja nyt kun tiedän että oon kerran aiemminkin tullut onnistuneesti raskaaksi, niin yritän vaan luottaa että ennen pitkää se tapahtuu taas. Yritän olla kyttäämättä kalenteria, oviksen testaan kyllä jotta tiedän tarkan dpo:n mutta yritän nyt ihan todella tosissani malttaa testaamatta vaikka siihen kuukautisten alkamispäivään asti, pystynköhän....

(Miksköhän mulla ei hymiöt toimi ollenkaan..)
Mulla vähän sama! Ja meillä kun ei suurella todennäköisyydellä edes onnistu ilman alkionsiirtoa, niin en haluaisi samaa stressiä/ahdistusta kokea. Huomaan kuitenkin et samat tunteet nousee ja se "pettymys" oman kropan toimimattomuuteen!

Nää tän palstan omat hymiöt ei tunnu jäävän tekstiin ollenkaan, mutta puhelimen hymiöt näyttää toimivan.

• Tykk√§√§
Reactions: peanut_butter
Oliko täällä kellään koronarokote viivästyttänyt ovulaatiota?
Mietin vain, että olisko toi mun ovulaatio sen takia siirtynyt, kun hain 3. rokotteen kierron alkupäivillä.

Mut voi lis√§t√§ listoille my√∂s takas, jos @Wintersun jaksat laittaa ūü§≠
Eli vauvakuume7, 8/2022, 7.
kp 2/28

Gynen kanssa juuri soiteltiin papa tuloksista ja samalla avauduin huolistani, kun kys√§isi ett√§ onko mit√§√§n murheita. V√§h√§n nyt h√§vett√§√§ koko asia kun h√§n mulle naureskeli ūüéÉ Oli ehdottomasti samaa mielt√§ kuin @Wintersun ja kumppanit ett√§ kun kuitenkin sen kaksi p√§iv√§√§ vuotaa senverran ett√§ sidett√§ tarvitsee, niin ei kannata edes mietti√§ asiaa, eik√§ vuotop√§iv√§t yksin√§√§n kerro limakalvon paksuudesta. Vaihdevuosista ei edes puhuttu, kun mulla ik√§√§ 31

Mulla nuoruudessa ennen pillereit√§ sekavan ep√§s√§√§nn√∂llinen kierto ja vuosin v√§hint√§√§n 5 p√§iv√§√§ kuin niagara (+niukemmat p√§iv√§t p√§√§lle), kovien kipujen kanssa, se oli normaalia vaikka mist√§ tied√§n olisko silloin ollut joku ongelma.. Pillerit hillitsi mutta se 5 p√§iv√§√§ oli siltikin vakio, siksi nyt tuntuu villilt√§ ettei oo juuri mink√§√§nlaiset kuukautiset ja kipuja vain ovulaation aikaan ūüėÖ tiesin ett√§ ik√§ tekee teht√§v√§ns√§ mutta en uskonut sen vaikuttavan n√§in paljon. Kiitos vastanneille ja toivotaan ett√§ meid√§n lyhk√§set menkat ei t√§h√§n projektiin vaikuta vaan saadaan ottaa kaikki ilo irti siit√§ ūüėÜ

@Fazeriina82 mullakin oli viimekierrossa ihan t√∂rke√§ palelu p√§√§ll√§ oviksesta alkaen ūü•∂ illanistujaisissa +20 istuin toppatakki p√§√§ll√§ ja kaupassa k√§vin t√§risten. Tulin toki kipe√§ksikin kun kierto vaihtui, mutta koskaan ole niin kylmiss√§ni ollut keskell√§ kes√§√§ ūüėÜ

@peanut_butter helpommin sanottu kuin tehty, olla stressaamatta ūüėÖ vaikka kuinka ajattelee ett√§ t√§ss√§h√§n on kaikki asiat aivan hyvin eik√§ mit√§√§n syyt√§ huolehtia. Mutta silti.

@Kyfi voimia ūüß°

@Kyfi Voimia paljon!ūüė≠ūüíĒ

@Wintersun ei siit√§ oo tiedotettu , mutta muutamat hyllypaikat ammottaa tyhjyytt√§√§n viikosta toiseen ja jos kysyy ett√§ tuleeko niin vastaus on ett√§ toimitusvaikeuksia! Ei mik√§√§n iso ongelma, esim tietty leip√§ saattaa olla loppu tms . Oon vaan nirso tietyiss√§ asioissa niin menee tunteisiin kun JUST MUN lempparia ei ooūüėā

@R√∂nsyleinikki hyvin voi viel√§ plussa tulla! ūüėć

• Tykk√§√§
Reactions: Kyfi
Olen täällä lukenut teidän viestejä ahkerasti vaikken ole kommentoinut juurikaan enää. Liekkö tämä tilanne ollut alitajunnassa... Eilen näin unta että vauva on kuollut. Tänään nt-ultra. RV 13+1 menossa, mutta sydän ei enää lyönyt. Palailen listoille kunhan saan ajatukset kasattua.
Ei löydy sanoja. Mahdottoman paljon halauksia teille. <3

• Tykk√§√§
Olen täällä lukenut teidän viestejä ahkerasti vaikken ole kommentoinut juurikaan enää. Liekkö tämä tilanne ollut alitajunnassa... Eilen näin unta että vauva on kuollut. Tänään nt-ultra. RV 13+1 menossa, mutta sydän ei enää lyönyt. Palailen listoille kunhan saan ajatukset kasattua.
Voi ei, kovasti voimia! ūüíĒ
Gynen kanssa juuri soiteltiin papa tuloksista ja samalla avauduin huolistani, kun kysäisi että onko mitään murheita. Vähän nyt hävettää koko asia kun hän mulle naureskeli Oli ehdottomasti samaa mieltä kuin @Wintersun ja kumppanit että kun kuitenkin sen kaksi päivää vuotaa senverran että sidettä tarvitsee, niin ei kannata edes miettiä asiaa, eikä vuotopäivät yksinään kerro limakalvon paksuudesta. Vaihdevuosista ei edes puhuttu, kun mulla ikää 31

Mulla nuoruudessa ennen pillereitä sekavan epäsäännöllinen kierto ja vuosin vähintään 5 päivää kuin niagara (+niukemmat päivät päälle), kovien kipujen kanssa, se oli normaalia vaikka mistä tiedän olisko silloin ollut joku ongelma.. Pillerit hillitsi mutta se 5 päivää oli siltikin vakio, siksi nyt tuntuu villiltä ettei oo juuri minkäänlaiset kuukautiset ja kipuja vain ovulaation aikaan tiesin että ikä tekee tehtävänsä mutta en uskonut sen vaikuttavan näin paljon. Kiitos vastanneille ja toivotaan että meidän lyhkäset menkat ei tähän projektiin vaikuta vaan saadaan ottaa kaikki ilo irti siitä

@Fazeriina82 mullakin oli viimekierrossa ihan törkeä palelu päällä oviksesta alkaen illanistujaisissa +20 istuin toppatakki päällä ja kaupassa kävin täristen. Tulin toki kipeäksikin kun kierto vaihtui, mutta koskaan ole niin kylmissäni ollut keskellä kesää

@peanut_butter helpommin sanottu kuin tehty, olla stressaamatta vaikka kuinka ajattelee että tässähän on kaikki asiat aivan hyvin eikä mitään syytä huolehtia. Mutta silti.

@Kyfi voimia
31 ei tosiaan viel√§ tarvi pel√§t√§ vaihdevuosioireita. ūüėĄ Mulla kierto alkoi silloin tasaantumaan ja tosiaan vuodot v√§heneen pikkuhiljaa.

Tänään DPO 2. On alkanut tuntumaan ihmeellistä vetoa alavatsassa. sellaista mitä ei kyllä yleensä ole ollut.. Jotenkin tuntuu että alavatsalihakset olisivat kipeet ja olen miettinyt että oonko tehnyt salilla treeniä missä ne voisi kipeytyä - en kyllä keksinyt mitään. TOSIN varmaan vaan kuvitelmaa :D Voi myös olla että tarkkailen entistä aktiivisemmin oireita ja kehon tuntemuksia. Kellään muilla piinailijoilla jotain oireita/tuntemuksia tms? :D

@Wintersun mäkin pelastin viimeisen pc:n paketin kaupasta toissapäivänä! oisin hamstrannut muuten enemmän..
Hitto että menee aika HITAASTI!! Ja siinä viimeistä pakettia pelastaessa rupesin heti jännäämään että mitä jos pc:t on kaikkialta loppu (osassa kauppatavaroista tätä ilmennyt, saatavuus haasteellista) , milläs mä sit testaan 100 kertaa?! Vararikko tulee viimeksi käytin yli 50 euroa testeihin , siis yhden plussan analysoimiseen toki se oli todella epäselvä ja menikin kesken .. silti.

@Tiukuna limis kuulosti hyvältä, superovis ja superlimis tuokoot plussan!

Mua huolestuttaa se raskauden loppuaika kun ei ehdi kilometriä kävellä ennenkuin pissat meinaa tulla housuun. Täytyy yrittää pysyä kuitenkin liikkeessä että välttyis pahemmilta selkäkivuilta ja levottomilta jaloilta ( + ehkä auttais turvotuksiin edes vähän..) ni tilasin sitte kävelymaton kotiin saa käydä vaikka 2min välein pissalla ja jatkaa tallustelua (vaappumista) ilman pelkoa housuun pissaamisesta
Miten niin menen hankinnoissa edellä?? Kun sen plussan nyt sais ensin..
Me ostettiin jo isompi talo mihin mahtuu sit lis√§√§ perheenj√§seni√§... ja plussaa odotellessa ūüėā no okei okei, oli t√§ss√§ muitakin syit√§ ūü§≠ūüėÖ

• Rakkaus
Reactions: Tiutau13
Voi ei, kovasti jaksamista tilanteeseen! ūüėęūüė•‚̧

• Tykk√§√§
Voimia @Kyfi ‚Ě£

Täällä elellään hitaita ja pitkiä päiviä..dpo:t junnaa.
Eilen tuntui alavatsalla elohiirim√§ist√§ nykimist√§ mutta ei kai dpo 5 voi tuntua mit√§√§n mik√§ viittais yht√§√§n mihink√§√§n raskauteen liittyv√§√§nūüėÖ mutta tuntui pidemm√§n aikaa ja ajattelin, ett√§ onpa elohiiri oudosti alavatsalihaksissa..

• Tykk√§√§
Voimia sinne ‚ô•‚ô•‚ô•. ūüėĘ

• Tykk√§√§
Omaa napaa. Jos jotain hyv√§√§ t√§ss√§ venyneess√§ kierrossa on niin paino pudonnut 5 kg ūüėä. Ei ole tullut sit√§ menkkoja ennen ja sen aikana niit√§ m√§ssy √∂vereit√§. ūüėā. Silloin aina himoitsee sipsej√§ ym. Eik√§ viel√§k√§√§n menkkoja en jaksa en√§√§ stressata niit√§. Kai ne joskus alkaa, viimeist√§√§n sitten kun saa jonkun terolut kuurin tms.

Voi ei, olen niin pahoillani ‚̧ Voimia ja jaksamista ūüėĒ

Viel√§ t√§st√§ omasta tilanteesta, ett√§ toki on j√§rjell√§ ajateltuna ihan mahdollista viel√§, ett√§ plussa p√§r√§ht√§√§. Itell√§ on vaan semmonen olo ett√§ ei, vaikka ei se mit√§√§n meinaa ūüėĄ Muistelisin ett√§ en oo ikin√§ miss√§√§n raskaudessa mitenk√§√§n kovin ajoissa plussannut ūü§Ē No eip√§ se nyt haittaa vaikka ei t√§st√§ viel√§ t√§rpp√§isk√§√§n. Ainut mik√§ on jotenkin rassaavaa t√§ss√§ yritt√§misess√§ on se puuhaamisen kohdentaminen just oikeisiin p√§iviin ūüėÖ

• Tykk√§√§
Tänään DPO 2. On alkanut tuntumaan ihmeellistä vetoa alavatsassa. sellaista mitä ei kyllä yleensä ole ollut.. Jotenkin tuntuu että alavatsalihakset olisivat kipeet ja olen miettinyt että oonko tehnyt salilla treeniä missä ne voisi kipeytyä - en kyllä keksinyt mitään. TOSIN varmaan vaan kuvitelmaa Voi myös olla että tarkkailen entistä aktiivisemmin oireita ja kehon tuntemuksia. Kellään muilla piinailijoilla jotain oireita/tuntemuksia tms?
T√§√§ll√§ kanssa vasta DPO 3, joten ei voi olla mit√§√§n todellisia oireita mutta menkkamaista jomotusta on ollut hieman ja j√§√§t√§v√§ v√§symys. Heti oviksen j√§lkeen tuli my√∂s hirve√§t aknepaukamat samoihin kohtiin kuin viime kierrossa. ūüėÖ
Kovasti voimia @Kyfi

Onko muilla runsaampaa hikoilua ennen menkkoja? Minulla on, lisäksi hiki haisee pistävälle eikä mikään deodorantti tunnu auttavan Koetan pitää kainalot karvattomina ja pesen ne suolasaippualla.Todella inhottava ja kiusallinen juttu
Eipä taida ollut. En tosin muutenkaan hikoile helposti paitsi urheillessa. Ihan kuin olisin joskus kuullut jollain olevan PMS-oireena.

Yhteistyössä