Haaveena vauva 2023

Vitamiineista: syön mamma-vitamiinia, B12&foolihappoa, maitohappobakteereja ja d-vitamiinia 😊 kalkkia pitäisi kai kans mut en oo muistanut ostaa sen jälkeen kun edellinen loppui.

Testeistä. Mä käytän pregchekin ovistestejä kunnes alkaa tummentua, nii sit ainakin varmistan oviksen clearbluen vaaleanpunaisella digillä (tää on inssejä varten tarpeen). Raskaustesteistä: viime raskautta yrittäessä parhaat oli pc:n liuskat sit se early response? Ja CB Digi. Apteekin ultralla, onestepillö ja rfsulla tuli räikeitä viivanpaikkoja negakierrissa.

Mä myös testasin ovitrelleä viime kerralla ja se ei näkynyt enää dpo5 jälkeen (eli hävisi mulla ihmeen nopeaa)

Huomenna aamulla ultra. Jännittää kun ovisoireita ei oikein oo vieläkään vaikka oviksen pitäisi pian tulla. Ajattelin kysyä et jos follikkelit on kypsiä jo nii pistäisi ovitrellen/ pregnylin? Ja tekisi inssin tiistaina ku todennäköisin ovispäivä on tosiaan ke jolloin on töitä 8-20, nii tiistai olis helpompi sumplia töiden osalta. (Tosin ke olis meidän hääpäivä ja miten söpöä olis jos tärppäisi hääpäivän inssistä).

Tässä ovista odotellessa harmittaa et Flo oli raskauden aikana jostain syystä nollautunu nii en nää tarkkaan miten se meni viimeksi :/

Kiitos kun ootte vastaillut vitsku- ja testiasioihin :) Mä muistelen et viimeksi käytin one stepin ovistestejä, pitää kai tilata niitä. Ja käytin silloin (kaiken muun lisäksi) niitä one stepin puikko r-testejä, musta ne oli kyl hyviä toisin ku liuskat, tilaan varmaan niitäkin. Mä kyl tosin meinasin että lupaisin itelleni etten oikeesti saa testata kun aikaisintaan dpo11 mutten vielä tiedä pystynkö lupaa tällästä itelleni.

Plussatuulia ja voimia itse kullekin!

Täällä kanssa arkea kohti ja vitsit mikä määrä keskustelua täällä on ollut! Tervetuloa uusille mukaan!
Vitamiinien kanssa mulla olisi selvästikin parannettavaa kun vertaan muihin. Ite syön vaan d-vitamiinia ja foolihappoa, ja näitäkin oikeasti ehkä 4 kertaa viikossa, kun lopun ajasta ne unohtuu pöydälle ja sit löytyy aina lattialta.

Täällä piinaillaan nyt kovasti, ens viikon ke-to alkaa vuoto, jos ei nyt tärppää. Eniten stressaa, kun mulla tulee lähes varmuudella vuotopäivänä migreeni ja torstaina alkaa myös koulut ekaa päivää. Opena ikävintä on olla pois just se alku. Toisaalta mulla on nyt kaks edellistä kiertoa pidentynyt (23->25 ja sit heti 25-27), joten tsänssejä on, että vasta viikonloppuna alkaa.

@peanut_butter meinasin ehdottaa just, että auttaisko kemiallisten pettymyksiin se, että malttaisi testata vasta reilummin myöhässä, mutta edellisen viestin perustella ei oo ehkä paras idea sulle 🤭😁

Meidän plussattomuutta voi selittää mun testaaamattomuus. Kysyin viimeksi klinikalla, että auttaako se selvittämään syitä meidän lapsettomuuteen, että jos testais aiemmin ja "seulois" kemiallisia, mutta eivät suositelleet, ettei lisää stressiä entisestään. Musta testaaminen on edelleen ahdistavaa ja siks taas varaudun henkisesti sunnuntaina testaamaan, jos tarvii, että saadaan maanantaina sit heti ilmoittautua uuteen hoitokiertoon. Jos tarvitsee. Toistaiseksi ei yhtään mitään oireita (nimim. painelen maanisesti rintoja, mutta ei ne ole arat 😂)

vierailija
Täällä kanssa arkea kohti ja vitsit mikä määrä keskustelua täällä on ollut! Tervetuloa uusille mukaan!
Vitamiinien kanssa mulla olisi selvästikin parannettavaa kun vertaan muihin. Ite syön vaan d-vitamiinia ja foolihappoa, ja näitäkin oikeasti ehkä 4 kertaa viikossa, kun lopun ajasta ne unohtuu pöydälle ja sit löytyy aina lattialta.

Täällä piinaillaan nyt kovasti, ens viikon ke-to alkaa vuoto, jos ei nyt tärppää. Eniten stressaa, kun mulla tulee lähes varmuudella vuotopäivänä migreeni ja torstaina alkaa myös koulut ekaa päivää. Opena ikävintä on olla pois just se alku. Toisaalta mulla on nyt kaks edellistä kiertoa pidentynyt (23->25 ja sit heti 25-27), joten tsänssejä on, että vasta viikonloppuna alkaa.

@peanut_butter meinasin ehdottaa just, että auttaisko kemiallisten pettymyksiin se, että malttaisi testata vasta reilummin myöhässä, mutta edellisen viestin perustella ei oo ehkä paras idea sulle

Meidän plussattomuutta voi selittää mun testaaamattomuus. Kysyin viimeksi klinikalla, että auttaako se selvittämään syitä meidän lapsettomuuteen, että jos testais aiemmin ja "seulois" kemiallisia, mutta eivät suositelleet, ettei lisää stressiä entisestään. Musta testaaminen on edelleen ahdistavaa ja siks taas varaudun henkisesti sunnuntaina testaamaan, jos tarvii, että saadaan maanantaina sit heti ilmoittautua uuteen hoitokiertoon. Jos tarvitsee. Toistaiseksi ei yhtään mitään oireita (nimim. painelen maanisesti rintoja, mutta ei ne ole arat )
Ei ole sinulla petrattavaa. Enemminkin tuntuu, että niitä käytetään liikaa. Varsinkin raskaana olevat luulevat usein suositusten vastaisesti, että monivitamiini- ja kivennäisainelisää tulisi käyttää raskauden aikana.

• Tykkää
Reactions: Sipiriina
Vitamiineista: Itse käytän säännölisesti sinkkiä (etenkin lenssuaikaan), deetä, rautaa (kuureina, varastot usein tyhjät) ja maitohappobakteereita. Nyt oon vajaa pari kuukautta ottanut myös foolihappoa. Ja pari viikkoa wild nutritionin fertilityä, saa nähdä mitä tuo tekee.
Itse huomaan ainakin olotilani olevan parempi, kun syön vitamiineja.

• Tykkää
Reactions: peanut_butter
@Sipiriina Joo toi on totta että testaamisten hillitseminen kyllä varmasti olis järkevää ja saattais jäädä kemiallisetkin huomaamatta kun ei tulis testattua niin varhain! Musta vaan tuntuu et mulla ne yleensä myös menee niin et oireista epäilen tosi vahvasti saavani plussan, tai sitten oon myös tehnyt tosi myöhäisiäkin haaleita plussia ja menkat alkaneet reippaasti myöhässä. Mutta etenkin aikasin testatessa kyttään sitä viivojen vahvistumista niin maanisena että ei siinäkään kyllä oo järkeä. Säästäis kyllä kukkaroakin kun vaan päättäis testata oikeesti jotain dpo12-14. Toivottavasti sä teet nyt pian sen plussatestin! Kun mä plussasin esikoisesta, mulla oli varmaan oireettomin kierto mitä mulla oli ollut koko yritysaikana, rinnatkin kipeytyi vasta plussan jälkeen. ;)

Äh onpa jotenkin pettynyt fiilis tästä ensimmäisestä yrityskierrosta. Nyt kp15/28-30 ja en ole clearblue digiin saanut muutakuin tyhjää ympyrää.. Tosin olen vasta kp12 asti pystynyt testailemaan kun meidän matkalaukut viivästyivät😩

Onko kellään muulla vaikuttanut sairastettu korona kiertoon? Minulla oli viime kuussa korona ja kierto pitkittyi 32 päivään, sama homma maaliskuussa kun sairastin ensimmäisen kerran. Nyt mietin tapahtuuko tässä kierrossa ovista ollenkaan kun ei ole mitään normi ovistuntemuksia ollut tai voisiko ovis tulla myöhässä 🤔

Viimeksi muokattu:
Äh onpa jotenkin pettynyt fiilis tästä ensimmäisestä yrityskierrosta. Nyt kp15/28-30 ja en ole clearblue digiin saanut muutakuin tyhjää ympyrää.. Tosin olen vasta kp12 asti pystynyt testailemaan kun meidän matkalaukut viivästyivät. Odotin niin kovasti, että lomalla päästäisiin rentoutumaan ja tallettelemaan.

Onko kellään muulla vaikuttanut sairastettu korona kiertoon? Minulla oli viime kuussa korona ja kierto pitkittyi 32 päivään, sama homma maaliskuussa kun sairastin ensimmäisen kerran. Nyt mietin tapahtuuko tässä kierrossa ovista ollenkaan kun ei ole mitään normi ovistuntemuksia ollut tai voisiko ovis tulla myöhässä
En osaa sanoa muuta kun et mulla on samanpituinen kierto ja muistelen et ovis usein siinä kp15-kp18 välillä eli hyvin vois olla tulossa lähipäivinä sullakin. :) Mä käytän liuskoja mut se ovistesti yleensä muuttuu plussaksi aika yhtäkkiä.

En osaa sanoa muuta kun et mulla on samanpituinen kierto ja muistelen et ovis usein siinä kp15-kp18 välillä eli hyvin vois olla tulossa lähipäivinä sullakin. :) Mä käytän liuskoja mut se ovistesti yleensä muuttuu plussaksi aika yhtäkkiä.
Okei, pitääpä jatkaa testailua ja toivoa, että tulossa vielä on. 😊 Mulla yleensä tuo 28päivän kierto ja ovis ollut aina kp14 tai 15.

• Tykkää
Reactions: Wintersun
Äh onpa jotenkin pettynyt fiilis tästä ensimmäisestä yrityskierrosta. Nyt kp15/28-30 ja en ole clearblue digiin saanut muutakuin tyhjää ympyrää.. Tosin olen vasta kp12 asti pystynyt testailemaan kun meidän matkalaukut viivästyivät

Onko kellään muulla vaikuttanut sairastettu korona kiertoon? Minulla oli viime kuussa korona ja kierto pitkittyi 32 päivään, sama homma maaliskuussa kun sairastin ensimmäisen kerran. Nyt mietin tapahtuuko tässä kierrossa ovista ollenkaan kun ei ole mitään normi ovistuntemuksia ollut tai voisiko ovis tulla myöhässä
Mulla vaikutti! Kesti pari-kolme kiertoa tasaantua. Samalla tavalla meni rokotteista kierto sekaisin.

Juhlista selvitty, yksi vauvakin oli, onneksi ei ihan pikkuinen eikä edes tuntunut miltään, ehkä oma ikäkin tekee jo tehtävänsä.
Maha kipu on palannut ja ihan kuin vähän rusehtavaa vuotoakin jo, enkä ole vieläkään päättänyt otanko vielä pistoksia

Oon yrittänyt pitää väliä tänne palstalle, mut aina loppukierrosta sitä tulee kurkittu tänne 😬.

Kamalan monta sivua oli tullut viime kerran jälkeen tekstiä tänne 🤩. Tervetuloa uusille, kivaa että tulee lisää aktiivisia, jos vaikka taas uusi plussia tulis kun jengiä enempi ✌🏻

@Earhart niin paljon onnea sinne 👰‍♀️🤵♂💍

Vitamiineista: Syön foolihappoa, mamavitaa, sinkkiä, rautaa, d-vitskua ja aamuisin lasi beroccaa. Mulla oli ferrit ja d-vitamiinit alhaalla joten lisäks siks niitä nyt.

@Fazeriina82 mä oon kerran kans käyny jäsenkorjaajalla ja tykkäsin älyttömästi 🤩

Mulla alko kesäloma, sain kaks viivaa, mut väärään testiin 😩. Onneks oon vaan vähän nuhassa.
Testaamista oon miettinyt et tiedän etten pysty pitkään olee testaamatta 😂. Vaikka toiveet plussaan aika alhaalla niin pieni mahdollisuus silti on 🙏🏻. Ja oon kateellinen kaikille ketkä malttaa olla testaamatta 😅

VAUVA 2023

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@~SeaWind 4/2015 1.
@Mamtobe 3/2020 1.
@SandraB 10/2020 2. (1. yhteinen)
@Sipiriina 1/2021 1.
@Saaga86 6/2021 2.
@Mimerkki 6/21 3. ★ kkm x 2
@Laurenzia 7/2021 2.
@Millis86 7/2021 1.
@Tibitii 7/2021 2.
@K3rttuli 8/2021 1.
@Mimmimami 8/2021 5.
@Hellu__ 9/2021 2.
@jekkis87 9/2021 3.
@mimmi92 10/2021 5.
@Eadni1992 10/2021 1.
@tätimoonika 11/2021 7.
@Selis★ 11/2021 ★4.
@_pähkinätimantti_ ★ 1/2022 ★ 3. (1. yhteinen)
@Niisq ★ 1/2022 ★ 1.
@Mamiks 2/2022 4.
@Yksinmatkassa 3/2022 2.
@minipätkis 3/2022 1.
@Jossu_95 3/2022 2.
@Salasauma 3/2022 2.
@Unikko29 4/2022 1.
@Wintersun 4/2022 PAS tulossa
@Earhart 4/2022 2.
@nobelius 5/2022 4. (2 yhteinen)
@JellyBee 5/2022 2. (1. yhteinen)
@Poiski 5/2022 1.
@tiipanen ★ 5/2022 ★ 1.
@Kvize 5/2022 1.
@Emzy 5/2022 1.
@eeveon 6/2022 2.
@Sanelma_ 6/2022 1.
@Kuumeilija40 7/2022 3.
@Milaas 7/2022 1.
@Kiemura ★ 7/2022 2.
@Quesadilla 7/2022 1.
@Rönsyleinikki 7/2022 5.
@peanut_butter 7/2022 2.
@Rasberry_jam 7/2022 1.
@Tiukuna 8/2022 2.
@helmikorvakoru 8/2022 2.
@KKatariina 8/2022 2.
@Tiutau13 8/2022 jatkuu

★★★★★★★★★★★★★★★★

8.8.2022 Maanantai

Nimi ★ Kiertopäivä ★

@~SeaWind KP 29/29-31
@eeveon kp 26/32
@Selis kp 25/28-33
@Quesadilla kp 24/30
@Sipiriina kp 23/25
@Wintersun kp 22/25-27
@Laurenzia kp 20/31
@Mirkkuli26 kp 19/22-25
@Eadni1992 kp 19/26-28
@Kiemura kp 18/28-31
@nobelius kp 16/28-30
@Salasauma kp 15/25
@Tiutau13 kp 14/28-31
@Milaas 13/27
@Tiukuna 13/28-30
@Niisq kp 11/25
@Mamiks kp 10/24-28
@Sanelma_ kp 9/28
@Jossu_95 kp 8/28-30
@Poiski kp 6/36-39
@tätimoonika kp 4/29-31
@peanut_butter kp 2/28-30
@Earhart kp 1/28-30

★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Nimi ★ DPO

@~SeaWind DPO 13
@Sipiriina DPO 11
@Selis DPO 10
@eeveon DPO 9
@Quesadilla DPO 7
@Laurenzia DPO 4
@Wintersun DPO 3
@Mirkkuli26 DPO 2
@Tiutau13 DPO 2
@nobelius DPO 2
@Millis86 DPO 1

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3

@jemppu123 11/21 ★ 2. ★ 4/22
@Neeppu 11/21 2. 4/22
@Lumihiutale_ 11/21 4. 4/22
@Nemily 10/21 1. 4/22
@senya 12/21 2. 5/22
@3milia 3/22 2. 5/22
@Siikli 4/22 4. 5/22
@Tähti123 3/22 2. 5/22
@Keltasahrami 5/22 2. 5/22
@jjanni 2/22 2. 5/22
@Marilainen 2/22 2. 5/22
@Mirkkuli26 5/22 2. 5/22 kkm 8+6
@Kirahvi-Koo 12/21 2. 6/22
@Kyfi 1/21 5. 6/22
@Mmohini 5/22 2. 6/22
@VeijariLaama 7/21 1. 6/22
@Oliivi3 4/22 4. 7/22
@Jenn-a 6/22 2. 7/22
@Hopeanopea 5/22 1. 7/22
@Maicy 4/22 4. 7/22
@Floralan 1/22 1. 7/22
@Owlet 2/21 2. 7/22
@Sentonen 4/22 2. 7/22
@Kvize 5/22 1. 7/22

Viimeksi muokattu:
Näköjään toimii mulla tämä testaa ja stressaa -kombo menkkojen vauhdittajana! Eilen illalla alkoi ihan kevyt tiputtelu ja tänään siis kp 1 jos @Wintersun kerkee päivittämään tai huomenna kp 2 :)

Joku tais aikaisemmin harmitella menkkamigreenin ja töiden aloituksen sattumista samaan syssyyn. Mulla tismalleen sama tilanne, lukuvuoden suunnittelu edessä ja migreeni alkaa varmaan viimeistään illalla. Iän myötä on mulle tullut tää et migreeni kulkee menkkojen kanssa käsi kädessä ja lääkkeet siihen tekee niin hirveet vatsakivut, että ne yhdessä menkkakipujen kanssa on kyllä jotain aika eksoottista. Pitäis varmastikin kysyä lääkäriltä että olisko jotain muuta noihin päänsärkyihin.

Hei! Minäkin täällä uusi ja tämä vaatii aina oman aikansa kun uskaltaa tulla "esittäytymään" . :)

Kierukka poistetiin kesäkuussa 2022 ja yritystä takana nyt tämä kierto. Tällä hetkellä kp 15, ovislimat tulivat nyt lauantaina (kp 13) jolloin ryhdyttiin miehen kanssa puuhiin. Perjantaina illalla (kp12) itkin miehelle, että "mua pelottaa niin että en voi tulla raskaaksi, entäs jos mulle ei tuu ovista yms yms." Sitten sainkin lauantaina vähän nauraa kun alkoi selvät ovis oireet.

Testailin paljon ovulaatiotesteillä, mutta sitten tajusin että tuun vaan entistä stressaavammaks ja mies sanoi samaa. Luotan siis oman kropan tuntemuksiin ja selviin ovis oireiisin (turvotus, lisääntyvä valkovuoto, ovislima). Nyt vaan pohdin, että oliskohan ovis ollut eilen (kp14), kun limat tulivat kp13. Että olisikohan tänäänkin hyvä puuhailla miehen kanssa? Aina toki hyvä, mutta näin raskauden kannalta... ;)

Ikää tosiaan 28v, yhdessä ollaan nelisen vuotta.

Hei! Minäkin täällä uusi ja tämä vaatii aina oman aikansa kun uskaltaa tulla "esittäytymään" .

Kierukka poistetiin kesäkuussa 2022 ja yritystä takana nyt tämä kierto. Tällä hetkellä kp 15, ovislimat tulivat nyt lauantaina (kp 13) jolloin ryhdyttiin miehen kanssa puuhiin. Perjantaina illalla (kp12) itkin miehelle, että "mua pelottaa niin että en voi tulla raskaaksi, entäs jos mulle ei tuu ovista yms yms." Sitten sainkin lauantaina vähän nauraa kun alkoi selvät ovis oireet.

Testailin paljon ovulaatiotesteillä, mutta sitten tajusin että tuun vaan entistä stressaavammaks ja mies sanoi samaa. Luotan siis oman kropan tuntemuksiin ja selviin ovis oireiisin (turvotus, lisääntyvä valkovuoto, ovislima). Nyt vaan pohdin, että oliskohan ovis ollut eilen (kp14), kun limat tulivat kp13. Että olisikohan tänäänkin hyvä puuhailla miehen kanssa? Aina toki hyvä, mutta näin raskauden kannalta...

Ikää tosiaan 28v, yhdessä ollaan nelisen vuotta.
Muistaakseni (korjatkaa jos olen väärässä) tässäkin ketjussa joku kirjoitti, että vahvat viivat tuli vasta selkeiden ovisoireiden jälkeen, joten ilman muuta kannattaa puuhailla tänäänkin! Ja kuten sanottu, aina toki hyvä :)

Yhteistyössä