Haaveena vauva 2023

@Mamiks onpa ikävää toi kelakorvaus muutos.. Luulis, että lääkäri tietää kelakorvattavan vastineen? Ja eikös hcg:tä käytetä usein lapsettomuushoidoissa -> ehkä lapsettomuutta käsittelevillä foorumeille on tietoa? On kyllä suolainen hinta ilman korvausta!

@Mimmimami jäin eilen miettimään sun viestiä ja pohdin todennäköisyysteoriaa suihkussa.. Tuli mieleen myös vanhat kouluesimerkit. Mäpä jaan mun suihkupohdinnat.

Eli siis on loppupeleissä kaksi asiaa: yleinen keskiarvo ja oma henkilökohtainen "todennäköisyys". Esim. keskimäärin miehellä on 50% tyttösiittiöitä ja 50% poika. Mutta yksilön tasolla tilanne voi olla täysin eri (voi olla vaikka 100% tyttöjä tai poikia). Siksi(kin) jokainen datapiste antaa suuntaa ("paljastaa"), mikä se henkilökohtainen todennäköisyys/jakauma voisi olla. Eli jos pariskunta on saanut yhden pojan, on todennäköisempää, että seuraava lapsi on myös poika (koska todistetusti jo yksi poika niin ehkä tällä miehellä onkin enemmän poikasiittiöitä). Ja tässä esimerkissä jokaisen pojan jälkeen on yhä todennäköisempää, että seuraavakin on poika.

@Mimmimami joten vaikka sun ikäluokassa keskiarvot raskaudenalkamiselle on jo laskeneet, mä veikkaan, että sun henkilökohtainen todennäköisyys raskaudelle on hyvä (ja huomattavasti keskiarvoa parempi) ! Sen puolesta puhuu kaksi pitkälle edennyttä raskautta vuoden sisällä - eli datapisteitä, jotka antavat vahvaa osviittaa sun todennäköisyyksistä. Sen sijaan olisi tosi epätodennäköistä, että vikat munasolut olisi menneet just noissa raskauksissa. Joten mä kyllä luotan, että te saatte vielä pienokaisen . Tsemppiä, teitäkin on kyllä koeteltu!
Kiitos ❤

@Mamiks onpa ikävää toi kelakorvaus muutos.. Luulis, että lääkäri tietää kelakorvattavan vastineen? Ja eikös hcg:tä käytetä usein lapsettomuushoidoissa -> ehkä lapsettomuutta käsittelevillä foorumeille on tietoa? On kyllä suolainen hinta ilman korvausta!
Joo käytetään sitä usein joo. Naisilla taitaa olla vaan vähemmän sitä pistelyä. No tietenkin munasolujen keräYS vaatii ilmeisesti useamman piikityksen, mutta pelkkä irrotuspiikki ei esim tulis kalliiksi. Ja se että käykö nuo kaikki mitä naiset käyttää niin myös miehelle? No siitähän meillä on sit soittoaika kans ens viikolla, labratkin alkuviikosta jossa tsekataan maksat ja testoarvot. Joten jännittävä viikko tulossa kyllä. Ja se vielä mille päivälle ovis osuu, kun ei saa harrastaa seksiä lauantain jälkeen, seuraava päivä sit keskiviikkona, mutta silloinkin mies jo antanut näytteensä, että kannattaako odottaa kuitenkin torstaille, no se oikeastaan katsellaan sitten mitä ne ovistikut näyttää.

• Tykkää
Reactions: Hopeanopea
Joo käytetään sitä usein joo. Naisilla taitaa olla vaan vähemmän sitä pistelyä. No tietenkin munasolujen keräYS vaatii ilmeisesti useamman piikityksen, mutta pelkkä irrotuspiikki ei esim tulis kalliiksi. Ja se että käykö nuo kaikki mitä naiset käyttää niin myös miehelle? No siitähän meillä on sit soittoaika kans ens viikolla, labratkin alkuviikosta jossa tsekataan maksat ja testoarvot. Joten jännittävä viikko tulossa kyllä. Ja se vielä mille päivälle ovis osuu, kun ei saa harrastaa seksiä lauantain jälkeen, seuraava päivä sit keskiviikkona, mutta silloinkin mies jo antanut näytteensä, että kannattaako odottaa kuitenkin torstaille, no se oikeastaan katsellaan sitten mitä ne ovistikut näyttää.
Hcg-pistoksia irrotukseen on ainakin ovitrelle ja pregnyl. Joillakin määrätään conapeptyl? Nimistä mutta siinä ei ole hcg:ta. Teillä kai nimenomaan se hcg pitää olla? Ja ne muut sisältää fsh:ta mikä kypsyttää munasoluja.

Heippa kaikki! Mä oon tässä jonkin aikaa lueskellut teidän juttuja täällä taustalla, mutta voisin nyt liittyä mukaan juttelemaan. Täällä tuli roikuttua ja kirjoteltua esikoisen yritysaikana ja tätä kautta pääsin myös facessa maailman parhaaseen vauvaryhmään mukaan, joten olisi tosi kiva saada vastaavaa vertaistukea näin toisellakin kierroksella! Muutamia tuttuja nimiä näkyikin listalla. :love:

Meillä tosiaan perheeseen kuuluu itseni lisäksi mies, 5/2021 syntynyt esikoistyttö ja kaksi koiraa. Toivottaisiin noin kahden vuoden ikäerolla pikkusisarusta, ja tällä hetkellä ajatuksena olisi alkaa aktiivinen yrittäminen elo-syyskuussa. Super jännää, vaikka kaikki tälleen tokalla kerralla jo onkin toki tutumpaa.:)

@helmikorvakoru / 2. / 8/2022

Me alotettiin viime yönä nuorimman yösyöttövierotus, jos vaikka yöimetysten pois jättö auttaisi kiertoon. Ja ehkä tulevien yövuorojenkin kannalta tämä oli jo aika tehdä. 😅

Lauantaista asti on jomotellut vasemmalla alavatsalla, eilen oli melko kovat kivut oikealla puolella ja siitä meni keskialavatsalle. Kesti ehkä n. 20min, mitä lie oli. 🤔

Oliko täällä joku joka kokeilee kohdunsuuta jos olisi plussa tullut? Ihmettelin kun kokeilin sitä niin on kiinteä ja kiinni. Yleensä menkkojen lähestyessä mulla on se erilainen mitä nyt. On pehmeä ja hiukan auki. Kuten yleensä synnyttäneillä se on. Tänään on kp 18 ja tiputtelu alkaa yleensä parin päivän päästä. On ollut lievää vihlontaa alavatsalla mutta niin mulla on aina ovulaation jälkeen. Joten en usko että se on mikään plussa oire.

Hei taas, käyn täällä aika-ajoin lueskelemassa kuulumisia. Onnea siis plussanneille ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille❤

Meillä ei siis vieläkään ole yritys alkanut, mutta usein se on mielessä ja onkin kiva käydä aina välillä täällä kurkkimassa teidän kuulumisia. :) Meillä oli alunperin tarkoitus "antaa tulla jos tullakseen" tässä kesän jälkeen, mutta hieman vielä itse kipuilen sen kanssa miten tulisin jaksamaan kun esikoinen on niin nuori vielä (juuri täyttänyt 1v), eikä ole ollut mitenkään ehkä helpoimmasta päästä vaikka aivan valloittava ihana pieni ihminen onkin!
Sen myös tiedän, että toisen lapsen kyllä haluaisin jos sellainen meille suodaan, lähinnä ajankohta on vielä vähän hakusessa koska uskaltaisi aloittaa yrittämään..🤭 ei sekään ole sanottu, että tärppi tapahtuisi nopeasti.

Mites teillä muilla joilla on jo ennestään pikkuisia tai useampia lapsia? Onko teillä joku ajatus siitä mikä olisi ihanteellinen ikäero lapsille tai onko sillä teille ylipäänsä merkitystä? Tai pohtiiko joku muu näitä asioita myös, että miten se oma jaksaminen sitten kahden kanssa?

Toivottavasti ok, että hieman täällä höpisen aiheen vierestä kun en vielä varsinaisesti ole täällä yrityksessä mukana, mutta hengessä kylläkin!😊

Mä olen miettinyt ikäeroa aika paljon myös, mutta ehkä enemmän toisesta näkökulmasta. En olisi jaksanut toista lasta pienellä ikäerolla ja olemattomalla tukiverkolla. Vasta viime vuosina, lapsen kasvaessa, olen edes voinut ajatella, että jospa sittenkin ❤ esikoinen on nyt 8 ja uskon, että olisi innoissaan pikkusisaruksesta. Tosin haasteitakin varmasti on, jos joutuu luopumaan jostain saavutetuista eduista kuten jakamattomasta huomiosta 😀🥰

Mielenkiintoista olisi kuulla lisää näkökulmia ja kokemuksia aiheesta 🤩

Mä olen miettinyt ikäeroa aika paljon myös, mutta ehkä enemmän toisesta näkökulmasta. En olisi jaksanut toista lasta pienellä ikäerolla ja olemattomalla tukiverkolla. Vasta viime vuosina, lapsen kasvaessa, olen edes voinut ajatella, että jospa sittenkin esikoinen on nyt 8 ja uskon, että olisi innoissaan pikkusisaruksesta. Tosin haasteitakin varmasti on, jos joutuu luopumaan jostain saavutetuista eduista kuten jakamattomasta huomiosta

Mielenkiintoista olisi kuulla lisää näkökulmia ja kokemuksia aiheesta
Niin tämäkin myös varmasti iso elämänmuutos kun lapsi jo kasvanut, ja oppinut elämään ainoana pikkuisena ja kaiken huomion keskipisteenä🥰 Toisaalta varmasti myös sitten on hyvä ja reipas apuri! Ja saisit myös varmasti vanhempanakin irti vauva-arjesta ihan eri tavalla kun toinen lapsi ei enää tarvitse niin intensiivistä huomiota ja huolenpitoa kun vaikkapa pieni taapero.😍

Tervetuloa uusille! ❤
Pahoittelut @mamma41 😔
@Kuumeilija40 mä kokeilen! Ennen kuukautisia pehmenee ja laskeutuu alas ja nyt raskaana pysyi napakkana ja nousi ylös 😄

Ikäeroa pohdittu täälläkin, mulla vanhin muuttaa jo pian pois kotoa ja kuopus nyt noin vuoden eli ikäeroa tulee nuorimpaan +1v8kk jos kaikki menee hyvin. Hurjan pieni ikäero mutta jotenkin se tuntuu oikealta, vaikka samalla kipuilen sen kanssa kun toi pienin muru joutuukin niin äkkiä kasvamaan isoksi 🥺 Itsellä ikäkin alkaa tulla vastaan niin senkään puoleen en halunnut enempää odotella.
Meillä vanhimpien ja kuopuksen ikäerot oli paljon isommat kuin sinulla @eeveon mutta uskon että sinulla isompi vaan olisi innoissaan pienestä ❤ Toki luonne määrää tässä aika paljon 😄

Tänään dpo14 https://aijaa.com/75TQly 🥺❤
Eli periaatteessa kai 4+0 mutta neuvola taitaa sen sit laskea kuukautisista eli 3+5. Eikai sillä päivällä parilla niin väliä 😄

Viimeksi muokattu:
Ikäerokeskusteluun on vaikeampi kommentoida, kun haaveissa vasta ensimmäinen lapsi. Uskon kuitenkin, että monenlaisella kombolla homma toimii varmasti! 😊

Itsellä ensi viikolla ensimmäistä kertaa tilanne, että täytyisi testailla päivöä/kahta ennen menkkojen alkua jo mahdollista tärppiä.

Toimiiko pregcheck ennakkoon hyvin vai onko syytä ostaa jotain muuta merkkiä?

Pelkään, että tipun aika korkealta jälleen. Huonoa fiilistä lisää, että seuraava ovulaatio jää hyödyntämättä. Toisaalta talletukset on tässä kierrossa osuneet kai ihan kohdilleen.. tai mistä sitä tietää. Jotenkin naivisti uskon, että todennäköisemmin raskaus "yllättää" kun sitä ei ajattele ja ei ajattele sen onnistuvan. Sen vuoksi tässä kierrossa kun oon rakentanut kunnon kuvitelmia, uskon ettei tärppi voi käydä. En tiedä, onko koko pohdinnassa mitään järkeä vai onko se vaan omaa vinoa ajattelua..😅

@Jenn-a 😍 ja @Oliivi3 viivat näkyy hyvin edelleen!

Ikäkeskusteluun oma yhden lapsen toiveen näkökulmasta harmittaa eniten se, että koska meillä vaan venyy tämän esikoisen kohdalla, niin ikäero nuorimpiinkin serkkuihin ehtii kasvaa (ja sisarukset kertoneet heidän lapsiluvun olevan täysi).. just kun viikonloppuna näki miten kivaa oli muilla serkuilla keskenään, niin harmittaa tietysti. Ehkä jos saadaan joskus oma, niin se on sitten lellivauva ja on monta hoitajaa.

Kilometrimittaisen viestin lopuksi vielä mainittava ehdottaman mielikuvitukselliset nippailut ja kuukautiskivut näin dpo5 🤭😉 ens torstai on niiiiiiin kaukana!!

VAUVA 2023

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@Mamtobe 3/2020 1.
@SandraB 10/2020 2. (1. yhteinen)
@Sipiriina 1/2021 1.
@Owlet 2/2021 2.
@Saaga86 6/2021 2.
@Mimerkki 6/21 3.
@Laurenzia 7/2021 2.
@Millis86 7/2021 1.
@Tibitii 7/2021 2.
@K3rttuli 8/2021 1.
@Mimmimami 8/2021 5.
@Hellu__ 9/2021 2.
@mimmi92 10/2021 5.
@Eadni1992 10/2021 1.
@tätimoonika 11/2021 7.
@Kirahvi-Koo 12/2021 2. lapsi
@Selis★ 11/2021 ★4.
@Floralan ★ 1/2022 ★ 1.
@_pähkinätimantti_ ★ 1/2022 ★ 3. (1. yhteinen)
@Niisq ★ 1/2022 ★ 1.
@Mamiks 2/2022 4.
@Yksinmatkassa 3/2022 2.
@vauvakuume7 3/2022 7.
@minipätkis 3/2022 1.
@Jossu_95 3/2022 2.
@Salasauma 3/2022 2.
@Unikko29 4/2022 1.
@Wintersun 4/2022 Pas 08/22(?)
@Sentonen 4/2022 2.
@Oliivi3 4/2022 4. (2. yhteinen)
@Earhart 4/2022 2.
@Hopeanopea 5/2022 1.
@nobelius 5/2022 4. (2 yhteinen)
@JellyBee 5/2022 2. (1. yhteinen)
@Poiski 5/2022 1.
@Minttara 5/2022 3.
@tiipanen ★ 5/2022 ★ 1.
@Kvize 5/2022 1.
@eeveon 6/2022 2.
@Sanelma_ 6/2022 1.
@Jenn-a 6/2022 2.
@Tiukuna 8/2022 2.
@helmikorvakoru 8/2022 2.

★★★★★★★★★★★★★★★★

6.7.2022 Keskiviikko

Nimi ★ Kiertopäivä ★

@eeveon kp 30/27-32
@Mamtobe kp 28/25
@Oliivi3 kp 26/26-27
@Earhart kp 23/28-30
@Hopeanopea kp 20/30
@mimmi92 kp 18/26-32
@Sentonen kp 18/27-28
@Laurenzia kp 17/31
@Sipiriina kp 17/25
@Selis Kp 16/32
@Wintersun kp 15/25-27
@Poiski kp 14/36-39
@Eadni1992 kp 13/26-28
@nobelius kp 10/28-29
@Salasauma kp 9/25
@Kvize kp 6/27-29
@Sanelma_ kp 5/28
@Minttara kp 5/24-27
@Jossu_95 kp 4/28-30
@Mamiks kp 4/24-28
@tätimoonika kp 1/25-29

★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Nimi ★ DPO

@Oliivi3 DPO 14
@Jenn-a DPO 14
@eeveon DPO 11
@Earhart DPO 10
@Sipiriina DPO 5

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3

@jemppu123 11/21 ★ 2. ★ 4/22
@Neeppu 11/21 2. 4/22
@Lumihiutale_ 11/21 4. 4/22
@Nemily 10/21 1. 4/22
@senya 12/21 2. 5/22
@3milia 3/22 2. 5/22
@Siikli 4/22 4. 5/22
@Tähti123 3/22 2. 5/22
@Keltasahrami 5/22 2. 5/22
@jjanni 2/22 2. 5/22
@Marilainen 2/22 2. 5/22
@Mirkkuli26 5/22 2. 5/22
@Kirahvi-Koo 12/21 2. 6/22
@Kyfi 1/21 5. 6/22
@Mmohini 5/22 2. 6/22
@VeijariLaama 7/21 1. 6/22

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: nobelius
Ikäerosta meillä sitä ei juurikaan mietitty. Kun ei ole ollenkaan varmaa koko raskaaksi tuleminen, niin aloitettiin jo 6kk synnytyksestä, siinä tuli sitten muuta huolta ja ongelmaa tietenkin ja vuodella siirtyi eteenpäin.

Kp 15, nyt olis ovistestitkin ostettu. Huomenna varmaan aloittelen. Jospa tulis aiemmin kuin kp 20. Tietty teen tänään jos yhtään oloissa tuntuu, mut ei vielä ainakaan.

Meillä toiveissa alle 2v ikäero edelliseen, poika nyt 10kk. Mun edelliset lapset 1v7kk ikäerolla ja se oli tosi hyvä, helppoja lapsia ja nyt tytöstä (5v) ja pojasta (6v) paljon seuraa toisilleen 😊 Leikit sujuu ja samoja kavereita tästä omalta kadulta.
Miehen isommat kolme lasta noin 2v ikäerolla toisiinsa ja se on isompienkin kohdalla näyttänyt toimivan hyvin.

Nyt kun mun keskimmäinen on 5v niin tuntuu, että taas jaksais ihan hyvin kaksi pientä tässä, eli tärppiä odotellessa 😉

Oliko se muuten niin @VeijariLaama , että sut sai siirtää plussanneisiin 😍? Voisin katsoa jos olisin huomenna ajoissa listaa päivittämässä (tai jos @Wintersun jaksaa muokata).

@Sipiriina tsemppiä piinailuun, olisipa teidän vuoro :)!

@kANaNdA toivottavasti siellä kanssa tärppi :)!

Mun täytyy sanoa kaikista kohdunnapukka keskusteluista, että mä en ikinä ole onnistunut tunnustelemaan sitä (no en oo liikoja yrittänytkään). Mut mulla on oikeesti ihan mahdottomat nakkisormet, enkä usko että niillä edes ylettyisin. Nuorempana kun käytin kuukuppia niin sekin "imeytyi" niin syvälle, että en enää saanut otetta ja jouduin pyytää exää vetämään sen pois (ja siis antenni oli paikoillaan) 😳😆. Tää kohdunnapukka homma jäänee siis omalla kohdalla täydeksi mysteeriksi 😏

@Hopeanopea mä päivitin, kurkkasin että @VeijariLaama oli käynyt varhaisultrassa ja kaikki oli hyvin niin siirsin ❤
Ja tuosta kohdunnapukasta, en oo itsekään sen elosta päässyt mihinkään yhteisymmärrykseen :D
Nyt vielä vähemmän kun koko paikka on täynnä arpikudosta 🙄 joten en mene sorkkimaan..
Kuukuppia en oo uskaltanut käyttää enää vuosiin. Harmi, koska se oli kyllä hyvä kapistus.

• Tykkää
Reactions: Hopeanopea
Ikäerokeskusteluun on vaikeampi kommentoida, kun haaveissa vasta ensimmäinen lapsi. Uskon kuitenkin, että monenlaisella kombolla homma toimii varmasti! 😊

Itsellä ensi viikolla ensimmäistä kertaa tilanne, että täytyisi testailla päivöä/kahta ennen menkkojen alkua jo mahdollista tärppiä.

Toimiiko pregcheck ennakkoon hyvin vai onko syytä ostaa jotain muuta merkkiä?

Pelkään, että tipun aika korkealta jälleen. Huonoa fiilistä lisää, että seuraava ovulaatio jää hyödyntämättä. Toisaalta talletukset on tässä kierrossa osuneet kai ihan kohdilleen.. tai mistä sitä tietää. Jotenkin naivisti uskon, että todennäköisemmin raskaus "yllättää" kun sitä ei ajattele ja ei ajattele sen onnistuvan. Sen vuoksi tässä kierrossa kun oon rakentanut kunnon kuvitelmia, uskon ettei tärppi voi käydä. En tiedä, onko koko pohdinnassa mitään järkeä vai onko se vaan omaa vinoa ajattelua..😅
Mä testasin Dpo8 alkaen pregcheckillä ja sain haamuista haamuimman ja dpo9 alkaen jo silminnähtävän. Joten itsellä ainakin toimi 😊

• Tykkää
Reactions: kANaNdA
Hei taas, käyn täällä aika-ajoin lueskelemassa kuulumisia. Onnea siis plussanneille ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille❤

Meillä ei siis vieläkään ole yritys alkanut, mutta usein se on mielessä ja onkin kiva käydä aina välillä täällä kurkkimassa teidän kuulumisia. :) Meillä oli alunperin tarkoitus "antaa tulla jos tullakseen" tässä kesän jälkeen, mutta hieman vielä itse kipuilen sen kanssa miten tulisin jaksamaan kun esikoinen on niin nuori vielä (juuri täyttänyt 1v), eikä ole ollut mitenkään ehkä helpoimmasta päästä vaikka aivan valloittava ihana pieni ihminen onkin!
Sen myös tiedän, että toisen lapsen kyllä haluaisin jos sellainen meille suodaan, lähinnä ajankohta on vielä vähän hakusessa koska uskaltaisi aloittaa yrittämään..🤭 ei sekään ole sanottu, että tärppi tapahtuisi nopeasti.

Mites teillä muilla joilla on jo ennestään pikkuisia tai useampia lapsia? Onko teillä joku ajatus siitä mikä olisi ihanteellinen ikäero lapsille tai onko sillä teille ylipäänsä merkitystä? Tai pohtiiko joku muu näitä asioita myös, että miten se oma jaksaminen sitten kahden kanssa?

Toivottavasti ok, että hieman täällä höpisen aiheen vierestä kun en vielä varsinaisesti ole täällä yrityksessä mukana, mutta hengessä kylläkin!😊
Meillä käydään jaksamisesta keskustelua melkein joka kuukausi. Tai lähinnä mies epäröi enemmän miten jaksetaan. Oltais haluttu 3v ikäero mutta kohtalo näköjään tuli peliin kun tärppiä ei näy. Täällä taas vaihteeksi se tilanne päällä että pari viikkoa sitten oli vähän väsyneempi päivä taas ja mies totesi että "miten kuvittelet että jaksetaan kahden kanssa". Ilmeisesti hänen mielestään toisesta olisi meille enemmän rasitetta kuin esikoiselle iloa ja seuraa koko elämäksi 🙄 Saa nähdä miten käy tulevan oviksen viikon päästä, jääkö se nyt tosissaan hyödyntämättä, muuttaako tuo tuuliviiri mieltään taas vai mitä tehdään 😏

• Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Nokare ja Cara-mel
Ikäeroista, meillä on tänä vuonna 1v, 3v, 6v, 9v, 10v ja 12v. Muiden ikäerot on olleet ihan 👌🏻 paitsi toi vuoden ikäero, ne jaksaa vieläkin tapella joka päivä, aivan kaikesta. 🤣

Eilen tuli taas nostatettua vauvakuumetta, kun pesin ja laitoin turvakaukalon eteenpäin kaverille. Katsottiin isompien lasten kanssa kuvia, kun nuorin tuli kotiin siinä pienenä 2,5kilosena rääpäleenä. 💕

Eilen myös ostettiin uusi vaaka, ja totesin, että ehkä pitäisi painoakin saada alemmas, ennen raskautumista. 🙈😅

Yhteistyössä