Haaveena vauva 2022

vierailija
Malttamattomana soitin polille että olisko mulle kierukan poistoaikaa näkyvillä jo. 2.3!!!! Vasta Enhön määä sinne jaksa ootella. Taisin sit mennä ja varata yksityiseltä ja meen samana päivänä ykisyiteselle ku mies aloittaa hcg piikit
Mun on pakko myöntää, oon ostanut jo yhden bodyn ja kutonut sukatkin pienelle Tuun varmaan menee ihan sekasin. Toivottavasti vielä onnistumme tässä
Kaikille plussatuulia! Onkin jännää sitten kun pääsee kiertoon kiinni
Hyvä että pääsit yksityiselle! Miksi poistoajat menee noin pitkälle? Minä juuri varasin ensi viikolle.
 
Minä kans malttamattomana odotan että päästäis yrittää. Meillä neljäs toiveissa. Lapsilla ikää 8,10,12
Itsellä ikää 38v.
Jännittäviä aikoja kyllä. Ens viikoll kierukan poisto
Ihanaa, että teilläkin tulossa ikäeroa lapsille enemmän, se on yksi suurista mietinnänkohteista, kun esikoinen täyttää jo 11v, että miten tukea sisaruussuhdetta tuollaisella ikäerolla..
 
Nyt jo arvaan ettei ole tärpännyt,
mieliala laskee kuin lehmän häntä, normaalit oireilut ennen menkkoja alkaneet jo
Jep, sama täällä. Kipuja ei ole, mutta pientä ruskeaa tuhrua kylläkin. Eiköhän ne menkat ala maanantaina viimeistään, kuten sovellus ennustaa. Ekaa kertaa jotenkin tosi pettynyt fiilis. Toki vielä pieni haave, koska menkkakivut puuttuu, että josko.. mutta turhaa kyllä on! Eiköhän ne kivut iske parin päivän sisällä. Plaah!
 
On. Täällä iski jäätävä päänsärky päälle. Koronakotitesti tehty ja negatiivistä näytti. Selailin tuossa flo-sovellusta ja näköjään tämä onkin tuttua kauraa jokaisen kierron puolivälissä, 1-2 päivää ennen ovulaatioplussaa. Oon jo napsinut 3g parasetamolia tämän päivän aikana, eikä helpota. Oliko niin, että ibuprofeeni voi vaikuttaa ovulaatioon? Muistelin joskus näin lukeneeni.

Tänään sain viestiä terveyskeskuksesta, kolmen viikon päästä olisi aika lääkärille, jolloin pääsen keskustelemaan lapsettomuudesta ja huolistani liittyen omaan hormonitoimintaan (niukat menkat). Sitä ennen pitääkin käydä paastoverikokeissa. Toivottavasti asiat etenee, eikä vain paineta villaisella.
 
vierailija
On. Täällä iski jäätävä päänsärky päälle. Koronakotitesti tehty ja negatiivistä näytti. Selailin tuossa flo-sovellusta ja näköjään tämä onkin tuttua kauraa jokaisen kierron puolivälissä, 1-2 päivää ennen ovulaatioplussaa. Oon jo napsinut 3g parasetamolia tämän päivän aikana, eikä helpota. Oliko niin, että ibuprofeeni voi vaikuttaa ovulaatioon? Muistelin joskus näin lukeneeni.

Tänään sain viestiä terveyskeskuksesta, kolmen viikon päästä olisi aika lääkärille, jolloin pääsen keskustelemaan lapsettomuudesta ja huolistani liittyen omaan hormonitoimintaan (niukat menkat). Sitä ennen pitääkin käydä paastoverikokeissa. Toivottavasti asiat etenee, eikä vain paineta villaisella.
Ibuprofeeni voi estää ovulaation ja vaikuttaa limakalvon laatuun ja sitä kautta kiinnittymiseen.
 
Pahoittelut nega testien tehneille:(

Kertokaapas nyt viisammat digi ovistestin käyttäjät. Tein aamulla kp10 digin joka oli negatiivinen tosin oli vahva jo toinenkin viiva.No pitkin päivää tuikkinut oikeaa munasarjaa ja limaisuus lisääntynyt joten päätin tehdä illalla uuden digin joka antoikin plussan eli hymynaaman :) Peitto heilunut viimeksi kp 8 ja tänään ehdottomasti heiluteltava ❤mutta siis kysymys kuuluu kannattako huomenna aamusta vielä testata digi? Flo ennustaa oviksen vasta sunnuntaille. Olen ennen aina testannut vaan kerran päivässä ja aamuisin.

Mukavaa viikonloppua kaikille:)
 
Pahoittelut negatiivisista testeistä. :(

Tänään taas labrassa, hcg 4,9 eli viitearvossa mennään jo. Loppuisi vielä tää tuhriminen nyt pian. Kuinkakohan kauan saa sitten seuraavaa mahdollista ovista odotella, jotenkin outoa kun on aivan pihalla kropan toiminnasta tällä hetkellä. 😒
 
Täällä aletaan tokenemaan viime kierron (hyvin todennäköisestä) kemiallisesta ja rankoista kuukautisista. Oli fyysisesti ja henkisesti aika koettelemus, kivut ja vuoto ihan järkyttävät sekä oli aikamoiset PMS-oireet.. 🤯 Masenti ja ahdistu oikein huolella.

Tänään kp 9 ja kävin jälkitarkastuksessa, kun kuukaus sitten tehtiin vielä marraskuisen kkm:n jälkeen tähystys. Lääkäri sanoi että olis ollut aika epätodennäköistä että viime kierrosta olis tärpännyt, kun ovis tuli vaan muutama päivä sen tähystyksen ja istukkaresiduan poiston jälkeen, eikä sen takii ollut mikään otollinen kiinnittymisalusta. 🙄 Positiivista kuitenkin oli se, että kaikki paikat on oikein hyvän näköset! Ultrassa näkyi 6mm paksu kolmikerroksinen limakalvo, sekä vasemmassa munasarjassa kasvaa 11mm johtofollikkeli. 🥳 Lääkäri ennusti ovulaation tapahtuvan ensi keskiviikkona, jännää!

Tää äippäpolin lääkäri on myös lapsettomuuspolilla lääkärinä ja tehtiin suunnitelmaksi että jos ei alkukesään mennessä olla raskauduttu, niin päästään sitten alottamaan ovulaatioinduktiolla. 😊 Mulla on taustalla vaikea endometrioosi, niin ei tarvitse vuotta olla yritystä.

Tuli ton kaiken masentuneisuuden jälkeen uutta puhtia ja melkein itkun tirautin kun lääkäri osoitti näytöltä johtofollikkelia ja tokaisi ”minä niin toivon että tämä on teidän vauva”. ❤😭

Pahoittelut negatiivisista testeistä ja paljon plussatuulia. ❤
 
Pahoittelut nega testien tehneille

Kertokaapas nyt viisammat digi ovistestin käyttäjät. Tein aamulla kp10 digin joka oli negatiivinen tosin oli vahva jo toinenkin viiva.No pitkin päivää tuikkinut oikeaa munasarjaa ja limaisuus lisääntynyt joten päätin tehdä illalla uuden digin joka antoikin plussan eli hymynaaman Peitto heilunut viimeksi kp 8 ja tänään ehdottomasti heiluteltava mutta siis kysymys kuuluu kannattako huomenna aamusta vielä testata digi? Flo ennustaa oviksen vasta sunnuntaille. Olen ennen aina testannut vaan kerran päivässä ja aamuisin.

Mukavaa viikonloppua kaikille
Mun mielestä siinä on ohje että hymynaaman tullessa ei tarvii jatkaa testausta, 24-36h irtoamiseen suunnilleen siitä hymynaamasta
 
Ihanaa, että teilläkin tulossa ikäeroa lapsille enemmän, se on yksi suurista mietinnänkohteista, kun esikoinen täyttää jo 11v, että miten tukea sisaruussuhdetta tuollaisella ikäerolla..
Meillä olis lapset niin iloisia jos saisivat pikkusisaruksen. Vanhin etenkin toivoo koko ajan että tehkää vauva, teidän pitäö tehdä vauva. Siinä yrittää nyt sitten pitää pokkaa että ei tajuais.
 
Hei vaan kaikille, täällä ois yks uus tyyppä lisättäväksi listaan! 😀
Nyt just äsken alkoi kierto joten kp1 ois virallisesti huomenna (tänään, kello on yli puolen yön 😀)

Mun stoori lyhyesti: 2 lasta ennestään, ex-eksän kanssa. Täyttävät tänä vuonna 5 ja 7.
Meille tuli ero jokunen vuosi sitten ja sen jälkeen on ollut yksi parisuhde joka sekin kaatui ennen kuin ehti kunnolla alkaakkaan. Eipä ole sen jälkeen uljasta prinssiä näkynyt, eikä ole ollut oikein kiinnostusta etsiäkkään.

Pitkään olen miettinyt että meitä puuttuu vielä yksi (lapsi, ei se mies 😀) , mutta on ollut välillä pieniä hetkiä kun kaksi lasta on tuntunut sopivalta (lähinnä lasten kiukkupäivinä 😀)
No.. miten lasta "tehdä", kun ei ole miestäkään..
Harkitsin ja koitin kumppanuusvanhemmuutta, muttei sitten (oman intuition takia) edennyt toteutusvaiheeseen asti. Itsellinen äitiys on pyörinyt mielessä myös ja piiiitkän pohtimisen jälkeen viimein syyskuussa tein ratkaisevan siirron ja varasin ensikäyntiajan yksityiselle.

Olen siis itsellisen äitiyden tiellä ja hommat on siinä pisteessä että ekaa sopivaa inseminaatiopäivää odotellaan! Maanantaina infoan klinikalle heti että kuukautiset alkoivat ja jännällä odotan mitä lääkäri asiasta on mieltä, koska kierto on 30pv (kp 16 ja oletettu ovispv on sunnuntai 😞 ). Kp12 ainakin ultraan , suunniteltiin , ja jos löytyy kehittyviä follikkeleita niin EHKÄ kp14 voitaisi suorittaa inssi irroituspiikin kera! Tää on NIIIIIN hermoja raastavaa kun ei voi suunnitella valmiiksi! Lisähaasteena vielä se, etten ole IKINÄ saanut ovisplussaa tikkuun, edes kuopuksen tärppikierrosta aikoinaan.
Ja vielä sekin epävarmuustekijä on mukana, että munasarjat on todettu pco -tyyppisiksi (äidilläni sama, monirakkulaisuus "aktivoitui" kolmannen lapsen jälkeen)

Voin myös päivittää joskus listaa, mutta en nyt kun kännykällä selaan 😀 Eli listautuisin:

tiutau13 , 02/2022 , 3.lapsi
Ja kp1 (29.1.22)
 
Tervetuloa uusille, onnea plussanneille ja pahoittelut negatesteistä.

@Lili_86 Mulla on kans samanlaista päänsärkyä kierron puolivälissä, olen alkanut yhdistämään sitä nimenomaan ovulaatioon liittyväksi migreeniksi. Niin kuin vierailija jo kirjoittikin, olen myös lukenut että ibuprofeiinia ei suositella ovulaation aikaan, itse olen käyttänyt parasetamolia.

Viime kierrosta jäi ovistestejä joten olen testaillut kp11 alkaen, ajattelin jo että kerkesi mennä ohi kun heti ensimmäinen testi oli vahvempi kuin viime kierron negat, mutta selvästi heikompi kuin kontrolliviiva, eikä siitä sitten lähtenyt vahvistumaan. No tänään kuitenkin tuli selvästi vahvempi kuin kontrolliviiva, joten mulle saisi laittaa dpo-1 tälle päivälle.
 

Tänään kp10 ja ovistesti näyttää tältä. Ei vielä ihan plussa mutta oven takana varmaan? Flo ennustaa ovista vasta kp17, kierrot on lyhentyny nyt joka kerta, edellisin oli vaan 25pv. Imetän vielä kuopusta, se varmaan sotkee pakkaa ja vähän mietityttää onko kroppa ollenkaa valmiudessa uuteen raskauteen :/ Jotenki tuntuu että hormoonit heittää mitä sattuu ja kierto hakee vielä paikkaansa.. Mut haaveillaan silti! :giggle:
 
VAUVA 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★

29.1.2022 Lauantai

Nimi yritys aloitettu monesko lapsi


Myytta, 12/17, 2. lapsi
83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
+ Minttuni, 2/19, 1. lapsi
+ Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Eeva650, 7/19, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Töppönen, 9/19, 4. lapsi
+ Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Karen99, 10/19, 1. lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
+ Piipaa93, 11/19, 1. lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Mamtobe, 3/20
Fazeriina82, 4/20, 5. lapsi
+ Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
Esikoishaaveita, 4/20, 1. lapsi
Tutina, 5/20, 2. lapsi (1. yhteinen)
+ Ewa87, 7/20, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Coguine, 7/20, 2. lapsi
+ Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
+Keksi82, 8/20, 1. yhteinen lapsi
+ Meemuli, 9/20, 1. lapsi
+Suhveli, 9/20, 4. lapsi
Lili_86, 9/20, 1. lapsi
+ Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+ Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
SandraB, 10/20, 2. lapsi
+Mozart, 10/20, 4. lapsi
+ Gisella, 11/20, 2. lapsi
+ Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Daisy01, 12/20,1. lapsi
+Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
+ Charrypie-86, 1/21, 1. lapsi (miehen 2.)
+ Possu., 1/21, 1. lapsi
+ Bubbu, 2/21, 1. lapsi
+ Leonida, 2/21, 1. lapsi
Alocasia, 2/2021, 2. lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
+ Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
Heidisofia, 3/21, 2. lapsi
Mannuska, 3/21, 1. lapsi
Pienihme, 3/21, 1. lapsi
+ Skyela, 4/21, 2. lapsi
+ Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
+ Hulda91, 4/21, 2. lapsi
+ Eimy, 4/21, 1. lapsi
Elsa96, 4/21, 1. lapsi
+ Marjusk, 4/21, 2. lapsi
+Suikku1, 5/21, 2. lapsi
+ Summer21, 5/21, 2. lapsi
Vauvasyliin2022, 5/21, 2. lapsi
Samppa40, 5/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Maija1004, 5/21, 1. lapsi
+ Twix, 5/21, 1. lapsi
Miracle, 5/21, 1. lapsi
Martta83, 5/21, 2. lapsi
+ Maria91, 5/21, 3. lapsi
+ Jonna_83, 6/21, 3. lapsi (1. yhteinen)
+ Minnix, 6/21, 2. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi
Meimierika, 6/21, 1. lapsi
Saaga86, 6/21, 2. lapsi
+ Innerchild, 6/21, 1. lapsi
Tulejonyyttti, 6/21, 1. lapsi
Mimerkki, 6/21, 3. lapsi
+ Bluebelle, 7/21, 2. lapsi
+ Danio, 7/21, 2. lapsi
+ Andune, 7/21, 1. lapsi
Sofiika, 7/21, 1. lapsi
Tibitii, 7/12, 2. lapsi
+Mimmimami, 8/21, 5. lapsi
+ BB-8, 8/21, 3. lapsi
+ Seppiina, 8/21, 3. lapsi
Lemoni87, 8/21, 1. lapsi (miehen 2.)
+ Sadepisaroita, 9/21, 2. lapsi
AniiloraK, 9/21, 4. lapsi
+ SannuB, 2. lapsi
Hellu_, 9/21, 2. lapsi
Untamoinen, 3. lapsi
+Topukka, 9/21, 2. lapsi
+Guinevere, 9/21, 4. lapsi
+Liljah, 9/21, 3. lapsi
Sinnae, 9/21, 2. lapsi
Leppis-, 9/21, 2. lapsi
Neeppu, 10/21, 2. lapsi
Selis, 11/21, 4. lapsi (miehen 1. )
Lumihiutale_, 11/21, 4. lapsi
Snanniska, 12/21, 4 lapsi
+Lisbeth86, 1 lapsi (miehen 3.)
Senya, 12/21, 2. lapsi (miehen 1.)
eden89, 1/22, 3. lapsi
Mamiks, 1/22, 4. lapsi
Pallopöksy, 1/22, 3. lapsi
tiutau13, 2/22, 3. lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi

SandraB…………………….kp 23/27
Snanniska………………….kp 21/28-29
Lumihiutale_…………..kp 21/27-28
Leppis-………………………..kp 17/28-30
Selis……………………………kp 16/28
Elsa96.............................kp 16/28-31
Lili_86………………………..kp 14/30-32
Sofiika……………………….kp 14/30
Eden89……………………..kp 13/24-26
Neeppu..........................kp 11/25-27
Pallopöksy..................kp 10/25-35
Martta83……………………..kp 8/26-27
Tähtipölyä…………………kp 3/28-30
tiutau13............................. kp 1/30


★★★★★★★★★★★★★

Lumihiutale_.....dpo10
Snanniska………….dpo6
Tibitii..........................dpo1
Selis………………………dpo0
Leppis-....................dpo-1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tibitii
Tervetuloa uusille, onnea plussanneille ja pahoittelut negatesteistä.

@Lili_86 Mulla on kans samanlaista päänsärkyä kierron puolivälissä, olen alkanut yhdistämään sitä nimenomaan ovulaatioon liittyväksi migreeniksi. Niin kuin vierailija jo kirjoittikin, olen myös lukenut että ibuprofeiinia ei suositella ovulaation aikaan, itse olen käyttänyt parasetamolia.

Viime kierrosta jäi ovistestejä joten olen testaillut kp11 alkaen, ajattelin jo että kerkesi mennä ohi kun heti ensimmäinen testi oli vahvempi kuin viime kierron negat, mutta selvästi heikompi kuin kontrolliviiva, eikä siitä sitten lähtenyt vahvistumaan. No tänään kuitenkin tuli selvästi vahvempi kuin kontrolliviiva, joten mulle saisi laittaa dpo-1 tälle päivälle.
Kiva kuulla, että samankaltaisia oireita on myös muilla enkä ole yksin näiden pohdintojen kanssa. Oli kyllä lamaannuttava kipu, noin kovaa särkyä ei ole ollut aiemmin, ilta meni vain pimeässä maatessa eikä puhettakaan mistään peittojen heiluttelusta. Ristiriitaista toimintaa keholta, aivan kuin yrittäisi sabotoida hedelmälliset päivät 😂
Oon nyt parin kuukauden ajan elellyt terveellisemmin, ehkäpä ovulaatio-oireet ovat siksi vahvempia.

Kävin tänään lukemassa Maisasta mitä lääkäri oli sinne kirjoittanut. Vastaanotolle pitää myös puolison tulla mukaan. Ehkäpä me tästä päästään hoitoihin, ellei tässä kierrossa plussaa tule 😊
 
Hei viisaammat!
Olikohan tästä jo jossakin vaiheessa puhetta, mutta siis oliko kenelläkään kokemusta kiinnittymisvuodosta? Näyttää kaikkitietävän internetin perusteella olevan totta ja tarua😃

mulla on siis kp 24/29ja dpo 10 tänään sekä tosi säännöllinen kierto. Tänä aamuna huomasin vessassa käydessäni paperissa ruskehtavaa tuhruvuotoa. Järkeilin mielessäni, että voi olla kiinnittyminen, MUTTA voi olla yhtähyvin tällä viikolla saadusta kolmosrokotteesta sekaisin mennyt kierto. Sain rokotteesta tällä kertaa muitakin oireita. Jännä nähdä nyt mihin suuntaan vuoto kääntyy😳
 
Oli pakko tulla kirjoittamaan, kun näin sut täällä!
Ihanaa, että päädyit itse lähtemään hoitoihin! Toivottavasti onnistaa pian! Oon täällä taustalla tsemppaamassa
Hittolainen @Wintersun , kiitos ihan tuhannesti! ❤ mitä sun elämään nykyisin?? On taas vierähtänyt tovi aikaa kun täällä palstalla oon pyörinyt (- syystä että tarvitsin etäisyyttä lapsihommista ja rauhaa prosessointiin) , lueskelin toki taaksepäin reilu 10 sivua - alotin tosin kahlaamaan viimeisen 60 sivua mutta oli aika duuni, ei pysyny kärryillä enää että kuka missä milloin .. 😀
 
  • Rakkaus
Reactions: Wintersun
Hei viisaammat!
Olikohan tästä jo jossakin vaiheessa puhetta, mutta siis oliko kenelläkään kokemusta kiinnittymisvuodosta? Näyttää kaikkitietävän internetin perusteella olevan totta ja tarua😃

mulla on siis kp 24/29ja dpo 10 tänään sekä tosi säännöllinen kierto. Tänä aamuna huomasin vessassa käydessäni paperissa ruskehtavaa tuhruvuotoa. Järkeilin mielessäni, että voi olla kiinnittyminen, MUTTA voi olla yhtähyvin tällä viikolla saadusta kolmosrokotteesta sekaisin mennyt kierto. Sain rokotteesta tällä kertaa muitakin oireita. Jännä nähdä nyt mihin suuntaan vuoto kääntyy😳
Itsellä ei ole mikäänlaista kokemusta kiinnittymisvuodosta mutta tuo ruskea tuhru kuulostaa mielestäni enemmän alkavilta menkoilta :(
 
  • Tykkää
Reactions: Nemily
Kp11 ja en testannut aamusta enää ovista kun illalla sen hymyn testi antoi .Illalla talleteltiin ,mutta tänään kipeytynyt nyt nännit joten mietin joko se ovis sitten meni :/ ja se edellinen talletus oli kp8 :/ On tää niin vaikeaa:( juuri tämän vuoksi en ole tikutellut mutta nyt taas sorruin testit hankkimaan.Toive vauvasta on niin suuri että haluaisi kaiken tehdä sen eteen ❤

Onko kellään kokemusta vitex nimisestä tuotteesta? Siveyden puu. Tai sellaisesta kun hormon balance?Kiinnostaisi kokeilla .

Punaviiniä ajattelin nyt taas koettaa kiinnittymisessä.
 
vierailija
Kp11 ja en testannut aamusta enää ovista kun illalla sen hymyn testi antoi .Illalla talleteltiin ,mutta tänään kipeytynyt nyt nännit joten mietin joko se ovis sitten meni :/ ja se edellinen talletus oli kp8 :/ On tää niin vaikeaa juuri tämän vuoksi en ole tikutellut mutta nyt taas sorruin testit hankkimaan.Toive vauvasta on niin suuri että haluaisi kaiken tehdä sen eteen

Onko kellään kokemusta vitex nimisestä tuotteesta? Siveyden puu. Tai sellaisesta kun hormon balance?Kiinnostaisi kokeilla .

Punaviiniä ajattelin nyt taas koettaa kiinnittymisessä.
Talletuksethan osui teillä kohdalleen! Joka toinen päivähän tai joka kolmas on se suositus muutenkin
 

Yhteistyössä