Haaveena vauva 2022

Valitettavasti omalta kohdalta ikävä kokemus vain kerrottavana. Lääkäri veti kierukan pihdeillä pois kohdusta. Kipeää tekee, onneksi ei kuitenkaan sen pidempään kuin toimenpide kestää. Seuraavaan kierukkaan jätettiin suosiolla vähän pidemmät langat ja sen poisto olikin sitten melkein huomaamaton juttu.
Täytyy taas muistaa ottaa särkylääkettä ja toivoo parasta 😁
 
Täällä jälleen sormet ja varpaat ristissä, että olisi tästä kierrosta tärpännyt. Ilman ehkäisyä ollaan oltu esikoisen syntymästä lähtien, ja kuukautiset alkoivat 6 vkoa synnytyksestä. Tuosta on jo kohta vuosi, mutta imetys ehkä vaikeuttaa raskaaksi tulemista.

Kierron pituus on vaihdellut pääosin 28-30 päivässä, nyt menossa päivä 29. Ovulaatio oireiden perusteella olisi vasta kp 17-18, joten aika myöhään.

Joka vessakäynnillä pelkään, että kuukautiset ovat alkaneet.
 
Voi harmitus. Kierukan poistossa, ei löydy lankoja. Nyt sain lähetteen polille ja millon sinne pääsee. Oon malttamaton! Olin jo niin valmis yrittämiseen.

Ja nyt jännittää, sattuuko se enemmän ja miten se kierukka siellä oikein onkaan
Mulla on tästä hyvä kokemus kerrottavana. Sain heti seuraavalle viikolle polille ajan. Siellä gyne katsoi ultralla, että joo kohdussa on kuten kuuluukin, langat vaan kadoksissa. Otti sitten yhdet pihdit ja meni muutama sekunti ja "noniin kierukka poistettu" 😄 En tosiaan tuntenut yhtään mitään, ainoastaan kylmältä tuntui se mikälie ankannokka, joka sinne laitetaan aina noissa. Mut itse poisto ei edes nipistänyt. Eli ei se aina ole horror! Toivottavasti sulla tulee ongelmitta ja saisit pian ajan, tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: Mamiks
Kuutamokka
Moi! Tulin tänne lukemaan viestejä ja ettimään vertaistukea😅 meillä eka lapsi toiveessa, ja yk 3. Nyt menossa kp30 eikä menkkoja näy. Pitäis alkaa vissii viimestää parin päivän sissään. Tuntunu kyllä alavatsassa jotai kipristelyjä, muttei nii paljo ku yleesä menkkojen aikaan. Mietin uskallanko vielä testaa vai pakotanko itteni oottamaan vielä loppuviikkoon🙈 kp21 tuli vähä tiputteluvuotoa, ei oo ennen tullu kierron välissä? Niinku voisko aika mennä vähän nopeemmin ku en haluis testata ennen aikojaan. Oon koittanu keksii itelle kaikkee tekemistä että veis ajatuksia vähä muualle😅

Tsemppiä kaikillee muillekki!❤❤
 
Täällä tyhmeliini joka halusi nähdä kaksi viivaa testissä ja testasin äsken..irroitus piikin siis pitäisi ilmeisesti näyttää positiivista 10pv mutta eipä ollut testi positiivinen. Nyt huolettaa tarkoittaako se ettei piikki toiminut 😭 siis tiedostaa tietysti ettei tulos olisi johtunut raskaudesta vaan lääkkeestä 😏
 
vierailija
Pakko päästä purkamaan omia ajatuksia, kun huomaan että mieleen hiipii jos jonkin näköistä ajatusta.. Voi olla, että sohaisen nyt pahasti muurahaispesää mutta huomaan jääväni itselleni ”kiinni” näistä ajatuksista nyt kun mahdollinen tuleva laskettu aika siirtyy vuoden kolmelle viimeiselle kuukaudelle. Painin siis loppuvuoden vauva- stigman kanssa. Mulla on jotenkin tosi kaksijakoiset ajatukset siitä, että lapsi syntyisi marras-joulukuussa. Lokakuu vielä menettelee, ehkä marraskuukin, mutta joulukuun ja etenkin joulun jälkeisenä aikana syntyminen tuottaa itselleni suorastaan tuskaa. Tiedostan, että tämä on sulaa hulluutta kun kohta melkein vuosi yritetty ilman ainuttakaan plussaa, mutta en mahda ajatuksilleni mitään. Työni puolesta pääsen todistamaan sitä, mikä ero alku ja loppuvuoden lapsilla on etenkin, jos lapsella on kasvussa ja kehityksessä haasteita. Tiedostan myös mikäli vauvahaaveet laitettaisiin ”jäähylle” pariksi kuukaudeksi, voisi alkuvuoden lapsi syntyä keskosena edellisen vuoden puolella.. Itselläni on huono omatunto jo pelkästään näistä ajatuksista, kun on joutunut todistamaan sitä, että lapsia todellakin saadaan eikä tehdä. Jotenkin takaraivoon on jäänyt ajatus siitä että ”jos lapsen todella haluaa niin ihan sama missä kuussa se syntyy” mutta ainakin omalla kohdalla huomaan ettei se olekkaan ihan näin. Myös osaltaan lähipiiri ja kaveripariskunnat ovat ”ruokkineet” tätä älytöntä ajatusta siitä, että alkuvuoden lapset olisivat jotenkin ”parempia”. Joululomalla yksikin äiti sanoi että aloittavat yrittämään vasta siten, että lapsi syntyy alkuvuonna.

Löytyisikö täältä kohtalotovereita/vertaistukea/järjen ääntä??

Kiitos ja anteeksi vuodatukseni.

P.s. Monetko heittomerkit voi yhteen viestiin laittaa????
Mä oon syntynyt itse 31.12., ja aina ajattelen että en ole hassumpaa kuullut, kuin se että vanhemmat yrittämällä yrittää välttää että lapsi syntyisi loppuvuodesta. :")

En koe että olisin kärsinyt tai ollut millään lailla jäljessä tms. Jossain vaiheessa oli kivakin olla nuorin.

Mutta kai siinä sitten joku pointti on, jos joissakin ammateissa esim näitä eroja voi nähdä.
Mut en kyllä stressaisi. Raskaaksi tulon ajankohtaa ja sitten toisaalta lapsen syntymäaikaa kun ei vaan voi päättää.
 
VAUVA 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★

25.1.2022 Tiistai

Nimi yritys aloitettu monesko lapsi


Myytta, 12/17, 2. lapsi
83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
+ Minttuni, 2/19, 1. lapsi
+ Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Eeva650, 7/19, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Töppönen, 9/19, 4. lapsi
+ Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Karen99, 10/19, 1. lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
+ Piipaa93, 11/19, 1. lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Mamtobe, 3/20
Fazeriina82, 4/20, 5. lapsi
+ Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
Esikoishaaveita, 4/20, 1. lapsi
Tutina, 5/20, 2. lapsi (1. yhteinen)
+ Ewa87, 7/20, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Coguine, 7/20, 2. lapsi
+ Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
+Keksi82, 8/20, 1. yhteinen lapsi
+ Meemuli, 9/20, 1. lapsi
+Suhveli, 9/20, 4. lapsi
Lili_86, 9/20, 1. lapsi
+ Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+ Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
SandraB, 10/20, 2. lapsi
+Mozart, 10/20, 4. lapsi
+ Gisella, 11/20, 2. lapsi
+ Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Daisy01, 12/20,1. lapsi
+Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
+ Charrypie-86, 1/21, 1. lapsi (miehen 2.)
+ Possu., 1/21, 1. lapsi
+ Bubbu, 2/21, 1. lapsi
+ Leonida, 2/21, 1. lapsi
Alocasia, 2/2021, 2. lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
+ Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
Heidisofia, 3/21, 2. lapsi
Mannuska, 3/21, 1. lapsi
Pienihme, 3/21, 1. lapsi
+ Skyela, 4/21, 2. lapsi
+ Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
+ Hulda91, 4/21, 2. lapsi
+ Eimy, 4/21, 1. lapsi
Elsa96, 4/21, 1. lapsi
+ Marjusk, 4/21, 2. lapsi
+Suikku1, 5/21, 2. lapsi
+ Summer21, 5/21, 2. lapsi
Vauvasyliin2022, 5/21, 2. lapsi
Samppa40, 5/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Maija1004, 5/21, 1. lapsi
+ Twix, 5/21, 1. lapsi
Miracle, 5/21, 1. lapsi
Martta83, 5/21, 2. lapsi
+ Maria91, 5/21, 3. lapsi
+ Jonna_83, 6/21, 3. lapsi (1. yhteinen)
+ Minnix, 6/21, 2. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi
Meimierika, 6/21, 1. lapsi
Saaga86, 6/21, 2. lapsi
+ Innerchild, 6/21, 1. lapsi
Tulejonyyttti, 6/21, 1. lapsi
Mimerkki, 6/21, 3. lapsi
+ Bluebelle, 7/21, 2. lapsi
+ Danio, 7/21, 2. lapsi
+ Andune, 7/21, 1. lapsi
Sofiika, 7/21, 1. lapsi
Tibitii, 7/12, 2. lapsi
+Mimmimami, 8/21, 5. lapsi
+ BB-8, 8/21, 3. lapsi
+ Seppiina, 8/21, 3. lapsi
Lemoni87, 8/21, 1. lapsi (miehen 2.)
+ Sadepisaroita, 9/21, 2. lapsi
AniiloraK, 9/21, 4. lapsi
+ SannuB, 2. lapsi
Hellu_, 9/21, 2. lapsi
Untamoinen, 3. lapsi
+Topukka, 9/21, 2. lapsi
+Guinevere, 9/21, 4. lapsi
+Liljah, 9/21, 3. lapsi
Sinnae, 9/21, 2. lapsi
Leppis-, 9/21, 2. lapsi
Neeppu, 10/21, 2. lapsi
Selis, 11/21, 4. lapsi (miehen 1. )
Lumihiutale_, 11/21, 4. lapsi
Snanniska, 12/21, 4 lapsi
+Lisbeth86, 1 lapsi (miehen 3.)
Senya, 12/21, 2. lapsi (miehen 1.)
eden89, 1/22, 3. lapsi
Mamiks 1/22, 4. lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi

Tähtipölyä………………….kp 31/28-30
Lisbeth86…………………..kp 24/?
SandraB…………………….kp 19/27
Snanniska………………….kp 17/28-29
Lumihiutale_…………..kp 17/27-28
Leppis-………………………..kp 13/28-30
Selis……………………………kp 12/28
Elsa96.............................kp 12/28-31
Lili_86………………………..kp 10/30-32
Sofiika……………………….kp 10/30
Eden89……………………..kp 9/24-26
Neeppu..........................kp 7/25-27
Martta83……………………..kp 4/26-27


★★★★★★★★★★★★★

Lumihiutale_.....dpo6
Snanniska………….dpo1
 
Jänskää. Huomenna alkaa hymynaama-ovistestien kokeilu kun tulee kp 10. Olen ollut vahva ja pidättäytynyt tähän asti himoistani😆 Muutenki ajatukset olleet muissa kivoissa jutuissa. Keksin töihin liittyen uutta kivaa, koska tajusin, että yli puoli vuotta miettinyt sitä että kohta uudestaan äitiyslomalle miettimään elämää. Mutta jos se ei ole tapahtumassa ihan heti niin pitää olla läsnä tässä hetkessä eikä ajatella "sit kun". Samoin voin jo nyt miettiä miten sisustan tulevan uuden lapsen huoneen, enkä surkeana voivotella tapahtuuko se joskus. Elämä on hyvää nyt ja positiivisin mielin kohti ovulaatiota 🤩😄
 
vierailija
Täällä tyhmeliini joka halusi nähdä kaksi viivaa testissä ja testasin äsken..irroitus piikin siis pitäisi ilmeisesti näyttää positiivista 10pv mutta eipä ollut testi positiivinen. Nyt huolettaa tarkoittaako se ettei piikki toiminut siis tiedostaa tietysti ettei tulos olisi johtunut raskaudesta vaan lääkkeestä
Katoin sun viestejä taaksepäin ja oot pistänyt sen n. Viikko sitten. Ihan normaalia on ettei se enää näy. Varoituksena on että voi näkyä 10vrk. Se ei tarkoita että sen pitää näkyä. Nyt ainakin tiedät että jos saat myöhemmin viivaa se johtuu raskaudesta eikä lääkkeestä. Se ei voi olla toimimatta, siis siinä pistetään sun elimistöön hcg:tä joka NÄKYY testissä. Se miten kauan riippuu ihmisestä. Ja myös eri kierroissa.
Kannattaa ottaa ihan rauhassa eikä stressata turhia.
 
Katoin sun viestejä taaksepäin ja oot pistänyt sen n. Viikko sitten. Ihan normaalia on ettei se enää näy. Varoituksena on että voi näkyä 10vrk. Se ei tarkoita että sen pitää näkyä. Nyt ainakin tiedät että jos saat myöhemmin viivaa se johtuu raskaudesta eikä lääkkeestä. Se ei voi olla toimimatta, siis siinä pistetään sun elimistöön hcg:tä joka NÄKYY testissä. Se miten kauan riippuu ihmisestä. Ja myös eri kierroissa.
Kannattaa ottaa ihan rauhassa eikä stressata turhia.
Joo enpä tajunnut silloin heti testata mutta hyvä näin ☺ kiitos
 
Täällä tyhmeliini joka halusi nähdä kaksi viivaa testissä ja testasin äsken..irroitus piikin siis pitäisi ilmeisesti näyttää positiivista 10pv mutta eipä ollut testi positiivinen. Nyt huolettaa tarkoittaako se ettei piikki toiminut siis tiedostaa tietysti ettei tulos olisi johtunut raskaudesta vaan lääkkeestä
Kovasti toivon vielä plussaa sinne.
Mutta mikä on irroituspiikki? Useamman kerran kuullut täällä tuon sanan mutta ei vaan leikkaa.
 
Samoja mietteitä täällä @Elsa96. Mutta ite mietin niin että se on lahja tulee se koska tahansa. Me tuskin pidetään mitään taukoa. Ymmärrän sen kun joulukuussa on niin paljon muuta et se ei tunnu varmaan kaikille kovin optimaaliselta. Mulla ikääkin jo sen verran ettei tässä mitään taukoa pidetä.
 
  • Tykkää
Reactions: Elsa96
Pregnyl, ovitrelle tai gonapeptyl, joista kaksi ensimmäistäkin sisältää hcg-hormonia. Auttaa irrottamaan munasolun eli saa aikaan ovulaation tai tukee omaa ovulaatiota.
Aa, kiitos selvennyksestä. Meidän tapUksessa mies tulee saamaan pregnyl pistoksia kaksi kertaa viikossa. Juuri tilasin apteekkiin niitä, helmikuun alussa hän käy lääkärissä harjoittelee pistämässä.
 
VAUVA 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★

26.1.2022 Keskiviikko

Nimi yritys aloitettu monesko lapsi


Myytta, 12/17, 2. lapsi
83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
+ Minttuni, 2/19, 1. lapsi
+ Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Eeva650, 7/19, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Töppönen, 9/19, 4. lapsi
+ Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Karen99, 10/19, 1. lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
+ Piipaa93, 11/19, 1. lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Mamtobe, 3/20
Fazeriina82, 4/20, 5. lapsi
+ Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
Esikoishaaveita, 4/20, 1. lapsi
Tutina, 5/20, 2. lapsi (1. yhteinen)
+ Ewa87, 7/20, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Coguine, 7/20, 2. lapsi
+ Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
+Keksi82, 8/20, 1. yhteinen lapsi
+ Meemuli, 9/20, 1. lapsi
+Suhveli, 9/20, 4. lapsi
Lili_86, 9/20, 1. lapsi
+ Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+ Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
SandraB, 10/20, 2. lapsi
+Mozart, 10/20, 4. lapsi
+ Gisella, 11/20, 2. lapsi
+ Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Daisy01, 12/20,1. lapsi
+Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
+ Charrypie-86, 1/21, 1. lapsi (miehen 2.)
+ Possu., 1/21, 1. lapsi
+ Bubbu, 2/21, 1. lapsi
+ Leonida, 2/21, 1. lapsi
Alocasia, 2/2021, 2. lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
+ Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
Heidisofia, 3/21, 2. lapsi
Mannuska, 3/21, 1. lapsi
Pienihme, 3/21, 1. lapsi
+ Skyela, 4/21, 2. lapsi
+ Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
+ Hulda91, 4/21, 2. lapsi
+ Eimy, 4/21, 1. lapsi
Elsa96, 4/21, 1. lapsi
+ Marjusk, 4/21, 2. lapsi
+Suikku1, 5/21, 2. lapsi
+ Summer21, 5/21, 2. lapsi
Vauvasyliin2022, 5/21, 2. lapsi
Samppa40, 5/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Maija1004, 5/21, 1. lapsi
+ Twix, 5/21, 1. lapsi
Miracle, 5/21, 1. lapsi
Martta83, 5/21, 2. lapsi
+ Maria91, 5/21, 3. lapsi
+ Jonna_83, 6/21, 3. lapsi (1. yhteinen)
+ Minnix, 6/21, 2. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi
Meimierika, 6/21, 1. lapsi
Saaga86, 6/21, 2. lapsi
+ Innerchild, 6/21, 1. lapsi
Tulejonyyttti, 6/21, 1. lapsi
Mimerkki, 6/21, 3. lapsi
+ Bluebelle, 7/21, 2. lapsi
+ Danio, 7/21, 2. lapsi
+ Andune, 7/21, 1. lapsi
Sofiika, 7/21, 1. lapsi
Tibitii, 7/12, 2. lapsi
+Mimmimami, 8/21, 5. lapsi
+ BB-8, 8/21, 3. lapsi
+ Seppiina, 8/21, 3. lapsi
Lemoni87, 8/21, 1. lapsi (miehen 2.)
+ Sadepisaroita, 9/21, 2. lapsi
AniiloraK, 9/21, 4. lapsi
+ SannuB, 2. lapsi
Hellu_, 9/21, 2. lapsi
Untamoinen, 3. lapsi
+Topukka, 9/21, 2. lapsi
+Guinevere, 9/21, 4. lapsi
+Liljah, 9/21, 3. lapsi
Sinnae, 9/21, 2. lapsi
Leppis-, 9/21, 2. lapsi
Neeppu, 10/21, 2. lapsi
Selis, 11/21, 4. lapsi (miehen 1. )
Lumihiutale_, 11/21, 4. lapsi
Snanniska, 12/21, 4 lapsi
+Lisbeth86, 1 lapsi (miehen 3.)
Senya, 12/21, 2. lapsi (miehen 1.)
eden89, 1/22, 3. lapsi
Mamiks 1/22, 4. lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi

Tähtipölyä………………….kp 32/28-30
SandraB…………………….kp 20/27
Snanniska………………….kp 18/28-29
Lumihiutale_…………..kp 18/27-28
Leppis-………………………..kp 14/28-30
Selis……………………………kp 13/28
Elsa96.............................kp 13/28-31
Lili_86………………………..kp 11/30-32
Sofiika……………………….kp 11/30
Eden89……………………..kp 10/24-26
Neeppu..........................kp 8/25-27
Martta83……………………..kp 5/26-27


★★★★★★★★★★★★★

Lumihiutale_.....dpo7
Snanniska………….dpo2
 
Huomenna kp 8 ja alotan tikutuksen. Tänään tuli just sopivasti postissa raskauskeijun ovistestit! Jännittää vähän, kun miehellä on just tässä oviksen tienoilla kaks yön yli työreissua
Toivotaan, että ovis ei sattuisi miehesi työreissun ajalle, mutta onhan mahdollista hieman ennakoidakin.

Mä tein eilen elämäni ensimmäisen ovulaatiotestit, cb digi (violetti). Näytti tyhjää ympyrää. Tänään näytti heti vilkkuvaa hymynaamaa.
Mietin, että kauanko se voi näyttää villkuvaa hymynaamaa ennen varsinaista ovulaatiota? Ohjeen mukaan kaksi päivää ja sitten pitäisi tulla pysyvä hymynaama. Olen hieman hämmentynyt että voiko ovis tosiaan tulla näin aikaisin 🤔 mitään oireita ei vielä ole..
 
Toivotaan, että ovis ei sattuisi miehesi työreissun ajalle, mutta onhan mahdollista hieman ennakoidakin.

Mä tein eilen elämäni ensimmäisen ovulaatiotestit, cb digi (violetti). Näytti tyhjää ympyrää. Tänään näytti heti vilkkuvaa hymynaamaa.
Mietin, että kauanko se voi näyttää villkuvaa hymynaamaa ennen varsinaista ovulaatiota? Ohjeen mukaan kaksi päivää ja sitten pitäisi tulla pysyvä hymynaama. Olen hieman hämmentynyt että voiko ovis tosiaan tulla näin aikaisin mitään oireita ei vielä ole..
MInulla normisti ovis kp12-14, mutta nyt plussakierossa ovisplussa tuli kp10 cb digillä. Kannattaa pistää talletuksia mielestäni etukäteen jo eträ ovat pojat perillä 😊 itsellä ei koskaan tärpännyt jos jätti tallettelut ovisplussaan. En usko että kerkeävät enää perille itsellä silloin siis.
 
  • Tykkää
Reactions: Ninniu ja Laurenzia
Toivotaan, että ovis ei sattuisi miehesi työreissun ajalle, mutta onhan mahdollista hieman ennakoidakin.

Mä tein eilen elämäni ensimmäisen ovulaatiotestit, cb digi (violetti). Näytti tyhjää ympyrää. Tänään näytti heti vilkkuvaa hymynaamaa.
Mietin, että kauanko se voi näyttää villkuvaa hymynaamaa ennen varsinaista ovulaatiota? Ohjeen mukaan kaksi päivää ja sitten pitäisi tulla pysyvä hymynaama. Olen hieman hämmentynyt että voiko ovis tosiaan tulla näin aikaisin mitään oireita ei vielä ole..
Mä just googlasin näitä kokemuksia ja toi testi voi vilkuttaa lähes niin monella eri tapaa, kun on käyttäjiäkin. Itellä ei vilkuttanut ollenkaan vaan tuli suoraa pysyvä hymy! 😁 Testailisin siis suna nyt joka päivä, koska se voi muuttua heti pysyväks.

Itellä menkkojen pitäis alkaa aikaisintaan maanantaina ja ne on nyt ollut aina vähän "aikataulua" myöhempänä. Kuitenkin eilen illalla tuli ruskeaa vuotoa todella miedoilla kuukautis"kivuilla". Ei siis todellakaan tunnu, että nyt alkaisi menkat vrt. viime kuukausiin, kun ollut semmonen tunne viikonkin ennen menkkoja.

Onkohan kroppa vieläkin sekaisin, kun lokakuun lopussa jouduin tyhjentelemään keskenmenon vuoksi vai onko menkat nyt muuttuneet tämmöiseksi arvonnaksi aiemman säännöllisyyden sijaan.. 😬 Ärsyttävää!
 
  • Tykkää
Reactions: Laurenzia
Toivotaan, että ovis ei sattuisi miehesi työreissun ajalle, mutta onhan mahdollista hieman ennakoidakin.

Mä tein eilen elämäni ensimmäisen ovulaatiotestit, cb digi (violetti). Näytti tyhjää ympyrää. Tänään näytti heti vilkkuvaa hymynaamaa.
Mietin, että kauanko se voi näyttää villkuvaa hymynaamaa ennen varsinaista ovulaatiota? Ohjeen mukaan kaksi päivää ja sitten pitäisi tulla pysyvä hymynaama. Olen hieman hämmentynyt että voiko ovis tosiaan tulla näin aikaisin mitään oireita ei vielä ole..
Juu, me ennakoidaan mielellämme vielä tässä kohtaa yritystä 😅👍🏼 Tänään vielä ennen työreissua, onneks tulee viikonlopuksi kotiin, niin ehtii siinäkin välissä taas ennen seuraavaa. Tein aamulla testin ja oli tosi tosi haalea, eli sen mukaan en varmastikaan vielä ovuloi. Valkuaismainen vuoto vaan vähän ihmetyttää, kun sen olen yleensä yhdistänyt ovulaatioon 😳
 
  • Tykkää
Reactions: Laurenzia
Toivotaan, että ovis ei sattuisi miehesi työreissun ajalle, mutta onhan mahdollista hieman ennakoidakin.

Mä tein eilen elämäni ensimmäisen ovulaatiotestit, cb digi (violetti). Näytti tyhjää ympyrää. Tänään näytti heti vilkkuvaa hymynaamaa.
Mietin, että kauanko se voi näyttää villkuvaa hymynaamaa ennen varsinaista ovulaatiota? Ohjeen mukaan kaksi päivää ja sitten pitäisi tulla pysyvä hymynaama. Olen hieman hämmentynyt että voiko ovis tosiaan tulla näin aikaisin mitään oireita ei vielä ole..
Mulla ehti näkyä kahtena päivänä vilkkuva hymynaama ja sitten tuli pysyvä hymynaama. Täällä ovulaatio on aina suht aikaisin, kp 9-10 😊 ja meillä myös yritettiin nyt heti kun vilkkuva hymynaama tuli.. katsotaan miten kävi 😊
 
  • Tykkää
Reactions: Laurenzia
MInulla normisti ovis kp12-14, mutta nyt plussakierossa ovisplussa tuli kp10 cb digillä. Kannattaa pistää talletuksia mielestäni etukäteen jo eträ ovat pojat perillä itsellä ei koskaan tärpännyt jos jätti tallettelut ovisplussaan. En usko että kerkeävät enää perille itsellä silloin siis.
Itsellä kans tuli ovis kp 10 kun normisti kp13-14.. onneksi aloiteltiin tallettelut hyvissä ajoin.. 😊 voi kun olisi tärpännyt. Tissit kipeenä ollut oviksesta saakka.
 
Nyt te saatte mut ajattelemaan, että kannattaa aloittaa jo "tallettelu" kun kp 10 😄 Mulla on tosi kosteet paikat aina pian menkkojen jälkeen ja nytkin ovis-olot, mutta ei vielä hymynaamaa ja aiemmin kans oon aatellu et nyt kun paljon valkovuotoa ym. Aloitan ja sit ne ovislimat tulee vasta päivien päästä... Eli ehkä mä vaan nyt oikeesti maltan ja odotan vielä lähemmäs ovista. Viime kierto oli 28 päivää, joten en vaan usko että se munasolu on ihan heti irtoamassa vaikka olo on sellainen. Tämä on nyt testi 😄
 
Nyt te saatte mut ajattelemaan, että kannattaa aloittaa jo "tallettelu" kun kp 10 Mulla on tosi kosteet paikat aina pian menkkojen jälkeen ja nytkin ovis-olot, mutta ei vielä hymynaamaa ja aiemmin kans oon aatellu et nyt kun paljon valkovuotoa ym. Aloitan ja sit ne ovislimat tulee vasta päivien päästä... Eli ehkä mä vaan nyt oikeesti maltan ja odotan vielä lähemmäs ovista. Viime kierto oli 28 päivää, joten en vaan usko että se munasolu on ihan heti irtoamassa vaikka olo on sellainen. Tämä on nyt testi
Jokainen kierto on erilainen :) minulla kierto säännöllinen 28pvä, ja tärppikierrossa tosiaan, ovisplussa kp10. Itselläni normisti limat ei kerro mitään, kosteus on suurin päiviä ennen ovista aina😁 tällä kertaa ylläriaikaisen oviksella testasin ihan vahingossa jo kp10 kun Kp9 oli halut kovat. Normisti testaan, vasta kp11 alkaenja ovisplussa on tullut aikaisintaan kp12.

Me tosin oltiin talleteltu jokapälvä koko alkukierto. Mutta luulen et kp10 Talletelut olisi olleet jo liian myöhäistä.

Olen myös lukenut että jos yhdynnän ajoittaa vasta plussaan/ ovulaatioon, se on monen Kohdalla jo liian myöhäistä. Asiasta voi googlettaa kiinnostuneet. Englannin kielellä löytyy paljon tietoa
 
  • Tykkää
Reactions: Tibitii

Yhteistyössä