Haaveena vauva 2022

Pahoittelut @aniiloraK negasta!

Minä tein kaksi päivää sitten pc:n testin ja siihen tuli haaalean haalea viivanpaikka, mitä kuulemma nykyään nekin virheellisesti antaa. Valkovuodon seassa on tullut edelleen ihan vaaleanpunaista vuotoa ja tänään taas menkkakipuja ja kipua myös mumasarjoissa. Tänään tein taas pc:n ja one stepin herkän. Molempiin tuli taas viivanpaikat mutta pc:hen vielä selvempi, etenkin kuivuttuaan. Äh, en tiedä nyt yhtään että missä mennään! Teen tänään vielä digin (ei viikkonäytöllistä vaan se perus).

Mitä mieltä näistä?

Pregchek kuivana:

Pc tuoreena:

Onestep:
Mä nään tossa PC:ssä selvästi jotain, molemmissa. Myös Onestepissä jotain näyttäis olevan.

Oliko PC livenä, tuoreena punainen?
Jos oli, se on plussa. <3
PC:llä mun omat viivanpaikat on kyllä myös näkyviä, mutta niistä puuttuu se punertavuus aina.


Ai hitsi, luin sun parit viestit aiemmalta uudelleen, niin oliko niin että ennen viime pe-la oli ovistikut ihan negaa?
Ei meinaan kyllä 5 dpo voi vielä näkyä mitään, mutta ehkä muutama pvä pidemmällä oliskin mahdollista saada ensihaamua.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Liljah
Pahoittelut @aniiloraK negasta!

Minä tein kaksi päivää sitten pc:n testin ja siihen tuli haaalean haalea viivanpaikka, mitä kuulemma nykyään nekin virheellisesti antaa. Valkovuodon seassa on tullut edelleen ihan vaaleanpunaista vuotoa ja tänään taas menkkakipuja ja kipua myös mumasarjoissa. Tänään tein taas pc:n ja one stepin herkän. Molempiin tuli taas viivanpaikat mutta pc:hen vielä selvempi, etenkin kuivuttuaan. Äh, en tiedä nyt yhtään että missä mennään! Teen tänään vielä digin (ei viikkonäytöllistä vaan se perus).

Mitä mieltä näistä?

Pregchek kuivana:

Pc tuoreena:

Onestep:
Mulla näytti ekat testit tuolta ja lähti sitten tummenemaan. Mulla myös näytti aamuisin negaa ja iltaisin ilmestyi viiva, niin olin ihan pihalla että mitä tapahtuu. :LOL:Mutta raskaana ollaan, nyt 8+0. Toivotaan parasta :giggle:
 
Pahoittelut @aniiloraK negasta!

Minä tein kaksi päivää sitten pc:n testin ja siihen tuli haaalean haalea viivanpaikka, mitä kuulemma nykyään nekin virheellisesti antaa. Valkovuodon seassa on tullut edelleen ihan vaaleanpunaista vuotoa ja tänään taas menkkakipuja ja kipua myös mumasarjoissa. Tänään tein taas pc:n ja one stepin herkän. Molempiin tuli taas viivanpaikat mutta pc:hen vielä selvempi, etenkin kuivuttuaan. Äh, en tiedä nyt yhtään että missä mennään! Teen tänään vielä digin (ei viikkonäytöllistä vaan se perus).

Mitä mieltä näistä?

Pregchek kuivana:

Pc tuoreena:

Onestep:
Mä nään näissä myös, varovaiset onnittelut! <3
 
  • Tykkää
Reactions: Liljah
@Eimy en kyllä erottanut että oliko siinä luonnossa punertavaa. Kaikki ovistestit on siis ollut negaa pitkin kiertoa. Semmoisia melkein, mutta ei kuitenkaan ihan yhtä tummia viivoja. 18. päivä oli ehkä kaikkein tummin viiva mitä olen tässä kierrossa saanut bongattua (mutta ei sekään ihan plussaksi yllä) ja edellisenä päivänä oli talleteltu, eli jos nyt raskaana olisin niin silloin se ovulaatio varmaan olisi ollut. Tässä se 18. päivän o-testi:

@Charrypie - 86 mulla myös on aina alkuraskaudessa illalla tai päivällä näkynyt testissä mutta aamulla ei. 😅

Digin tein nyt illalla, sen sellaisen ei viikkonäytöllisen ja se näytti että ei raskaana. Kylläpä menee nyt mielenkiintoiseksi. 😄 Tietenkään en malttanut olla avaamatta sitä vaikka ei olekaan mitään hajua googlettamisesta huolimatta että monta viivaa siellä pitäisi olla. @aniiloraK se mun tekemä testi oli sama kun minkä sinä teit. Selviskö sulle ikinä että mitä siinä pitäisi olla jos olisi raskaana? Mulla näytti hyvin samalta kun sulla: https://ibb.co/bgZGgby
 
Pakko tulla tänne vielä huutelemaan siitä eilisestä käynnistä.
Rupesin tikuttamaan ovista kp 10 ja eilen aamulla sain tikkuun hieman tummemman viivan kuin edellispäivänä, mutta mielestäni nega ja digi oli nega.
Kp 11 myöhään illalla ilmestyi ovislimat ja pieniä tuntemuksia.
Silti en missään välissä saanut ovista kiinni, todennäköisesti siis olisi täytynyt tikutella ainakin se 2 kertaa päivässä.

Ja lääkäri kuitenkin sanoi, että hyvät ovulaatiolimat ja munasolu oli irtonnut todennäköisesti ihan hetki sitten.
Jos munasolu irtosi eilen onko tänään siis dpo 0 vai 1?
Lääkäri kehotti seksiin eilen ja tänä aamuna, mikä ei miehen töiden puolesta enää aamulla onnistunu, mutta yöllä hyödynnettiin.
 
Pakko tulla tänne vielä huutelemaan siitä eilisestä käynnistä.
Rupesin tikuttamaan ovista kp 10 ja eilen aamulla sain tikkuun hieman tummemman viivan kuin edellispäivänä, mutta mielestäni nega ja digi oli nega.
Kp 11 myöhään illalla ilmestyi ovislimat ja pieniä tuntemuksia.
Silti en missään välissä saanut ovista kiinni, todennäköisesti siis olisi täytynyt tikutella ainakin se 2 kertaa päivässä.

Ja lääkäri kuitenkin sanoi, että hyvät ovulaatiolimat ja munasolu oli irtonnut todennäköisesti ihan hetki sitten.
Jos munasolu irtosi eilen onko tänään siis dpo 0 vai 1?
Lääkäri kehotti seksiin eilen ja tänä aamuna, mikä ei miehen töiden puolesta enää aamulla onnistunu, mutta yöllä hyödynnettiin.
Mä sanoisin että ovulaatiopäivä on 0 joten tänään dpo1, mutta voi olla että oon väärässä!
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveikas1992
Jjjjes! Tulihan se ovisplussa sieltä!

Voisin itekin vääntäytyä listalle taas.
Ja täytyy näemmä pistää talletellen taas, nyt se on ajatuksenakin jo paljon kivempi kun tietää ettei oo vaan "varmuuden vuoks" tallettelua. :D

Ja heitin itelle listalle jo dpo 0, vaikka + tulikin tänään. Saa nähdä sit muutaman pvän päästä millon se munis oikeesti irtos sit.
 
Viimeksi muokattu:
VAUVA 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

28.10.2021 Torstai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

Myytta, 12/17, 2. lapsi
83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
+ Minttuni, 2/19, 1. lapsi
+ Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Eeva650, 7/19, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Töppönen, 9/19, 4. lapsi
+ Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Karen99, 10/19, 1. lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
+ Piipaa93, 11/19, 1. lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Mamtobe, 3/20
Petronella09, 4/20, 5. lapsi
+ Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
Esikoishaaveita, 4/20, 1. lapsi
Tutina, 5/20, 2. lapsi (1. yhteinen)
+ Ewa87, 7/20, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Coguine, 7/20, 2. lapsi
+ Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
Keksi82, 8/20, 1. yhteinen lapsi
+ Meemuli, 9/20, 1. lapsi
Suhveli, 9/20, 4. lapsi
Lili_86, 9/20, 1. lapsi
Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+ Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
SandraB, 10/20, 2. lapsi
Mozart, 10/20, 4. lapsi
+ Gisella, 11/20, 2. lapsi
+ Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Daisy01, 12/20,1. lapsi
Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
+ Charrypie-86, 1/21, 1. lapsi (miehen 2.)
+ Possu., 1/21, 1. lapsi
+ Bubbu, 2/21, 1. lapsi
+ Leonida, 2/21, 1. lapsi
Alocasia, 2/2021, 2. lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
+ Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
Heidisofia, 3/21, 2. lapsi
Mannuska, 3/21, 1. lapsi
Pienihme, 3/21, 1. lapsi
+ Skyela, 4/21, 2. lapsi
+ Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
+ Hulda91, 4/21, 2. lapsi
Eimy, 4/21, 1. lapsi
Elsa96, 4/21, 1. lapsi
+ Marjusk, 4/21, 2. lapsi
Suikku1, 5/21, 2. lapsi
+ Summer21, 5/21, 2. lapsi
Vauvasyliin2022, 5/21, 2. lapsi
Samppa40, 5/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Maija1004, 5/21, 1. lapsi
+ Twix, 5/21, 1. lapsi
Miracle, 5/21, 1. lapsi
Martta83, 5/21, 2. lapsi
+ Maria91, 5/21, 3. lapsi
+ Jonna_83, 6/21, 3. lapsi (1. yhteinen)
+ Minnix, 6/21, 2. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi
Meimierika, 6/21, 1. lapsi
Saaga86, 6/21, 2. lapsi
+ Innerchild, 6/21, 1. lapsi
Tulejonyyttti, 6/21, 1. lapsi
+ Bluebelle, 7/21, 2. lapsi
+ Danio, 7/21, 2. lapsi
+ Andune, 7/21, 1. lapsi
+ Mimmimami, 8/21, 5. lapsi
+ BB-8, 8/21, 3. lapsi
+ Seppiina, 8/21, 3. lapsi
Lemoni87, 8/21, 1. lapsi (miehen 2.)
Sadepisaroita, 9/21, 2. lapsi
AniiloraK, 9/21, 4. lapsi
SannuB, 2. lapsi
Chili_, 3. lapsi
Hellu_, 9/21, 2. lapsi
Untamoinen, 3. lapsi
Topukka, 9/21, 2. lapsi
Guinevere, 9/21, 4. lapsi
Liljah, 9/21, 3. lapsi
Selis 11/21, 4. lapsi (miehen 1. )



★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Liljah....................................kp 33/26
Topukka…………………......kp 31/30
Guinevere......................kp 27/?
Petronella09...............kp 26/26
Suikku1............................kp 23/26-28
Martta83..........................kp 22/26-27
Iinanen..........................kp 21/23-24
Lemoni87......................kp 21/28
Hellu_.............................kp 20/27-28
Eimy.................................kp 20 / 30?
Netta123........................ kp 17/29
Chili_...................................kp 16/28
SandraB........................kp 14/27
Toiveikas1992.............kp 13/24-31
Lili_86............................kp 12/32-34
Mamtobe........................kp 5/28
Sadepisaroita................kp 3/25-31

★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Petronella09...................dpo 13
Topukka.............................dpo 7
Martta83...........................dpo 6
Keksi82...............................dpo 5
Netta123............................dpo 4
Toiveikas1992..................dpo 1
Eimy....................................dpo 0
SandraB...........................dpo -1
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
@Eimy en kyllä erottanut että oliko siinä luonnossa punertavaa. Kaikki ovistestit on siis ollut negaa pitkin kiertoa. Semmoisia melkein, mutta ei kuitenkaan ihan yhtä tummia viivoja. 18. päivä oli ehkä kaikkein tummin viiva mitä olen tässä kierrossa saanut bongattua (mutta ei sekään ihan plussaksi yllä) ja edellisenä päivänä oli talleteltu, eli jos nyt raskaana olisin niin silloin se ovulaatio varmaan olisi ollut. Tässä se 18. päivän o-testi:

@Charrypie - 86 mulla myös on aina alkuraskaudessa illalla tai päivällä näkynyt testissä mutta aamulla ei.

Digin tein nyt illalla, sen sellaisen ei viikkonäytöllisen ja se näytti että ei raskaana. Kylläpä menee nyt mielenkiintoiseksi. Tietenkään en malttanut olla avaamatta sitä vaikka ei olekaan mitään hajua googlettamisesta huolimatta että monta viivaa siellä pitäisi olla. @aniiloraK se mun tekemä testi oli sama kun minkä sinä teit. Selviskö sulle ikinä että mitä siinä pitäisi olla jos olisi raskaana? Mulla näytti hyvin samalta kun sulla: https://ibb.co/bgZGgby
Normidigi ei ole herkkä, viikkodigi on. Teitkö pc myös aamusta?

Mielestäni sun testissä ei ehkä ihan selvää viivaa ole. Mutta jos sulla tän kuun 18 päivä oli ovisplussa niin nyt olisi vasta dpo 9 tänään, joten ei vielä edes näkyisi mitään.
 
Jännittäviä aikoja taas useammalla täällä 🤩

Minä olen ollut lomalla, ja se on kyllä tehnyt hyvää. Ajatukset ei oo koko ajan olleet mahdollisessa raskautumisessa, vaan välillä ihan muussakin. Tänään tosiaan dpo 7 ja hätähousuna tein testin, joka ei ollut edes mikään superherkkä. Yksi viiva siellä näkyy, ehkä hyvällä mielikuvituksella sain näkymään häivähdyksen toisesta 🙊🙈 en heitä vielä toivoa, kun varhaistahan se tässä vaiheessa on jo testata.
Jännän pitkiä on nämä minun kierrot nyt olleet, mutta tässä kierrossa oon ainakin satavarma tuosta oviksen ajankohdasta. Eilen oli ihan selkeä kipukohta tuolla alavatsalla, ja mietin, voisko olla kiinnittyminen. Tänään ei enää tunnu. On tämä vaan kirjaimellisesti piinaavaa aikaa. Tsemppiä meille kaikille! ❤
 
@Sofiika Minulla on välillä myös vastaavia menkkoja, todella niukkaa vuotoa/kuivaa toisena päivänä ja yhtäkkiä hulahduksia toisena, jonka jälkeen taas kuivaa. Arvaamatonta :D

@Suikku1 Voin hyvin kuvitella surusi. Hyvä kuitenkin, että koet arjen kuluvan nopeasti! Täällä päinvastoin… Ja toivoahan on niin kauan kuin sitä on.:)

@Liljah Miltä testit ovat tänään näyttäneet? Minulla ainakin vahvistui viivat vähitellen viime kierrossa sinun kuvien kaltaisista testeistä ja raskaana olin. PC:stä sen näki helpommin, tuo vastaava Onestep minulla näytti haamua vasta myöhemmin ja muutenkin oli jotenkin epäselvä kokoajan. Jos sinulla nyt on dpo 9 niin testien viivat ovat about samanvahvuiset kuin minulla oli tuolloin, kuvakin taitaa löytyä jos kaivaisin. Joka tapauksessa vielä on hyvin aikaista testata! :)

@Selis Jos tiedät milloin ovis suunnilleen tapahtuu, itse aloittaisin testit paria päivää ennen. Tee kuten itse parhaaksi koet!
Tuossa toiveikas alempana kirjoittikin, että ovulaation huippu voi mennä tikuista ohi nopsaan, kp 14-15 tikuttaisin itse kaksi kertaa päivässä.
 
  • Tykkää
Reactions: Selis ja Sofiika
Normidigi ei ole herkkä, viikkodigi on. Teitkö pc myös aamusta?

Mielestäni sun testissä ei ehkä ihan selvää viivaa ole. Mutta jos sulla tän kuun 18 päivä oli ovisplussa niin nyt olisi vasta dpo 9 tänään, joten ei vielä edes näkyisi mitään.
Tein nyt aamullakin pc:n. Ihan semmonen olematon joku viivanpaikka siihen tuli, mutta ei siitä varmaan olisi saanut edes kuvaa. Onestepiin tuli myös todella haalea. Viivanpaikkoja on varmasti molemmat. Teen vielä päivemmällä, kun aikaisemmista kokemuksista tiedän että ihan alkuraskaudessa mulla viivat tulee päivällä ja iltapäivällä jos on tullakseen. Pitää katsoa raaskisiko sitä käydä ostamassa vielä sen viikkonäytöllisen digin.
 
Dpo5 :)
Eilen oli jomotusta kohdun seudulla. Vähän pelotti että alkaako ne menkat sieltä kun, mitä tältä kierrolta nyt voi odottaa kun ei ole ensimmäisiäkään menkkoja ollut kaavinnan jälkeen, joten luteaalihan voisi olla mitä vain varmasti. Toivottavasti olisi kuitenkin kiinnittymisiä yms :)

En tiedä, jos sitä plussaisi niin varmaan kamala stressi alkaisi siitä ja odotus milloin menee kesken! Takuulla sinne 23viikon paremmalle puolelle olisi vainoharhainen.

Toisaalta jos menkat alkaa niin tipun varmaan takaisin murheen kuoppaan.

Jos nyt plussaisin lähikierroissa, niin ensimmöisenä aloittaisin maitohapot suoraan "sinne", alakertaan. Ylläpitoa pari kertaa viikossa. Ja sitten varaisin yksityisen jossa ottaisivat näytteet mahdollisista pöpöistä mitkä saattoivat aiheuttaa edellisen kalvojen puhkeamisen. Julkisella kun ei paljoa huolehdittu. Heitettiin vaan oman onnensa nojaan sanoilla "näitä sattuu välillä eikä syytä löydetä". Sen verran olen googlaillut että olen melkovarma että se on ollut joko oireeton bakteerivaginoosi, tai strep.-b joka on syyllinen. Enkä aio jäädä odottelemaan tällä kertaa tuurilla että miten käy!
 
Viimeksi muokattu:
Missä mies voi käydä simppatutkimuksessa? Yksityinen urologiko kun ei missään hoidoissa olla?
Aattelin että voisi sen tarkistaa vaikka todennäköisesti vika on mussa mutta mies monta vuotta vielä vanhempi.
Finni iski leukaan, että eiköhän tää kierto ole kohta taputeltu 😔
Kaikki oireet hävisi kuin seinään, no mahassa menkkakipuja mutta taitaa olla jo loppukierron vaikutusta.
En halua turhaan letrojakaan syödä jos siitä pahoinvointi, on sitten joka kuu sama masennus
 
vierailija
Missä mies voi käydä simppatutkimuksessa? Yksityinen urologiko kun ei missään hoidoissa olla?
Aattelin että voisi sen tarkistaa vaikka todennäköisesti vika on mussa mutta mies monta vuotta vielä vanhempi.
Finni iski leukaan, että eiköhän tää kierto ole kohta taputeltu
Kaikki oireet hävisi kuin seinään, no mahassa menkkakipuja mutta taitaa olla jo loppukierron vaikutusta.
En halua turhaan letrojakaan syödä jos siitä pahoinvointi, on sitten joka kuu sama masennus
Varaat ajan yksityiselle lapsettomuusklinikalle siemennesteanalyysiin. Voi olla että tarvitsee lähetteen lääkäriltä.

Ei siihen urologia tarvita.

Mies käy näytteenottohuoneessa vetäsemässä purkkiin ja se tutkitaan labrassa.

Esim. https://www.ovumia.fi/sperma-analyysi/?gclid=Cj0KCQjwlOmLBhCHARIsAGiJg7lhPbggj02dLDusjJQSnrjVBiK3VrS5TkRxq-w4kQ6Emo5aIYPFIp4aApHvEALw_wcB
 
vierailija
Heippa! Täällä kirjoittelee 23 vuotias tyttö, lapsettomuutta takana kohta 2 vuotta. Ensi viikolla aika lapsettomuustutkimuksiin. Nyt kuitenkin ensimmäistä kertaa menkat myöhässä 3 päivää. Testi kuitenkin negatiivinen. Voiko olla, että plussa vielä tulee vai pitäisikö jo herkimmässäkin testissä näkyä? Kiitos vastauksista ♥
 
Sain ovistestiin tänään selkeän plussan ja digitestiinkin pysyvä hymynaama :) mulle vois päivittää dpo-1 tänään tai dpo 0 huomiselle. Mies on tulossa kotiin kohta niin päästään heti hyödyntämään ja kivaa päästä taas piinailemaan, hieman positiivisimmin miettein kuin mitä tässä aikaisemmin :) vuosi yritystä takana mut nyt jotenkin semmoinen tunne että se meidän vuoro vois tässä nyt olla
 
  • Tykkää
Reactions: sinnae
Heippa pitkästä aikaa :) Kävin lukemassa teijän kuulumiset, ja oli niin paljon luettavaa että yhteistsempit kaikille <3
Mulla tosiaan sitä PCO taustaa, kolme lasta kuitenkin luomuna. Pitkä kierto normisti joku 30-34pvä, mut nyt taitaa tulla super pitkä kierto tai sit vaan ei ovista.. oon tikuttanu ihan hulluna mut nada... ja nyt kp25 :/ viimeks tuli ovisplussa kp21, eli myöhään sekin mut tää on kyl jo aika toivoton. Harmittaa.. mut en tiiä vaikuttaako nyt stressi kun on ollut opiskelujen kanssa vähän kaikenlaista.. ja esim närästää jo toista viikkoa. Oon siis aika stressaavaa tyyppiä muutenkin. Nyt siis aiemmin ollut jo aika säännöllinen kierto ennen kun aloitettiin yritys ja nyt taas näyttää että pitkittyy, plääh. Ihan plääh olo muutenkin, täytyy koittaa vähän piristyä :)
 
Ei tästä kyllä tulle hullua hurskaammaksi. Eipä noissa juurikaan mitään näy. Koko ajan koskee alamahaan niin kun olis menkat ja tänään vihloi hetken munasarjoja. Alkais nyt ne menkat. Pelottaa ihan hulluna että kun tämä näin venyy että miten kivuliaat ja runsaat ne sitten oikein on tämän endometrioosin takia.

Tässä viimeisimmät testit:
 
  • Tykkää
Reactions: Selis
Varaat ajan yksityiselle lapsettomuusklinikalle siemennesteanalyysiin. Voi olla että tarvitsee lähetteen lääkäriltä.

Ei siihen urologia tarvita.

Mies käy näytteenottohuoneessa vetäsemässä purkkiin ja se tutkitaan labrassa.

Esim. https://www.ovumia.fi/sperma-analyysi/?gclid=Cj0KCQjwlOmLBhCHARIsAGiJg7lhPbggj02dLDusjJQSnrjVBiK3VrS5TkRxq-w4kQ6Emo5aIYPFIp4aApHvEALw_wcB
Esikoista toivoessa silloinen mies kävi simppatutkimuksessa eikä oltu yhteydessä mihinkään lapsettomuusklinikkaan, en vaan muista saiko testit Terveystalon kautta suoraan lääkäriltä vai miten mutta sieltä mäkin sain silloin clomit 🤔
 

Yhteistyössä