Haaveena vauva 2022

Kiitos tsempeistä muutaman viikon takaa <3

Mulla oli nyt ekaa kertaa terolut käytössä ja kuukautiset melkein heti niiden lopettamisen jälkeen. Ensin tiputteli yhden päivän, sitten kohtalaista vuotoa yksi päivä ja nyt ei taas mitään muuta kuin vähän pyyhittäessä verta.
Onko joku syönyt teroja ja millaiset menkat niiden jälkeen tuli?
 
@Liljah,

Aamulämmöt otetaan aina kielen alta, ennen ku nousee aamulla sängystä edes vessaan.

Mittariksi suositellaan digiä 2 desimaalilla, mutta ite oon omalla kohdalla todennut että vaikka ihan vanhanaikainenkin mittari riittäis, sitä vaan täytyy pitää kauemmin. Ja myös 1-desimaalinen toimii. Riippuu niin siitä, kuinka pieniä ne omakohtaiset lämpövaihtelut on.

Mittaus kannattaa aloittaa vaikka "heti", niin saat jo samantien valmiiksi dataa mahdollista ens kiertoa varten siitä, kuinka itsellä lämmöt käyttäytyy oviksen jälkeen! :giggle:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Liljah
M85
Mitä mieltä? lopetin pillerit kesäkuussa 2021, kierto säännöllinen heti tämän jälkeen. Olen tikuttanut ovulaation ja harrastettu seksiä sen aikana ;) Syyskuussa ihmemenkat, vaaleanpunaista valkovuotoa muutama päivä, sitten kaksi päivää vuotoa että piti käyttää tampoonia, muttei tullut mitään mahdottomia määriä, tämän jälkeen loppuivat kuin seinään ja sitten vielä pari päivää paperiin jäi rusehtavaa, mutta hyvin vähän. Nyt on kiertopäivä 31 eikä menkkoja näy eikä tunnu. Etovaa oloa välillä aamuisin, uskon olevan mielikuvitusta, rinnat ei ole arat. Olisiko mahdollista, että haikara tulisi näin nopeasti? Kohdunkaulansyövän esiastetta hoidettu muutama vuosi sitten, joten pelkään toivovani liikoja, siksi odotan testin ostamista, ettei tule pettymystä. Ylävatsaa polttelee välillä, mutten tiedä onko raskausoire vai joku muu.. Neuvokaahan kanssa sisaret?
 
Pahoittelut negasta @Sadepisaroita . Itse en ole koskaan saanut yhtään haamuviivaa tai viivanpaikkaa noilla testeillä. Esikoisesta tuli samanlainen hailura kuin sinulla muistaakseni dpo13 ja siitä sitten vahvistui.
Suuren suuri halaus sinulle @Mamtobe !
Kiitos @Eimy ovistesti vinkeistä. Taidan tilata minäkin seuraavaksi noita sofin testejä. Olenkin ihmetellyt miksi raskauskeijun testeissä kontrolliviivakin on niin haalea, mutta ilmeisesti siis muillakin, ettei vaan oo mun näytteestä kiinni! Muistan että kolme vuotta sitten sain raskauskeijun testeillä tosi vahvat viivat, sekä kontrolli että testiviivat, mutta nyt saa tosiaan arpoa onko plussa vai ei. Ilmeisesti jotain huononnusta testeissä tapahtunut.
 
Ostin clearbluen testin joka lupaa tuloksen jo 6pv ennen kierron loppua. Aamulla en pystynyt edes leipää syömään lopouun kun oli hirveä kuvotus, alaselkää myös jomottaa jo toista päivää.
No huomenna vapaa, teen aamulla niin voi pettyä rauhassa
 
  • Tykkää
Reactions: aniiloraK
Nyt kun menkat pian ohi ja päästään tositoimiin niin mites kandee alottaa ovistestien teko? En oo koskaan sellasia harrastanut mutta nyt sain niitä miehen siskolta ja meinaan testaa näitä. Onestep ja clearblue oli merkit. Oletan et jälkimmäiset on parempia 😬.
 
VAUVA 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

26.10.2021 Tiistai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

Myytta, 12/17, 2. lapsi
83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
+ Minttuni, 2/19, 1. lapsi
+ Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Eeva650, 7/19, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Töppönen, 9/19, 4. lapsi
+ Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Karen99, 10/19, 1. lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
+ Piipaa93, 11/19, 1. lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Mamtobe, 3/20
Petronella09, 4/20, 5. lapsi
+ Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
Esikoishaaveita, 4/20, 1. lapsi
Tutina, 5/20, 2. lapsi (1. yhteinen)
+ Ewa87, 7/20, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Coguine, 7/20, 2. lapsi
+ Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
Keksi82, 8/20, 1. yhteinen lapsi
+ Meemuli, 9/20, 1. lapsi
Suhveli, 9/20, 4. lapsi
Lili_86, 9/20, 1. lapsi
Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+ Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
SandraB, 10/20, 2. lapsi
Mozart, 10/20, 4. lapsi
+ Gisella, 11/20, 2. lapsi
+ Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Daisy01, 12/20,1. lapsi
Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
+ Charrypie-86, 1/21, 1. lapsi (miehen 2.)
+ Possu., 1/21, 1. lapsi
+ Bubbu, 2/21, 1. lapsi
+ Leonida, 2/21, 1. lapsi
Alocasia, 2/2021, 2. lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
+ Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
Heidisofia, 3/21, 2. lapsi
Mannuska, 3/21, 1. lapsi
Pienihme, 3/21, 1. lapsi
+ Skyela, 4/21, 2. lapsi
+ Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
+ Hulda91, 4/21, 2. lapsi
Eimy, 4/21, 1. lapsi
Elsa96, 4/21, 1. lapsi
+ Marjusk, 4/21, 2. lapsi
Suikku1, 5/21, 2. lapsi
+ Summer21, 5/21, 2. lapsi
Vauvasyliin2022, 5/21, 2. lapsi
Samppa40, 5/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Maija1004, 5/21, 1. lapsi
+ Twix, 5/21, 1. lapsi
Miracle, 5/21, 1. lapsi
Martta83, 5/21, 2. lapsi
+ Maria91, 5/21, 3. lapsi
+ Jonna_83, 6/21, 3. lapsi (1. yhteinen)
+ Minnix, 6/21, 2. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi
Meimierika, 6/21, 1. lapsi
Saaga86, 6/21, 2. lapsi
+ Innerchild, 6/21, 1. lapsi
Tulejonyyttti, 6/21, 1. lapsi
+ Bluebelle, 7/21, 2. lapsi
+ Danio, 7/21, 2. lapsi
+ Andune, 7/21, 1. lapsi
+ Mimmimami, 8/21, 5. lapsi
+ BB-8, 8/21, 3. lapsi
+ Seppiina, 8/21, 3. lapsi
Lemoni87, 8/21, 1. lapsi (miehen 2.)
Sadepisaroita, 9/21, 2. lapsi
AniiloraK, 9/21, 4. lapsi
SannuB, 2. lapsi
Chili, 3. lapsi
Hellu_, 9/21, 2. lapsi
Untamoinen, 3. lapsi
Topukka, 9/21, 2. lapsi
Guinevere, 9/21, 4. lapsi
Liljah, 9/21, 3. lapsi
Selis 11/21, 4. lapsi (miehen 1. )



★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Liljah....................................kp 31/26
Topukka…………………......kp 29/30
Guinevere......................kp 25/?
Petronella09...............kp 24/26
AniiloraK.......................kp 24/27
Suikku1............................kp 21/26-28
Martta83..........................kp 20/26-27
Iinanen..........................kp 19/23-24
Lemoni87......................kp 19/28
Hellu_.............................kp 18/27-28
Netta123........................ kp 15/29
Chili...................................kp 14/28
SandraB........................kp 12/27
Lili_86............................kp 10/32-34
Mamtobe........................kp 3/28
Sadepisaroita................kp 1/25-31

★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Petronella09...................dpo 11
AniiloraK............................dpo 11
Topukka.............................dpo 5
Martta83...........................dpo 4
Keksi82...............................dpo 3
Netta123............................dpo 2
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Siis mitä eikö ne kertonu mitää aikataulua? Huh kyl on jännäämistä. Kyllä varmasti on osa ainakin hedelmöittynyt

On.
Pc nega tehty aamulla kuten oli odotettavissakin, turhauttaa niin paljon koko homma. Taas ovistestit tilaukseen ja sit r.testit, tikuta sitä ja odota tätä, äh, alkaa kyrpii kaikki testitkin mut tehtävä on et voi sit polilla sanoo miten asiat on.

Kyllähän tossa yks päivä pyöritteli mielessä paljon rahaa ja aikaa tää on vieny, semmonen 5000e kaikkine keskenmenoineen, no sentään suht järissään vielä ollaan. Jotenkin taas ajattelee et jos seuraavakin päättyy keskenmenoon niin kyllähän tää alkaa olla kaikkien ajan ja rahan haaskausta. Mut enpä oikee osaa luovuttaakaan.

Tänään viiminen terolut niin kaiken järjen mukaan pitäis sit menkat alkaa viikon sisään, kait? Jos mun kierto ois normaali niin alkaisi huomenna mut tuskinpa.
 
Huomenta kaikille!
Pääseekö joukkoon? :)
Oon lukenut koko keskustelun kun en ole tohtinut keskusteluun joukkoon mut nyt päätin uskaltaa itse joukkoon kun meininki täällä kuulostaa niin hyvälle! Meillä heinäkuussa päästiin siihen pisteeseen että vauva tulee jos on tullakseen mutta eihän tässä nyt millään sillä malttaisi. Vuorotyö toisella ja toinen herää aamusta niin eihän toinen pysy hereillä enään kun kotiin tulee illalla ja ovulaatiot mennyt nyt sillä tavalla ohi.
Edellisessä kierrossa mulla oli todella vahva tunne että nyt tärppää mutta mitä vielä, menkat alkoi pe-la yönä ihmeellisesti ei siis koskaan yöllä ja vuoto on hurjaa ,nyt loppui edellisyönä kun seinään ja tippaa silloin tällöin! Yleensä vuoto kestää 6-7 päivää.. tässä nyt siis aamun pähkäillyt tehdäkö testiä vai ei.. :D vai mitä tämä on. Kierrot säännöllisiä ..

Vielä pakko sanoa että tsemppiä kaikille, keskustelua lukiessa tullut kyllä mieleen että voi kunpa te pitkään yrittäneet onnistuisitte ja tottakai muutkin! ❤
 
Pahoittelut @mamma41 ! ❤ Mikä dpo sulla tänään? Menkat ei ole kuitenkaan vielä alkaneet? Voisiko olla että ovulaatio onkin ollut oletettua myöhemmin?

Tervetuloa @Sofiika! ☺

Täällä tilanne jatkuu ennallaan. Sunnuntaina tosiaan tuli valkovuodon seassa muutaman kerran paperiin vähän kirkasta veriviirua ja oli tuntuvia menkkakipuja koko päivän. Ajattelin menkkojen alkavan vaikkakaan koskaan aikaisemmin ei ole tuommoisella vuodolla alkaneet. Vuoto ei kuitenkaan alkanut ja eilen ei tullut yhtään verta. Nyt taas äsken tuli iiiihan hailakan vaaleanpunaista valkovuodon seassa, mitä ei olisi edes erottanut ilman lähempää tiirailua. Tietysti toivon että olisi ollut kiinnittymisestä johtuvaa tai ovulaatiosta, mutta luulen että ei ole kumpaakaan vaan että kierto on nyt vaan todella sekaisin pillereitten jälkeen. Voi kun ne menkat nyt vaan alkaisi pian. Eilen illalla tuli postissa viikko sitten raskauskeijulta tilaamani testit ja ihan negaa näyttää herkkä r-testi. O-testissä on melkein yhtä tumma viiva kun kontrolli, mutta niin se on ollut nyt enemmän ja vähemmän koko ajan näiden reilun parin viikon aikana.
 
  • Tykkää
Reactions: mamma41 ja Sofiika
Oletin että ovis ollut 18 tai 19pv joten nyt olisi dpo 7 tai 8 jos oikein ymmärrän ne.
Jos onkin ollut myöhemmin ei ainakaan ole tärpännyt.
Tänä aamuna ei mitään kuvotus oloja, alaselkä kyllä kipeä ja menkkamaista kipua. Jotenkin yritän nyt vaan uskoa ton negan ehkä oli valeraskaus oireita 😒
 
Hetken, muutaman viikon (?), olin täältä pois. Oli kyllä jotenkin "kamala" lukea useamman fiiliksiä pitkästä yrittämisestä tuolla muutama sivu sitten. Pystyn niiiin jakamaan ne fiilikset! Siksi jäinkin pois ja seuraillut vain taustalta.
Juttelin ystäväni, jolla pcos ja sai vauvan hoitojen avulla (luojan kiitos). Hänkin suositteli jättämään yrittämisen hetkeksi. Ihan vain oman pään keston vuoksi. Lisäksi elämään normaalisti, kuin ei vauvaa yrittäisikään. Otin hänen neuvon vastaan ja näin tässä nyt eletty. Flowta olen seuraillut ja miehelle kerroin, että nyt alkuviikosta olisi ovulaatiota ja hän on laittanut peittoa heilumaan sen sijaan, että itse siitä stressaisin. Päätin, että maaliskuuhun asti mennään tjottailulla ja katsotaan asiaa sitten uudestaan. Varasin maaliskuulle jopa reissunkin, mitä olen tässä syksyn huolehtinut!! Lisäksi aloittanut saliharrastuksen ja ostin jopa uusia vaatteita. Aikaisemmin en ostanut vaatteita, koska "raskaus muuttaa kroppaa, että turha niitä ostella". Voin nyt kokemuksesta sanoa, että toimii!!

Kävin kyllä tässä otattamassa verikokeita. Ferritiini oli yli 200, mutta en tiedä, onko se ihan oikein, kun crp oli kuitenkin 3.7 (pitäisi olla alle 3, jotta tulos luotettava).
B12-vitamiini ok (125). Sekin saisi olla ehkä pikkasen korkeampi. D-vitamiinin puutos löytyi (ei yllättänyt). Mutta se, mikä yllätti, oli folaatti (foolihappo, eli tää tärkeä raskausvitamiini)!! Se on aivan täysin surkea! Ihan täysin alarajalla. Käyn tänään siis foolihappoa yms hakemassa. Mietin kuitenkin, voisiko olla noin "pienestä" kiinni kaikki tämä odottelu meillä?? Kellään tietoa?
 
Oletin että ovis ollut 18 tai 19pv joten nyt olisi dpo 7 tai 8 jos oikein ymmärrän ne.
Jos onkin ollut myöhemmin ei ainakaan ole tärpännyt.
Tänä aamuna ei mitään kuvotus oloja, alaselkä kyllä kipeä ja menkkamaista kipua. Jotenkin yritän nyt vaan uskoa ton negan ehkä oli valeraskaus oireita
Älä vielä luovuta. Ei välttämättä näytä noin alhaisilla dpo lla. Monilla näkyy raskaus vasta dpo 11-12.
 
@mamma41 eikö dpo7 tai 8 oo tosi aikasta testata? En itse heittäisi vielä todellakaan kirvestä kaivoon!

Itsellä on todennäköisesti taukokierto! Talletteluja oli sunnuntaina kp13 ja mies on nyt koko viikon työmatkalla ja tulee vasta perjantaina. Täytyy yrittää vielä pe kp 18. Ovista en tässä kuussa tikuta, kun harmittaisi vaan nähdä oviksen menevän hukkaan.

Yritän saada ajatuksia vähän pois yrittämisestä, joten varmaan nyt vain enemmän luen teidän kuulumisia ja en niin paljoa kommentoi. Tsemppiä kaikille ❤
 
@tutina muistelen että foolihappoa syödään koska se tukee sikiön kehitystä, ei varsinaisesti auta raskaumiseen. D-vitamiini sen sijaan muistini mukaan tukee raskautumista! :) Kuulostaa tosi hyvältä tuo stressaamattomuus ja eläminen miettimättä tulevaa raskautta. Voi kun itsekin pystyisi.

Mä ostin muuten viime viikolla ensimmäisen konkreettisen asian toiveissa olevalle vauvalle. En ole ostanut ikinä mitään, mutta nyt olin päättänyt hakea Pentikin pupu-pehmon, jotta on jotain konkreettista antamassa toivoa. Ajattelin että tuon pupun kanssa sitten joskus kerron miehelle plussanneeni. Vähän irvokkaasti menkat alkoi just ton kauppareissun aikana.
 
@daisy01
Luin "muutaman" lääketieteellisen tutkimuksen meiltä ja maailmalta, että alhainen folaatti ei aiheuttaisi lapsettomuutta. Foolihappolisää tulisi kuitenkin syödä jopa 2 kk ennen raskautumista ja siitä rv 12 asti. Mun tapauksessa foolihappolisä pitää aloittaa, vaikka ei raskautuminen olisikaan mielessä, sillä alhainen folaatti aiheuttaa anemiamaista ja hermostollista oireilua siinä, missä alhainen ferritiini ja B12-vitamiinin puutoskin.
Sen sijaan luin tutkimuksia, että D-vitamiinilla on SUURI rooli raskautumisessa ja mm. pco:ssa, pre-clampsiassa, keskenmenoissa, jne. Itsellä D-vitamiini on aivan viitteiden alarajassa.

Mun mielestä Suomessa, tässä suurinpiirtein pimeyden maassa, puhutaan D-vitamiinista, sen merkityksestä ja puutteesta aivan liian vähän.
 
@aniiloraK toisessa liuskassa 1 ja toisessa 2 viivaa, jos sulla on viikkodigi.

Pelkästä raskaana/ei raskaana -digistä en puolestaan tiedä.

Itse omassa edellisessä raskaudessa totesin että ne CB digit (viikkodigi on herkkyys 10) ei oo yhtä herkkiä ku Pregcheck (herkkyys 25), koska siinä missä sain Pregcheckillä jo 9 dpo vaaleanpunaisen haamun, CB väitti vielä "ei raskaana". Vasta seuraavana päivänä CBkin alkoi puhumaan totta.
Mutta tosiaan, siinä viikkodigissä oli jo silloin 9 dpo nähtävissä 2+1 viivaa, mutta ne oli vaan niin haaleat ettei digi tajunnut.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89

Yhteistyössä