Haaveena vauva 2022

Joku tuolla aiemmin kommentoi (en löytänyt viestiä enää), että hassua soitella neuvolaan heti kun on raskautunut. Eikös se ohje oo sellainen, että otetaan yhteys neuvolaan kun on positiivisen raskaustestin tehnyt? Ainakin meillä päin oli sellainen ohjeistus, ja näin tein esikoisen kohdalla. Vai pitäiskö olla yhteydessä sinne vasta myöhemmin? Viimeksi taisin soittaa positiivisesta testistä seuraavana päivänä, kun en muutakaan osannut tehdä. :D Nyt toki elän vain toiveissa, että olisin taas pian tässä tilanteessa.

Täällä on kyllä mahtava plussa-aalto meneillään. <3 Nyt tuntuu jotenkin helpommalta tämä yrittäminen, kuin viime kierrossa, kun mieskin on vihdoin täysillä mukana tässä. Enää tarvis osata bongata se ovulaatio! :D Ensi viikonloppu me ollaan eri paikoissa, mutta jospa ei sattuisi just siihen.
@Topukka mä otin yhteyttä 3+6 päivänä, joka oli kp 28/28 ja oli jo monta päivää ollu kunnon plussa. Soitin siksi, ja sain heti hyviä vinkkejä raskauden aikaiseen ruokavalioon mm.
 
  • Tykkää
Reactions: Topukka
Karla902
Heippa kaikki!
Olen uusi kasvo tässä ketjussa. Päästiin vihdoin aloittamaan yritys, jee! Toinen lapsi on haaveissa. Ikää on mulla pian jo 35, eli olen varautunut siihen, että tärppäämiseen menee hetki…Esikoinen syntyi 7/2020.
Tänään dpo 11, oviksen kyllä bongasin. Olen tehnyt jo pari negatiivista testiä. Lähinnä siksi, kun ollut outoja oireita, rintoja kivistänyt ja pahoivointia, niin kuin lievä krapula, yäks. Ei kai raskausoireet nyt voi alkaa jo rv 3? Esikoista odotteassani pahoinvointi tuli vasta joskus rv 8 paikkeilla.
Muutama päivä vielä piinaa jäljellä. Vähän on orastavaa toivoa, mutta sitten taas muistutan itseäni tilastoista.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja Liljah
Viestit täällä luetaan joka päivä, työrintamalla turhan kiireistä niin kaikki muu jäänyt vähemmälle.
Kuitenkin negatesti tehty pois alta joten piinalistalta voi ottaa pois. Samoin kiertolistalta, pidän seuraavan kierron väliä ja keskityn enemmän vain rentoutumaan, ja lukemaan muiden plussauutisia täältä :)
 
Moikka! Täälläkin on uusi tyyppi porukkaan. Oon seuraillut taustalta hetken aikaa mutta rohkaistun mukaan. Hurja plussa-aalto ollut selvästikin viime aikoina! On aika sama tilanne kuin @karla902 . Eli toista lasta on alettu miettiä ja vasta yrittää, esikoinen syntyi 10/2019. Itsellä tulee seuraavaksi mittariin 35 v. Esikoista yritettiin noin vuosi, joten jo sen vuoksi en odota nopeaa tärppiä. Mutta silti sitä toivoo. Luulen, että viime kierrossa oli jo joku kiinnittymisyritys tms. koska oli lyhyet niukat menkat, prin päivän tauko ja sitten runsaat, jotka kesti kp14 asti! Viime viikolla alavatsaa poltteli tosi monta iltaa. La tuli ovisliuskaan mun silmiin tasavahvat viivat, joten arvioisin, että nyt on dpo 4-5. Mutta siis samalla jo kp 39. Kierto on ollut pikkuisen epäsäännöllinen mutta ei sentään näin paljon.

Kovasti tsemppiä kaikille yritykseen, piinailuun tai tuoreiden plussien kanssa! ❤
Ps. Miten täällä tägättiin muita? Oon käyttänyt tätä palstaa viimeksi esikoista odottaessa. 😅
 
Viimeksi muokattu:
@sinnae @ merkillä saa tägättyä. ☺

Tänään tyhjennysvuodosta laskettuna kp12 ja aamupäivän ovistesti oli yht’äkkisesti tummentunut. Olen tikuttanut tyhjennysvuodon jälkeen joka päivä tai joka toinen päivä kun en yhtään tiedä että miten e-pillereitten jälkeen nyt sitten taas kierto käynnistyy. Ennen tämän päiväistä ei ole ollut oikeastaan edes haamuviivaa ovistestissä. Tämän päiväinen ei ollut siis vielä plussa mutta huomattava ero aiempiin. Nyt sitten alkuillasta alkoi nipistelemään vasenta munasarjaa (minulla on vasemmassa munasarjassa endometriooma) ja oikealla puolella tuntui myös pientä jomotusta. Tämä kesti noin 15 minuuttia. Nyt on sitten kohdussa semmoinen ihan lievä menkkajomotus. Mitäköhän ihmettä siellä tapahtuu.
 
  • Tykkää
Reactions: Eimy
Kiitos @Liljah! Niin ajattelinkin mutta ei toiminut. Nähtävästi karla902:ta ei vain pystynyt tägäämään.

Kaikenlaiset jomotukset ja juilimiset on tosi hämääviä! Mulla on tuntunut tänään painetta vähän kummankin munasarjan suunnalla ja heti on tosi epäluuloinen olo.
 
Selasinkin muistiinpanot kuopuksen yritysajoilta. Heti pillerit lopetettuani tuli ensimmäisessä kierrossa kemiallinen. Yk 2 olin merkannut samanlaiset vasemmanpuolen munasarjakivut kun tänään, viikkoa ennen ovisplussaa, sekä muutama päivä ovisplussan jälkeen. Siitä kierrosta en tullut raskaaksi. Yk 3 kipuja oli sitten oikealla puolella kaksi päivää ovisplussan jälkeen ja siitä kierrosta kuopus sai alkunsa. Vaikuttaisi siltä että oikea munasarja on ollut se joka on silloin ainakin toiminut. Vasen saattaa olla pois pelistä sen siinä olevan endometriooman takia. Nyt näillä oireilla näyttää siltä että ovulaatio on tapahtumassa tässä ensimmäisessä kierrossa vasemmalta puolelta joten eipä ole toivo kovin korkealla.
 
Huh paljon onnea @Hulda91 ylläriplussasta
Tsemppiä @Bb-8 ! Kuten moni sanoi, niin päivissä voi olla heittoa!

Miten @Sinisilmät millaisija oloja siellä on nyt? Koska sulla oli virallinen testipäivä?

Itse testasin ylimääräsen onestepin eilen dpo10 ja nega sieltä tuli! Heti päivällä tulikin vähän oranssihtavaa vuotoa, eli tuttu tiputtelu alkoi. Vaikka se on monessa kierrossa näillä päivillä alkanut, niin löysin itteni taas googlettamassa ”kiinnittymisvuoto dpo10”.
Sentään asiat etenee ja tänään taas antamaan labroja. Ensi viikolla toivottavasti lääkäri soittaa päätöksestä tekeekö lähetteen lapsettomuustutkimuksiin vaiko vielä aikoo jotain tutkia
Sinäänsä positiivinen olo, että ollaan saatu ”apu” käynnistettyä alkuun. Toisaalta pelkään jos ei labroista mitään löydy ja lääkäri käskee odotella lähetteen kanssa.
Kiitos kysymästä, vähän vaihtelevia oloja.
Välillä ei siis minkäänlaisia oloja ja välillä sit vihloo ja semmosta menkkajuilintaa on. Eilen oudosti just niinkö navan kohalta mut mahan sisältä aina välillä vihlas ku touhus jotain.
Välillä palelee hulluna ja öisin tulee hikikohtauksia.
Oma mieli menee ylös-alas eli hetkittäin ihan sitä mieltä et ei tää onnistunu ihan varmastikkaan ja toisessa hetkessä on vielä uskoa. Eli sekavaa meininkiä :ROFLMAO: Virallinen testipäivä on ti 12.10 tai hoitaja sano et testaa sillon mut mää aattelin et jos testaisin kuitenki jo vähän lauantaina/sunnuntaina ekan kerran.
Sen verran testailin aiemmin et pregnyl oli poistunu elimistöstä et ainakaan sen ei sit pitäs aiheuttaa hämminkiä :)
 
Viimeksi muokattu:
Nopeasti vain onnea plussanneille ❤

Onko kellään kokemusta napa tyrästä? Sain sellaisen diagnoosin ja oon ihan mieli maassa :( vielä en ole hoitavan lääkärin kanssa keskustellut mutta että miten edetään :/ Itse ajattelisin ettei tyrää kannata leikata ensin ja sitten tulla raskaaksi:/
 
@Hulda91 hirveesti onnea ylläriplussasta!!! 🥳🥳

@Bb-8 En itsekään olisi huolissani parin päivän heitosta - vasta, jos on viikko tai yli. Ihan tosi hölmön kommentin on gyne sulle kyllä antanut.

Omanapa; tänään KP 25/dpo 10 ja herkkä raskaustesti aamun ekasta pissasta puhdas nega. Ei testilasit päässä, pää alaspäin katsomalla tai hyvällä tahdollakaan tullut edes viivanpaikkaa.
Gynelle ajattelin kyllä varata ajan vuositarkastukseen siihen seuraavan ovulaatioajan paikkeille. Onko teillä kellään siitä kokemusta, näkyykö siellä mahdollinen ovulaatio? Voiko gyneltä saada apua tähän yritykseen vai pitääkö erikseen tehdä testejä tms?
 
  • Tykkää
Reactions: Bb-8 ja KirJoh89
Nopeasti vain onnea plussanneille

Onko kellään kokemusta napa tyrästä? Sain sellaisen diagnoosin ja oon ihan mieli maassa vielä en ole hoitavan lääkärin kanssa keskustellut mutta että miten edetään :/ Itse ajattelisin ettei tyrää kannata leikata ensin ja sitten tulla raskaaksi:/
Mulla on ollut vuosia, siis puhutaan 15 vuodesta, nivustyrä. Se ei ole oireillut niin pahasti, että sille olisi koskaan mitään tarvinut tehdä. Nyt ollut liki 5 vuotta täysin oireeton. Raskaudessa siitä ei ollut haittaa. Yleensähän niitä leikkaillaan vain, jos vaivaavat, koska uusimisriski on korkea ja näin leikkaus saattaa olla hyödytön.
Napatyrä tietysti eri asia, kuin nivustyrä, ja jokaisen tyrä on erilainen siinä mielessä, että joillakin ne vaivaavat ja joillakin ei.
 
  • Tykkää
Reactions: petronella09
VAUVA 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

8.10.2021 Perjantai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

Myytta, 12/17, 2. lapsi
83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
+ Minttuni, 2/19, 1. lapsi
+ Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Eeva650, 7/19, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Töppönen, 9/19, 4. lapsi
+ Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Karen99, 10/19, 1. lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
+ Piipaa93, 11/19, 1. lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Mamtobe, 3/20
Petronella09, 4/20, 5. lapsi
+ Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
Esikoishaaveita, 4/20, 1. lapsi
Tutina, 5/20, 2. lapsi (1. yhteinen)
+ Ewa87, 7/20, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Coguine, 7/20, 2. lapsi
+ Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
Keksi82, 8/20, 1. yhteinen lapsi
+ Meemuli, 9/20, 1. lapsi
Suhveli, 9/20, 4. lapsi
Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+ Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
SandraB, 10/20, 2. lapsi
Mozart, 10/20, 4. lapsi
+ Gisella, 11/20, 2. lapsi
+ Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Daisy01, 12/20,1. lapsi
Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
+ Charrypie-86, 1/21, 1. lapsi (miehen 2.)
+ Possu., 1/21, 1. lapsi
+ Bubbu, 2/21, 1. lapsi
+ Leonida, 2/21, 1. lapsi
Alocasia, 2/2021, 2. lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
+ Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
Heidisofia, 3/21, 2. lapsi
Mannuska, 3/21, 1. lapsi
Pienihme, 3/21, 1. lapsi
+ Skyela, 4/21, 2. lapsi
+ Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
+ Hulda91, 4/21, 2. lapsi
Eimy, 4/21, 1. lapsi
Elsa96, 4/21, 1. lapsi
+ Marjusk, 4/21, 2. lapsi
Suikku1, 5/21, 2. lapsi
+ Summer21, 5/21, 2. lapsi
Vauvasyliin2022, 5/21, 2. lapsi
Samppa40, 5/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Maija1004, 5/21, 1. lapsi
+ Twix, 5/21, 1. lapsi
Miracle, 5/21, 1. lapsi
Martta83, 5/21, 2. lapsi
+ Maria91, 5/21, 3. lapsi
+ Jonna_83, 6/21, 3. lapsi (1. yhteinen)
+ Minnix, 6/21, 2. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi
Meimierika, 6/21, 1. lapsi
Saaga86, 6/21, 2. lapsi
+ Innerchild, 6/21, 1. lapsi
Tulejonyyttti, 6/21, 1. lapsi
+ Bluebelle, 7/21, 2. lapsi
+ Danio, 7/21, 2. lapsi
+ Andune, 7/21, 1. lapsi
Mimmimami, 8/21, 5. lapsi
+ BB-8, 8/21, 3. lapsi
Seppiina, 8/21, 3. lapsi
Sadepisaroita, 9/21, 2. lapsi
AniiloraK, 9/21, 4. lapsi
+ SannuB, 2. lapsi
Chili, 3. lapsi
Hellu_, 9/21, 2. lapsi
Untamoinen, 3. lapsi
Topukka, 9/21, 2. lapsi
Guinevere, 9/21, 4. lapsi
Liljah, 9/21, 3. lapsi
Hanna, 11-12/21, 2. lapsi


★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Mimmimami………...……kp 36/28-30
Esikoishaaveita.............kp 26/29
Tutina..............................kp 25/28-32
Chili...................................kp 25/28
SandraB........................kp 24/27
Iinanen..........................kp 23/ 23-24
Seppiina.........................kp 23/26
Hellu_..............................kp 23/28
Toiveikas1992..................kp 21/25-31
Elsa96..............................kp 20/26-29
Sadepisaroita..................kp 14/25-31
Liljah....................................kp 13/26
Topukka…………………......kp 11/30
Mamtobe........................kp 11/28
Guinevere......................kp 7/?
Petronella09...............kp 6/26
AniiloraK.......................kp 6/27
Suikku1............................kp 3/26-28
Martta83..........................kp 2/26-27

★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Esikoishaaveita.............dpo 14
Chili..................................dpo 10
Tutina................................dpo 10
Sinisilmät……………………pp 8
Seppiina..........................dpo 7
Toiveikas1992.................dpo 6
SandraB..........................dpo 6
Mamtobe.........................dpo 0
 
Viimeksi muokattu:
Heippa! Päivitin listan, ei ollut kukaan pariin päivään päivittänyt, joten katsothan oman kohtasi että menihän oikein. 😅

@Eimy en vielä laittanut sinua plussanneisiin, haluatko että laitan vai odotellaanko? :)

@sinnae olisitko sinä halunnut listalle mukaan?

Omaa napaa.. Pahoittelut, jos kukaan pitkään yrittänyt tästä harmistuu, mutta nämä omia fiiliksiäni. Tässä kuussa yritystä on nyt takana puoli vuotta. En koskaan realistisesti ajatellut, että menisi näinkin kauan. Toki välissä se yksi keskenmeno. Kun esikoinen tärppäsi kaksi viikkoa pillereiden lopetuksen jälkeen, niin sinisilmäisesti ajattelin, että taas käy yhtä helposti. Ei auta muuta, kuin yrittää, hoitoihin olemme päättäneet olla ryhtymättä jos ikinä niin pitkälle tämä yritys menisi.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
  • Tykkää
Reactions: Liljah
Lueskelin tossa monta sivua kirjoituksia, hirveä kiire ollut, ettei oo kerennyt lueskelemaan ennemmin. :)
Onnea paljon plussanneille, mahtava aalto taas meneillään!

Täällä menossa kp21/dpo6.
Täysin oireeton olo ollut koko ajan.
Viime kierto oli 26 päivää, hauska nähdä miten nyt käy kun normaalisti tässä kohtaa on jo vaikka ja mitä oireita ja enteilee tulevista kuukautisista.
 
  • Tykkää
Reactions: daisy01
Mä täällä odottelen ovista. Kp14 tänään, viime kierrossa ovis oli kp15... Tottakai eilen meni viimeinen ovistesti, joten miehelle kävi käsky hakea niitä kaupasta töistä tullessa lisää. Ollaan talleteltu tiistaina ja eilen, tarkoitus olis sit vielä joka päivä ovikseen asti.
Melkein samoissa mennään, mulla tänään kp13 ja en ole ehtiny vielä tänään tikuttamaan ovista, kivut kyllä alkaa jo olla. Viime kierrossa ovisplussat kp14 ja kp15.

Tekis melkein mieli kysyä tätä kaverin puolesta mutta ihan tosissaan omasta puolesta, ootteko te jalat kohti kattoa tovin, tallettelujen jälkeen?
 
  • Tykkää
Reactions: Sadepisaroita
Miulle vois päivittää tälle päivälle kp1. Taas yks epäonnistunut kierto. :(

Soitin gynelle ja sain lisää letroja sekä nyt sit uutena aloitetaan pregnyl!

Oon käyny täällä lueskelee mutta en ole jaksanut kirjoittaa mitään. Olin jo vähän sillä kannalla et yritys loppuu nyt, ja poistun listoilta. Mut mies sit tsemppas ettei vielä luovuteta, vaan katotaan pregnyl-kortti vielä. Kolmeen kiertoon vissiin määräsi niitä (oon kipeenä niin en oo vielä jaksanut käydä lukee mitä se kirjoitti tarkemmin), mut näin muistelen.
Ihan jännittää jo nyt se pistäminen! Onks se vaikeeta? Pelkään et osaankohan varmasti tehä sen liuoksen oikein ja miltä tuntuu pistää itseensä.
Klexanea oon ainoastaan itteeni pistänyt viime synnytyksen jälkeen, se ei tehnyt pahaa. Mut tää eri homma toki.


Hieno plussa-aalto kyllä menossa. @KirJoh89 varsinkin onnea plussasta! Ihanaa, kun pitkään yrittäneet onnistuu. ❤
 

Yhteistyössä