Haaveena vauva 2022

Pahoittelut kaikille negan testanneille ja uuteen kiertoon joutuneille ja @Keksi82 sinulle suuri osanottoni. ❤

Täällä alkoi sunnuntaina tyhjennysvuoto yhdistelmäpillereitten jäljiltä, viimeisen pillerin otin siis tiistaina. Sitten kun tämä kaamea vuotaminen loppuu, niin voikin alkaa tikuttelemaan ovista.
Kuopusta kun alettiin yrittämään niin ovuloin ensimmäisen kerran 23 päivää päivää viimeisen pillerinoton jälkeen. Ja kierto siitä heti tasaantui normaaliksi. Mielenkiintoista nähdä kauan nyt kestää. Pillereitä olen syönyt melkein kokonaan ilman taukoja tuon endometrioosin kurissa pitämiseksi, niin en tiedä miten paljon se vielä sekottaa kroppaa.

Jännät paikat monella menossa, paljon plussapeukkuja kaikille!

Minut voi lisätä listalle: Liljah, 9/21, 3. lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja Keksi82
Syvimmät osanottoni @Keksi82. Nämä uutiset saavat aina mielen niin matalaksi ja toivoo, ettei kenenkään tarvitsisi tuollaisia käydä läpi. Voimia surun käsittelyyn ja toipumiseen.

Onko muilla piinailijoilla jotain oireita? Mulla ei vieläkään mitään välillä juilii, mutta ei pahasti. Aivastaessa eilen repäisykipu, mutta niitä on ennen kuukautisiakin. VV ei oikeastaan ollenkaan ja siks epäilyttää ettei tainnut tärpätä.. Flunssa jatkuu ja en oo kyllä näin tukossa ollut vuosiin, menis jo niin pääsis lenkille ja tuulettaa ajatuksia
Täällä dpo8 ja ei oikeastaan oireita. Menkat pitäis alkaa la. Katselin vanhoja kiertoja ja siellä tähän aikaan oli negakierroissa tissikipua, unettomuutta, palelua ja väsymystä sekä jomotusta alaselässä. Nyt ei mitään näistä, ehkä jos oikein tunnustelee niin aivan minimaalista toisen tissin arkuutta. Mietin, et olikohan mun ovis kuitenkin sen myöhemmän ovisplussan mukaan, jolloin oliskin vasta dpo6. Se selittäis tota vähäoireisuuttakin. Koska edelleen on vaikea uskoa, että yk2 tärppäis näiden kaikkien terveyshärdellien jälkeen.
 
Täällä dpo 8 ja ihan on menkka fiilikset :( Finnit senkun lisääntyy. Oireet tai oireettomuus ei kerro kohdallani mitään, joten en luota niihin ainakaan plussan toivossa.On ollut kiertoja jolloin rinnat kipeytyy ja jolloin ei,aina sama lopputulos :/ välillä ollut parempi iho,välillä paljon finnejä. Hikipuuskat on joka kierto ennen menkkojen alkua :( tässä kierrossa ei vielä ollut.
 
vierailija
Hei kaikki. Meidän maaliskuisen odotus päättyi yllättäin ennenaikaisiin lapsivesien menoon. Rv15+. Vauvassa ei vaikuttanut olevan mitään vikaa. Syytä ei toistaiseksi tiedetä. Tyttö oli tulossa plussa siis pois nimen edestä. Kunhan kierto lähtee käyntiin niin tulen takaisin listoille.
Onko sulla mahdollisesti kohdunkaulan heikkous? Se voisi aiheuttaa ennen aikaisuuden? Äidilläni on ollut se ja 2 raskaudessa on ommeltu tukilanka. Paitsi ekassa raskaudessa jolloin se todettiin ja vauva syntyi RV 20 jotain . Lanka ommeltu tosi aikaisilla viikoilla.
 
No niin, alkoihan se uusi kierto vihdoin. Minulle voi siis päivittää kp 1/30 ja ottaa pois piinalistalta.
Olipa ihmeellisen pitkä kierto. Jospa nyt seuraava olis normaalimpi, niin osaisi ajoittaa peittojen heiluttelun paremmin.

Pakko kysyä myös tällainen tyhmä kysymys, että kun teette liuskatestejä, niin niitä vartenhan pitää pissiä johonkin purkkiin. Mistä te niitä purkkeja hommaatte? Ajattelin yrittää sitä oviksen bongaamista testeillä, niin sitä varten tässä mietiskelen.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja SannuB
No niin, alkoihan se uusi kierto vihdoin. Minulle voi siis päivittää kp 1/30 ja ottaa pois piinalistalta.
Olipa ihmeellisen pitkä kierto. Jospa nyt seuraava olis normaalimpi, niin osaisi ajoittaa peittojen heiluttelun paremmin.

Pakko kysyä myös tällainen tyhmä kysymys, että kun teette liuskatestejä, niin niitä vartenhan pitää pissiä johonkin purkkiin. Mistä te niitä purkkeja hommaatte? Ajattelin yrittää sitä oviksen bongaamista testeillä, niin sitä varten tässä mietiskelen.
Minä oon ihan vaan pienen Ikean muovisen rasian jemmannut tähän käyttöön :D
 
No niin, alkoihan se uusi kierto vihdoin. Minulle voi siis päivittää kp 1/30 ja ottaa pois piinalistalta.
Olipa ihmeellisen pitkä kierto. Jospa nyt seuraava olis normaalimpi, niin osaisi ajoittaa peittojen heiluttelun paremmin.

Pakko kysyä myös tällainen tyhmä kysymys, että kun teette liuskatestejä, niin niitä vartenhan pitää pissiä johonkin purkkiin. Mistä te niitä purkkeja hommaatte? Ajattelin yrittää sitä oviksen bongaamista testeillä, niin sitä varten tässä mietiskelen.
Pilttipurkki minullakin vessassa, minkä sitten aina vaan huuhtelen käytön jälkeen. :D
 
  • Tykkää
Reactions: SannuB
Mulla kanssa käytössä labrasta saatu virtsanäytepurkki, huolelliset pesut vaan väliin.. toki käytän/käytin pc:n testejä oviksen metsästykseen ja niissä tuli omat kerttiskipot mukana.. mut raskaustestit yms tolla labran purkilla..
 
Tsemppiä @Sinisilmät ! Täällä odotetaan hyviä uutisia ja pidetään kaikki varpaat sekä sormet ristissä ❤

Voimia @AMR toivottavasti olisi vaaratonta vuotoa, mutta eipä taida kenenkään sanat enää mieltä rauhoittaa. Muistan itsekin kun vuoto alkoi ja mies intti vastaan lohduttomana, että ei hyväksy raskauden loppuvan. Samaan aikaan itse halusi vaan käsitellä ja hyväksyä asian mahdollisimman nopeasti :(
 
vierailija
Tilannepäivitys:

Vuoto lähes loppunut, sitä tuli määrällisesti tosi niukasti, melkeinpä vain paperiin eikä toistaiseksi mitään hyytymiä tms. Kipuja on silti edelleen ja ne vähä huolestuttaa. Neuvola-aika peruttu ja sieltä tehtiin lähete äippäpolille. Toivottavasti pääsis siellä pian käymään.
Minulla oli vuotoja ja tosi kovia kipuja viikolle 12 asti. Kaikki oli silti hyvin. Toivottavasti siellä olisi myös vuoto ja kivut harmittomia ja syynä esim. kysta, niin kuin minulla oli.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja AMR
Pahoittelut kaikille negan testanneille ja uuteen kiertoon joutuneille ja @Keksi82 sinulle suuri osanottoni.

Täällä alkoi sunnuntaina tyhjennysvuoto yhdistelmäpillereitten jäljiltä, viimeisen pillerin otin siis tiistaina. Sitten kun tämä kaamea vuotaminen loppuu, niin voikin alkaa tikuttelemaan ovista.
Kuopusta kun alettiin yrittämään niin ovuloin ensimmäisen kerran 23 päivää päivää viimeisen pillerinoton jälkeen. Ja kierto siitä heti tasaantui normaaliksi. Mielenkiintoista nähdä kauan nyt kestää. Pillereitä olen syönyt melkein kokonaan ilman taukoja tuon endometrioosin kurissa pitämiseksi, niin en tiedä miten paljon se vielä sekottaa kroppaa.

Jännät paikat monella menossa, paljon plussapeukkuja kaikille!

Minut voi lisätä listalle: Liljah, 9/21, 3. lapsi
Onko sulla mahdollisesti kohdunkaulan heikkous? Se voisi aiheuttaa ennen aikaisuuden? Äidilläni on ollut se ja 2 raskaudessa on ommeltu tukilanka. Paitsi ekassa raskaudessa jolloin se todettiin ja vauva syntyi RV 20 jotain . Lanka ommeltu tosi aikaisilla viikoilla.
Hei, kohdunkaula oli kiinni ja kanava yhä pitkä, sekä sulki. Ainoastaan uudelleen synnyttäjälle tyypillisesti pehmeä kohdunsuu. Tässä otettiin kaikki näytteet verestä ja lapsivedestä ja ainoastaan kaksi tulosta vielä uupuu, toksmoplasmoosi sekä joku toinen, tulos tulenee tänään. Muuten virus/bakteeri löydökset ovat olleet nollassa/normaaleja. Olen kolmatta päivää osastolla odottamassa pienen "syntymää". Tässä rv15 piti jo päättää hautaus yms. asiat, mitkä oli aika yllätys. Hänet siunataan lasten muistolehtoon. :( Eli summa summarun. Syytä ei ole löytynyt eikä kätilön mukaan välttämättä löydykään usein. Itsellä jo kolme syntynyttä lasta, joista nuorin 8v, ja senkin puolesta pitäisi paikkojen "toimia" normaalisti. Nyt on kova halu yrittää vielä, mutta katsotaan miten vaikeaa tämä on, ja kuinka paljon hirvittää että sama toistuisi. En ollut yhtään osannut pelätä että lapsivedet voisi niin vaan pudota keskellä kaupunkia näillä viikoilla pois ilman mitään ennakkovaroitusta. Olimme juuri käyneet katselemassa vaunuja aikaisemmin päivällä ja matkalla syömään.
Jos olisin osannut pelätä, olisin varmaan ollut vuodelevossa jo kauan...

Lueskelen näitä ketjuja aktiivisesti, ja virittelen toivoa.

Muoks. En tiedä haluaako kukaan näitä kokemuksia kuulla ja tämä palsta on iloisille asioille ennenkaikkea ehkä, mutta ikävintä oli istua yksin likomärissä housuissa ja pitkässä takissa odotusaulassa 2.5h odottamassa klinikalla pääsyä edes tutkimuksiin. Vettä oli valunut kenkiin asti siis, todellakin kaikki kerralla ulos... Siinä itkiessä yksin ja tietäen mitä on käynyt. Penkki jäi märäksi lähtiessäni, kukaan ei kysellyt tai tarjonnut apua siellä aulassa vaikka olin ilmottautuessa sanonut tilanteen. Mies ei siis saanut tulla mukaan odotustilaan. Sitten viimein nopeiden tutkimusten jälkeen otettiin osastolle yöksi antibioottitippaan, lääkärin tarkastus ja hoitosuunnitelma sanottiin olevan seuraavana aamuna. Mutta odotin sen seuraavan päivän huoneessani ilta viiteen asti kiireellisempien tapausten johdosta, että ultrattiin tilanteen olevan lohduton, jonka toki itse olin jo tiennyt alusta saakka. henkilökuntaa on vähän. Toki kätilöt ja lääkärit ovat olleet ihania, ei valittamista. Mutta kovin on ollut surullista.
En ehkä haluaisi tänne naistenklinikalle synnyttämään, näin nimittäin odotellessani kuinka synnyttämään tullut, kaksinkerroin itkevä äiti ohjattiin myös sohvalle odottamaan :I itse olen aina mennyt niim viimetipassa sairaalaan että olisin varmaan synnyttänyt siihen sohvalle!
 
Viimeksi muokattu:
Voi @Keksi82 miten surullista. :cry:Ja oikein pistää vihaksi tuo kohtelu sairaalassa! Ihan tarpeeksi kamalaa muutenkin, ja sitten noin kolkkoa kohtelua. :oops:Sulla on kyllä rankka kokemus siellä menossa, en osaa muuta kuin toivoa voimia sinulle sinne ja tosiaan tänne saa aina avautua kaikista kokemuksista.

Itselleni ei ole mitään vastaavaa tapahtunut enkä osaa vertaistukea antaa, mutta kerron kuitenkin että meidän pikkukeskonen syntyi ennenaikaisen vesienmenon seurauksena, ja sille ei koskaan löytynyt mitään selitystä. Ainoastaan veikkaus, että jossain aiemmassa vaiheessa olisi saattanut olla tulehdus joka olisi heikentänyt lapsivesikalvoa ja kalvo sitten lapsen kasvaessa siitä kohtaa pettänyt. Seuraavassa raskaudessa sitten otettiin jotain bakteerinäytteitä varuksi säännöllisesti.
 
@AMR Pahoittelut, että joudut elämään tällä hetkellä kamalassa epätietoisuudessa. Toivottavasti pääsisit pian tutkimuksiin. Oman kokemuksen mukaan ajan saa aika nopeasti. Kerrohan täällä, kuinka etenee.

@Keksi82 Tietysti tänne saa, ja pitääkin, kertoa niitä negatiivisiakin. Ne mielestäni kuuluvat tähän, koska vastapainonahan on myös niitä hyviä ja loistavia juttuja. Mä olen niiin pahoillani, mitä olet kokenut, koet ja tulet kokemaan. Monesti miettinyt, että ne hemmetin nallekarkit eivät tosiaan mene tasan.
 
Tänään annan itseni itkeä ihan vapaasti, maha on sen tuntuinen että just loppuu kierto ja saa loppuakin mutta surettaahan se ja lisäksi on läheiseni kuolinpäivä vaikka siitä jo vuosia niin itku tulee niin surraan nyt samana päivänä kaikki.

Keksi82 koit todella ikävää kohtelua noin herkässä tilanteessa mikähän siinä on että terveydenhuollossa aina/useinkin empatia puuttuu. Voimia!
 
  • Surullinen
Reactions: KirJoh89 ja Eimy

Yhteistyössä