Haaveena vauva 2022

vierailija
Onnea raskaudesta Kauanko yrititte jos saan kysyä?
Yritettiin n. 7 kk ennen kuin plussa tuli. Ehkä kannattaisi teidän molempien ns. istua keittiön pöydän ääreen ja keskustella asiasta. Eli koet ettei hän ole tarpeeksi vakavissaan asian kanssa. Sanot että stressaat asiaa liikaa ja oma mieli alkaa masentua yrityksestä. Voit ehdottaa että jos tärppiä ei tule seuraavan parin kk aikana haluat että hän menee tutkimuksiin. Välillä kannattaa ottaa tiukka ote ja sanoa että minut on tutkittu ja missään ei ole vikaa. Ainoa vaihtoehto on että sinut pitää myös tutkia. Voit myös tilata kotiin ns miesten hedelmällisyys testin.

 
Pakko kirjoittaa, koska kuitenki menkat sitten alkaa, kun saa sanottua.

Nyt kp32, kai, pari pv sit flo ennusti menkkojen alkamiseksi, eli nyt "myöhässä" pari pv. Viikko sitten oli peiton heilutusta ajatuksella, että no ei kyllä tärppää, kun viikon päästä menkatki pitäs alkaa. Mitä veikkaatte, onko vaan pitempi kierto, kun edelliset oli ekat luomumenkat 10 vuoteen? :D Toivon, että nyt kun painan lähetä, niin ne menkat alkais vielä tänään :'D
 
Tänään olis pitäny menkkojen alkaa. Vahvat raskausoireet täällä kuitenkin jo, väsyttää illalla ja aamulla ei unta riitä pitkään. Vatsaa tuikkii, repäisykipuja ja nälkä kokoajan. Tikussakin vahva viiva nyt. Ihmettelen kyllä kuinka vahva viiva on jo nyt. Ensimmäisessä raskaudessa sain haalean viivan kun menkat oli 4pv myöhässä. Toki oviksen ajankohta vaikuttaa. Olin aivan varma että tästä kierrosta ei edes plussaa tule kun ovistestitkin oli niin haaleita.

 
Moikka pitkästä aikaa! Täällä lähestyy vuosi yritystä ja mitään ei tapahdu, ja oon ollut kyllästynyt/turhautunut turhaan yrittämiseen. Toisaalta muut asiat on pitäneet kiireisinä niin ei ole liikaa ehtinyt murehtiakaan. Tuntuu lähtökohtaisesti niin kaukaiselta, että ne kaksi viivaa vielä tulisi, niin ei ole pettymyksetkään tuntuneet enää niin pahoilta. Toivoa kuitenkin aina on, ja niin vaan taas pistin pc:n ovistestit ja early predictorin tilaukseen. Nyt kp 3 menossa.

Onnea kaikille plussanneille! Erityisesti @Coguine n uutiset jäi mieleen tuossa kun monta sivua luin, teillä pitkä yritys takana ja ilmeisesti luomuplussa taisi silti olla. Luo toivoa itselle kun hoitoihin ei olla anyways lähdössä.

Kiitos <3 pitkä yritys takana. Reilu vuosi yritystä ja 6kk lugesteronit ollu mulla tukena. Mutta nyt sit tärppäs. Menin ominpäin nostamaan lugen 2 x pvä, 1 aamulla ja 1 illalla. Ja jossain määrin uskon sen berberiinin vaikutukseen. Toki hoitoihin oltais nyt menty jos ei ois plussaa tullu.

Toivottavasti teillekkin tulisi pian plussa.<3
Vaikka hoitoihin ei halua mennä niin yksityinen ainakin helposti määräs nuo luget ja tsekkas ultralla. Vai ootteko yhtään ajatelleet käydä mitää kevyitäkään vaihtoehtoja pyytämässä?
 
Me myös keskusteltiin ennen yrityksen aloitusta ja mies oli vahvasti sitä mieltä, ettei hoitoihin halua. Vaikka siis toivoo vauvaa, ei tosin kuumeile samalla tavalla kuin minä. Tuskin siis suostuisi mihinkään tutkimuksiinkaan. Itsekin lähes samoilla linjoilla, kevyitä hoitoja kuten letroja olisin tarvittaessa valmis kokeilemaan.
 
vierailija
Ehdottomasti kannattaa hoitoihin lähteä jos ei muuten onnistu ja lasta toivoo. Liian moni lähtee liian myöhään eikä lasta välttämättä koskaan saakkaan kun odotetaan liian pitkään ja viime metreillä lähdetään apua hakemaan. Kannattaa kuunnella esim kierron verran toivoa podcast. Ei ne hoidot niin kamalia ole. Ja moni mieskin niihin lähtee kun tajuaa että muuta vaihtoehtoa ei välttämättä ole.
 
Me on ja päätetty, ettei hoitoihin lähdetä. Meillä yhteensä jo 4 lasta ja molemmilla ikää sen verran, että max pari vuotta ollaan ilman ehkäisyä ja jos ei siinä ajassa vauvaa meille suoda, saa yritys jäädä siihen. Toki mulle se tulee olemaan ihan hirveä paikka, jos en vauvaa enää saisikaan. Mutta mä olen mieheni kanssa samoilla linjoilla, ettei hoitoja meille.
 
Me on ja päätetty, ettei hoitoihin lähdetä. Meillä yhteensä jo 4 lasta ja molemmilla ikää sen verran, että max pari vuotta ollaan ilman ehkäisyä ja jos ei siinä ajassa vauvaa meille suoda, saa yritys jäädä siihen. Toki mulle se tulee olemaan ihan hirveä paikka, jos en vauvaa enää saisikaan. Mutta mä olen mieheni kanssa samoilla linjoilla, ettei hoitoja meille.
Samoja ajatuksia täälläkin. Tuntuu myös todella pahalta jos enää en raskaaksi tule:(Minkä ikäisiä olettekaan?Me molemmat -82 syntyneitä.

En voi pakottaa miestäni testeihin/hoitoihin, joten asialle ei voi mitään.Myöskään rahallisesti ei ole mahdollisia hoidot.
 
Kiitos <3 pitkä yritys takana. Reilu vuosi yritystä ja 6kk lugesteronit ollu mulla tukena. Mutta nyt sit tärppäs. Menin ominpäin nostamaan lugen 2 x pvä, 1 aamulla ja 1 illalla. Ja jossain määrin uskon sen berberiinin vaikutukseen. Toki hoitoihin oltais nyt menty jos ei ois plussaa tullu.

Toivottavasti teillekkin tulisi pian plussa.<3
Vaikka hoitoihin ei halua mennä niin yksityinen ainakin helposti määräs nuo luget ja tsekkas ultralla. Vai ootteko yhtään ajatelleet käydä mitää kevyitäkään vaihtoehtoja pyytämässä?
Tuo berberiini on kyllä kiinnostava, ja samoin tuskin ihan sattumaa on tärpin osuminen luge-annostuksen nostoon. Kiitos vinkeistä! Joo tosiaan kyllä ajattelin mennä käymään itse gynellä vuoden yrityksen jälkeen ja ottaa kiitollisena vastaan kaiken lääkkeellisen/kevyen avun jos lääkärillä on ideoita. Kävinkin heti kierukanpoiston jälkeen tarkistuksessa/ultrassa tsekkaamassa että ovis ja limis jne. näyttäis olevan kunnossa.

Muutenkin hoitokeskusteluun: Meilläkin miehen kanssa on tosiaan sovittu, että kalliisiin hoitoihin ei enää lähdetä, kun näitä aarteita on jo kolme siunaantunut. Ja jos ikä on jo tullut vastaan niin hyväksytään asia. Kuitenkin mä itse kyllä haluaisin tietää missä vika piilee jos ei onnistu, ja en kovin helpolla kyllä hyväksy, että 38-39 v. olis lopullisesti liian vanha. (edit: mies siis kyllä vähän vanhempi) Kieltämättä olisi kiinnostava myös jos mies kävisi omissa testeissä,ja jos jotain dramaattista heikennystä olisi tapahtunut, osaisi itse suhtautua eri lailla tähän touhuun. Meillä mies toivoo yhtälailla vauvaa, mutta pelkää ja kammoaa tutkimuksia. Hän on paljon sairastellut joten en halua tällä asialla enää painostaa edes vahingissa. Luulen, että moni mies saattaa suhtautua hoitoihin negatiivisesti koska pelkää että siinä omassa tavarassa on vikaa eikä osaa käsitellä sitä. Meillä mies elää tosi terveellisesti ja urheilee paljon jne. , mutta hänellä on ollut tulehduksia joiden pelkään vaikuttaneen jotenkin :unsure:
 
Viimeksi muokattu:
Isot onnittelut @Coguine plussasta!

Mielenkiintoista keskustelua hoidoista ja miesten suhtautumisesta niihin. Me ei olla asiasta keskusteltu, koska nyt vasta yk2 käynnissä. Jos näyttäis siltä, että tärppi antaa odottaa niin sitten pitää ottaa puheeksi. Mulla on ollut raudan kanssa pidempään ongelmaa, ihan anemiaan asti. Eli sen nyt ensin hoitaisin kuntoon, koska raudan puute ihan tutkitusti vaikeuttaa raskautumista. Toki koko ajan lisärautaa syön, mutta en tiiä jääkö sitä varastoon asti. Parin kk päästä kontrollit ja aion käydä infuusiossa vaikka omaan piikkiin, jos näyttää surkealta.

Täällä tosi tylsät piinikset menossa. Dpo 6 siis päällänsä. Ainut ero aiempiin kiertoihin on, että on ihan superenerginen olo ja iloinen mieli. Yleensä tässä vaiheessa oon tosi väsynyt ja allapäin. Mutta en nyt jaksa uskoa mihinkään oireisiin, niin monta kertaa niitä tulkinnut ja pettynyt. Ollaan tehty parhaamme ja ihan ok ajoituksella, katotaan mihin asti se riittää. Tänään pitelin ystävän 4kk vaavia sylissä ja olihan se ihan pikkutyyppi ❤❤
 
Mä ymmärrän hyvin miksi ei useamman muksun jälkeen enää lähde hoitoihin. En varmaan lähtisi itsekään. Nyt kun vasta yksi muksu meille on siunaantunut ja tämä antoi odotuttaa olis molemmat yhteistuumin kyllä menty. Mutta tilanne on vähän erilainen. Mies ei onneksi kokenut tätä asiaa mitenkään epämiellyttävänä. Lähinnä vitsailtiin kun oli vähän haasteita antaa näyte siellä paikanpäällä. Vastausta näytteestä ei tosin olla saatu vielä mutta puhuttiin juuri että onneksi ehti siellä käydä ja nähdään onko siinä jotain häikkää miksi kesti niin kauan. Ihan jo tulevaisuuden varalle. Mulla katsottiin yksityisellä ultrassa pariinkin otteeseen että pitäis olla kaikki ok mutta ei sieltä kaikkea näe. Epäilin esim itsellä pco:tä muiden oireiden perusteella vaikka sitä ei ultrasta löydettykkään. Hormonilabratkin kuitenkin kertoo paljon, olisin halunnut nekin nähdä. Omalla kohdalla epäilen kuitenkin suurimmaksi syyksi talvella ollutta isoa stressiä, joka vie estrogeenin matalaksi ja sitä myötä progesteroninkin.
 
Vastasinkohan nyt aiemmin väärälle mä en osaa käyttää tota vastaustoimintoa näemmä, en käytä sitä enää.
Hirveesti nyt illasta alkanut tulvimaan kosteutta, epäilen jääkö kierto tavallista lyhyemmäksi ja mitähän sekin tarkottaa, letroja pitäs alottaa 5kp kun määritelty normikierron mukaan..
 
Ääh, jäätävä flunssa iski :/ pää täynnä räkää ja paineen tunne päässä. Ikinä ei oo melkein lämpöä ja nyt meni yli 37. Mietin vaan kun dpo 6 että toivottavasti ei nyt haittaa kiinnittymistä tai jotain jos olis vaikka meinannut tärpätä :(
 
Hoitoihin lähteminen tai lähtemättä jättäminen on hyvin henkilökohtainen asia. Vaikka itsellä kova kuume saada esikoiselle sisarus niin pohjimmaisena ajatuksena on kiitollisuus ja onnellisuus siitä, ettei meidän syli ole tyhjä, toki sylissä vielä olisi tilaa. Mutta olemme yhdessä päättäneet ettei hoitoihin lähdetä niin uskon, etten tätä myöhemmin, kun on liian myöhäistä, tule katumaan. Jokainen pariskunta tekee varmasti heille oikeat ratkaisut ja kunnioitetaan niitä.
 
Hyvää keskustelua hoidoista ja niihin lähtemisestä tai lähtemättä jättämisestä.

meillä mies oli alkuun tosi jyrkästi, että hänhän ei mihinkään tutkimuksiin lähde. Kuitenkin kun lasta ei alkanut kuulua ja minulla endotausta oli olemassa niin puhuttiin et pitäskö meidän hakeutua hoitoon missä ainakin asiaa tutkittas koska 95% varmuudella oli tiedossa et mussa se vika on.

Vähän nihkeästi mies oli alkuun mukana mut klinikan ekan yhteiskäynnin jälkeen missä hoidoista puhuttiin ja millaisia ne on ja nillaiset roolit kummallakin on niin alko ymmärtää paremmin et sillä on näissä tosi pieni ”taakka” toisin ku mulla.
Minä kuitenkin joudun jäätäviä hormoonimääriä piikittelemään ja ultrissa ravaamaan ja häneltä tarvitaan aina vain yks näyte joka kuitenkin yhteistuumin otetaan kotona rauhassa ja toimitetaan sit pikana sairaalalle :)
Mies on ollu koko nää hoitokierrot niin rohkaseva ja tukena. Halunnu pistää kaikki piikit ja muutenkin kyselee vointeja. Toki vielä ekan punktion pieleen meno ja viikon sairaalakänyti vielä enemmän säikäytti.

mut jokainen pari varmasti tietää itse haluaako hoitoihin lähtä. Rankkoja ne on siitä ei pääse mihinkään, mut silti itse ainakin koen et meille se on ollu hyvä päätös et ainakin apua saadaan. Ja etenkin kun ensimmäistä lasta yritetään. Vielä kun ne auttas ja todella saatais se oma pieni syliin ❤
 
Samoja ajatuksia täälläkin. Tuntuu myös todella pahalta jos enää en raskaaksi tuleMinkä ikäisiä olettekaan?Me molemmat -82 syntyneitä.

En voi pakottaa miestäni testeihin/hoitoihin, joten asialle ei voi mitään.Myöskään rahallisesti ei ole mahdollisia hoidot.
Mä olen 31v, eli en nyt vielä mitenkään ikäloppu ja mies 44v
 
  • Tykkää
Reactions: petronella09
Tosi ajatuksia herättävää keskustelua hoidoista. Meillä starttasi perjantaina ensimmäinen oikea yrityskierto. Asioiden edelle menevänä osa-aikapessimistinö olen miettinyt jo valmiiksi tulevaa. Jostain luin että yli 38vuotiaille suositellaan gyneä jos raskaus ei ala puolen vuoden yrittämisen jälkeen, onko muut kuulleet tällaista? Emme ole mieheni kanssa puhuneet mitä sitten jos ei yrityksestä huolimatta lasta tule. Itselleni se olisi vaikea paikka, haluaisin vielä kokea raskauden ja vauva- ja pikkulapsiajan. Mies olettaa ihanan luottavaisesti että kyllä meille lapsi tulee. Mutta kuinka pitkälle uskaltaa odottaa ennenkuin hakeutuu lääkäriin, mitä kaikkea apua voi saada ja mihin kaikkeen riittää voimavarat... Tosi vaikeita kysymyksiä.
 
VAUVA 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

26.9.2021 Sunnuntai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

Myytta , 12/17, 2. lapsi
83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
+Minttuni, 2/19, 1. lapsi
+Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Töppönen, 9/19, 4. lapsi
+Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Karen99, 10/19, 1. lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
+ Piipaa93, 11/19, 1.lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Mamtobe, 3/20,
Petronella09, 4/20, 5. lapsi
+Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
Esikoishaaveita, 4/20, 1. lapsi
Tutina, 05/20, 2. lapsi (1. yhteinen)
+ Ewa87, 7/20, 2. lapsi (miehen 1.)
+Cocuine, 7/20, 2. lapsi
+Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
Keksi82, 8/20, 1. yhteinen lapsi
+ Meemuli, 9/20, 1. lapsi
Suhveli,9/20, 4. lapsi
Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
SandraB, ya 10/20, 2. lapsi
Mozart, ya 10/20, 4. lapsi
+ Gisella, 11/20, 2. lapsi
+ Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Daisy01, 12/20,1. lapsi
Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
+ Charrypie-86, 1/21, 1. lapsi(miehen 2.)
+ Possu., 1/21, 1. lapsi
+ Bubbu, 2/21, 1. lapsi
+Leonida, 2/21, 1. lapsi
Alocasia, ya 2/2021, 2.lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
+ Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
Heidisofia, 3/21, 2. lapsi
Mannuska, 3/21, 1. lapsi
Pienihme, 3/21, 1. lapsi
+ Skyela, 4/21, 2. lapsi
+ Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
Hulda91, 4/21, 2. lapsi
Eimy, 4/21, 1. lapsi
Elsa96, 4/21, 1. lapsi
+ Marjusk, 4/21, 2. lapsi
Suikku1, 5/21, 2. lapsi
+Summer21, 5/21, 2. lapsi
Vauvasyliin2022, 5/21, 2. lapsi
Samppa40, 5/21, 3. Lapsi (miehelle 1.)
+ Maija1004, 5/21, 1. lapsi
+ Twix, 05/21, 1. lapsi
Miracle, 5/21 , 1. lapsi
Martta83, 5/21, 2. lapsi
+ Maria91, 5/21, 3. lapsi
+Jonna_83, 06/21, 3. lapsi (1. yhteinen)
+ Minnix 6/21, 2. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi
Meimierika 6/21, 1. Lapsi
Saaga86, 6/21, 2. lapsi
+ Innerchild, 6/21, 1. lapsi
Tulejonyyttti, 6/21, 1. lapsi
Bluebelle 7/21, 2. lapsi
+ Danio 7/21, 2. lapsi
+ Andune 7/21, 1. lapsi
Mimmimami 8/21 ,5 . lapsi
bb-8 08/21, 3. lapsi
Seppiina, 8/21, 3. lapsi
Sadepisaroita, 9/21, 2. lapsi
AniiloraK, 9/21, 4. lapsi
SannuB, 2. lapsi
Chili, 3. lapsi
Hellu_ , 9/21, 2.lapsi
Untamoinen, 3. lapsi
Topukka,09/21, 2.lapsi
Guinevere, 9/21, 4. lapsi
Hanna, 11-12/21, 2. lapsi



★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Chili.................................kp 41/28
bb-8.............................kp 39/26-30
Topukka…………………. kp 36/30
Mamtobe...................kp 25/28
Mimmimami……………kp 24/28-30
aniiloraK.................kp 21/?
Petronella09..........kp 20/26
SannuB......................kp 20/25
Martta83...................kp 19/26-27
KirJoh89...................kp 19
Mansikka_maanantai….kp 16/30
Esikoishaaveita........kp 14/29
Tutina..............................kp 13/28-32
Hulda91.......................kp 12/30
SandraB.....................kp 12/27
Iinanen.......................kp 12/ 23-24
Seppiina..................kp 11/26
Hellu_........................kp 11/28
Toiveikas1992....kp 9/25-31
Elsa96........................kp 8/26-29
Sadepisaroita......kp 2/25-31

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Topukka …………….dpo 19
Petronella09..........dpo 7
Guinevere..................dpo 7
SannuB........................dpo 7
AniiloraK.......................dpo 7
KirJoh89........................dpo 4
Esikoishaaveita.......dpo 2
Martta83.........................dpo 1
Mansikka_maanantai dpo 0
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos @petronella09 jälleen listan päivittämisestä!

Huomasin, että meitä onkin monta samoilla dpo-päivillä. Ens viikolla siis riittää jännättävää. Mä taidan testata ensi to/pe, jos ei tuu mitään selkeitä menkkamerkkejä. Mites muut?

Mulla on sellainen lääkitys, joka pitää asap lopettaa ja neuvola ei osannut kertoa, että miten lääkitys korvataan. Ilman ei voi olla. Joten, jos plussa tulee, pitää heti soittaa äitiyspolille (jonne laitettu jo lähete mutta ei oo tullut yhteydenottoa), joka ottaa asian hoitoon. Siksi haluan tehdä testin arkena, että varmasti saan vastauksen polilta. Tätä lääkitystä mulla ei oo ollut siis esikoisen aikana ja muutenkin harvinainen mun ikäisillä, niin neuvolakin ihan pihalla.
 
@SannuB, jos sulla on joku alkiolle tosi vaarallinen lääkitys, ni suosittelen alottamaan päivittäisen testauksen jo esim. ylihuomenna iltapäivästä eli dpo 9. Sillonkin on jo mahdollista saada haalea haamu, jolloin heti tiedät lopettaa lääkityksen ja saat aiemmin yhteyden sinne lääkäriinkin.

Toki en tiiä millanen lääkitys kyseessä eli kuinka vaarallista. Mut jos oottaa vaikkapa dpo 12, niin silloin alkio saattaa olla kiinnittyneenä vaikkapa jo sen 5 päivää.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja SannuB
Omaa napaa, mulla on ehkä dpo 2 tänään.
En vaan vielä ihan usko sitä, kun rinnat ei oo yhtään kipeet ja oviksen aikoihin halut ei ollu mitenkään erityiset, mutta muut fyysiset oireet kuitenkin tuli ja aamulämmöt toistaneet nyt 4 päivän ajan edellisen kierron kaavaa. Talletukset meni ihan jees, -4, -1 ja 0. (Aiempi plussa tuli samanlaisilla talletuksilla.)

Kattelen jos tuun piinalistalle myöhemmin kun aamulämmöt kertoo miten kävi. Kiertolista on toistaseks itelle turha kun tää keskarikierto nyt joka tapauksessa venyy (nyt "kp 30").

Tsemppiä ens viikkoon piinailijoille, siellä on paljon jengiä listalla nyt! Toivotaan runsaasti plussia. :love:
 
  • Tykkää
Reactions: SannuB
@SannuB, jos sulla on joku alkiolle tosi vaarallinen lääkitys, ni suosittelen alottamaan päivittäisen testauksen jo esim. ylihuomenna iltapäivästä eli dpo 9. Sillonkin on jo mahdollista saada haalea haamu, jolloin heti tiedät lopettaa lääkityksen ja saat aiemmin yhteyden sinne lääkäriinkin.

Toki en tiiä millanen lääkitys kyseessä eli kuinka vaarallista. Mut jos oottaa vaikkapa dpo 12, niin silloin alkio saattaa olla kiinnittyneenä vaikkapa jo sen 5 päivää.

Kiitos Eimy kommentista, oon tätäkin miettinyt. Lääke on siis Marevan, verenohennuslääke. Siinä on ohjeistus, et lopetettava viimeistään rv6, eli ymmärtääkseni, kun istukka alkaa toimimaan. Lääke aiheuttaa sikiölle kehityshäiriöitä, joten ehdottomasti vaarallinen. Se poistuu mun verenkierrosta nopeasti, eli jos plussaa 4+0 niin tuohon rv6 mennessä se on jo poistunut. En haluaisi kemiallisista lähteä tätä säätämään, mutta ehkä se olisi sikiön kannalta fiksumpaa lopettaa mielummin hyvissä ajoin.

Hankalia juttuja, kun ei oo saanut varmaa vastausta vielä keltään. Mutta pääasia lienee, et on verenohennus käytössä, ettei mulle tuu tulppia ja sillä tavalla, että sikiölle ei aiheudu vaaraa. Napapiikithän tässä tapauksessa tulee käyttöön ja oon henkisesti jo valmistautunut 9kk ajan pistämään. Onneksi on jo sellainen 4,5kk treeniä takana alkuvuodesta
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89

Yhteistyössä