Haaveena vauva 2022

ON: Dpo 9, tänä aamuna menkkamaisia jomotteluja, olin ihan varma, että kuukautiset alkanut yön aikana, mutta ei oo vielä näkyny.
Päätä vähän särkeny eilen ja tänään.
Kävin jo kaupassa ostamassa kunnon kasan kuukautissuojia, en jaksa uskoa tärppiin, ettei tulisi niin suurta pettymystä.
Sunnuntaina testipäivä jos ei tätiä näy ennen sitä.
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
@Lili_86 olen pahoillani tilanteestasi, kyllä kaikki ihan varmasti kuitenkin kääntyy parhain päin <3 Tsemppiä! Ja @Alinna86 tuo o oikeasti munkin korviin aina paska käytäntö. Ymmärtäisin, jos luomusti tuo raskaus alkanut, mutta jos hoidoilla, ei pitäisi kyllä noin mennä. Ihan oikeasti tuo on jo henkisesti niin raskasta, että senkin puolesta pitäisi jo saada hoitoa

Paljon tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille! :/ <3

Asiasta aivan toiseen, onko täällä joku kokeillut tai elelee sokerittomana? Mietiskelin sokerin käytön vaikutuksia hormoneihin. Ainakinhan sokeri saattaa pitää kehossa yllä pientä tulehdustilaa, törmäsin aika moneen otteeseen juuri sokerien ja höttöhiilarien karsimiseen kun lueskelin noita hormonijuttuja. Tottakai ne edistävät terveyttä ja painonhallintaa muutenkin ja sitäkin kautta auttaa mahdollisesti raskautumisessa, mut itseä tuo sokeriton alkoi kyllä kiinnostaa paljon! Ja sit kaveriksi karsis ne höttövehnät pois, toki niitä nyt vähän tulee muutenkin. Hiilarittomalle en kyllä haluis kun ei sillä jaksa urheilla
Aika harvaa keinoa en ole kokeillut:LOL:

olen ollut täysin sokerittomalla n. 6 kk (keto), sitten vhh ja nyt en syö mitään makeita, mutta esim.valmiskastikkeita en tietoisesti välttele. Hiilareita syön maltillisesti, mutta pastaa ja höttöjä en tykkää syödä koska turvottavat. Hiilaria lisäsin koska halusin nähdä vaikuttaisiko suotuisasti tähän luteaalivaiheeseen. No ei vaikuttanut:cautious:
 
  • Tykkää
Reactions: chili_
Aika harvaa keinoa en ole kokeillut

olen ollut täysin sokerittomalla n. 6 kk (keto), sitten vhh ja nyt en syö mitään makeita, mutta esim.valmiskastikkeita en tietoisesti välttele. Hiilareita syön maltillisesti, mutta pastaa ja höttöjä en tykkää syödä koska turvottavat. Hiilaria lisäsin koska halusin nähdä vaikuttaisiko suotuisasti tähän luteaalivaiheeseen. No ei vaikuttanut
No höh harmi jos sulle ei ole mitään tuntuvaa vaikutusta tullut! :/ Varmaan nääkin riippuu niin et mistä lähtökohdasta löhdetään liikkeelle, ja kait toinen on toista herkempi tässäkin asiassa. Mä aattelin nyt kokeilla! Ketoilin joskus kans muutaman vkon mut se oli liian "raju", ei siinä jaksanut kun kävellä, mut joku sokeriton+hötön välttely tekis kyllä hyvää anyways :D
 
@Lili_86 olen pahoillani tilanteestasi, kyllä kaikki ihan varmasti kuitenkin kääntyy parhain päin <3 Tsemppiä! Ja @Alinna86 tuo o oikeasti munkin korviin aina paska käytäntö. Ymmärtäisin, jos luomusti tuo raskaus alkanut, mutta jos hoidoilla, ei pitäisi kyllä noin mennä. Ihan oikeasti tuo on jo henkisesti niin raskasta, että senkin puolesta pitäisi jo saada hoitoa

Paljon tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille! :/ <3

Asiasta aivan toiseen, onko täällä joku kokeillut tai elelee sokerittomana? Mietiskelin sokerin käytön vaikutuksia hormoneihin. Ainakinhan sokeri saattaa pitää kehossa yllä pientä tulehdustilaa, törmäsin aika moneen otteeseen juuri sokerien ja höttöhiilarien karsimiseen kun lueskelin noita hormonijuttuja. Tottakai ne edistävät terveyttä ja painonhallintaa muutenkin ja sitäkin kautta auttaa mahdollisesti raskautumisessa, mut itseä tuo sokeriton alkoi kyllä kiinnostaa paljon! Ja sit kaveriksi karsis ne höttövehnät pois, toki niitä nyt vähän tulee muutenkin. Hiilarittomalle en kyllä haluis kun ei sillä jaksa urheilla
Minulla on diabetes, joten tosi vähän tulee syötyä mitään mättöjä. Tai että kun seuraan sokereita muutenkin ja yritän pitää tasaisena ne, niin mieluummin valitsen sellaisia herkkuja, mitkä ei sitten nosta sokereita niin paljon. Syön kyllä hiilareita, mutta moderoin määrää ja yritän syödä riittävästi kuitua ja kasviksia. Olen siis muuten ihan terve ja normaalipainossa.
 
vierailija
Taitaa olla hcg-piikki, joka laitetaan tarvittaessa irrottamaan munasolu. Pitääkin ruinata se! :ROFLMAO::ROFLMAO: Eikö fsh ole kasvuhormoni joka pitäisi laittaa alkukuusta kasvattamaan munasoluja?
Kannattaa! Ei siitä kuitenkaan haittaa ole! Hcg:ta on joo pregnylissä ja ovitrellessa.
Fsh kasvatetaan folleja ja voidaan käyttää ivf:ssä (isommilla määrillä) ja insseissä pienemmällä.
 
Me oltiin kuulemma haastava tapaus kun yritystä on joo ollu 2vuotta, kriteerinähän on 1vuotta, mutta koska viime joulukuussa keskenmeno niin siitä pitää vuosi taas oottaa. Ei auttanu sekään että raskaus alkoi kuitenkin vasta hoidoilla ja 3. Hoitokierrossa.
Eli todennäköisesti ensi vuoden alussa vasta hoitoihin riippuen jonosta
Moikka!

Meidän aloittaessa hoitoja julkisella kysyin nimenomaan tätä asiaa, sillä mulla on keskenmenoja. Pyysin vielä erikseen kirjaamaan sen tietoihin, että keskenmenonkaan jälkeen ei laiteta takaisin jonoon vuodeksi. Lisäksi keskustelin jonottamisajalta tätä, ja silloinkaan emme olisi joutuneet takaisin vuoden jonoon.

Vaatisin uutta käsittelyä asialle. Onko kyseisen hoitotahon ylilääkäri ottanut kantaa tähän?

Toivon todella, että pääsisitte aloittamaan hoidot ilman tätä pallottelua!
 
Minulla on diabetes, joten tosi vähän tulee syötyä mitään mättöjä. Tai että kun seuraan sokereita muutenkin ja yritän pitää tasaisena ne, niin mieluummin valitsen sellaisia herkkuja, mitkä ei sitten nosta sokereita niin paljon. Syön kyllä hiilareita, mutta moderoin määrää ja yritän syödä riittävästi kuitua ja kasviksia. Olen siis muuten ihan terve ja normaalipainossa.
Aivan! Onko sulla ollut kokemusta, onko diabetes vaikuttanut hormonitoimintaan? Toki sulla on varmasti kaikki reilassa :) Sitähän on sanottu et jos sokeri keksittäis nyt niin se varmaan kiellettäis :D Pitäs lueskella asiasta lisää. Mut ois mielenkiintosta kuulla, jos jollain sokeriton (lisätty sokeri) on saanut aikaan positiivisia muutoksia kierrossa :)
 
vierailija
Aivan! Onko sulla ollut kokemusta, onko diabetes vaikuttanut hormonitoimintaan? Toki sulla on varmasti kaikki reilassa Sitähän on sanottu et jos sokeri keksittäis nyt niin se varmaan kiellettäis Pitäs lueskella asiasta lisää. Mut ois mielenkiintosta kuulla, jos jollain sokeriton (lisätty sokeri) on saanut aikaan positiivisia muutoksia kierrossa
VHH-ruokavalio (sokeriton, ilman makeutusaineita) itsellä tasoitti kiertoa niin, että ovulaatio oli kp 13-14,kuin ennen oli kp 20+ miten sattuu.
 
  • Tykkää
Reactions: chili_
Aivan! Onko sulla ollut kokemusta, onko diabetes vaikuttanut hormonitoimintaan? Toki sulla on varmasti kaikki reilassa Sitähän on sanottu et jos sokeri keksittäis nyt niin se varmaan kiellettäis Pitäs lueskella asiasta lisää. Mut ois mielenkiintosta kuulla, jos jollain sokeriton (lisätty sokeri) on saanut aikaan positiivisia muutoksia kierrossa
Mulla puhkesi diabetes (1-tyypin) ensimmäisestä raskaudesta, niin en osaa vielä sanoa, että voisiko vaikuttaa jotenkin raskautumiseen, kun ei olle vielä aloitettu yritystä. Minulla on aina ollut ihan säännöllinen kierto, 27-28 pvä, siihen ei ole vaikuttanut. Yleisvointi on parempi, treeni kulkee ja olen ehkä vähän kiinteytynyt kun tulee syötyä tasaisemmin sellaista, mikä pitää sokerit tasaisena. Jännä nähdä, että miten tulen raskaaksi, tai onko raskaus nyt erilainen :)
 
VAUVA 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella. Jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

24.6. Torstai
Nimi yritys aloitettu monesko lapsi

Myytta , 12/17, 2. lapsi
83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
+Minttuni, 2/19, 1. lapsi
Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Töppönen, 9/19, 4. lapsi
+Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Karen99, 10/19, 1. lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1. lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Mamtobe, 3/20,
Petronella09, 4/20, 5. lapsi
+Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
Esikoishaaveita, 4/20, 1. lapsi
Ewa87, 7/20, 2. lapsi (miehen 1.)
Coguine 7/20, 2. lapsi
+Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
Keksi82, 8/20, 1. yhteinen lapsi
Meemuli, 9/20, 1. lapsi
Suhveli,9/20, 4. lapsi
Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
SandraB, ya 10/20, 2. lapsi
Mozart, ya 10/20, 4. lapsi
Gisella, 11/20, 2. lapsi
Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Daisy01, 12/20,1. lapsi
Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
+Charrypie-86, 1/21, 1. lapsi(miehen 2.)
+ Bubbu, 2/21, 1. lapsi
+Leonida, 2/21, 1. lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
+Heidisofia, 3/21 , 2. lapsi
+ Skyela, 4/21, 2. lapsi
+Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
Hulda91, 4/21, 2. lapsi
Eimy, 4/21, 1. lapsi
Elsa96, 4/21, 1. lapsi
Marjusk, 4/21, 2. lapsi
Suikku1, 5/21, 2. lapsi
+Summer21, 5/21, 2. lapsi
Apustaja, 5/21, 2. lapsi
Vauvasyliin2022, 5/21, 2. lapsi
Samppa40, 5/21, 3. Lapsi (miehelle 1.)
Maija1004, 5/21, 1. lapsi
Jonna_83, 06/21, 3. lapsi (1. yhteinen)
Minnix 6/21, 2. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi Kiertopäivä

Daisy01.........................kp 51/35
Meemuli.........................kp 48/35-43
Gisella..............................kp 45/30
Piipaa93.............................kp 30/31
Skidi..................................kp 27/36-38
Toiveikas1992.................kp 26/28
Ewa87..............................kp 26/30
*Tähtipölyä*...................kp 25/30-32
Elsa96...............................kp 23/28
Eimy...................................kp 22/30
Karen99...........................kp 21/27-34
Marjusk...........................kp 18/32
Iinanen.............................kp 17/23-24
Mamtobe.......................kp 12/28
Jonna_83......................kp 12/27
Scarletta.........................kp 12/28
Coguine...........................kp 12/28
Keksi82............................kp 10/28
Alinna86...........................kp 9/26
Esikoishaaveita.................kp 8/29
Eeva650..........................kp 8/28-36
SandraB.........................kp 4/26
Petronella09................kp 3/27
Apustaja.........................kp 2/?
Minnix................................kp 1/34

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Toiveikas1992..............dpo 10
Elsa96...............................dpo 8
Ewa87...............................dpo 8
Tähtipölyä.....................dpo 6
Eimy...................................dpo 4/5
Mamtobe.......................dpo 2
Coguine............................dpo 1
Jonna_83.......................dpo 0

★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä