Haaveena vauva 2022

Äh, miks kukaan ei kertonut miten hankalaa oviksen kiinni saaminen on.. Oon testannut tiistaista lähtien ja vieläkään en oo tasavahvaa viivaa enkä hymynaamaa saanut. Vahvistunut viiva kyllä on, välillä taas ihan hailura ja sit taas vahvistuu. Flo ennustaa ovista tälle päivää ja Premom huippua tälle päivää, ovista vasta ylihuomiselle. Tallettelut ollut keskiviikkona ja tänään eli taitaa olla taputeltu tämäkin kierto ja voi haudata haaveet maaliskuisesta.

Anteeksi avautuminen, ottaa vaan nyt päähän tää koko vauvatouhu, kun ympärillä ihmiset tuntuu raskautuvan pelkästä miehen näkemisestä :(
 
Mites @Alinna86 n ja @petronella09 n fiilikset?
Kiitos kun kysyit❤
Mieli vaihtelee aika paljon, välillä turhauttaa ja itkettää kun taas välillä on että kyllä tää tästä ja kun vaan jaksaa uskoo ja odottaa niin onnistuu. En oikeestaan taas tiedä mikä kp tänään on ja parempi niin. Sen verran katsoin kalenteria et millon ovis suunnillee ois kun mies sanoi että pitää kertoo ajoissa milloin on valmiina, hyvä kun sekin on tässä tosissaan. Ovis sattuu siis nyt juhannukseen, aion kyllä nauttia siitä kaikella kielletyllä ja koska on aikuisten juhannus niin alkoholiakin kuluu mut aina ei vaa jaksa elää kurissa ja nuhteessa että JOS raskautuu vaan eletään tässä hetkessä :)
Ja edellee yritän olla kyttäämättä päiviä. Ja nyt kyllä venytän r.testinkin tekoakin ettei tuu turhaa paha mieli kemiallisista :(
 
Heippa.

Uutena ketjussa mukana, esikoinen ollut haaveissa enemmän ja vähemmän aktiivisella tekemisellä 5 vuotta !!! Lopulta lapsettomuushoitojen läpi käyneenä pärähti aamulla testiin tämä. Uskalsinko jo iloita? Alkuraskauden ultran pyrin varaamaan heti, mutta kysyn ensin että onko tämä teistä positiivinen Raskaustesti? Kahden päivän päästä olisi tosin vasta uuden kierron alkupäivä.... 5 vuoden aikana ensimmäisenä vuotena keskenmeno viikolla 6, sen jälkeen koskaan edes haamua.

https://aijaa.com/V8BrV7

Näenkö mitä haluan nähdä, vai onko tässä kaksi viivaa?
 
Heippa.

Uutena ketjussa mukana, esikoinen ollut haaveissa enemmän ja vähemmän aktiivisella tekemisellä 5 vuotta !!! Lopulta lapsettomuushoitojen läpi käyneenä pärähti aamulla testiin tämä. Uskalsinko jo iloita? Alkuraskauden ultran pyrin varaamaan heti, mutta kysyn ensin että onko tämä teistä positiivinen Raskaustesti? Kahden päivän päästä olisi tosin vasta uuden kierron alkupäivä.... 5 vuoden aikana ensimmäisenä vuotena keskenmeno viikolla 6, sen jälkeen koskaan edes haamua.

https://aijaa.com/V8BrV7

Näenkö mitä haluan nähdä, vai onko tässä kaksi viivaa?
Kyllähän tämä positiivinen on! Paljon onnea ja niitä tarrasukkia! ❤
 
Heippa.

Uutena ketjussa mukana, esikoinen ollut haaveissa enemmän ja vähemmän aktiivisella tekemisellä 5 vuotta !!! Lopulta lapsettomuushoitojen läpi käyneenä pärähti aamulla testiin tämä. Uskalsinko jo iloita? Alkuraskauden ultran pyrin varaamaan heti, mutta kysyn ensin että onko tämä teistä positiivinen Raskaustesti? Kahden päivän päästä olisi tosin vasta uuden kierron alkupäivä.... 5 vuoden aikana ensimmäisenä vuotena keskenmeno viikolla 6, sen jälkeen koskaan edes haamua.

https://aijaa.com/V8BrV7

Näenkö mitä haluan nähdä, vai onko tässä kaksi viivaa?
Paljon onnea plussasta ❤
 
VAUVA 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella. Jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

21.6. Maanantai
Nimi yritys aloitettu monesko lapsi

Myytta , 12/17, 2. lapsi
83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
+Minttuni, 2/19, 1. lapsi
Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Töppönen, 9/19, 4. lapsi
+Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Karen99, 10/19, 1. lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1. lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Mamtobe, 3/20,
Petronella09, 4/20, 5. lapsi
+Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
Esikoishaaveita, 4/20, 1. lapsi
Ewa87, 7/20, 2. lapsi (miehen 1.)
+Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
Keksi82, 8/20, 1. yhteinen lapsi
Meemuli, 9/20, 1. lapsi
Suhveli,9/20, 4. lapsi
Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
SandraB, ya 10/20, 2. lapsi
Mozart, ya 10/20, 4. lapsi
Gisella, 11/20, 2. lapsi
Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Daisy01, 12/20,1. lapsi
Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
+Charrypie-86, 1/21, 1. lapsi(miehen 2.)
+ Bubbu, 2/21, 1. lapsi
+Leonida, 2/21, 1. lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
+Heidisofia, 3/21 , 2. lapsi
+ Skyela, 4/21, 2. lapsi
+Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
Hulda91, 4/21, 2. lapsi
Eimy, 4/21, 1. lapsi
Elsa96, 4/21, 1. lapsi
Marjusk, 4/21, 2. lapsi
Suikku1, 5/21, 2. lapsi
+Summer21, 5/21, 2. lapsi
Apustaja, 5/21, 2. lapsi
Vauvasyliin2022, 5/21, 2. lapsi
Samppa40, 5/21, 3. Lapsi (miehelle 1.)
Maija1004, 5/21, 1. lapsi
Jonna_83, 06/21, 3. lapsi (1. yhteinen)
Daimiduu, 3. lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi Kiertopäivä

Daisy01.........................kp 48/35
Meemuli.........................kp 45/35-43
Gisella..............................kp 42/30
Apustaja.....................kp 30/?
Piipaa93......................kp 27/31
Petronella09..................kp 26/27
Skidi..................................kp 24/36-38
Toiveikas1992.................kp 23/28
Ewa87..............................kp 23/30
*Tähtipölyä*...................kp 22/30-32
Elsa96...............................kp 20/28
Eimy...............................kp 19/30
Karen99....................... kp 18/27-34
Marjusk...........................kp 15/32
Iinanen............................kp 14/23-24
Mamtobe.....................kp 10/28
Jonna_83....................kp 9/27
Scarletta.......................kp 9/28
Keksi82.........................kp 7/28
Alinna86......................kp 6/26
Esikoishaaveita...........kp 5/29
Eeva650......................kp 5/28-36
SandraB.........................kp 1/26

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Toiveikas1992..............dpo 7
Karen99..........................dpo 6
Elsa96...............................dpo 5
Ewa87...............................dpo 5
Tähtipölyä.....................dpo 3
Eimy...................................dpo 1
Mamtobe.....................dpo -1



★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Dpo 11 ja niin selvä nega, että pahamaineiseen rfsu-testiin ei tullut edes viivanpaikkaakaan. Kuukautiset alkavat viimeistään keskiviikkona. Iloinen pitemmästä luteaalivaiheesta! Toivottavasti ensi kierrossa osuisi tallettelut paremmin kohdilleen.
 
Äh, miks kukaan ei kertonut miten hankalaa oviksen kiinni saaminen on.. Oon testannut tiistaista lähtien ja vieläkään en oo tasavahvaa viivaa enkä hymynaamaa saanut. Vahvistunut viiva kyllä on, välillä taas ihan hailura ja sit taas vahvistuu. Flo ennustaa ovista tälle päivää ja Premom huippua tälle päivää, ovista vasta ylihuomiselle. Tallettelut ollut keskiviikkona ja tänään eli taitaa olla taputeltu tämäkin kierto ja voi haudata haaveet maaliskuisesta.

Anteeksi avautuminen, ottaa vaan nyt päähän tää koko vauvatouhu, kun ympärillä ihmiset tuntuu raskautuvan pelkästä miehen näkemisestä
Tunnen niiiiin sun tuskan!
Luulin kans et yrittämisessä ne piinapäivät olis pahimmat, mutta mua kyllä stressaa se oviksen löytäminen ja vauvatanssin ajoittaminen.
 
  • Tykkää
Reactions: Skidi
Minä saan kyllä joka kierto oviksen kiinni digillä , tallettelut ajoitetaan siihen ja silti kuukaudesta toiseen petytään :( Se saa mielen maahan :/ Toki se on stressaavaa,että mikä on tarpeeksi,mikä liikaa yms..kun talletteluja tehdään.Välillä ollut tikuttamatta,lopputulos sama.Gyne neuvoi harrastamaan silloin kun tekee mieli, haastavaksi tekee sekin,koska ei välttämättä tulisi siten tarpeeksi talletteluja:/
 
Huomenta ! Täällä on hyvä aamu tänään! Loma alko selkeesti positiivisella ovistestillä ja tallettelutkin on onnistunu joka toinen päivä nyt jo yli viikon verran :) maaliskuussa on ollu edellinen kunnolla positiivinen ovistesti, toki oviksen jälkeistä veristä vuotoo on tullu josta päättelen oviksen niilläkin kierroilla tapahtuneen :)

keskiviikkona olis aika myös lapsettomuuspolille jossa toivottavasti päästään jo hoidot alottaan ja nähtäis keltarauhanen :) Tän päivän aamupainokin on yli tavotepainon (siis kun painon nosto on ollu se tavote ) :)

eli mulle saa päivittää tällepäivälle dpo -1 tai huomiselle (tiistaille) dpo 0 :)
 
Mä luulen, että jätän tuon oviksen tikuttamisen tähän yhteen kertaan. Ihan turhaan sillä itseään stressaa, hankkii tarkoituksella pahan mielen itelleen ja laittaa siihen vielä rahaakin. Marraskuussa tulee vuosi yrittämistä täyteen ja jos ei siihen mennessä plussaa kuulu, niin sit mietitään jatkotoimenpiteitä.
 
Heippa.

Uutena ketjussa mukana, esikoinen ollut haaveissa enemmän ja vähemmän aktiivisella tekemisellä 5 vuotta !!! Lopulta lapsettomuushoitojen läpi käyneenä pärähti aamulla testiin tämä. Uskalsinko jo iloita? Alkuraskauden ultran pyrin varaamaan heti, mutta kysyn ensin että onko tämä teistä positiivinen Raskaustesti? Kahden päivän päästä olisi tosin vasta uuden kierron alkupäivä.... 5 vuoden aikana ensimmäisenä vuotena keskenmeno viikolla 6, sen jälkeen koskaan edes haamua.

https://aijaa.com/V8BrV7

Näenkö mitä haluan nähdä, vai onko tässä kaksi viivaa?
Minä näkisin että tämä on plussa. Paljon onnea ja toivotaan, että pieni pysyy matkassa mukana :) ❤

Täälläpä ei ihmeitä. Dpo3 tai 4 menossa. Ei mitään oireita. Vähän tympii kun ihan satavarmaa ovista ei saatu kiinni, talletteluja ollut koko kuukauden ajan 2-4 päivän välein.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Mullakin menkat alkoi päivän myöhässä, tiesin päänsärystä, että vuorokauden kuluessa alkaa, ja niinhän ne alkoi. Nyt siis kp 2/28. Pysyn edelleen pois kiertopäivälistalta, kun mahdollisuus onnistua luomusti tuntuu olevan heikko (2 v ilman yhtään plussaa yritystä takana). Hoidot sit syksyllä näillä suunnitelmin jatkumassa.
Nyt on useammat joutuneet uudelle kierrokselle. Tsemppiä meille kaikille lasta haaveileville. <3
 
Positiivista fiilistä valaakseni: piinalista on nyt hetken ollut ihan "kuiva", joten tilastojen valossa, mitä meitä siellä nyt on, joku n. 7 naista, seuraavien päivien/viikkojen aikana hyvin todennäköisesti ainakin puolet saa testiin plussan. Ehkä useampikin.

Täällä tuntuu noita plussia satelevan vähän sykleittäin, kirjaimellisesti aaltoina, joten ihan kohta tulee uusi aalto ja toivottavasti päästään mahdollisimman moni siihen aaltoon mukaan! Tai tietenkin mieluiten kaikki!
 
Positiivista fiilistä valaakseni: piinalista on nyt hetken ollut ihan "kuiva", joten tilastojen valossa, mitä meitä siellä nyt on, joku n. 7 naista, seuraavien päivien/viikkojen aikana hyvin todennäköisesti ainakin puolet saa testiin plussan. Ehkä useampikin.

Täällä tuntuu noita plussia satelevan vähän sykleittäin, kirjaimellisesti aaltoina, joten ihan kohta tulee uusi aalto ja toivottavasti päästään mahdollisimman moni siihen aaltoon mukaan! Tai tietenkin mieluiten kaikki!
Toivotaan, että @Maimunen aloitti meidän plussa-aallon ja päästään kaikki surffailemaan sen aallon harjalle ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Eimy
Onnea plussanneille <3 Hei moniko täällä onkaan mittauttanut gynen tai itsensä toimesta raskautta ajatellen hormoniarvonsa? Mitkä ne tärkeimmät olikaan? Ja mitataanko niitä kovinkin eri aikoihin kiertoa?

Mä oon nyt tosi paljon miettinyt, että josko tosiaan ois hormonitoiminnassa häikkää/epätasapainoa. Mulla on ollut jo iät ja ajat ja edelleen kaikki klassiset kilpirauhasen vajaatoiminnan oireet, mut kilppariarvot ok. No matala ferrit voi toki myös aiheuttaa. Mutta sitten on näitä, esim: raskautuminen kestää, ovulaatio ei tule joka kk luomusti, nyt ihmeellisesti tuli tosi myöhäinen ovis, loppukierrosta tulee aina ihan tunne että hiiva pukkaa päälle vaikkei siis tuukaan, mut kutittaa ja vähän kirvelee samaan tyyliin, heti lähtee oirert veks kun menkat alkaa, aurallinen migreeni on satunnaisesti alkanut oireilemaan, oli ekan kerran kuopuksen raskausaikana ja nyt raskauden jlk joitain kertoja (ei oo migreenitaustaa ollenkaan), uusimpana kivana aika selkeä haluttomuus. Toki tähän voi vaikuttaa myös raskaan koronavuoden stressi jne ken tietää. Lisäksi mulla on nivelsärkyjä ja helposti myös tulee ja menee niveltulehduksia (reuma jne poissuljettu). Mietin et voisko oikeesti näiden taustalla olla meikän hormonitoiminta, melkein kaikki muu onkin sit jo tutkittu :D Muoks ja lisäyksenä vielä, mulla ei lopu maidontulo millään itsestään, viimeksikin lakkas vasta kun raskauduin uudelleen, vaik imettämisestä yli 2 vuotta. Mietin et voiko jonkun hormonin liikamäärä/vähäisyys totakin aiheuttaa. Prolaktiini muistaakseni joskus mitattu kyllä, varmaan just sillon ku esikoisen jlk :)
 
Viimeksi muokattu:
@chili_ mulla ei ole noista hormonitesteistä kokemusta, mutta myös noita labrojen myymiä terveystarkastuspaketteja voisi olla kiinnostava kokeilla. Ainakin Terveystalolla ja Synlabilla ja Puhdin kautta saisi noita raskautta yrittävän labrapaketteja tai naisten laajoja terveystarkastuspaketteja joista sais paljon kiinnostavaa tietoa kropastaan. Vähän mietin että vois kesälomailun jälkeen käydä, eikä olis miehellekään pahitteeksi tuollainen miesten laaja terveystarkastuspaketti.
 
  • Tykkää
Reactions: chili_
@chili_ mulla ei ole noista hormonitesteistä kokemusta, mutta myös noita labrojen myymiä terveystarkastuspaketteja voisi olla kiinnostava kokeilla. Ainakin Terveystalolla ja Synlabilla ja Puhdin kautta saisi noita raskautta yrittävän labrapaketteja tai naisten laajoja terveystarkastuspaketteja joista sais paljon kiinnostavaa tietoa kropastaan. Vähän mietin että vois kesälomailun jälkeen käydä, eikä olis miehellekään pahitteeksi tuollainen miesten laaja terveystarkastuspaketti.
Olen käynyt Puhdin kautta paketteja ja mm. tuon progesteroniarvon viikko ovulaation jälkeen erikseen. Lapsettomuushoidoissa otettiin amh, jota ei taida saada ilman lähetettä. Puhdissa on hyvät tulkinnat viitearvoista, muista ei kokemusta.
 
  • Tykkää
Reactions: Mozart
Positiivista fiilistä valaakseni: piinalista on nyt hetken ollut ihan "kuiva", joten tilastojen valossa, mitä meitä siellä nyt on, joku n. 7 naista, seuraavien päivien/viikkojen aikana hyvin todennäköisesti ainakin puolet saa testiin plussan. Ehkä useampikin.

Täällä tuntuu noita plussia satelevan vähän sykleittäin, kirjaimellisesti aaltoina, joten ihan kohta tulee uusi aalto ja toivottavasti päästään mahdollisimman moni siihen aaltoon mukaan! Tai tietenkin mieluiten kaikki!
Kiitos, tää oli ihana kommentti! Oon tilasto- ja todennäköisyysfani, joten tämmönen ajatus miellyttää kyllä valtavasti.

Tänään dpo5. Lähdetään huomenna mökille loppuviikoksi, pari päivää teen töitä kyllä, mutta muuten otan rentoutumisen kannalta. Josko rentoutuminen auttaisi ja ensi viikolla saataisiin plussa testiin <3

Oon tässä kierrossa yrittänyt ottaa vähän iisimmin, käynyt pari kertaa akupunktiossa ja yrittänyt keskittyä opintoihin ja työjuttuihin vauvapohdintojen sijaan. Oispa vihdoin meidän kierto, tän kierron jälkeen tulee meillä 12kk täyteen yritystä.
 
ON: Dpo 7 ja oireettomuus jatkuu, poislukien satunnaisia menkkajuilinta tuntemuksia.
Ei arista nännejä, ei ole pää kipeä, lonnasärkyä ei ole, ei väsytä, ei nälätä, eikä v*tuta tai muutakaan tyypilliatä, mitä melkeimpä aina ennen kuukautisten alkamista. :ROFLMAO:
Juhannus tuloillaan ja flo ennustelee perjantaita kuukautisten alkamispäiväksi.
Myöhäisempi ovis toki voi lykätä alkamista jopa maanantaille jolloin olisi kp 28, mutta yrittämisen alettua kierto on ollut joka kuukausi lyhkäisempi 24-26 luokkaa.
Kait sitä uskaltaa lasin viiniä silti ottaa juhannuksena, tarkoitus ei oo tokikaan lasia enempää muutenkaan ottaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Eimy
@chili_ Mulla on mitattu. Tärkeitä arvoja ovat juurikin nuo kilpirauhasarvot, sitten naishormonijutut; AMH, FSH, progesteron, prolaktiin, lutenisoiva hormoni.
Olikohan muuta. Sitte tietty peruskokeita kuten ferritiini. Mulla aikoinaan myös keliakiavasta-aineet katottiin.

Kaikkeehan sitä ihmisellä voi olla muutakin. Yhdellä kaverilla oli esim. esidiabetes, ja se tajuttiin ja kun sai siihen tablettihoidon, tuli raskaaksi. Oli yrittänyt raskautua monta vuotta ja tuolloin ikää oli 39 v., kun lääkitys aloitettiin ja raskaus alkoi. Sai vielä toisen lapsen heti perään 41-vuotiaana. Että mene ja tiedä näistä, mut jotenkin vois kuvitella että asiat liittyivät toisiinsa.

Toi sun hiivafiilis loppukierrossa voi merkata keltarauhasen vajaatoimintaa, olen joskus lukenut. Mullakin on sitä ollut, ja se siis ei ole hiivaa, vaan muuta kutinaa, ja siihen auttaa hyvin mulla esim. Vagisan. Kannattaa kokeilla. Mulla se piina tulee noin viikko oviksen jälkeen aika tarkalleen.

Sun imetystä ajatellen oisi varmaan syytä tosiaan mitata tuo prolaktiini.

Jos kaikki testit otetaan, niin eka satsi kierron alussa ja toka satsi siellä lopussa ja sitte on melko hyvä käsitys, mikä tilanne hormoneiden osalta on.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja chili_

Yhteistyössä