Haaveena vauva 2022

Samaa mieltä monen edellisen kirjoittajan kanssa tämä palsta on ihan vertaistuki! Toki itse välillä mietin, kehtaanko kovin hehkuttaa tai höpötellä, kun yritys alkanut vasta nyt ja toivon heti pöussaa, kun jotkut ovat yrittäneet vuosia. Toivon kaikille sydämeni pohjasta onnistumista vauva haaveissa

Ehkä mulla vaikuttaa se, kun olen kuumeillut toisesta lapsesta esikoisen syntymästä asti (eli 3 vuoden ajan). Mies ei ole ollut valmis kuin vasta nyt. Välillä se toisen lapsen kaipuu on ollut aivan raastavaa ja olen meinannut tulla aivan hulluksi kun se toinen lapsi on ollut illalla viimeinen ja aamulla ensimmäinen ajateltava asia. Nyt kun yritys alkaa, olen huojentunut, kesti siinä sitten kuukausi tai vuosi. Että ainakin teoreettinen mahdollisuus on saada toinen lapsi.
Mä kuulun vissiin näihin kauan yrittäneisiin?
Joskus tuntuu, että mäkään en ole oikeutettu purkamaan pahaa mieltä. Ettei ole yritetty tarpeeksi kauan vielä (n.1v7kk).

Joten, ei hätää! Jokainen me eletään omaa elämää ja omat yykoot menossa.

Mun näkemys on, että on rikkaus kun meitä on erilaisissa tilanteissa olevia ja jokaisen tunteet on oikeita ja sallittuja ❤
 
Tämä keskustelupalsta on ollut kyllä itselle tärkeä henkireikä tämän yrittämisen ja siihen liittyvän tunteiden vuoristoradan kanssa. Oikeastaan oon koukussa tähän. Käyn täällä joka päivä lukemassa kuulumisia ja on ollut ihanaa kuulla muiden samassa tilanteessa olevien tilanteista ja tunteista.
Ootte kultaakin arvokkaampia! Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
Tämä vertaistuki on kyllä ihan ehdoton❤
Kaikilla sama tavoite ja haave vauvasta, oli sitten aikaa kulunut miten ja kuinka paljon❤
Toki aina toivoo pidempään yrittäneiltä onnistumisia tai km jälkeen kun itse samassa veneessä niin saisi kasvatettua toivoa lisää omalle kohdalle :)

Hienoa että tuli hyviä uutisia @minttuni :love:
Voi jukra @Mysteerio että kaksoset, ihanaa, onnea kovasti:love:
Mainitsinkin sinut juuri toisessa ryhmässä :X3:

Kaikkee piti kommentoida mut tähän päätty mun muisti :D

Katsoin eilen kun haikara lentää ohi sarjan ja voi luoja itkin silmäni päästä:cry:
Ihana ohjelma, ja nousi kyllä niin pisteet ivf hoidoissa oleville, huh.
Onneksi siinä oli niitä onnistumisia myös.
Jotenkin sitä sitten eksyi taas lukemaan keskenmenoista blogeja ja tuntuu että tuli itkettyä pitkästä aikaa ihan kunnolla. Luin myös sateenkaari vauvoista.
Nainen joka koki 9 keskenmenoa kunnes onnistui, hänestä oli otettu aivan ihana odotuskuva, sateenkaaren väriset savut ympärillään, niin liikkistä:love:
Nimi tulee siitä kuinka myrskyn jälkeen ilmestyy taivaalle sateenkaari.
Lasta kuvataan usein tällaiseksi sateenkaarivauvaksi, jos hän saa alkunsa toisen vauvan menettämisen jälkeen.
Tämä kuvaa vauvaa, joka saapuu kärsimyksen jälkeen.
Jotenkin tuli olo että mekin kyllä vielä onnistutaan ja näytetään tilastoille pitkää nenää ja saadaan syliin se oma pieni rainbow baby:love:

En muuten tiiä johtuiko itkemisestä vai teroluteista vai molemmista mut tänään ollut hirvee migreeni, enkä oo pystynyt tekee mitään :( vieläkin vähän juilii päätä mut onneks koht pääsee nukkuu :D
 
vitsi kun oma kielipää ei piisaa tohon
Pikakääännös:

Kuukautisten aikaan kohdunkaula on alhaalla, on kova ja kohdunsuu aukeaa. Kuukautisten jälkeen kohdunsuu sulkeutuu ja on edelleen kova.

Ovulaation aikaan kohdunsuu nousee ja muuttuu pehmeäksi ja kosteaksi sekä hiukan aukeaa, jotta siittiöt pääsee kohdun sisään. Joillain kohdunsuu voi tuntua siltä, että se ”katoaa”, koska se pehmenee niin paljon. Ovulaation jälkeen palataan taas kierron alun tuntemuksiin.

Jos tapahtuu hedelmöittyminen, kohdun suu muuttuu samankaltaiseksi kuin ovulaatiossa. Tää voi tapahtua jo 12 päivän päästä.
 
Pikakääännös:

Kuukautisten aikaan kohdunkaula on alhaalla, on kova ja kohdunsuu aukeaa. Kuukautisten jälkeen kohdunsuu sulkeutuu ja on edelleen kova.

Ovulaation aikaan kohdunsuu nousee ja muuttuu pehmeäksi ja kosteaksi sekä hiukan aukeaa, jotta siittiöt pääsee kohdun sisään. Joillain kohdunsuu voi tuntua siltä, että se ”katoaa”, koska se pehmenee niin paljon. Ovulaation jälkeen palataan taas kierron alun tuntemuksiin.

Jos tapahtuu hedelmöittyminen, kohdun suu muuttuu samankaltaiseksi kuin ovulaatiossa. Tää voi tapahtua jo 12 päivän päästä.
kiitos:love:
Toki mulla vasta dpo 9 että tuskin vie olis raskauden takia noussu :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Tibitii
Tämä vertaistuki on kyllä ihan ehdoton
Kaikilla sama tavoite ja haave vauvasta, oli sitten aikaa kulunut miten ja kuinka paljon
Toki aina toivoo pidempään yrittäneiltä onnistumisia tai km jälkeen kun itse samassa veneessä niin saisi kasvatettua toivoa lisää omalle kohdalle

Hienoa että tuli hyviä uutisia @minttuni
Voi jukra @Mysteerio että kaksoset, ihanaa, onnea kovasti
Mainitsinkin sinut juuri toisessa ryhmässä

Kaikkee piti kommentoida mut tähän päätty mun muisti

Katsoin eilen kun haikara lentää ohi sarjan ja voi luoja itkin silmäni päästä
Ihana ohjelma, ja nousi kyllä niin pisteet ivf hoidoissa oleville, huh.
Onneksi siinä oli niitä onnistumisia myös.
Jotenkin sitä sitten eksyi taas lukemaan keskenmenoista blogeja ja tuntuu että tuli itkettyä pitkästä aikaa ihan kunnolla. Luin myös sateenkaari vauvoista.
Nainen joka koki 9 keskenmenoa kunnes onnistui, hänestä oli otettu aivan ihana odotuskuva, sateenkaaren väriset savut ympärillään, niin liikkistä
Nimi tulee siitä kuinka myrskyn jälkeen ilmestyy taivaalle sateenkaari.
Lasta kuvataan usein tällaiseksi sateenkaarivauvaksi, jos hän saa alkunsa toisen vauvan menettämisen jälkeen.
Tämä kuvaa vauvaa, joka saapuu kärsimyksen jälkeen.
Jotenkin tuli olo että mekin kyllä vielä onnistutaan ja näytetään tilastoille pitkää nenää ja saadaan syliin se oma pieni rainbow baby

En muuten tiiä johtuiko itkemisestä vai teroluteista vai molemmista mut tänään ollut hirvee migreeni, enkä oo pystynyt tekee mitään vieläkin vähän juilii päätä mut onneks koht pääsee nukkuu
Katoin kanssa sen Yleltä Kun haikara lentää ohi. Ai että mä itkin ja itkin...! Jotenkin siinä katsoessa purkautui omia fiiliksiä tosi paljon.

ps. ootte varmaan huomannu, mut mäki ihan koukussa tänne... :ROFLMAO: :LOL: :ROFLMAO:
 
Katoin kanssa sen Yleltä Kun haikara lentää ohi. Ai että mä itkin ja itkin...! Jotenkin siinä katsoessa purkautui omia fiiliksiä tosi paljon.

ps. ootte varmaan huomannu, mut mäki ihan koukussa tänne...
Sama, käyn joka päivä täällä, monta kertaa päivässä varsinkin silloin jos jonkun tilanne on päällä ja jännittävä! :D
Eipä siis ihme että te tyypit eksytte aikavälein myös mun uniin :ROFLMAO: ❤
 
Minä käyn myös lähes aina useamman kerran päivässä lukemassa kuulumiset, vaikka en ihan joka päivä itse kommentoi mitään. Tärkeetä koittaa pysyä kärryillä siitä mitä kanssayrittäjille kuuluu! :)

Lähes kaikki meistä toivotaan/on toivottu nopeeta tärppiä, pidän sitä ihan asiaan kuuluvana. Ja yrityksen kestosta riippumatta jokainen saa pettyä jos menkat alkaa. Mitenköhän masentavaa olisi jos jokaisella kestäisi vaikka reilu vuosi raskautua? Siinä tilanteessa en varmasti uskoisi omiin mahdollisuuksiin enää yhtään. Eli siis munkin mielestä tänne avautuminen kuuluu kaikille oli sitten menossa yk1, yk101 tai vaikka puoli vuotta ennen yritystä :)
 
Sama täällä! Koukussa tähän palstaan jo siitä asti kun alettiin yrittämään nuorimmaista, eli vuodesta 2016. Muistan kun luin silloisen hätähousu himotestaajat-ketjun alusta loppuun ja elin mukana heidän vaiheitaan kunnes sitten itsekin liityin ja plussasin siellä.
Toki välillä on tullut vaiheita kun ei vaan oo voinut käydä täällä lukemassa, niinkuin nyt tämä sektioarpiraskaus, joka vei sen 8kk yrittämisestä.

Itsekin ajattelin silloin kun alettiin tätä neljättä yrittämään, että nappaa heti ekasta kierrosta! Sitten kun vaan kierto toisensa jälkeen meni, niin kyllähän siinä alkoi tuskastumaan. Sitten tuulimuna ja tämä sektioarpihomma. Hohhoijaa. Toinen oikeassa paikassa, mutta ei vauvaa, toinen väärässä paikassa vauvoineen. Vaan eipä oo kuume laantunut edelleenkään. Nyt ehkä tuntuu taas, että ollaan vasta uuden yrityksen äärellä, niin on taas vähän erilaiset fiilikset tähän hommaan. Ajattelen vaan, että nythän on sentään toivoa! Kun ei ollut niin varmaa voisiko tuon viimeisimmän raskauden jäljiltä lapsia ees saada. Tai säilyykö edes koko kohtu. Jos se toivo olis otettu pois, niin sitten olis kyllä suuren kriisin paikka.
 
Ja sitten vielä tästä kierrosta. Mulla oli hirveet oviskipuilut vasemmalla, vaikka olis ollut oikeen vuoro. Nyt silti kipuilee oikeella. Tänään kuitenkin ollut ihan viluinen olo, eli oon aika varma, että ovis oli eilen. Toisaalta mulla kyllä muistaakseni oli ennen viime raskautta aika usein tuntemukset molemmin puolin. Tapahtuukohan molemmissa munasarjoissa aina ovulaation aikaan jotain? Ehkä joku hoidoissa oleva osaa vastata?
 
Ihania viestejä täällä kirjoiteltu ❤ minullekin tämä palsta on todella tärkeä!

Minä olen seurannut kohdunkaulaa, tiedän siitä milloin ovis vois olla tulossa, ja etenkin, että menkat alkaa. Siistiä olisi joskus sitten huomata, onko eroa, sitten kun onkin raskaana. Kunhan ei liiaksi ala ronkkimaan heh. Viimeksi olen tutkaillut varmaan syksyllä, kun nyt en ole jaksanut uskoa raskauteen. Ja nyt en uskalla koskea mihinkään, ettei mene ivf pieleen, aivan ku se sormeilu muka pilaisi kaiken xD

Ja @Töppönen_ pohdit oviksen aikaisia tuntemuksia. Minulla ovuloi joko vuorotellen, tai sitten saattaa tulla välillä kahdesti toiselta puolelta ja sitten taas vuorottelee. Mutta vaikka jos ultrassa nökynyt, ovis tulee vasemmalta, tuntemuksia voi olla myös oikealla. Ja nyt tosiaan kaikki tuntemukset kadonneet, vaikka kaiken järjen mukaan pitäisi kummallaki puolella tuntua, kun rakkulat vauhdilla kasvaa. Että otappa näistä selvää :D
 
Kiitos @minttuni ! Hyvä tietää. Muistelen, että viime kierrossakin oli vähän tuntemuksia myös oikealla, vaikka vasemmassa tuntui tosi kovat oviskivut ja siellä olikin sitten ultrassa keltarauhanen.
On se vaan niin, että kun ovulaatiolla ei oo niin väliä, niin sen tunnistaa heti. Mutta kun sillä on väliä, niin arpoo vaan, että eihän se vaan mee ohi huomaamatta :D Ja sitten loppukierrosta huomaa, että se oli just silloin kun ajattelinkin.
 
Täällä "menkat", siis ruskea tuhrutiputteluvuoto, kesti kaksi päivää. Tein sitten eilen Rfsun herkän testin ja sain siihen pahamaineisen viivanpaikan, tai kuvittelen sen siihen. Voi hullu nainen!

Järki sanoo, ettei se merkkaa mitään, kuvitten vaan. Tunnepuoli on kahlannut koko Googlen läpi etsien tarinoita tuhruttelusta ja viivanpaikasta.

No, lopputulos, tänään saa lähteä tikkuostoksille. Huomenna voi sitten kasata mielenterveyden rippeet jonkinlaiseen pakettiin. Pitää myös huomenna laittaa terveyskeskukseen yhteydenottopyyntöä. Oli viivanpaikkaa tai ei, ei tällainen kierto normaalia ole.
 
Ihanaa hehkutusta palsta täynnä ja oon kyllä samaa mieltä teidän kanssa. Vaikka itselläni tulee tänne lähinnä vain purettua tuntoja, niin hengessä olen mukana. Tuntojen purku on usein niin kovin tärkeää ja täältä on saanut tsemppiä ja ymmärrystä.

Ja sitten sitä omanapailua: Ostin elämäni ensimmäiset pregcheck-ovulaatiotestit tällä viikolla. Olen aiemmin käyttänyt muitakin muovilla varustettuja ovulaatiotestejä, mutta se muovijätteen määrä on alkanut tympiä. Ja kappas, pregcheckit ovatkin aika kivoja :) Etenkin kun sain eilen tuplaviivan kertomaan, että ovulaatio on ajankohtainen. :) Edellisen ovulaation olen bongannut tammikuussa ja nyt viimeisimmän 64 päivän kierron jälkeen ovulaatio on enemmän kuin tervetullut. Jätin tikun pöydälle miehen nähtäväksi ja olihan sekin mielissään. :)
 
Täällä "menkat", siis ruskea tuhrutiputteluvuoto, kesti kaksi päivää. Tein sitten eilen Rfsun herkän testin ja sain siihen pahamaineisen viivanpaikan, tai kuvittelen sen siihen. Voi hullu nainen!

Järki sanoo, ettei se merkkaa mitään, kuvitten vaan. Tunnepuoli on kahlannut koko Googlen läpi etsien tarinoita tuhruttelusta ja viivanpaikasta.

No, lopputulos, tänään saa lähteä tikkuostoksille. Huomenna voi sitten kasata mielenterveyden rippeet jonkinlaiseen pakettiin. Pitää myös huomenna laittaa terveyskeskukseen yhteydenottopyyntöä. Oli viivanpaikkaa tai ei, ei tällainen kierto normaalia ole.
Onpa surku, että jäivät noin epämääräisiksi. :(
 
Onpa surku, että jäivät noin epämääräisiksi. :(
Joo, kuvittelisi, että vähän enemmän olisi tullut, kun kiertokin venyi 44 päivään. Kp 15 ultrassa limis oli kylläkin vain 4mm, mutta kaipa se olisi tuosta ehtinyt jonkun verran kasvamaan ja ovulaationkin sain tikutettua kp 32.

Olikos jollain muulla limakalvon kanssa ongelmia? Miten sitä on hoidettu?
 
@83Keiju. Onnea ovulaatiosta !

Itselläkin kiinnostaisi hurjasti alkaa tikuttelemaan ovulaatiota nyt kun yritys todella alkanut. Mies haluaisi mielummin mennä "talletellaan koko ajan" -taktiikalla (ottaa ilon irti tilanteesta ). Mutta tehdään niin eri vuoroissa töitä, että ei se todellisuudessa onnistu niin.

Minä kiertopäivinä alatte yleensä tikuttelemaan ovista? :)
 
V A U V A 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi PUNAISELLA. Jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

8.5.2021 Lauantai

Nimi yritys aloitettu monesko lapsi

83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
Minttuni, 2/19, 1. lapsi
Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Töppönen, 9/19, 4. lapsi
Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Mamtobe, 3/20,
Petronella09, 4/20, 5. lapsi
Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
Esikoishaaveita, 4/20, 1.lapsi
Ewa87, ya 7/20, 2. lapsi (miehen 1.)
+Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
Keksi82, 8/20, 1 yhteinen lapsi
Meemuli, 9/20, 1. lapsi
Suhveli,9/20, 4. lapsi
Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
Sandra B, ya 10/20, 2. lapsi
Gisella, 11/20, 2. lapsi
Mozart, ya 11/20, 4.lapsi
Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Daisy01, 12/20,1.lapsi
Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
Charrypie - 86, 1/21, 1. lapsi (miehen 2.)
+ Bubbu, 2/21, 1. lapsi
Leonida, 2/21, 1. lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
Heidisofia, 3/21 , 2. lapsi
+ Skyela, 4/21, 2. lapsi
Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
+ Hulda91, 4/21, 2. lapsi
Suikku1, 5/21, 2.lapsi
Daimiduu, 3. lapsi


★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi Kiertopäivä


Suhveli.......................kp 29/27
Irtokehys.................kp 27/28-32
Gisella.......................kp 25/30
Leonida.....................kp 23/29
Mansikka_maanantai...kp 23/30
Alinna86......................kp 21/26
Mamtobe...................kp 21/28
Mirksukka..................kp 19/28-30
Esikoishaaveita..........kp 19/29
Skidi................................kp 18/35-36
Sinisilmät....................kp 18/29
Scarletta......................kp 16/28
Töppönen..................kp 15/26
Krippis..........................kp 13/25-28
Wbä..............................kp 13/27
Iinanen.........................kp 13/23-24
Minttuni........................kp 11/25
Ewa87..........................kp 11/30
Heidisofia.................kp 10/29-32
Sofialiina....................kp 9/24-27
Petronella09.............kp 7/27
Daisy01.........................kp 5/35
Toiveikas1992............kp 4/28
Keksi82...........................kp 3/28
Mozart.............................kp 3/28
Meemuli.........................kp 1/35-43



★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Mamtobe...................dpo 10
Gisella...........................dpo 9-10
Leonida.......................dpo 8
Alinna86......................dpo 7
Scarletta......................dpo 3
Esikoishaaveita............dpo 3
Iinanen............................dpo 3
Mirksukka...................dpo 2
Krippis...........................dpo 2
Töppönen_...............dpo 2
Wbä..............................dpo 0


★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Oli tullut niin paljon viestejä että huudelkaa jos jonkun päivitys unohtui listasta :)

@minttuni onnea hyvistä ultra kuulumisita :)

Täällä oli juttua siitä,että surettaa nähdä nimi yrittävien listan alku päässä .Minua myös. Viime ketjussa monet minun jälkeen aloittaneetkin plussasivat ja minä olen edelleen yrittäjien joukossa :(

Samaa mieltä,että jokainen saa olla tasapuolisesti surullinen ja pettynyt uuteen kiertoon siirtymisestä, on sitten mikä yk ja monesko lapsi toiveissa :)

Täällä palstalla on tosi hyvä tsemppi henki :) Hienoa!

Oviksen tikutus:Aloitan yleensä kp 8, ovis plussa tulee yleensä kp 10-12 ja kk kierto 25-28 päivää.

Eilen aloitettiin tallettelut:) Ovis luultavasti osuu perjantaille. Otin taas greippi mehun tähän kiertoon.

Mukavaa viikonloppua kaikille :)
Toivottavasti saadaan plussia pinoon ❤❤
 
@83Keiju Mäkin tykkään PC ovistesteistä, tosi selkeet viivat tulee (jos on tullakseen) verrattuna moniin muihin viivatesteihin. Onnea oviksesta ja hauskaa viikonloppua!:D

@Suikku1 tikuta ihmeessä, joka tapauksessa se oman kehon toimimisen tunteminen ihan kiinnostavaa. Joka toinen päivä -taktiikka on tietty paras, mutta se kierron loppupään arvuuttelu on omasta mielestäni paljon vähemmän stressaavaa kun tietää koska ovis on oikeesti ollut ja koska menkat olis tulossa. Mä oon alottanut noilla perinteisillä testeillä kp 10.

Mä tilasin viime kiertoon ekaa kertaa sen vilkkuvan digitestin ja olipa hieman turhauttavaa, että vaikka tilasin sen heti kun menkat alkoi eli kp 1, niin posti toi sen vasta 10 päivää myöhemmin eli monta päivää myöhemmin kun tolla testillä olis pitänyt alottaa. Ja sekin turhauttaa että "pääsee" nyt kuitenkin käyttöön nää testit tässä uudessa kierrossa.:D

Voisiko joku lisätä mut kiertolistalle? Vähän arvon kierron pituutta kun ollut heittoa, mutta mennään tolla mikä useiten on:
KP 3/28
 

Yhteistyössä