Haaveena vauva 2022

Sinulla ainakin luteaali jää tosi lyhyeksi, jos kierto on vain 19pvä?


Omaa napaa
Tämä megapitkä kierto vaan jatkuu. kosteus on jatkunut kp9 asti tähän päivään runsaana. Piti ottaa tänään jopa pikkuhousunsuojat käyttöön sitä varten. Mitähän kroppa oikein puuhailee
Mulla alkaa vetinen vuoto 3-4pv ennen menkkoja ja ravaan jatkuvasti vessassa "chekkaamassa" alkoko vuoto.
En oo diagnosoinu vielä mikä on vuodon nimi.

Kiitos edellisestä vastauksesta myös. Meillä miehellä ei myöskään ole tarkoitus lopettaa lääkkeitä mutta jouduttaneen pitää taukoa hoitojen ajan, jotta laatu paranee. Tämä ajatus oli lapsettomuuspolilla ja vatsapuolella asiaan. Oltas toivottu pakastus nyt, ettei tarttis miehen terveydellä leikkiä vuoden päästä.

Toivotaan teille plussaa, se ny vaan varmaan odotuttaa pari päivää!
 
Joo oon kanssa kuullu et helpommin voisi tärpätä. Ja tuota just mietin ku loogisesti sen oviksen pitäisi nimenomaan siirtyä vähän myöhemmäksi, mut jatkan testaamista
Ooks koska viimeksi testannj verestä hcg? Ovistestit legendojen mukaan näyttäis aiemmin raskausplussan ku raskaustesti.
Voisko tää pätee ovisplussaan?
Tai sitten kroppa pukkas nopsaa uutta mahista kehiin :) :)
 
Minulle ei tehdä siis ovulaation induktioita, vaan sain nimenomaan Letrozolit "tukemaan sitä loppukiertoa" niin, että siihen yritetään vaikuttaa jo kierron alussa "Diagnosoin" itelleni aiemmin lyhyen luteaalin ja siihen kokeilin keltarauhashormonia, mut lääkärin mukaan letrojen otto kierron alussa toimis paremmin, ei pitäny keltarauhashormonia oleellisena, sori epäselvä kirjotus

EDIT: ja joo, 3 km vaaditaan et tutkitaan julkisella niitä, ja niidenki pitää olla kaikkien tietyt kriteerit täyttäviä....
Mulla on ollu samassa kierrossa letroja ja teroluttia. Oon huomannu tuttujen kanssa jutellessa, että tää luteaalituki on lääkäreiden keskuudessa mielipiteitä jakava asia. Jotkut sitä kannattaa, jotkut nimenomaan haluaa sen sitten lopettaa, jotkut ei suostu sitä kirveelläkään aloittamaan. Pitäs joku loppututkinto suorittaa vissiin iteki aiheesta, että pysyis kärryillä :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Toivottavasti löydätte hyvän lääkärin!
 
Äh, kp12 tänään eikä ovistesti ollut aamulla vieläkään ihan plus. Mulla yleensä ovis kp11-12. Ja ovistestikin ollut usein kaksi päivää selvällä plussalla. Tuntemuksia kyllä on kovastikin ja eilen holahti hirmu limat. Testit nyt loppui, joten pakko varmaan aamulämmöistä yrittää hahmottaa missä mennään. Mulla usein munasarja kipuilee monta päivää ennen ja jälkeen oviksen, niin siitä on hankala sanoa milloin on :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Ooks koska viimeksi testannj verestä hcg? Ovistestit legendojen mukaan näyttäis aiemmin raskausplussan ku raskaustesti.
Voisko tää pätee ovisplussaan?
Tai sitten kroppa pukkas nopsaa uutta mahista kehiin
Viime perjantaina testasin ja tänään tein CB:n raskaustestin ja oli nega joten nyt vahva veikkaus et kyl se ovulaatio sieltä on tuloillaan
 
  • Tykkää
Reactions: Irtokehys
Äh, kp12 tänään eikä ovistesti ollut aamulla vieläkään ihan plus. Mulla yleensä ovis kp11-12. Ja ovistestikin ollut usein kaksi päivää selvällä plussalla. Tuntemuksia kyllä on kovastikin ja eilen holahti hirmu limat. Testit nyt loppui, joten pakko varmaan aamulämmöistä yrittää hahmottaa missä mennään. Mulla usein munasarja kipuilee monta päivää ennen ja jälkeen oviksen, niin siitä on hankala sanoa milloin on
Just tänää mietinki et missä töppösen ovis päivitys oikein viipyy:unsure: :D
(Ai mitenniin kauan roikkunu täällä ku on jo toistenkin kierroista perillä) :ROFLMAO:
 
Just tänää mietinki et missä töppösen ovis päivitys oikein viipyy
(Ai mitenniin kauan roikkunu täällä ku on jo toistenkin kierroista perillä)
Ihana sinä :love: Vaikka niin sitä on kyllä itsekin jo hyvinkin perillä varsinkin pidempään yrittäneiden kierroista:ROFLMAO:

Sais nyt tulla se ovis sieltä! Alkoi tuo uusi työ ja illalla aina ihan tillintallin, mutta pakkohan sitä miestä on vielä alkaa kaatamaan ettei mee ovis ohi :D
 
vierailija
Onko teistä keneltäkään mitattu estrogeeniä verestä? Mietin kun on vauvaa yritetty jo vuosi että pitäisikö käydä mittaamassa. Mietin vain missähän kohtaa kiertoa olisi hyvä testata.
 
Onko teistä keneltäkään mitattu estrogeeniä verestä? Mietin kun on vauvaa yritetty jo vuosi että pitäisikö käydä mittaamassa. Mietin vain missähän kohtaa kiertoa olisi hyvä testata.
Etkö jo pääsisi julkisella hedelmällisyysselvittelyihin? Pelkkä estrogeeni ei kerro kokonaiskuvaa hedelmällisyydestä. Jos haluaa nopeammin selvityksiin, yksityisillä hedelmälllisyyshoitoklinoilla pääsee hedelmällisyysneuvolaan, jossa katsotaan munasarjojen tilanne ja voi saada lähetteen oleellisiin hormonilabroihin (yleensä aloitetaan FSH:sta ja AMH:sta).
 
Onko teistä keneltäkään mitattu estrogeeniä verestä? Mietin kun on vauvaa yritetty jo vuosi että pitäisikö käydä mittaamassa. Mietin vain missähän kohtaa kiertoa olisi hyvä testata.
Minulla ei ole mitattu, vaikka tutkimuksissa ollaan oltu ja hoidoissakin jo. Mietin myös, pääsettekö julkiselle, vai onko ennestään useampi lapsi tms., että ei pääse. Yksityisellä aloitimme, oli hyvä minusta. Eka otettiin pieni verenkuva, kilpparit, sukupuolitautitestit ja ultrattiin. Miehellle siemennesteanalyysi. Noista lähti tutkimukset liikkeelle.
 
Mulla on mitattu estrogeeni, kp 2-5? välillä.
(Aiemmin viesteissä, joitain sivuja sitten, tää on jääny varmaan listaamatta)

@sofialiina kommentoikin hyvin, että kokonaiskuvan kartoitus on tärkeämpää kuin yksi verikoe.

@minttuni kanssa ollut suht samat alkukartoitukset.

Verikokeet lapsettomuuteen
• Kilpparikokeet (TSH, T4-V)
• Sokerit (fp-Insu)
• AMH
• Testosteronit (Testo)
• Estrogeeni (E2)
• FSH
• LH

Lisäksi otettu muiden juttujen yhteydessä tähän vaikuttavia arvoja;
B-vitamiini
D-vitamiini
ferritiinit
sokerirasitusta
(ja muuta kaikkea maan ja taivaan väliltä)

Lisäksi tehty aukiolotutkimus, infektionäytteet otettu ja miehen tilanne.
 
Mulla on ollu samassa kierrossa letroja ja teroluttia. Oon huomannu tuttujen kanssa jutellessa, että tää luteaalituki on lääkäreiden keskuudessa mielipiteitä jakava asia. Jotkut sitä kannattaa, jotkut nimenomaan haluaa sen sitten lopettaa, jotkut ei suostu sitä kirveelläkään aloittamaan. Pitäs joku loppututkinto suorittaa vissiin iteki aiheesta, että pysyis kärryillä

Toivottavasti löydätte hyvän lääkärin!
Kiitos @Irtokehys <3 Ja joo tuota tutkintoa voisin lähteä mäki suorittamaan! :ROFLMAO:
 
Onko teistä keneltäkään mitattu estrogeeniä verestä? Mietin kun on vauvaa yritetty jo vuosi että pitäisikö käydä mittaamassa. Mietin vain missähän kohtaa kiertoa olisi hyvä testata.
Mulla on otettu estrogeeni, kp 2-5?
E2 on otettu ja testot ja paljon muuta (tarkempi luettelo julkasussa, joka ehkä hyväksytään).

Edit. löytyy edelliseltä sivulta, 48 lopusta
 
Viimeksi muokattu:
TERVETULOA UUSILLE JA TSEMIÄ KAIKILLE UUTEEN KIERTOON!

Aloitin oviksen testailun tammikuussa ja totesin nopeasti että CB digi on mulle paras, koska se ei jätä arvailun ja spekuloinnin varaa. Aloitin testaamalla Kp10, mutta koska olen saanut hymynaaman joka kerta kp12 tai kp13, säästin ja tein tässä kierrossa vain yhden testin kp12 ja tuli heti plussa. Joten mulle voi päivittää tähän päivään dpo0 ja huomiselle dpo1 ja voisin siirtyä piinailijoihin.
 
OLISKO SE SITÄ NYT❤❤
En vaan tohdi luottaa kun ite vaan ajattelen et keräskö vaan väriä oikean viivan viereen vai onko ihan oikeassa paikkaa?! Tein samasta pissasta 2 testiä ja molempiin tuli samanlainen viiva. Eka kuva ekasta testistä, toinen toisesta testistä n. 3 min kohdalla ja sit seuraava kuva vilkasta testistä testiajan jälkeen ja vikassa vielä kuva muokattuna et onko oikean viivan vieressä väriä vaan vai oisko ihan oikea haamu?

 
Sinulla ainakin luteaali jää tosi lyhyeksi, jos kierto on vain 19pvä?


Omaa napaa
Tämä megapitkä kierto vaan jatkuu. kosteus on jatkunut kp9 asti tähän päivään runsaana. Piti ottaa tänään jopa pikkuhousunsuojat käyttöön sitä varten. Mitähän kroppa oikein puuhailee
Pitkä kierto osaa olla kyllä tuskastuttava, nimimerkillä elämän pisin kierto saatu viikko sitten taputeltua Terolut-kuurin myötä. Siinä kyllä ehti käydä melkoisen tunneskaalan läpi pettymyksineen. Toivotaan, että kiertosi päättyisi pian!

Omanapailua: Nyt on kp 10 menossa ja olen jotenkin ihan turta. Tuntuu epätodelliselta ajatuskin, että meillä vielä joskus onnistaisi. Välillä käyn täällä lukemassa, mutten ole jaksanut mitään kommentoida. Harmittaa, että olen listalla se pisimpään yrittänyt, vaikka tiedän, että on monia, jotka ovat yrittäneet kauan, kauemmin kuin me. Välillä olen jopa ajatellut, että nimeni saisi listalta poistaa. Pidetään se silti siellä, sillä ehkä vielä jonain päivänä minäkin pääsen siirtymään plussanneisiin ja sillä tsemppaan muita pitkään yrittäneitä. :)

Vähän synkkää, mutta jos viime alkuvuoden rypäleraskaus olisikin ollut ihan normaali, olisi minulla nyt kainalossa 7-kuinen esikoinen, ja välillä sitä ajatellessa pääsee itku. Huoh. oli pakko vähän purkaa tunnetaakkaa tänne.

Kovasti toivon plussatuulia kaikille, ja onhan täällä moni jo plussannutkin. :)
 
Pitkä kierto osaa olla kyllä tuskastuttava, nimimerkillä elämän pisin kierto saatu viikko sitten taputeltua Terolut-kuurin myötä. Siinä kyllä ehti käydä melkoisen tunneskaalan läpi pettymyksineen. Toivotaan, että kiertosi päättyisi pian!

Omanapailua: Nyt on kp 10 menossa ja olen jotenkin ihan turta. Tuntuu epätodelliselta ajatuskin, että meillä vielä joskus onnistaisi. Välillä käyn täällä lukemassa, mutten ole jaksanut mitään kommentoida. Harmittaa, että olen listalla se pisimpään yrittänyt, vaikka tiedän, että on monia, jotka ovat yrittäneet kauan, kauemmin kuin me. Välillä olen jopa ajatellut, että nimeni saisi listalta poistaa. Pidetään se silti siellä, sillä ehkä vielä jonain päivänä minäkin pääsen siirtymään plussanneisiin ja sillä tsemppaan muita pitkään yrittäneitä.

Vähän synkkää, mutta jos viime alkuvuoden rypäleraskaus olisikin ollut ihan normaali, olisi minulla nyt kainalossa 7-kuinen esikoinen, ja välillä sitä ajatellessa pääsee itku. Huoh. oli pakko vähän purkaa tunnetaakkaa tänne.

Kovasti toivon plussatuulia kaikille, ja onhan täällä moni jo plussannutkin.
Tänne saa kyllä avautua! Toivotaan teillekin onnistumista ❤
 
Tervetuloa uusille :)

Tsemppiä @Keksi82 :) kurjaa kun menkat edelleen puuttuu:(

@Meemuli näen kahdessa viimeisimmässä testissä tosi haaleat toiset viivat :)

Oviksen jälkeen minulla ensin hyvinkin kuivat olot ja lähempänä loppu kiertoa kosteampaa,saa käydä vessassa tarkistamassa että mitä housuihin valuu..

Vatsavaivat jatkuu, aloitin syömään happolääkettä,on liian hapokas nyt vatsa :(
 
Omaa napaa
Tämä megapitkä kierto vaan jatkuu. kosteus on jatkunut kp9 asti tähän päivään runsaana. Piti ottaa tänään jopa pikkuhousunsuojat käyttöön sitä varten. Mitähän kroppa oikein puuhailee
Saitko o-testiin plussan?
Mulla nyt kaksi pitkää kiertoa takana ja molemmilla kerroilla sain ovistestiin lähes tasavahvat viivat about kp18 (mulle normi kierrossa oviksen ajankohta) mut ei kauheesti muita oireita ja sit pari viikkoa myöhemmin (kun menkat pitäis jo alkaa) tuli selkeät ovisoireet ja o+. Siitä 2vk ja alkoi menkat. Eli selkeästi ovis (jos se tapahtui) oli tosi myöhään. Jostain luin että yleensäkin oviksesta uuteen kiertoon väli ei paljon muutu, eli pitkissä kierroissa ovis yleensä myöhään eli sen noin 14vrk ennen menkkoja.

Eli oisko sullakin ovis vaan kovin myöhässä?

@83Keiju. Suuresti tsemppiä sinulle tunteiden kanssa <3 Toivon teille onnistumista, pitkään olette odottaneet pientä.
 
  • Tykkää
Reactions: 83Keiju.

Yhteistyössä