Haaveena vauva 2022

Täällä ei flo ennusta enää mitään. Olisipa rentouttavaa (omassa päässäni kuvittelen, mutta eihän se varmaan olisi) jos olisi omien koopeidensä sisällä eikä yliajalla.

Minusta tuntuu että tulen hulluksi. Uskon että monella muullakin on käynyt varsinkin pitkän yrityksen aikana sama fiilis päällä. KUN EI VOI TEHDÄ MITÄÄN ASIALLE!
Haluaisin varata ultran että näkisi missä hitossa ne menkat on, onko siellä limakalvoa ja eloa munasarjoissa yhä vai mitä... Se olisikin money well spend kun lähtisi viikon testailujen jälkeen vielä katsomaan gynelle parilla satasella limakalvojen paksuutta. Täytyyköhän sitä tänäänkin ostaa testejä. Ei kyllä mitään järkeä.
Minulla ei ile ollut tälläistä kiertoa kyllä ikimaailmassa! Kp35/28. Kerran kierukan jölkeen oli 30 tai 31 pitkä kierto. Miksi sen eilisen testinkin piti mennä päin peetä. Istun toimistolla sormet läppärillä valmiina katsomaan vapaita aikoja gynelle. Ei mitään, ei yhtään mitään järjen hiventä enää tässä päässä.
Anteeksi vuodatus
Mulla gyne sano, et antavat keltarauhashormonia, jos menkat eivät ala tasapainottumaan kierrukan jälkeen. Mulla oli melkein 10v kierrukka. Kolme kiertoa ollut nyt noin suht tasaista, mutta oon vähän ollut sitä mieltä et pitäiskö silti käydä siellä. Kun jotenkin tuntuu, että silti tää palautuminen ei oo ehkä vieläkään onnistunut normaaliin et munasarjat toimis kunnolla.

Pointti siis oli vaan se et ehkä sieltä löytyis muitakin apuja kuin vain ultra, jolloin ei menis rahat hukkaan. Tsemppiä!!!
 
Moikka! Yrittämisen vertaistukea täällä metsästämässä, kun fiilikset vaihtelee omassa päässä laidasta laitaan.

Yritystä taustalla 9kk, välissä yksi keskeytynyt keskenmeno (todettiin 8+2). Miehellä sairaustausta, jonka vuoksi ollaan hakeudutti nyt jo tutkimuksiin. Tänään mies kävi siemennestenäytteen antamassa ja torstaina minulla lääkäri + aukiolotutkimus. Tulokset meidän kummankin osalta pelottaa, paljon.
 
Moikka! Yrittämisen vertaistukea täällä metsästämässä, kun fiilikset vaihtelee omassa päässä laidasta laitaan.

Yritystä taustalla 9kk, välissä yksi keskeytynyt keskenmeno (todettiin 8+2). Miehellä sairaustausta, jonka vuoksi ollaan hakeudutti nyt jo tutkimuksiin. Tänään mies kävi siemennestenäytteen antamassa ja torstaina minulla lääkäri + aukiolotutkimus. Tulokset meidän kummankin osalta pelottaa, paljon.
Pahoittelut keskenmenosta :(
Mulla myös 2 kkm... mitään vikaa ei löydetty :(
Tsemppiä tulosten ootteluun, varmasti piinaavaa!
Minä myös oottelen @minttuni :n ultra kuulumisia täällä jännittyneenä! ❤

Omaa napaa. Eilen aloitetut terolutit aiheutti pientä päänsärkyä ja väsymystä, niinkuin oletinkin. Tänään dpo 3 ja oikeella puolella tuikkimista, varmaan se keltarauhanen siel jomottelee. Sekä oon ihan jäässä, vaatetta on reilusti ja villasukat mut silti vaa paleltaa. Aamulämpö oli kohonnut 37.7 eli voisin olettaa oviksen todella tapahtuneen. Tulispa jo testipäivä nopeasti! :D
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja Keksi82
Mä voisin hypätä tänne tuolta 2021 ryhmästä vihdoin mukaan :) . Olemme n. 30v molemmat ja eka lapsi toiveissa.
Yritys alkanut 12/2020. Kävin heti yrityksen alkuun omakustanteisesti erinäisissä testeissä ja kilpirauhasen vajaatoimintaa epäillään mutta lääkkeitä en vielä saanut koska arvot parani kontrollikäynnille. Syksyllä katsotaan uudelleen.

Viimeiset kaksi kiertoa on olleet ihan kummalliset, 53 ja 43 päivää, kun tähän asti monta vuotta ollut aika säännölliset 33-35pv. Ahdistavaa koska en tiedä mistä johtuu - varmaan kesällä soittelen saisiko gynelle aikaa, mutta varmaan omakustanteisesti taas vaan.

Tänään on kp1 ja onkohan nyt yk4.

Voisin tulla listoille:

Daisy01, 12/20, 1. lapsi

Daisy01.....kp 1/35


Muoks. Vielä tosta macajauheesta josta joku kyseli: aloitin tänään pienellä annostuksella, katsotaan pistääkö kierron vielä enemmän sekaisin. Hormoneja tasapainottava vaikutus pitäisi olla. :) Mielellään kuulisin lisää kokemuksia!
 
Viimeksi muokattu:
Mä voisin hypätä tänne tuolta 2021 ryhmästä vihdoin mukaan . Olemme n. 30v molemmat ja eka lapsi toiveissa.
Yritys alkanut 12/2020. Kävin heti yrityksen alkuun omakustanteisesti erinäisissä testeissä ja kilpirauhasen vajaatoimintaa epäillään mutta lääkkeitä en vielä saanut koska arvot parani kontrollikäynnille. Syksyllä katsotaan uudelleen.

Viimeiset kaksi kiertoa on olleet ihan kummalliset, 53 ja 43 päivää, kun tähän asti monta vuotta ollut aika säännölliset 33-35pv. Ahdistavaa koska en tiedä mistä johtuu - varmaan kesällä soittelen saisiko gynelle aikaa, mutta varmaan omakustanteisesti taas vaan.

Tänään on kp1 ja onkohan nyt yk4.

Voisin tulla listoille:

Daisy01, 12/20, 1. lapsi

Daisy01.....kp 1/35


Muoks. Vielä tosta macajauheesta josta joku kyseli: aloitin tänään pienellä annostuksella, katsotaan pistääkö kierron vielä enemmän sekaisin. Hormoneja tasapainottava vaikutus pitäisi olla. Mielellään kuulisin lisää kokemuksia!
Tervetuloa !
 
Mulla gyne sano, et antavat keltarauhashormonia, jos menkat eivät ala tasapainottumaan kierrukan jälkeen. Mulla oli melkein 10v kierrukka. Kolme kiertoa ollut nyt noin suht tasaista, mutta oon vähän ollut sitä mieltä et pitäiskö silti käydä siellä. Kun jotenkin tuntuu, että silti tää palautuminen ei oo ehkä vieläkään onnistunut normaaliin et munasarjat toimis kunnolla.

Pointti siis oli vaan se et ehkä sieltä löytyis muitakin apuja kuin vain ultra, jolloin ei menis rahat hukkaan. Tsemppiä!!!
Täytyy nyt hetki katsoa kuitenkin ennenkuin säntää sinne gynelle. Vasta kun helmikuussa kaikki näytti toiminnallista kystaa lukuunottamatta hyvälle :) testejä kun on ostellut tässä viime päivinä usein niin alkaa jo miettiä mihin kauppaan ilkeää enää mennä hakemaan niitä. :D jospa se kierto tästä lähtisi kulkemaan normaalisti. Ykköspäivää odotellen. Taas jos jostain postiivista, niin nyt ei kyllä tiedä yhtään milloin mahdollinen ovis oli tai tulee olemaan. Eikai se muu auta kun testaila, mitään digiä en kyllä enää osta. Tänään olen pari kertaa käynyt tarkistamassa alkoiko menkat, kamala kosteus on jatkunut jo usean viikon. Ja vetistä limaa tupsahtelee yhä ihan sen tuntuisesti kun vuoto olisi alkanut.

Mukavasti uusia yrittäjiä tullut tänne mukaan! Onnea kaikille yritykseen ja piinailuun! Toivottavasti ollaan kohta kaikki plussanneissa :) olisipa hauska kun kaikki plussaisi tulevassa kierrossa ja tämä haaveilupuoli hiljenisi täysin.
 
Mä voisin hypätä tänne tuolta 2021 ryhmästä vihdoin mukaan . Olemme n. 30v molemmat ja eka lapsi toiveissa.
Yritys alkanut 12/2020. Kävin heti yrityksen alkuun omakustanteisesti erinäisissä testeissä ja kilpirauhasen vajaatoimintaa epäillään mutta lääkkeitä en vielä saanut koska arvot parani kontrollikäynnille. Syksyllä katsotaan uudelleen.

Viimeiset kaksi kiertoa on olleet ihan kummalliset, 53 ja 43 päivää, kun tähän asti monta vuotta ollut aika säännölliset 33-35pv. Ahdistavaa koska en tiedä mistä johtuu - varmaan kesällä soittelen saisiko gynelle aikaa, mutta varmaan omakustanteisesti taas vaan.

Tänään on kp1 ja onkohan nyt yk4.

Voisin tulla listoille:

Daisy01, 12/20, 1. lapsi

Daisy01.....kp 1/35


Muoks. Vielä tosta macajauheesta josta joku kyseli: aloitin tänään pienellä annostuksella, katsotaan pistääkö kierron vielä enemmän sekaisin. Hormoneja tasapainottava vaikutus pitäisi olla. Mielellään kuulisin lisää kokemuksia!
Tervetuloa! :)
Macasta tosiaan, niin en nyt tiiä tasapainosta kun ovis sillä ainakin aikaistui ja ollaan kyl miehen kaa ilmankin suht aktiivisia oltu mut ton macan kaa oltii ku mitkäki kiimaset duracell puput :ROFLMAO:
Tosin jos on hiljasta muuten makkarin puolella ni sithän toi on just hyvä :D
 
Hei kaikille, ultrakuulumisia tulin kertomaan. Hyvältä näytti, hyvä vaste lääkkeelle. Minulla ollut pari päivää munasarjoissa oikealla puolella kipua. Ja tuntemukset osui oikeaan, oikealla oli muutama nopeasti kasvanut isohko mollukka. Olikohan ne jo 14mm, en tarkalleen muista :D Oikealla lisäksi muutama pieni ja vase malla muutama pieni. Lääkkeen annosta pienennettiin, jotta pienemmätkin rakkulat ehtisi mukaan. Hyperstimulaation riskiä ei ole. Toivottavasti pääsemme ensi viikolla punktioon ja joku munasolu löytyisi!

Ja hulluksi tulemisesta. On kyllä monta kertaa tuntunut, että menee ihan sekaisin toivomisesta, jännityksestä ja pettymyksestä. Mutta vielä suhteellisen järjissään ollaan.

Mites piinalijoilla sujuu? Entä muissa kierron vaiheissa olevilla?
 
Hei! Minäkin voisin esittäytyä myös täällä :) olenkin tuolla keskenmenon jälkeen kuumeilevissa jo kirjoitellut.

Täällä esikoisen yritys aloitettu 6/20 ja päälle kolmekymppisiä ollaan molemmat miehen kanssa. Kaksi varhaista keskenmenoa on tullut vuoden aikana koettua ja pelko on kova, että sama tapahtuu taas uudelleen. Henkinen jaksaminen välillä kyllä kortilla, kuten varmaan monella täällä.:confused:

Yritimme juuri päästä terveyskeskuksen kautta tutkimuksiin/hoitoihin kun vuosi tulee täyteen, mutta keskenmenojen takia lähete tuli takaisin, kun vuoden aikana tärppejä on tullut. Tämä oli iso pettymys ja tuntuu, että seinä tuli vastaan. Musta on otettu yksityisellä peruskokeita ja mitää ihmeempää ei oo löytynyt...nyt ollut käytössä yhden kierron verran yksityiseltä saadut letrozolit, ovulaatiotesteihin saan kyllä plussia, lääkäri määräsi lääkkeen "Loppukiertoa tukemaan", mitä se sit tarkoittaakin:ROFLMAO:
 
Hei! Minäkin voisin esittäytyä myös täällä olenkin tuolla keskenmenon jälkeen kuumeilevissa jo kirjoitellut.

Täällä esikoisen yritys aloitettu 6/20 ja päälle kolmekymppisiä ollaan molemmat miehen kanssa. Kaksi varhaista keskenmenoa on tullut vuoden aikana koettua ja pelko on kova, että sama tapahtuu taas uudelleen. Henkinen jaksaminen välillä kyllä kortilla, kuten varmaan monella täällä.

Yritimme juuri päästä terveyskeskuksen kautta tutkimuksiin/hoitoihin kun vuosi tulee täyteen, mutta keskenmenojen takia lähete tuli takaisin, kun vuoden aikana tärppejä on tullut. Tämä oli iso pettymys ja tuntuu, että seinä tuli vastaan. Musta on otettu yksityisellä peruskokeita ja mitää ihmeempää ei oo löytynyt...nyt ollut käytössä yhden kierron verran yksityiseltä saadut letrozolit, ovulaatiotesteihin saan kyllä plussia, lääkäri määräsi lääkkeen "Loppukiertoa tukemaan", mitä se sit tarkoittaakin
Tervetuloa! :) Ja pahoittelut keskenmenoista ja tuosta, että lähete tuli takaisin. Onko kolme km raja, että sitten julkiselle pääsee? Toivottavasti kevyemmät hoidot eli nämä ovulaation induktiot auttaisivat. Lääke loppukiertoa tukemaan lienee joku keltarauhashormoni, terolut tai lugesteron. Minulla yksityisellä ovulaation induktiohoidossa oli letrot ja luget.
 
  • Tykkää
Reactions: Wiltsukka_
Tervetuloa! Ja pahoittelut keskenmenoista ja tuosta, että lähete tuli takaisin. Onko kolme km raja, että sitten julkiselle pääsee? Toivottavasti kevyemmät hoidot eli nämä ovulaation induktiot auttaisivat. Lääke loppukiertoa tukemaan lienee joku keltarauhashormoni, terolut tai lugesteron. Minulla yksityisellä ovulaation induktiohoidossa oli letrot ja luget.

Minulle ei tehdä siis ovulaation induktioita, vaan sain nimenomaan Letrozolit "tukemaan sitä loppukiertoa" niin, että siihen yritetään vaikuttaa jo kierron alussa :) "Diagnosoin" itelleni aiemmin lyhyen luteaalin ja siihen kokeilin keltarauhashormonia, mut lääkärin mukaan letrojen otto kierron alussa toimis paremmin, ei pitäny keltarauhashormonia oleellisena, sori epäselvä kirjotus :ROFLMAO:

EDIT: ja joo, 3 km vaaditaan et tutkitaan julkisella niitä, ja niidenki pitää olla kaikkien tietyt kriteerit täyttäviä....
 
@minttuni kyseli piinailijoiden (ja muidenkin kuulumisia).. Mulla DPO 6, verinen valkovuoto on muuttunu normaaliks, lugesteronit käytössä edelleen ja niitten takia ei pitäis viellä menkkakipuja ollu mut yöllä alko kauheet menkkakipu maiset kivut ja kohdun kohdalta vatsa pinkee.. kivut jatkuu vielä tänäänkin..
Et semmosta tänään:rolleyes:
Muistan sut tuolta -21 ryhmästä ja ihana kuulla että teillä homma etenee hyvin :love:
 
Minulle ei tehdä siis ovulaation induktioita, vaan sain nimenomaan Letrozolit "tukemaan sitä loppukiertoa" niin, että siihen yritetään vaikuttaa jo kierron alussa "Diagnosoin" itelleni aiemmin lyhyen luteaalin ja siihen kokeilin keltarauhashormonia, mut lääkärin mukaan letrojen otto kierron alussa toimis paremmin, ei pitäny keltarauhashormonia oleellisena, sori epäselvä kirjotus

EDIT: ja joo, 3 km vaaditaan et tutkitaan julkisella niitä, ja niidenki pitää olla kaikkien tietyt kriteerit täyttäviä....
Aa aivan, sori, sekoitin asioita innostuksissani! :D Mutta pääasia, että lääkäri tietää ja sinä tiedät, mitä pitää milloinkin ottaa xD miten otat sitä letrozolia, onko tietyt päivät ja minkä verran? Minäkin diagnosoin aikanani liian lyhyen luteaalin ja oliko kolmessa kierrossa luget (inssi tehtiin näissä myös). Mutta siitä meni jotenki kierrot sekaisin, että uusi kierto alkoi taustalla ja ovis tuli tosi aikaisin tai jotain sellaista. En tiedä enkä ymmärrä xD
 
Vasta kolmen kuukauden päästä saa kysellä aikaa. Voi ei, eli lisää odottelua vielä senkin jälkeen tiedossa
Moikka!
Tärkein kysymys lienee paikkakunta?

Meillä meni kutakuinkin näin:
9/20 varasin tk-ajan
10/20 tk-aika ja lähete
10/20 lähete hyväksyttiin (alkukuu)
12/20 ensikäynti (loppukuu)

Kävimme tätä ennen yksityisellä hoidossa mutten tajunnut pyytää sieltä lähetettä.
 
Viimeksi muokattu:
Mietin, et olisko plussanneille haavelijoille oma slotti tossa kiertolista-jutussa? Ni ei tarttis poistuu ja olisi erikseen plussanneet. Siihenhän voisi hakutessaan lasketun ajan kuukauden tmv.
Hyvä idea! Meillä viime vuonna tais olla niin, että nimen eteen + listalle! Voisko tehdä nyttenki niin, ja perään kirjoittaa sit vielä LA? Mua aina kiinnostaa myös plussanneissa se yrityksen aloitusaika ja laskettu aika.
 
Täälläkin ultrassa käyty ja hyvä vaste on ollut letroilla! :) Jee!

Tänään kp9 ja limis oli 8.8 mm ja kolmikerroksinen, ja yks johtofolli löytyy ja se on 20mm! Gynen mukaan irtoaa tänää/huomenna. Aamulla ei ollut vielä ihan plussa ovistestissä.
Sillo ennen letroja oli näillä päivillä paljon paljon pienemmät mitat.

Nyt tää kierto + mahdollisesti 5 seuraavaa letroilla. Ja ilman seuranta ultria (kääk!), kerta ei ollut nyt enemmän folleja kasvanut.

3 kiertoa ja sit otetaan mukaan pregnyl, jos ei oo tärpännyt.
Ja lugesteron jätettiin pois, ku oli niitä kovia päänsärkyjä.

Kallista oli, oli siellä ehkä 5min ja maksoin taas 180€. Onneksi oli sentään hyviä uutisia. Ei ketuta ees.
 
Itse odottelen että kesäloma alkaa ja päästään yrityspuuhiin.
Mun esikoisen teini-ikä kuohuu, ja välillä mietin onko oikein haluta uutta vauvaa kun jo olemassaoleva kipuilee teini-ikää.
Mun Äiti eilen laitto ihanan viestin että tottakai saan haaveilla silti vauvasta, elämä menee eteenpäin vaikka lapsilla olisikin välillä vaikeita aikoja.
Samoja ajatuksia myös täällä. Välillä olen laittamassa hanskoja tiskiin vauvayrityksestä ja sitten taas innoissani. Ristiriitaisia tunteita herättää tämä itsessäni.

Tsemppiä teinikuohuihin!
 
  • Rakkaus
Reactions: Jonna_83
Naiset, mitä näätte tässä vai näättekö mitään? Nyt menossa dpo 9. Miehen kanssa nähdään, mutta itse jotenkin skeptinen kun en oo varma onko vain painauma.. :/

Ylempi testiajalla salaman kanssa, toinen testiajan jälkeen salamalla ja viimeinen kuivana ilman salamaa.
 
Naiset, mitä näätte tässä vai näättekö mitään? Nyt menossa dpo 9. Miehen kanssa nähdään, mutta itse jotenkin skeptinen kun en oo varma onko vain painauma.. :/

Ylempi testiajalla salaman kanssa, toinen testiajan jälkeen salamalla ja viimeinen kuivana ilman salamaa.
En valitettavasti nää näissä kun ehkä viivanpaikan :unsure:
Onhan vielä aikaista :)
 
Naiset, mitä näätte tässä vai näättekö mitään? Nyt menossa dpo 9. Miehen kanssa nähdään, mutta itse jotenkin skeptinen kun en oo varma onko vain painauma.. :/

Ylempi testiajalla salaman kanssa, toinen testiajan jälkeen salamalla ja viimeinen kuivana ilman salamaa.
Minä näen kahdessa ylimmässä!
 
On: Täällä menossa kp 43, dpo 10 ja testi negatiivinen. Epätoivo alkaa hiipiä päälle. Tekisi mieli ruoskia itseä, kun annoin itselle luvan haaveilla tärpistä. Kp 15 gyne sanoi tällä kertaa olevan ovuloimaton kierto ja ihme olikin suuri kun kp 31 havahduin etovaan oloon, päänsärkyyn ja ovistesti näytti räikeän punaiselta. Kp 33 tunsin nopeat vihlaisut alaselällä ja päättelin tästä oviksen tapahtuneen. Viikonloppuna kuvittelin jo kiinnittymiskipuja ja peiton heiluttelun jälkeinen hetkellinen tiputtelu vain ruokki mielikuvitusta. Nyt tunnen itseni idiootiksi, enkä usko testituloksen enää muuttuvan. Eiköhän se täti pian saavu kylään.

No, vielä kolme kuukautta, niin pääsee kunnalliselle lapsettomuushoitoihin. Ehkäpä nyt yritän jättää tikuttelut ja maanisen kehon olotilan seuraamisen tauolle. Tämä tulee olemaan vaikeaa.
Kysymys kunnallisella puolella lapsettomuushoidoissa oleville; kuinka nopeasti prosessi käynnistyi? Pitikö ensikäyntiä odotella pitkään?
@Lili_86 Pahoitteluni pitkästä kierrosta, se on tosi inhottavaa...Itsellä oli omituisen pitkä kierto helmikuussa...piinallista.

Hyvä, että sulla tuli kuitenkin ovis ja nyt vasta dpo 10, joten testaa ihmeessä uudestaan loppuviikosta, jos ei menkkoja kuulu, vielä on toivoa!!! On ihan normaalia kuvitella oireista, että on mahdollinen plussa, uskon, että meistä suurin osa tekee sitä, joten älä syytä itseäsi siitä ❤

Oon samassa junassa, kesällä pääsen julkiselle..sitä odotellessa ja joko kuukausi toivoa elätellessä..Kesälle ollaan suunniteltu muutama patikointi ja telttailuretki, joten jätän ainakin silloin ovistestailun jne. kierron seuraamisen vähemmälle.
 

Yhteistyössä