Haaveena vauva 2022

Kp9 ,ovistestin viivat vahvistuu,oli tehtävä jo digi,onneksi ei tullut vielä hymyä

Jännä nähdä jos huomenna tulee hymy, että mitä siellä gynellä näkyy.Jännittää,että jos kroppa huijaa minua eikä mitään merkkiä ovulaatiosta näy.
Hyvään aikaan meet gynelle, niin pystyt vertaamaan. Sähän voit myös pyytää verikoelähetettä, että kattovat tapahtuiko ovista.
 
Hei kaikki!

Ajattelin liittyä mukaan! Olen lukenut suurimman osan tämän ketjun viesteistä ja vielä olisi luettavaa jäljellä. Mahtavaa, kun tällainen ketju löytyi, juuri sitä mitä vauvahaavekiihkoissani nyt tarvitsen

Taustaa. Elikä ollaan 28- ja 36-vuotiaita. Meillä on ennestään 3-vuotias esikoinen. Itse olen haaveillut toisesta lapsesta siitä saakka kun esikoinen syntyi, ja olen tuhansia itkuja ja suruja potenut, kun mies ei ole koskaan ollut valmis. Osaltaan miehen haluttomuuteen on vaikuttanut esikoisen vaikea sairastamiskierre 1-2,5-vuotiaana, jolloin meinattiin tulla aivan hulluiksi. Nyt vaikeudet on kuitenkin selätetty ja eletään seesteistä uhma-aikaa :D

SUPER iloiseksi yllätyksekseni mies on alkanut vuoden vaihteessa puhumaan, että joskus voisi olla valmis toiselle lapselle. Olen odottanut ja piinaillut ja miettinyt JOKA päivä, että milloin. Nyt olemme yhteistuumin päättäneet, että aloitamme yrityksen toukokuussa. En malta odottaa! Olen niin innoissani, että meinaan haljeta. Olen syönyt pillereitä, jotka lopetan tämän kuun jälkeen, ja toivon, että kierto tasaantuisi äkkiä. Esikoinen tärppäsi tosi helposti.

Tsemppiä kaikille ja plussatuulia sekä voimia piinailuihin <3
 
Ruokasuosituksista
Mä en ole piinapäivinä noudattanut niitä.
Yleensä vedetään sushiöverit miehen kanssa kierron lopulla "viimeisenä ehtoollisena".
Alkoholia juon muutoinkin vähän mutta olen saattanut pari lasillista juoda.

Pahoittelut kaikille negan testanneille ja uusista kierroista.

AnsaK
Tsemppiä punktioon! Oliko luvassa hyviä saaliita?
Kiitos! Follikkeleita on aika paljon vähemmän kuin viime hoitokierroksella. Nyt on näkynyt 12, eli aika pienet määrät. Vähän masentaa, mutta eihän se raskaus toisaalta tarvitse kuin yhden alkion. En siid heitä vielä kirvestä kaivoon. Toivon nyt vaan kovasti että saataisiin edes se yksi alkio ja päästäisiin siirtoon!
 
Kiitos! Follikkeleita on aika paljon vähemmän kuin viime hoitokierroksella. Nyt on näkynyt 12, eli aika pienet määrät. Vähän masentaa, mutta eihän se raskaus toisaalta tarvitse kuin yhden alkion. En siid heitä vielä kirvestä kaivoon. Toivon nyt vaan kovasti että saataisiin edes se yksi alkio ja päästäisiin siirtoon!
Toivotaan, että näistä useempi olisi hyviä yksilöitä ja pakkaseenkin jäisi kaiken hyvän päälle. Sormet ristissä teidän puolesta!

@Suikku1
Tervetuloa!
 
Tervetuloa mukaan @Suikku1

Oliko nyt niin,että vielä kukaan ei ole plussannut tässä ketjussa niin,että laskettu aika on tammikuussa? Jännittävää kuka sinne tammikuisiin pääsee ensimmäisenä

Talvi vauva olisi itselle aivan uusi kokemus, meiltä löytyy kevään/kesän lapsia
Ei taida olla vielä kuu niin pitkällä!
Katselin raskauslaskurista, että 1.1.2022 syntyvän vauvan hedelmöitys olis voinut tapahtua viime lauantaina vasta eli 10.4.

(Ai mitenniin olen kytännyt laskurista että milloin voisi aloittaa yrittämisen jotta LA menisi aikaisintaan ensi vuoden puolelle, jolloin henkisesti tuntuu että siihen olisi jotenkin sit paremmin valmistautuneempi kun "sehän syntyis vasta ens vuonna!") :ROFLMAO:
 
Ei taida olla vielä kuu niin pitkällä!
Katselin raskauslaskurista, että 1.1.2022 syntyvän vauvan hedelmöitys olis voinut tapahtua viime lauantaina vasta eli 10.4.

(Ai mitenniin olen kytännyt laskurista että milloin voisi aloittaa yrittämisen jotta LA menisi aikaisintaan ensi vuoden puolelle, jolloin henkisesti tuntuu että siihen olisi jotenkin sit paremmin valmistautuneempi kun "sehän syntyis vasta ens vuonna!") :ROFLMAO:
Juu omat ajatukset on jo tammikuussa, kun joulukuun mahikset meni jo .Pääkin ihan pyörällä näköjään :D Sitä vaan mietti jo, että kun tää on vuoden-22 ketju, niin ei meinannut tajuta,että täällähän voi vielä tulla osalle niitä joulukuun -21 vauvoja:)
 
Täällä on viimeiset piinapäivät meneillään ja oon taas kerran tuntenu niin paljon oireita, että varmasti alkaa menkat vaan tälläkin kertaa. Parina päivänä tuntunut, että tulee kovin helposti heikko olo, jos ei syö säännöllisesti ja väsymys ollut myös tällä viikolla tosi kova. Tänään aamulla tuntui niin ikäviä menkkajuilintoja, että aattelin jo etten voi lähteä asiakaskäynnille ollenkaan. Helpotti kuitenkin päivän mittaan, kun ei ehtinyt niitä ajatella. Lisäksi asiakaskäynnillä kahvipöydässä kalkkunaleike haisi nenään, vaikka se ei ollut edes ihan mun edessä :D Olen toki tarkkanenäinen muutenkin, että ota näistä nyt selvää.

Tänään siis dpo12, jos laskee ovistuntemuksista, dpo13, jos uskoo Flota. Testata ajattelin lauantaina tai sunnuntaina, jos vuoto ei ala ennen sitä ja tästä kierrosta la olisi 23. tai 24. joulukuuta :D

On kyllä ihanaa, kun on näin paljon odottamista odottavia, että ei tarvi omien ajatusten kanssa yksin tuskailla.

Millaisissa ammateissa muuten olette ja miten raskaus vaikuttaisi teidän töihin? Itse teen töitä lypsykarjatiloilla neuvontahommissa eli työhön kuuluu paljon autolla ajoa asiakkaiden luokse ja lehmien joukossa kiertämistä. Olenkin miettinyt, että kuinka pitkään raskaana ollessa uskaltaa ja pystyy kulkea tiloilla, kun riski isojen eläinten kanssa toimiessa ja pitkiä matkoja autoa ajaessa kaikenlaisille onnettomuuksille on kuitenkin perus toimistotyötä tms. suurempi.
 
Toistä: Teen väitöskirjaa, eli etätöissä olen kotosalla. Oma ala on naisvaltainen, että raskaaksi poksahtelu ei ole uutta laitoksellamme väitöstyön aikana. Aikataulullisesti ei millään tavalla hyvään saumaan tulisi puolen vuoden sisällä raskautuminen, mutta matalan munasarjareservin takia mennään nyt "go with the flow" -asenteella. :D Lähinnä pelkään kauhulla, kuinka pahaksi raskaus vetäisi levottomat jalat, ajatustyö kun vähillä unilla on yhtä tervassa kahlaamista. Onneksi pahoissa tapauksissa voidaan lääkärin harkinnan mukaan myös lääkitystä käyttää minimiannoksella.
 
Pahoittelut kaikille negan testanneille!

Ruokarajoituksista: itse piinapäivinä elelen ihan normaalisti, kaiken järkeni mukaan mahdollista kehitystä ei voi ruokavaliolla haitata, kun napanuorayhteyttä ei ole. Iso osa piinapäivistä menee ohi niin, ettei mahdollinen hedelmöittynyt munasolu ole edes kiinnittynyt vielä.

Jos minä raskautuisin tässä kierrossa, niin la ois 2.1.2022. Siinä olisi kyllä iso riski lipsahtaa vielä edellisen vuoden vauvaksi.

Mun lapset ei ole koskaan miettineet meille kolmatta lasta, vaikka heidän kavereilleen ja sukulaisilleen on viime aikoina tupsahdellut uusia vauvoja. Kunnes tänään mun 4-kysyi, että saako hän joskus pikkusiskon. Hän oli oikeastaan hyvin varma että saa, ja nimenomaan sisko oli hällä tilauksessa. Te joilla jo lapsi(a) on, onko pikkusisarukset olleet heillä haaveissa?
 
Pahoittelut kaikille negan testanneille!

Ruokarajoituksista: itse piinapäivinä elelen ihan normaalisti, kaiken järkeni mukaan mahdollista kehitystä ei voi ruokavaliolla haitata, kun napanuorayhteyttä ei ole. Iso osa piinapäivistä menee ohi niin, ettei mahdollinen hedelmöittynyt munasolu ole edes kiinnittynyt vielä.

Jos minä raskautuisin tässä kierrossa, niin la ois 2.1.2022. Siinä olisi kyllä iso riski lipsahtaa vielä edellisen vuoden vauvaksi.

Mun lapset ei ole koskaan miettineet meille kolmatta lasta, vaikka heidän kavereilleen ja sukulaisilleen on viime aikoina tupsahdellut uusia vauvoja. Kunnes tänään mun 4-kysyi, että saako hän joskus pikkusiskon. Hän oli oikeastaan hyvin varma että saa, ja nimenomaan sisko oli hällä tilauksessa. Te joilla jo lapsi(a) on, onko pikkusisarukset olleet heillä haaveissa?
meillä välillä 3-vuotias on alkanut puhua, että hänelle on tulossa pikkuveli, vaikka ei olla asiasta mitään puhuttu. Varmaan vaikuttaa, kun päiväkodissa ja tutuilla muutenkin on monella sellainen :) isovanhemmille jouduin jo korjaamaan, että tämä on ihan päästä keksitty juttu, eikä mikään kotona kerrottu salaisuus :D se tuo kyllä itselle lisää kivaa ajateltavaa ja odotettavaa uuden lapsen syntymään, että mitä se sitten antaa tuolle olemassa olevalle. Olisi kyllä kiva, että toinen lapsi tulisi ja että vielä olisi hyvät välit.
 
Elmukka
Töistä: Oon päiväkodissa töissä varhaiskasvatuksen opena ja vähän väliä joku ilmoittaa raskausuutisestaan eli tuttua hommaa siellä että aina joku jää äippälomalle. Töiden kannalta paras aika saada lapsi olis kesällä jolloin äippäloman alku ei pääse rikkomaan toimintakautta eikä lasten tarvi omaksua uutta aikuista kesken kautta..

Oon ollut kyseisessä talossa vakituisena töissä viime syksystä, joten se myös mietityttää. Työhaastattelussa vuosi sitten kun kysyttiin että missä näet itsesi 5v päästä niin kaiken työhön liittyvän lisäksi vastasin että toivottavasti oon myös yhden lapsen äiti. En olis ikinä silloin vuosi sitten uskonu, että vauvakuume nostaa näin nopeesti päätään mutta niin se mieli vaan muuttuu.


Tosi paljon oon myös miettinyt tulevaisuudessa takaisin töihin paluuta ja sitä, että haluanko työskennellä lapsen saannin jälkeen enää päiväkodissa. Toki se on eri asia olla kotona äiti kun töissä kasvattaja vieraiden lasten kanssa mutta en tiedä jaksanko sitä rumbaa 24/7. Oon luonteeltani vahva introvertti enkä edelleenkää oo 100% varma onko opettajan työ se mun kutsumus.
 
  • Tykkää
Reactions: Jaffakeksi
Työskentelen siivous/keittiö alalla ja tuskin pystyisin tekemään kyseistä työtä äitiyslomaan asti,selkä oireillut aiemminkin:/

Teini ei todellakaan toivoisi enää pikku sisarusta :D eikä muutkaan tunnu olevan kovin innokkaita mahdollisesta sisaruksesta :/

Laskettu aika osuisi 10.1 jos tärppi kävisi eli luultavasti ei tulisi enää vuoden 21 vauvaa. Yksi lapsista kyllä syntynyt 37+ viikolla,muuten 39+ ❤
 

Yhteistyössä