Haaveena vauva 2022

Hmm mielenkiintoista noi päikkärit varsinkin kun iteki joutunu nukkuu joka päivä
Toivottavasti ois merkki plussasta!
Joo mä en kyl nuku koskaan päiväunia, en vaan pysty ja jos nukahdan nii oon loppupäivän ihan sekasin. :D Nyt vaan ollu veto ihan totaalisesti poissa, saa nähä miten käy kun huomenna kello soittaa aikasin töihin. :D
 
Jos tänään vielä päivitetään listaa,niin minulle voi päivittää kp 1/27.Nyt menty kaksi peräkkäistä kiertoa pidemmällä kierrolla, ihan jees luulisin. Tilasin nyt uuteen kiertoon ovis testi liuskoja + digin :)

Oon kyllä niin surullinen, ettei tänä joulunakaan meillä vielä ole vauvaa :(

Nyt sitten tilauksessa vuoden eka vauva :) Toisaalta ihan ok, ettei enää tälle samalle vuodelle saada vauvaa,kun lähi sukulainen saa ..

Ensi viikolla tosiaan gyne ja vyöhyketerapia. Voisikohan vyöhyketerapialla olla osuutta asiaan,että sain taas pidemmän kierron:)
 
Minä kävin tänään yksityisellä gynellä tarkastuttamassa paikkoja. Paikat näytti siistiltä, mutta pitkät kierrot ja se, että nyt kp 15 kohdun limakalvo oli ohut ja munarakkulat pieniä, kielii jonkinlaisesta hormonihäiriöstä. Huomenna käyn labroissa. Seuraava steppi olisi kuulemma miehen sperman laadun tutkiminen, sitä ennen en kuulemma lääkkeitä saa, vaikka jotain häikkää verikokeissa näkyisi.
Voivoi, mies ei oikein innostunut näytteistä. Pitääpä vielä lämmitellä ajatusta.
Nyt on hetken helpompi olla. Olin oikeassa ja sentään jotenkin tunnen tämän kehoni, kun niin vahvana oli ajatus, ettei kaikki ole hyvin.
 
Mäkin voisin siirtyä tänne tuolta 2021 ryhmästä, seuraavasta kierrosta jos tärppäis niin laskettuaika menis tammikuun 2022 puoleen väliin. Meillä siis nyt lähti yk 7 käyntiin, yritys aloitettu 9/20 ja itse olen 26v ja mies 29v. Yhtään plussaa ei vielä ole testiin saatu.. Kaikki ok labroissa, ei rakenteellisia vikoja ja papa koe puhdas, ylipainoa on reilusti joten se on tällä hetkellä työn alla saada alemmas. Ferritiiniä ei ole mitattu, mutta hb on todella hyvä.
Jos päivitätte listaa niin itsellä tänään kp 2. :)
 
Minä kävin tänään yksityisellä gynellä tarkastuttamassa paikkoja. Paikat näytti siistiltä, mutta pitkät kierrot ja se, että nyt kp 15 kohdun limakalvo oli ohut ja munarakkulat pieniä, kielii jonkinlaisesta hormonihäiriöstä. Huomenna käyn labroissa. Seuraava steppi olisi kuulemma miehen sperman laadun tutkiminen, sitä ennen en kuulemma lääkkeitä saa, vaikka jotain häikkää verikokeissa näkyisi.
Voivoi, mies ei oikein innostunut näytteistä. Pitääpä vielä lämmitellä ajatusta.
Nyt on hetken helpompi olla. Olin oikeassa ja sentään jotenkin tunnen tämän kehoni, kun niin vahvana oli ajatus, ettei kaikki ole hyvin.
Ehkä miehellä menee hetki sulatella asiaa. Vaikuttaa olevan monelle miehelle hankala ajatus. Meillä suosiolla meni eka kerrankin. Useasti joutunut käymään, tottuu siihenkin. Ja naisena toki sitten joutuu jatkuvasti olemaan haarat levällään ja hoidoissa vaikka mitä tekemään. Tärkeä ja yhteinen juttu, kumpikin osallistuu, tsemppiä eiköhän miehesi pian ole jo sinut asian kanssa (y)
 
Jos tänään vielä päivitetään listaa,niin minulle voi päivittää kp 1/27.Nyt menty kaksi peräkkäistä kiertoa pidemmällä kierrolla, ihan jees luulisin. Tilasin nyt uuteen kiertoon ovis testi liuskoja + digin

Oon kyllä niin surullinen, ettei tänä joulunakaan meillä vielä ole vauvaa

Nyt sitten tilauksessa vuoden eka vauva Toisaalta ihan ok, ettei enää tälle samalle vuodelle saada vauvaa,kun lähi sukulainen saa ..

Ensi viikolla tosiaan gyne ja vyöhyketerapia. Voisikohan vyöhyketerapialla olla osuutta asiaan,että sain taas pidemmän kierron
Tsemppiä ja todellakin tilauksessa vuoden eka vauva! Heh, minä taikauskoisena kuvittelin, kun laitoin ryhmän pystyyn, että olen eka plussaaja. Mutta ekojen joukkoon tähtäys kuitenkin. Kai se tammikuulla laskettu aika olis, jos ivf onnistuu ja tuoresiirtoon päästää. Jännittävää! Jospa ensi vuosi meidän vuosi!
 
Aamulla ovistestit negatiiviset sekä PC että CB digi. Pongasin kuitenkin suorastaan valtoimet ovislimat nyt iltasella niin ajattelin että testaan nyt uudelleen. Selkeä ovisplussa ja hymynaama pärähti testiin. Kiertopäivä täsmälleen sama kuin viime kuussa kun oviksen bongasin. Oispa jo ens kierto että päästään hyödyntämään nämä.
 
  • Tykkää
Reactions: AnsaK ja minttuni
Tsemppiä ja todellakin tilauksessa vuoden eka vauva! Heh, minä taikauskoisena kuvittelin, kun laitoin ryhmän pystyyn, että olen eka plussaaja. Mutta ekojen joukkoon tähtäys kuitenkin. Kai se tammikuulla laskettu aika olis, jos ivf onnistuu ja tuoresiirtoon päästää. Jännittävää! Jospa ensi vuosi meidän vuosi!
Kiitos:)
Tsemppiä kovasti sinullekin:)

Toivon niin kovin,että te
kauan yrittäneet saisitte jo sen plussan :)
Lähinnä ajattelin ,että saataisiin täällä missä asutaan se vuoden ensimmäinen vauva:) Toki täälläkin olisi kiva olla ensimmäisten joukossa;)

Nyt olen kovasti miettinyt, että jos lopetetaankin liian aikaisin tallettelut, että voiko testit ja tuntemukset johtaa harhaan ja ovulaatio tapahtua myöhemmin.Meillä viime kierrossakin vika tallettelu oli kp14...Mies tekee kovasti töitä ja on usein todella väsynyt..Ei millään aina jaksa..
 
Kiitos paljon ovistestisuosituksista ja neuvoista! Ihanaa kun täältä saa tietoa ja neuvoja kun tarvii! Järkevältä kuulostaa toi teidän taktiikka missä sekä liuskatestejä että digitestillä varmistus. Mä en malttais yhtään enää odottaa et mäkin pääsen alottaa yrityksen! Meillä siis ensimmäinen mahdollinen laskettuaika olis maalisvauva. On tää niin jännää! Ja samalla pieni pelko et miten kestäis jos ei enää saisikaan yhteistä lasta tuon ihanan miehen kanssa. Kaikkemme sen eteen ainakin teemme :love:
 
Kiitos
Tsemppiä kovasti sinullekin

Toivon niin kovin,että te
kauan yrittäneet saisitte jo sen plussan
Lähinnä ajattelin ,että saataisiin täällä missä asutaan se vuoden ensimmäinen vauva Toki täälläkin olisi kiva olla ensimmäisten joukossa

Nyt olen kovasti miettinyt, että jos lopetetaankin liian aikaisin tallettelut, että voiko testit ja tuntemukset johtaa harhaan ja ovulaatio tapahtua myöhemmin.Meillä viime kierrossakin vika tallettelu oli kp14...Mies tekee kovasti töitä ja on usein todella väsynyt..Ei millään aina jaksa..
Heh, no ensimmäinen missä vain, kelpaa :p Minä muuten myös kävin aiemmin pohdintaa siitä, lopetammeko tallettelut liian aikaisin. Jatkoimme sitten yhdyntöjä pitkälle yli oletetun oviksen. Että varmasti olis ovis jo ohi.
 
  • Tykkää
Reactions: petronella09
Täällä menossa nyt kp26 ja olo, etten ole ovuloinut varmaan tässä kierossa ollenkaan. Möh. Puuttuu kokonaan perinteiset rinta - ja nännikivut sekä rintojen turpoaminen. Välillä jotin pientä nippailua alavatsalla, mutta lievempänä sekin, kuin yleensä. ☹
Viikonlopuksi kuitenkin testit kuumottelemassa
 
Minä oon myös miettinyt että pitäiskö talletella myöhemmin! Me ei luontaisesti kaivata pupuilua montaa kertaa viikossa, niin tallettelut tavallisesti jää hetkeksi siihen kun ovis vaikuttais olevan käsillä. Joulukuussa tähtäsin tavallista myöhempään talletteluun, ja silloin menkat tulikin myöhässä ja testissä käväisi hailakka plussa. Täytyypä taas muistaa varmistella vielä oletetun oviksen jälkeen.
 
V A U V A 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi PUNAISELLA. Jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

7.4.2021 Keskiviikko

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

Minttuni, 2/19, 1. lapsi
Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Töppönen, 9/19, 4. lapsi
Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Petronella09, 4/20, 5. lapsi
Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
+Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
Meemuli, 9/20, 1. lapsi
Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
Skidi, 11/20, 1. lapsi
Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
Charrypie - 86, 1/21, 1. lapsi (miehen 2.)
Bubbu, 2/21, 1. lapsi
Leonida, 2/21, 1. lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
Skyela, 4/21, 2. lapsi
Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
Hulda91, 4/21, 2. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Skidi.........................kp 28/35-36
Irtokehys..............kp 27/28-33
Toiveikas1992...........kp 25/24-36
Alinna86.............kp 22/26
Mansikka_maanantai......kp 22/30
Leonida..............kp 21/29-30
Wbä.......................kp 10/27
Sinisilmät...........kp 10/29
Töppönen.........kp 9/26
Kirjoh....................kp 8/28
Keksi82...............kp 8/28
Hulda91...............kp 8/30
Bubbu..............kp 7/28
*Tähtipölyä*............kp 7/30-33
Skyela....................kp 6/27
Iinanen..................kp 5/23-24
Meemuli...............kp 3/35-43
Petronella09......kp 2/27

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Skidi......................................dpo 6
Alinna86.............................dpo 5
Leonida...............................dpo 4

★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Onko muilla kivuluaita menkkoja? Minulla välillä on,nyt jälleen kierto,joka kivuliasEilen alkoi vuoto ja yöllä iski kauheat kivut vatsaan,täytyi ottaa kunnolla kipulääkettä ja lämmittää kaurapussi vatsalle :/
Mulla on ollu aina todella kivuliaat kuukautiset. Vedän 800mg buranaa ja 1g panadolia maksimi annokset menkkojen aikana niin sillon pääsen töihin. Kierukka autto näihin kipuihin.
 
Onko muilla kivuluaita menkkoja? Minulla välillä on,nyt jälleen kierto,joka kivuliasEilen alkoi vuoto ja yöllä iski kauheat kivut vatsaan,täytyi ottaa kunnolla kipulääkettä ja lämmittää kaurapussi vatsalle :/
Mulla on useasti kivuliaat kuukautiset. Nuorempana joka kerta oli kivuliaat niin että ei meinannut töistä tulla mitään. Nyt ne on helpottanut hiukan. Joku sanoi että endo aiheuttaa sitä. Mutta mulla ei ole sitä koskaan diagnosoitu ja eikä edes näkynyt ultrassa
 
vierailija
Mulla on useasti kivuliaat kuukautiset. Nuorempana joka kerta oli kivuliaat niin että ei meinannut töistä tulla mitään. Nyt ne on helpottanut hiukan. Joku sanoi että endo aiheuttaa sitä. Mutta mulla ei ole sitä koskaan diagnosoitu ja eikä edes näkynyt ultrassa
Endo ei näy ultrassa. Joskus voi munasarjan endokysta näkyä, mut mulla oli melkein 8 cm kokoinen endokasvusto kohdun takana ja näkyi vasta magneetilla. Endo diagnosoidaan magneetissa, leikkauksessa tai sit ihan oireiden perusteella epäillään. Joskus voi ultrassa näkyä.
 
Itselläkin hormoonikierukka helpotti kipuja ja menkat oli niukat.

Nyt olen ollut vuoden ilman kierukkaa ja menkka kipuja on enemmän.
Käy lääkäriltä hakemassa särkkäreihin resepti. Itse sain kierukan poiston yhteydessä myös lääkkeet runsaaseen vuotoon. Olisi kirjoittanut jopa panacodia, mutta en huolinut. Mua on neuvottu alottamaan särkylääkkeiden syöminen 2 päivää ennen menkkojen alkua ja mulla toi on toiminut :)
 
Onko muilla kivuluaita menkkoja? Minulla välillä on,nyt jälleen kierto,joka kivuliasEilen alkoi vuoto ja yöllä iski kauheat kivut vatsaan,täytyi ottaa kunnolla kipulääkettä ja lämmittää kaurapussi vatsalle :/
Liityn kerhoon. Kierukan oton yksi syy itsellä runsaiden vuotojen lisäksi oli myös kuukautiskivut ja voimakkaat suolisto-oireet menkkojen aikana. Ja näköjään ei reilun 5 vuoden aikana ole muutosta tilenteeseen tullut. :cautious: Itse en pysty syömään tulehduskipulääkkeitä, koska aiheuttavat vatsakipua ja refluksia. Panadolin napsiminen onneksi riittää. Kotoota kyllä löytyisi Tramaliakin, kun sitä olen käyttänyt levottomiin jalkoihin (lopetettu raskausyrityksen takia), mutta väsyttää vähän liikaa 50 mg isommilla annoksilla.

@Hulda91 Mitä sulla on noihin runsaisiin vuotoihin? Voisin tän nimittäin ottaa puheeksi kesäkuussa, kun on aika gynelle. Mulla on raudat pysynyt hyvinä, kun kierukka lopetti vuodot ja on syönyt 3 kk rautakuurin kerran vuoteen. Jos tässä menkat jatkuu samanlaisina kuin nämä ekat (vuodan kuin seula...), niin rautaa saisi popsia koko ajan.
 
Minäkin voisin siirtyä tänne keskusteluun kun tässä oviksen lähetessä tarkastelin laskettua aikaa ja se olis tästä kierrosta tärpätessä 1.1.2022 :D

Töppönen_ ya / 9/19 / 4.lapsi

ja nyt menossa kp9/26


Mies tuli eilen pitkältä työreissulta sopivasti ovistalletteluiden aloitukseen. Nyt ei tartte ees stressata petipuuhista kun ne on luonnollisesti aina työreissun jälkeen vilkkaammat. Viikonloppuna viimeistään ovis tiedossa :X3:
 
Täytyy siirtyä kuitenkin tänne 2022 puolelle, kun on niin mukavan aktiivista keskustelua. Toinen ketju alkaa hiipumaan.

@petronella09 Mulla on menkat olleet todella kivuliaat kierrukan poiston jälkeen. Olin kävelyllä ja pakko oli välil pysähtyy ja vetää happea. Onneksi ne eivät kestä montaa päivää.

Listalle voisin myös tulla:
Kp 21/29-30 ja dpo4

1. lapsi ja ya 2/2021


Eli kovin täällä kummotellaan. :D
 
Ennen vuodon alkua tulee jo ottaa särkylääke, muuten kipu on sietämätön. Kovat kivut kestävät päivän. Yöllä en saa nukuttua ja joskus joudun olemaan töistä pois. Nuorempana kivut olivat pahemmat, piti olla koulusta pois. Nykyisin harvoin aiheuttaa työkyvyttömyyttä, henkinen kipu on pahempi fyysisen rinnalla. Lämmin kauratyyny auttaa muuten myös.
 
  • Tykkää
Reactions: Jonna_83
Ja jos jotain pientä itsestä vielä.

Olen itse 33 ja mies 36. Meillä ennestään lapset 14v,12v ja 4v. Nyt tämä ”no jos vielä yksi” on ollutkin hankalampi homma kuin osasimme silloin 2019 yrittämään lähtiessä odottaa. Takana yksi tuulimuna viime keväänä ja sektioarpiraskaus viime syksynä. Nyt ensimmäinen yrityskierto sektioarpiraskaudesta toipumisen jälkeen.

Ihanaa päästä taas jännäilemään teidän kans! Tämä palsta on yks parhaista asioista yrittämisessä :love:
 
Minäkin voisin siirtyä tänne keskusteluun kun tässä oviksen lähetessä tarkastelin laskettua aikaa ja se olis tästä kierrosta tärpätessä 1.1.2022

Töppönen_ ya / 9/19 / 4.lapsi

ja nyt menossa kp9/26


Mies tuli eilen pitkältä työreissulta sopivasti ovistalletteluiden aloitukseen. Nyt ei tartte ees stressata petipuuhista kun ne on luonnollisesti aina työreissun jälkeen vilkkaammat. Viikonloppuna viimeistään ovis tiedossa
Mäkin siirryin vaikka jos nyt on tärpännyt niin laskettu olis 24.12. Toivottavasti teillä onnistais!

Osa on suosiolla jättäneet tän kuun välistä, mutta me päädyttiin et tulee jos tulee. Ihan sen vuoksi, kun on niin toivottu ja tiedossa on, että haasteita saattaa olla tiedossa.
 

Yhteistyössä