Haaveena vauva 2022

Jotain jännää tapahtuu taas kropassa. Kp 25 tuli aamulla lusikallinen kirkasta verta. Sen jälkeen noin pari-kolme kertaa päivässä haaleaa veristä vuotoa. Joka päivä vaan vähenee. Tänään ei vielä mitään. Kuukautiskipujakin oli mutta nekin loppui. Kierto ollut kyllä ihan sekaisin kierukan poistosta asti mutta tämmöistä ei ole ennen ollut. Onko muilla kokemusta vastaavasta? Flow ennustaa kuukautisia tiistaille.

Tänään dpo12. En sitten malttanut odottaa huomisaamuun ja (hölmönä) tein äsken kaapista lojumasta onestepin ovistestien mukana tulleen raskaustestin. Sanokaa pliis mielipiteenne, näänkö omiani vai näkyykö kuvissa jotakin? :unsure:

Väriä en erota, mutta jotain näkyy 👍 Onestep (raskauskeiju) testeillä en ole ikinä saanut mitään näkymään ellei ole myöhemmin vahvistunut, eli jotain yritystä siellä ainakin. Uutta testiä kehiin vaikka huomenna ☺

• Tykkää
Reactions: Sadepisaroita
vierailija
Mäkin tuun tänne nyt ekaa kertaa ihmettelemään muutaman kuukauden yrittämisen jälkeen. Mulla menossa nyt kp 32/27. Menkat siis myöhässä, mutta testit näyttävät aina vaan negatiivista. Ikinä ennen ei ole kuukautiset heittänyt päivää enempää, joten olin jo innoissani, mutta nyt olo on turhautunut. Ainakin kuvittelin tikuttaneeni tästä kierrosta ovulaation ihan onnistuneesti ja siitä on nyt jo 20 päivää. Huoh. Onkos muilla tämmöisestä kokemuksia?

Mäkin tuun tänne nyt ekaa kertaa ihmettelemään muutaman kuukauden yrittämisen jälkeen. Mulla menossa nyt kp 32/27. Menkat siis myöhässä, mutta testit näyttävät aina vaan negatiivista. Ikinä ennen ei ole kuukautiset heittänyt päivää enempää, joten olin jo innoissani, mutta nyt olo on turhautunut. Ainakin kuvittelin tikuttaneeni tästä kierrosta ovulaation ihan onnistuneesti ja siitä on nyt jo 20 päivää. Huoh. Onkos muilla tämmöisestä kokemuksia?
Oliko sinulla pillerit tms. käytössä ennen yrityksen aloittamista? Itselläni pillereiden lopettamisen jälkeen kierto vaihteli kovastikin puolen vuoden ajan. Silloin muistelen täällä monenkin kirjoitelleen samankaltaisista kokemuksista. Pisin kierto kesti yli 60 päivää ja siinä ajassa tuli tehtyä aika monta turhautunutta testiä. Olin 40. kiertopäivän jälkeen yhteydessä terveyskeskukseen ja lopulta kierto sitten katkaistiin lääkekuurilla, minkä jälkeen kierto asettui uomiinsa. Toivottavasti sinulla pitkittynyt kierto toisi mukavia uutisia kummiskin, mutta jos kierto vaan pitkittyy, niin ota yhteyttä lääkäriin. :)

@Untamoinen, ite suosin Kotitesti.fi:n Sofi-ovistestejä. Halpoja, luotettavia.
Oon testannut myös Raskauskeijun Onestepeillä, mutta niissä testiviiva värjäytyy aina "liukuvärjättynä" ja kontrolliviivakin on niin haalea että tulkinta oli välillä ihan arpapeliä.
Sofi-testit olleet helpompi tulkita.

Ekaan tikutuskiertoon ottaisin jopa lähemmäs 30 tikkua, jotta voi aloittaa tikutuksen heti ku menkat päättyy ja tarvittaessa tikuttaa vaikka kolmekin kertaa päivässä oletetun oviksen aikaan.
Lisäksi kannattaa jatkaa tikutusta niin kauan että on satavarma että ovis on mennyt, jotta näkee ettei LH lähde enää yhtäkkiä uuteen nousuun (= eka ovisyritys epäonnistui).
(Paitsi joillain LH nousee taas ennen menkkoja.)

Lisäksi suosittelen ihan kaikille aamulämpöjen mittaamista. Siten voi varmistaa, että ovis todella oli ja meni ja samalla näet, kuinka kauan sulla itellä menee ovisplussasta siihen että ovis oikeasti tulee. Helpompi ajoittaa tallettelut oikein ja laskea myös dpo:t oikein. Tiedät sen avulla tasan minkä kokonen sikiön pitäis milloinkin olla jne.

@Untamoinen, ite suosin Kotitesti.fi:n Sofi-ovistestejä. Halpoja, luotettavia.
Oon testannut myös Raskauskeijun Onestepeillä, mutta niissä testiviiva värjäytyy aina "liukuvärjättynä" ja kontrolliviivakin on niin haalea että tulkinta oli välillä ihan arpapeliä.
Sofi-testit olleet helpompi tulkita.

Ekaan tikutuskiertoon ottaisin jopa lähemmäs 30 tikkua, jotta voi aloittaa tikutuksen heti ku menkat päättyy ja tarvittaessa tikuttaa vaikka kolmekin kertaa päivässä oletetun oviksen aikaan.
Lisäksi kannattaa jatkaa tikutusta niin kauan että on satavarma että ovis on mennyt, jotta näkee ettei LH lähde enää yhtäkkiä uuteen nousuun (= eka ovisyritys epäonnistui).
(Paitsi joillain LH nousee taas ennen menkkoja.)

Lisäksi suosittelen ihan kaikille aamulämpöjen mittaamista. Siten voi varmistaa, että ovis todella oli ja meni ja samalla näet, kuinka kauan sulla itellä menee ovisplussasta siihen että ovis oikeasti tulee. Helpompi ajoittaa tallettelut oikein ja laskea myös dpo:t oikein. Tiedät sen avulla tasan minkä kokonen sikiön pitäis milloinkin olla jne.
Kiitos vinkeistä, pistän nämä tilaukseen 🙂 Luulen ovuloivani melko aikaisessa vaiheessa kiertoa, jännä nähdä pitääkö tämä paikkaansa. Ja erityisesti nyt tämän todennäköisesti kemiallisen jälkeen...

@Eimy kiitos vinkeistä, pitää minunkin tilata seuraavaksi noita Sofeja, kunhan olen ensin kuluttanut raskauskeijulta tulevat Onestepit. 😅 On tosiaan niin halju välillä se kontrolliviivakin noissa Onestepeissä, että vaikea niitä on tulkita. Ihan kainalosta mittaamallako mittailette aamulämpöjä? Pitänee aloittaa sekin seuraavassa kierrossa.

Pahoittelut @Mamtobe negasta! ❤

Kovasti odottelen menkkoja alkavaksi, jospa se kiertokin alkaisi siitä sitten normalisoitumaan pillereitten jäljiltä. Tänään tuli veriviiruja ja hailakan vaaleanpunaista paperiin valkovuodon mukana mutta ei kuitenkaan siteeseen asti. Endometrioosin takia minulla on jo vuosia alkanut menkat ensin ruskealla parin päivän tiputteluvuodolla ja tuollaista samanlaista mitä tänään, ei ole tullut kun kerran, päivä ovisplussan jälkeen. Nyt en ole kuitenkaan saanut ovisplussaakaan joten kai ne menkat sieltä yrittää alkaa.

• Tykkää
Reactions: SandraB ja Mamtobe
mulle saa päivittää huomiselle ma kp 2 ja poistaa piinalistalta..

toivottavasti piinailijat saa paljon plussia ja pääsee nauttiin kesän äitiyslomasta 🤍

Mä oon aika poikki tätä yrittämistä jo, miehelle just eilen pohdin että pitääkö hoidot puhaltaa poikki ennen kun niitä on päässy ees kunnolla alottaan kun ei vaan pääkoppa jaksa enään jatkuvia pettymyksiä :( parisuhde kärsii mun mielialanheittelyistä ja lääkityksen tuomasta haluttomuudesta yms.. ahdistaa ihan kamalasti alkava kierto ja pettymykset vaikka pitäis uuden kierron myötä olla positiivinen ja toiveet uuteen kiertoon korkeella mutta ei!
anteeks avautuminen :(

Kiitos tsempeistä muutaman viikon takaa <3

Mulla oli nyt ekaa kertaa terolut käytössä ja kuukautiset melkein heti niiden lopettamisen jälkeen. Ensin tiputteli yhden päivän, sitten kohtalaista vuotoa yksi päivä ja nyt ei taas mitään muuta kuin vähän pyyhittäessä verta.
Onko joku syönyt teroja ja millaiset menkat niiden jälkeen tuli?

@Liljah,

Aamulämmöt otetaan aina kielen alta, ennen ku nousee aamulla sängystä edes vessaan.

Mittariksi suositellaan digiä 2 desimaalilla, mutta ite oon omalla kohdalla todennut että vaikka ihan vanhanaikainenkin mittari riittäis, sitä vaan täytyy pitää kauemmin. Ja myös 1-desimaalinen toimii. Riippuu niin siitä, kuinka pieniä ne omakohtaiset lämpövaihtelut on.

Mittaus kannattaa aloittaa vaikka "heti", niin saat jo samantien valmiiksi dataa mahdollista ens kiertoa varten siitä, kuinka itsellä lämmöt käyttäytyy oviksen jälkeen! :giggle:

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Liljah
M85
Mitä mieltä? lopetin pillerit kesäkuussa 2021, kierto säännöllinen heti tämän jälkeen. Olen tikuttanut ovulaation ja harrastettu seksiä sen aikana ;) Syyskuussa ihmemenkat, vaaleanpunaista valkovuotoa muutama päivä, sitten kaksi päivää vuotoa että piti käyttää tampoonia, muttei tullut mitään mahdottomia määriä, tämän jälkeen loppuivat kuin seinään ja sitten vielä pari päivää paperiin jäi rusehtavaa, mutta hyvin vähän. Nyt on kiertopäivä 31 eikä menkkoja näy eikä tunnu. Etovaa oloa välillä aamuisin, uskon olevan mielikuvitusta, rinnat ei ole arat. Olisiko mahdollista, että haikara tulisi näin nopeasti? Kohdunkaulansyövän esiastetta hoidettu muutama vuosi sitten, joten pelkään toivovani liikoja, siksi odotan testin ostamista, ettei tule pettymystä. Ylävatsaa polttelee välillä, mutten tiedä onko raskausoire vai joku muu.. Neuvokaahan kanssa sisaret?

Pahoittelut negasta @Sadepisaroita . Itse en ole koskaan saanut yhtään haamuviivaa tai viivanpaikkaa noilla testeillä. Esikoisesta tuli samanlainen hailura kuin sinulla muistaakseni dpo13 ja siitä sitten vahvistui.
Suuren suuri halaus sinulle @Mamtobe !
Kiitos @Eimy ovistesti vinkeistä. Taidan tilata minäkin seuraavaksi noita sofin testejä. Olenkin ihmetellyt miksi raskauskeijun testeissä kontrolliviivakin on niin haalea, mutta ilmeisesti siis muillakin, ettei vaan oo mun näytteestä kiinni! Muistan että kolme vuotta sitten sain raskauskeijun testeillä tosi vahvat viivat, sekä kontrolli että testiviivat, mutta nyt saa tosiaan arpoa onko plussa vai ei. Ilmeisesti jotain huononnusta testeissä tapahtunut.

Ostin clearbluen testin joka lupaa tuloksen jo 6pv ennen kierron loppua. Aamulla en pystynyt edes leipää syömään lopouun kun oli hirveä kuvotus, alaselkää myös jomottaa jo toista päivää.
No huomenna vapaa, teen aamulla niin voi pettyä rauhassa

• Tykkää
Reactions: aniiloraK
Nyt kun menkat pian ohi ja päästään tositoimiin niin mites kandee alottaa ovistestien teko? En oo koskaan sellasia harrastanut mutta nyt sain niitä miehen siskolta ja meinaan testaa näitä. Onestep ja clearblue oli merkit. Oletan et jälkimmäiset on parempia 😬.

VAUVA 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

26.10.2021 Tiistai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

Myytta, 12/17, 2. lapsi
83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
+ Minttuni, 2/19, 1. lapsi
+ Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Eeva650, 7/19, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Töppönen, 9/19, 4. lapsi
+ Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Karen99, 10/19, 1. lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
+ Piipaa93, 11/19, 1. lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Mamtobe, 3/20
Petronella09, 4/20, 5. lapsi
+ Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
Esikoishaaveita, 4/20, 1. lapsi
Tutina, 5/20, 2. lapsi (1. yhteinen)
+ Ewa87, 7/20, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Coguine, 7/20, 2. lapsi
+ Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
Keksi82, 8/20, 1. yhteinen lapsi
+ Meemuli, 9/20, 1. lapsi
Suhveli, 9/20, 4. lapsi
Lili_86, 9/20, 1. lapsi
Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+ Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
SandraB, 10/20, 2. lapsi
Mozart, 10/20, 4. lapsi
+ Gisella, 11/20, 2. lapsi
+ Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Daisy01, 12/20,1. lapsi
Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
+ Charrypie-86, 1/21, 1. lapsi (miehen 2.)
+ Possu., 1/21, 1. lapsi
+ Bubbu, 2/21, 1. lapsi
+ Leonida, 2/21, 1. lapsi
Alocasia, 2/2021, 2. lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
+ Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
Heidisofia, 3/21, 2. lapsi
Mannuska, 3/21, 1. lapsi
Pienihme, 3/21, 1. lapsi
+ Skyela, 4/21, 2. lapsi
+ Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
+ Hulda91, 4/21, 2. lapsi
Eimy, 4/21, 1. lapsi
Elsa96, 4/21, 1. lapsi
+ Marjusk, 4/21, 2. lapsi
Suikku1, 5/21, 2. lapsi
+ Summer21, 5/21, 2. lapsi
Vauvasyliin2022, 5/21, 2. lapsi
Samppa40, 5/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Maija1004, 5/21, 1. lapsi
+ Twix, 5/21, 1. lapsi
Miracle, 5/21, 1. lapsi
Martta83, 5/21, 2. lapsi
+ Maria91, 5/21, 3. lapsi
+ Jonna_83, 6/21, 3. lapsi (1. yhteinen)
+ Minnix, 6/21, 2. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi
Meimierika, 6/21, 1. lapsi
Saaga86, 6/21, 2. lapsi
+ Innerchild, 6/21, 1. lapsi
Tulejonyyttti, 6/21, 1. lapsi
+ Bluebelle, 7/21, 2. lapsi
+ Danio, 7/21, 2. lapsi
+ Andune, 7/21, 1. lapsi
+ Mimmimami, 8/21, 5. lapsi
+ BB-8, 8/21, 3. lapsi
+ Seppiina, 8/21, 3. lapsi