Haaveena vauva 2022

Hyvää keskustelua hoidoista ja niihin lähtemisestä tai lähtemättä jättämisestä.

meillä mies oli alkuun tosi jyrkästi, että hänhän ei mihinkään tutkimuksiin lähde. Kuitenkin kun lasta ei alkanut kuulua ja minulla endotausta oli olemassa niin puhuttiin et pitäskö meidän hakeutua hoitoon missä ainakin asiaa tutkittas koska 95% varmuudella oli tiedossa et mussa se vika on.

Vähän nihkeästi mies oli alkuun mukana mut klinikan ekan yhteiskäynnin jälkeen missä hoidoista puhuttiin ja millaisia ne on ja nillaiset roolit kummallakin on niin alko ymmärtää paremmin et sillä on näissä tosi pieni ”taakka” toisin ku mulla.
Minä kuitenkin joudun jäätäviä hormoonimääriä piikittelemään ja ultrissa ravaamaan ja häneltä tarvitaan aina vain yks näyte joka kuitenkin yhteistuumin otetaan kotona rauhassa ja toimitetaan sit pikana sairaalalle :)
Mies on ollu koko nää hoitokierrot niin rohkaseva ja tukena. Halunnu pistää kaikki piikit ja muutenkin kyselee vointeja. Toki vielä ekan punktion pieleen meno ja viikon sairaalakänyti vielä enemmän säikäytti.

mut jokainen pari varmasti tietää itse haluaako hoitoihin lähtä. Rankkoja ne on siitä ei pääse mihinkään, mut silti itse ainakin koen et meille se on ollu hyvä päätös et ainakin apua saadaan. Ja etenkin kun ensimmäistä lasta yritetään. Vielä kun ne auttas ja todella saatais se oma pieni syliin ❤

Samoja ajatuksia täälläkin. Tuntuu myös todella pahalta jos enää en raskaaksi tuleMinkä ikäisiä olettekaan?Me molemmat -82 syntyneitä.

En voi pakottaa miestäni testeihin/hoitoihin, joten asialle ei voi mitään.Myöskään rahallisesti ei ole mahdollisia hoidot.
Mä olen 31v, eli en nyt vielä mitenkään ikäloppu ja mies 44v

• Tykkää
Reactions: petronella09
Tosi ajatuksia herättävää keskustelua hoidoista. Meillä starttasi perjantaina ensimmäinen oikea yrityskierto. Asioiden edelle menevänä osa-aikapessimistinö olen miettinyt jo valmiiksi tulevaa. Jostain luin että yli 38vuotiaille suositellaan gyneä jos raskaus ei ala puolen vuoden yrittämisen jälkeen, onko muut kuulleet tällaista? Emme ole mieheni kanssa puhuneet mitä sitten jos ei yrityksestä huolimatta lasta tule. Itselleni se olisi vaikea paikka, haluaisin vielä kokea raskauden ja vauva- ja pikkulapsiajan. Mies olettaa ihanan luottavaisesti että kyllä meille lapsi tulee. Mutta kuinka pitkälle uskaltaa odottaa ennenkuin hakeutuu lääkäriin, mitä kaikkea apua voi saada ja mihin kaikkeen riittää voimavarat... Tosi vaikeita kysymyksiä.

VAUVA 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

26.9.2021 Sunnuntai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

Myytta , 12/17, 2. lapsi
83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
+Minttuni, 2/19, 1. lapsi
+Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Töppönen, 9/19, 4. lapsi
+Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Karen99, 10/19, 1. lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
+ Piipaa93, 11/19, 1.lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Mamtobe, 3/20,
Petronella09, 4/20, 5. lapsi
+Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
Esikoishaaveita, 4/20, 1. lapsi
Tutina, 05/20, 2. lapsi (1. yhteinen)
+ Ewa87, 7/20, 2. lapsi (miehen 1.)
+Cocuine, 7/20, 2. lapsi
+Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
Keksi82, 8/20, 1. yhteinen lapsi
+ Meemuli, 9/20, 1. lapsi
Suhveli,9/20, 4. lapsi
Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
SandraB, ya 10/20, 2. lapsi
Mozart, ya 10/20, 4. lapsi
+ Gisella, 11/20, 2. lapsi
+ Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Daisy01, 12/20,1. lapsi
Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
+ Charrypie-86, 1/21, 1. lapsi(miehen 2.)
+ Possu., 1/21, 1. lapsi
+ Bubbu, 2/21, 1. lapsi
+Leonida, 2/21, 1. lapsi
Alocasia, ya 2/2021, 2.lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
+ Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
Heidisofia, 3/21, 2. lapsi
Mannuska, 3/21, 1. lapsi
Pienihme, 3/21, 1. lapsi
+ Skyela, 4/21, 2. lapsi
+ Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
Hulda91, 4/21, 2. lapsi
Eimy, 4/21, 1. lapsi
Elsa96, 4/21, 1. lapsi
+ Marjusk, 4/21, 2. lapsi
Suikku1, 5/21, 2. lapsi
+Summer21, 5/21, 2. lapsi
Vauvasyliin2022, 5/21, 2. lapsi
Samppa40, 5/21, 3. Lapsi (miehelle 1.)
+ Maija1004, 5/21, 1. lapsi
+ Twix, 05/21, 1. lapsi
Miracle, 5/21 , 1. lapsi
Martta83, 5/21, 2. lapsi
+ Maria91, 5/21, 3. lapsi
+Jonna_83, 06/21, 3. lapsi (1. yhteinen)
+ Minnix 6/21, 2. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi
Meimierika 6/21, 1. Lapsi
Saaga86, 6/21, 2. lapsi
+ Innerchild, 6/21, 1. lapsi
Tulejonyyttti, 6/21, 1. lapsi
Bluebelle 7/21, 2. lapsi
+ Danio 7/21, 2. lapsi
+ Andune 7/21, 1. lapsi
Mimmimami 8/21 ,5 . lapsi
bb-8 08/21, 3. lapsi
Seppiina, 8/21, 3. lapsi
Sadepisaroita, 9/21, 2. lapsi
AniiloraK, 9/21, 4. lapsi
SannuB, 2. lapsi
Chili, 3. lapsi
Hellu_ , 9/21, 2.lapsi
Untamoinen, 3. lapsi
Topukka,09/21, 2.lapsi
Guinevere, 9/21, 4. lapsi
Hanna, 11-12/21, 2. lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Chili.................................kp 41/28
bb-8.............................kp 39/26-30
Topukka…………………. kp 36/30
Mamtobe...................kp 25/28
Mimmimami……………kp 24/28-30
aniiloraK.................kp 21/?
Petronella09..........kp 20/26
SannuB......................kp 20/25
Martta83...................kp 19/26-27
KirJoh89...................kp 19
Mansikka_maanantai….kp 16/30
Esikoishaaveita........kp 14/29
Tutina..............................kp 13/28-32
Hulda91.......................kp 12/30
SandraB.....................kp 12/27
Iinanen.......................kp 12/ 23-24
Seppiina..................kp 11/26
Hellu_........................kp 11/28
Toiveikas1992....kp 9/25-31
Elsa96........................kp 8/26-29
Sadepisaroita......kp 2/25-31

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Topukka …………….dpo 19
Petronella09..........dpo 7
Guinevere..................dpo 7
SannuB........................dpo 7
AniiloraK.......................dpo 7
KirJoh89........................dpo 4
Esikoishaaveita.......dpo 2
Martta83.........................dpo 1
Mansikka_maanantai dpo 0

Viimeksi muokattu:
Kiitos @petronella09 jälleen listan päivittämisestä!

Huomasin, että meitä onkin monta samoilla dpo-päivillä. Ens viikolla siis riittää jännättävää. Mä taidan testata ensi to/pe, jos ei tuu mitään selkeitä menkkamerkkejä. Mites muut?

Mulla on sellainen lääkitys, joka pitää asap lopettaa ja neuvola ei osannut kertoa, että miten lääkitys korvataan. Ilman ei voi olla. Joten, jos plussa tulee, pitää heti soittaa äitiyspolille (jonne laitettu jo lähete mutta ei oo tullut yhteydenottoa), joka ottaa asian hoitoon. Siksi haluan tehdä testin arkena, että varmasti saan vastauksen polilta. Tätä lääkitystä mulla ei oo ollut siis esikoisen aikana ja muutenkin harvinainen mun ikäisillä, niin neuvolakin ihan pihalla.

@SannuB, jos sulla on joku alkiolle tosi vaarallinen lääkitys, ni suosittelen alottamaan päivittäisen testauksen jo esim. ylihuomenna iltapäivästä eli dpo 9. Sillonkin on jo mahdollista saada haalea haamu, jolloin heti tiedät lopettaa lääkityksen ja saat aiemmin yhteyden sinne lääkäriinkin.

Toki en tiiä millanen lääkitys kyseessä eli kuinka vaarallista. Mut jos oottaa vaikkapa dpo 12, niin silloin alkio saattaa olla kiinnittyneenä vaikkapa jo sen 5 päivää.

• Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja SannuB
Omaa napaa, mulla on ehkä dpo 2 tänään.
En vaan vielä ihan usko sitä, kun rinnat ei oo yhtään kipeet ja oviksen aikoihin halut ei ollu mitenkään erityiset, mutta muut fyysiset oireet kuitenkin tuli ja aamulämmöt toistaneet nyt 4 päivän ajan edellisen kierron kaavaa. Talletukset meni ihan jees, -4, -1 ja 0. (Aiempi plussa tuli samanlaisilla talletuksilla.)

Kattelen jos tuun piinalistalle myöhemmin kun aamulämmöt kertoo miten kävi. Kiertolista on toistaseks itelle turha kun tää keskarikierto nyt joka tapauksessa venyy (nyt "kp 30").

Tsemppiä ens viikkoon piinailijoille, siellä on paljon jengiä listalla nyt! Toivotaan runsaasti plussia. :love:

• Tykkää
Reactions: SannuB
@SannuB, jos sulla on joku alkiolle tosi vaarallinen lääkitys, ni suosittelen alottamaan päivittäisen testauksen jo esim. ylihuomenna iltapäivästä eli dpo 9. Sillonkin on jo mahdollista saada haalea haamu, jolloin heti tiedät lopettaa lääkityksen ja saat aiemmin yhteyden sinne lääkäriinkin.

Toki en tiiä millanen lääkitys kyseessä eli kuinka vaarallista. Mut jos oottaa vaikkapa dpo 12, niin silloin alkio saattaa olla kiinnittyneenä vaikkapa jo sen 5 päivää.

Kiitos Eimy kommentista, oon tätäkin miettinyt. Lääke on siis Marevan, verenohennuslääke. Siinä on ohjeistus, et lopetettava viimeistään rv6, eli ymmärtääkseni, kun istukka alkaa toimimaan. Lääke aiheuttaa sikiölle kehityshäiriöitä, joten ehdottomasti vaarallinen. Se poistuu mun verenkierrosta nopeasti, eli jos plussaa 4+0 niin tuohon rv6 mennessä se on jo poistunut. En haluaisi kemiallisista lähteä tätä säätämään, mutta ehkä se olisi sikiön kannalta fiksumpaa lopettaa mielummin hyvissä ajoin.

Hankalia juttuja, kun ei oo saanut varmaa vastausta vielä keltään. Mutta pääasia lienee, et on verenohennus käytössä, ettei mulle tuu tulppia ja sillä tavalla, että sikiölle ei aiheudu vaaraa. Napapiikithän tässä tapauksessa tulee käyttöön ja oon henkisesti jo valmistautunut 9kk ajan pistämään. Onneksi on jo sellainen 4,5kk treeniä takana alkuvuodesta

• Tykkää
Reactions: KirJoh89
En ole ollut listoilla mutta kerronpa kuitenkin mitä kuuluu menkat piti alkaa tänä viikonloppuna, mutta ei ole vielä näkynyt.

Tyhmyyksissäni tuhlasin eilen iltapäivällä digitestin ja tulos ei raskaana. Vielä sekoillakseni menin avaamaan sen digin ja siellä olikin kolme viivaa, kaksi oli vaan haamuja. Netistä löytyy monenlaista "tietoa" mut ei noista välttämättä voi mitään päätellä. Toisaalta löysin myös blogin, jossa oli kuvia digin sisältä eri tuloksilla ja siinä se eka positiivinen Raskaana 1-2-tulos oli samanlainen kuin mun, mutta vaan tummemmat viivat (haaleat nekin, mutta ei niin haamut kuin mun).

Rauhallisin mielin odottelen kumminkin vuotoa alkavaksi. Jos ei huomenna ole alkanut niin tilaan varmaan Raskauskeijulta testejä. Ne olis arviolta keskiviikkona täällä niin testailen seuraavan kerran torstaina aamupissistä, jos ei oo menkat alkaneet siihen mennessä.

Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille. Täältä varmaan perästä tullaan.

Mukavaa sunnuntaita kaikille

• Tykkää
@SSonkku, onks sulla hajuakaan dpo:sta?
Omien tutkimusteni mukaan, jos saa viikkodigillä 3 viivaa, se on positiivinen. Sitä hormonia ei vaan oo vielä erittynyt riittävästi jotta se laite sen näkee.

Oma kokemus oli dpo 9 just nega ja dpo 10 tuli 1-2 viikkoa. Ja 3 viivaa oli molemmissa, ysipäivänä se oli vaan haaleampi.

Mut toki jos on jo joku dpo14 ni siihen nähden ei pitäis enää olla superhaaleat haamut, vaan lähestyä tummuudeltaan jo sitä "raskaana 2-3" -tekstiä.

@SSonkku, onks sulla hajuakaan dpo:sta?
Omien tutkimusteni mukaan, jos saa viikkodigillä 3 viivaa, se on positiivinen. Sitä hormonia ei vaan oo vielä erittynyt riittävästi jotta se laite sen näkee.

Oma kokemus oli dpo 9 just nega ja dpo 10 tuli 1-2 viikkoa. Ja 3 viivaa oli molemmissa, ysipäivänä se oli vaan haaleampi.

Mut toki jos on jo joku dpo14 ni siihen nähden ei pitäis enää olla superhaaleat haamut, vaan lähestyä tummuudeltaan jo sitä "raskaana 2-3" -tekstiä.
Eilen kun sen tein niin oli dpo 13. Mutta tein sen päivällä niin virtsan vahvuudesta ei takeita. Ois pitänyt odottaa aamuun vaan.. tai oikeestaan eihän noita pitäis edes availla

Hyvin voi availla! Liuskatestihän se on siinä missä muutkin, siinä vaan sen liuskan lukijana toimii pieni laser, joka ei osaa soveltaa tai tehdä tulkintoja yhtä kattavasti kuin ihminen.
Totta! Toisella palstalla oli sanottu, et se digin liuska ei oo sama ku normiliuskat. Mut loogisesti ajateltuna eihän tommosen digitestin tekniikka voi kauheen monimutkainen olla. Eiköhän se just vaan lue ihmisen puolesta ne viivat. Ja haamuja ei laske plussaksi. Jään seuraamaan tilannetta, tuun sit kertoo alkoiko uus kierto vai saanko normitesteihin jotain näkymään.

Tuli mieleen siltä varalta jos jotain joskus kiinnostaa, tässä mun CB digit avattuna.
Tuo raskaus meni siis kesken n. rv 6 paikkeilla, eli näin jälkeenpäin ajateltuna saattaa olla, että tuo viimeinen testi DPO 22 (5+1), josta olisi jo pitänyt tulla 3+, saattoi jo vihjata siihen että metsään ollaan menossa vaikka viivat olikin tummat, muttei digin mielestä riittävästi.

• Tykkää
Joku kyseli milloin meinaa alkaa testailee. No mulla on noita onestepin liuskoja vino pino kaapissa, niin mä olen jo testaillut. :D Eihän ne tietenkään mitään vielä näytä, mut saapahan touhuta. Kaksi herkkää digitestiä odottaa kaapissa, teen ekan loppu viikosta, kun vaan hätä housuna maltan odottaa. Tilasin miehelle bodyn missä lukee "i love dad" minkä annan sitten joskus digitestin kanssa.
Oireita on rinnat tosi turvonneet ja arat, alavatsa tuntuu kummalliselta ja vihlaisuja tulee välillä. Mutta eipä näihin oireisiin voi luottaa. :D

Joku kyseli milloin meinaa alkaa testailee. No mulla on noita onestepin liuskoja vino pino kaapissa, niin mä olen jo testaillut. Eihän ne tietenkään mitään vielä näytä, mut saapahan touhuta. Kaksi herkkää digitestiä odottaa kaapissa, teen ekan loppu viikosta, kun vaan hätä housuna maltan odottaa. Tilasin miehelle bodyn missä lukee "i love dad" minkä annan sitten joskus digitestin kanssa.
Oireita on rinnat tosi turvonneet ja arat, alavatsa tuntuu kummalliselta ja vihlaisuja tulee välillä. Mutta eipä näihin oireisiin voi luottaa.
Mulla myös noita liuskoja ja kokeilin kans jo :D aattelin et jos nyt malttaisi vielä pari päivää ja sit kokeilis taas :D

• Tykkää
Reactions: aniiloraK
Tuli mieleen siltä varalta jos jotain joskus kiinnostaa, tässä mun CB digit avattuna.
Tuo raskaus meni siis kesken n. rv 6 paikkeilla, eli näin jälkeenpäin ajateltuna saattaa olla, että tuo viimeinen testi DPO 22 (5+1), josta olisi jo pitänyt tulla 3+, saattoi jo vihjata siihen että metsään ollaan menossa vaikka viivat olikin tummat, muttei digin mielestä riittävästi.
Eli noihin digeihin tulee tämmöset sisälle? Ja jos näkyy kolme viivaa on raskaana?

Yhteistyössä