Haaveena vauva 2020

Okei @Hypsy, kiitos tosi paljon vertaistuesta ja tiedoista!! Ja myös @Kasikuus vinkeistä. :)

Itselläni on sairaskuluvakuutus niin mietin, että menisiköhän sen piikkiin jos pääsiäisen jälkeen kävisin lääkärissä ihmettelemässä, miksi menkat ei ole alkaneet. JOS siis eivät ala pääsiäisen aikaan. Mulla on myös vuosittainen kilpirauhasen kontrolliverikoe huhtikuussa aina nii täytyy soittaa työterveydestä lähete siihen niin samalla varmaan onnistuisi varmistaa Verikokeella etten ole raskaana. En kyllä enää usko itse siihen mahdollisuuteen kun viimeisimmästä tallettelusta niin pitkä aika että näkyisi kyllä jo.

Menisittekö siis gynekologin vastaanotolle mun tilanteessani? Meillä tulee heinäkuussa vasta vuosi täyteen yritystä mutta tosiaan näillä kerroilla tähän mennessä vasta yk 7 tai 8,en enää itsekään muista kun joskus helmikuussa viimeksi ollut menkat :D
 
Tämä kierron venyminen ja 'kuukautisten myöhästyminen' tuntui niin varmalta raskauden mahdollisuudelta että en oikeastaan ole muille jutuille antanut tilaa. Nyt ku tosiaan mahdolliset ovulaatiobongaukset ja viimeisimmät talletukset ovat niiiiin kaukana, tuntuu järjenmukaiselta alkaa miettiä syitä muualta.
 
  • Surullinen
Reactions: minttuni ja Lilmi89
@Helmiii Kyllä minäkin ehdottomasti menisin, koska pitkissä kierroissa on kuitenkin iso mahdollisuus ettei ovulaatiota tapahdu. Mä itse mietin, että miksi en mennyt jo aiemmin, koska alkuvuodesta kun saatiin kierrot ja ovikset eli just nää perusjutut toimimaan, niin heti tokasta kierrosta tärppäs.
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiii
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Nukuin viime yönä todella huonosti! Ravasin pissalla ehkä 4 kertaa? Sitten heräsin joskus 2 aikaan taas vessaan, eikä muka väsyttäny yhtään, pyörin vain sängyssä ja ajattelin liikaa..
Ja näin myös unta, että sain tyttövauvan mun eksän kanssa!o_O En tiedä mihin mun nykyinen mies oli siinä tilanteessa joutunu, mutta uni oli ahdistava. Pelkäsin koko ajan, että se eksä hylkää mut ja vauvan, ettei se rakasta meitä. :cry:Sama ahdistus siis on ollut silloin tuon eksän kanssa seurustellessa, että en osannu luottaa siihen ja sen rakkauteen vaan epäilin koko ajan. Nousi se sama vanha ahdistus siinä unessa. Aamulla olin vielä vähän sekasin, että mikä on totta ja mikä unta, kyllä helpotti tajuta todellisuus:love:
 
  • Surullinen
Reactions: Lilmi89
@Helmiii niinkuin @Hypsy totes niin vahvasti kuulostaa että vois olla pcos, kun kierrot venyy ja ovulaatiota ei luultavasti tapahdu. Mä kävin viime kesänä yrityksen alettua mehiläisessä ihan perus gynellä eikä hänkään nähnyt mulla mitään ihmeellistä. Mulla oli ollut silloin yksi kierto vain 19 pv ja epäilin ettei kaikki oo ok. Syksyllä menin uudestaan mehiläiseen lapsettomuuteen erikoistuneelle gynelle. Hän huomasi että munasarja reservi on huomattavasti alentunut. Sain heti ekalta käynniltä mukaan hormoonipillerit ja niillä saatiin ainakin kierto sopivan mittaiseksi niin että kaikki oleellinen ehtii tapahtua ja vahvistettiin ultralla sen jälkeen monissa kierroissa et ovis tapahtuu. Nyt tosin mennään taas luomuna koronasta johtuen.

Mut mun parilla pcota sairastavalla ystävällä raskaus on alkanut nopeasti kun on aloitettu hormoonilääkitys ja saatu ovis aikaiseksi. Niin kuin myös @Hypsy kertoi. Usein kai myös kilpirauhasen vajaatoiminta ja pcos kulkee käsikädessä, tai sitten hormoonitoiminta voi olla sekaisin pelkästään siitä vajaatoiminnasta johtuen ja siksi ei ovuloi. Jokatapauksessa kannattaa mennä lääkäriin selvittämään, voi olla tilanne helpostikin korjattavissa. Tsemppiä ❤
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Hypsy ja Helmiii
Mä en kyllä ota nyt yhtään selvää ovulaatiosta. Oireita ollut kp 12 lähtien ja nyt on kp 25.. Nytkin kaameet ovisjomot päällä.. edellinen kierto oli 48 päivää.. saa nähdä onko ovis sittenkään ollut vielä. Pitää tänään varuiks talletella. Aika vahva fiilis sen suhteen että tässä kierrossa ei tärppää. Olisin lähteny kaupasta hakemaan ovulaatiotestejä mutta kauppa menee just kiinni.. :(
 
@Titi-Love Just olin tulossa valittaa kurkun arkuudesta. 7 pvä sitten alko ja 1pvä ollut välissä, ettei ole ollut kurkku kipeä :(
Palelu edelleen läsnä (paitsi öisin) , aamulämpö kahtena aamuna 37. Tänään käytiin 3.5h metsäretkellä perheen kanssa ja sen jälkeen autossa tuli todella huono olo ja kotona oksensin + maha oli aivan sekaisin. Nyt makaan sohvalla viltin alla, kun palelee ja väsyttää :cautious:
 
Dpo 6 menossa ja eilen ja tänää kohdunalueella nippailuja ja selvää keltarauhasjomoa tänää.
Kurkku arka, kauhea väsy ja vilu. Ihan kuin ois vilustunut. Näitä oloja nyt tulee ja menee.
Täällä sama dpo 6. Mulla on nännit tosi arat, nukkuessa erityisesti tuntuu kun ei oo rintsikoita ja suihkussa sattuu kun vesi osuu nänneihin. Paleltaa myös. Ja voidemaista valkovuotoa tulee reilusti. Näitä kaikkia oireita on ollu edellisissäkin kierroissa joten eivät varmaan ainakaan plussaan viittaa. Vatsassa ei niin mitään tuntemuksia. Mutta ihmettä toivotaan, ovislimoja oli täs kierrossa kunnolla ja talletteluja oli kolmena päivänä ennen ovista. Entäs @Kasikuus?
 
@Pampula3 Täällä tuli eilen kans tosi voidemaista vv. On tullut parissa muussakin kierrossa. Rinnat ei ole yhtään arat, joten senkään puolesta en usko tärppiin. Uskoisin, että mun herkät rinnat reagois raskauteen aika herkästi. Ei auta kuin odottaa mitä tuleman pitää! Tosin en kyl tiedä onko tässä vaiheessa edes oireet mahdollisia, kun tuskinpa kiinnittyminen tapahtuu näin ajoissa.
 
VAUVA 2020 ❤

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

11.4.2020

Nimi Kiertopäivä

Helmiii..............................kp 52/29-43
Mandariinilohko.......kp 40/xx
Masu90............................kp 38/27-30
Krippis..............................kp 35/22-24
BonBon88.....................kp 34/30-32
Amadecasa.................kp 32/34-55
Keltasirkku-.................kp 28/28-32
Nieve30..........................kp 26/29
Loree................................kp 26/23-28
Wanti................................kp 26/30-48
Alinna86.........................kp 23/28
Kasikuus........................kp 20/27-28
Jjenn................................kp 20/30-31
Futurmama.................kp 20/29-34
Pampula3.....................kp 19/21-26
Hipposka......................kp 18/30
LaTiLa..............................kp 18/27
Brunet82.......................kp 16/26-28
Shibali...............................kp 16/23-28
Ilona Eloisa...................kp 14/28

★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Alinna86.................................dpo 11
Loree........................................dpo 11
Kasikuus.................................dpo 7
Pampula3.............................dpo 7
Wanti........................................dpo 5
LaTiLa.......................................dpo 4

★★★★★★★★★★★★★★★★
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Huomennako piinailijoilla listan kärjessä on testipäivä? :)

Itselläni kp52. Testi nega. En voi olla testaamatta joka päivä, vaikka järki sanoo että se on turhaa. Päätin mennä pääsiäisen jälkeen verikokeisiin kilpirauhasen arvojen tsekkiin, jos samalla pyydän verestä myös raskaustestin. Ehkä sitten uskon että en ole raskaana ja voin alkaa tutkia tätä syytä pitkiin kiertoihin. Yksi syy toki voi olla vajaatoiminta joka ei ole hyvässä hoitotasapainossa, verikoehan sen kertoo.
 
  • Surullinen
Reactions: Lilmi89
Huomennako piinailijoilla listan kärjessä on testipäivä?

Itselläni kp52. Testi nega. En voi olla testaamatta joka päivä, vaikka järki sanoo että se on turhaa. Päätin mennä pääsiäisen jälkeen verikokeisiin kilpirauhasen arvojen tsekkiin, jos samalla pyydän verestä myös raskaustestin. Ehkä sitten uskon että en ole raskaana ja voin alkaa tutkia tätä syytä pitkiin kiertoihin. Yksi syy toki voi olla vajaatoiminta joka ei ole hyvässä hoitotasapainossa, verikoehan sen kertoo.
Joo huomenna testaillaan, jännittää:X3:
Mitään oireita ei kyllä mulla ole, joten vahvasti epäilen. Olen ostanut jo uusia ovistestejä seuraavaan kiertoon(y)
Toivottavasti löytävät syyn tuohon sun pitkään kiertoon! Epätietoisuus on kaikkein raskainta. Ja hyvä, jos saat vielä varmistuksen raskaudellekin verikokeilla (y) :giggle:
 

Yhteistyössä