Haaveena vauva 2020

Mulla käytässä raskaus & imetys, jääny ekasta raskaudesta niin tilasin sit lisää niitä ja vehnäalkioöljy. Vähän ehkä rauhottunu parissa kierrossa pmsoireet, ärtyneisyyttä on kyllä ollu ja viime yönä taas valvoin 2h, kainalot kipuilee niinku ennen menkkoja. :sneaky:
 
@Loree minulla käytössä mama-vitamiini, rauta alhaisen ferritiinin takia ja c-vitamiini avustamassa raudan imeytymistä.

@Lilmi89 Ne päivät kyl ovulaation jälkeen matelee niiiiin hitaasti, et meinaa kuolema koittaa :D

Nyt ei taida kroppa toimia odotetusti. Mulla ei ollut tässä kierrossa kunnon limoja ollenkaan tai sit en vaan huomannut ku oon 12pvä putkeen vuotanut verta ja sitä ruskeaa töhnää ja minkäänlaisia haluja ei ole ollut ja ne halut on kyl AINA ennen ovista. Ainoat ovisoireet on kurkkukipu ja kivut oikealla puolella. Lämmönlaskua EI ollut (voihan se ovis hyvinkin olla huomennakin, kun vielä huippukipuja ei ole tullut, mut seksi kyl sattuu) ja ovistestikin jo hiipui negan puolelle tänä aamuna.

@Pampula3 Piinaillaan yhdessä ❤ vaikka minullakin luotto on luokkaa 0% kun kroppa sekoilee jotain :(
 
VAUVA 2020 ❤

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

4.4.2020

Nimi Kiertopäivä

Helmiii..............................kp 45/29-43
Mandariinilohko.......kp 33/xx
Masu90............................kp 31/27-30
Riama...............................kp 29/27-29
mimmi92........................kp 29/26
Krippis..............................kp 28/22-24
BonBon88.....................kp 27/30-32
Piipaa93..........................kp 27/26-28
Amadecasa.................kp 25/34-55
Lilmi89..............................kp 23/29
Keltasirkku-.................kp 21/28-32
Nieve30..........................kp 19/29
Loree................................kp 19/23-28
Wanti................................kp 19/30-48
Alinna86.........................kp 16/28
Kasikuus........................kp 13/27-28
Jjenn................................kp 13/30-31
Futurmama.................kp 13/29-34
Hipposka......................kp 11/30
Brunet82.......................kp 9/26-28
Shibali...............................kp 9/23-28
Ilona Eloisa...................kp 7/28
Mmohini.........................kp 4/32-42

★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Helmiii......................................dpo 17
Riama......................................dpo 9
Alinna86.................................dpo 4
Loree........................................dpo 4
Kasikuus.................................dpo 0

★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Minä syön D ja C-vitamiinia, foolihappoa jossa on b6 ja b12 vitamiinia ja maltoferia (nestemäinen rauta). Mulla todettiin vasta raudanpuutos joten siksi syön rautaa. Jatkuvan uupumuksen vuoksi kävin lääkärissä ja ferritiini oli vain 13. 30-60 on ok arvo. Jännä kun hb on kuitenkin 141.

Nyt on eka yrityskierto menossa ja ovulaatio tekee vasta tuloaan. On se mieli vaan kumma.. vaikka päätin että mennään rennolla asenteella niin mopo karkas käsistä jo ennen yk1 loppua. Tilasin just ovulaatiotestejä.
 
  • Haha
Reactions: Lilmi89
@Wanti Mulla sama vika, että hb 142, mut ferritiini vain 16.4. Tuli kyllä aivan yllätyksenä. Oon nyt 38pvä syönyt spartofer merkkistä rautaa ja yhtään en tiedä mihin suuntaan ferritiini lähtenyt. Epäilys on, että jo kerätyt raudat valu pois tän kierron menkoissa, kun en saanut ajoissa menkkoja hillitsevää kuuria :(
Meidän oli tarkoitus kanssa mennä rennosti, mut kas kummaa, ku jokainen yk on mennyt ei_niin_rennosti. Meillä menossa nyt yk14 :(
 
  • Surullinen
Reactions: Lilmi89
Syön mama-vitskuja, söin niitä ekassa raskaudessa ja vähän satunnaisesti imetyksen aikana, yrityksen alkaessa skarppasin ja olen syönyt taas säännöllisesti.

Eilen oli ihan pienesti alamahan polttelua hetken, nyt ei taas ole ollut mitään. Mun piti eilen hakea joku herkkä testi, mut en ehtinyt kauppaan. Jos tänään sitten ellei hanat aukea, toivottavasti pysyvät kiinni:giggle: Pari digiä löytyy, mutta niitä ei vielä viitsisi tuhlata.
 
@Kasikuus onko tuo rauta sopinut sulle hyvin? Minä kokeilin ensin ferrodania minkä piti olla vatsaystävällinen mut mun maha ei kestänyt sitä yhtään :( Apteekin täti kehotti kokeilemaan nestemäistä ja se tuntuu sopivan. Mullakin anemian aiheuttaa todella runsaat menkat. Söin välillä Caprilonia niihin ja se kyllä auttoi vuodon määrään mutta aiheutti välivuotoja mulle, joten en käytä sitä enää. Se on kyllä jännä kun vauvakuume pistää pään sekas.

Kyllähän sitä miettii kuinka kauan kestää että tulee raskaaksi. Meillä on tosiaam useampi lapsi. Osa tärpännyt hyvinkin nopeasti, osaa yritetty lähes vuosi ja osa tärpännyt keskenmenojen jälkeen. Mulle ei sovi vauvakuume yhtään kun siitä tulee hyvin äkkiä pakkomielle. Haluaisin että pää pysyis kylmänä ja rauhallisena, koska toivottu vauva olis meidän iltatähti ja viimeinen lapsi.
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Riama ja Lilmi89
Mä syön monivitamiinia, foolihappo + D, c vitamiini ja rauta.
Otin tuon c ja raudan nyt keskenmenon jälkeen omin päin käyttöön kun vuoto oli aika rajua ja olo heikko. Nyt olo normalisoitunut. Reilu 3 viikkoa rautaa syönyt 100mg/vrk. Syön purkin loppuun ja varailen sitten varmaan labraan aikaa mittauttamaan ferritiinin.
 
@Wanti Sopii kyllä hyvin, ei ole ollut ongelmia tuon merkin kanssa.
Minä käyttänyt myös caprilonia, mut se ei toimi myöskään minulla, kun se tuntuu vain siirtävän menkkoja. Vuoto vähenee ja sit kun kuuri loppuu, niin vuoto alkaa runsaana :(
Minulla kanssa 3 lasta + enkelilapsi ja kaikki 4 sai alkunsa yk1 ja siks oonkin helisemässä, kun tässä kestää ja kestää. Mut nyt kyllä eri mies, niin pelkään, että siittiöissä vikaa tai sit yksinkertaisesti aiemmat 3 sektiota ja alhainen ferritiini on esteenä. Onneksi on ensikäynti ensi viikolla ja sit viemään siemennesteanalyysi, ni ollaan viisaampia.

Onnea @Vaniljapulla ja @Janet88 ❤❤

... Huh huh, mitkä oviskivut taas :( Seksi, sattui enemmän kuin koskaan ennen. Kyyneleet vaan valahti ja mikään asento ei ollut sopiva..
 
  • Surullinen
Reactions: Riama ja Lilmi89
Täällä alkaa @Helmiii olla jo niin hiljasta, että tuu vaan päivittelee kuulumisia, vaikka ei olisikaan uutta kerrottavaa :D Harmi, kun testi edelleen nega ja menkat odotuttaa :(
Toivotaan nyt vaan jotain todella hidasta hcg nousua ja sieltä se ylläriplussa pärähtää.

Joko täällä meinaa kaikki siirtyä 2021 ryhmään?

Yritän saada keskustelua aikaiseksi, niin onko täällä porukkaa, jolla ovis ei aina aiheuta dippiä lämmöissä alaspäin?
Sen mitä ite nyt 3 vai 4 kiertoa mitannut lämpöjä, niin tää on eka kierto, jolloin ei ovispäivänä tai sitä ennen lämmöt laskenut ja toki heti miettii, et noniin, hanskat tiskiin. Pitää taas odotella, et lähteekö ne edes nousuun :)
Osaiskohan sitä tän loppukierron nyt olla ihan iisisti ja vähän vähemmän äänessä täällä :LOL::LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Riama
En oo ite edes jaksanu mitata lämpöjä, vaikka viime kierrossa sain lämmöillä oviksen kiinni, aina en kyllä oo saanu kunnon dippiä :cautious:Eipä näistä taas tiiä...... Ja yllättävän äkkkä tuo aika menee, kohta puoli vuotta yritystä, mutta ei oo tainnu sänkyhommat osunu vielä aivan ovispäivälle tai edelliselle. Jaa'a!! Turhauttaa vaan nuo pms oireet, oon vissiin niiin vanha jo! Miten nää yhtäkkiä on näin ilmaantunu, alkoko muillaki pmsvaivat ihan yhtäkkiä?! Ekan lapsen jälkeen meni tasan vuosi että nää alko. Tänä aamuna sai taas maata ja puhallella ku niin jomotti :(
 
  • Surullinen
Reactions: Riama
Mä ainakin roikun täällä loppuun asti :ROFLMAO:
Vaikka fiilistä tärpistä ei olekaan jotenkin on vaan et miksipä se nyt tärppäis ku ei viimekskää, viime kuussa oli positiivinen kausi ni johan nyt on aikakin vaihteeks masistella:D
Meillä tulee ens viikolla vuosi ekasta keskenmenosta jotenkin sekin tällä hetkellä syö fiiliksiä:sneaky:
Piinapäivät kuluu hitaasti mut toisaalta ei kiinnostais ees testata, katotaan mikä ääni on kellossa vaikka dpo10 :X3:
@Helmiii Päivittele vaan, täällä niin hiljaista:oops:
Harmillisen pitkä kierto sulla kyllä, ihanku ei ois piinaavaa jo muutenkin:confused:
@Kasikuus Mulla tulee dippi mut täs kierros ei ollu niin merkittävä kuin yleensä mut nyt huomaa päivien edetessä lämpökäppyrän kuvasta paremmin.
 
  • Tykkää
Reactions: Riama
@Lilmi89 Mulla alko pms-oireet ekan kerran kesäkuussa 2019, eli heti, kun yritys alkoi toukokuussa 2019 :( Sitä ennen ei ole ollut ikinä, koska oli ehkäisy käytössä. Ehkäisyn kyllä jätin pois tammikuussa, niin olihan siinä sit kevät ilman pms-oireita tai sit en vaan osannut yhdistää oireita mihinkään. Kehon oppi tuntee vasta sitten, kun yritys alkoi ja heti ekassa yrityskierrossa alkoi ns. raskausoireet. Nopeasti kaveri sit sano, et mitäs jos onkin pms, kun testit näytti negaa.
 
  • Surullinen
Reactions: Lilmi89
@Kasikuus Mä en ole ikinä saanut aikaiseksi mitata lämpöjä koko kierron ajalta. Oviksen jälkeen oon seurannut millon nyt muistanut mitata. Kuten nyt, kun elättelen toivoa ettei ne menkat sieltä alkaisi jos lämmöt pysyy ylhäällä:whistle:

Mä haluaisin kyllä siirtyä joulukuisiin seuraavaksi :LOL: Mut saa nähdä miten käy. Seuraavan kierron la olisi sitten jo tammikuinen.

Miksei listalla ole meitä piinailijoita enempää, tulkaas heti ilmottautumaan:giggle:
 
@Kasikuus Mä en ole ikinä saanut aikaiseksi mitata lämpöjä koko kierron ajalta. Oviksen jälkeen oon seurannut millon nyt muistanut mitata. Kuten nyt, kun elättelen toivoa ettei ne menkat sieltä alkaisi jos lämmöt pysyy ylhäällä

Mä haluaisin kyllä siirtyä joulukuisiin seuraavaksi Mut saa nähdä miten käy. Seuraavan kierron la olisi sitten jo tammikuinen.

Miksei listalla ole meitä piinailijoita enempää, tulkaas heti ilmottautumaan
En oo varma oliko sitä ovista, mutta jos oli, niin talletettu -2 dpo ja dpo0, joten sen suhteen olis mahikset vielä joulukuisiin. Taitaisi laskettu mennä aika lähelle jouluaattoa :love:

Voi siis laittaa piinailijoihin
Loree dpo4
 

Yhteistyössä