Haaveena vauva 2020

vierailija
Hyi tsiisus miltä tuo vehnänalkioöljy maistuu
Nyt menee siis alas monivitamiini, rauta, mama-vitamiini ja sit toi karsean makuinen öljy
Jätö nyt hyvä ihminen toinen vitamiini pois, liika on liikaa. Raskaana ollessakaan et voi päällekkäisiä syödä, eikä se hyvää teeyrittäessään turhaa popsia. Jos ruokavalio on kunnossa, niinD3, foolihappo ja mahdollisesti C raudan tueksi on riittävä.
 
Jätö nyt hyvä ihminen toinen vitamiini pois, liika on liikaa. Raskaana ollessakaan et voi päällekkäisiä syödä, eikä se hyvää teeyrittäessään turhaa popsia. Jos ruokavalio on kunnossa, niinD3, foolihappo ja mahdollisesti C raudan tueksi on riittävä.
Mama-vitamiinissa on vain foolihappo ja c-vitamiini. Mut ehkä sit jätän tuon toisen pois (siinä ABCDE.)
Syön aika huonosti, kerta kaks päivässä, ni tuskin saan kaikkea tarvittavaa. Ei oikein uppoo useammin päivässä :( Toki eihän noilla vitamiineilla saa edes korvata ruokavaliota, mut eipä tuo ihmekään, kun rauta-arvot heikot, kun jätän monta tärkeää ateriaa välistä.
 
Nooh, täällä nyt se tilanne että jatkamme yhdessä. Mies vaan ilmotti yhtäkkiä, että haluaa eron. Että ei kuulemma ole enää niin rakastunut minuun.. tässä on nyt monta päivää itketty ja eilen käytiin pitkä keskustelu. Mies sanoi että ei haluakkaan erota vaan on ollut jo pitkään masentunut ja aikoo varata nyt työterveyteen aikaa..
Kysyin tottakai lapsihaaveistä, hän oli sitä mieltä että haluaa koko sydämestään vielä sen kolmannen.

Mitä mieltä te olisitte? Laittaisitteko kuitenkin "projektin" jäihin, kun kumppani on kuitenkin todennäköisesti melko hukassa itsensä kanssa.

Väkisinkin mietin että meni yrityspäiviä hukkaan, koska viikonloppuna ovis oli todennäköisin. Flon mukaan se olis huomenna, mutta mulla on aina ollut aijemmin. Tänään sitten vähän niinkuin sovintoseksiä oli. Nyt mä mietin mielestäni aika itsekkäitä ajatuksia kuinka tää kierto meni tod. näk. pieleen.. Ja samalla kyl mietin sitäkin että jos nyt tapahtuskin ihme ja tärppäis tän päivän touhuilusta, niin mitä ihmettä me tehdään.
Niin mun tuuria se olis, yli kaks vuotta yritetty ja nyt kun tilanne on epäselvä niin tärppäis..
 
vierailija
Mama-vitamiinissa on vain foolihappo ja c-vitamiini. Mut ehkä sit jätän tuon toisen pois (siinä ABCDE.)
Syön aika huonosti, kerta kaks päivässä, ni tuskin saan kaikkea tarvittavaa. Ei oikein uppoo useammin päivässä Toki eihän noilla vitamiineilla saa edes korvata ruokavaliota, mut eipä tuo ihmekään, kun rauta-arvot heikot, kun jätän monta tärkeää ateriaa välistä.
Pahoittelut, ajattelin maman olevan sitä, missä on muitakin. Foolihappohan toki se tärkein on raskauden kannalta.
 
Pahoittelut että ykkössivun listan päivitys on jäänyt. Täggätkää mun nimimerkki kun ilmoitatte muuttuneita tietoja niin saan paremmin kiinni. Tän sivuston päivityksen myötä mulla alkanu jumittaa sivu erittäin paljon niin on hidas käydä viestejä läpi :rolleyes:
 
Pahoittelut, ajattelin maman olevan sitä, missä on muitakin. Foolihappohan toki se tärkein on raskauden kannalta.
Tuossa onkin foolihappo ja d3-vitamiini. Mistähän ihmeestä sen c:n sain :D Onko siis ok syödä tuota monivitamiinia?
Ja voisko olla erilaisia mama-vitamiineja? Sellaisia, jossa kaikki ja sit näitä karvalakki malli, mitä multa löytyy? :unsure: :LOL:
 
Voiko olla niin, että vaikka sain oviksen testattua, mutta sitä ei kuitenkaan ole ollut? Ei ole minkäänlaisia limoja yms oviksen aikaan. Sama oli viime kuussa.
peittoa ollaan heiluteltu dpo -4 -3 -1 ja 0
Mulle gyne selitti, että vaikka saa ovisplussan, niin se korkein ja tarvittava huippu voi jäädä saavuttamatta, jolloin ovulaatio ei tapahdu. Siksi just mun piti varmistaa ovis pregnylillä. Ei kai kovin yleistä, mutta kai lapsettomuusgyne tietää mistä puhuu. :D
 
Mulle gyne selitti, että vaikka saa ovisplussan, niin se korkein ja tarvittava huippu voi jäädä saavuttamatta, jolloin ovulaatio ei tapahdu. Siksi just mun piti varmistaa ovis pregnylillä. Ei kai kovin yleistä, mutta kai lapsettomuusgyne tietää mistä puhuu. :D
Pitää varmaan soitella gynelle ja tarkistuttaa asia. Vaikka yritys on näin alussa niin olisi hyvä tietää. Nyt vain piinattava kaksi viikkoa tuleeko menkat vai plussa.
 
vierailija
Tuossa onkin foolihappo ja d3-vitamiini. Mistähän ihmeestä sen c:n sain Onko siis ok syödä tuota monivitamiinia?
Ja voisko olla erilaisia mama-vitamiineja? Sellaisia, jossa kaikki ja sit näitä karvalakki malli, mitä multa löytyy?
Minisunin Mamassa ainakin on D, C, E, B6, B3, B12, B1, B2, foolihappo, sinkki, rauta, biotiini, magnesium ja joku vielä. Käytännössä kaikki paitsi kalsium jos sille on tarvetta. Kyllä mä sitten sanoisin että monivitsku on ok. Raskaanahan ei saa A-vitamiinia syödä, mutta ei kai siitö yrittäessä haittaa ole jos sitä noista sun omista löytyy. Ja D-vitamiinin turvaraja on 100 um/pvä. Suositus sen 10 um. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kasikuus ja Lilmi89
Mulle gyne selitti, että vaikka saa ovisplussan, niin se korkein ja tarvittava huippu voi jäädä saavuttamatta, jolloin ovulaatio ei tapahdu. Siksi just mun piti varmistaa ovis pregnylillä. Ei kai kovin yleistä, mutta kai lapsettomuusgyne tietää mistä puhuu.
Mulle selitti samaa, mutta myöskään pregnyl ei takaa, että ovulaatio tapahtuu. Mulle kävi kahdessa edellisessä inssissä niin, et ekassa pistin pregnylin, josta en raskautunut ja silloin verikokeissa selvisi että en ollut ovuloinut koko kierrossa, vaikka erittäin selvät oireet pregnyl sai aikaiseksi. Toisella kerralla jätin pistämättä ja ovulaatiokin tapahtui, mutta raskaus ei jatkunut viidettä viikkoa pidemmälle.
 
Meille myös sanottu, että ovisplussa ei ovista aina takaa. Olen ilahtunut jo kahdessa kierrossa ovisplussasta, mutta eipä sitä tosiaan tiedä. Hankalaa on kyllä raskaaksi tuleminen, huoh :(

Olen syönyt reilu vuoden minisunin mama vitamiinia. Lääkärin mukaan se on oikein hyvä, ei tarvi lisäksi muuta. Ennen käytin lisäksi gelee royalea, mutta en ole ottanut enää kilpparilääkityksen alettua.
 
@rosanne voimia tilanteeseenne ❤ hyvä, että olette saaneet puhuttua. Masennuksesta itsellä vuosien kokemukset, itsellä ja aiemmassa parisuhteessa puolisolla. Keskustelkaa yhdessä yrittämisestä ja mahdollisesta tauosta. Vaikea sanoa, toisaalta kun olette jo pitkään yrittäneet voi tuntua, että kannattaako pitää taukoa. Toisaalta muutamassakin kuukaudessa voi tilanne miehellä kohentua masennuksen osalta. Että pahin alkaa helpottamaan. Toivottavasti miehesi saa tukea ja kuntoutusta.
 
@minttuni ei päästä julkiselle ivf:ään, kun meillä on jo kaksi lasta. Näin olen käsittänyt että on asia, korjatkaa ihmeessä jos jollain on parempaa tietoa. Heidät ollaan saatu ilman hoitoja, mut nyt välissä kulunut aikaa. Tietenkin omalta kannalta kurjaa mut toisaalta erittäin ymmärrettävää. En missään nimessä haluaisi viedä paikkaa jonossa esim. esikoista yrittäviltä. Mut ehkä joku semmonen systeemi vois olla hyvä että esikoista yrittävät tms. oisivat jotenkin etusijalla ja muut sitten pidemmässä jonossa tms. Siitäkin näkökulmasta kun kerran lapsia ei synny tarpeeksi ja synnytystalkoisiin kehotetaan. Olisimme kyllä mukana talkoissa jos se ois itsestä kiinni. Toki mielettömän kiitollinen olen jo kahdesta lapsesta mut haave kolmannesta on iso ja pahalta ja tuntuu jos jää rahasta kiinni. Inssiä toki myös vois vielä yksityiselläkin koittaa.

@Kasikuus mulla käytössä ferrodan 100 mg päivässä ja kolmessa kuukaudessa ferritiini arvo nousi reippaasti eli 25-> 85, ei aiheuta vatsavaivoja. Ja multivita raskaus vitamiini mulla, siinä on tarpeelliset kans niin ettei tarvii/kannata enää toista monivitamiinia ottaa. Se vehnänalkioöljy tosiaan maistu aluksi kamalalta mut mäkin oon nyt siihen jo tottunut :)
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Jjenn ja Kasikuus
@Pampula3 ok, voisiko sitä vielä kysyä, niin tulee varmuus asiaan. Tai jos tosiaan täällä jollain olisi tietoa, meneekö noin. Olen pohtinut paljon samaa syntyvyyden laskusta ja miettinyt, että voi kun olisi vielä helpompaa hoitoihin pääsy julkisella, erilaisista taustoista oleville pareille. No onneksi kuitenkin tosiaan nykyisin voidaan tutkia ja hoitaa monenlaista. Eipä tosiaan ole aina itsestä kiinni, haluaisi näihin synnytystalkoisiin osallistua. Ja tosiaan teidänkin tilanteessa toivoisi, että apua saisi vaikka lapsia ennestään on. Tuli vähän sekavaa pohdintaa, mutta en osaa nyt järkevemmin kirjoittaa. Toivotaan kaikille onnistumista ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Pampula3
Hello! Täällä yksi pitkään taustoillut, mutta josko nyt aktiivistuisi kirjoitteleenkin.:) Meillä ennestään 8,5kk tyttö ja kummasti vaan uusi vauvakuume poltellut jo monta kuukautta. Pieni järjen hiven torpannut uutta raskautta, mutta kas kun se viimeinenkin hippunen taisi viime viikkojen myrskytuulissa karista.:ninja: Olisiko se tuo kuun alusta startannut kierto joka saa hormonit hyrrään??

Kierron pituudesta tai muista vaiheista ekan raskauden jäljiltä ei siis mitään hajua, aiemmin hyvinkin säännöllinen 28-29pv ja ovis aika tasan puolivälissä. Esikoista ihan tekemällä tehtiin 4kk ennen kuin tärppäsi. Ainakin greippimehua tuli kitattua, nyt en muista oliko vielä muita kikkakolmosia apuna. Ovistikkuihin en koskaan saanut ovista kiinni, eikä edelleenkään viivat vahvistu oikein suuntaan tai toiseen. Mikähän siinäkin on?:unsure:

Nyt kp 18, talletteluja kp16-17. Voi olla että turhan myöhään, mutta "liukkaat kelit" ja mahd. ovisnippailut oli vasta kp16, joten mitäs jos sittenkin..? Ekasta raskaudesta oikeastaan ainoa normikierrosta eroava merkki oli kiinnittymisvuoto, vähän vaaleanpunertavaa jäi paperiin reilu viikko oviksesta. Kaipa tuota täytyy jäädä taas kyttäilemään!:coffee:

Listalle vois laittaa kp 18/28-29 ja heitetään nyt toiveikkaasti vaikka dpo 2
 
Vitamiineista. Foolihappoahan suositellaan kaikille raskautta yrittäville. Se laskee jo valmiiksi harvinaisen ns. halkaistun selkärangan kehityshäiriön riskin käytännössä olemattomiin. Ottaminen pitää aloittaa hyvissä ajoin, koska ko. rakenne kehittyy tosi aikaisin alkion kehityksen aikana. A-vitamiinia ei saa käyttää raskauden aikana ja itse oon välttänyt jo yrittäessä. Toisaalta monivitamiineissa on sitä niin vähän, että ehkä ei vaikutusta, mutta toisaalta taas A-vitamiinijohdannaiset lääkkeet on yleensä sellaisia, ettei niitä lääkärit suostu kirjoittamaan ellei ole hormonaalinen ehkäisy tai kierukka käytössä. Ovat niin teratogeenisia. Jos haluaa pelata varman päälle, niin sitten kannattaa valita raskaus- ja imetysajan monivitamiini. Itse oon syönyt Orionin Multivita raskaus ja imetys - tabletteja, ne ei ainakaan oo aiheuttaneet mitään vatsavaivoja. Noissa raskaana oleville tarkoitetuissa ei ole A-vitamiinia ollenkaan ja toisaalta löytyy pieni määrä rautaa. Sit samaan aikaan ei maitotuotteita, jotta ravinnon sisältämä kalsium ei estä imeytymistä. (y)

ON: Ihan kuin vuoto alkais vähenemään. Meinasin jo tänään tilata raskauskeijulta ovistestejä mutta huomasin sitten, että perus primassa ovat huomattavasti halvemmalla. Jos vaan sieltä kehtaa ostaa. :LOL:
 
VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

27.2.2020

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Nerthus..........................kp 57/28
linneah........................... kp 54/26
Nenskuli........................kp 39/28-33
Hypsy..............................kp 37/34
Koodikissa......................kp 37/24
Vauvameille....................kp 37/28-35
Minttara.............................kp 37/26
Mandariinilohko..............kp 36/xx
taikinatonttu....................kp 34/28
Mirella92......................... kp 33/29
niinaj91.............................kp 32/26-28
Persikka123....................kp 30/32
Vaniljapulla.....................kp 30/30
Amadecasa....................kp 29/34-55
Tupsahus.........................kp 28/x
Shibali................................kp 27/23-28
Janet88............................kp 27/28-38
Ilona Eloisa....................kp 26/xx
Brunet82........................kp 26/26-28
pehmis26........................kp 24/27-29
PumpuliNunpuli.............kp 24/26
Lina87...............................kp 24/28
Haavejuttu....................kp 23/29
Masu90............................kp 23/27-30
Napsunen......................kp 21/35
minttuni...........................kp 21/23-32
Marrrsipaani..................kp 21/28
Zennuli.............................kp 21/26-28
Riama................................kp 19/28-29
lolu......................................kp 18/28
Piipaa93..........................kp 16/25-27
Keltasirkku-....................kp 14/28-32
Hipposka.........................kp 14/30
Lilmi89..............................kp 13/29
Jjenn..................................kp 13/30-31
W.we..................................kp 12/25
Nieve30...........................kp 12/29
Krippis..............................kp 11/22-24
Korallikala.....................kp 11/32-36
Magnolia89.....................kp 8/26
Helmiii............................kp 8/29-43
Alinna86.........................kp 6/28
Töppönen_..................kp 5/26-28
Futurmama......................kp 5/29-34
Vesinokkaeläin.............kp 5/28
Kasikuus..........................kp 4/27-28
Mmohini.........................kp 3/32-42
Snanniska.......................kp 3/28

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Nerthus..............................dpo 42
Ninnunannu...................dpo 33
Mandariinilohko..........dpo 22
Vaniljapulla.....................dpo 13
Brunet82...........................dpo 12
Tupsahus..........................dpo 11
PumpuliNumpuli............dpo 11
Pehmis26..........................dpo 11
Haavejuttu......................dpo 10
Lina87.................................dpo 8
Zennuli................................dpo 7
Marrrsipaani....................dpo 7
Janet88...............................dpo 7
Minttuni................................dpo 5
Riama...................................dpo 3
Piipaa93..............................dpo 2
w. we......................................dpo 0

★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Vitamiineista: mulla käytössä foolihappo, sit semmonen missä kalsium, magnesium ja d-vitamiini. Lisäksi välillä otan sinkki+C-vitamiini-tabletin.

Voi moro mitkä menkat mulla on. Yöllä piti jo kertaalleen side vaihtaa, kun oli tullut läpi kahdesta isosta siteestä. Lisäksi nyt aamulla kun laskin housut, niin verta valu reisiä pitkin lattialle. Ei oo kyllä aikoihin ollu näin runsaat menkat. Tässä vaan funtsin, voiko se greippimehun juominen vaikuttaa jotenkin menkkoihinkin? Jos se limakalvoa parantaa ja samalla menkat tulee runsaampina? Voin olla ihan hakoteillä, mutta ihmetyttää kun yhtäkkiä tämmönen Niagara :oops:
 

Yhteistyössä