Haaveena vauva 2020

@Napsunen saapi prismasta, citymarketista ja s-marketista ainakin. Ihan pienistä en oo katsonut :)

@Shibali sanoitkin varmaan jo mutta mikä sun amh arvo oli? Mulla mitattiin se myös, ei oo vielä vastattu. Muutoin oli kaikki kunnossa? :)

mulla dpo7, tähän asti ollut hyvä fiilis ja jaksamista ja on tullut kotia laitettua ym mutta tänään aika perus menkkoja enteilevä migreeni. Noh, täytyy vielä pitää toivoa yllä. Viikonloppuna testailen. Mitään oireita ei oo ollut. Nyt on jäänyt pois ovulaation jälkeinen järjetön vilu, jota on joka kierrossa ainakin kesäkuusta lähtien ollut. Yleensä pms oireet alkavat viimeistään tässä kohtaa kiertoa, ehkä huomena..
 
No voi ei @Kasikuus että sulla se lääke ei toimi ja että sitä ei voi raskautta yrittäessä ees käyttää :( Toivottavasti löytyis joku muu apu ja rautakuurikin puris nopeasti <3 ja kiitos ihana <3

@Lina87 mulla ei oo vielä tuota amh:ta mitattu, kun pitää nyt ootella et menkat alkaa niin meen mittaan sen sit kp 3-5 :) Perjantaina pitäs kai alkaa mutta ei oo minkään sortin oireita et ne ois tulossa, pelkään et on nyt sit normia pidempi kierto tai jotain. Juu, muuten ei päällisin puolin ollu vikaa kuin epäilys tuosta huonontuneesta munasolujen tilanteesta, mutta katotaan mitä se amh sanoo niin sit tietää tehdäänkö vielä lisätutkimuksia. Ja on mulla nyt myös kilpirauhaslääkitys just alotettu helmikuun alussa, siitä meen kontrolleihin samalla kun tuo amh otetaan, ja rautakuuriakin vedän (mulla ferritiini 32 mut lääkäri suositteli silti kuuria vaikka onkin just ja just raja-arvojen sisällä). Että on tässä toki se toivo että jos nyt saa nuo kilpparin ja rauta-arvot kuntoon et jospa sit tulis ihan luomuplussa :) Mä toivon teillekin sinne plussaa <3
 
  • Rakkaus
Reactions: Kasikuus
Täällä taas pienen tauon jälkeen.
Meillä on kans kotona ollut vähän kiree tunnelma ja maanantaina olis pitänyt alottaa hommailut kun ensimmäinen vilkkuva hymiö pärähti ovistestiin. Sain miehen sänkyyn asti, mutta siinä pussaillessa se vaan tokaisi, että ei tee yhtään mieli. Minä sit jäin pidättämään sänkyyn itkua kun tuli pakeista niin paha mieli. En oo päässyt yli siitä vieläkään, enkä oo tehnyt uutta aloitetta edes kun ottaa niin päähän. Tänään aamulla hymiö vilkutti vieläkin, joten vielä ehtisi tähän kiertoon osallistua. Viime yönä tuli taas vähän riitaa ja jotenkin niin kauheen vaikeeta nyt kaikki ja oon vaan niin hämmentynyt, että mistä tää johtuu. Mutta, kai tää on ihan normaalia... Kai mä yritän nyt tänään ehkä kellistää myös mieheni, jos vaikka onnistuisi.

Ostin siveydenpuukapseleita gelee royalen tueksi ja toivottavasti toimis ja tasaisi kuukautiskiertoa, eli pidentäisi sitä vähän :) Macaa ostin myös uuden pussin, mutta unohdan aina sekotella sitä. Harmi ettei kapseleita myydä missään!
 
No voi ei @Kasikuus että sulla se lääke ei toimi ja että sitä ei voi raskautta yrittäessä ees käyttää Toivottavasti löytyis joku muu apu ja rautakuurikin puris nopeasti <3 ja kiitos ihana <3

@Lina87 mulla ei oo vielä tuota amh:ta mitattu, kun pitää nyt ootella et menkat alkaa niin meen mittaan sen sit kp 3-5 Perjantaina pitäs kai alkaa mutta ei oo minkään sortin oireita et ne ois tulossa, pelkään et on nyt sit normia pidempi kierto tai jotain. Juu, muuten ei päällisin puolin ollu vikaa kuin epäilys tuosta huonontuneesta munasolujen tilanteesta, mutta katotaan mitä se amh sanoo niin sit tietää tehdäänkö vielä lisätutkimuksia. Ja on mulla nyt myös kilpirauhaslääkitys just alotettu helmikuun alussa, siitä meen kontrolleihin samalla kun tuo amh otetaan, ja rautakuuriakin vedän (mulla ferritiini 32 mut lääkäri suositteli silti kuuria vaikka onkin just ja just raja-arvojen sisällä). Että on tässä toki se toivo että jos nyt saa nuo kilpparin ja rauta-arvot kuntoon et jospa sit tulis ihan luomuplussa Mä toivon teillekin sinne plussaa <3
Ai niin olikin. Toivottavasti sulla amh on hyvä! Tai ettei tarvitsis edes mitata vaan menkat jäis tulematta :) Mulle ei sanottu mitään että täytyy tietyssä kierron vaiheessa kattoa ja nyt onkin loppukierto menossa. Kilpparit kontrolloitiin myös. Ferritiiniä mietin että käviskö ominpäin mittauttamassa vai söiskö vaan kuurin ns varalta. Vähän jäi mietityttämään toi amh:n testiajankohta mut en äkkiseltään löytänyt netistä tietoa että pitäis olla alkukierrosta katsottu.

@Krippis tsemppiä tähän kiertoon :) onneksi vielä ehtii! Täällä kans harmitti kovin kun yhtenä päivänä ei miehellä haluttanut
 
  • Rakkaus
Reactions: Krippis
Tsemppiä paljon kaikille ❤ Täälläkin tutut menkkakivut alkoivat tänään ja menkat pitäisi viimeistään huomenna alkaa. On tää vaan suoraan sanottuna niin peestä. Koittaa kuukaudesta ja pahimmassa tapauksessa vuodesta toiseen elää normaalia ja onnellista arkea, kuitenkin niin että tää jatkuva pettymys ja suru on läsnä kun ei raskautta kuulu ei näy... Tää loppukierto ja menkkojen alku ainakin on tosi raskasta aikaa. Mut uutta kiertoa kohti...

@Shibali mekin ollaan Felicitaksessa hoidossa. Tuu kertomaan sitten se amh tulos. Mäkin olin just siinä kokeessa ja tosiaan arvo oli 0.77, ja ultrassa myös nähtävissä pientä alenemaa solujen määrässä. Lääkäri sanoi et paljon pienemmälläkin arvolla voi raskaaksi tulla, mut kaikki on tosiaan niin yksilöllistä. Muuta ei meiltä tutkimuksissa löytynyt mikä selittäisi pitkää yritysaikaa. Nyt vain pitäisi päättää kuinka pitkälle vielä hoidoissa mennään. Huhtikuussa tulee vuosi yritystä täyteen, mut kierroissa alkaa jo yk 14. Pistoshoidot varmaan katotaan . Mut ivf on jo tosi kallis. Meinaatteko te mahdollisesti ivf :ää yksityisellä vai onko teillä mahdollista päästä kunnalliselle? Paljon tsemppiä ja plussaonnea sinulle ❤ Kuin myös @Kasikuus, hyvä kun varasit sen ajan, tuo ainakin vähän mielenrauhaa kun tietää et asiat jotenkin etenee ❤ Kaikille muille myös plussia toivon
 
@Shibali hyvä tosiaan, että olette menneet nopeasti tutkimuksiin. Toivon teille onnistumista ja onneksi tosiaan nykyisin voidaan tutkia ja hoitaa lapsettomuutta ❤ kiitos myös tsempeistä ❤

Joka kuukausi toivon ja jännitän, vaikka tiedossa on luomuonnistumisen hyvin pieni mahdollisuus. Siltihän joku aina poikkeus. Mutta helpottaa kyllä oloa, kun tietää että kohta alkaa hoidot. Ja näillä näkymin tosiaan inssit ensin kokeillaan. Katsotaan mitä ensi kuun käynnillä näkyy.
 
@Napsunen muistan nähneeni ruokakaupassa myös ovistestejä. Olen itse ostanut apteekista ja tilannut raskauskeiju.fi.

@Pampula3 onko teillä mahdollisuus päästä julkiselle, jos kevyemmät hoidot yksityisellä ei vielä tuota tulosta? onko ollut puhetta teillä esimerkiksi inseminaatiohoidoista?

Meillä vuosi yritystä täynnä ja ollaan yksityisellä. Kysyn seuraavalla kerralla, saako lähetettä julkiselle jo nyt jonottamaan vai kokeillaanko ne inssit eka. Ne voidaan tehdä yksityisellä. Mutta ivf viimeistään julkisella. No toivottavaan, että kaikki olisi ok inssejä ajatellen ja niillä onnistuisi.

Toki toivon, että tärppäisi jo ennen hoitoja. Mutta jalat maassa. Tsemppiä kaikille ❤
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Shibali ja Lina87
@Krippis tsemppiä, toivottavasti saat miehen innostettua petipuuhiin. Tuttu tunne tuo itkun pidättely. Varsinkin kesällä ennen tietoa lapsettomuuden syistä oli itku herkässä aina, kun pakit sain. Ja kun ennen tällaista ei ole ollut. Ehkä siinä oli monenlaista pelkoa ja epävarmuutta, mikä vaikutti kummallakin mielialaan ja haluihin. Tsemppiä, vielä ehditte tähän kiertoon ❤

Tämä palsta on hassu. Teidän viestejä ilmestyy mihin lie väleihin ja huomaan vasta myöhemmi, että jäänyt lukematta.
 
  • Rakkaus
Reactions: Krippis
Joo mie kerron sit kun vastataan amh. Mulla oli munasarjoissa ”runsas afc hieman helminauhamaisesti” mutta tarkensin vielä lääkäriltä että ei kai PCO, sanoi että ei mutta silti mietityttää tuokin. Noh, tuo labra varmaan kertoo myös :)

@Pampula3 nimenomaan peestä on! Tuntuu aivan ku muu elämä olis paussilla. Tekis mieli esim suunnitella ens talveksi jotaki reissua mutta eeei.. henkisesti raskasta tämä pettymys kierrosta toiseen kun se huono fiilis kestää yli viikon. Sellanen Tosi Huono fiilis siis. Koitetaan jaksaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pampula3
Nyt oli sellainen kierto, että pakko ottaa tähän väliin omaa napaa:
kp 15 ovistesti oli melkein plussa/plussa. Lisäksi oli valkuaismaista/venyvää vuotoa. Oletin, että ovulaatio oli lähellä, kunnes päivien kuluessa heräsi epäilys, että onko sitä kuitenkaan tapahtunut. Ei ollut nimittäin minkäänlaisia "normaaleja" oireita esim. rintojen arkuutta. Lisäksi lämmöt olivat alhaiset eli 36.2-36.4. Tosin niitä nyt en ole säännöllisesti mittaillut. Siinä tuli kuitenkin piinailtua, kunnes kp 26-27 ovistesti oli taas yllättäen positiivinen ja vuoto venyvää pari päivää, jonka jälkeen pari päivää vielä erittäin vetistä. Tämän jälkeen aloin mittailemaan lämpöjä, jotka olivatkin loppukierron 36.8-37. Myös rinnat olivat kipeänä viisi päivää aina kuukautisiin asti eli mahdollisesti ovulaatio tapahtui, vaikkakin tosi myöhään. Nyt sitten eilen alkoi kuukautiset ja kierto venyi siis 42 päivään. Kuukautiset ovat kuitenkin nyt olleet tosi oudot eli tavallista huomattavasti niukemmat ja hieman "limaiset". Kuukautiset alkoivat 13-14 päivän päästä mahdollisesta ovulaatiosta. Nyt ihmetyttää ja mietityttää, että mitenköhän sekaisin kroppa ja hormonitoiminta on :oops:
 
@Mmohini voin samaistua. Mulla tuntuu, että kierto heittää heti häränpyllyä kun vaan miettiikin vauvan yrittämistä, vaikka kuinka ois ollut tasainen aiemmin. Esikoisen yrittämisen eka kierto venyi kahdella viikolla, nyt selvisin parin päivän venymisillä ja tällä hemmetin ennakoivalla tiputtelulla. Oon myös huomannut, että menkat on raskauden jälkeen muuttuneet huomattavasti runsaammiksi eikä ainakaan tässä reilun kahdeksan kuukauden aikana ole näyttänyt merkkejä laantumisesta takaisin aiemmalle tasolle.

Oma pää on kestänyt menkat tällä kertaa ihan hyvin. Toki paljon mukavampaa mietittävääkin on, kun meidän uuden kodin muuttotarkastus meni eilen läpi ja huomenna päästään sit muuttamaan . Tänään pitää varmaan koko ilta käyttää pakkaamiseen...
 
Nyt soitti työterveyslääkäri ja sano, että hae apteekista obsidan kuuri. 1tbl kerran päivässä tai joka toinen pvä parin kk ajan. Miten teillä tuota on suositeltu syötäväksi? Tuo kun ei tiennyt ferritiinin vaikutusta raskautumiseen :censored:
 
Onkohan tällä palstalla kellään ollut vastaavaa tilannetta, ovulaatio kahdesti samassa kierrossa?

Mulla normaali kierto 26 pv. Oon tikuttanut Clearbluen digitestillä ja sain oviksen kp 11. Jatkoin sen jälkeen tikuttamista, negaa näytti kunnes eilen dpo 5 tulikin taas hymynaama. Tänään näyttää taas negaa.

Voiko todella olla että ovulaatio tapahtui kahdesti. Eilen iloitsin että voisinko olla raskaana, mutta tänään näytti negaa, joten tuskin.
 
  • Vau!
Reactions: W.we
Nyt soitti työterveyslääkäri ja sano, että hae apteekista obsidan kuuri. 1tbl kerran päivässä tai joka toinen pvä parin kk ajan. Miten teillä tuota on suositeltu syötäväksi? Tuo kun ei tiennyt ferritiinin vaikutusta raskautumiseen
Mulla oli ferritiini alle 20 ja olen nyt syönyt nestemäistä rautaa 100mg (Maltofer) kolmisen kuukautta, ehkä jo neljä kk, ja nyt arvo on vielä alle 40. Kuuria jatketaan vielä 6kk. Otan samaan aikaa raudan kanssa c-vitamiinitabletin, jonka pitäisi tehostaa raudan imeytymistä. Arvo noussut siis n. 5-6 yksikköä/kk.
 
Hei,

Rautaa syöjät onko teillä noussut raudan makua suuhun? Mä siis syön tollasta kaupan c-vita plus rauta 20mg tablettia kun laski HB 111. Ton km myötä ferritiiniä ei oo mitattu aattelin kyl yrittää sen saada työterveydestä ☺ Oon siis popsinut tota vähän useamman tabletin täs jo parin viikon ajan mutta nyt eilen ja tänään tullut useampaan otteeseen semmonen hassu raudan maku suuhun jota ei kyl ikinä ennen oo ollut... Jotenkin järjellistän et liittyis noihin tabletteihin vaikka ennen en oo huomannut :unsure:
 
@Ninniu ei ole kokemusta suoraan tuosta, mutta sellainen huomio omalta kohdalta, että PCO:n kanssa hormonitasot heittelevät, ja ovistesteissä onkin maininta, etteivät ole luotettavia jos on PCO. Varmaan joissain muissakin tilanteissa hormonitasot voivat heittää häränpyllyä. Minulla saattaa ovistesti näyttää plussaa viisikin päivää. Sitä en osaa sanoa, onko mahdollista että munasolu irtoaa parin viikon välein, ilman että kohdun limakalvo poistuu normaalissa aikataulussq? Varmaan on mahdollista (sen toisen munarakkulan keltarauhanen estää kuukautiset), mutta erittäin harvinaista.

Tilasin just ajan tuohon ferritiinimittaukseen. On se varmaan joskus mitattu, mutta nyt olen ollut niin väsynyt että kiinnostaa tietää tämänhetkinen tulos. Olen myös puolisen vuotta lisännyt kasvisruoan määrää reilusti, niin sitäkin kautta kiinnostaa.

Tässä kun on pian kaksi vuotta yrittänyt, ei ole enää noista oireista ollut millänsäkään. Niitä tulee ja menee, eivätkä edes ovisoireet ole merkinneet aina onnistunutta ovista. Mutta nyt on kyllä pari viikkoa ollut niin outoja tuntemuksia, että ehdin jo alkaa epäilemään raskautta. Mut ei, sunnuntaina testi ihan nega. Huoh. No alkaispa menkat pian, niin päästään tykittelemään taas horppaa.
 

Yhteistyössä