Haaveena vauva 2020

VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

26.2.2020

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Nerthus..........................kp 56/28
linneah........................... kp 53/26
Nenskuli........................kp 38/28-33
Hypsy..............................kp 36/34
Koodikissa......................kp 36/24
Vauvameille....................kp 36/28-35
Minttara.............................kp 36/26
Mandariinilohko..............kp 35/xx
taikinatonttu....................kp 33/28
Mirella92......................... kp 32/29
niinaj91.............................kp 31/26-28
Persikka123....................kp 29/32
Vaniljapulla.....................kp 29/30
Amadecasa....................kp 28/34-55
Tupsahus.........................kp 27/x
Shibali................................kp 26/23-28
Janet88............................kp 26/28-38
Ilona Eloisa....................kp 25/xx
Brunet82........................kp 25/26-28
pehmis26........................kp 23/27-29
PumpuliNunpuli.............kp 23/26
Lina87...............................kp 23/28
Haavejuttu....................kp 22/29
Masu90............................kp 22/27-30
Napsunen......................kp 20/35
minttuni...........................kp 20/23-32
Marrrsipaani..................kp 20/28
Zennuli.............................kp 20/26-28
Riama................................kp 18/28-29
lolu......................................kp 17/28
Piipaa93..........................kp 15/25-27
Keltasirkku-....................kp 13/28-32
Hipposka.........................kp 13/30
Lilmi89..............................kp 12/29
Jjenn..................................kp 12/30-31
W.we..................................kp 11/25
Nieve30...........................kp 11/29
Krippis..............................kp 10/22-24
Korallikala.....................kp 10/32-36
Magnolia89.....................kp 7/26
Helmiii............................kp 7/29-43
Alinna86.........................kp 5/28
Töppönen_..................kp 4/26-28
Futurmama......................kp 4/29-34
Vesinokkaeläin.............kp 4/28
Kasikuus..........................kp 3/27-28
Mmohini.........................kp 2/32-42
Snanniska.......................kp 2/28

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Nerthus..............................dpo 41
Ninnunannu...................dpo 32
Mandariinilohko..........dpo 21
Vaniljapulla.....................dpo 12
Brunet82...........................dpo 11
Tupsahus..........................dpo 10
PumpuliNumpuli............dpo 10
Pehmis26..........................dpo 10
Haavejuttu......................dpo 9
Lina87.................................dpo 7
Zennuli................................dpo 6
Marrrsipaani....................dpo 6
Janet88...............................dpo 6
Minttuni................................dpo 4
Riama...................................dpo 0
Piipaa93..............................dpo 1

★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Ompas alhanen
No joo, siinäkö syy, ettei raskatuminen onnistu :( Ja siinäkö syy kaikkiin muihinkin oireisiin.. verenvuoto ja väsymys. Soitin jo työterveyteen ja otin soittoajan, ni saan rautakuurin.
Onko tietoa kauan menee, et arvo alkaa nousemaan? :( Kyllä tuli niin yllätyksenä ja samalla mietin, et miks ihmeessä en oo aiemmin mittauttanu sitä :cry:
 
Voi hemmetti, ferritiini 16.4
Mutta olipa hyvä että se nyt mitattiin ja syykin varmaan selvitetään, niin saat asian hoidettua kuntoon! ❤ Mulla ei ole kokemusta lapsettomuushoidoista ym. mutta tiedän että yksi tuttu on niissä ollut, ja hänen hoidossaan tärkeä osa oli myös rautakuuri.

Tylsää kun ei nuo hymiöt toimi, täytyy viljellä vain sydämiä, kun ne tarttuu tästä puhelimen omasta valikosta tähän.
 
  • Rakkaus
Reactions: Kasikuus
No joo, siinäkö syy, ettei raskatuminen onnistu Ja siinäkö syy kaikkiin muihinkin oireisiin.. verenvuoto ja väsymys. Soitin jo työterveyteen ja otin soittoajan, ni saan rautakuurin.
Onko tietoa kauan menee, et arvo alkaa nousemaan? Kyllä tuli niin yllätyksenä ja samalla mietin, et miks ihmeessä en oo aiemmin mittauttanu sitä
5-10 yksikköä kuukaudessa on normaali nousu. Mulla nousi 200 mg päiväannoksella tuon 10 yksikköä kk.
 
Mutta olipa hyvä että se nyt mitattiin ja syykin varmaan selvitetään, niin saat asian hoidettua kuntoon! Mulla ei ole kokemusta lapsettomuushoidoista ym. mutta tiedän että yksi tuttu on niissä ollut, ja hänen hoidossaan tärkeä osa oli myös rautakuuri.

Tylsää kun ei nuo hymiöt toimi, täytyy viljellä vain sydämiä, kun ne tarttuu tästä puhelimen omasta valikosta tähän.
Toivottavasti ei mistään vakavemmasta kyse :( Ja toivottavasti lähtee nopeasti nousuun ja auttaisi raskautumiseen. Kylläpäs nyt meni tunteisiin :(
 
Toivottavasti ei mistään vakavemmasta kyse Ja toivottavasti lähtee nopeasti nousuun ja auttaisi raskautumiseen. Kylläpäs nyt meni tunteisiin
Monesti syy naisilla on runsaat kuukautiset, en tietty sun tilannetta tiedä, mutta toivotaan että noinkin harmiton syy olisi. Kyllä se väsymys paranee. ❤

@Lilmi89 Rauta suihkeena on varmasti siinä hyvä, ettei ärsytä vatsaa. Mutta siinä taitaa olla rautaa 20 mg päiväannoksessa, mikä on tosi pieni määrä ja nostaa ferritiiniä hitaasti. Toki tyhjää parempi jos ei tabletteja pysty ottamaan, toki siinä tilanteessa kannattaisi sitten jo vaatia rautaa suoneen.
 
  • Tykkää
Reactions: Kasikuus ja Lilmi89
  • Tykkää
Reactions: Kasikuus
@Kasikuus Onpa alhainen tosiaan!
Mietin pitäiskö itekin mittauttaa puhti.fi kautta...ei näyttän olevan ku pari kymppii hintaakaan
oliko jollain siitä sivustosta kokemuksia?
Tänään otettu 15 putkee verta muita testejä varten mut tosiaan sitä ferritiiniä ei saanu.
Kannattaa sen kautta mittauttaa. Mulla makso 42e kun työterveyden kautta otin :( Sit vasta sen jälkeen tajusin googlettaa hintoja. Pikkusen ärsytti :poop:
Ps. Ei kokemusta puhdista, mut joku täällä neuvoi sitä käyttämään :)
 
Mun mielestä ihan älytöntä, että miksi tuo ferritiini ei voi olla normi mittauksissa mukana. Jos kerta hemoglobiini ei kerro todellisuutta, ni kyl mittauksissa pitäis olla kaikki mahdollinen, joka sen todellisen arvon kertoo. Myöskin älytöntä, että tuosta ferritiinistä ei puhuta lääkärissä, vaan siitä pitäisi itse tietää/osata vaatia. Ei tällainen tavallinen tallaaja tollaisista tiedä, mutta onneksi on palsta, joka tietää :love:
 
Mä olin kesällä myös epämääräisten väsymys, hiustenlähtö jne. oireiden vuoksi verikokeissa ja ferritiini oli jotain 25. Sain rautakuuriin ja kolmessa kuukaudessa arvo nousi nopeasti ja oli 85. Jatko-ohje oli että syön aina 6 kk rautaa, sitten 6 kk taukoa. Työterveydessä ei kyllä valitettavasti lähdetty sen enempää tutkimaan syitä matalalle ferritiinille, vaan kuitattiin sillä kun on hedelmällisessä iässä oleva nainen, eli kuukautisilla. Mulla ei ole runsaat kuukautiset mut tulevat toki usein eli noin kolmen viikon välein. Kierto on lyhimmillään ollut vain 19 päivää jos ovis on heti kuukautisten jälkeen, ja siksi vuodessakin ehtii olemaan paljon kiertoja. Mut väsymys ja hiustenlähtö loppuivat tuon arvon korjaantumisen myötä. Raskautumiseen ei minulla valitettavasti ainakaan heti ole auttanut.

Samalla verikokeissa huomattiin myös kohonneet maksa-arvot, jotka arveltiin minulla johtuvan vitamiinien ja luontaistuotteiden syönnistä. Jouduin jättämään pois kaikki muut paitsi raskausvitamiinin. Maksa-arvot sitten myös korjaantuivat nopeasti kolmessa kuukaudessa. Eli jos syö etenkin kapselimuodossa olevia vitamiineja tai luontaistuotteita, kannattaa myös maksa arvot mittauttaa säännöllisin väliajoin, sillä monilla ne nousevat noista johtuen, eivätkä siksi lääkärit oikein suopeasti suhtaudu luontaistuotteisiin. Mä en nyt uskalla/voi syödä mitään kapselimuodossa olevaa vitamiinia tai luontaistuotetta, mut vehnänalkioöljy on ollut nyt 2 kk käytössä. Se ei ole nostanut maksa-arvoa.
 
@Pampula3 Mulla lähtee myös hiuksia todella paljon, on lähtenyt jo vuosia, mutta onneksi ne kasvaa yhtä nopeasti takaisin :D
Jospa minullakin rautakuuri auttaisi väsymykseen ja hiustenlähtöön.
Harmillista, kun sinulla ei ole suurempi ferritiini arvo auttanut raskautumiseen :(

Paras ystäväni kertoi, että hänellä oli alimmillaan ferritiini 2 ja silti raskautui ja rautakuurista huolimatta arvo ei ikinä noussut yli 24. Ensimmäistä lasta yrittivät 2v ja sit tärppäsi ja muita kolmea saivat odottaa jokaista n. 6kk. Toki tuohon 6kk mahtui keskenmenoja/kemiallisia myös..
 
@Kasikuus Onpa alhainen tosiaan!
Mietin pitäiskö itekin mittauttaa puhti.fi kautta...ei näyttän olevan ku pari kymppii hintaakaan
oliko jollain siitä sivustosta kokemuksia?
Tänään otettu 15 putkee verta muita testejä varten mut tosiaan sitä ferritiiniä ei saanu.
Mä oon käyttänyt jo monta kertaa tuota puhtia, suosittelen :) Niin helppoa kun ostat vaan mitä haluat tutkia, varaat ajan verkossa labraan ja marssit paikanpäälle. Oon saanut tuloksetkin aina vuorokauden sisällä :)
 
No huh, olipa kyllä alhainen tuo ferritiini sulla @Kasikuus :( Onneks mittasit! Varmasti voi tosiaan nuo sun runsaat menkat olla ainakin osasyynä... Oon kuullu et siihenkin ois joku apu olemassa, joku lääke jolla voi hillitä menkkojen vuotoa. Kannattaa kysellä kun lääkäriin oot yhteydessä :)

@minttuni meillä alkoi yritys viime syyskuussa 2019, mutta koska ikää tosiaan kohta jo 40, niin haluttiin mennä ajoissa tutkimuksiin. Ja hyvä et mentiin jos nyt sit onkin häikkää tuossa amh:ssa. :/ Kkm:n lääkkeellinen tyhjennys oli joulukuussa, sen jälkeen ollut nyt kahdet menkat. Kummatkaan noista ei oo ollut samanlaiset kuin ennen kkm:ää, niin vähän nyt mietityttää että onko hormonit jotenkin edelleen sekaisin... Ei siis muuten ihmeitä, mutta ekat menkat kkm:n jälkeen oli reippaasti runsaammat, tokat vähän runsaammat, ja ei oo ollu niitä normaaleja menkkakipuja ollenkaan mitä normisti mulla kuuluu menkkojen pariin päivään. Parhaillaan ootan kolmansia menkkoja, toivottavasti ne ois jo normaalimmat että tuntuis todennäkösemmältä tulla raskaaks... Ja lääkäri sanoi, että jos amh on mulla huono, niin sit tutkitaan myös mies, että tiedetään mikä tilanne jos joudutaan siihen ivf:ään lähtee. Ihanaa että teilläkin mies hyvin mukana :) Meillä kans toiveissa esikoinen miehen kanssa, ei oo kummallakaan siis lapsia :) toivottavasti sun oireilut meinais tulevaa plussaa <3

Kiitos @Kasikuus sulle tsempeistä <3 Mä toivon myös hirmuisesti että nyt kun saat ferritiiniarvon kuntoon niin teilläkin pian tärppäis ja saisit syliin asti pikkuisen <3

En enää muista kenelle kaikille piti kommentoida, joten nyt vaan yleisesti onnittelen kaikkia plussanneita <3 sekä toivotan tsemppiä ja pikaisia plussia muille <3
 
Viimeksi muokattu:
Ihan pönttö kysymys mutta en ole aiemmin tikuttanut ovista niin nyt ehkä kiinnostaisi kokeilla. Saako testejä ihan tavan ruokakaupassa?

Haluisin siis testata pitääkö nää omat arvailut paikkansa. Eli haluisin saada varmistuksen onko tietty vv koostumus varma merkki oviksesta ja lisäksi viime yön unet lemmiskelystä jotenkin viestittäisi, että nyt vois olla otollinen hetki
 
@Shibali Olen pari krt syönyt niitä menkkoja hillitseviä, mutta se kuuri on aika kallis (1 kerta reilu 30e) ja sit toisekseen, ni se saa mulla vuodon loppumaan ja kun kuuri ohi, ni ne menkat alkaakin sit runsaana melkein heti :( Eli mulla se ei taida toimia oikein. Viimeksi työterveydessä mainitsin tuosta kuurista taas ja kysyin, että onko haittaa, kun yrittää raskautta. Luki sitten, että ei suositeltavaa syödä sitä :(

Toivon sinulle normaaleja menkkoja mahdollisimman pian ja tietysti suurin toiveeni sinulle on plussa testiin ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Shibali
Ihan pönttö kysymys mutta en ole aiemmin tikuttanut ovista niin nyt ehkä kiinnostaisi kokeilla. Saako testejä ihan tavan ruokakaupassa?

Haluisin siis testata pitääkö nää omat arvailut paikkansa. Eli haluisin saada varmistuksen onko tietty vv koostumus varma merkki oviksesta ja lisäksi viime yön unet lemmiskelystä jotenkin viestittäisi, että nyt vois olla otollinen hetki
Prismasta olen ostanut rfsu merkkisiä :)
 

Yhteistyössä