Haaveena vauva 2020

Mä täälä pitkästä aikaa tulin lukemaan kuulukisia, uusia viestejä oliki paljon :D

Ensinnäkin onnea ja tarrasukkia kaikille plussanneille! :rolleyes:


Mulla alkoi aamulla vihdoin ja viimein mun kierto keskenmenon jälkeen.
Yli 7 viikkoa km vuodon alusta ja n. 5 viikkoa loppumisesta. Mut keho vissiin vaan tarvitsi aikaa toipua verenhukasta ja rauta-anemiasta. Tosin aika niukkaa on vuoto, mut kivut kyllä ihan menkkakivut. Ei kyllä mitkään pahat. Mutta saas nähdä kauan kestää ja lähteekö tästä kierto normaalisti käyntiin. Toivottavasti ei kauheesti sekottas.
Vauvahaaveilut jatkuu, kauhea vauvakuume, mut ei tiedetä vielä koska jatketaan varsinaista yrittämistä. Sen verran iso kolhu henkisesti ja fyysisesti oli tämä viimeisin keskenmeno, ja varsinkin tuo verenhukkajuttu säikäytti. Kuten myös mun ahdistunut olo koko sen raskausajan. Varmasti oli vaan vaisto, kun se tunne oli niin vahva. Mutta katsotaan, voihan olla että parin viikon päästä ovulaation aikaan ollaanki täysiä taas mukana vauvaa tekemässä :D
 
Täällä oli useita ultrassa käyneitä ja hyviä uutisia sieltä (y) pahoittelut negan saaneille :( mukava olisi kuulla lisää onnistumisia, toivotaan siis plussia ja pian :love:

Kp12 ja ei mitään vahvistumista ovistikuissa, digi nega. Ja kun kierto voi olla 23 vrk, niin tuntuu, että pitäisi oviksen olla jo. Toki voi taas olla ovuloimaton kierto ja se, mitä oon monesti pohtinut, onko lie ikinä tullut koko yritysvuoden aikana! Mut testailu jatkuu, olispa vaan nyt sit pitempi kierto. Haluan sen hemmetin oviksen saada kiinni, vaikka meidän tilanteessa se ei vielä kovin auta. Huomenna yritän soittaa lääkärille, kilpirauhasarvot vähän parantuneet, mut luulen, että annosta
nostetaan (koska lääkäri sanoi, että 2 pintaan pitäisi tsh saada). Ja haluaisin myös kysyä, milloin jatkuu tutkimukset, alkaako hoidot vai odotetaanko nyt taas monta kuukautta noiden kilppareiden takia. No sitten kai se selviää, kun saan lääkärin kiinni. (n)
 
Varovaiset onnittelut @Helmiina1978 :love::barefoot:
Ja ihana kuulla @Wintersun että ultrassa kaikki hyvin :love: En voi kuvitellakkaan miten onnellinen olet kun niin pitkän yrityksen jälkeen olet vihdoin raskaana! ❤

Me saatiin talleteltua toissapäivänä ja eilen. Eli tässä kierrossa tallettelut on dpo -4, 0, +1 tai dpo -5, -1, 0 (y) En nyt ole ihan varma oliko ovis eilen vai toissapäivänä, alavatsan vihlonnan perusteella sanoisin kyllä että eilen. Ovisplussa tuli siis maanantai iltana, ja siitä ajatus että ovis olisi toissapäivänä eli tiistaina. No, oli miten oli niin talleteltu on se mitä on pystytty, toivottavasti se riittää :)
 
@Lina87 Rfsu herkkä r-testi. Puikkotesti oli, mut revin sen epätoivoisesti auki, et näki paremmin mitä siinä on :LOL:

@Lilmi89 Se on kyl törkee viivanpaikka. Alkuun en millään meinannut saada sitä kuvaan, mut sit siihen tuli selkeämpi viiva hetken päästä ja sain tollaisen taltioitua, mut eipä siinä väriä ole yhtään :(

Yöllä poltteli kyl selkää sen verran, et koko ajan pelkäs, et no nyt ne menkat alkaa ja jos on alkamassa, ni saiski toisaalta alkaa ajoissa, ni loppuis tää :poop:
Rinnan patti ei ole enää kipeä. Sillä on kyl jännä elämä. Alkaa 4-6pvä ennen menkkoja kipeytyy ja sit yleensä 1-2pvä ennen menkkoja se kipu lakkaa. Mut vois ottaa listalta pois , koitan pysyä täältä hetken pois ja kasata ajatuksia :unsure:

Tsemppiä kaikille :love:
 
VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

24.1.2020

Nimi ★ Kiertopäivä ★


HMami............................kp 81/28
Elllla...............................kp 81/30
Tingeli............................kp 68/34-36
Nenskuli..........................kp 66/ ?
tupsahus.........................kp 57/30
Mustikka89.....................kp 40/25
hemuliina90....................kp 40/28
Alina86............................kp 38/28
Persikka123....................kp 38/32
Napsunen.......................kp 32/28-35
niinaj91...........................kp 31/26-28
Snanniska.......................kp 31/28
taikinatonttu....................kp 31/28
Mirella92........................kp 27/34
Helmiina1978.................kp 25/28
Amadecasa....................kp 25/34-55
Hipposka........................kp 25/30
Unimaa...........................kp 25/27
Ninnanen........................kp 25/24-26
Korallikala......................kp 24/32
Masu90..........................kp 24/27-30
Nerthus..........................kp 23/28
Shibali............................kp 22/23-28
Ilona Eloisa.....................kp 21/xx
linneah........................... kp 21/26
Töppönen.......................kp 21/26-28
Karvakorvat....................kp 20/28
Haavejuttu......................kp 18/29
Lina87............................kp 18/28
Jjenn..............................kp 16/30-31
KukkaSosuli...................kp 14/33-65
Marrrsipaani...................kp 14/28
mimmi92.........................kp 13/30
Minttuni...........................kp 13/23-32
Mmohini..........................kp 11/32
Pampula3.......................kp 11/22-27
Keltasirkku-.................... kp 9/28-32
Ananas90.......................kp 7/25-26
piipaa93.........................kp 7/27-28
Lilmi89............................kp 7/28-30
Mandariinilohko...............kp 4/xx
Hypsy..............................kp 3/34
Koodikissa......................kp 3/24
Vauvameille....................kp 3/28-35
Kuumeilija23...................kp 1/25

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


niinaj91..........................dpo 17-18
Mandariinilohko..............dpo 16
Mirella92.........................dpo 11
Ninnanen.......................dpo 11
Helmiina1978.................dpo 11
mincha...........................dpo 10
Nerthus..........................dpo 9
Korallikala......................dpo 6
Karvakorvat....................dpo 6
Amadecasa.....................dpo 5
Lina87............................dpo 4
Haavejuttu......................dpo 3
Pampula3.......................dpo 1

★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
@Kasikuus Et siis testannut tänään? Harmi että tommonen viivanpaikka tuli testiin. Kökkö testi. Olisin toivonut että väriä alkaisi sun testiin tulemaan. Halauksia
 
Mulla testit vahvistuu. :love: On tää kummaa; ensin odottaa niitä kahta viivaa, ja sitten kun ne tulee, miettii jos jotain onkin vialla... Kuitenkin. Tänään pelkäsin ettei toi RSFU vahvistu eilisestä; sit kuitenkin miettii et onko nyt kaikki normaalisti, kun onkin niin vahvat viivat. Tein myös hedelmällisyysmonitorin puikkotestin, mutta en laita sitä koneesee; vertaan kahteen edelliseen. Ja on sekin tummunut tosi paljon.
Lisäksi tein APteekin oman (?) ja ClearBlue sen risti -testin. ClearBlue on tosi selkeä ja tumma; apteekin puikko taas tosi hailu. SAmat 25UI molemmat.
Mulla on mahdollisuus mennä äitiyspolille varhaiseen ultraan viime kesän kohdun ulkoisen takia. Mietin tässä että toisaalta turhia ultria pitäisi välttää, mutta silti haluaa varmistaa että pikkuinen on oikeassa paikassa. Vaikka nyt mun tunne onkin ihan eri kuin silloin kesällä, ja tämä tuntuu olevan oikeassa paikassa. Monta muuta asiaa sitten voikin mennä pieleen. Mut siltikin haluan ajatella että kaikki menee hyvin.
Mun hoitava gyne (raudanpuute) suositteli, että menisin heti rv5 katsomaan että alkio olisi oikeassa paikassa. Mutta eihän silloin näe vielä sykettä. Ehkä kysyn vaan sieltä polilta ja menen sitten kun suosittelevat.
 
@Kasikuus Et siis testannut tänään? Harmi että tommonen viivanpaikka tuli testiin. Kökkö testi. Olisin toivonut että väriä alkaisi sun testiin tulemaan. Halauksia
En testannut. Nää polttelut on niin isoja, jopa alavatsalla, ni aattelin, et turha testata, ku merkkaa menkkoja niin varmaksi. Ja noi rinnat kertoo jotenkin tosi paljon aina :unsure: Oon kyl täs miettinyt, et kiusaako itteään työpäivän aikana kuitenkin ja hakis niitä rfsun ei herkkiä. En raaskinut sitä apteekin testiä tehdä aamulla. Lämmöt ollut nyt viimiset 3pvä tasan 37
 
En testannut. Nää polttelut on niin isoja, jopa alavatsalla, ni aattelin, et turha testata, ku merkkaa menkkoja niin varmaksi. Ja noi rinnat kertoo jotenkin tosi paljon aina :unsure: Oon kyl täs miettinyt, et kiusaako itteään työpäivän aikana kuitenkin ja hakis niitä rfsun ei herkkiä. En raaskinut sitä apteekin testiä tehdä aamulla. Lämmöt ollut nyt viimiset 3pvä tasan 37
Sanon vaan tähän, että menkkaoireet ilman niitä menkkoja on yks yleinen raskausoire :whistle: Mä niin toivon että ei menkat alakaan sulla vaan kunnon plussa pärähtää :love:(y)
Muoks. ja tuo korkea lämpökin on kyllä lupaavaa :love:
 
En testannut. Nää polttelut on niin isoja, jopa alavatsalla, ni aattelin, et turha testata, ku merkkaa menkkoja niin varmaksi. Ja noi rinnat kertoo jotenkin tosi paljon aina :unsure: Oon kyl täs miettinyt, et kiusaako itteään työpäivän aikana kuitenkin ja hakis niitä rfsun ei herkkiä. En raaskinut sitä apteekin testiä tehdä aamulla. Lämmöt ollut nyt viimiset 3pvä tasan 37
Aika korkea lämpö. (n) mulla laskee pari päivää ennen menkkoja yleensä.
Tänään mittasin itse ja oli niin alhainen etten edes merkannut sitä sovelluksiiin. :cautious: varmaan nukkunut suu auki.
 
@Kasikuus Aika törkee viivan paikka :eek: kyl mie ehkä testin tekisin, ainakaa jos menkkoi ei nyt pari päivää kuulu.

Eilen siis ovis testi meni niin äkkii punaiselle ettei ehtin kissaa sanoa. Sama toistui tänä aamunakin. Aamulämpö 37.2 (Kun kerta kiellettii tekemästä r.testiä :ROFLMAO:) Tästähän heti juolahti mieleen edellinen raskaus lokakuussa kun lähdettiin reissuun ovis oli plussa ja kun tultiin reissusta se oli edelleen ja niinhän siinä sit raskaana oltiin:whistle:
Mieli taas hakeutuu ajatukseen, oisinko kuitenkin? Menkat ei alkan. Aamun pissa tosi vahva ja kävi nenään, eilen miehen tekemä munakas toi oksennuksen kurkkuun.
Sori kun tuntuu et toistelen tät samaa asiaa päivästä toiseen mut hitto vie aloin miettii tota vkl jos juonkin ja ens viikol pärähtää plussa niin hirveet itsesyytökset tulee ja omantunnon tuskat, äh kun on vaikeeta taas (n) Ja eilen kuulin raskaus uutisia taas töissä, olipa ihanaa,meinas tosissaan liikuttua kun tiedän heillä olleen suht pitkä yritys takana.. :love::love:ihan mahtavaa jos itekin nyt olis ni voitas ootella yhtaikaa :love:
 
@Shibali Olen kyl yrittänyt tässä aamun tsempata, että menkkaoireet tosiaan on yksi raskausoire ja vielä kun ne ei ole alkanut, niin toivoa on, mutta silti mieli matalalla. Ja kiitos, ehkä se plussa joskus tulee, jos ei nyt ❤

@Helmiina1978 Minä en tiedä millon mulla laskee, jos laskee. No 3pvä vielä menkkoihin :cautious:

@Alinna86 Toivottavasti sinulla olisi pikkuinen kuitenkin matkassa mukana :love:

Mua nyt hämää nää rinnat tosi pahasti. Voiko nekin elää omaa elämää, vaikka olisikin raskaana? Ensin tuntu muutaman päivän kipua ja että ne ois muka ollut vähän raskaammat, mut nyt ei tosiaan kipua ja ne on taas tollaset ajokoiran korvat (n)

Kyl mulla tossa :cry: pääsi, kun olette täällä niin ihania ja jaksatte tsempata ja valaa uskoa/toivoa tilanteessa kuin tilanteessa :love:
 
@Kasikuus tsemppiä tuo epävarmuus on pahin kun tietää että menkat tulossa mutta kuitenkin elättelee toiveita ja kyttää joka oiretta... :(

Kumpa nyt tulis niitä plussia varsinkin pisimpään yrittäneille!! :love:

@Alinna86 Mitä se 30 arvo verikokeissa merkkaa, voiko olla juuri alkanukia raskautta vai keskenmenoa...?! En oikein tiedä näisyä kun itse en oo koskaan verikokeissa raskaushormoonia pyytäny otettavan
 
Onko täällä one stepin ovulaatiotestien käyttäjiä? Aloin testaamaan tänään ja siihen tuli roskisviiva. Mietin onko se viivanpaikka vai hä? Toki otin sen aamunpissasta enkä tiiä saako niillä tehdä niin (n)
Mulla melko punainen testiviiva niissä ollut aina, pari päivää ennen ovulaatiota viiva tuskin edes näkyy ja yht äkkiä saattaa olla 12h päästä plussa ja selkeästi kirkkaampi kuin kontrolli viiva :)

Haamuilla tai viivanpaikoillahan ei ole ovulaatiotesteissä mitään virkaa, kun plussa lasketaan vasta kun yhtä vahva tai vahvempi kuin kontrolli (y)
 
Ääh mulla on kunnon masispäivä. Tänään sain tietää, että yksi työkaveri on raskaana. Joulukuussa hän mietti ääneen, että pitäiskö jossain vaiheessa kolmatta yrittää ja niin on sitten on näköjään heti ekasta kierrosta tullut raskaaksi. Ite on tässä puoli vuotta yrittänyt takoa enkä oo saanu plussan plussaa. Sitten mua ärsyttää vielä enemmän tää kun ei meillä oo ollu ees kauaa yritystä takana. Toki tämä on tuntunu silti ikuisuudelta. Joka kierrossa kun on bongannut oviksen, yritetty tehdä lasta siinä ihan kunnolla ja vielä kokeillu kaikki poppaskonstit vitamiineista greippimehuun ja macaan siihen päälle ja kun tuloksena on aina kuukautiset, niin itku ja epätoivo tässä iskee. Joku on pakko olla vialla. Itellä vielä 1.5 viikkoa piinailtavaa ennen kuin selviää tämän kierron "tulos" mutta jotenkin sitä on jo heittänyt hanskat tiskiin ja uskon, että menkat ne sieltä taas tulee. Miksi se nyt onnistuisi kun ei oo aiemminkaan onnistunu. No pari kiertoa päälle ja sitten pääsen taas yksityiselle. Kävin neljännen yk-kierron kohdalla kattomassa ovulaation aikaan kohtua ja munasarjoja ja sovittiin silloin, että jos kahdeksannen yk:n jälkeen ei ole tapahtunut mitään, niin saan hormonit kokeiluun vaikka ovulaatio näyttääkin tulevan joka kierto ja on tasainen (toki ei se sitä kerro etteikö silti olisi jotain ongelmaa ovulaatiossa). Se gynen käynti on mun seuraava tähtäin ja päämäärä, että selviän näistä seuraavista yrityskierroista "läpi". Sori hirvee valitus :unsure: Moni on yrittänyt kuitenkin paljon kauemmin ja itellä kuitenkin jo yksi lapsi löytyy, josta pitäisi muistaa olla aina kiitollinen. Miten tästä masennuksesta pääsee eroon?
 
Mulla melko punainen testiviiva niissä ollut aina, pari päivää ennen ovulaatiota viiva tuskin edes näkyy ja yht äkkiä saattaa olla 12h päästä plussa ja selkeästi kirkkaampi kuin kontrolli viiva :)

Haamuilla tai viivanpaikoillahan ei ole ovulaatiotesteissä mitään virkaa, kun plussa lasketaan vasta kun yhtä vahva tai vahvempi kuin kontrolli (y)
Joo niinhän se menee. Mut mietin siis vaan että onko se arvo kuitenkin nyt nousussa jos se pienen viivan jätti. Onneksi loput on noita apteekin testejä, josko niitä on helpompi tulkita :LOL:

@Hipppu mä ehkä antaisin itseni hetken ryvetä ja sit lähtisin liikkeelle. Tekisin jotain mukavaa, näkisin jotakuta tai kävisin lenkillä. Järkeily auttaa toki. Teillä on selkeä suunnitelma, eikä toisaalta ole mennyt vielä kauhean kauaa, vai?
 
@Hipppu eipä siitä masiksesta pääse eroon, se tulee joka kierto, joka raskausuutisen kuullessa tai jopa nähdessään tuntemattoman ihmisen raskaana (n) suuntaa vaan mieli siihen gynen käyntiin, et sillo saa apuja.

Haluttais testailla, mut en tiedä kestääkö sitä negaa nähdä :unsure: oireita taas on vaikka millä mitalla, lämpö pysyy tasasena 37, dpo kuitenki jo 10 tai jotain ;) ehkä mä aamulla testaan jos ihme olisi tapahtunut
 
@Lilmi89 Hcg eli istukkahormoni arvo, ei raskaana se on >5 ja kun alkio kiinnittyy kohtuun alkaa istukka hormonia erittymään. Mun arvo oli 2.1 sen 190 ja nyt tän viikon ma 31 eli just sen verran et näkyy testeissä plussana.. voi olla uutta tai vielä keskenmenosta mikä on todennäköisempää mutta suositteli tekemään viikon päästä uutta testiä.
No jokatapauksessa päätin etten nyt r. Testiä tee kuin vasta ma kun tullaan reissusta ja yritän olla ajattelematta koko asiaa:oops:
 
@Alinna86 sulla on kyllä kinkkinen tilanne meneillään, toivottavasti se selviää pian ja parhain päin tietenkin:love:

@Kasikuus tsemppiä kovasti! todellista piinaa sulla!

@Hipppu vähän samoja fiiliksiä on täälläkin ollut välillä. Täällä kun anonyymina jutellaan niin on helpompi iloita muiden plussista mut sit tuttujen raskausuutiset on menny ihon alle viime aikoina. Mulla saattaa olla pari päivää mieli maassa mutta sitten sitä taas ”normalisoituu” ja alkaa nähdä valoa tunnelin päässä. Oon yrittänyt ajatella, että ne masisfiiliksetkin vaan kuuluu välillä tähän projektiin, vaikka eihän sitä haluais. Juttelu auttaa, täällä tai jonkun muun kanssa. Ja onneksi teillä on selkeä tavoite, pikkuhiljaa se lääkäriaikakin sieltä tulee:)

Mulla on tänään ollut joitain tutunoloisia raskausoireita, mutta eipä näistä oikein osaa iloita, jos saa taas kemiallisen aikaan. Tiistaina gyneaika, jos siellä selviäisi jotain verikokeista yms(y)
 

Yhteistyössä