Haaveena vauva 2020

Herranjestas @Wintersun !!! :love::love::love::barefoot::barefoot::barefoot:
En ole hetkeen täällä käynyt ja yhtäkkiä illalla tuli mielen että teillähän pitäs hoidot olla alullaan. Pakko kahlata reilut 2000 viestiä läpi jotta näen sun kuulumiset :D Ihan mieletöntä, superisti onnea! :barefoot::love: Mitkäs fiilikset tulevalla isukilla? :)
 
Vierailija#
Tikut on kyllä niin epäluotettavia ja tulkinnanvaraisia. Olen siirtymässä digitesteihin kun ärsyttää tikutella ja tulkita. En ole koskaan saanut selvää tummaa viivaa kontrolliviivaksi. Ärsyttäviä noi tulokset missä molemmat viivat on tosi haaleita. Ei siitä ota selvää. Itelläkin oli joskus monta päivää muka plussa.
 
Eipä päästykään eilen tallettelemaan yllättävän menon takia :poop: Toivottavasti tänään ei ole liian myöhäistä, illalla vasta onnistuu tallettelut. Tein ovistestin klo 9 ja klo 12 ja kirkuvan punaiset viivat kummassakin. Jos en olisi eilen illalla testannut niin olisin tulkinnut testit niin että ovulaatio on huomenna. Mutta koska plussa tuli eilen illalla niin huonolla tuurilla ovis on jo tänä iltana jolloin ollaan talletteluissa myöhässä :poop: Tämä aika on myös pahaa aikaa kierrossa, koska jos tallettelut ei onnistu niin tietää heti että tämä kierto on mennyt hukkaan ja kuukauden päästä seuraava mahdollisuus.

Raskauskeijun ovulaatiotestien tiedoissa lukee näin: "Kun testin viivat ovat yhtä vahvoja tai testiviiva on kontrolliviivaa vahvempi, ovulaatio on odotettavissa seuraavan 36 tunnin kuluessa." Eli voi olla että tänään illalla tallettelu ei ole liian myöhäistä. Mutta toiveet ei ole korkealla tässä kierrossa.
 
Tänään dpo3 ja on kyllä sellainen olo, että jos tärppäsikin dpo-1 tai dpo0, niin just äsken se valui pihalle. Ei mitään tuntemuksia kropassa, mutta housuihin oli ilmestynyt ruokalusikallinen paksua, voidemaista vv. Koko tän kierron on ollut tosi kuivaa, ei edes oviksen aikoihin oikein mitään, joten kaipa tuolle joku syy on. :rolleyes:

Huomaan kyllä olevani tosi malttamaton, kun esikoinen tärppäsi heti yk1. Eihän nyt mitenkään voi olla yhtä hyvä tuuri, kun on tullut tämä kilpparivajis ja kaikki vielä lisäksi. :cautious:
 
Vierailija#
Eipä päästykään eilen tallettelemaan yllättävän menon takia :poop: Toivottavasti tänään ei ole liian myöhäistä, illalla vasta onnistuu tallettelut. Tein ovistestin klo 9 ja klo 12 ja kirkuvan punaiset viivat kummassakin. Jos en olisi eilen illalla testannut niin olisin tulkinnut testit niin että ovulaatio on huomenna. Mutta koska plussa tuli eilen illalla niin huonolla tuurilla ovis on jo tänä iltana jolloin ollaan talletteluissa myöhässä :poop: Tämä aika on myös pahaa aikaa kierrossa, koska jos tallettelut ei onnistu niin tietää heti että tämä kierto on mennyt hukkaan ja kuukauden päästä seuraava mahdollisuus.

Raskauskeijun ovulaatiotestien tiedoissa lukee näin: "Kun testin viivat ovat yhtä vahvoja tai testiviiva on kontrolliviivaa vahvempi, ovulaatio on odotettavissa seuraavan 36 tunnin kuluessa." Eli voi olla että tänään illalla tallettelu ei ole liian myöhäistä. Mutta toiveet ei ole korkealla tässä kierrossa.
Kuinka paljon ennen ovulaatiota yrität yleensä ajoittaa tallettelut? Ja millä perusteella ovulaatiopäivänä on liian myöhäistä, tai onko edes? Kiinnostaa nämä kun en ole aiemmin asioita selvittänyt näin tarkasti eikä näitä koulussa opetettu. :rolleyes:
 
Kuinka paljon ennen ovulaatiota yrität yleensä ajoittaa tallettelut? Ja millä perusteella ovulaatiopäivänä on liian myöhäistä, tai onko edes? Kiinnostaa nämä kun en ole aiemmin asioita selvittänyt näin tarkasti eikä näitä koulussa opetettu. :rolleyes:
Pyritään siihen että talletteluja olisi dpo -4, -2, 0 ja +1. Mutta harvoin onnistuu juuri nuo päivät. Jostain olen lukenut että kaksi päivää ennen ovulaatiota eli dpo -2 olisi paras aika, koska siittiöt elää kyllä useita vuorokausia (poikkeuksia toki on, mutta jos siittiöt on kunnossa niin elää ainakin 3vrk) mutta munasolu on hedelmöityskykyinen vain 12h, joten olisi hyvä että siittiöitä olisi valmiina odottamassa munasolua. Ovulaatiopäivänä tallettelu voi olla myöhäistä juurikin siksi, että siittiöt ei välttämättä ehdi perille. Mutta miehen spermaa ei ole testattu ja vaikka olisikin ja todettu esim hitautta niin koskaan ei tiedä jos joukkoon eksyy kilpauimareita jotka ehtiikin perille vaikka ovulaatiopäivänä tallettelisi niin talletellaan varmuuden vuoksi :D Ja kun tosiaan noissa testeissä lukee että ovulaatio tapahtuu 36h sisällä plussasta, niin hyvällä tuurilla ovulaatio tapahtuu vasta huomenna aamulla n. klo 9 (y)
 
Pahoittelut negoista :unsure:
Kävi jo mielessä, että pitäisikö itsekin testata.. MUTTA en sit halunnutkaan kiusata itteäni.

Mulla ollut tänään joku ihme zen-fiilis. Oikein mikään ei tunnu yhtään miltään. Mutta huomasin tuossa töissä, että kun yritti ajatella esim. taloasiaa, niin kroppa kyl piti huolen, et käännetääs ne ajatukset nyt takas sinne vauva-asiaan :cautious: Aina, kun pääs ajatuksissaan ihan muuhun, niin sit alko nivusessa/ siitä vähän ylempänä tuntumaan pieniä ns. neulanpistoja.. Aattelin vaan itekseni, et joo kiitti vaan, en ois halunnutkaan ajatella muuta :mad:

Oireita ei juurikaan ole. Tai no, aamulla alkoi tuttuun tapaan oikean rinnan sivussa rauhanen (?) kipeytyy/suurenee, eli enteilee menkkoja (joka kierrossa sama juttu) + nyt iltapäivästä alko vv tulemaan ja sekin on niin varma menkkaoire :confused:
 
Pahoittelut negoista :(:poop:

Ja pidän peukkuja kaikille piinailijoille että plussa saapuisi :love:

Milloin meinaat @Kasikuus testata? :) Mä niin toivon et saat plussan vaikka muuta nyt epäiletkin (y)

Täällä hieman pihalla mikä meininki. Pariin otteeseen vihlassut vasemmasta munasarjasta, tai siltä se ainakin tuntu. Et olikohan sit ovulaatio vaan myöhässä? No, testiin en oo mitään saanut joten nyt sit vaan oottelen ajan kulumista, ja aattelin testailla tuossa ens viikon torstaina ekan kerran. Tää on niin turhauttavaa tää odottaminen, mun kärsivällisyys ei riitä :censored: haluis jo joko sen plussan tai sit menkat et pääsis elämässä eteenpäin...

Vähän meinaa tulla epätoivo-olo. Miehen sukulainen sai eilen vauvan ja tietty se on ihanaa mut sit samalla tuli taas suru siitä, et meillekin piti tulla heinäkuussa vauva mutta ei tuukaan. Pelottaa että ehtiikö tässä enää äidiks ollenkaan. Ja sit sekin surettaa et jos tulis olo et haluais useemman lapsen, niin se ainakaan tuskin on enää mahdollista. Niinpä oonkin salaa alkanut toivoa kaksosia vaikka siinä oiskin enemmän riskejä. Mutta tulisi nyt edes se plussa testiin ja saisi syliin asti, aivan sama montako :love:
 
@Shibali Tää odottaminen on kyl yhtä tuskaa, eikä munkaan kärsivällisyys meinaa riittää.
Jos maltan, niin odotan ens viikon ti/ke asti, silloin ois dpo 15/16.
Mä kävin kans noita epätoivo-olo fiiliksiä reilu viikko takaperin, kun näki miehen siskon viikon ikäisen tytön. Sitä aatteli vain, että jos ois yk1 tärpännyt, niin meilläkin olisi pikkuinen näillä näppäimillä :( Kaksosia mä oon AINA toivonut ja salaa toivon edelleen :ROFLMAO: .. mutta jos yksikin lapsi on riskiraskaus, ni 2 ei ois kyl suotavaa :censored:
 
Kuten @Kasikuus mä ajattelin myös testata dpo15/16, mutta se on joskus pitkällä ensi kuun puolella vasta eli siihenhän on ikuisuus. :ninja: Milloin hätäiseksi tunnustautuvat testailevat? Eilen illalla tutkin noita herkkiä testejä, melkein mieli tekisi sortua sitten kun niiden aika on. Etenkin kun fiilis nyt on, mikä on, kuten tuossa edellisessä viestissä mainitsin. Vaikka toisaalta onhan se ihan "turhaa" rahanmenoa, olisi halvempaa ja selkeämpääkin odotella sinne tarpeeksi pitkälle asti. :rolleyes:
 
Ai niin, mitkäs noista halvemmista liuskatesteistä(raskaus) on parhaita teidän mielestä? (n) Nyt vielä ehtis tilaan ennen ens viikon testausta, mut en haluu tuhlata mihkään surkeisiin jotka näyttää kaikille viivanpaikkoja... Tähän asti oon käyttäny vaan puikkoja mut piheys iski. ja vois testalla useemmin :D
 
Ei ollu enneuni ainakaa, vähä harmittaa pakko myöntää (n)
Arvot oli 31, et siitä syystä näkyy vielä testissä. Ei tarvetta mennä tarkistukseen. Kehoittivat kyllä tekemään testiä taas ens viikolla jos menkkoja ei näy. Jotain rusehtavaa vuotoo tuli tänään. Nyt flow näytti tänään kp37/28 Mut oireista päätellen alkais anyday now, hassua kyl miten raskausoireet on niin lähellä pms oireita, jopa ärsyttävää:confused:
Mut kuten povasin niin varmaan just vkl vuotaa kun seula ku on kaikkea kivaa tiedossa:cautious: No nyt voi ainakin hyväl omaltunnol syyä ja juua mitä haluaa:D
@Shibali Ite oon käyttäen pregcheck, ei anna turhia toiveita kun ei oo niin herkkä ja on halpakin vielä (y) Täytyy muuten itekin taas hakee satsi niitä :ROFLMAO:
 
Ei ollu enneuni ainakaa, vähä harmittaa pakko myöntää (n)
Arvot oli 31, et siitä syystä näkyy vielä testissä. Ei tarvetta mennä tarkistukseen. Kehoittivat kyllä tekemään testiä taas ens viikolla jos menkkoja ei näy. Jotain rusehtavaa vuotoo tuli tänään. Nyt flow näytti tänään kp37/28 Mut oireista päätellen alkais anyday now, hassua kyl miten raskausoireet on niin lähellä pms oireita, jopa ärsyttävää:confused:
Mut kuten povasin niin varmaan just vkl vuotaa kun seula ku on kaikkea kivaa tiedossa:cautious: No nyt voi ainakin hyväl omaltunnol syyä ja juua mitä haluaa:D
@Shibali Ite oon käyttäen pregcheck, ei anna turhia toiveita kun ei oo niin herkkä ja on halpakin vielä (y) Täytyy muuten itekin taas hakee satsi niitä :ROFLMAO:
Voi ei, Onpa kurja kuulla :unsure: jaksamista sinne <3 toivotaan että vuoto alkaisi pian ja pääsisitte uuteen yritykseen, olisipa se sitten teidän kierto :love: ja nautihan täysin rinnoin mukavasta viikonlopusta nyt, äläkä anna vuodonkaan sitä haitata (y):LOL:
 
Tilasin raskauskeijusta, onkohan ne nyt sit one-step? Ja lisäksi kohta otan digit käyttöön. Tähän asti joka päivä hentoinen se toinen viiva, ei ole tunmentunut vielä. No ei ole oikein tämä vastaus hyvä, kun ei ole vielä kokemusta oviksen tikuttelusta viime kesää lukuunottamatta. Ja silloin en kertaakaan saanut kiinni. Kunhan osallistun ihmettelyyn :giggle:
Aamusta tikku oli negaa, testaan kun töistä pääsen. Vetistä? vuotoa tullut kyl koko päivän, eilen oli vielä kuivaa. On tämä kyllä yhdenlaista :LOL: ja on talleteltu ahkerasti :ROFLMAO:
 
Löysinkin selityksen miksi mulla ovulaatiotesti saattaa olla positiivinen pari päivää! (y) Ajattelin laittaa tämän tännekkin, koska tuskin olen ainoa joka tätä asiaa on pohtinut. Jatkossa täytyy ostaa myös jotain epäherkempiä noiden herkkien rinnalle, kun herkkään tulee plussa niin katsoisi epäherkemmällä onko myös plussa.

"Ovulaatiotestien herkkyys vaihtelee 20-40 miu/ml ja naisen LH-arvo on huipussaan normaalisti väliltä 15-80miu/ml. Ennen ovulaatiohuippua LH taso on 3-12miu/ml. Tästä voidaan päätellä, että jos käyttää markkinoiden epäherkintä testiä ja hormonitasot ovat matalat, vaikkakin vielä normaaliksi luokiteltavat, ei positiivista tulosta saa. Tämä ongelma ratkeaa yleensä sillä, että testi vaihdetaan herkempään.

Vaikka testi ei olisi selkeästi positiivinen (esim. em. syystä) voi ovulaatio silti tapahtua. LH huipun kohdalla hormonin määrä elimistössä on noin 10 kertaistunut normaalista, joten testillä haetaan voimakasta 10 kertaista nousua hormonin määrässä. Tämä voi toisilla naisilla olla vain lähes saman vahvuinen viiva, kuin kontrolliviiva.

Toisaalta herkkien testien ongelmana saattaa olla se, että tulos on positiivinen useamman päivän ajan, tällöin on vaikeaa tietää, milloin todellinen huippu tapahtuu. Jos testi on positiivinen usean päivän, on suositeltavaa vaihtaa epäherkempään testiin."
 
Ja pahoittelut kaikille negan saaneille :unsure: ja plussatuulia uusiin kiertoihin tai vielä loppukiertoon, jos menkat ei vielä alkaneet! (y)

Ovistestien tulkinnasta täälä paljon puhuttu. En osaa tuohon ottaa kantaa, kun en ikinä ehtinyt omiani testaamaan. Jäi nippu kaappiin kun ei uusi kierto ei alkanutkaan. Ystävällä myös yritys juuri alkamassa, niin hänelle ajattelin ne lahjoittaa, jos tämä oma nyt näyttää jatkuvan,vielä ei kovin luottavainen olo sen suhteen ole. Mutta näyttää kyllä niin vaikealta, mitä täältä olen lukenut, että jos tulevaisuudessa niitä käytän, niin pitää varmasti hommata niitä digitestejä o_O ei taitaisi oma äly ja usko riittää noiden tulkintaan :geek:
 
  • Tykkää
Reactions: Mirella92
Voi ei @Alinna86 oon pahoillani :( Oisin niin toivonut että sun enneuni ois ollu totta :( Toivottavasti nyt sit menkat alkais suht pian mut saisit kuitenkin nauttia viikonlopun riennoista. Ja sit vaan toivotaan että ens kierto ois teidän (y):love: Niin ja kiitos vinkistä, pitää laittaa tilaukseen :)
 
Pahoittelut myös muille negan saaneille :(
Täällä kääntyikin kp 1/?? ja ketuttaa ku pientä oravaa jonka käpy on jäässä. Toisaalta tiesin tämän - ovis oli kp 33 ja limakalvo todennäköisesti jo liian paksu. Talletuskin oli vasta ovisiltana, tosin kiinnittymiskivuista päätellen tämä toveri hedelmöittyi muttei tarrautunut sit matkaan tarpeeksi tiukasti.
Miehelle lupasin, että seuraavat kierrot mennään rennommalla meiningillä ja itse haluan nyt pitää pientä taukoa itsekin ylipäätään yrittämisestä. Tulee jos on tullakseen, jos tällä mun kierrolla sitä suodaan.
 
Harmi, kun unesi ei @Alinna86 osunut oikeaan :( Oli niin hyvät oireet, että olin aivan varma, että kyllä sieltä plussa tulee :unsure: Olen niin pahoillani! ❤ Nyt vain katse eteenpäin ja nautit viikonlopusta, vaikka vuoto sille päivää osuisikin :) Ensi kiertoon paljon tsemppiä ja plussatuulia :love:

@Korallikala no siihen on kyl ikuisuus, jos vasta ens kuun puolessa välissä :eek: Itellä ei niinkään se rahanmeno haittaa, vaikka testejä ostelis, mutta se pettymys on ihan kauhea, kun nega tulee jokaisen testin myötä. Sitä koko ajan toivoo, et kyl nyt tulis ees se haamu ja sit ku kattoo testiä ja se on pelkkä valkonen taulu, ni tekis mieli hakata seinää :confused: Ja aina, kun erehtyy sen testin tekee, ni ne menkat alkaa tunnin kahden sisään (n) Joten viisainta ois odottaa, et ne menkat ois ainakin viikon myöhässä :ROFLMAO:

Pahoittelut @mandariinilohko uuteen kiertoon joutumisesta :(
 
@Kasikuus mä toivon kans kaksosia. Jokaisessa raskaudessa oon sitä toivonut ja mies taas rukoillut ettei missää nimessä. Nyt sit mies sano, et vois ne kaksoset nyt tulla ku sellaisen enneunen hän nähnyt ♥

Rintoja pakottaa ja alhaalla painetta taas vaikka ajatukset ovat olleet aivan muualla kui raskautumisessa
 

Yhteistyössä