Haaveena vauva 2020

Minulla kanssa ystävä vahinkoraskaana viikoilla 12. Alkuun miettivät aborttia, mutta sitten päättivätkin pitää. Minulle jaksoi alkuun ekat 4vko hokea kuinka ei saa enää pitää lattialla tavaroita hujanhajan, kun vauva syö kaiken ja kuinka ei voi pitää valkoisia tennareita, kun vauva talloo ne likaiseksi o_O Ja tokaisi minulle tuossa viime kierrossa "oo onnellinen, ettet saa oinas vauvaa", kun minun menkat alko. Sit kuuluu näitä "ihan kauhea olo, oo onnellinen, ettet oo raskaana tällä iällä, kun tää on ihan kauheeta jne."
Ite tässä miettinyt, et kuinka joku viitsii sanoa noin ihmiselle, joka lasta toivoo :unsure: Ja minulle on aivan sama vaikka vaatteet likaantuis ja ois huono olo raskaana, kun vaan saisi sen vauvan :cry:
Siis ihan kamalia kommentteja, oon tosi pahoillani että oot joutunut tommosta sietämään. Itsekin kuullut esim että "v*tuttaa kun ei voida juoda juhlissa kun on raskaana" jne.
 
@Kasikuus Onpa ikävää kaveriltasi sanoa tuollaisia asioita. Kaikkia ei kyllä ole hienotunteisuudella tai tilannetajulla siunattu :poop: Ja mikä siinä on, että ne jotka eivät raskautta halua sellaisen päätyvät saamaan? Minulla juuri yksi kaveri kertoi tehneensä abortin. Ymmärrän häntä ja en millään tavalla tuomitse, mutta miksei se raskaus olisi voinut osua minulle? Olisi kaveri säästynyt abortilta ja minä jatkuvalta lapsettomaksi jäämisen pelolta :(
Tämä! Voin niin allekirjottaa nuo tuntemukset..
 
Ite myönnän käytän sanaa lasten hankinta tai tekeminen, vaikken itsekkään helpolla raskaaks tule. Mun kohalla ne lapset ei oo ikään tekemättä saanu alkuaan, ja pitää muistaa et jokasella on kuitenkin oikeus käyttää asiolleen/tekemisillen omaa sanontaa eikä sitä sanota loukatakseen ketään ❤. Esim mun äiti ei puhu synnyttäneensä, vaan tehneen sektion. Jotkut vetää siit herneen nenään koska mieltävät et sektio on myös synnytys, mä nään asian niin että synnyttäjä saa itse määritellä miten omast synnytyksestään puhuu sama pätee raskaus yrityksiin ym

Mä en myöskään pahoita mieltä. Jos joku teettää lähipiiris abortin, siihen on varmasti hyvä syy ja joskus se on vaan parempi vaihto ehto jonkun tilanteessaa. Sitä kun ei voi tietää aina sen tarkemmmin miksi joku päätyy aborttiin....


ite piän kuitenkin yleensä vauva yritykset pimennost ulkopuolisilta, koska en jaksa uteluja "joko oot raskaana?" jne yks mun frendi kans yritys hommis, joten saas nähä kumpi meist saa plussan ensin. Alotettu yritys samaan aikaan mutta se ei tiedä et mä yritän myös tosin veikkaan että se plussaa piankin, kuuluu siihen ryhmään jotka raskautuu tosi helpostimut oon onnellinen että sil käy noin helpolla eikä joudu pohtiin tikutteluja ym
 
Meillä oli töissä työkaverit jo kuulema pohtineet, et meille varmaan kohta tulee jo toinen. Työkaveri vaan sanoi, et mistäs tietävät että vaikka ois jo kuinka yritys päällä. Niin, eiväthän he tiedä tosiaan. En ole tästä sanonut kenellekään. Onneks on tää palsta jossa voi jakaa näitä asioita (y)

Vatsan seutu tuntuu tässä iässä muutenkin olevan tutkinnan alla. Eräs tuttu katseli kovasti ja kysyi, et oletteko jo toista miettineet. Perusturvotusta tämä vaan on :geek:

Se kyllä on tökeröä kommentointia, jos tietää että yrittää ja sitten kommentoi noin @Kasikuus :cautious:
 
Välil kyl tulee melkosii kommenttei ihmisilt, semmosii sammakoit yleensä, suurinoSa tuskin sanoo loukatakseen kuitenkaan. Ehkä 1 ärsyttävin kuulla jos lasta yrittää ja joku tokasee "oot viel nuori kyllä kerkeet..." kun se on semmonen juttu et moni luulee että aikaa on tarpeeks mut eise ain niin mene... "älä stressaa" voipi olla vaikia jos pitkään lasta yrittänyt niin nouseehan siinä Pelko ettei lasta tuu saamaan.

Mulla oikeestaan pahin oli kun sain keskenmenon jossain 6-7 viikoilla, menin alku raskaus ultraan lähetteellä vuotojen vuoksi. Ja tämä lääkäri ihan tosissaan alkoi kyseleen että "ootko itse aiheuttanut tän keskenmenon?" niinku mitä helvettiä? Sitten alkoi lukeen jotain mun sairaala historian vanhoi labra tuloksia jossa joku arvo oli tosi huono, ja alko tenttaan että mitä tuolloin oon tehny miksi arvot on noin heikot, oonko yrittäny aiheuttaa km .. No jos herra ois tarkemin lukenut ni ois huomannu että tulokset oli 2kk ennen raskauden alkua kun olin sairaalassa päivä kirurgisella leikattavana, siitä syyst huonot arvot. Sitten kaiken kukkuraks kehtas kysyy "laitetaanko kuitenkin joku ehkäisy respa, vai haluatko MUKA raskaaksi uudestaan?" samainen lääkäri esikousen kohalla vihjaili abortista yhes ultras "vielä vois olla mahollisuus aborttiin" "oletko ihan varma että haluat pitää tän lapsen?

tuo lekuri on möläytelly mm kaverin siskollekin törkeitä kun kävivät lapsettomuudest jutteleen. En ikinäenään mee sen vastaanotolle.
 
@Kasikuus Onpa ikävää kaveriltasi sanoa tuollaisia asioita. Kaikkia ei kyllä ole hienotunteisuudella tai tilannetajulla siunattu :poop: Ja mikä siinä on, että ne jotka eivät raskautta halua sellaisen päätyvät saamaan? Minulla juuri yksi kaveri kertoi tehneensä abortin. Ymmärrän häntä ja en millään tavalla tuomitse, mutta miksei se raskaus olisi voinut osua minulle? Olisi kaveri säästynyt abortilta ja minä jatkuvalta lapsettomaksi jäämisen pelolta :(
Olen kyllä miettinyt samaa, että miksi lapsia haluavat eivät voi niitä saada ja sit ne saa, jotka ei sitä toivo :(
Kyllä mä tälle ystävälle mainitsin hienovaraisesti, että tuntuu pahalta. No hän rupes rupes heti puolustelee "kyllä me on tätä jo suunniteltu 2-3v, mutta ei olla uskallettu yrittää" (n) Hmm.. Ota siitäkin sit selvää. Mut ne sen kommentit on kyl kauheita toisinaan ja sit laittelee ultrakuvia ja kuinka pilvilinnoissa sitä nyt kuitenkin ollaan. En oo nykyään enää jaksanut aina vastata sille puhelimeen :unsure:
 
Parhaita kommentteja vahinkoraskaana olevalta: kyllä se vauva sieltä tulee, kun vähiten odotatte. Ette YRITÄ mitään ja jätätte ne tunteet seksistä pois, et kuhan vaan harrastatte seksiä ilman sen ihmeempiä rakkaus tunteita.. Niin että mitä?!? o_O Tuli olo, et ihan sama ku menisin vaan hakee jonkun tuolta kadulta ja painaisin menemään :eek::ROFLMAO::ROFLMAO:
Ei multa ainakaan luonnistu seksi, jos ei ole mitään tunnetta mukana. Kyl ois aika kuivaa ja kipeää touhua :cautious:
 
  • Tykkää
Reactions: Nessu87
Minulla kanssa ystävä vahinkoraskaana viikoilla 12. Alkuun miettivät aborttia, mutta sitten päättivätkin pitää. Minulle jaksoi alkuun ekat 4vko hokea kuinka ei saa enää pitää lattialla tavaroita hujanhajan, kun vauva syö kaiken ja kuinka ei voi pitää valkoisia tennareita, kun vauva talloo ne likaiseksi o_O Ja tokaisi minulle tuossa viime kierrossa "oo onnellinen, ettet saa oinas vauvaa", kun minun menkat alko. Sit kuuluu näitä "ihan kauhea olo, oo onnellinen, ettet oo raskaana tällä iällä, kun tää on ihan kauheeta jne."
Ite tässä miettinyt, et kuinka joku viitsii sanoa noin ihmiselle, joka lasta toivoo :unsure: Ja minulle on aivan sama vaikka vaatteet likaantuis ja ois huono olo raskaana, kun vaan saisi sen vauvan :cry:
Tiedän tunteen! Minun tuttavilla kaikilla lapsia j haluan lapsen eilen minulle kommentti tuli, miks sä et oo äiti...? No vaikea olla jos ei oo raskaanakaan..
 
Meillä oli töissä työkaverit jo kuulema pohtineet, et meille varmaan kohta tulee jo toinen. Työkaveri vaan sanoi, et mistäs tietävät että vaikka ois jo kuinka yritys päällä. Niin, eiväthän he tiedä tosiaan. En ole tästä sanonut kenellekään. Onneks on tää palsta jossa voi jakaa näitä asioita (y)

Vatsan seutu tuntuu tässä iässä muutenkin olevan tutkinnan alla. Eräs tuttu katseli kovasti ja kysyi, et oletteko jo toista miettineet. Perusturvotusta tämä vaan on :geek:

Se kyllä on tökeröä kommentointia, jos tietää että yrittää ja sitten kommentoi noin @Kasikuus :cautious:
Mulla ainoastaan miespuolisia työkavereita ja he ovat jo kohta vuoden ajan miettinyt, et milloinhan saan vauvan :ROFLMAO: Toukokuussa kun saatiin lupa vauvalle, niin sen jälkeen ovat joka kk "tutkinut" mua ja mun käyttäymistä ja tekevät omia johtopäätöksiä, et kyl pikkumyyn (mun lempinimi töissä) on nyt oltava raskaana.. Ne odottaa vauvaa siellä enemmän melkeinpä ku minä :D

Niin ja tältä mun ystävältä voi odottaa ihan mitä vaan. Se ei paljoa mieti mitä sanoo!
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom


Jippii! Näin vahvoja viivoja ei oo kyl ennen rsfu:n tikkuun tullut. Alin siis äsken 15.30.
Kaikki testasin samaan aikaan eri aikojen pissoista, joita säilytin vessassa. Ylin eilis iltainen.

Lisään tähän vielä vertailukuvat apteekin testistä.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo stressaamatta oleminen on kans yksin”parhaista” neuvoista mitä oon saanut.

Sama oli esikoista yrittäessä, kun keskenmenon jälkeen ei lasta alkanut kuulua, niin ”oletko noudattanut terveellistä ruokavaliota ja vitamiineja”. Meinasin revetä liitoksistani, kun oli foolihapot, vitamiinit, macat, greippimehut ja muut jo käytössä. Totta! Ruokavaliollahan tämä ratkeaa! En siis ole ylipainoinen, että kommentin ois voinut liittää siihen. Sit oisin kyllä jo vetänyt herneet nenään!
 
  • Tykkää
Reactions: Nessu87
Mulla on tällä hetkellä sellainen kipu, jonka vois kuvitella munasolun irtoamiseksi, ajankohtakin vois pitää paikkaansa mut ovulaatiotesti näytti negaa. Mietin, että jos se näyttää huippua 24-48 h ennen niin voiko se näyttää nyt jo ihan negaa. Saattavat olla saman merkkisiä apteekin testejä kun tuossa aikaisemmassa viestissä.
Mulla yleensä kipuilun aikaan pcllä plussa, rfsu:lla vähän jälkijunassa. (y) eli siis vähän jomottelujen alun jälkeen.
 
Meillä vissiin samaan aikana nää piinailut nyt :) kullakin hurja ero rfsu:ssa aamu vrt nyt.

Vikat testaamiset tähän kiertoon :whistle:
Testiviivat ilmestyivät vahvana jo ennen kontrollia :geek:

katso liitettä 8087
Samaa ajattalin, et ihan samaan aikaan postataan ovisplussia tänne. :p tsemppiä ja onnea molemmille piinailuun.
Mä testaan vielä... :whistle: Et eikö oikeesti tuu rsfu:lla tasavahvoja.

Koska luulet et sun ovis on?
Mä en tiedä ollenkaan; ehkä on vielä illemmalla tai sit huomenna. Luulisin että illemmalla - ja toivoisinkin että olis vielä tänään. Mut vielä "pitää" hyädyntää nämä limat ainakin tänään. :sneaky:
 
Tuleeko kellekään ennen ovista vuotoa, jossa verta seassa? Mulla tullut useampana kuukautena tooosi pahanhajuista vuotoa, jossa ns. vanhaa verta seassa. Ovislima yleensäkin sellaista rusehtavaa, eikä ollenkaan kirkasta, niin kuin sen kai kuuluis olla? :cautious: Nyt kp12 ja vielä ei ton liman lisäksi muita tuntemuksia, et vois ovis olla lähellä. Pitääköhän tuosta verisestä limasta huolestua (n) Ja kuinka tarkkoja nuo raskauskeijun one step ovistestit on? Antaako jollekin kunnon viivaa oviksen aikaan?
 
  • Tykkää
Reactions: Mahaotus
Tuleeko kellekään ennen ovista vuotoa, jossa verta seassa? Mulla tullut useampana kuukautena tooosi pahanhajuista vuotoa, jossa ns. vanhaa verta seassa. Ovislima yleensäkin sellaista rusehtavaa, eikä ollenkaan kirkasta, niin kuin sen kai kuuluis olla? :cautious: Nyt kp12 ja vielä ei ton liman lisäksi muita tuntemuksia, et vois ovis olla lähellä. Pitääköhän tuosta verisestä limasta huolestua (n) Ja kuinka tarkkoja nuo raskauskeijun one step ovistestit on? Antaako jollekin kunnon viivaa oviksen aikaan?
Minulla on ollut oviksen aikaan testiviiva vahvempi kuin kontrolli raskauskeijun one stepissa. Muita merkkejä en ole kokeillutkaan, kun ne toimivat minulla hyvin.
 
Kaikki ei kyllä tosiaan mieti mitä suustaan päästää :mad: Yksi kaverini joka tietää yrityksestä, on monesti sanonut esim "joko sä voisit olla raskaana?" Öh, juu, sitä kyllä yritetään mutta se nyt vaan ei ole kaikilla niin helppoa. Hän kuuluu juuri niihin jotka on tullut raskaaksi heti kun yritys alkanut. Ehkä hän sitten ajattelee että kaikilla muillakin se tapahtuu niin. En ole hänelle puhunut yrityksestä varmaan puoleen vuoteen juurikin siksi kun hän jatkuvasti heitti niin ajattelemattomia kommentteja eikä ymmärtänyt että toisilla yritys kestää. Jatkuvasti kyseli että joko olen raskaana ja olenko nyt varma etten ole ym..

Aiemmin joku mietti ovistestien tummumisesta ja vaalenemisesta. Taisin sillonkin jo kommentoida että se on normaalia ja nyt kävi taas näin;
IMG_20190923_171307__01__01.jpg
Alin äsken tehty ja tuo tummin aamulla, eka ja toka eilisiä. Ovis kyllä taitaa olla tulossa tässä kierrossa normaalia aikaisemmin tai sitten lasken kp:t tässä kierrossa väärin, yleensä meinaan testit tunmenee ja sitten muuttuu lähes negaksi pari päivää ennen ovulaatiota, ja kohdunnapukka on nyt jo tosi pehmeä, mutta kylläkin aika ylhäällä vielä (n) Jossain sivulla luki että keskenmenon jälkeen kp1 on se päivä kun hcg on alle 10, ja sitähän mä en tiedä milloin se on tarkalleen laskenut, mä oon laskenut kp:t vuodon alkamisesta ja silloin 10 herkkyinen ja pc oli negaa. Joten voi olla että lasken esim 2 päivää myöhässä, ja onkin sitten hyvä että aloitin tikutiksen taas "liian aikaisin" (y):LOL: No, oli miten oli, eiköhän se ovulaatio testeillä taas löydy ja talletellaan nyt kuitenkin joka toinen päivä (y)
 
@Kasikuus Negoja on kaikki vielä ainakin oman kokemuksen mukaan, jotkut (ainakin @Wintersun ?) on sanonut ettei kaikilla testeillä saa tasavahvoja viivoja ovistestiin koskaan. Miten pitkä kierto yleensä on ja ootko ennen tikuttanut? Mulla flo ennustaa ovulaatiota sunnuntaille kp 17 mutta uskon että ovulaatio on aiemmin, luulisin että kp 14 on lähemänä totuutta kuin kp 17 (n)
 
Minä en ole sen vuoksi kertonut yrittämisestä juuri kenellekään, koska en ole halunnut saada noita ajattelemattomia kommentteja. PCO ei toki estä raskautumista ja moni saa hoidoista avun, mutta siinä nyt saatetaan vaatia muutakin kuin sitä, ettei ajattele raskautumista. Vaikka itse nyt tulin hoitotauolla raskaaksi, en usko että se kaikkia auttaa.

Minulla taitaa kierto reagoida helposti stressiin (stressihormonit sotkevat muuta hormonitoimintaa tai käynnistävät jonkun selviytymismoodin) ja omalta osaltani lapsiyritys lopetti kuukautiset kokonaan. Kuparikierukan aikaan kierto oli päivälleen 60 päivää, eikä kuparikierukka vaikuta kiertoon. Muutakaan syytä stressin lisäksi en kierron loppumiselle keksi. Tässä tilanteessa tietysti voi käydä niin, että kun ajatukset ovat aika tiukkaan sidottu muuhun (sisältää yhden kuolemantapauksen ja toisen sairastumisen, paljon byrokratiaa ja hoidettavia asioita, matkoja ym) ei raskausyritystä kerkeä samalla tavalla stressata ja hormonit voivat rauhoittua. Ei kyllä silti tulisi mieleenkään myhäillä, että kyllä se luomuna nyt kaikille napsahtaa kun minullekin kävi näin.

Lisäksi on vielä lähipiirissä ollut tänä vuonna aika suuriakin tragedioita synnytysten ja keskenmenojen kanssa, niin jotenkin on vaan halunnut olla kokonaan kuulematta tietämättömiä lohkaisuja.
 
@Kasikuus Negoja on kaikki vielä ainakin oman kokemuksen mukaan, jotkut (ainakin @Wintersun ?) on sanonut ettei kaikilla testeillä saa tasavahvoja viivoja ovistestiin koskaan. Miten pitkä kierto yleensä on ja ootko ennen tikuttanut? Mulla flo ennustaa ovulaatiota sunnuntaille kp 17 mutta uskon että ovulaatio on aiemmin, luulisin että kp 14 on lähemänä totuutta kuin kp 17 (n)
28-31pvä. Flon asensin ja se sanoo, et 3pvä päästä ois ovulaatio, eli kp15. En ole ennen tikuttanut, tämä on eka kierto ikinä, kun tuollaista kokeilen :D
 
Hei, noihin kommentteihin yms liittyen. En tiedä oonko ollu liian herkkä ja loukkaantuva mutta mua on jotenkin monesti mietityttäny se seikka että jos jollain ihmisellä on paljon rahaa ja omaisuutta - on rikas, niin ei oo yleisesti ollu hyväksyttävää kauheesti kehuskella siitä, koska kaikilla ei ole näin. Sen sijaan on yleisesti hyväksyttävää kehua omia lapsia, kuinka ne on tuonu elämälle tarkoituksen eikä muuten ois yhtään mitään eikä elämästä oo tienny mitään ennen lapsia ynnä muuta ynnä muuta. Mutta eihän näinkään ole kaikilla ja lapsettomuus voi olla todella, TODELLA kipeä asia.
 
@addison Empä ole koskaan ennen ajatellut asiaa tuolla tavalla, mutta tottahan tuo on mitä sanoit! Ja tuntuuhan se pahalta jos joku hehkuttaa ja kertoo miten lapset on tuonut elämään valon ja elämälle tarkoituksen ja samalla itse yrittää kaikin keinoin tulla raskaaksi. Monesti itsekkin tuollaisessa tilanteessa mietin että olisipa itselläkin lapsia.

Välillä tekisi mieli ärähtää ja suuttua niille ihmisille ketkä töksäyttää typeriä juttuja raskauteen tai yrittämiseen liittyen, juurikin esim näitä lopeta stressaaminen, etkö vieläkään ole raskaana?, joko nyt on tärpännyt?, oletko kokeillut sitä, tätä tuota?. Mutta olen aina vaan hiljaa todennut että eipä ole vielä plussaa näkynyt ja pyrkinyt kääntämään keskustelun heti johonkin muuhun. Turha yrittää kehittää keskustelua aiheesta sellaisen henkilön kanssa joka ei ole kokenut samaa.
 

Yhteistyössä